mimi, tijd voor jezelf nemen hoor! Burnout moet je niet krijgen! Enig idee waarom je met zoveel tegenzin heen gaat? En na 4 week vakantie is natuurlijk ook niet leuk! Knuffel voor jou :hug: :hug: :hug:
Nou het is niet alleen tegenzin, de collega’s zijn allemaal wel leuk, maar het zo gigantisch druk.
Al maanden, zo niet al 2 jaar. Personeel krijgen we er niet bij. Er is altijd wel 1 zwanger, maar opvulling voor zw.verlof krijgen we niet.
Als er 1 van 36 naar 24 uur gaat om ze een kindje heeft gekregen krijgen we geen personeel erbij.
Maar het wordt wel steeds drukker en er wordt meer van ons verwacht.
Iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Maar als je een fulltimer bent is het best lastig als je 4,5 dag van de week alleen maar staat en vaak hetzelfde werk doet.
Ik zie er dan ook erg naar uit als ik partime kan gaan werken.
Nu kan dat nog echt niet ivm de financien… We moeten nu echt eerst zo veel mogelijk sparen…
En een andere baan zoeken is geen optie. Als apot.ass zijn er op dit moment geen banen voor het oprapen… En ik heb nergens anders voor geleerd.
Zo das even mijn geklaag, maar ben het wel kwijt. :lol:
klinkt alsof je bij mij werkt. Hier ook geen vervanging tijdens zw verlof, moeten we zelf regelen (als ik zwanger was gebleven was ik 1,5 maand na collega’tje uitgerekend, dan was er vast wel personeel bij gekomen :mrgreen: )
Wij mogen en kunnen het ook niet zelf regelen.
Wij zijn een keten dus met een hoofdkantoor + het hoofd-hoofdkantoor zit in Engeland.
Zij zeggen gewoon jullie FTE is gewoon te hoog, dus jullie moeten je maar redden.
Maar onze apo is niet te vergelijken met andere, wij hebben een hele grote apo + 2 vestigingen hier. Dus wij moeten ons personeel verdelen.
Zij zeggen gewoon, wordt het te druk in de ene vestiging dan moeten jullie van de bezetting van de andere maar 1 afhalen maar das onmogelijk.
We lopen daar nu 's middags met 3 man aan de balie, terwijl 4 eigenlijk noodzakelijk is, bijna de hele middag staan er minimaal 10-15 klanten te wachten.
En dan is het in de andere vestiging waar ik ongeveer 1 x per week werk ook super druk
We hebben geen tijd meer voor koffie/thee pauzes, alleen lunch pauzes ( maar ja das ook verplicht).
Als ik 's avonds thuis kom, ben ik af. Ik kook omdat ik eerder thuis ben dan hub. Maar na het eten plof ik op de bank. Vroeg op bed… En verheug ik me op het weekend.
Dus het is gewoon shit… En dit is nog maar een klein beetje wat ik zo vertel…
En dan willen ze ook nog een verbouwing wat in okt/nov gaat plaats vinden.
Nov/dec zijn de drukste maanden van het jaar, ook in apo… Ze lijken wel niet wijs…
Hoi meiden,
Wij zijn het weekend naar de camping gegaan (bij mijn ouders) om daar de verjaardag van mijn vader te vieren. Erg leuk en gezellig weekend gehad.
En vandaag… de kinderwagen gehaald, ben er helemaal blij mee. Nu is het ook weer een stukje echter. Kon het nu gelukkig ook met mijn ouders delen.
Mijn moeder zei dat ze het stiekem wel heel erg leuk vond, dus daar was ik erg blij om. Tevens heeft zij hetzelfde gevoel als ik… dat we er een meisje bij krijgen. Ook vond ze dat je het kon zien aan me dat ik zwanger ben. Ik heb nog niet getest, dat doe ik volgend weekend als ik nog niet ongi ben geworden.
Cariska; Zo’n opmerking van je collega kun je dan net niet gebruiken he, maar zoals je al zei dat kon ze ook niet weten.
Kiara; een innieminnie licht streepje is natuurlijk gewoon een streepje. Hoop dat je morgen ofzo een mooier streepje krijgt te zien.
Maar alsvast een innieminnie klein beetje gefeliciteerd
De rest ben ik een beetje kwijt.
Kwaaltjes… tja erg moe nog steeds, misselijk ben ik niet echt, van de week wel een pot augurken weg zitten eten (maar daar ben ik sowieso gek op)… verder eigenlijk weinig “kwaaltjes” dus kan echt alle kanten op bij mij. :lol: Laat jullie tot zeker woensdag nog even in spanning hahaha
Fijne avond allemaal!
jeetje zeg dat klinkt idd wel erg!!
broekie, jeetje wat spannend!! Straks gewoon meteen in eerste maand al 3 zwangeren (ik dan meegerekend…) helemaal goed! Kan je nu niet een sensitief testje doen?? Ik ben nieuwsgierig!!! :mrgreen:
Cariska: Jeetje meid, wat zul je vanacht geschrokken zijn! Gelukkig valt mee! Beterschap met jullie kleine meid.
Mimi: Denk je wel om jezelf! Wat je over je werk verteld herken ik wel een beetje! Hier een collega die in nov. met zwangerschaps verlof ging, kregen geen vervanging, na het verlof werd ze ziek en hebben we dus allemaal zelf op moeten vangen.
Daarnaast hebben we nog een vacature, ook bij ons is het rennen rennen.
Niet leuk, maar wel belangrijk om dan aan jezelf te denken.
EEn burn out dat wil je echt niet!
Broekie: Wat spannend zeg en knap dat je het zou kunnen volhouden om tot weekend te wachten met testen! Wel knap als je moeder nu al aan je ziet dat het een meisje zou worden.
Slaap lekker allemaal.
Goedemorgen allemaal,
mimi: werkse meid!
broekie: Kun je het volhouden met deze kwaltjes om niet te testen??
Beebie: Hoe gaat met je??
Nou ik heb vanmorgen nog een test gedaan en deze was alweer donkerder, dus betekend dat ik gewoon zwanger ben
Heel gek, maar voel het sinds het weekend ook wel, heb last van mijn borsten en een gespannen gevoel in mijn buik.
Fijne dag allemaal!
Cariska: Hoe gaat trouwens met TL??
Kiara; Gefeliciteerd!!! :dance: :-* Hartstikke mooi!
Ik vanmorgen weer een test gedaan, weer hartstikke negatief. Nu ga ik voorlopig niet meer testen, maar ja als je niet weet wanneer je ei geweest is, weet je dus ook niet precies wanneer je ongesteld zou moeten worden.
Ik had getest en was erbij weggelopen en ik kwam terug en schrok, dacht dat ik 2 streepjes zag, maar dat was de schaduw van de test, haha.
KIARA GEFELICITEERD!!!
Nou gemakkelijk is het niet hoor om niet te testen, maar anders vreet ik mezelf helemaal op.
Zou inderdaad best knap zijn als er in de eerste maand 3 zwangere mutsen zouden zijn
Vandaag werken (gelukkig enkel in de ochtend) Larissa was aan het spoken gisterenavond en stond vannacht aan de slaapkamerdeur.
Hebben haar maar tussen ons in genomen, maar ik slaap dan zo slecht, want ze wil altijd heel dicht tegen me aan liggen en daar kan ik echt niet tegen, ben bang dat ik op haar ga liggen ofzo, slaap dan ook niet helemaal, maar half.
Ging het vannacht ook nog onweren… Snel de ramen dicht gedaan, dus weer eruit.
Ben zeker wel 5 keer wakker geweest vannacht.
Ben dan ook nog steeds moe nu, maargoed, misschien dat ik vanmiddag even mijn ogen dicht doe. Larissa gaat naar oma en eet daar en Vincenzo moet gewoon tot 15.15 naar school.
Voor de meiden die moeten werken; Werkse!
En voor de meiden die dat niet hoeven; een fijne dag toegewenst, ondanks het niet al te mooie weer.
Mimi: Vervelend dat je nog steeds niet weet waar je aan toe bent :hug:
Lijkt of je lichaam even de tijd nodig heeft om te ontpillen.
Maar wel erg vervelend en niet leuk :?
Broekie: Minder dat je vanacht zo ontzettend slecht geslapen hebt!
Werkse vandaag. Enne ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar jou uitslag, klinkt wel positief
Ga even de was doen en wachten tot onze kleine meid wakker word, meestal pas rond half 9, echt heerlijk.
Ik wist het wel: Kiara van harte proficiat :dance: :dance: :dance:
Mimi, dat jij zo gestressd bent vanwege je werk is denk ik de oorzaak van het uitblijven van je ongi. Ik ben herstellende van een beginnende burn-out en ik kan je zeggen, het is geen pretje. Zorg goed voor jezelf en als er veel lichamelijke klachten zijn (bij mij was dat: hoge bloeddruk, benauwd en duizelig) dan moet je je echt ziek melden hoor!!!
Ben benieuwd Broekie, van mij mag je nu wel al testen hoor
Hebben jullie dat ook dat je helemaal aan het plannen bent wanneer je moet gaan klussen? Ik denk steeds: we doen het maandag, donderdag en zaterdag. Echt stom dat je er zo op die manier mee bezig bent. :doh:
Kiara nogmaals gefeliciteerd!!! Helemaal goed!!! Waar is je ticker???
Cees, hier deden we het om de dag hoor, dus ook gepland haha
Broekie, werkse!!
Mimi, nog een nega test… :hug:
Tl had vanmorgen een temp van 36.1, hebben we al een poos niet gezien, hopenlijk blijft het zo. Vanacht wel weer zo’n moment dat ze veel slijm ging overgeven… brr…
Akelig hoor Cariska. Hopelijk knapt ze vanaf nu snel op. :hug:
net temp van 37.8. ben benieuwd waarmee ze uit bed komt. Wel weer een heel broodje op dus dat is mooi!
Zo, het werk is weer gedaan. Die 4 uurtjes duren soms zo lang!
Mimi; :hug: vreselijk die onzekerheid.
Cariska; Gelukkig gaat het nu iets beter met T.L. hopelijk blijft haar temp. nu ook laag.
Kiara; wanneer komt er een nieuwe banner?
Cees; plannen… tja herken het wel. Wil niet op de gok klussen. Ik bekijk ook hoe we de vruchtbare periode optimaal kunnen benutten.
Jij ook al zo nieuwsgierig!
Ach, misschien dat ik donderdag al een testje ga doen. :lol: dan ben ik 1 dag overtijd, maarja met mijn rare cyclus…
Ga nu even op MP zoeken naar een uitvalbeugel en wat andere dingentjes
broekie spannend!!! Vind het nu wel lastig hoor, wanneer zullen hier de vruchtbare dagen nu zijn?? Ovu testen ga ik niet gebruiken…
vk gebeld, in de gaten houden hoe vloeien gaat, stolsels verliezen enzo. krijg ik koorts of veel stolsels of buikpijn moet ik terug bellen…