Meistoppers 2010, De duimen draaien voor de laatste 2!!!!!!!

Hoi meiden,

Beetje late reactie, gezellig bij een goede vriend op de bank gezeten, vandaar. Morgen heb ik een afspraak met de psy, dan gaan we de angsten uitpluizen. Ik ben wel benieuwd. Daarstraks heb ik met mijn vriend nog een lekker stuk auto gereeden en ergens gekletst met een bakje koffie erbij. Ik kan gelukkig heel goed met hem praten. We hebben al wat ideetjes wat er kan zijn en dat zit dus vooral in onzekerheid, mezelf durven zijn, etc. Misschien beetje ego om daar gelijk over te beginnen, maar ik wilde het even kwijt… :angel:

Voor de dertigers: ik ken het boek het dertigersdillemma. Over wat je allemaal tegenkomt als je dertig bent en welke levensfase daarbij hoort. Is misschien wel te serieus dan… :think:

Cees, goed zeg van dat afvallen. Hier lukt dat dus even niet. Ik grijp toch even veel naar de chocola. Hormonen en emoties… en dus chocola… :liar: Sterkte met je buien, ik vind het niet raar, als je iets heel graag wil en het lukt niet, mag je daar denk ik best wel verdrietig om zijn! :hug:

Kaya, collistar ken ik dus ook niet. Het klinkt ook wel prijzig. Ga je dat nu met parties verkopen ofzoiets?

Broekie, lekker aan het voorbereiden van de surpriseparty. Hoe is het nu verder?

Cariska, ik duim weer voor je! :pray:

Hoe is het met de rest?

even weer snel een reactie van hier hoor meiden,

hier gaat het allemaal wel ok, blijf behoorlijk moe helaas, had gehoopt dat het met de 12 weken grens over zou gaan… maar helaas!

voor de rest alles prima!

mijn oudste heeft het inmiddels wel naar zijn zin op school, zonder tranen gaan we nu elke dag!

mijn jongste is vreselijk momenteel, heeft ontzettende driftbuien, gilpartijen en stamp en schopt in het rond! energie-vretend dus…

kom snel weer aanwaaien hoor, meiden die aan het klussen zijn, kom op he ook bij jullie gaat het lukken!

smarty, nog zo moe :hug: :hug:

Smarty, leuk dat je er weer even bent! Jammer dat je nog zo moe bent. Je hebt wel heel duidelijk een energievretertje thuis… :wink:

grrr internet doet raar. hij opent niet alle site’s… iemand idee wat ik er aan kan doen?

Dat kan echt vanalles zijn. Wat bedoel je met hij opent niet alle sites? Is er misschien iets met je internetverbinding?

Straks psy, beetje zenuwachtig… :shifty:

Mariette, was bij jou gebonnen te lezen, fijn dat je goed emt je mannetje kunt praten, en succes bij de psych! Hoop dat het daar allemaal helderder voor je wordt. Verder: ik ben dus dertig geworden afgelopen december en behalve dat iedereen denkt dat ik jonger ben en mezelf ook geen 30 voel, is er voor mij niks veranderd hoor, nog paar maandjes en ik word 31, hele leeftijd zou je denken, maar een leeftijd die wel past bij een kindje hebben (en strakjes 2) en ik voel me precies net zoals vorig jaar en de jaren ervoor hoor. Voor mijn geen “grens” dat ik ineens in de tweede levensfase zou zijn of weet ik veel, maar ik ben ook niet zo’n nadenk mens en meer een doener. Ik doe niet aan piekeren over dat soort dingen enzo. Misschien dat mijn karakter ervoor zorgt dat ik er geen problemen inzie enzo. Wi je wel een beetje van mij geven? :hug:

Caris, ben geen comp. nerd :wink: :lol: , geen idee wat dat kan zijn, echt de ballen verstand niet van haha. Hoest verder?

Smarty, hier nog eentje die nog steeds enorm moe is, de flink late avonden van Lucy en nog vaak eruit 's nachts helpen er ook niet echt bij. En dan heb jij zelfs twee kotertjes lopen! Geen wonder dat je moe bent, is je ijzer enzo wel goed trouwens? Ik wacht op de uitslag, denk dat ie wat laag is namelijk en dan ben ik ook snel lamlendig en erg moe.

Oh ja, en Caris geloof ik he, gefeliciteerd met Rem! Al wat definitiefs leuks bedacht?

Verder kan ik even niet terug, maar ik heb net even aan “boven” doorgegeven dat het tijd wordt dat jullie zwanger worden. De laatste tijd zijn er weinig met leuk nieuws gekomen hier :thumbdown: . Succes!

Dank je Beebie :-* Hopelijk helpt het :pray:

Succes Mariette :thumbup:

hopenlijk werkt het beebie!

hier doet pc het weer goed! aangemeld voor kapihospital.nl (weer zo’n verslavend spel?)

Hoi meiden,

Mariette; Ik ga eens kijken inderdaad voor een leuk boek. Hij is niet echt een lezer, maar kan dat meestal wel waarderen :wink:

Hier gaat alles zijn gangetje, ik kan alleen heel weinig hebben van hond, kinderen, man en anderen. :frowning: Ben nogal snel op de kast zeg maar :frowning:

Binnenkort de kinderen even lekker een nachtje laten logeren, want denk dat dat me wel even goed zou doen.

Hoe was het bij de psychiater?

Smarty; Ik ben bijna 19 weken zwanger… en ik ben nog vaak moe! Komt denk ik ook omdat we al twee kinderen hebben rondrennen. :wink: Zal er vast iets mee te maken hebben :smiley: :hug: Neem je wel je rust zo op zijn tijd?

Beebie; Hahaha achja… ze zeggen toch dat het leven pas begint bij 40? Dus 30 worden zegt niets, maar mijn man ziet er een beetje tegenop. Ach… ik houd wel van een rijpe man… daarom is hij ook 4 jaar ouder dan mij! :lol:

Cariska; Mijn man is IT-er, maar aan mij moet je ook niets vragen over computers hoor hahaha en trouwens mijn man ook niet… die kan wel programmeren, maar daar houd het ook wel een beetje op :wink:

Vanmiddag had ik even 4 kinderen in huis… Vincenzo had een vriendje en vriendinnetje mee, ach… ze waren wel heel zoet. Ze hebben lief tekenfilm gekeken, dacht doe even heel pedagogisch onverantwoord, maar anders is mijn huis afgebroken :oops:

Mijn lontje is momenteel erg kort! Kan heel weinig hebben en dat irriteert me dan weer. :wink:

En moet ook nog bedenken wat we gaan eten… ik eet het liefst sla! Maar dat vinden man en kinderen weer niet lekker hahaha

lastige eters! :smiley:

En daarom begin ik dus echt niet meer aan dergelijke spellen :hand: :naughty: :naughty: Dat kost me veel teveel tijd :shifty:

Tegenwoordig lees ik weer “gewoon” lekker een boek :wink:

Hey meiden ben weer terug van de tweedaagse cursus, veel info opgedaan en erg gelachen, nu maar hopen dat we het beter gaan verkopen in de winkel.

Enne Caris het kadootje van vandaag was, een serum voor gekleurd haard en een hydraterende bodyspray!

Mariette hoe was het bij de psyg?

Smartygirl, je hebt natuurlijk al kindjes rondlopen en dat is extra vermoeiend, probeer een beetje te rusten waar je kan :hug:

Hey beebie, Rem is van mij hoor, caris heeft een Johan :lol:

Broekie 4 kids in huis pffff das wel druk ja, weet je al wat je gaat eten?

wij gaan zo heerlijk overnfrietjes met verse boontjes en een vleesje eten, welk vleesje weet ik niet

Kaya; leuk zo’n cursus!

Maandag ga ik weer naar een Vichy cursus, op een avond een paar uurtjes, 1 specifiek product, maar dat product krijgen we dan ook altijd gratis :lol:

Caris; Verslavend dat soort spelletjes, als ik 1-maal begonnen ben, ben ik zo een hele avond ermee zoet.

Hier ga ik zo Mie maken, met een groentepakket/vlees en een gebakken ei ( dubbel dooier)

Hier ook nog steeds moe en dat zonder kinderen, maar ja bij mij speelt de ischias/si gewricht een groot deel mee :x

ik wil ook van die leuke cursussen met cadeautjes haha

hier net naar de naaicursus geweest! Was weer leuk! Morgen rokje ff passen bij tl, en dan zoompje onderkant doen elastiek vastzetten en hij is klaar! Ben helemaal happy… Volgend project wordt een blousje …

Leuk hoor Caris! Ik zou zelf ook heel erg graag willen naaien, maar zonder naaimachine… wordt het een beetje lastig.

Ik wilde ook heel graag leren breien. Ik wilde namelijk voor de kids graag zelf eens een mutsje en sjaaltje breien.

Maar kan er gewoon geen tijd voor vinden hahaha

breien lijkt me ook wel leuk idd! Kan je lekker tv kijken en iets breien … maar stort me eerst wel ff op naaien! Net zoompje erin gemaakt. Nu zo naar tl (ligt nog in bed, wil er wel uit probeert nu iedereen te roepen, mama, papa, mma (oma), opa, ya (kyra, de hond) :mrgreen: :mrgreen: ) Dan kijken hoe strak het elastiek moet, dat vastzetten en klaar!!! Ben best beetje trots op mezelf, laat vandaag wel ff foto zien!

Caris… en nog haalt niemand haar eruit?! :lol: Mijn dochter deed dat ook heel vaak. Riep ook iedereen tot de buren aan toe! hahaha

Toen we nog in de flat woonde had Vincenzo een keer straf gehad en zat op zijn kamer hysterisch te huilen, maar het raam stond op en kier.

Ik was even naar beneden gelopen naar de buurvrouw, want trok het even niet meer… hoorde we hem ineens roepen;

HELP! HEELP! HELP ME NOU!!!

(Dus ik wil al van mijn stoel schieten om naar boven te rennen, dacht dat er iets aan de hand was)

HELP ME!!! IK HEB STRAF!!!

:lol: De buren zullen wel gedacht hebben hahaha

Mijn buurvrouw en ik hebben er heel erg om gelachen, want het kwam zo zielig over. Toen hij een beetje was afgekoeld heb ik hem maar even goed getroost :mrgreen:

Ik ga Vincenzo eens uitleggen hoe hij met de hond trucjes kan leren, misschien dat hij daar wat voldoening uit kan halen, want hij is al behoorlijk ‘kind af’ Hij doet zich veel volwassener voor dan dat hij is, vind dat zo jammer.

Dus we gaan hem nu kleine verantwoordelijkheden geven (hond trainen, kat voeren ofzo) Hij wil zelf graag een hagedis hebben, maar er komt bij ons niets meer in :smiley:

Zijn vriendje heeft een paar baard agamen en twee slangen en dat vind hij machtig interessant, ik ook zo lang ze bij iemand anders thuis staan :smiley:

Ik ga weer verder met oefenen op mijn keyboard… het moet en zal me ooit lukken :wink:

haha geweldig zeg die uitspraak!

(tl kijk nu bumba en kyra (de hond) moet zwaaien naar bumba want verhaaltje is afgelopven) :mrgreen:

Succes met keyboard spelen!!

Hoi,

Jullie zijn lekker druk met hobbies en cursussen. Grappig… :slight_smile: Zelf ben ik nog even aan het genieten van het lekker weer.

Bij de psy(oloog) ging het goed. Ik heb er veel aan gehad. Mijn onzekerheid zit dus vooral in mezelf. Als we nu zouden wachten tot zekerder tijden (qua inkomen enzo) dan vraag ik me af wanneer dan wel… Het is een soort kip of het ei, kind of stabiel inkomen… Ik wil alleen niet meer zolang wachten en mijn vriend ook niet. Het blijft dus gewoon een soort gok. Waarschijnlijk hebben de anderen dat niet zoals ik. Ik denk dat het bij nadenken over een eerste kindje hoort. Gelukkig kun je niks plannen, maar het blijft wel spannend… :think:

Grappig trouwens dat we de namen van de mannen door elkaar aan het gooien zijn. Ik dacht een tijdje dat iedereen Huub heette… :lol:

Mariette, fijn dat je echt iets aan dat gesprek hebt gehad. Tja hoe je het ook went of keert… kinderen krijgen is altijd een gok, want het is natuurlijk wel zo even gemiddeld 21 jaar dat je kind bij je is. Langzaam aan wordt het steeds zelfstandiger, maar zelfs als ze volwassen zijn, zullen ze geheid nog een beroep op je doen! :wink: Ik zie het aan mezelf. :smiley:

Wachten op stabiliteit is wachten tot sint juttemis. Ook al zou je huidige situatie zo stabiel zijn, dan komt er een crisis… er komen strenge bezuinigingsmaatregelen, je werkt parttime, dus is er al minder inkomen etc etc. Geloof me… ik moet op dit moment rondkomen met 350,- per maand voor boodschappen, dat is echt niet veel voor een gezin met 2 kinderen.

En toch… vinden we iedere keer weer een uitweg, hoe donker het soms ook lijkt, er komt uiteindelijk altijd wel weer een zonnestraaltje door.

Ik ben van mening dat je vooral moet doen wat je hart je ingeeft en als jij en je partner niet willen wachten, dan is dat (voor mij althans) het teken dat jullie ervoor moeten gaan.

By the way… je moet nu ook geen vrouwelijke, rokende ambtenaar zijn met kinderen… dan ben je pas echt de pineut met de bezuinigingen :lol:

Ik ga van het weekend lekker pasteitjes maken, kip en gehakt.

Ben reuze benieuwd of het me gaat lukken hahaha

Wat ik te veel maak vries ik gewoon in. :smiley:

Kids gaan ook lekker uit logeren het weekend, want Danny en ik zijn zaterdag 8 jaar samen. En ik heb echt even wat tijd voor mezelf en voor elkaar nodig.

Liefs, Sam