Sam, succes morgen. Het zal idd wel lang duren, maar er wordt nu in ieder geval wel naar jullie geluisterd :-*
Caris, voor 't lijstje: ik ben uitgerekend 24 juni. Ik heb verder nog niet met de vk gebeld ofzo. Wel heb ik op 26-10 de afspraak bij de gyn. Ik moet daar nog naartoe bellen of die wel doorgaat. Hopelijk wel, dan kunnen ze in ieder geval even kijken of het allemaal op zijn plek zit. Wrs nog geen hartactie omdat het dan nog net geen 6 weken is.
Ik durf het bijna niet uit te spreken dat ik zwanger ben :shifty: , er kan nog zoveel misgaan :roll: Maar goed, ieder kind is zo begonnen
Cees ik denk dat ze dan nog niet gaan kijken as je nog maar 6 wkeen bent. Ik was in het ziekenhuis met 7.5 week en met de inwendige echo was er net wat te zien. als ik jou was zou ik gewoon de verlos bellen en zeggen dat je geen idee hebt hoever je zwanger bent daar kun je dan ook een echo krijgen :mrgreen: .
Broekie succes vanmiddag ik ben benieuwd hoe het gaat en wanneer je uitslag krijgt!
Caris, wanneer bel je de huisarts?
Hier een heerlijk ontspannen morgen gehad. Kaya werd om kwart over 6 al wakker omdat rem aan het rommelen was beneden. Dus Kaya lekker bij mij in bed genomen in de hoop dat ze nog even wat ging slapen. In eerste instatie dacht ik dat het echt al voor zevenen was als we beneden zaten maar niets is minder waar. We werden met zijn tweetjes om kwart over tien wakker :dance: , heerlijk daar was ik wel even aan toe.
Zometeen wordt Kaya opgehaald door mijn vader en dan ga ik lekker aan het werk!
straks bel ik de ha, als tl op bed ligt.
Verder weinig te melden eigenlijkā¦
bloeduitslag is binnen! Het is wel iets te laag, de waarde is 137. Volgens assistent was de grens 141. ZIt er dus net onder.
Morgen belt mijn ha mij of ze injecties wil ja of nee (w.s. mag ik dat zelf kiezen) wat zouden jullie doen??
ik zou het doen! Mijn waarde was volgens mij rond de 250 ofzo en ik had echt baad bij de spuiten :thumbup:
Daarbij: baadt het niet, schaadt het ook niet.
250??? Dan is mijne een stuk lagerā¦
Precies.
Volgens mij zeiden ze bij mij, dat goed boven de 300 was, en slecht onder de 150.
Ik zat destijds op 200 ofzo, en de 2e x prikken was ik omlaag gegaan dus naar 170.
Maar ik mocht geen spuiten, zat nog niet op de ondergrens.
Maar dat was heel vreemd want als je lever gewoon genoeg B12 uit je voedsel haalt kan je nooit zakken.
- het feit dat ik tussen de 2 waardes zat klopte ook al niet vond ik.
Uiteindelijk ben ik daarna nooit meer getest, maar klachten heb ik altijd gehouden.
Dus⦠Moraal van mijn verhaal, haha⦠Ik zou doenā¦
wat raar dat jij geen spuiten kreeg, en cees met 250 wel. Ze hanteren dus niet 1 lijnā¦
Ik had meer dan 1 jaar na mijn zwangerschap nog steeds last van extreme vermoeidheid. Daarom stelde de huisarts (na meerdere malen bloedprikken om oa. schildklierproblemen uit te sluiten) voor om de vitamine B12 te proberen, hoewel de waardes niet extreem laag waren. En het hielp! Ik kreeg echt een boost vol van energie ingespoten.
Als je eenmaal een tekort aan B12 hebt, dan kom je daar niet makkelijk vanaf. Het tekort ontstaat doordat je lichaam de B12 niet opslaat, maar gewoon weer uitscheidt. Ik heb begrepen (via stichting B12-tekort) dat ook B12-tabletten vaak niet afdoende helpen.
CEES!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Van harte meid!!!
Lees het pas nu, had al ff niet alle topics overal meer bijgehouden maar wat fijn meid! Wel spannend, maar dat blijft eht altijd. Op naar een fijne mooie zwangerschap!
@cees77 wrote:
Als je eenmaal een tekort aan B12 hebt, dan kom je daar niet makkelijk vanaf. Het tekort ontstaat doordat je lichaam de B12 niet opslaat, maar gewoon weer uitscheidt. Ik heb begrepen (via stichting B12-tekort) dat ook B12-tabletten vaak niet afdoende helpen.
Nee klopt, als je een B12 tekort hebt, houdt dat in, dat je lever het niet opneemt uit je voedsel.
Maar daar kan jaren overheen gaan, je hebt nl zoveel reserve, je gebruikt maar een paar microgram p.d, terwijl je een paar 100 mg als opslag hebt. Als ik het goed heb kan je 3 jaar doen met het aantal wat opgeslagen is voordat je een tekort opmerkt.
Omdat je lever dus geen B12 meer uit je voedsel haalt, heeft het dus ook geen nut om tabletten te slikken omdat je lever ook de B12 dus niet uit tabletten kan halen.
Alleen door injectier rechtstreeks ingespoten te krijgen kan jet B12 tekort aangevuld worden

ik heb al sinds ik me kan herinneren last van gevoelige darmen ⦠zou dit er ook mee te maken kunnen hebben? Ben benieuwd naar morgen!
Ik kan me niet herinneren hoelang ik al B12 injecties heb. Ik krijg ze om de twee maanden en dan voel ik gelijk meer energie. Mijn lijf neemt het gewoon niet op. B12 zit in dierlijke producten maar ik kan een hele koe eten en dan heb ik nog geen B12 in mijn lijf⦠Je maag maakt dan geen enzym aan waarmee je darmen het op zouden moeten nemen. Ik heb dus eigenlijks niks gehoord van een oorzaak in je darmen of lever maar ben ook niet medisch onderlegd⦠Net voordat ik weer moet prikken voel ik het wel. Mijn benen worden heel zwaar en mijn zenuwen voelen dof. Na de prik voel ik na een halve dag al een stuk beter! De prikken zijn niet fijn, maar dat heb ik er dan maar voor over⦠:eh:
Vandaag weer vitaminepilletjes gekocht. Toch maar van die Mama-dingen van de VSM want je weet maar nooit. Vandaag dus ongi en verschrikkelijk verkouden. Lekkere combi maar niet heus! :snooty: Vanavond vroeg mijn bedje inā¦
Cariska. over die injecties⦠Ik zou het wel doen. Ik heb er met de ha overgehad omdat er op de website over B12 genoemd werd over foliumzuur en wisselwerking⦠Er staat iets dat een tekort aan B12 slecht is voor de opname van foliumzuurā¦
http://www.stichtingb12tekort.nl/vitaminen.htm
Voor mijn ha was het dus juist belangrijk om de B12 prikken door te laten gaan. Even overleggen met de ha dusā¦
Ik zou het ook doen hoor Caris, in ieder geval kijken wat die spuiten doen of je veel verschil merkt! En je zit toch onder de 141 grens en ik denk dan altijd te laag is te laag.
Vandaag hier een but dag gehad, weer de hele morgen over gegeven en heb dus over de hele dag 4 cracottes gegeten en ben nu al 2 uur bezig met avondeten, we aten afbakbroodjes dus dat is wel makkelijk.
Als het zo blijft ga ik vragen of er iets tegen is want ik mis wel heel veel voedingsstoffen zo en aangezien ik geen multi mag gebruiken vul ik het ook nergens mee aan :roll:
kaya, en je broodjes opgekregen?? vervelend man!!
Mariette, lig je tijdens de injecties of krijg je hem staand?
Heb nu twee broodjes op en ga nu schaaltje yoghurt nemen , tegen de tijd dat dit kind er is is het gelukkig weer over, maar ik hoop wel wat eerder :mrgreen:
goed zo! hopenlijk heb je snel geen last meer!
Vervelend Kaya. Ik hoor wel eens van vrouwen dat ze iets krijgen tegen de misselijkheid, dus ik zou het vragen :thumbup:
Hier een zieke zoon. Hij heeft ook heel de nacht overgegeven en ligt nu voor pampus op de bank.
Cariska, ik krijg de injecties altijd in mijn arm. De assistente van de ha zegt dat het in je bil kan of in je arm. Ik wil je niet bang maken, maar ik vind het pijnlijke prikken :silenced:
in je arm⦠meestal lees je idd in de bil! Prikken doen zeer ⦠ja nou ja dat is dan maar zo (zeg ik nu nog ā¦) als ik me er maar beter door voel!