Meistoppers 2010, De duimen draaien voor de laatste 2!!!!!!!

Cariska, ik sluit me aan bij Cees: het gaat in de arm of in de bovenbil. Je mag zelf kiezen. Ik vind arm fijner want dan kun je gewoon zitten en hoeft niet de helft van je kleding uit. De prik is inderdaad gemeen. Ze prikken intramusculair (door de spier heen) en die hele dosis wordt dan in je arm gespoten. Na de prik even over je arm wrijven en je voelt er bijna niks meer van… Als je echt B12 nodig hebt, neem je zo’n prik met liefde… Vooral de arm ontspannen. :wink:

Over de ha gesproken. Ik ben net thuis van het spreekuur. Snotverkouden en dat bovenop astma is geen pretje. Ik zit nu onder de medicijnen en mag ook een paar dagen niet werken. Wanneer de kuurtjes klaar zijn, mogen we wel verder met klussen. We hoeven dus niet per se weer een pauzemaand te houden. Voor nu vind ik het belangrijk dat de benauwdheid minder wordt. Voel me echt beroerd namelijk. :?

Mariette, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt meid :hug: :hug: :hug:

Dankje, hoe is het nu met jou? Ik zie dat vandaag je meest groene dag hebt, maar staat je hoofd daar wel naar?

We moeten elkaar maar een beetje steunen he! :wink:

lijstje weer aangepast!! Afsprakenlijst verwijdert, word een hele klus om dat steeds bij te houden.

mariette, hier idd de groene dag, zijn alweer druk aan de klus …

Bedankt voor het lijstje… voor ons is het nog poging 4 (ik snap dat het verwarrend is). Kun je de 5 in een 4 veranderen?

Klusze… Ik hoop voor je dat het lukt en dat je zwanger blijft natuurlijk! Dan zou ik de laatste zijn… maar met 3 serieuze pogingen tot nu toe vind ik dat niet zo erg… :angel:

oh ja … is waar ook … sorry! Ga het veranderen!

lijstje veranderd!

Enne mariette, we zijn deze maand gewoon samen zwanger!!! :pray:

ha heeft gebeld. Bij b12 tekort heb je vergrote rode bloedcellen, bij mij waren deze klein wat meer paste bij ijzertekort. Maar als ik dat graag wou dan mocht ik best een paar injecties krijgen.

Ik krijg nu 5 keer een injectie, elke week 1. Morgen kan ik het ophalen bij de apotheek en dan kan ik hem dus donderdag laten zetten.

Donderdag kan het tussen 8 en 10 (geloof ik), moet om 8 uur werken maar zal wel ff regelen dat ik wat later begin.

Spannend dus… Na die injecties kom ik bij haar terug en gaan we evalueren hoe het is gegaan.

Caris, dat is wel super dat je in ieder geval 5 injecties krijgt, ik hoop dat je daardoor opknapt!

Mariette, vervelend meid dat je je zo beroerd voelt :hug: , ik hoop dat je snel weer wat opknapt!

Gisteren niet gespuugd gelukkig maar vandaag voel ik mijn beschuitje al weer hoog zitten :roll: . Maandag moet ik naar de gyn en als het de rest van de week zo blijft ga ik eens vragen of er iets voor is om de misselijkheid iets beter te hanteren. Wel spannend weer hoor maandag, ik zal dan ook wel moeten bloedprikken enz.

Kaya, balen zeg van dat spugen. Ik ben natuurlijk nog nooit zwanger geweest maar kan me voorstellen dat je het zat bent. Ik heb emesafene voor de allergie maar dat kun je ook gebruiken tegen misselijkheid (volgens het doosje)… Zou het te maken kunnen hebben met je schildklierverhaal? Ik hoop voor jou dat het een beetje tot rust komt… Waarom is het eigenlijk spannend maandag? Heb je het gevoel dat er iets is… of zijn het de gezonde kriebels? :shifty:

Cariska, goed dat je de knoop hebt doorgehakt voor de injecties. Ik hoop dat het gaat helpen. Vijf weken elke week een prik is best heftig als je niet zo van prikken houdt… :wink:

Hier gaat het gelukkig de goede kant uit. Gisteravond heb ik nog een arts gebeld omdat ik zo benauwd was dat ik niet wist hoe ik de nacht moest doorkomen. Ik mocht meer medicijnen nemen en nu zijn mijn longen een stuk rustiger. Ook de andere medicijnen beginnen aan te slaan dus we gaan de goede kant op. Ik ben nog wel heel lamlendig dus ik ga veel rust nemen… :zzz:

Het is idd balen van het spugen de ene heeft het nou eenmaal en de ander niet maar de hele dag misselijk vindt ik wel wat veel hoor. Volgens mij heeft het verder niets met de schildklier te maken. Toen ik zwanger was van Kaya had ik het ook maar niet zo erg als nu :frowning: .Enne voor maandag is gewoon gezonde spanning :mrgreen:

Wat fijn dat je je al wat beter voelt, ik hoop dat je snel weer helemaal fit bent

Wederom geen melding gehad in mijn mail… :frowning:

Heb geen tijd om alles terug te lezen en te reageren.

Maar heb wel erg leuk nieuws! Ik heb vanmorgen mijn contract ondertekend. Ik heb gewoon een maand proeftijd, dus zal van de week aangeven dat ik voorlopig enkel oproepbasis doe. Heb nu nog een 0 uren contract, want ze gaan zoeken naar cliënten voor mij.

Maar voor twee maandjes heeft dat weinig zin. Per April kan ik pas echt weer aan het werk, dus kunnen ze me beter dan echt inplannen.

Mijn contract loopt tot 19 april. Dus zou heel blij zijn als ze ermee akkoord gaan, want dan heb ik een werkgever waar ik de rest van m’n leventje kan werken.

Het is een baan in de thuiszorg en dat vind ik zelf erg leuk werk.

Ook krijg ik hierbij te maken met dementerende en depressieve mensen en dat maakt het weer een uitdaging voor mij, want is toch heel anders dan alleen maar oudere mensen of zieke mensen.

Vanmiddag meteen een werkoverleg… helaas mijn ID nog niet binnen… stelletje !@#$%^&*() dus ik hoop dat ik die vanmiddag kan ophalen en anders moet ik daar morgen een kopietje van inleveren.

Voor nu ben ik erg blij en ik ga deze positieve energie gewoon vasthouden en ga eruit komen met ze, want ik wil er heel graag werken!!!

En ik weet dat ik daar goed op mijn plek zou zitten.

Nu weer verder in huis! :smiley:

Broekie, dat is echt goed nieuws! :dance:

Super Broekie :thumbup: :dance: :dance:

Balen Mariette :hug: Hopelijk slaan de medicijnen snel aan :thumbup:

Kaya, vervelend dat je zo beroerd bent zeg. Dat medicijnen dat Mariette zegt, dat heb ik ook al eens gehoord tegen de misselijkheid. Spannend maandag een echo.

Cariska, hopelijk voel je je snel beter met die spuiten. En anders gewoon vragen of ze langer door willen gaan met iedere week spuiten :thumbup:

Vandaag vroeg mijn vader nog naar de afspraak die gepland staat bij de gyn. Dan voel ik me zo schuldig om daarin mee te gaan. Maar ik wil het eigenlijk nog niet vertellen, maar lekker voor onszelf (en jullie) houden. Ik heb bedacht dat we maar gaan zeggen dat de afspraak verzet is ivm spoed van de gyn. En dat het pas 3 weken later weer zou kunnen. Of komt dat erg ongeloofwaardig over :think:

Ow ja, en ik duim ook heel hard mee voor de laatste :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray: :thumbup: :thumbdown: :pray:

Cees, bedankt voor het duimen… Ik moet toegeven dat ik het nog best wel heel spannend vind zo’n eerste… dus als je nog tips hebt? :mrgreen:

Met de medicijnen gaat het nu steeds beter, ik voel mezelf opknappen en daar ben ik wel blij mee…

Over de afspraak met de gyn… gewoon zeggen dat het verzet is en dat je even een paar weken moet wachten omdat er patienten voorrang krijgen nu… Als je het nog niet wilt zeggen, gewoon niet doen natuurlijk… :snooty:

Toen ik dit citaat las, moest ik direct aan jou denken Mariette:

Tip: Bij twijfel over het ouderschap: ga ervoor! (als de omstandigheden zich ertoe lenen…)

Het staat in mijn zwangerzapboek :wink:

Wil je nog meer van dat soort tips :angel:

Cees; als je nog niets wilt vertellen, niet doen. Ik zou gewoon zeggen dat het verzet is. Het ziekenhuis geeft echt niet altijd aan waarom een afspraak verzet wordt.

Mariette: Het is ook allemaal heel spannend. Je krijgt ineens zoveel verantwoordelijkheid in je schoot geworpen en je leven draait ineens niet meer om alleen jou en je man, maar eigenlijk voornamelijk om de kleine.

Tja, wij vinden het heerlijk en ik denk vele papa’s en mama’s met ons :wink:

Ik heb me de afgelopen maanden ook erg onzeker gevoeld. Met name omdat we nu natuurlijk op 1 inkomen zaten en het financieel gewoon heel zwaar hebben. De eerst loonbeslaglegging is er al. Ik heb wel even een paar keer huilend op bed gelegen met de vraag… shit hoe moeten we dat straks allemaal doen? Hadden we hier nu wel aan moeten beginnen? Wat als ik helemaal niet meer aan het werk kom etc.

Het neemt gewoon zoveel onzekerheid met zich mee en het is zo’n grote stap. Aan de andere kant denk ik… wat is 1 mondje meer om te voeden?

Tja geld voor leuke dingen en of vakanties… dat zit er niet in, daar zullen wij echt voor moeten sparen, maar dat is iets wat we er voor over hebben. maar dit is onze derde he… niet onze eerste! :wink:

Maarja toen onze eerste kwam… zat mijn man nog met het minimum jeugdloon… dus echt veel hadden we toen ook niet, alleen hadden we toen nog allerlei subsidies en regelingen :wink:

Geloof me, je leert leven naar je inkomen. Komt echt wel goed meis.

En iedereen twijfelt over kinderen…

In ieder geval een dikke :hug: voor jou!

mariette, hopenlijk voel je je snel beter :hug:

kaya, maandag moet je dan alleen?? Ik ben vrij :angel:

Broekie, super nieuws zeg!

Cees, ik zou het gewoon vertellen … maar ja … wie ben ik…

zonet ging ik de injecties ophalen bij de apotheek. Ging nog even navragen bij de ha of ik om 8 uur terecht kon (ivm mijn werk) staat mijn ha daar , jij komt voor de prik. euh … oké! Dus heb hem al gehad. In de bil, hij viel me erg mee!

Cariska, :mrgreen: , jouw ha is echt een aanpakker! Wat fijn dat dat zo snel kon! Maar goed dat het meeviel… ik vind in de bil echt helemaal niks hoor! :snooty:

Cees, meer meer meer! Dit zijn de tips die ik zoek. Het klinkt stom maar het zijn de ‘preekjes’ die ik nodig heb om iets met die onzekerheid te doen. Kun je me de titel van dat boek geven? Of even PB-en? :slight_smile:

Broekie, bedankt voor jouw verhaal. Die omstandigheden in het citaat van Cees is inderdaad het inkomen voor mij. Daar maak ik me heel onzeker over. We willen al een tijdje maar ik was er emotioneel niet aan toe. Nu wordt ik sterker en is het vooral het inkomen (contractverlengingen) die me in de weg staat. Aan de andere kant heb ik zoiets van: wanneer dan wel? Met deze economie kom je niet meer zo makkelijk aan een stabiele baan. Ik zie dan nu weer die discussies over verlof… :wall:

Btw… het gaat al een stukje beter. :angel:

Broekie, :hug: Je bent echt heel sterk!