hahaha Cees, ik heb wel een klein buikje hoor, maar ik ben sowieso al een gezette dame
Dus als ik nogal onflatteuze kleding aan heb Valt het eigenlijk niet zo op. :lol:
Nu heb ik sowieso een aantal shirts liggen waarbij het niet zo opvalt, omdat deze nogal losjes vallen. Ik ben tot nu toe 6 kg afgevallen en daarna 2 kg aangekomen, maar ik denk dat het 1 kg is van voedsel en 1 kg van de kleine.
Ik heb de eerste maanden zoveel gespuugd dat ik dus zoveel afviel.
En toen kon ik eindelijk weer normaal eten, dus ik zal daar geheid van zijn aangekomen.
Zal eens een buikfoto van mij op de laptop zien te krijgen
Hebben jullie ook ineens alles in een andere kleur en lay-out???
Jaaaaa!! Ik vind het wel mooi!
Jeetje broekie toen ik 16 weken zwanger was leek het alsof ik al over de helft was dus bij mij zou dat nooit kunnen, en ook ik ben een gezette dame :mrgreen: .
Lastige beslissing Cees je verstand zegt het ene en je hart dan weer het andere, ik weet hoe moeilijk het is
broekie, ze mogen je idd niet ontslaan om je zwangerschap!
Cees, ja roze is het hier! wennen hoor!!
Ohh verrek… inderdaad! Lekker vrouwelijk
Hele nieuwe layout hebben ze! Vooruitgang! Want dat groene sombere kon niet meer he :lol:
Zet de foto’s in het foto forum
Idd ze mogen je niet ontslaan tijdens je zwangerschap, maar als je contract dan afloopt ookal valt dat in je zwangerschap of verlof tja dan heb je gewoon pech .
Ik ben benieuwd naar de foto broekie!
Ik had trouwens gelezen dat ze je ook tijdens je verlof niet mogen ontslaan of je contract af mogen laten lopen.
heb dat bij mijn eerste meegemaakt. Ik werkte toen in een bouwmarkt en ben vervroegd met zwangerschapsverlof gegaan wegens lichamelijk klachten.
Tijdens mijn verlof moesten ze mijn contract met een half jaar verlengen, want ze mochten het niet laten aflopen. En geloof me… als iemand me daar weg wilde hebben, was het die baas wel.
Staat ook op internet (site van de overheid geloof ik)
Als je contract afloopt tijdens de zwangerschap (maar niet je verlof) dan mag het gewoon aflopen, dan betaalt het UWV je verlof.
liefs, Sam
Ik moet nog wel wennen aan dat roze hoor… vind het net iets te zoet…
Mooie buikfoto’s! Ik ben ook een beetje gezet maar ben het afgelopen jaar 7 kilo afgevallen… Ze vroegen me altijd al of ik zwanger was dus het zal denk ik niet opvallen als het zo is… :twisted:
Cees, neem een goede dietiste in de arm en probeer af tevallen en zwanger worden tegelijk… Niet stil staan! Werk aan de winkel! Wat jij wilt natuurlijk…
Maar afvallen en zwanger zijn mag toch niet samen :think: Ik zat ook al te denken aan 2 weken per maand afvallen en 2 weken “gewoon” eten.
Ik heb in ieder geval het idee dat er drastische maatregelen genomen moeten worden qua afvallen, want regelmaat en kleinere porties, dat gaat me te langzaam en dan is de verleiding voor mij te groot. :shifty: Ik heb nu via mp het boek van het south beach dieet gekocht. Mijn collega doet dat en die is in een paar weken tijd 5 kilo afgevallen.
In principe als je gewoon gezond eet en niet gaat crashen, maar zorgt dat je enkel de goede voedingstoffen tot je neemt en voldoende beweegt, mag je afvallen.
Je moet het alleen niet extreem doen.
Ik wacht wel tot na de bevalling Wie weet wat er nog allemaal aan vast blijft plakken
Cees, klopt! Je mag niet teveel afvallen… Maar je kunt toch je leefgewoonten aanpassen en daarmee afvallen? Volgens mij mag je geen Atkinson of andere dieten doen waarmee je bepaalde voedingstoffen niet neemt. Eigenlijk dus gewoon eten en de leefgewoonten aanpassen… Ik zag laatst zelfs een aflevering van Sonja waarin een zwangere ging afvallen…
Als je zwanger bent is gezond eten en bewegen ook goed… Voor mij is afvallen dus juist gewoon eten… Ik snoep namelijk teveel en eet te grote porties… Dol op zoet natuurlijk…
Ik heb een folder van het voedingcentrum gekregen van de dietiste met uitleg over gezond eten tijdens de zwangerschap. Volgens mij moet je zorgen dat je genoeg binnenkrijgt voor jou en de beeb maar niet teveel… :think:
cees klopt echt afvallen moet je niet doen. Maar als je b.v. gewoon gaat afvallen zoals je wilt gewoon doen. Ben je zwanger eet je weer gewoon… zo deed ik het bij de 1e miskraam…
Dat zou kunnen broekie dat ze je verlof door moeten betalen, dat weet ik niet.
Mensen met heel veel overgewicht word juist aangeraden om maximaal tussen de 6-11 kilo aan te komen, omdat het anders ook een enorme belasting van je lichaam word laat staan de bevalling.
Ik was niet heel licht (maar zeker ook niet veel te zwaar) maar tijdens de eerste zwangerschap dus 40 kilo aangekomen. :shock: Daar zitten er nu nog 15 van aan, dus officieel val ik nu in de obesitas caterogie :?
En als je te zwaar bent heb je toch meer kans op geen innestelling of miskraam???
Cees; Als je echt té zwaar bent dan adviseren ze idd om eerst af te vallen, omdat je dan een grotere kans hebt om zwanger te worden.
Ik heb een BMI van 31, dus ook aardig aan de hoge kant en was met 1 maand zwanger, ik denk dat echt té zwaar een BMI van boven de 35 of 40 is?
Caris; Balen dat je nog een dag moet wachten, maar toch wel fijn dat je niet tot maandag hoefde te wachten!
Mijn BMI is tussen de 31 en 32. Maar goed, het schommelt aan maanden van links naar rechts wat ik denk, dus over een week zal ik er wel weer anders over denken :lol: :lol:
Caris, hoe is het met je? Trek je het nog?
trek je het nog … nou jah… mijn kleine meisje is ook nog eens ziek, ligt nu op bed met 39.1… Dus heb het druk met haar, hopenlijk gaat ze lekker slapen. ik ga zo ff scrappen, heerlijk mijn kop leeg en met foto’s bezig. Gelukkig morgenochtend op tijd de echo, scheelt weer!
zo ben ff een dagje niet op het forum en alles zoetsappig roze, wow!
nou ik ben gister voor de 9e keer tante geworden! mijn zus is bevallen van haar de 3e een meisje! ik ben vernoemd in haar 3e naam! dus ben apetrots! van het weekend dus weer babysnuiven!
ow hier een jongetje van 4 die het naar schoolgaan maar niets vindt, is hij eenmaal daar gaat het goed hoor,maar hij roept thuis al steeds ik ga niet meer, ik vind het niet leuk, laat hem bijna iedere keer met tranen bij de juf achter… hopelijk gaat het snel beter, want mijn moeder hartje breekt steeds! al gaat het wel steeds beter!
nou verder qua zwangerschap gaat het hier prima, zou soms bijna vergeten dat ik zwanger ben! zo goed voel ik me!
nou op mijn werk heb ik kans om in ieder geval een aantal uur vast te krijgen op contract, dus in ieder geval iets!maar goed eerst zien dan geloven en ik heb nog niets van mijn sollicitatie gehoord, is vorige week gesloten!
hoe is het met de andere zwangeren?
en de klussers?
cariska ik zag mooie foto’s van je vakantie voorbij komen! wat een heerlijk meisje is Tl…
nou ik ga verder, ben 's avonds wel erg snel moe, dus nog even wat doen en dan lekker naar bed!
liefs
smarty, voor 9de keer tante! Woh!! Super joh! Wat is de naam?
M.inke, C.atherina (mijn andere zus), A.lida(van mij)
zei gister al dat wij toch echt voor en jongen erbij moeten zorgen, langs mijn kant van de fam. hebben we nu namelijk 4 meiden en 3 jongens en langs mijn mans kant 4 meiden en 2 jongens!