Meistoppers 2010, 7 meiden zwanger, We duimen nog voor 4!!!!

Ze heet T.anisha L.ynn :inlove: :inlove: :inlove:

Dat is een hele mooie naam Cariska! Ik geloof dat ik op de taarten van Kaya je echte naam heb gezien, kan dat? 8)

Zwitsal, klopt! Mijn NOD is morgen (of woensdag). Ik heb eerlijkgezegd het gevoel dat het gewoon een ongi wordt. Zelfde gevoelens als elke maand zeg maar… Ik hoop ook dat het niet te lang op zich laat wachten want dan heb ik er minder last van op vakantie… :wink: Laat je niet gek maken door je lijf… al snap ik het wel hoor, is best moeilijk! :frowning:

Kaya, mooie foto’s! Het is vast al op… :stuck_out_tongue:

Ja klopt was idd taart voor cariska.

Ik denk dat de taarten op zijn, ze waren allemaal niet voor mezelf 8) .

Spannend de NOD’d die in aantocht zijn, we duimen voor jullie.

Caris ik duim voor je dat alles goed is, en dat het lopen ook goed is :-*

Cariska, hoe was het in het ziekenhuis? :pray:

Zwitsal, jij zei steeds dat je eisprong midden van de week was en jouw nod is na de mijne. Mijn eisprong was zaterdag (heb ik gemerkt ivm meer slijm en steken linksonder) en 2 weken daarna word ik ongi. Ik dacht eigenlijk ook dat je altijd 2 weken na je eisprong ongi werd, maar dat de termijn ervoor kan schommelen :think: Dan zou je eisprong idd nog moeten komen en kun je nu het ongemak ervan hebben gehad.

Onze klusperiode is voorbij. :wink: Het wachten is begonnen :roll: Aan de hoeveelheid klussen kan het in ieder geval niet liggen :lol: :lol:

Kaya hoe is het? Ben je erg teleurgesteld? Of had je het wel verwacht? Hoe lang willen jullie proberen zonder mmm? Als je geen antwoord wilt geven, dan hoeft dat niet hoor! :-*

.Gaat wel goed hoor hier! Ben nog steeds niet topfit maar het gaat langzaamaan de goede kant op.

Tuurlijk ben ik wel een beetje teleurgesteld maar ik ben ook realistisch. Met Kaya hebben we er 18 rondes overgedaan en het laatste half jaar ervan in het ziekenhuis doorgebracht dus ik verwacht niet dat we het zonder de mmm kunnen doen. Aan de nadere kant ben ik nu vrij regelmatig ongi en dat had ik toen we zwanger wilden worden van kaya geheel niet, soms sloeg ik gewoon drie maanden over :shock: .

Ik wil eerst nog afvallen, dat ik op het gewicht zit toen ik zwnager werd van Kaya, door de hormonen kom ik veel aan tja en met mijn gewicht kunnen we dat er niet bij hebben :roll: . En ik vind het nog wel effe lekker zo om een beetje aan te klooien :mrgreen: .

Vragen mag altijd hoor, ik ben er altijd heel open in geweest.

Spannend cees, ik ben benieuwd of het klussen ook effect heeft gehad :inlove:

Ik duim voor je Cees! :pray:

Kaya, knap hoor om zo realistisch te zijn. Lijkt me ook wel weer lastig dat je eigenlijk al weet dat je het nu ‘voor niks’ probeert… Bij mij is het de eerste dus ik kan er geen pijl op trekken. Mijn cyclus lijkt wel regelmatig dus dat scheelt.

Weet iemand of het uitmaakt of het de eerste is voor je kansen? Is je hormoonspiegel anders als je al een kind hebt ofzo? Gewoon nieuwsgierig… :shifty:

Ohw Cees echt waar! Dan dan hoop ik zo erg dat die van mij gisteren was geweest? Ik had dit weekend namelijk ook wat meer slijm als normaal en gisteren beetje last van de onderbuik (rechts).

Gelukkig wel geklust gisteren :dance:

Laten we hopen dat het deze maand wat beter nieuws is. Vorige maand was ik er eigenlijk wel zeker van dat er niks was, maar nu heb ik toch veel meer hoop :pray:

Cariska, wat een leuke naampies zeg!

Mariette, het zou jammer zijn als het niet zo is, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit hoor… laten we lekker hopen tot je echt iets ziet (NOD) :pray:

Zwitsal, bedoel je dat als je echt voelt dat je ongi krijgt dat je dan toch zwanger kan zijn? :think:

Ja hoor, volgens mij wel. Want veel zwangerschapsverschijnselen en verschijnselen van de NOD lijken op elkaar :silenced: :-*

By the way, mijn collega is gedurende haar zwangerschap nog 2x ongesteld geweest in de periode dat het normaal gesproken zou moeten komen… :mrgreen:

Hmmm, nou ik durf nog nergens op te hopen hoor… Ik vind het wel spannend natuurlijk! :stuck_out_tongue:

Ik heb even op deze website gekeken: http://www.zwangerstraks.nl/zwangerschapskansen.php: Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

En dit is pas poging 2… dus nog geen reden tot zorgen maken… Zou het superleuk vinden als je gelijk hebt Zwitsal! :clap:

mariette, volgens mij heb je niet meer of minder kans als je voor een eerste gaat. Bij mij is alleen mijn hele hormoonhuishouding verandert doordat ik thyrax slik en dat heeft ook invloed op je cyclus.

en ik ben nu al weer een paar jaar ouder dus dat zal wel uitmaken denk ik. Toen wij begonnen om zwanger te worden van Kaya was ik 25 en ik word nu bija 30 :silenced: .

Het is helemaal super natuurlijk dat je vrij regelmatig ongi bent dan kun je ook gerichter klussen :mrgreen: , en daardoor is de kans op een zwangerschap ook groter. De kans dat een stel binnen 3 maanden zwanger word, is ongeveer 50 procent.

-70 procent van de stelletjes is binnen zes maanden zwanger geworden.

-Na 1 jaar is ruim 85 procent van de stellen in blijde verwachting.

De meest vruchtbare leeftijd om zwanger te worden , is tussen de 22 en 26 jaar. maar daarentgen als je eind dertig bent heb je nog steeds 65% kans van slagen binnen het eerste jaar.

Voor de man doet de leeftijd er minder toe: boven de 40 neemt de vruchtbaarheid en zaadkwaliteit van de man wel enigszins af.

Ja, dat is misschien wel zo. Misschien moet ik bij mezelf er ook gewoon vanuit gaan dat het nu de komende maanden toch niet zal lukken, dan is de teleurstelling niet zo groot als de NOD komt.

Ach, we duimen lekker voor je en we zien wel wanneer de positieve testjes komen hihi :pray:

@Mariette wrote:

Hmmm, nou ik durf nog nergens op te hopen hoor… Ik vind het wel spannend natuurlijk! :stuck_out_tongue:

Ik heb even op deze website gekeken: http://www.zwangerstraks.nl/zwangerschapskansen.php

: Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

En dit is pas poging 2… dus nog geen reden tot zorgen maken… Zou het superleuk vinden als je gelijk hebt Zwitsal! :clap:

hahaha ik was het net ook aan het opzoeken

o ja ik heb foto’s van mijn meisje ook even in het showtopic gezet :inlove:

Au! Bedankt Kaya voor je berichtjes. Ik ben 32 en mijn leeftijd is dus niet handig als ik jouw berichtjes lees… Mijn vriend is 10 jaar ouder en dat is dus ook niet handig… :shock: Ik denk dus dat ik net als Zwitsal schrijft maar er van uit moet gaan dat het voorlopig niet lukt. Dat maakt me wel verdrietig hoor…

Maakt het trouwens nog uit hoelang je ouders erover gedaan hebben of is dat niet genetisch overdraagbaar? Ik kwam namelijk na 6 jaar… maar mijn vriend waarschijnlijk na de huwelijksnacht… :angel:

Eerlijkgezegd was ik er echt niet eerder aan toe… Ik ben dus ook wel blij dat we nu bezig zijn. Ik wil wel een goede moeder worden! :stuck_out_tongue: Er zijn ook genoeg vrouwen die pas op hun 38e proberen… dus… :pray:

liefie zo bedoelde ik het helemaal niet hoor :hug: . 32 is echt wel een mooie leeftijd om proberen een kindje te krijgen :-*

statistieken zijn ook maar statistieken dat zegt nog niets over jou persoonlijk

ik weet niet of het uit maakt of je ouders moeilijk of makkelijk zwanger konden worden. mijn moeder was zwanger van mijn zus op haar 18e dwars door de pil heen, en van mij en mijn broertje ook binnen een poep en een scheet zwanger. Mijn zus was zwanger van haar kinder ook binnen het eerste jaar, tja en ik dus niet. dus dat weet ik eigenlijk niet.

jij word vast een heeeele goede moeder :inlove:

Dat is lief! bedankt! :angel:

Mariette, toen mijn eerste geboren werd was ik ook “al” 31. Ikzelf had er eerder echt niet aan moeten denken en op het moment dat we er allebei klaar voor waren was het poging 1 raak. Dus dat zegt echt helemaal niets.

Zelf vind ik het wel “akeliger” omdat het 1. moeilijker kan zijn om zwanger te worden en 2. de kans op afwijkingen groter is. Ze zeggen dat het na de 35 pas echt afneemt. Dus je hebt nog een paar jaar :wink: Maar we hopen natuurlijk allemaal dat we die niet nodig hebben :pray:

Ik hoop wel dat het genetisch bepaald is want mijn moeder (en verder heel mijn familie aan die kant) is zwanger geworden binnen 5 maanden. :wink:

dan zie je maar dat de statistieken echt niets zeggen. ik 25 en in de mmm en jij 31 en in 1 keer raak :inlove: .

laat je niet gek maken mariette :-*

Precies advies wat ik nodig had… Toch raar: heb ik heel streng afgesproken niet meer mijn lijf bezig te zijn, ga ik over dit soort dingen lopen malen… :oops:

Maar goed, we wachten het af. Voor nu is er nog geen ongi, maar ook geen positieve test… :-*