Hoi meiden,
Vanmiddag weer voor een echo & controle geweest. Alles zag er weer prima uit! Het hartje klopte mooi, het kindje was weer goed gegroeid. Van hoofd tot stuitje 9,3 cm, met de beentjes erbij is het ongeveer 14-15 cm lang. We zagen het deze keer ook bewegen, gelukkig. Niet heel druk spartelend, maar je zag de beentjes soms wat heen en weer schoppen en beebje zat zo nu en dan een beetje te wroeten. We hebben weer foto’s mee gekregen, niet heel erg duidelijk. Het kindje lag met het ruggetje naar boven en het gezichtje wat scheef naar onderen, de armpjes kon je niet goed zien en de beentjes waren een beetje opgetrokken. Je zag wel heel mooi de ruggewervels lopen. Ik zal zo even een echo op het showtopic van de maart-mama’s plaatsen. Hier alvast de link http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42692&start=195 Over precies 4 weken weer naar de gyn. En van de week even een afspraak maken voor de 20 weken-echo.
Kaatjes Balen dat er nu weer gips om Sjef’s been moet! Maar gelukkig kan hij dan nu wel weer zijn knie buigen, dat scheelt weer. Het is wel te hopen dat hij ruim voor de bevalling weer uit het gips is!
Paikea Gatver, balen zeg… Maar zolang je geen duivels ziet, de hoop nog niet opgeven! Ik duim nog even door!
Mar Wat een enorme buik heb je al! :shock: Lijkt me super als je je buik helemaal ziet golven en het kindje ziet bewegen!
Doe je wel een beetje rustig aan met klussen bij je ouders?!
Angeltje Wat super dat je ei er toch nog zat en nu 22 mm is! Dan zit de eisprong eraan te komen, dus ik wil je vanavond niet meer op het forum zien! :mrgreen: Goed jullie best doen!
Janine Gefeliciteerd met je verjaardag! Een hele fijne dag nog & geniet van alle aandacht en cadeautjes! :-*
Hoestie met de rest?
Groetjes,
Jippie
mooie echo jip, zie je wel alles in orde!!
Heeft iemand van jullie nog behoefte aan nieuwe stoelen? Zijn mooi, maar ik wil er nog maar 4, met leuning, dusse bij interesse, surf naar het plaatsje van de markt en zoek naar 6 eetkamerstoelen van zwart leer enne als je precies wilt weten welke pb maar even hihi!!
Zo even reclame gemaakt haha, denk dat ik ze ook in de aangeboden ga zetten hier!
doeg!
Wow Jippie :inlove: :inlove: Geweldige echo meis. Zat al zo te denken dat je heel gauw een echo had… Ben zo blij dat alles zo goed gaat! :-
Kaatje: Balen zeg dat Sjef nog steeds in t gips zit. Wel is ie nu ietsje mobieler denk ik? Bleek op de foto dat het nog niet goed geheeld was dan?
Paikea: Krampjes hoeven natuurlijk niks te betekenen.
Ik hoop dat je voorgevoel niet juist is en de rottige ongi wegblijft
Ik ben zo ontzettend blij!! Zonet belden goede vrienden van ons. Ze zijn al 4 jaar bezig, waarvan ook een tijd in de molen. Nu zijn ze gestopt omdat ze op vakantie gingen. En jawel, zwanger teruggekomen :dance: :inlove:
Ik heb me toch een potje zitten janken, zo blij ben ik voor ze! Tis nog wel heel pril, maar vind het zo super!
Verder komen zo m’n schoonouders op de koffie, met cadeautjes…
Wel lief, we krijgen nu zo ontzettend veel dingen van iedereen.
Nou dikke tuut, fijne avond :-
Whahaha, reclame maken is verboden Wienie :naughty: :mrgreen:
Maarre geen interesse, helaas. Succes!!!
Tuut terug! :-*
Jippie, wow meis, wat een mooie echofoto zeg!!! Je kan de ruggegraad gewoon tellen :inlove:
Kaatjes, ow spannend meis. 4 weekjes speling zal toch wel lukken? Hopelijk is ie weer een beetje mobiel als de kleine geboren wordt. Gelukkig is er altijd nog de kraamhulp.
Mooi buikje ook hoor!
Paikea, :hug: heb jij ook altijd van die drukkende hoofdpijn achter je ogen? Nou ja, lekker zuipen vrijdag dan maar, maar het was leuker geweest als het niet had gemogen. Ga je vrijdag iets speciaals doen?
Mar, wowwwwww wat een mooi buikje heb je al. Daar kijk ik zo naar uit… En wat heerlijk dat je de kleine ook steeds beter gaat voelen
Angeltje, je mag lekker stuiteren hoor!!! Het is toch heerlijk als het voorspoedig lijkt te verlopen (voor zover via de mm zwanger worden voorspoedig is :shifty: )
Janine, wat geweldig dat de uitslag van de chromosomentest goed was. En wat een goed nieuws dat het spiraaltje en de pil voor korte duur lijkt te zijn. Ben echt blij voor je :dance:
En gefeliciteerd met je verjaardag nog he!
Mouse, maandag weer een echo. Onzekere periode is het nu hè? Maar we slaan ons er wel door hoor. :-
Egni, wat fijn je weer eens te zien :- Je zit nu heerlijk op gran canaria. Lekker joh. Ik kan me je sceptisch gevoel heel goed voorstellen meis. Maar je weet ooit nooit. Ooit komt die ene cyclus waarin het dan toch raak gaat zijn. En daar duimen we voor hoor!!! :-*
Wienie jammer dat je niet naar de meeting komt, maar ja je gaat andere leuke dingen doen, dus voor jou wel leuk.
(en lukt het genieten een beetje?)
En mooie spulletjes heb je gekocht hoor!!!
Colle, druk met werk? Vind je het wel leuk om te doen? Dan is het goed toch? Jammer dat je daardoor weinig koktime hebt, maar goed, als je maar iets leuks te doen hebt toch?
Woezeltje, hoe is het met jou?
Hier gaat het verder goed. Heb wel wat kwaaltjes, maar geen misselijkheid.
16 oktober heb ik de 16 weken echo en komende dinsdag komen ze van MvM.
Wil hier eigenlijk niet al te uitgebreid schrijven over al mijn kwaaltjes en zwangerschap enzo, omdat ik dat niet leuk vind voor sommige meiden hier. Heb mijn verhalen wel in de oktoberstoppers2006 en de junimamas2008 staan.
Ik hou het hier dus kort wat dat betreft, tenzij jullie zeggen dat je het juist leuk vind om al die verhalen te lezen, goed?
wowwwwwwwwwwwwwwwww mar wat mooi dat je vriendin nu zwanger is. Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van werd. Gek is dat soms he hoe het zo kan lopen?
Gefeliciteerd hoor!!! :dance:
@femmie wrote:
Zo he... :shock: Jij gaat als een speer meis........ :mrgreen:
egni gefeli met je mooie eitje :mrgreen:
janine gefeliciteerd met je verjaardag :mrgreen:
angeltje heeft ook een mooi eitje :mrgreen:
paikea :hug: hopelijk blijven de :twisted: :twisted: toch weg…
wienie geniet lekker van jullie weekendje
kaatje fijn dat je mannetje weer wat meer bewegingsvrijheid heeft…hopelijk mag het de volgende keer wel totaal af…
jippie fijn dat je een goede echo had…heerlijk is dat he…even genieten van het moois in je buikje :inlove:
mar22 gefeliciteerd met je vriendin en haar man…wat goed zeg :inlove:
femmie…ik heb heerlijk werk, ik werk op een kdv op de babygroep :inlove: ik wordt betaalt om de hele dag babytjes te knuffelen :mrgreen: …alleen zijn bijna alle oproepkrachten weg…en daardoor moet ik extra werken…das best vermoeiend…(ben ook nog oproepbaar naast mijn vaste uurtjes)
Zo ik ben weer een beetje bij… :mrgreen:
ik was vandaag zo moe dat ik per ongeluk bij mijn s. ouders belande om Dave op te halen…ik moest eigenlijk bij mijn ouders zijn :doh: …
dus ik ga denk ik maar eens lekker vroeg het nestje in duiken :mrgreen:
fijne avond :-*
@Mar22 wrote:
@femmie wrote:
Zo he... :shock: Jij gaat als een speer meis........ :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
owwwwwwwww was dat maar zo wahahahahaa. uhm, ik bedoelde 16 oktober de 7wkn echo :oops:
Colle truste. En leuk hoor, lekker heel de dag met baby’s troetelen :mrgreen:
Femmie dacht gewoon: Ik heb genoeg van al dat gedoe… Ik ga gewoon van 5 naar 16 weken, dan ben ik meteen de kritieke periode voorbij! Groot gelijk, meid! :thumbup: :mrgreen:
Groetjes,
Jippie
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Hoi meiden,
Ik meld me bij jullie aan.
Ik ben Savine, 27 jaar en mama van 2 meisjes. Ik heb net als jullie erg lange cyclussen (door PCO). In juli 2007 ben ik met de pil gestopt, en de eerste cyclus duurde 60 dagen, ik heb in die cyclus wel op dag 47 een eisprong gehad. Nu (ronde 2) zit ik vandaag alweer op dag 21 en heb geen idee of en wanneer ik een nieuwe eisprong kan verwachten. Verder gebruik ik ovulatie testen en temp ik. Omdat ik bij de oudste met medicijnen ben zwanger geworden en ik bij de jongste pas na 2,5 jaar geen anticonceptie te hebben gebruikt, zwanger was, ben ik al wel bij de HA geweest. Binnenkort mag ik naar de gyn, maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn!
Ik heb wel een bannertje gemaakt naar wat ik ongeveer verwacht, maar we zullen zien…
Ha meiden,
Zo ik werd even blij van t nieuws vanochtend! Het vak leerkracht moet mensen gaan trekken. We krijgen dus mooi met terugwerkende kracht nog loonsverhoging en een bonus enzo. Tralalaaa altijd leuk!
Verder wil ik volgende week denk ik een dagje eventjes iets gaan doen op school, of 2 daagjes, al is t maar een paar uurtjes. Verveel me dood en voel me schuldig dat ik hier eigenlijk niks zit te doen, op een stoel zitten kan ik op school ook, testen ofzo. En als ik t niet probeer weet ik ook niet hoe t gaat toch?!
Savine, welkom, er komen ineens veel nieuwe bij hier! En de oude lichtingen worden allemaal zwanger haha. Gezellig meekletsen kan hier altijd!
Femmie, wat gezellig, als je nu al bijna 16 weken bent, dan loop je bijna gelijk met mij! :mrgreen: hihi
colle, beebjes knuffelen…wat heerlijk!! en ga maar snel veeeel slapen hoor!!
Femmie en van mij mag je best over je kwaaltjes schrijven hoor, lief en leed vind ik. Maar dat heb ik natuurlijk niet alleen voor te zeggen.
Zoals jullie al zeggen, jammer van de meeting, maar we zouden misschien een weekje weggaan en nu maar een weekendje. Ik kijk er wel naar uit, even eruit!!
mar, fijn he als vriendinnen zwanger worden!! En reclame maken, ik? Zou ik nooit doen hoor! :liar:
Jippie, dan doe ik ook tuterdetuut terug!
Zo eens kijken of ik nog een bod heb gekregen. Heb zelf ook geboden op een kinderwagenbak, moeten alleen kijken of ie op ons onderstel kan. Ik hoop het!!
Doei!!
oh ja jippie, blijf jij bij gyn? Mag je niet naar vk? Of pas later?
Hé meiden,
Ik ben er wel, maar heb even geen puf om te reageren.
Ik heb een conflict op mijn werk met mijn tijdelijk afdelingshoofd. (ik heb al wel eens verteld dat hij zo moeilijk deed over uren vermindering e.d.) Nou het is maandag uit de hand gelopen. Ik heb weer gevraagd hoe en wat en ook aangegeven dat het echt per 1-11 moet, omdat hubbie een nieuwe baan heeft en dan geen ouderschapsverlof meer op kan nemen. Hij bleef moeilijk doen en de verantwoordelijkheid bij mij neerleggen. Hoevaak ik ook vroeg om hulp, deze kwam niet. Ik ben echt overstuur weggegaan, omdat ik het vechten de laatste maanden zo moe ben. Ik werk 28 uur (wil dus 26 uur) en vervul gewoon nog altijd een functie van 36 uur. Gek he, dat ik dat niet trek???
Plannen werkt niet bij mij, want er komen te veel dingen tussendoor. Maar voor hem is plannen heilig…
Al met al kreeg ik van degene met wie ik coachingsgesprekken voer op het werk na een lang gesprek en veel tranen het advies voorlopig naar huis te gaan en mijn hoofd leeg te maken. En het is echt nodig, ik ben zo moe van het vechten om iets waar ik gewoon recht op heb! Hij heeft de boel alleen maar lopen rekken! Ik blijf deze week en volgende week thuis, even tot rust komen.
Uit een gesprek met P&O gister blijkt dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn, maar dat hij het blijkbaar moeilijk maakt!!! Daar ben ik dus mooi de dupe van! Had ik nu maar eerder bij P&O aangeklopt…
Maandag moet ik naar de arbodienst en dinsdag heb ik een gesprek met P&O en mijn tijdelijk afdelingshoofd. Zie er als een berg tegenop…
Gelukkig heb ik veel “medestanders”, er zijn veel mensen die niet met hem kunnen werken en die het gevoel hebben dat hij de boel gewoon loopt te verzieken (zo van “ik zit hier toch maar tijdelijk…”).
Ik voelde me heel zwak dat ik thuis was, want zo steek ik niet in elkaar! Maar de rust doet me wel goed, al blijf ik in mijn hoofd er wel nog mee bezig. Ik heb nog nooit een conflict gehad op mijn werk en kan met alle collega’s en managers goed opschieten en zo’n janlul komt dat even verzieken!!!
Loopt het overal gewoon lekker: thuis gaat het super, Luna doet het geweldig, ik vind mijn werk super leuk, mijn collega’s geweldig (en hoera… we gaan voor een tweede kindje… :mrgreen: !!!) Daar ligt het allemaal niet aan, Maar het steeds maar moeten vechten om iets waarvan eigenlijk heel logisch is dat er iets moet veranderen, dat kost zoveel energie!!!
Zo… hehehe… dat lucht op… :oops:
Ik heb dan ook even geen puf om te reageren. Ik lees wel mee hoor!
Liefs Woezeltje
Woezel Even een dikke knuf voor jou! Wat een piep van een vent dat hij de verantwoordelijkheid bij jou blijft neerlegen ivm dat hij een beetje meewerkt! Wat schiet hij daar nou mee op dan? Dit hoeft toch allemaal niet zo te gaan? Maar goed, Mar kan er ook van meespreken. Helaas heb je van die figuren… Je hebt groot gelijk dat je nu even thuis blijft. Kom eerst maar eens lekker bij van alles! En je bent helemaal niet zwak, meis! Doe rustig aan, hoor! :hug:
Wienie Wij mochten na de 10 weken-echo al naar de vk als we dat wilden. Alleen mochten we ook gewoon bij de gyn blijven. Zij vinden het leuk als je blijft, omdat ze je toch begeleid hebben met de behandelingen en op die manier kunnen ze je volgen. En wij krijgen dan standaard elke vier weken een echo, later zelfs om de drie en twee weken en op het eind elke week. En je hebt ook een band opgebouwd met de artsen tijdens al die jaren. Plus dat wij het een heel veilig gevoel vinden dat er zo op je gelet wordt. Nadeel is dat we dan wel verplicht ook in het ziekenhuis moeten bevallen. We hebben geen medische indicatie, maar voor de verzekering zullen zij dat wel zo opschrijven. Een thuisbevalling kunnen ze dan niet verantwoorden. Maar goed, dat is niet zo erg. Ook wel weer een veilig gevoel.
Savine Welkom hier! Ik hoop ook dat je de medische molen niet weer in hoeft en toch spontaan zwanger wordt binnenkort! Op de eerste pagina van dit topic vind je een overzicht van iedereen. Kun je je alvast een beetje inlezen wie wie is en hoe het precies zit qua cyclus en behandelingen.
Kom later weer terug, ga vanmiddag naar mijn oma. Het zwangerschapsnieuws vertellen, want die weet nog van niks. Ben benieuwd hoe ze gaat reageren!
Groetjes,
Jippie
even heel kort voor Woezel, meis kop op idd wat een piep kerel zeg. Gelukkig krijg je uit alle hoeken steun, trek je daar maar aan op. Nu ff rust en geniet van al het moois dat lekker loopt, pieker niet te veel (ja, weet het is makkelijker gezegd). :-*
Mouse
Jippie:
wat 'n mooie echo!!! Super is dat he, als je die kleine in je buik ziet bewegen!
Hoe reageerde oma??
Mar:
wat leuk dat je nu je zwangerschapsvreugde met ze kunt delen. Eindelijk na 4 jaar; je gunt zulke mensen toch ook echt zo’n geluk he!!
Wat heb je allemaal voor leuks gekregen?
Femmie:
Lekker op de roze wolk aan 't klimmen; goed zo!! :thumbup:
Colle:
Oef… daar kreeg je Dave natuurlijk niet mee; moest je alsnog naar je ouders. Dit wil wel zeggen dat je wel op tijd naar je bedje moet gaan; of althans rusten. Niet jezelf voorbij lopen hoor :naughty:
Savine:
welkom, hier nog 'n PCO’er
Wienie:
da’s nog es lekker nieuws, dat kun je vast gebruiken met al die extra uitgaven nu!!!
Doe rustig aan he, niet te veel hooi op je vork nemen. Misschien eerst 'ns kijken hoe de dag gaat en dan alsnog voor 'n uurtje richting school vertrekken? Je kunt toch ook gewoon eventjes 'n bakkie thee leuten daar??
Woezel:
meis toch… ik kan me voorstellen hoe je je voelt en daarom is het ook alleen maar aan te raden om dat advies van thuis blijven op te volgen.
Je hoeft ook niet op ons te reageren hoor, rust jij maar lekker uit en geniet maar van je meissie, mannetje, leuke dingetjes!! Dikke :hug:
Mouse:
Hoe’stie? Je komt weer even voorbij gewaaid, dus ik was ook benieuwd of 't met jou ook lekker gaat?!!
Vanmiddag 'n positieve echo gehad! Wel was 't hoofdje in verhouding met de rest wat groot, maar niets om ons zorgen over te maken. Sjef zei ook al meteen dat 't erg in de familie zit bij hen.
Ook weer overduidelijk 'n kerel, ze kon het haast niet verbergen!! :lol:
Ons ventje had alleen weinig zin om zich zo te laten bekijken, lag helemaal opgekruld met z’n voetjes en handjes tegen 't hoofdje en zijn ruggetje tegen mijn buik aan (hij keek dus richting m’n rug).
Het zullen m’n emo’s wel zijn, want ik was eigenlijk helemaal niet blij of zo van de echo zoals we dat met de 20-weken echo hadden, zo flieft je dan kan zijn. Ik verlang denk ik nu veel erger naar 't moment dat we 'm kunnen knuffelen.
Ben benieuwd wat de gyn morgen van de testen en echo zegt.
Oja, ons ventjes weegt nu zo’n 1756 gram, 'n hele kerel al of niet?!
Liefs,
Kaat