Meiden met een lange cyclus-deel 13

Hé meiden,

Ik ga het even kort houden, heb helaas niet al teveel tijd…

Mar: SUPER!! Gefeliciteerd met de mooie echo en leuk dat jullie een knulletje krijgen. Nu kun je lekker gericht gaan shoppen hè? Geniet ervan meis!!

Paikea: sterkte met alle bijwerkingen en ik hoop dat Kian niet ziek wordt…

Woezeltje: ik heb je gemaild :-*

Natas: sterkte met de ongi!!

Colle: geen nieuws is goed nieuws :mrgreen:

Wienie: hoe gaat het nu zonder de meicijnen. ik hoop dat je er snel vanaf bent!!!

Bagheera: alles goed?

Zo, verder ga ik even niet terug. Ben vanochtend bij de gyn geweest voor de 1e FM en zoals ik al verwachtte was er weinig activiteit in de eileiders te zien. Ik zei al tegen de gyn (ik had haar nog niet eerder gehad) dat de eisprong met de clomid bij mij altijd laat was, meestal rond dag 20/23. Ze zei toen dat de kwaliteit van de eisprong dan meestal niet al te best is. Die informatie was weer nieuw voor mij… Heeft iemand dit eerder gehoord? Ik moet nu vrijdag weer terugkomen om te kijken of er

al wat zit. Ben benieuwd.

Ga, weer even verder. Nordin ligt te proesten in zijn bedje, is een beetje verkouden en had daarstaks diarree. Hopelijk wordt hij niet ziek :pray: .

Liefs, Angeltje

Angeltje, dat zeggen ze ook altijd tegen mij. Mijn follikel groeit lang door en dat zou kunnen betekenen dat de eisprong van slechte kwaliteit is.

Hoi meiden,

Dat is vreemd, Angeltje & Paikea… Ik dacht namelijk ook altijd dat een late eisprong minder van kwaliteit was. Op de fert.afdeling was het echter de gewoonte om net zo lang door te gaan met stimuleren totdat je een eisprong had. Maakte niet uit op welke dag het dan was. Terwijl mijn vorige gyn het altijd afbrak, als het volgens haar te laat was. Dus ik heb toen aan de fert.arts inderdaad gevraagd of een late eisprong dan niet van veel slechtere kwaliteit is. En zij zei dat dat beslist niet zo is! Zo’n eisprong is net zo goed! Wij hebben ook gewoon IUI-behandelingen gedaan met late eisprongen. Oke, die zijn dan niet gelukt. Maar ik weet wel zeker dat het niet aan een late eisprong te wijten was! Niet alle IUI’s waren zo laat. Dus vreemd dat jullie gyn’s dan weer het tegenovergestelde zeggen. :think: Maar mijn eisprong werd wel altijd mbv Pregnyl opgewekt, dus het werd niet langer uitgesteld dan nodig. Misschien is het weer anders als je eigen lichaam voor de eisprong moet zorgen?

Angeltje Wel balen dat er nog geen activiteit te zien was, maar dat had je al verwacht. Dus vrijdag weer voor een fm? Op welke cyclusdag zit je dan nu en hoeveel mg Clomid heb je gehad? Met welke dosis ben je zwanger geworden van Nordin?

Paikea Balen dat je zo’n last hebt van de bijwerkingen van de Progestan… Dus nog 9 dagen de bolletjes inbrengen? Dus je moet ook over 9 dagen ongi worden, dan mag je testen? Spannend! Zou super zijn als het meteen raak is! Hoe voel je je verder nu?

Natascha Jij hebt een hele tijd in ons lijstje gestaan als White Dolphin, herinnerde ik me laatst. Als je weer in het lijstje wilt, dan moet je me even een pbtje sturen met je gegevens, dan voeg ik je weer toe! Balen dat je ongi geworden bent!

Colle Ja, we zijn echte kletsmiepen op dit topic! Dus niet zo verwonderlijk als je het niet kunt bijhouden en de helft alweer vergeten bent! Ik ben inderdaad aan het aftellen naar mijn verlof, nog maar 23 weken! :mrgreen: Werkse van de week!

Woezel Ik ben blij dat de antibiotica aangeslagen is en dat Luna weer wat is opgeknapt! Wel vervelend dat ze 's nachts zo vaak wakker is. Is dat sinds ze ziek geweest is, of is dat wel vaker zo? Hopelijk kun je snel weer wat extra nachtrust opdoen! En hopelijk ook snel minder werkdruk, goed dat er in elk geval over gepraat kan worden!

Mar Hoestie daar? Helemaal in de wolken door het vooruitzicht van een klein ventje? :inlove: Vind het super voor jullie! En dus een goede 20 weken-echo gehad! Fijn dat je je minder zorgen maakt wat betreft het Streptokokken-verhaal. Gaat helemaal goed komen, meis…

Wienie Dus helemaal de Prenatal leeg geshopt vorig weekend? Scheelt dan een hoop geld, hè? Ik weet nog helemaal niet wat we allemaal moeten en willen gaan kopen, we hebben nog niet besloten welke kleurtjes we op de babykamer willen hebben (wit met rood/oranje waarschijnlijk). Misschien kunnen we sommige spulletjes weer van een nicht overnemen, misschien een maxicosi of box ofzo. Dat moeten we allemaal nog gaan uitzoeken. Dus wij waren er nog niet aan toe om nu al een hoop inkopen te gaan doen. Eerst nog even rondkijken en beslissen wat we willen. Wat dit topic betreft: Angeltje vroeg me specifiek naar de zwangerschap, dat ik daar niet zoveel over vertel. Dus daarom ging ik daar op in. Natuurlijk mag je hier over je zwangerschap en beebje vertellen! Ik probeer zelf wel rekening te houden met de niet-zwangere meiden. Maar aan de andere kant hebben wij ook altijd met de anderen meegeleefd, toen we nog niet zwanger waren. Dus ik heb wel zoiets van: Oke, nu is het eindelijk onze beurt en dat hoeven we ook niet te verzwijgen. Maar ik probeer het wel te beperken, omdat ik uit ervaring weet hoe moeilijk en confronterend het voor een ander kan zijn. Dus lekker over alles beppen, hoor! :wink: Wanneer mag jij eigenlijk voor de volgende echo? Of pas weer met 20 weken?

Bagheera Hoe gaat het met je? Alles goed daar?

Janine Ben je inmiddels weer een klein beetje opgeknapt van de kijkoperatie? Wanneer krijg je daar de officiële uitslag van?

Doe je wel rustig aan nog?

Femmie Hoe gaat het nu met je? Nog eventjes en dan is je NOD, toch? Spannend, voel je al wat? Bepaalde ongi-voortekenen of misschien zwangerschapskwaaltjes? Ik duim me helemaal suf voor je!

Egni Ben je er ook nog? Lang niet gezien hier! Ik weet dat je het confronterend vind omdat er veel meiden zwanger zijn. Maar ik zou het toch leuk vinden weer eens wat van je te horen. Ben erg benieuwd hoe het met je gaat! Volgende week moet je naar de gyn, toch?

Hoest met de andere meiden?

Ik ben ziek… blehh! Verkouden, keelpijn, hoofdpijn, last van mijn oren, hoesten, enz. Hubbie was eerst ziek, daarna mij aangestoken. Ik hoop dat het snel weer over is. Vandaag had ik naar Groningen gemoeten voor een gesprek bij een uitzendbureau. Ik heb echter besloten om niet door te gaan met die sollicitatie. Ik had daar gereageerd op een bepaalde functie (ook klantenservice zorgverzekeraar), maar die vacature was inmiddels ingetrokken. En nu wilden ze me voor een andere functie spreken. Ik heb de vacature nog eens doorgelezen en gekeken naar de werk-en reistijden. En ik zag het toch niet zo zitten. Elke week 's avonds een paar keer tot 21 u werken en ik ben afhankelijk van het OV, dus dan kon ik amper meer thuiskomen (dan zou ik pas tegen 23 u thuis zijn). En ik zie het ook niet zo zitten om 's avonds laat nog over straat te moeten in het donker met mijn zwangere buik (tegen die tijd) en tijden te moeten wachten op een station. En het werk op zich sprak me ook niet zo aan. Dus ik heb besloten om daar van af te zien.

Ik ben echter wel uitgenodigd voor dat assessment bij een zorgverzekeraar in Leeuwarden. Daar had ik vorige week die gesprekken, beltest, enz van gehad. Ze hebben inderdaad vrijdag mijn referentie ook nog nagetrokken en gebeld. Dus nu moet ik donderdag naar FBTO en dan heb ik een individueel rollenspel, heb ik weer gesprekken met verschillende teamleiders en heb ik een groepsopdracht. Weer overdreven uitgebreid! :roll: Volgens mij krijg ik wel nog dezelfde dag of vrij snel te horen of ik aangenomen ben. Heb niet zoveel zin in al dat gedoe, maar ik ga er volledig voor! Ik hoop wel dat ik de baan krijg, het is voor mij een stuk ervaring opdoen op verschillende gebieden, dus best belangrijk voor de toekomst. En het is tijdelijk, dus te overzien wat de zwangerschap en dergelijke betreft. Wel voor me duimen, hoor!

Fijne avond nog!

Liefs,

Jippie

hmmmm :? om een of andere reden krijg ik geen melding meer als er gepost is!

Ik ben nog steeds even niet zo bezig met zwanger worden. Wel even lekker. a.s di moeten we weer naar het VU voor uitslagen en een plan van aanpak. daarna gaan we er weer helemaal voor. En kom ik ook echt weer meer schrijven! :oops: :oops: :oops:

woe 3 okt gaan we nog lekker 8 dagen naar gren canaria. dus ben ik er ook even niet.

Ik ben heel blij dat het goed gaat met de zwangere hier!

Mar, gaaf een jongetje!!

lieverds nog even en dan kom ik jullie weer vervelen hoor met mijn verhalen!

:-* voor allemaal!!

Egni

hallo :mrgreen:

hier een happy de peppie Colle… :mrgreen:

ik stuiter al de hele dag :mrgreen:

ik heb er nl een nieuw vriendinnetje bij :inlove:

mijn vriendinnetje Cindy (op KOK bekent als Dincy ) is vandaag dan eindelijk bevallen…en OEWH die stokjes die gingen gelijk weer te keer :oops: :mrgreen: …maar wat een skeetje is het joh :mrgreen:

dus heb even niet alles gelezen…

kwam dit alleen even vertellen…(zij hebben er ook bijna 3 jr over gedaan om zwanger te worden…dus een groot wondertje :inlove: )

van de week ga ik heir weer echt reageren :-*

Oh meiden, ik liep wel 5 pagina’s achter en heb 't niet bij kunnen benen hoor!!!

Sinds woe ben ik ook flink beroerd geweest, veel last van m’n buik en rug en heb me ook ziekgemeld. Vrijdag op advies van de vk 'n buikband gekocht en dat verlichte wel iets. Alleen sinds gisteren gaat 't weer knudde.

Vandaag controle bij de vk, die me vertelde dat 't toch allemaal erbij hoort omdat 't zo strak zit in m’n buik. De benauwdheid waar ik al de hele zwangerschap last van heb -maar nu erger- kon ze niet verklaren.

Wel werd m’n HB weer gecontroleerd en was nu wel erg laag, 5,0

Morgen moet ik dan ook op controle in het ziekenhuis bij de gyn, uit voorzorg.

Word er wel wat verdrietig van, heb zo weinig energie en last van m’n rug nu. Heb al 'n paar emobuien achter de rug…

Ik laat gauw weer wat van me horen (en dan hopelijk beter en minder ego-nieuws!!).

Liefs,

Kaat

:hug: lievie ben je al bij een fysio geweest???

probeer dat eens…mijn s. zusje is iets verder dan jij en die heeft ook enrome rugklachten…en ze heeft wat oefeningen gehad en het scheelt echt veel zei ze vandaag…

je hoeft geen verwijzing meer te hebben van de dokter of VK

sterkte

He meiden,

Sorry dat ik er ff niet ben de laatste dagen, maar heb het weer druk. Kom snel weer bijkletsen.

Zoals jippie al vroeg, mijn nod is ergens deze week.

Morgen dag 14 en vorige keer werd ik toen ongesteld.

Als er wat te melden valt dan laat ik het jullie weten :-

Sorry, heb verder niets gelezen. Doe ik van de week op mijn gemakje als ik wat meer tijd heb en dan reageer ik weer op iedereen :-

Tot gauw!!!

Femmie, spannend meid. Nu heb je een echte kans. Ik hoop het zo voor je.

Colle, leuk zeg. eindelijk een kindje voor hun.

Jippie, ik zou ook niet gaan voor s avonds werken, vooral niet als je zwanger bent. Dan hoor je al vroeg in bed te liggen. Wat een procedure, maar ik denk dat je wel aangenomen gaat worden. Succes alvast.

Kaatjes, :hug: . Ben je soms ook klein? Ik ben klein en op een gegeven moment merk je dat extra. De beeb heeft minder ruimte en dat voel je.

Ik voel me nog steeds slecht. S middags en s avonds gaat het wel, maar s nachts en s ochtens. Nu hadden we afgelopen nacht last van een spookje. Waarom weten we niet, maar wel weinig geslapen. Hij ligt nu te pitten en ik moet nog gaan werken.

idd paikea, eerste ronde echte kans. Maar het zou wel mazzel zijn hoor als het nu meteen raak zou zijn. toch?

Maar goed, ff een updateje voor jullie :wink:

Hier nog geen ongi, dus we wachten maar gewoon verder af.

Verder nog weer druk druk druk hier, hoop morgenavond tijd te hebben om bij te lezen :-*

Colle thanx! Ik start dinsdag met zw.yoga, hoop dat dat al veel verlichting geeft!

Femmie :pray:

Paikea ik ben juist heel lang, maar wel smal.

Het gaat met jou ook steeds nog niet helemaal goed he, wat klootie… En dan Kian ook nog. Kop op, meis :hug:

Vanochtend is er in 't ziekenhuis weer bloed geprikt, voor o.a. de B-vitamines, ijzer en foliumzuur. Er is naar 't hartje geluisterd en aan m’n buik gevoeld. Mijn buik/baarmoeder staat continue strak, zei hij. Ik had niet eens in de gaten dat ik haast de hele dag door dus harde buiken heb. Pas als 't pijn gaat doen, valt 't op. Moest dus flink gas terug nemen en mag ook niet meer gaan werken (zeker niet nadat hij hoorde wat ze op m’n werk van plan zijn!). Vind 't wel fijn, nu kan ik wel 'n paar uurtjes langer in bed blijven liggen!

Volgende week donderdag krijg ik een groeiecho en volgende week vrijdag wordt de uitslag daarvan en van 't bloedonderzoek besproken bij de gyn.

Tot dan is er ook weinig wat ik er aan kan doen, als veel rust nemen zover als dat gaat!

Liefs!

ik zat met dave toen ook al met 30 wk thuis…

je lichaam geeft het zelf aan…je moet alleen leren luisteren… :?

En dat is moeilijk…

hopelijk neemt de pijn met de rust wat af… :hug:

@colle wrote:

…je moet alleen leren luisteren… :?

En dat is moeilijk…

Je slaat de spijker op z’n kop!!! :lol:

Het is alleen zo lastig met 'n vent thuis die ook niets kan omdat z’n pootje helemaal tot bovenaan in 't gips zit. Maar 't is nu (hopelijk) aftellen, volgende week woensdag mag dit gips eraf en komt er in 't slechtste geval gips tot zijn knie op, in 't beste geval 'n brace! Dan kan hij vast langzaamaan weer wat meer.

En ik heb 'n hele lieve schoonmam en mam!!! :mrgreen:

Het is alleen soms ook moeilijk om hulp te vragen, vind ikzelf.

Hoi meiden,

Kaat: moeilijk he, als je zoveel wilt en zo weinig kan? Ik had er ook enorm moeite mee gas terug te nemen in de zwangerschap en deed het ook te weinig. Uiteindelijk heeft dat erin geresulteerd dat ik rond de 30 weken een weekje in het ziekenhuis heb mogen bivakkeren omdat ik voortijdige weeen had. De harde buiken die ik vaak had waren dus stiekem overgegaan in weeen. Niet te eigenwijs zijn meisje, echt hulp vragen als het nodig is en rustig aan!! Je lijf geeft aan dat je een stapje terug moet doen. Sterkte!!!

Paikea: balen dat je je nog steeds rot voelt. Ik hoop echt dat het snel beter zal gaan en dat Kian vannacht ook lekker slaapt!! Wanneer moest je weer naar de gyn?

Femmie: druk in positieve zin hoop ik? En ik duim voor je dat je menstruatie wegblijft!!! :thumbup:

Colle: gefeliciteerd met de kleine van je vriendin. Super om dat zo van vrienden mee te maken he?

Egni: fijn dat je het allemaal een beetje los kunt laten? En Gran Canaria klinkt ook niet verkeerd… Nog een plekje in je koffer over misschien :angel: .

Jippie: rot dat je ziek bent meis!! Het heerst erg momenteel. Hopelijk is het snel weer over. En veel succes morgen met je sollicitatie. Ik hoop voor je dat het wat wordt. En bedankt voor je reactie m.b.t. late eisprong. Ik zal het vrijdag in het ziekenhuis nog eens vragen. Ik heb dan weer mijn eigen gyn, wellicht zegt hij weer iets anders. Ik schrok er toch wel van. Het heeft uiteindelijk toch anderhalf jaar m.b.v. clomid geduurd voor ik zwanger was en pas in de maand van de HSG lukte het. Ik zie het echt niet zitten om nu weer zo lang te gaan aanklooien. Ik slik die hormonen niet voor mijn lol :wink: . En vrijdag is cyclusdag 15, ik verwacht het dan ook nog niet echt hoor. En bij Nordin ben ik met 100mg clomid zwanger geworden (slik ik nu ook weer).

Met alle andere meiden alles goed?

Nordin is helaas toch een beetje ziek geworden. Erg snotterig, keelpijn en hoesten. Ik vrees weer met grote vrees morgen voor de creche. Hij heeft het daar toch altijd al wat moeilijker en zeker als hij niet helemaal lekker in zijn vel zit… Ik hoop dat het goed gaat, ik kan het echt niet maken weer eerder van mijn werk weg te gaan (net vakantie gehad en de week daarvoor ook al eerder weg om Nordin eerder op te halen). Als het nodig is, is het niet anders natuurlijk, we zien morgen wel.

Nou meiden, Fijne avond en tot gauw!!

Liefs, Angeltje

Angeltje, wat balen dat Nordin nu weer niet lekker is. Alsof ie 't er om doet :wink:

Hoop dat ie zich morgen lekker laat verwennen door de dames van de creche, zal jou ook wel goed doen.

Wat betreft 't rustig aan doen; ik weet dat 't moet en wil 't ook heel graag. Maar er is helaas nu niemand in huis die mij wat drinken aanbied (is zo lullig om 'm te zien stuntelen met krukken en 'n glas drinken!!). Ik doe dus echt maar 't minimale!!

Sjef heeft wel net lekker m’n beentjes geepileerd, omdat ik er zelf niet bij kan. Lief he :inlove:

Nu nog eventjes bankhangen en dan lekker slaapie doen. Morgen ga ik 's middags even 'n dut doen, zodat ik 's avonds lekker naar 't zwemmen kan gaan. Zal me goed doen, ben daar ook al 'n paar weken niet geweest.

Trusten!! :zzz:

Eerder dan verwacht, toch tijd gevonden voor kok :mrgreen:

Ben op dit moment druk met leuke dingen hoor angeltje :wink:

Angeltje, wat leuk dat je zo’n goed contact hebt met woezeltje. Lijkt me zo leuk als je zo iemand hebt met een kleine van ongeveer dezelfde leeftijd waar het zo goed mee klikt :mrgreen:

Jippie, succes morgen met de assesment. Pfoeh, ik vind dat jij die baan inmiddels dubbel en dwars verdient hebt hoor!

:-*

Hoe gaat het verder met? Voel je je alweer wat beter?

Paikea, hoe is het met je? Nog steeds last van bijwerkingen?

Mar, wat leuk!!! Een jongetje (als het een meisje was geweest had ik precies hetzelfde gezegt :mrgreen: )

Wienie, wat goed zeg, dat je het zonder medicijnen red!!!

Woezeltje, hoe is het nu met Luna?

Colle, wat leuk dat je kokvriendinnetje bevallen is.

Natas, toch fijn dat je ongi goed doorgezet is. Je zou haast blij gaan zijn met je ongi hè

Angeltje, ik vind het ook raar klinken hoor, slechte kwaliteit eisprong? Hij springt toch of hij springt toch niet? Kan me wel wat bij de kwaliteit bij je gerijpte eitje voorstellen. Ik zou het toch eens vragen vlgd keer. Ik vind duidelijkheid toch altijd erg fijn, anders blijf je er maar mee rondlopen.

Egni, leuk weer wat van je te horen. Neem de tijd meis en als je weer zin hebt, zien we je graag weer terug :hug:

Kaatjes,
goed dat ze je zo goed in de gaten houden nu. Hoop dat de rust je goed doet.

Femmie, je maakt het spannend.

Kaatjes, rust rust rust. Dat is nu het beste voor jou en de kleine. Moeilijk maar wel noodzakelijk. Je wilt niet voortijdig bevallen. En pak die hulp. Ik heb het ook te weinig gedaan en achteraf spijt gehad. Terwijl ze het met plezier voor me gedaan zouden hebben. Ze willen echt wat doen voor hun dochter en zoon.

Angeltje, wat sneu voor Nordin. Hoe is het vandaag gegaan? Dan hebben ze toch pech op het werk. Je vertrekt er toch binnekort en Nordin is nu het belangrijkste.

We hebben gelukkig beter geslapen. Kian werd nog om half 11 huilend wakker en na een fles en schone luier heeft hij doorgeslapen tot 8 uur. De misselijkheid komt s nachts opzetten, wordt het ergst als ik 2 uur op ben (nu dus) en verdwijnt langzaam zo rond 3 uur. Amper last gehad van clomid en nu wel van progestan, terwijl daar de meeste vrouwen geen last van hebben. Raar lichaam.

Paikea, het breekt ook nog es je nachtrust als je zo misselijk bent. Getsie. Komt dat nu door de bijwerkingen van de medicijnen??

Als Kian nu lekker door kan slapen, hopelijk kan jij 't dan ook gauw weer.

Hoe gaat 't met de emo’s? Kun je ze wat te boven blijven?

Femmie, hoest met de boobs enzo??

Ik :pray: voor je hoor!

Liefs,

Kaat

Hé meiden,

Hier een enerverend ochtendje achter de rug, voel me beetje sipjes, maar ook wel heel blij, maar daarover zometeen meer.

Paikea, progestan heb ik nooit gehad, maar vervelend dat je daar bijwerkingen van hebt. Dan hebben we dus naast de clomid blues nu ook de progestan blues…Wel fijn dat je wat beter geslapen hebt!

Femmie, je maakt het wel erg spannend zo…voorgevoel? Of al ongi? Ik duim heeeeel hard!

Kaatjes, luister naar je lijf meid, je wil toch ook niet dat t ten koste gaat van je beebje? Fijn dat er begrip voor situatie is, dus lekekr uitrusten thuis!! Je bent maar 1 of paar keer in je leven zwnager, geniet er van!!

Angeltje, wat naar zieke Noridn, maar het heerst ook overal zo te horen. En ze zijn vast heel lief voor m op decreche, gaat het goed vandaag?

colle, wat leuk een beebje voor je vriendin! Wat kun je dan ontzettend mee blij zijn he!!!

Egni, fijn dat je het zwnager worden een beetje los kan laten. Hele fijne vakantie alvast hoor!!

Verder kan ik niet terug…nou dna mijn verhaal.

Ik had vanochtend bedacht bloed te gaan prikken, apotheek, gemeentehuis te gaan en dan op school thee drinken en overleggen met directie over opstarten werken wanneer en hoe. Nou ik heb t geweten…wilde veel te veel. Opstaan, gehaast en toen kwam t dadelijk komt t eruit gevoel weer terug…dan ga ik dus toch te ver. Iets gegeten, even zitten en naar gemeentehuis…Verder ben ik niet gekomen, thuis 10 min uithijgen op d ebank en naar school. Daar hebben ze me maar meteen op een stoel gezet wnat ik zag zo wit ineens…niks maandag werken dus. Ik kwam al meteen op mijn plan terug, dacht echt dat het zou gaan lukken. Nou goed, gesprek gehad en zij denken dat ik blij mag zijn als ik naar herfstvakantie weer volledig aan slag kan. Er zit een groot verschil tussen iets doen, je redelijk goed voelen en compleet klas (niet d emakkelijkste) draaien. (dus dagen van half 8 tot half 6, werk ernaast thuis en rapporten die er meteen aankomen) Toen kwamen we op de nog maar korte periode te gaan daarna en we hebben nu dus besloten dat ik niet meer de klas in ga. Gek genoeg was hun idee hetzelfde idee als wat ik hier thuis ook al eens had bedcaht. Meerdere redenen, het zijn nog maar 12 weken na hersft, dan zou vervanger tijdelijk weggaan, moet ik rapporten maken van kids die ik niet ken, daarna zij weer terwijl ze ze hele lang niet gehad heeft, tegen de tijd dat kids en ik weer gewend zijn ga ik weer weg, band bouw ik toch al niet meer met ze op, voelt al niet meer als mijn klas, voor vervanging makkelijker om door te draaien (gelukkig doet ze het heel goed) en zo zijn er nog volop redenen te noemen. Verder zegt de directie, dan ga je dadelijk die klas in, jou kennende ga je nog harder werken dan normaal om alles in te halen en te zorgen dat je het perfect doet en weer starten na een lange periode thuis is al zwaarder dan gewend zijn. Allemaal waar…al wil ik daar eigenlijk niet aan. Nu ga ik invallen en andere dingen doen. Dat betekent dat ik leuk mag gaan snuffelen in groep 6 en 3, ken ik nog niet en geen rapporten hoef en geen klassenverwantwoordelijkheid heb voor die 12 weken. Al met al hadden we dus precies hetzelfde idee over de hele situatie, al had ik dat uit mezelf nooit aangekaart, bang dat ze me een slechte werknemer vinden of dat ik een watje ben zeg maar. Ik heb meteen besloten dat ik het wil. En nu ben ik thuis en ben blij dat dit een andere invulling gaat krijgen, maar tegelijkertijd kan ik nu wel janken. Ben zo bang dat mensen het zwak van me vinden en aansteller en durf het niet eens te zeggen tegen mensen denk ik. En dan vooral dat ik nu tot herfst misschien niet ga werken, behalve als ik wel mijn reserves heb opgebouwd (want dat is dus het probleem, na 4 weken bijna alleen liggend te hebben doorgebacht en de rest af en toe rommelend en sinds dit weekend wat meer actief en verder niks, moet je heel je conditie weer opbouwen) Ik ben gewoon bang dat mensen het niet snappen, ik ben tenslotte zwnager en niet ziek. Anderzijds vind ik het wel heel fijn om niet meer die klas in te gaan omdat het toch mijn klas niet meer zal worden, en het is ook wel eens lekker om niet die verantwoordelijkheid te dragen, voor maar 12 weken zeker. En groep 3 en 6 snuffelen, die kans krijg je niet snel meer of je moet compleet die klas gaan draaien. En dat ik tot herfst in principe niet hoef, heelrijk rustig eigenlijk wel. Ik heb opdrcaht gekregen om lekker thee te komen drinken, en gewoon maar eens dingen te gaan ondernemen, boodschapjes, lekker een broek kopen, koffie, eind fietsen of wandelen en dan maar eens verder te kijken en als dat prima gaat kan ik ook best voor herfst weer beginnen. Sowiezo is zeker, dat ik eerst met halve dagen begin, dat is gewoonte na een lange periode thuis om te kijken of het dan te doen is. Wat een topdirectie heb ik zeg!

En eigenlijk, de mensen die me echt goed kennen; die weten wat werken mijn hobby is en dat ik heel graag werk, nooit snel ergens van afzie, maar juist doorloop tot het echt niet meer gaat als ik ziek ben en ik me voor 200 % inzet voor mijn werk en altijd bereid ben om mee aan te pakken voor wat dan ook dus die snappen toch wel dat ik niet gemakkelijk denk van oh hoef ik lekker niet, geen zin in ofzo…toch?? Ik ben weer zo bezig met wat anderen zullen denken…

Nou heel verhaal, solly, maar moest t echt even kwijt…beetje dubbel gevoel nu.

x wienie

Vinden jullie het heel erg als ik met z’n tweetjes naar de meeting kom? :inlove: :inlove: :inlove: