Ha meiden,
Let op…het is kwart over 9, vanmorgen half 9 medicijnen gepakt…en nu…ben ik nog wakker en nog niet in liggende toestand, terwijl ze al uitgewerkt zijn!!! Joepie! Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een…centimeter??? Hihi
Woezel, jij behoorde tot die hanggroep in t meetinghoekje, tjonge jonge, hangen is verboden hoor! Fijn dat beebjes weer goed gaan nu!komt jouw naam eigenlijk van woezel en pip, die boekjes? Ik vond dat lied voor…jeetje shoe heet z enu ook weer…en die liedjes die ze zelf zingt voor woezel en pip zo schattig. Marco Borsato doet nu mee aan een liedje bij deel 3…isse ook leuk!
Jippie, ga maar wel snel naar de dokter hoor!!! Enne er kan vast niet veel meer misgaan, de gevarenzone ben je nu zo goed als voorbij en de kans dat e rnu nog iets misgaat is zo enorm klein…echt waar hoor! (Houd ik mezelf ook maar steeds voor, soms ben ik toch nog onzeker, zo in die wazige tijd nu…MA heeft er toch meer ingehakt als ik toen wilde beseffen denk ik nu wel eens) Maar let op…wij krijgen een beebje in maart…oké, april mag ook nog haha!
Paikea, dat je follikel groeit is toch wel al heel goed, het tempo maakt dan op zich niet zoveel uit voor het resultaat toch? Of wel, als ie langzamer gaat? En ik zou eens informeren dan voor je latere fase, want als ik de rest zo lees is daar vanalles aan te doen! Succes meid!
Angeltje, nog drukjes? Rustig aan ook eventjes een keer hoor! Lekker met je mannetje op d ebank!
MAr, ook een verveler…doen we het samen oké? Ik zit alleen nog niet zo lang thuis dat scheelt. Begin me ook nu pas af en toe te vervelen omdat ik me beter voel en toch niet de deur uitga. Leuke cadeau! Proficiat! 'Was t gezellig?
Femmie, je bent zeker moe van de klusdrukte?? Fijn dat de uitslagen goed waren. Dan maak je vanaf nu hele goede kansen. Als samenlevingstest goed was en al meteen 1e ronde resultaat clomid, das super! Veel klusplezier! Niet te vaak hoor haha! Hoe was de fm?
Mouse, wat fijn dat je verder nog geen kwaaltjes hebt! Hoop dat de misselijkheid je dit keer bespaard blijft! Die versjes… :inlove:
Kaatjes, een vluchtig hallo terug dan, hihi. Hebben jullie al veel klaar? En wat voor kinderwagen hebben jullie eigenlijk op t oog?
Janine, jammer ongi, maar wel fijn dat ze nu verder gaan kijken. Zal duimen dat t meevalt…wat doen ze dan eigenlijk bij zo’n scopie? Lekker vakantie gevierd dus. Je bent vast bruiner dan de rest van Nederland hoor!
Nog mensen vergeten…dan een dikke knuf!
Hier dus de goede kant op. Nu hopen dat ik snel zonder medicijnen kan en weer aan t werk, alhoewel…als ik erover nadenk…nog een week of 4 dan is t herfstvakantie…dan 8 weken dan is t kerstvak en dan nog maar 4 en dan verlof, dus nog MAAR 16 weken werken maximaal…jeetje vind t eigenlijk ook wel lekker om niet te werken, als ik e rnu aan dnek…pff nog even niet hoor!
Verder woe naar vk, 1e keer. Ik vind dit wel een vage periode. Echo was goed, maar nu ik mezelf beter ga voelen, wat hoort…en nog niet veel buik…dan denk ik, hoe moet ik nu weten dat t goed gaat daarbinnen?? (ja jippie, ook ik vind t nog spannend!) Kan niet wachten tot 20 weken echo, of leven voelen, dan merk je tenminste weer iets.
Verder dus nog lekker thuis rustig aan en daar geniet ik nu nog meer van nu ik niet alleen maar lig en beroerd ben, dus van mezelf mag ik daar ook even lekker van genieten. (en eigenlijk ben ik iemand di niet weet hoe snel weer te gaan werken als ik ziek ben…wil ik graag)
Morgen komt adjunct, eens kijken hoe t op school allemaal gaat.
Ga nu wel naar mijn bedje,
Dikke x wienie
Ik kom ff heel ego posten. :oops:
Heb mijn eisprong gehad :dance: Dus de wachtperiode is weer gestart. Heerlijk, even geen MOETEN. Is een zware week geweest. Vanaf afgelopen vrijdag tot en met vandaag iedere dag geklust en we zaten in de ochtend, vanwege de samenlevingstest. Nou dat dus niet meer hoor! Jeetje, moest gewoon de wekker zetten om 6 uur om te kunnen spoelen, klussen en op tijd op het werk te zijn. Morgen eindelijk uitslapen!!!
Ik heb mijn eisprong gevoeld en ik merk het aan mijn lichaam, dus we mogen komende 3 rondes zelf gaan proberen, zonder controles. Bij uitblijvende zwangerschap krijg ik dan HSG. Maar uiteraard hoopt iedereen dat ik eerder contact opneem voor een 7 weken echo… (ze vertelde dat ze met 7 weken en met 10 weken echo maken en dan overdragen aan de vk indien er geen rare dingen zijn)
Uiteraard moet ik vlgde rondes wel alles in de gaten houden en als de eisprong er op dag 18 nog niet is geweest moet ik bellen, dan moet de dosering clomid opgehoogd worden.
Maar jeetje ow wat voelt dit als een bevrijding.
Maar ook wel weer dubbel, omdat ik nu iedere keer ZEKER wist dat ik een eisprong gehad had, omdat ik het zelf gezien had op de echo. Dat is dadelijk niet zo, maar ja, lichamelijk kan ik er niet omheen. Misschien ook maar eens aan ovutesten gaan denken.
Sorry dat ik er zo weinig ben, maar heb het druk met allemaal leuke dingen :mrgreen: , dus helaas geen tijd voor kok. Maar ik ga het binnenkort goedmaken hoor!!! Dat beloof ik :-*
Yeeaaaaahhh, we zijn 12 weken!!!
Jippie, joepie. :dance: het is inderdaad een magische grens.
Uitleg: blijkbaar zien ze niet vaak vrouwen waarbij alles goed is behalve een korte luteale fase.
Femmie en Wienie ook goed nieuws zeg.
Wienie, herkenbaar de onzekerheid omdat er zoveel tijd tussen de afspraken zit. Maar zo lang je niks voelt of ziet (bloed krampen), moet je er van uit gaan dat het goed gaat.
Janine, fijn dat je er weer bent!!!
Alleen die ongi, da’s wel balen zeg…
Paikea, het zit niet mee zeg… :hug:
Succes morgen! Hoop dat ze gauw iets doen voor de luteale fase, zodat je vertrouwen in 't proces er weer is. Is ook wel belangrijk voor je hoor.
Heb je inmiddels oppas voor Kian?
Jippie, vandaag zijn jullie “12 weekies”.
Herkenbaar wat je omschrijft over dat je niet verwachtte dat 't de eerste keer goed zou blijven gaan. Dat had ik ook, vond 't van mezelf erg raar dat ik niet meteen hoteldebotel was enzo, wel erg blij uiteraard. Naar mate die buik en ons kindje vorm begon te krijgen, raakte ik er steeds meer verliefd op. Al vind ik 't nu nog wel ooit es onwerkelijk!
Maar die bekkenpijntjes, die moet je niet laten varen hoor. Denk dat je nu serieus 'n afspraak moet gaan maken, meis… straks krijg je spijt.
Wienie, goed joh dat 't zo gaat nu :thumbup: Komt wel weer helemaal in orde met jou!
Woezel en Pip is van Guusje Nederhorst!! Vind 't zelf ook erg leuk. Moet ook steeds denken aan ons forum-woezeltje, als ik er iets over hoor/lees!!!
Je vroeg naar de kinderwagen: we hebben vorig jaar al 'n 2ehandse gekocht, weet zo 't merk niet uit m’n hoofd ('n quinny geloof ik) maar je kunt er lekker mee door de bossen rijden (heel belangrijk als je tegenover 't bos woont en 2 honden hebt!!), tis zo’n driewieler buggy en reiswieg. We hebben 'n los autostoeltje voor de leeftijd 0+
En jullie?
Femmie, goed nieuws zeg!!! Superrrr… dus rond 28 sept weten we meer?? Spannend
Hier gaat alles goed, bijna weekend en daar ben ik wel aan toe. Werk je maar halve dagen, ben je nog blij dat je niet meer ‘hoeft’
En m’n buik zit voortaan ‘klem’ onder 't tafelblad… :think:
Liefs, Kaat
Even gauw Jippie feliciteren met de 12-weken grens!! Super meid!!! :dance: :inlove:
Het gaat allemaal helemaal goed komen hoor, weet ik zeker!!!
Morgen meer… Ben ontzettend moe…
Fijn weekend allemaal!!!
:-*
hallo dames…
mag ik jullie vergezellen?
hoewel we nog niet bezig zijn (serieus) om zwanger te worden, slik ik al even de pil niet meer…
maar volgend jaar willen we toch wel weer serieus aan de slag, zeg maar :mrgreen:
een bijkomend voordeel voor nu is dat mijn cyclus wel 38 dagen duurt…maar strakjes is dat natuurlijk een groot nadeel…
maar goed even voorstellen…
ik ben nicole ben 31 jaar ik woon samen met vriendlief Raimond en onze zoon Dave (29-01-2006) en onze twee visjes en lieve kater Teigertje
als jullie meer willen weten…gewoon vragen hoor :mrgreen:
groetjes Colle
Jippie, JEEEEH :dance: 12 weken! Gefeliciteerd meis!
Wienie, goed zeg dat je vandaag minder last hebt van de misselijkheid, hoop dat het zo blijft.
Femmie, :dance: ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor je! Hoop dat het raak is!
Paikea, lastig dat de gyn zo vaag blijft. Sterkte meis
Colle welkom!
ANdere meiden: :-*
Hier vandaag weer mooie test van mvm DUs zit nu braaf met de kan op toilet :mrgreen: En maandag idd echo, ben zo benieuwd!Mouse
Mar ow wat geweldig dat je beebje hebt voelen trappen. Dat lijkt me zo bijzonder.
En nog gefeliciteerd met je moeder.
Bagheera Ja dat spoelen moet ik zelf doen:
Zie stukje onder de spoiler
Hoe is het met kimberly? Voelt ze zich weer wat beter? Of is het aan het doorzetten? :hug:
Mouse Wat fijn dat het met brent weer goed gaat. Ow en wat schattig met dat gedichtje :inlove:
Paikea :hug:
In mijn zkh zeggen ze dat een follikel 2 mm per dag groeit en bij mij springt ie met 20/22 mm. Op welke dag kom je uit als je het met 2 mm p/d doorrekent? Ze hebben mij nml aangegeven dat als op dag 18 de eisprong nog niet geweest is, ik aan de bel moet trekken.
Ja en dat een AC jou probleem niet vaak meemaakt zegt wel iets idd, maar dan ben ook maar blij dat je in een AC zit. Dan zit je iig goed :hug:
Jippie Proficiat met de 12 weken grens meis, weer een mijlpaal gehaald :dance:
Wat vervelend van je bekken. Ik kan me voorstellen dat je niet meteen naar de HA rent. Maar je moet het zeker in de gaten houden hoor. Je hebt er niets aan als je nu meer doet dan goed voor je is. :hug:
Angeltje, lekker vakantie heerlijk. Was het leuk op
Janine, wat heb jij het heerlijk op vakantie gehad :dance:
Balen meis dat je ongesteld bent geworden. En dan een scopie. Waar is het voor? Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten :hug:
Jippie, over de klussessies gesproken. Daar is weinig romantisch meer aan aangezien ik moet spoelen en het daarna na een half uur en binnen 2 uur gedaan moet zijn. Het wordt daardoor zo gepland allemaal, niets aan. Ik weet dat om de dag ip idd voldoende zou moeten zijn, maar onze FA heeft ons aangegeven dat we, vanwege de kwaliteit van de inbreng van mijn vriend, we het makkelijk iedere dag konden doen en hij adviseerde dat ook om de kansen groter te maken.
Aangezien we op maandag in de ochtend moesten klussen voor de samenlevingstest, zaten we in de ochtend (en we konden het met smokkelen ook niet omdraaien omdat we iedere avond iets hadden, waaronder bezoek)
Wienie, wat fijn dat het wat beter met je gaat. Hihi en nu al aftellen naar je verlof :mrgreen:
Nou, ik moet zeggen dat ik ook regelmatig denk van, owwwwww als ik toch zwanger wordt heb ik dan gewoon lekker heerlijk 16 weken vrij!!!
Kaatjes, hihi kunnen ze het buro niet hoger zetten?
Colle, welkom hier meis. Ga je ook onder behandeling in het zkh, of ga je het eerst zo proberen om zwanger te worden?
Egni, hoe is het met jou meis?
Nou meiden, hier gaat het verder goed. Wel ongelovelijk gevoelige (.)(.), maar ja, dat is ook de reden dat we nu 3 rondes aan de slag mogen zonder controle, dus ik ben er maar gewoon blij mee :lol: :think:
We zijn wel heel blij dat we van het verplichte klussen afzijn. Dat is wel even weer een opluchting hoor, want het was een hele opgave, maar ja, we moeten er iets voor over hebben. Nu maar hopen dat we binnen nu en 4 maanden het zkh mogen bellen omdat het gelukt is
oooooooh meiden, baal, baal, baal!!!
Ik heb net echt een enorme lap tekts getypt, krijg ik een stuipje in mijn vinger, verkeerde knopje, alles weg :shock: :shock: :shock: !!!
Nog maar even een beknopte versie dan:
*Femmie: ik duim dat het in de komende 3 maanden mag lukken :thumbup: .
*Mouse: wat stinken die kannen van MVM hè? :sick: :mrgreen:
*Mar: hoe was het feestje voor je moeder? Rust lekker uit!!
*Colle: welkom hier!!
*Kaat: dat wordt zagen in dat bureaublad van jou :mrgreen: .
*Jippie: heerlijk meid, gefeliciteerd met de magische grens!!!
*Wienie: fijn dat het wat beter gaat. Ik :thumbup: dat het zo blijft.
*Paikea: hoe is het gegaan vandaag?
*Janine: fijn dat jullie genoten hebben!! Alvast succes vrijdag.
*Bagheera: hoe is het met Kimberly?
Woezel: waar bennnnnnnnn je?? :-
Hier gaat het even wat minder momenteel. Ik ben gisteren ongesteld geworden en mensen kinderen, wat een last heb ik daarvan . Echt mega buikpijn, erg emo, ontzettend moe… Kortom, het lijkt alsof ik de schade voor het lange niet ongi worden dubbel en dwars inhaal :wall: . Maar goed, morgen gaat de 1e clomid er weer in, ik hoop dat ik daar niet al teveel last van ga krijgen.
Fijn weekend allemaal verder!!
Liefs, Angeltje
Colle, welkom.
Femmie, fijn he even niks verplicht. Ah bij jou groeit ie door tot 20/21 mm. Bij mij tot 24 mm.
Mouse, niet te veel aan die kannen ruiken hoor. Ik vind de geur echt smerig. wel goed dat de test lekker posi was.
Angeltje, sterkte. Zo’n erge ongi. Hopelijk blijven de bijwerkingen weg, maar je begint toch met 100 niet?
Hier vanmorgen op de poli geweest. Wel raar zo’n uitgestorven ziekenhuis. Nu begon de gyn (dezelfde als die van donderdag) over progestan. Snap niks meer van die vent. En ook over een samenlevingstest. Beide dingen hadden we besproken en hij had gezegd nu niet. In ieder geval maandag weer terug. Mijn follikel was nu zo rond 19 mm.
Mouse: Zo, das ook lullig van die klant! Pff, gelukkig hoefde je de dag erna niet weer daar helemaal naartoe.
Die moeheid herken ik wel hoor, dat is eigenlijk het enigste echte kwaaltje wat ik
heb gehad tijdens de zwangerschap, hopelijk blijft het bij jou ook zo!
Paikea: Fijn dat de bbq goed was. Ben je die 2 dagen zonder je vriend nog goed doorgekomen? Hee een follikel van 19 mm, dat gaat de goeie kant uit! Succes maandag.
Jippie: Ja een duif of andere vogel vind ik nog erger dan muisjes hoor, als de katten daarmee aan komen. En ik straf ze ook niet hoor, ik vind het ook wel lief dat ze dat voor me/ons doet, maar ik heb liever dat ze op schoot komt zitten spinnen ipv dode beestjes naar me toe brengen :mrgreen:
Gefeliciteerd emt je 12 weken grens! :dance:
Mar: Als Nala op me springt en in mijn nek gaat zitten spinnen, is het inderdaad moeilijk voor te stelle ndat ze vantevoren zo koelbloedig een muizenmoord heeft gepleegd ( of zelfs 2! :shock: )
Gelukkig is het al een jaar geleden toe nze voor het laatst met een vogel aan kwam zetten, ze heeft nu een extra luid belletje aan dr bandje hangen :oops:
Wat een leuke verrassing voor je moeder, hoe vond ze het?
Femmie: Doe maar rustig aan hoor, denk eerst aan jezelf! :hug: Heerlijk zeg, dat je even niet meer “moet”. Ik wacht in spanning met je mee…
En bedankt voor de uitleg over het spoelen, jeetje meid, hopelijk heb je dat voorlopig niet meer nodig! Ik duim voor je.
Kaatjes: Is goed, wij lopen niet weg Gaat het verder goed met jou?
Janine: Leuk dat je weer terug bent, al zal dat voor jou wel anders voelen denk ik. Spannend die scopie vrijdag! Ik zal voor je duimen.
Wienie: Fijn dat het de goede kant op gaat! En wat aardig dat de adjunct bij je langs is gekomen. En het is gewoon erg spannend hoe het in je buik gaat, ik had het liefst zelf een echo apparaat gehad om elke dag even te kijken.
Colle: Tuurlijk mag je erbij, welkom! Knap zoontje heb je zeg!
Angeltje: Vervelend dat je zo’n buikpijn enzo hebt, hopelijk is het gauw over! :hug:
Met Kimberly gaat het beter. Ze heeft geen zetpilletjes meer nodig en slaapt weer normaal. De uitslag is allemaal verdwenen gelukkig.
Verder ben ik zelf terug naar de HA gegaan omdat ik maar af blijf vallen en er vorige keer niks uit het bloedonderzoek is gekomen.
Er is niks ernstigs aan de hand ( gelukkig ).
Kimberly “eet” mijn reserves op.
Aangezien we al met de afbouw van de BV waren begonnen, is nu ook de avondvoeding er af.
De ochtenden moet ik haar steeds minder lang aan leggen zodat dat ook minder wordt. Verder heb ik een verwijsbrief gehad voor de diëtiste.
Morgen is het familiedag bij de carnavalsvereniging, dus daar gaan we naartoe. Ben benieuwd, niemand weet wat ze gaan doen…
Verder afgelopen vrijdag weer lekker even buiten geweest naar de markt om elastiek te halen zodat ik rokjes kan (proberen te) maken voor Kimberly.
Een fijne zondag nog!
Angeltje, meis ik wil je succes wensen met de clomid en ik hoop dat het gaat helpen en je er weinig/geen last van hebt. En jeetje, wat kan het ooit vervelend zijn om ongi te zijn hè, zeker als je lichaam even de afgelopen periode compenseert. :hug: hoop dat het snel allemaal weer afzakt :hug:
Paikea, wel lekker dat je zkh in het weekend ook FM’s doet. Dat doen ze bij ons niet.
Je hebt toch wel wat gezegt tegen je gyn dat je het erg verwarrend vind allemaal dat hij zichzelf zo tegenspreekt? Echt doen hoor, gewoon alles vragen. Doe ik ook altijd en op de antwoorden op de vragen die ik krijg, vraag ik ook altijd door en om uitleg. Gewoon tot ik het snap en weet of ik er wel of niet achter kan staan.
Op welke dag zit je nu dan?
Bagheera, gelukkig maar dat het met kimberly beter gaat. Maar jeetje, wel vervelend dat het met jou wat minder gaat. Ik begrijp dat je de kilootjes liever niet meer wil missen?
Veel plezier iig vandaag, wordt vast gezellig.
Hé meiden,
Ik zit medicijnloos hier beneden nu! Vind t wle beetje eng ineens, doe ook rustig aan. Heb zolang zonder niks kunnen doen dat dit een rare (maar hele fijne) gewaarwording is!
femmie, heb je terug gepbrt…maar ben dan benieuwd welk ziekenhuis je loopt. Als t echt nodis is doen ze in ons zkh wel fm hoor, maar dat is meer bij bijv puregon omdat dat veel preciezer komt dan clomid. Misschien heb ik je al wel ooit gezien dan haha!
Maar wat ik me afvroeg, mag je van jouw arts elke dag klussen, ook al duurt t nog een week tot eisprong? Dat is veel. Ik weet alleen van om de dag en rond eisprong wel extra elke dag, maar een week lang…pfff…daar is idd niks romantisch meer aan. Bij ons was t daarmee wel raak. Wij deden om de dag zodra er groei was (als t niet teveel was aan eitjes) en dan daags voor pregnyl elke dag tot daags na eisprong, 4 dagen dus en dat heeft 2 keer tot raak geleid! Dus w eduimen!
Bagheera, ik heb femmie terug gepbt, we komen uit dezelfde buurt. Ik weet nog niet of t trein of auto wordt, maar we kunnen met zijn drietjes reizen denk ik! Hm, en je reserves op laten eten…is vervelend, dan raak je teveel kilo’s kwijt. Rustig aan hoor!
Paikea zondagen vreemd ja hadden wij toen ook. Hij grooit zo wel netjes door toch? Succes!
Angeltje, lekker kruikje pakken en op de bank duiken meid!!! Knuf!
Mouse, heel veel succes alvast voor maandag!! Hopelijk kan je t hartje al zien, is net op de grens van wel niet denk ik? Mvm…bleh, ik heb daar deze keer niet aan meegedaan. Vorige keer wel maar ahd toen het misging zo’n bijsmaak dat ik deze keer al die sores er niet bij wilde. Maar wel goed dat je meedoet dus!
Colle welkom, heb je al eerder in de medische molen gezeten?
MAr, lekker uitgeslapen?
Kaatjes, hoe is t met t kamertje? Ik vind t zo leuk om daar eindelijk echt mee bezig te mogen gaan! Wij gaan voor de quinny buzz. We wachten even op nieuwe kleuren, of daar iets neutraals bijzit, anders wordt t rood of blauw waarschijnlijk.
Jippie…jippie 1 weken! Fijn idee!!! Wanneer heb je weer controle? En mag je nu ook “gewoon” naar vk?
En toen kon ik niet verder terug…dus de rest ook alles oké?
Mijn directeur en adjunct zijn ene bloemetje komen brengen vrijdag. Ik had al helemaal doemscenario’s bedacht…dat ze me weer aan t werk zouden zetten enz (tja als je thuis zit en een denker bent…ik ben goed in bedenken wat anderen zouden denken haha) maar niks van dat alles. Ik vertelde dat ik bijna komende week had willen gaan werken, toent beter ging, maar dat t nog niet goed genoeg gaat. Zij hebben zoiets van rustig aan, jij gaat mooi nog even niet werken want daar heb ik volgens hen nu helemaal niks aan en op school gaat t toch allemaal wel door…daar hebben ze ook wel gelijk in…maar vind t heel fijn dat ze dat zeggen. Verder ook gehad over mijn voorkeuren wat betreft bouw, dagen werken en vanaf wanneer en ben weer op d ehoogte van alle schoolperikelen.
En mijn lief heeft gister de babykamer al geverfd. Nu zijn we behang aan t uitzoeken en ik weet ook al welke meubels t waarcshijnlijk worden (commode en stoel hebben we al) Internet doet dan toch wonderen! Dus nu gaan we langzaamaan elke keer iets doen, tussen zijn leerdagen door, hoop volgende week meubels bestellen en behang kiezen en dan kunnen we ook voor gordijn en lamp op pad.
(hmm, als jullie dit soort nieuws niet willen lezen dan hoor ik t wel, als t teveel aanstaand babygeklets is!) En als jullie t wel leuk vinden dan laat ik jullie ook nog snel de meubels zien hoor die we willen!)
Verder alles zijn gangetje dus!
dikke x wienie
Wienie, wat super dat je het zonder medicijnen probeert! Hopelijk hou je het vol en kan je vanaf nu zonder. Dat zou toch heerlijk zijn :-*
Ik heb je terug gepb’t hoor.
Mijn arts zei idd dat we op dag 12 moesten gaan beginnen met spoelen en elke dag tot de eisprong. Ja ze gaan gericht te werk
Nu maar hopen dat het helpt.
Hihi, en van mij moet je lekker doorgaan met de babygeklets hoor. Je moet natuurlijk niet gaan overdrijven, maar ik vind het erg leuk om te lezen hoe je zo bezig bent. Lijkt me zo leuk en je moet dat lekker met ons delen hoor!!! (is mijn mening dan hè )
En wat fijn dat het bezoek toch mee bleek te vallen. Ik herken het helemaal, dat bedenken hoe het allemaal wel niet zal gaan lopen.
Nou, wel echt super hoor dat ze zo meeleven en je de tijd geven :thumbup:
Weer een last minder toch?
Ik heb net nog weer eens mijn kennis opgehaald en zitten lezen hoe het hele proces tot en met een innesteling precies in zijn werk gaat. Jeetje als je dat zo leest, dan lijkt het toch haast echt onmogelijk om ooit zwanger te worden. Maar goed, de praktijk wijst anders uit dus daar hou ik me maar gewoon aan vast
Femmie,
Ja dat hele proces…als je erover nadenkt dan lijkt de kans zo klein, maar…ons lijf is erop gemaakt dus komt goed! Wel vind ik t echt een wondertje zo’n heel gebeuren!
Ik heb je ook wer gepbt hihi
hallo dames…
we zitten niet in de mm…heb daar ook nooit over nagedacht…
Dave is ook zonder mm gelukt (klinkt dat stom als je het zo neertikt :think: :mrgreen: )
eigenlijk stond ik er helemaal niet bij stil toen…dat ik zo’n lange cyclus heb… en dat het daarom wel eens langer kon duren…
we waren toen in dec gestopt met de pil en op 9 mei (moederdag) hadden we al een mooi streepje…dus er ook geen ‘last’ van gehad…Snappie
maar goed nu zit ik hier al een poosje op KOK en lees dus dat van een lang cyclus en dan ga je nadenken…
(maar goed dat je sommige dingen niet weet he? :mrgreen: )
wat nou als Dave een echt wondertje is…hebben we bij die volgende ook zo veel mazzel…Dat soort singen gaan er nu dan door je koppie
maar goed dat hoef ik jullie dus niet te vertellen he…
wij hopen dus dat we volgend jaar (als alles mee zit*) weer zwanger te mogen worden…
- we moeten de boel verbouwen om een kamertje te creeëren en dat moet financieel onderbouwt zijn natuurlijk…
maar goed als ik vragen heb dan weet ik waar ik terecht kan 8)
hier alvast eentje en ik voel me echt een dom blondje…maar tja je kan ook niet alles weten he…
luteale fase…wie kan mij dat uitleggen…wat is dat en waarom is het zo belangrijk…(ik lees het hier dus vaker en er brand geen lampie bij me… :oops: )
Nou ik ga er weer vandoor…nog ff weekend afmaken :mrgreen:
Hoi Colle,
Welkom hier!
De luteale fase is de periode tussen je eisprong en je ongi. Deze fase moet in elk geval 10 dagen zijn. Als het korter is dan kan een bevruchte eicel zich niet innestelen omdat het baarmoederslijmvlies veel te vroeg afgebroken wordt. Sommige mensen hebben van zichzelf een te korte luteale fase, dit is op te lossen met aanvullende hormonen. Dan krijg je het hormoon progesteron toegediend na je eisprong en dat zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies langer in stand gehouden wordt en dat je niet te vroeg ongi wordt. Bij behandelingen als IVF en ICSI krijg je sowieso die ondersteuning erbij. In het algemeen kan de luteale fase variëren van 10-18 dagen, dat is bij iedereen verschillend.
Ik hoop dat je volgend jaar weer zo snel zwanger mag worden, zonder de mm in te hoeven. Een langere cyclus hoeft helemaal geen probleem te zijn. Soms heb je dan gewoon wat later je eisprong en is je cyclus daardoor wat langer.
Groetjes,
Jippie
O jaaaaa, helemaal vergeten…
Mouse Heel veel succes met de echo morgen! Ik hoop dat er een mooi beebje te zien is met al een hartslag! Ik ga voor je duimen! Laat je wel even weten hoe het gegaan is & de echo ook showen, hoor! :-*
Liefs,
Jippie
Hihi,
Jippie, heb de echo vanmorgen al gehad en hij was top :inlove: Ze zat gelijk goed en zag meteen een kloppend hartje! Beebje is nog een heel klein frummeltje, maar precies goed voor 6 wkn en 3 dgn en het hartje konden we idd zien kloppen. Ben zoooo blij :dance:
Ik zal proberen de echo in te scannen, maar ben daar niet zo handig in, dus ik beloof niks. Is ook niet veel op te zien hoor, een klein erwtje.
Dames, ik ga gauw verder werken, reageer vanavond uitgebreider, maar ebn door de echo ook al laat begonnen vandaag.