Meiden met een lange cyclus-deel 13

Super Mouse, dat je een goede echo had!!!

Ik kom net bij de huisarts vandaan. Voel me niet helemaal mezelf en de laatste week word ik soms helemaal zenuwachtig en gespannen wakker en ik weet gewoon niet waarom :?

Ook hoor ik steeds m’n hart overal doorheen bonken en mn oren suizen. Ik weet niet wat het allemaal is, ben soms echt bang. Lijken wel paniekaanvallen, terwijl alles goed gaat! Maar misschien is dat het ook wel, het besef van ‘ja, eindelijk mag het eens goed gaan.’ En dan kan ik me later weer vreselijk schuldig voelen dat ik me te druk heb gemaakt… (Ik maak het mezelf erg moeilijk, dat weet ik ook wel…) T blijft een soort cirkeltje en heb gisteren eindelijk besloten dat ik er wat aan moet gaan doen.

Moet nu eerst even bloedprikken en vlgde week dinsdag gaat ze ook mn oren uitspuiten, omdat een oor verstopt zit, wat ook die ruis kan veroorzaken… Verder als mn bloed allemaal in orde is, kan ik extra hulp krijgen. Bepaalde ademhalingstechnieken om te proberen de rust weer wat terug te krijgen in m’n lichaam. Ze acht het ook niet heel onwaarschijnlijk dat het nu een stuk verwerking is van alles wat er is gebeurd voorafgaand aan deze zwangerschap. Soms dringt het ineens tot me door hoe zo’n kostbaar iets ik bij me draag en ik MOET van mezelf alles perfect en goed doen. En anders maak ik me dus weer zorgen om dat ik me druk heb gemaakt etc…

Sorry, gauw maar ik heb nu even niet de puf om op iedereen te reageren, ik denk aan jullie allemaal en hoop dat ik me gauw wat ‘normaler’ voel… :-*

Mouse dat is geweldig. Gefeliciteerd.

Mar, doe het rustig aan hoor. Het is ook niks. Maar wat nu het belangrijkst is is jij en de beeb in je buik. En stress is voor beiden absoluut niet goed. ’

Wienie, gelukkig zonder medicijnen. dat gaat de goede kant op.

Zo vanmiddag weer naar het ziekenhuis. vanochtend ook al 1,5 uur in de wachtkamer van de huisarts gezeten omdat Kian ziek is. Heb het nu wel even gehad met artsen.

Lieve Mar,

Wat naar die klachten, maar niet gek als je bedenkt wat je allemaal door hebt moeten maken! Doe het rustig aan en vertrouw erop dat je kindje goed beschermd zit in je lichaam. Jouw lichaam ziet de groei en bescherming van je beebje als 1e taak, dus heeft je beebje ook minder last van klachten dan jij. Tja en wat betreft dat perfectionisme, is mij ook niet vreemd, maar als je voldoende rust neemt en goed naar je lijf luistert dan doe je het perfect hoor!

Dikke knuf en :-*

Mouse

Paikea, pfff 1,5 uur wachten balen zeg. Sterkte vanmiddag!

Wienie, :clap: zonder medicijnen!

En Colle, een structurele cyclus van meer dan 35 dagen is een reden om je door te verwijzen naar de gyn (dan hoef je geen jaar zelf te proberen). Tenminste, als je dat wilt.

Meiden,

Ik kom snel weer “bijlezen” en schrijven. Luna ligt nu even op bed en dat ga ik ook doen. Ik ben namelijk thuis van mijn werk. Luna is al 1,5 week ziekerig. Steeds een beetje koorts, dan weer wat verhoging, dan niets. Vrijdag bij de ha geweest en die kon niets vinden. Ze had wel een beetje opgezette amandelen (ze is erg verkouden, al weken).

Zaterdag kreeg ze in eens horge koorts (39,5) en het daalde alleen maar met een zetpilletje. Zodra die was uitgewerkt, steeg hij weer gigantisch. Afgelopen nacht zat ze op 39,9. Vandaag weer naar de ha geweest en ze denkt dat het een infectie van de bovenste luchtwegen is. Oren e.d. zien er goed uit, amandelen en klieren nog steeds wat opgezet. Ze heeft nu antibiotica gekregen en de koorts moet dan binnen 1 dag weg zijn. Is dat niet het geval, dan moeten we morgen weer bellen. Vandaag zit ze wat lager, 38,8. Nog koorts, dat wel.

Ik ben kapot. Ben het hele weekend de nachten met haar bezig geweest. Ik wilde haar niet naar mijn ouders of schoonmoeder brengen en dan “rustig” gaan werken. Ik wil eerst dat ze beter is. Morgen is manlief thuis bij haar.

En nu ga ik even slapen… Hopelijk slaapt Luna ook nog 1 uurtje…

Mar: wilde je even een dikke :hug: geven. Ik snap je heel goed. Ik herken heel veel in je wat je gevoelens e.d. betreft. Zo verging mij mijn zwangerschap ook. De missed abortion had bij mij zoveel indruk gemaakt, dat ik in de zwangerschap van Luna me ook niet lekker voelde.

Angeltje: :hug: :-

Mouse: :dance: Super dat de echo goed was!!! Ben helemaal blij voor je!!! Geniet ervan hoor!!! :-

Tot snel meiden!

Liefs Woezeltje

Woezel, sterkte :-*

Dames, voor de nieuwsgierigen onder jullie :

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=45022

Mouse

Hoi meiden,

Mouse: super!! Gefeliciteerd met de mooie echo. Wat een wonder om zo;n hartje te zien kloppen hè? :inlove: Geniet er van!!

Woezeltje: o, jemig. Wat rot voor Luna (en voor jullie). Eng als de koorts ineens zo hoog is hè? Ik hoop dat het snel afzakt en Luna snel weer beter is. En groot gelijk dat je niet bent gaan werken hoor, je denkt toch alleen maar aan je meisje. Veel sterkte!!!

Mar: lieve meid, wat rot dat je gevoelens zo met je op de loop gaan. Ook hier klinkt dat niet onbekend. Maar vergeet niet te genieten van je zwangerschap, het is zo’n speciale tijd!! In ieder geval goed dat je naar de HA bent gegaan. Sterkte!!

Paikea: hoe is het in het ziekenhuis gegaan? En voelt Kian zich alweer ietsje beter?

Femmie: ja, ik kan me daar ook over verbazen hoor. Het luistert allemaal zo nauw, een bevruchting. En wat een wonder dat uit een zaadje en een eicel dan zo’n minimensje onstaat. Maar er zijn ej al velen vorgegaan, dus het gaat jullie ook lukken hoor!! :thumbup:

Wienie: wat fijn dat ze van je werk zo begripvol zijn. Dat is een hele geruststelling. Zeker als je het zelf al anders had bedacht :wink: . En heerlijk dat jullie met de babykamer zijn begonnen. Geniet ervan!!

Bagheera: fijn dat het met Kimberly weer beter gaat. Ni mama nog evenaansterken en wat bijkomen!! En hoe was het op de carnavalsvereniging?

Colle: ik hoop ook dat het jullie gewoon mag lukken volgend jaar zonder medische toestanden!!

Hier sijpelen de laatste vakantiedaagjes weg… Woensdag gaat hub weer aan het werk en ik donderdag weer. Heerlijke wetenschap dat ik gelijk mijn baan kan gaan opzeggen en niet weer hoef te gaan balen :mrgreen: .

En verder, Nordin is druk bezig met zichzelf optrekken om te gaan staan (lukt soms ook al!!!) en heeft de grootste praatjes. Hij is ook wel een beetje zielig omdat er weer een boventandje doorkomt :cry: . Maar hij ligt nu lekker in dromenland…

Liefs, Angeltje

Mouse Gefeliciteerd! Een hele mooie echo, heb ik gezien! Dus een duidelijk kloppend hartje en nu 5 mm lang? Wauw! :inlove:

Wanneer mag je voor de volgende echo? En wanneer gaan jullie naar Kreta, aan het eind van de week?

Angeltje Geniet nog even van je laatste vakantiedagen!

Woezeltje Wat naar allemaal weer… Ik hoop dat Luna snel beter is, meis! Heel veel beterschap & sterkte met alles! :hug:

Paikea Je hebt het maar druk met alle artsenbezoeken. Alles goed gegaan? Beterschap met Kian!

Mar Heel begrijpelijk hoe jij je voelt! Ik heb dat ook wel een beetje. Je draagt het kostbaarste wat er bestaat bij je, en daar ben je toch verantwoordelijk voor. En dan wil je alles perfect doen! Ik denk toch ook dat er een stukje verwerking naar boven komt naar aanleiding van de missed abortion, dat dat er ook mee te maken heeft. Maar probeer ook een beetje op jezelf en je lichaam te vertrouwen, meis. Alles gaat goed, beebje doet het perfect en dat is grotendeels aan jou te danken! Neem op tijd je rust, probeer dingen uit handen te geven en je niet te druk te maken om anderen. Je bent zelf het allerbelangrijkste nu! Ik vind het goed van je dat je naar de huisarts bent gestapt en aan een beetje extra hulp kun je misschien een hele hoop hebben. Je moet ook een beetje van de zwangerschap kunnen genieten, toch? Hopelijk lukt dat ondanks alles nog een beetje. Heel veel sterkte & een dikke knuf! :hug:

Hoestie met de rest van de meiden? Kus voor iedereen!

Liefs,

Jippie

hoihoi,

Angeltje, jammer hè dat je vakantie bijna voorbij is, maar wel heerlijk dat je je baan op mag zeggen! Nogf even doorbijten en dan een nieuwe uitdaging! Gaaf hoor. Hoe is het met je boek? Leuk dat Nordin al aan het proberen is te staan. Gaat ineens vlug dan hè?

Jippie, hoe gaat het met jou? Nog last van je bekken? Zorg je wel dat je er op tijd naar laat kijken. Zoals je zelf al tegen Mar zegt:

aan een beetje extra hulp kun je misschien een hele hoop hebben

Dus doen hè! :-*

Wienie, nog steeds pillenvrij? Leuk zeg dat jullie nu met het kamertje bezig zijn. En zo benieuwd hoe het gaan worden.

Femmie, ben je lekker aan eht relaxen nu, of zit je toch in spanning voor de wachtweken? Ik vond dat altijd lastig.

Paikea, hoe is het gisteren gegaan?

Woezel, hoe is het met Luna, ze had idd erg hoge koorts! Hoop dat de medicijnen nu aanslaan. Groot gelijk dat je een dagje bij haar bent gebleven, anders zit je ook maar ongerust op je werk.

Kaatje, hoe gaat het bij jou?

Ik zla er de komende 2 weken niet veel zijn hier. Het is onnoemelijk druk op werk want er zijn een aantal zieken en we hebben vrijdag een uitje dat ik mede organiseer en vanaf zondag zit ik een weekje op Kreta. Dus als ik niet reageer dan ligt het daar aan. De volgende echo is al op 8 okt. Daarna krijgen we er nog 1 met 12 weken en dan gaan we terug naar onze oorspronkelijke gyn, die dan bepaald of we daar onder controle blijven of naar de vk teruggaan.

Meiden, dikke zoen, Mouse

Kaatje, nog wat nieus

Hoihoi,

Regent t bij jullie ook steeds? Nu even de zon, maar het is maar raar weer hoor!

Colle, misschien is t bij jou ook wel zo dat je wel gewoon een eisprong hebt. Dan duurt alleen je cyclus wat langer. enne luteale fase is al uitgelegd…ik wist in het begin ook niks van die termen hoor!

Mouse, wat fijn! Wat een wurmpje nog zeg! Geniet ervan en alvast hele fijne vakantie! Ik heb gister ook zitten zoeken voor de herfstvakantie. Ik denk dat we naar het reisbureau moeten gaan en gewoon iets laten regelen voor een dag of 5 tot 7 naar de zon…ik wil zon!!!

Mar, goed meid dat je aan jezelf denkt nu! Jij en je beeb zijn t belangrijkste nu! Ik herken het ook wel hoor. Ook bij mij komt nu af en toe het hele molenverhaal en die ma boven drijven. Dat maakt me af en toe onzeker en genieten is nog wel t belangrijkste! Dus rustig aan en genieten proberen!

Paikea, beterschap met Kian en succes met dat geziekenhuis!

Woezel, is ze al wat beter? Koorts is zo naar, je kunt er ook zo weinig tegen. Sterkte!

Angeltje, leuk zeg dat nordin gaat staan! Geniet nog even van je vakantie!

De rest, alles oké?

Pff dacht doe weer een dagje medicijnloos…bleh…heb vanmorgen in bed gegeten…even gewcaht…net weer iets gegeten…pff en ben me toch een partij misselijk…zit nu heel rustig op de bank, zo van niet bewegen want dan kan ik weer rennen. (wel positief is dan dat ik zit en nog niet lig) Wanneer houdt t dan eens op!! Op zo’n moment herken ik veel van Mar, genieten doe ik dan veel minder. Het is ook allemaal zo mooi dat ik soms denk als t maar niet weer afgepakt wordt. Ach heb gewoon een pestbui omdat het nog niet werkt zoals t moet zonder pillen…grrr. Ik wil ook gewoon leuk shoppen en gewoon werken en blij zijn. Heel de weg er naar toe was al zo’n gedoe en dan zou ik nu toch alleen maar op een hele grote rose wolk moeten zitten…is helaas niet zoals ik me had voorgesteld. Ik ga nu maar steeds naar het kamertje waar al wat spulletjes liggen…dan probeer ik maar even bewust te genieten.

Nou sorry voor mijn geklaag hoor! Als nou de zon terug komt, komt t vast weer goed.

liefs wienie

Nou, maar ik ben vandaag wel mooi 14 weken. :mrgreen:

Wienie, :-* :-* :-*

Colle, welkom!

Angeltje, auwie die ongi… ik herinner me de eerste provera-menstruatie nog. Jemienee, dat was ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft: alsof er van die hele periode (zo’n maand of 5 geloof ik) eruit moest in no time… doe maar rustig aan hoor, tot 't over is :-

Heerlijk gevoel om 'n beslissing te hebben genomen tegen die vreselijke werkdagen he! Kan me er helemaaaaal iets bij voorstellen.

Die Nordin toch, het wordt 'n echte vent he!!

Bagheera, het geeft jou natuurlijk weer meer rust nu 't met Kimberly beter gaat. Hoop dat de kg’tjes er nu niet meer zo hard afvliegen, nu je de BV afbouwt.

Wienie, 2 stapjes vooruit en 1tje terug… :hug:

Geniet van elke mijlpaal, meis!!! Ik snap je goed, hoop dat je gauw opknapt!

Ik was dan wel niet zo ziek als jij, maar pas na de 16 weken kon ik merken dat 't ietsje beter ging.

het weer in ‘onze regio’ is zekers knudde nu… net 'n bui en nu weer 'n zonnetje… vindt 't maar erg herfstig nu :?

Femmie, je lijf kan zoveel waarover jij je verwonderd, dat zwanger worden lukt ook hoor!!! Die boobs maken 't wel spannend hoor :pray:

Mouse, gefeli met je mooie echo!! :inlove:

Geniet ervan in Kreta!!

Mar, :hug:

Paikea, kian ziek… aj… beterschap met 'm

Hoe was je eitje(s) ??

Woezel, sterkte met Luna… Hoop dat ze gauw opknapt, dat kunnen jullie ook wel gebruiken geloof ik!

Hier gaat 't z’n gangetje.

Gisteren weer bij de arbo op controle geweest en 't hele verhaal van ontslag e.d. uit de doeken gedaan. Ik hoef niet meer terug te komen en mag 4uur per dag blijven werken tot aan m’n verlof (nog 5,5 week!!). Tenzij ik 't niet volhoud, dan mag ik hem bellen.

Vorige week kreeg ik nog 'n dreigementje dat als ik niet zou beslissen voor eind vorige week, ze de ontslagprocedure aan gingen vragen. Ik heb voor alle zekerheid even bij rechtsbijstand geinformeerd, maar daar moest ik me vooral niet druk om maken want dat was niet mogelijk nu!

Ik hoop dat ik vandaag of morgen 'n nieuw voorstel mag doen, over mijn “oprotpremie en -voorwaarden”, wat mij betreft is dit snel over…

Met uk gaat 't ook goed. Merk dat 't kraakbeen nu steviger is, beentjes hebben ineens meer kracht dan 'n paar weken geleden! Soms is dat wat ongemakkelijk, maar ook wel weer genieten!

:-

Kaatje

ff ego. Ik heb een giga baal bui hoewel ik besef dat ik er helemaal geen reden toe heb. Ik heb al een heel mooi wondertje. het komt dat ik vandaag in de wachtkamer een meisje van mijn leeftijd tegen kwam die zwanger is van de 2e en de 1e is jonger dan Kian. En natuurlijk de negatieve samenlevingstest en het feit dat ik morgen weer terug moet komen helpen ook niet.

Gisteren was mijn follikel 24 mm en dus vandaag maar een afspraak gemaakt voor de samenlevingstest (bij de andere hoefde het niet, maar bij deze dus wel). Ik weet eigenlijk zeker dat mijn eisprong vannacht of vanochtend is geweest (temp flink omhoog), maar op de echo leek hij er nog te zitten. Hoewel de gyn wel toegaf dat de vorm wat onduidelijker was en mijn ph is gedaald ten opzichte van gisteren. Maar morgen moet ik dus terug. Een samenlevingstest gaat niet lukken omdat we pas s middags terecht kunnen. Maar dus gewoon om de eisprong te bevestigen en te horen wat ik de komende tijd moet doen. Heb nog steeds erg weinig vertrouwen in deze cyclus.

Morgen wellicht in een betere bui.

Paikea :hug:

Kan me voorstellen dat je baalt als je zo’n meisje ziet zitten in de wachtkamer en je zelf al om de dag toert tussen zkh en huis. Jij wilt ook graag en doet er zoveel voor. Je vraagt je dan af waarom 't nog niet jullie tijd is, maar die komt echt wel!!!

En dan ook nog es Kian die ziek is, dat werkt niet bevorderlijk hoor.

Hebben jullie geklust rond deze eisprong? Je moet ook 'n beetje je eigen gevoel volgen, hoor!

Sterkte meis en lucht je hart hier maar lekker als dat wat helpt.

Dikke :-*

Paikea,

Ohoh, dit is zoo herkenbaar, meis ik snap je helemaal! Dat is een van de redenen dat ik ben gestopt met schrijven bij het topic ‘zwanger worden van de 2e’ hier op kok. Ik baalde zo als er dan dames waren die korter moeder waren, even meeschreven en dan hupsakee zwanger. Wat dat betreft vind ik het forum soms ook confroterend hoor er zijn er verschillende die inmiddels de 3e al hebben waarbij de 1e jonger is dan Brent. Ik hoop dat je toch snel mag volgen hoor en die 2e in aantocht komt. Dikke knuf voor jou :hug:

Mouse

Hoi meiden,

Paikea: dikke knuf meis, begrijpelijk dat je je rot voelt. Het is idd confronterend om dan iemand anders te zien bij wie het wel al is gelukt. Maar zo heeft ieder huisje zijn kruisje zeg ik altijd maar… Laat je bui maar even lekker voor wat het is en hopelijk wordt het toch nog wat deze cyclus. Ik :thumbup: voor je!!

Kaat: wat een gedoe op je werk zeg. Gelukkig is het niet zo heel erg lang meer tot je verlof!! Nog even volhouden en dan lekker tot rust komen. En heerlijk hè, zo’n karate-kid in je buik :mrgreen: :wink: .

Wienie: ook jij een dikke knuf meis, het komt echt wel goed. Het is gewoon enorm balen als iets waar ej zolang naar toe hebt geleefd zo anders verloopt als je je had voorgesteld. Maar dat wil niet zeggen dat je er minder dankbaar voor of gelukkig mee bent. Jouw genieten komt ook nog wel!!!

Mouse: heel veel sterkte met alle drukte op het werk, succes met het organiseren van het uitje en heeeeeeeeeeeeeel veel plezier op Kreta. Lekker uitrusten en genieten!!

Hier gaat het weer stukken beter. De ongi is al veel minder. Aankomende dinsdag heb ik de 1e FM. Ik verwacht er niet teveel van, want mijn eisprong was ook met de clomid altijd vrij laat. Maar we zien wel.

Verder alles goed. Ik ga nog even van de rust hier in huis genieten…

Liefs, Angeltje

hallo dames…

bedankt voor de uitleg van de termen :mrgreen:

ik wist het echt niet…ook niet dat ik dus eigenlijk gelijk naar een gyn door zou kunnen gaan…mochten we dat willen…

ik weet wel dat ik niet dezelfde VK meer wil hebben…

dus dat scheelt ook weer.

wieniex; ik ben met de zwangerschap van Dave ook zo ziek geweest…ben toen zelfs in 1 week 5 kilo afgevallen…alleen nooit wat voor gehad…later krijg je dan te horen dat er allemaal middeltjes tegen zijn…het enige wat ik mocht was rennies en bij het wakker worden een cracker eten… :?

maar goed wel fijn dat je nu zonder middeltjes het probeert :thumbup: en dat het goed gaat…(al moet je rustig aan doen)

Mouse; mooie echo :inlove: GEFELICITEERD!

mar22; … ik weet je voorgeschiedenis niet…maar ik snap dat je het niet al te makkelijk heb gehad… en dat je zwangerschap een wondertje is…dan is het best te begrijpen dat je daar alles voor wilt doen en dan ook nog zo goed mogelijk liefst perfect…

hopelijk ga je daar dan niet jezelf aan voorbij…

Woezeltje; hoe is het met je kindje? eng he die koorts…helemaal als het zo oploopt… hopelijk is de koorts gebroken en weer zo goed als weg…

hier verder geen nieuws…heb een druk weekend gehad en zit nu midden in mijn werkweek…nog twee daagjes en dan weer weekend :mrgreen:

groetjes

Sorry, zit nog steeds niet lekker in mijn vel. de tranen branden achter mijn ogen en zit op mijn werk. Ik kan me ook totaal niet concentreren. Ik neem maar vanmiddag 2 uur vrij om naar het ziekenhuis te gaan en dan meteen naar huis. Werken daarna heeft toch geen zin.

Even een knuf voor jou, Paikea! :hug:

Liefs,

Jippie