Meiden met een lange cyclus-deel 13

Mouse, oei één kilo erbij? Nja, een geruststelling, bij een 2e groei je vaak sneller omdat alles al een keertje opgerekt is geweest. Dus misschien gaat het dadelijk uiteindelijk allemaal meevallen hoor. :-*

Jippie,
ja ik heb nog altijd een zwaar gevoel in mijn buik na de spoeling, maar heb vandaag gevraagd en het kan voorkomen. Mijn vriend zijn zaad is zo goed dat ze ons geadviseerd hebben om elke dag te klussen.

Ik moet altijd spoelen en dan een half uur later tot uiterlijk 2 uur later moeten we gemeenschap hebben. Dus ja, iedere dag spoelen. Maar ja, het helpt, dus ik heb het er wel voor over.

Meis, wat vervelend dat je zo last van je bekken hebt :hug: En lastig met kleding zeg! Hoe gaan anderen daar mee om?

Hey meiden,

Jippie: :hug: voor jou lieverd. Wat naar dat je bekkenklachten nu al zo erg zijn… Ga er gauw wat aan doen hoor!! Hoe eerder je erbij bent, hoe beter. Vlgs mij hoef je tegenwoordig niet eens meer voor een doorverwijzing langs da HA maar kun je zelf contact opnemen met een fysiotherapeut. Maar goed, misschien dat het juist wel slim is eerst langs je eigen HA te gaan. Kijken wat hij ervan vindt en wat hem op het moment het beste lijkt. Vooral niks forceren en goed op je houding letten. Veel sterkte hoor!! :-* Fijn trouwens dat het met je misselijkheid beter gaat!!

Femmie: :dance: Goed nieuws dus! Nu maar weer heel goed jullie best doen! En wat ben je creatief zeg dat je zelf zo aan het naaien slaat! Mooi voedingskussen is het geworden en idd ook uitstekend voor andere dingen te gebruiken eerst!! (Maar let maar op hoor, je zult hem echt gebruiken voor jullie beebje straks!!) Succes met de ‘klusdagen’ ! :wink:

Mouse: Ik liep ook al best vroeg in positiekleding hoor, ook al ben ik best slank. In het begin waren het echt mn darmen die gingen opzetten. Misschien dat jij daar nu ook wel last van hebt… Ach, als het verder maar allemaal goed gaat, toch? Ben echt heel blij voor je!!

Egni: Balen van je negatieve test :frowning: Ik hoop met je mee dat je wel ongi wordt voor 6 oktober (liever niet natuurlijk, maar dan omdat je zwanger bent!!) Duim voor je hoor :thumbup:

Wienie: Buikje begint te komen hoor, mooi!! En ook een mooie echo foto! Was vandaag je adjunct bij je langsgeweest??

Angeltje: Hoe was het in Sanadome? En hoe is het met de verkoudheid nu?

Woezeltje: Wat ontzettend naar dat Luna nog steeds niet beter is. Ik hoop dat het inmiddels iets beter gaat. Laat je gauw wat weten? Veel beterschap hoor :-*

Paikea: Hoe gaat het met jou? Geen last van die nare stemmingswisselingen enzo??

Vandaag heb ik voor het eerst 3 trapjes tegen mn hand aan gehad. Zo bijzonder! :inlove: Ik voelde het al een tijdje kriebelen en fladderen, maar dit was heel duidelijk.

Verder weinig bijzonders te melden eigenlijk… Fijne avond nog!

Liefs

Mar

Woezeltje: al iets bekend over de baby van je zus en de kleine van je vriendin?? En dan Luna ook nog ziek.Beterschap met je meisje!

Mar: goed dat je even aan jezelf en je wondertje denkt! Fff zo ga je ook niet lekker naar je werk… Wel fijn dat je lekker thuis zit zonder die stress van je werk. En je vriendin, dat was schikken! Hoe gaat het daar nu mee? Sterkte ermee. :hug:

Wat leuk dat je het al voelde zeg! Bij mij was dat pas met 22 weken.

Egni: Jarig geweest en hier niks laten weten? Foei toch :naughty: :wink:

Alsnog hartelijk gefeliciteerd!

Femmie: Geeft niks dat je soms een terugval hebt, het is ook niet niks. Maar dat spoelen, moet je dat zelf doen? Het klinkt best akelig, hopelijk hou je daar niet te lang last van :hug: En knap zeg, dat kussen, mooi gedaan en het ziet er lekker zacht uit :inlove: En een goeie follikel! Ik duim me suf voor je! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

En tja, die poezebeesten hè?

Hier lagen vanmiddag 2 (!) dode muisjes bij de achterdeur :frowning:

En Nala zat heel trots te kijken, zo van: “Kijk es wat ik voor jou gedaan heb?” Helaas kon ik die blijschap niet met haar delen, vind het zo zielig, maarja, het is de natuur en de buurt is er wel blij mee geloof ik :wink:

paikea: Vervelend dat Kian nogs zo hoest zeg, beterschap ermee! Fijn dat er in je lichaam al iets veranderd. Ik zal duimen voor je!

Hoe was trouwens de bbq?

Angeltje: Wow, klinkt leuk zeg, hoe was het in het sanadome? Lekker een beetje ontstrest en ontsnotterd? :wink:

En Nordin al een eigen willetje, succes ermee.

wienie: Fij ndat het al iets beter met je gaat!

En ja ik had muisjes in de vloer ook leuker gevonden, maar helaas :inlove: Al moet ik zeggen dat het piepen wel ineens opgehouden is. ( Zouden het dan toch die 2 muisjes zijn geweest van vanmiddag? :wink: )

Jippie heeft het al uitgelegd, maar dit is de link alleen dan zonder ervoor en erna, volgens mij doettie het dan ook:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=42692&postdays=0&postorder=asc&start=120

Leuke echo en het is zeker al wel te zien aan je buik hoor, Mooi!

Mouse: Nee hoor, het is niet erg dat je je erste zwangerschapskleding al gekocht hebt, leuk! En wat schattig wat Brent zei, zou hij al iets door hebben?

Jippie: Jee wat vervelend zeg, dat je zo’n last had na het tuinieren. Groot gelijk dat je naar de dokter gaat. Fijn dat je verder minder kwaaltjes hebt, hopelijk zijn je bekken ook gauw weer aan de beterende hand.

Jippie en Mouse: ik had een klein elastiekje door mijn knoopsgat van mijn broeken en de knoop haalde ik door de lus ( snappen jullie het nog). Met een trui of een jasje er over heen ziet niemand dat en je kunt je oude broeken nog even aan tot je echt aan de positiebroeken toe bent. Bij Miss Etam had ik een soort spijkerbroek waarvan de bovenste band elastisch was. Die heb ik erg lang kunnen dragen, behalve bijna aan het eind van de zwangerschap, toen zakte die steeds af. Maar zelfs na de bevalling heb ik 'm nog een tijdje gedragen. Misschien is zoiets iets voor jullie?

Vandaag ben ik naar de huisarts geweest. Kimberly heeft een virus onder dr leden, een beginnende oorontsteking en een schimmelinfectie. Dus zalfjes, druppels en zetpilletjes liggen hier weer binnen handbereik. Als het vrijdag nog niet beter is, dan wil de dokter nog een keer kijken.

Zoals ik ergens tussendoor al schreef is de piep gestopt, maar vanmiddag lagen er 2 dode muizen bij de achterdeur, dus of het nou toch aan die muizen lag…

Volgens mij gewoon toeval! :mrgreen:

Hoihoi,

Mar, wat gaaf de 1e trapjes!! Heerlijk hè! Geniet er maar van.

Bagheera, ai 2 dode muisjes, zou niets voor mij zijn, maar ja NAla denkt natuurlijk dat ze je verwend heeft :lol: Dank voro de tip van het elastiekje, zal eens kijken of het werkt. Ik snap iig wat je bedoeld. Wat naar dat Kimberly een virus heeft en dat je in de weer meot met zalfjes e.d. Brent had afgelopen week een ontsteking aan zijn neusje (krabde een wondje steeds weer open) dus wij zijn ook aan het smeren. Trouwens heel bizar, zat ik bij de Huisarts voor Brent, denk ik meld ik gelijk dat ik zwanger ben. Vraagt ze Is het gewenst? :shock: Nou was het wel een vervangster, maar toch, vond het een beetje een aparte vraag.

Femmie :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: Go for it!

Angeltje, Woezel, Paikea, hoe is het met de kleintjes? Knappen ze al een beetje op.

Paikea, wanneer mag je weer voor de fm?

Angeltje al gestart met provera/clomid?

Hier ebgint eht op werk weer druk te worden. Wat me net is gebeurd. Moest voor een gesprek naar een nieuwe klant, sta ik na alle file in A’dam, is de klant er niet. Zegt ie staat voor morgen in mijn agenda. (Nee ik ben nog niet zwangerschapsdement, de afspraak was echt vandaag!). Dus voor niks naar A’dam en weer terug naar kantoor. :wall:

Nou ga maar proberen die verloren uren in te halen.

Mouse

Jippie, al bij de huisarts geweest? Ik heb het al eens gezegd maar voor je eigen bestwil doe er wat aan voordat het te erg wordt.

Ik heb tot 16 weken een maat groter gedragen wat betreft broeken. die had ik geleend van mijn moeder en zus.

Mar, wat gaaf zeg. Vroeg hoor, maar oh zo bijzonder.

Femmie, geweldig. Het werkt. Dat moet je toch weer hoop geven. Moet je nog terugkomen deze week?

Mouse, dat is balen. Op en neer voor niks. Gezond proberen blijven te eten. Ik kwam in het begin ook het meest aan en daarna viel het reuze mee.

Bagheera, dat gepiep is een hele soap aan het worden (stiekem wel een beetje lachen). Zielig voor Kimberly. Hopelijk werkt het spul.

Vanmiddag voor het eerst naar de fm. Kian heeft juist vandaag zijn ritme omgegooid (dat doet hij af en toe). Ik heb hem maar in bed gelegd terwijl hij nog niet echt moe was. Gelukkig is hij gaan slapen. Ik heb er eigenlijk een hekel aan om zijn ritme niet te volgen, maar vandaag kan het niet anders. Hij moet nog echt goed slapen en dan straks maar wakker maken.

Ik ben nu ook flink verkouden en verder heb ik nogal last van een soort pijn links en rechts. Misschien beeld ik het me maar in. We zien het straks wel.

De bbq was geslaagd. Kian heeft flink liggen eten ervan (mn de aardappelsalade met zijn handjes). Deze week nog 2,5 dag werken en vriend vertrekt donderdagmorgen naar Amsterdam. Zucht, 2 dagen zonder hem. Het zal wel tegenvallen. Kian zal hem ook wel missen.

Wilde vanavond op jullie reageren… Maar heb te lang met Angeltje gezellie op msn gezeten (was eeuwen geleden!!! Leuk om weer eens te doen!!!) en ben een beetje in het meetingtopic blijven hangen.

Morgenavond heb ik cursus, dus waarschijnlijk ben ik er donderdag dan weer!!! Ik denk wel aan jullie hoor! :-

Mar: geniet van het getrappel!! Zo bijzonder, zo wonderlijk, zo heerlijk!!! :inlove: :-

Liefs Woezeltje

P.S. Met de beebjes van zus en vriendin gaat het weer goed! Vertel ik nog wel! :wink:

Femmie Wat fantastisch dat er nu wel zaadjes gevonden zijn & dat je eisprong ook nog eens in aantocht is!

Goed jullie best doen & ik duim me suf voor de komende weken!

Mar Wauw, lijkt me super om voor het eerst zo duidelijk schopjes te voelen! :inlove: Wat een wonder, hè?

Geniet er lekker van, meis!

Paikea Hoe was je fm?

Mouse Balen dat je voor niks naar Amsterdam bent geweest! Moet je nou morgen weer dan?

Bagheera Onze kat kwam laatst ook voor het eerst met een dikke vogel in z’n bek aanzetten. Hij had hem in de berging neergelegd. Ik vind het wel zielig en best jek, maar je mag je kat niet straffen. Het is juist een teken dat de kat jou als baas ziet en hij komt jou een beloning daarvoor brengen. Dus in wezen moet je hem belonen! Ik snap wat je bedoelt met je elastiekje, hoor! Alleen heb ik nu nog geen last van mijn broeken, het zit allemaal wel strakker. Maar mijn broeken kunnen nog wel dicht, dus de elastiekjes-truc komt later pas! Beterschap met Kimberly!

Woezel Leuk dat je gezellig gebept hebt met Angeltje! Moet je ook tijd voor nemen, hoor!

Fijn dat het met alle beebjes nu weer goed gaat!

Hoest met de andere meiden?

Groetjes,

Jippie

Bah, zit een beetje in een dip. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Niet in het zwanger worden, maar in de clomid. Het blijkt nu dat ik de vorige keer met clomid ook geen goede eisprong had. De komst van Kian noem ik een regelrecht wonder. Ik had eigenlijk niet zwanger kunnen worden. Waarom laten ze me in godsnaam weer proberen met spul dat toch niet gaat werken. Ik ben blij dat ik van jullie altijd goede tips krijg. Ik ga de volgende keer (dat is morgen al weer) zeker doorvragen waarom ik niks anders krijg erbij om mijn lf te steunen. Zo genoeg gesip, moet eigenlijk werken, maar ik kan mijn gedachten er niet goed bijhouden.

Oh ja, mijn follikel was pas 13 mm. Ik vind het nog niet echt groot als ik het vergelijk met mijn cyclus zonder clomid.

Even voor Paikea: :hug: :hug: :hug: Hopelijk wil de arts er een goed gesprek met je over aangaan! Laat je niet zo maar afschepen hoor!!

:-*

Liefs Woezeltje

He meiden,

Wat een triest weertje he… Word helemaal depri als ik naar buiten kijk :frowning:

'T zullen ook wel hormoontjes zijn denk ik… :wink:

Bagheera: Beterschap voor Kimberley. Hopelijk slaan het zalfje en de druppeltjes goed aan! Dus een cadeautje gehad van je kat? Die van ons kwam vorige week ineens met een tortelduifje aanzetten. Zo zielig!!

En dan ligt ie 's avonds op schoot te spinnen en kun je je niet voorstellen dat het zo’n ‘koelbloedige killer’ is… T zit in de aard van t beestje helaas…

Mouse: Ja, stomme vraag is dat he. Is het gewenst? :x

Een vriendin van me is doktersassistente en zij moet het ook verplicht vragen als mensen het melden. Toevallig hadden we het er laatst over. Zij krijgt soms ook wel boze opmerkingen daarover, maar goed het schijnt in hun protocol te staan…

Hoe voel je je verder nu? Beginnen de kwaaltjes al een beetje te komen?

Hoe is het met Brent zn neusje nu?

Woezeltje: Succes met je cursus vanavond! Fijn te horen dat het met de beebs van je zus en vriendin goed gaat! We horen gauw hoe het met Luna gaat, hopelijk is ze ook wat opgeknapt inmiddels!! :-*

Paikea: He gadsie :hug: Lijkt dus nog niet echt verbetering in de zaak te zitten met enkel clomid. Bij mij was het net zo hoor, was ook maanden aan het sukkelen, op een gegeven moment zelfs overgaan op homonen spuiten, omdat ze niet wilden geloven dat het probleem enkel in mijn luteale fase zat. Op veel aandringen heb ik toen eindelijk progestan erbij mogen gebruiken… Denk toch dat je op zn minst pregnyl nodig zult hebben, ik was een vrij extreem geval. Bij de meesten verlengd pregnyl de luteale fase lang genoeg!! (Ik had eerst 4 dagen, met pregnyl was dat 10…) Hoe lang is jouw eigen luteale fase ook alweer, dag of 9?? Veel succes bij je vlgde gesprek!!!

Ik ga zo nog ff de laatste dingetjes regelen voor de verjaardag van mn moeder morgen! Heb al een mooie ontbijtmand samengesteld (moet alleen nog ff de champagne halen en verse broodjes) en een grote slagroom Sarah-taart in bestelling! Verder heb ik de hele familie een stukje laten schrijven over mn moeder en dat is een mooi boekwerkje inmiddels. Nog even de laatste hand aan wat dingetjes leggen en dan kan ie ingebonden worden :slight_smile:

T begint me thuis toch wel een beetje te vervelen inmiddels hoor. Kan ook niet zo goed stilzitten en hang maar wat rond voor mn gevoel…

Moet maar even kijken hoe we het straks gaan doen hoor, want zie me nog niet de hele zwangerschap thuis blijven eerlijk gezegd…

Nou, toedels!! xx

Woezeltje en Mar, bedankt voor jullie reactie. Voel me meteen beter.

Mijn luteale fase is de laatste 3 maanden maar 7 dagen. Ik denk ook dat pregnyl juist dat extra zetje zal geven. Ik zal morgen zeker een goed gesprek aan gaan.

Paikea Jakkes, meis… Hopelijk zit je snel weer een beetje beter in je vel! De moed nog niet opgeven, hoor! Ik zou het zeker aankaarten morgen en om ondersteuning voor je luteale fase vragen. Als deze maar 7 dagen is, dan is dat echt te kort. Als je het kunt rekken tot in elk geval 10 dagen, dan zit je goed. Vraag anders of je 3x na je eisprong 1500 IE Pregnyl mag spuiten. Dit had ik altijd om het te ondersteunen (en daarbij nog 10.000 IE om de eisprong op te wekken). Je kunt ook wel Progestan krijgen, dat zijn bolletjes die je dagelijks vaginaal in moet brengen. Maar die zijn echt ranzig… Dus als het ergens anders mee kan, zou ik de Progestan als laatste optie houden, vieze kliederbollen! Succes morgen en een dikke knuf voor jou! :hug:

Mar Wat een leuk idee om een ontbijtmand voor je moeder te maken en een boek, waarin iedereen iets geschreven heeft! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vervelend vindt om steeds thuis te zitten. Krijg je de dagen wel een beetje om? En je weet waar we wonen, hè? Spring in de trein en ik kom je zo oppikken!

Kus voor Woezeltje!

Liefs,

Jippie

Meiden, ik kom ook snel weer kletsen hoor, zodra ik de tijd kan vinden… Misschien vanavond. Ik wilde in ieder geval even laten weten dat ik jullie niet vergeten ben :mrgreen: . Denk aan jullie!!!

Liefs, Angeltje

Zo, ben ik weer :smiley: .

Mar: veel plezier morgen met de verjaardag van je moeder. Origineel idee, van dat boekje. Daar zal ze vast blij mee zijn!! En wat heerlijk dat je je beebje al hebt kunnen voelen :inlove: . Bijzonder he?

Paikea: heel veel succes morgen en laat je idd niet afschepen hoor!! Als het niet goed aanslaat (of niet goed genoeg) moeten ze iets anders of extra’s ondernemen. Je slikt die hormonen niet voor de lol. Sterkte morgen!!

Woezeltje: was zeker weer even gezellig gister, heb me suf gelachen :mrgreen: . Tot snel!! :-

Mouse: balen zeg, van die afspraak. Zonde van de tijd. Gelukkig lag het niet aan zwangerschapsdementie :wink: .

maar die zal vast nog wel komen :silenced:

Bagheera: hoe is het nu met Kimberly? Hopelijk gaat het al wat beter…

Femmie: helemaal super!! Heb je je eisprong al gevoeld? Goed klussen en dan duimen wij met zijn allen voor een mooi resultaat!! :thumbup:

Jippie: ben je al bij de huisarts geweest meis? Niet eigenwijs lang wachten tot het echt niet meer gaat he? Misschien kun je met een paar simpele tips van een fysio al een hoop klachten voorkomen… Sterkte :-
.

Egni :hoe is het nu? Ben je al ongi geworden? Ik hoop toch stiekem dat je te vroeg was met testen… :pray:

Wienie: hoe is het? Begin je je al ietsje beter te voelen? Ook voor jou een dikke knuf!!

Janine: ben je al terug van vakantie? Hopelijk hebben jullie genoten!!

Zo, ben geloof ik weer bij.

Hier gaat alles goed. Heerlijk om vakantie te hebben en even alles in ons eigen tempo (of betergezegd Nordins tempo :mrgreen: ) te kunnen doen. Verder vandaag de laatste primolut ingenomen, dus ben benieuwd wanneer mijn ongi zal komen…

Liefs, Angeltje

Lieve meiden,

Wil zo graag op iedereen reageren, maar ik ben echt doodop. Ga dus zo maar naar bed (moet morgen weer om 6 uur op voor een klussessie :shock: ) Maar wilde toch ff wat van me laten horen :-

Morgen heb ik weer FM.

Heb het op dit moment erg druk en heb denk ik pas van het weekend tijd om te reageren :oops: , maar ik beloof dat ik dan op al jullie lieve berichtjes zal reageren :-

Paikea, wat balen dat de clomid haar werk niet goed doet. Ik zou idd ook het gesprek aangaan en proberen er wat bij te krijgen als je zo’n korte lf hebt. En heel herkenbaar dat het werken niet wil lukken na zo’n gyn bezoekje! :hug: :-

Femmie, slaap ze en klus ze :lol: We zien je wel weer als je uitgeslapen bent! Succes met de volgende fm.

Mar, wat een ontzettend lief idee dat boekje voor je moeder! Tja verplicht thuiszitten is ook niks, zeker niet als je een bezig bijtje bent.En nee hoor had bij Brent ook helemaal geen last van zwangerschapsdementie

of zou ik dat nou vergeten zijn? :liar:

Angeltje, geniet lekker van je vakantie! Oh nog een week en 1 dag werken en dan mag ik naar de zon 8)

Woezel, fijn dat de kleintjes allemaal zijn opgeknapt. :-

Bagheera hoe is het met Kimberly? Slaat het zalfje aan?

Jippie, nee ik hoefde vandaag gelukkig niet terug en de klant komt volgende week naar mij toe voor de bespreking (da’s toch het minste dat ie kon doen vond ik).

Egni, hoe is het?

Janine, ben je al weer terug? Lekker bruin en uitgerust??

Brent’s neusje is weer zo goed alsnieuw, dus de zalf heeft gewerkt. Hij ging net een gedichtje opzeggen dat ze op kdv hebben geleerd over knuffels ging ongeveer van een knuffel hier een knuffel daar, op je neusje in je haar, in je nek ikben nog niet klaar op je neusje nog een paar. Met handgebaren erbij echt zo zoet, alleen de knuffels kreeg ik niet, dat hoefde volgens Brent niet: Neehee mam, zo moet dat niet :inlove:

Kwaaltjes blijven nog uit alleen :zzz: lag om 19.30 half slapend op de bank. Nu gaat eht wel weer. en voel mijn boobs nog. Vrijdag kom MvM, dus dan krijg ik weer een testje. Wel grappig ze wist nog dat ik de vorige keer ook had meegedaan.

Kus Mouse

Mar, gefeli met je moeder. Leuke verrassingen heb je zeg!

Ze zal genieten vandaag :thumbup:

Lief hoor, die schopjes! Het houdt niet meer op nu hoor :stuck_out_tongue:

Mouse, op zich niet verkeerd dat je niet :sick: bent. Had ik ook niet zo, wel moe idd en die boobs… pfff :roll:

Jippie, morgen is die heugelijke mijlpaaldag :dance:

Paikea, niet leuk zeg… hoop dat je vandaag wat wijzer wordt, of in ieder geval hormonensteuntjes kan krijgen. Kop op he…

Ik heb niet iedereen gelezen, want op de een of andere manier kreeg ik de melding niet meer in m’n mailbox. Heb dus even vlugtig ‘gebladerd’.

Ik kom gauw weer!

Dikke :-*

Kaat

Hai hai

Ben inderdaad weer thuis!!

Maar nog zo druk met opruimen! 7 wassen gedraaid, heb nu de helft weg gestreken. Gister de woonkamer gedaan want dat was ook al een tijdje niet gedaan.

Vanmorgen ongesteld geworden, dus volgende week vrijdag de scopie. Daar zie ik wel tegen op maar ja, dan is het maar gebeurd.

De vakantie was heerlijk, iedereen zegt dat we bruin zijn maar ik vind van niet :slight_smile: Veel gezien en ook heerlijk van de zon genoten!

X Janine

Hoi Janine,

Gelukkig weer heelhuids thuis. Jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Laat je nog weten hoe het volgende week is gegaan?

Mouse, wat lief van Brent. Goed dat je weer meedoet aan mvm.

Het positieve is dat mijn follikel groeit, maar niet erg hard. Hij is nu pas zo’n 15 mm en hij moet nog tot 24. Ik heb besproken dat ik geen vertrouwen heb in clomid en gevraagd wat nu. Als het inderdaad niet werkt dan iui of clomid + pregnyl met zelf doen. Of misschien progestan ter ondersteuning. Ik vragen wat hun ervaringen zijn met clomid voor dit probleem. Ze hebben goede resultaten ermee, maar ze zien het niet vaak (is een academisch ziekenhuis, dus dat wil wel wat zeggen lijkt me). Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in, maar moet het deze cyclus met alleen clomid doen. Zaterdag weer terug. Moet dan nog een oppas gaan zoeken, want Kian slaapt rond die tijd en vriend is er dan niet.

Paikea Hoe bedoel je dat de gyn zegt dat ze het niet vaak zien? Waar ligt het probleem precies dan, als ik vragen mag? Je follikel groeit langzaam en springt pas later? Maar daar is niks vreemds aan, hoor! Dan zou je misschien over kunnen stappen op bijvoorbeeld Menopur/Puregon-injecties, waar je lichaam beter op reageert. En een iets langere cyclus is toch helemaal niet erg? Ik had vaak ook dat ik pas een eissprong tussen dag 20 en 30 had en dat kan helemaal geen kwaad! En je hebt een korte luteale fase? Dat is ook op te lossen mbv medicatie: Pregnyl of Progestan. Of heb je steeds niet een goede eisprong om een of andere reden? Succes voor zaterdag maar weer!

Janine Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt! Balen dat je toch nog ongi geworden bent, je kwaaltjes klonken veelbelovend… Heb je dan volgende week een kijkoperatie? Gaan ze dan ook kijken of er belemmeringen zitten, vleesbomen, enz die eventueel een oorzaak zouden kunnen zijn voor de miskramen? Zoiets heeft een vriendin van mij in elk geval ook gehad, zij heeft nu drie miskramen achter elkaar gehad. Maar uiteindelijk bleek dat bij hun de oorzaak bij bloedstollingsproblemen lagen. Maar dat was toch al uitgezocht bij jullie? En heb je de uitslagen al van de chromosomenonderzoeken? Heel veel succes & sterkte met alles! :hug:

Kaatjes Hoestie met jou?

Mar Bedankt voor je berichtje op mijn Hyves, gek mens… :-*

Gefeliciteerd met je moeder! Hoe vond ze de ontbijtmand en het boek? Heel veel plezier met het etentje vanavond!

Mouse Maandag heb je de echo, toch? Spannend! Ik hoop dat er een mooi beebje te zien is en dat het hartje ook al klopt! En daarna lekker op vakantie naar Kreta! MAG IK MEEEE? Fijn dat Brent’s neusje nu weer beter is! En wat een lief gedichtje! Maar zo’n grote vent wil natuurlijk geen knuffels meer van mama, hè? Dat is logisch! :mrgreen:

Femmie Hoe is je fm gegaan? En hou je het klussen nog wel een beetje leuk? :wink: Als je het in je vruchtbare periode om de dag doet, is het goed genoeg, hoor! 's Ochtends om 6 uur speciaal opstaan en daarna aan de klus, lijkt mij niet erg bevorderlijk voor de romantiek… Het moet wel een beetje leuk blijven allemaal! Maar goed, misschien zijn jullie wel een stel seksbeesten en is dat geen enkel probleem! :mrgreen: Niet serieus bedoeld, natuurlijk! Hihi

Angeltje Hoe lang heb je nog vakantie? Ik ben benieuwd wanneer je ongi gaat worden, vast een van de komende dagen. En daarna dus weer beginnen met Clomid? Moet je ook voor fm’s of gebruik je het zonder controle’s?

Hoestie met Egni, Woezel, Bagheera, Wienie en wie ik nog maar vergeten ben?

Hier alles goed. Ik ben nog niet naar de huisarts geweest met mijn bekken. Ik weet dat ik dat binnenkort beter wel kan doen. Maar ja, eigenwijze ikke… Ik ga niet zo snel naar een dokter. En als ik dan weer een paar goede dagen heb en me niet te druk maak, denk ik: Ach, het gaat zo ook wel. Ik weet nu ook wel wat ik wel en niet moet doen qua klusjes, houdingen, enz. Maar ik kan er beter naar laten kijken, want het zal vast alleen maar erger worden naar mate mijn buik gaat groeien. Voor de rest had ik de laatste dagen wel wat last van mijn buik, soms wat lichte ongikrampjes, maar ook gewoon een wat irritant gevoel. Niet echt pijn, meer eens soort zeurderige druk. Ik denk zelf dat alles nu toch wat meer begint uit te zetten, ik voel mijn banden vooral in bepaalde houdingen, het zullen wel groei"pijntjes" zijn. Verder geen vreemde krampen of andere enge dingen. Dus het zal er wel bij horen.

En morgen zijn we 12 weken, joehoe! Natuurlijk weet ik dat er nog vanalles kan misgaan, dat ene cijfertje is geen garantie. Maar het voelt toch als een magische grens en je leeft er wel naar toe. En om eerlijk te zijn, had ik ook nooit verwacht dat bij ons een eerste zwangerschap meteen goed zou gaan. Je hebt zoveel ellende meegemaakt, door de behandelingen heb je al een veel grotere kans op een miskraam, en je ziet en hoort het een hoop om je heen. Dus je houdt er altijd rekening mee dat je dat kan overkomen. Natuurlijk hoop je dat het niet gebeurt, maar je staat er toch minder onbevangen in dan een “gewoon” iemand. En als dan ineens alles meteen goed lijkt te gaan, is dat heel onwerkelijk en had je dat niet verwacht. Maar goed, we zijn er nog lang niet. Alle echo’s en controle’s blijven spannend…

Fijne avond nog!

Liefs,

Jippie