Meiden met een lange cyclus-deel 13

Mar, begrijpelijk zeg. Lekker shoppen en er over praten.

Had jij dan last van de progestan? De vorige keer had ik lange cyclussen en nu dus een korte luteale fase.

Mouse, heerlijk Kreta. Mooi vooruitzicht. Gelukkig al weer wat rustiger. Het is nog 9 dagen hoor. Best lang (lijkt me)

Paikea: Ok, dus de vorige keer had je geen te korte luteale fase dus?

Ik heb op zich niet veel last van bijwerkingen van de Progestan, wel vind ik het een enorm geklieder omdat je ze vaginaal moet inbrengen. De capsules zijn namelijk gemaakt voor oraal gebruik. Het omhulsel wat je maag hoort te beschermen lost niet op, maar komt er daardoor weer uit… :doh:

Maar goed, het heeft mij enorm veel geluk gebracht, dus het is het allemaal waard. Nog een weekje dan mag ik helemaal stoppen!

Mar Ik snap je helemaal, ik heb precies hetzelfde. We hebben hier toch een heel hecht kluppie, waarvan je de mensen eigenlijk als vriendinnen ziet. En met die mensen wil je ook je dingen delen, waaronder nu je zwangerschap. Alleen is dat best moeilijk, omdat je de nog niet-zwangeren niet wilt kwetsen, je weet hoe dat is uit eigen ervaring. Daardoor “moet” je je toch wat inhouden, terwijl je het zo graag kwijt wilt, je wilt anderen dingen vragen, enz. Ik vind het ook best moeilijk om daar een balans in te vinden. Natuurlijk vind ik het belangrijker dat ik mensen niet kwets, dan dat ik zelf mijn ei kwijt kan! Maar soms ben je daardoor je plekkie wel kwijt, waar je anders alles kwijt kon! Ik heb dan gelukkig wel een aantal vriendinnen die nu ook zwanger zijn, dat scheelt. Maar ik schrijf bijv. niet mee bij de maart-mama’s. Op één of andere manier spreekt me dat op dit moment niet zo aan, ik ken de mensen niet omdat ik er als een van de laatsten ben bijgekomen. En mijn hart ligt toch veel meer bij dit kluppie en de topic’s over IUI & IVF/ICSI. En om het nu de hele dag en elke dag de komende 32 weken over kwaaltjes te hebben, pijntjes, enz… :roll: No offence voor de meiden daar, want die zijn ook hartstikke lief allemaal! Op dit moment heb ik er gewoon nog niet zoveel mee, misschien later in de zwangerschap.

Paikea Dus je luteale fase is te kort? Op zich wel mooi dat je nu wel van jezelf een eisprong hebt! In principe zou je dan nu met minder hormonen toekunnen, misschien alleen met Progestan of Pregnyl voor de luteale ondersteuning. En dan heb je nu dus ook niet zo’n ellenlange cyclus? Is dat allemaal na de bevalling van Kian uit zichzelf veranderd? Heel veel succes bij de gyn morgen!

Mouse Wauw, 8 dagen naar Kreta! Naar welke plaats gaan jullie precies? Wij zijn vorig jaar op Kreta geweest, naar Rethymnon. Het is wel een toeristische plaats, maar veel ouder en minder groot dan Malia en Chersonissos. Malia is veel moderner, daar heb je de moderne boulevard’s, winkeltjes, bar’s & cafeetjes en daar komen voornamelijk de jongeren (waar jullie dan geen last meer van hebben). Rethymnon heeft een oud stadsgedeelte met allemaal van die smalle straatjes, kleine winkeltjes, een oude haven met allemaal restaurantjes, en eigenlijk geen discotheken. IK WIL TERUG!! 8) Anders waren we ook zeker nog wel een weekje gegaan, maar we gaan de badkamer helemaal opknappen over een paar weken en dan nog alle babyspulletjes kopen, de auto moet weer voor een beurt, dus een vakantie zit er helaas niet meer in…

Hoest met alle anderen? Kijken jullie nog even op het meeting-topic? Mar & ik hebben nog wat ideetjes geopperd wat betreft een andere lokatie.

Kus :-* ,

Jippie

Ja zou ook zo terug willen naar Kreta. We zijn helemaal gek op Griekenland.

6 maanden na de bevalling werd ik weer voor het eerst ongesteld en dat was meteen kort (rond de 30 dagen). Dat heb ik nog nooit gehad zonder pil, dus hardstikke fijn. De gyn of gyns moet ik zeggen (heb nu al 4 verschillende gehad) hebben het toch weer over clomid. Eens kijken of dat werkt. En vanavond maar eens vriend extra lief aankijken :wink: . je weet maar nooit.

Hoi meiden,

Ik kom ook weer even bijkletsen, jullie gaan als een speer zeg :mrgreen: .

Jippie en Mar: wat betreft het moeite hebben met hier je verhalen plaatsen over je zwangerschap, ik snap jullie gevoelens. Ik heb daar vorig jaar ook best moeite mee gehad in het begin. Maar ik heb echt nooit en te nimmer het gevoel gehad dat mijn verhalen niet welkom waren of dat het ‘misplaatst’ was door de geweldige reacties van alle meiden hier. Jullie zijn allebei zulke lieve meiden, jullie leven altijd met iedereen mee en het is jullie beiden zooooo gegund. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar we zijn zo’n hecht kluppie, Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier zou willen dat jullie je enthousiasme voor ons verborgen houden…

Mouse: heerlijk, Kreta!!! Ik ben er ook een keer geweest en het was een van de leukste vakanties die ik heb meegemaakt. Zo’n heerlijk land, Griekenland. En dramatisch hè, dat wachten en die twijfels… Ik hoop dat je snel positief mag testen en de IVF niet meer nodig is!!!

Paikea: morgen naar de gyn toch? Hopelijk is je follikel mooi doorgegroeid!! En ik weet niet of je heftig op de clomid reageert, maar als je er veel last van hebt zou ik denk ik toch een cyclus wachten.

Maarja, dat zegt iemand die altijd in een draak veranderde als ze aan de clomid was :silenced: :mrgreen:

Kaatjes: hoe is het nu? Al wat meer rust in je lijf?

Janine: waar hang je toch uit meis? Hopelijk leuke dingen aan het doen? En hoe is het met de blaasontsteking??

Egni: en hoe is het met jou?? Je schrijft hier nog maar zo weinig :cry: .

Woezeltje: weer een beetje bijgekomen? :-*

Bagheera: autootje al gemaakt?

Vanochtend Nordin weer naar het kdv gebracht, dat wordt ook steeds moeilijker zeg!! Vorige week was het voor het eerst dat hij heel hard ging huilen en meme, meme ‘zei’ toen ik weg wilde gaan. Het leek toen nog toeval, maar vanochtend deed hij het weer (met zijn armpjes naar me uitgestrekt en al :cry: ). Ik wist echt niet waar ik het zoeken moest, mijn hart brak… Ik weet dat het erbij hoort, maar het voelt nog steeds niet goed op dit kdv. We gaan in onze vakantie toch ook maar eens ergens anders kijken om te zien of dat beter voelt…

Verder gaat het hartstikke goed met hem. Ontlasting verschilt van dag tot dag. Het blijft een beetje moeizaam, maar gaat zoveel beter als wat het geweest is. En verder probeert het ventje druk te gaan staan en kruipen en brabbelt hij er lekker op los. Genoeg om dankbaar voor te zijn dus (wat klinkt dat zwaar :wink: ).

Tot snel en alvast fijn weekend!!!

Liefs, Angeltje[/spoiler]

Angeltje Je hebt ook gelijk, hoor! Ik bedoel wat ik eerder geschreven heb niet als aanval naar jullie toe! Alleen ben ik zelf zo bang om mensen te kwetsen, omdat het zo’n hecht kluppie is wil je dat absoluut niet! En ik weet uit eigen ervaring hoe iets over kan komen. Ik moet daar gewoon voor mezelf een balans in zoeken. Ik wil ook weer niet overkomen alsof ik jullie buitensluit en nergens in betrek, ik wil geen mensen onnodig kwetsen en je hebt soms zelf ook behoefte om even iets te vragen of te vertellen. En logischerwijs gaat dat dan al snel over de zwangerschap.

Ach gossie, wel sneu dat Nordin niet naar het kdv wil… En als jij er geen goed gevoel bij hebt, dan moet je zeker nog even rond gaan kijken of er ergens anders nog plek is voor Nordin. Jij moet hem er wel met een gerust hart achter kunnen laten! Maar is het niet heel moeilijk om een plekje te bemachtigen bij kdv’s? Heb wel eens verhalen gehoord over heeele lange wachtlijsten, dat mensen zich al inschreven voordat ze ook maar zwanger waren… :roll:

Welterusten allemaal!

Liefs,

Jippie

Ik heb nu echt zo’n zie je wel dat ik gelijk heb houding. Ik geloof dat de gyn wel verbaasd was dat de follikel er nog zat (ik zei het toch). De follikel was nu 24 mm :shock: . Maandag weer terug.

Op mijn vraag of ik zo wel zwanger kon worden, gaf hij een negatief antwoord. Kwam eigenlijk toch wel als een verassing.

Nog even een notitie op het werk afmaken en dan lekker weekend. Heb alleen maar leuke dingen op het programma staan dus dat weekend vliegt om. Fijn weekend.

Paikea Ik snap niet zo goed waarom jij dan geen Pregnyl-injectie gekregen hebt eerder van de week toen je op 19 mm zat. Dan heb je zeker binnen ongeveer 40 uur je eisprong, waarom dan nu maar afwachten terwijl je weet dat je eisprong nog heel lang kan duren en dat je lut.fase dan zeer waarschijnlijk veel te kort is? Dan had je deze keer in elk geval een goede kans gehad… Maar wie weet springt hij dit weekend gewoon, dus goed jullie best doen! :wink:

Fijn weekend allemaal!

Liefs,

Jippie

Hai hai

Thanks dat jullie naar mij vragen! Ik moest 6 dagen werken achter elkaar, en omdat ik de laatste tijd lichamelijk niet in orde ben had ik ook niet zoveel puf om te reageren! Zit nu weer met een onstoken oog en vannacht is alweer de 2e blaasontsteking op komen zetten. Ben dus al vanaf 3 uur in de weer. Gelukkig heb ik dit keer gelijk veel water gedronken dus tot nu toe doet het nog geen pijn. Elke keer als ik naar de wc ga drink ik ook een glas water. Alleen is het voor mij prettiger om nu de hele tijd op de wc te zitten, maar na een uur gameboyen op de wee heb je het ook wel weer gezien!

Gelukkig zijn de meiden die zwanger zijn nog steeds zwanger en dat is het belangrijkste!

Mouse, voor jou ook spannend!!

Vanaf aankomende vrijdag ben ik er 11 dagen niet, we gaan naar Tenerife!!!

Straks ff naar drop, morgen is schoonmoeders jarig geen idee wat ik moet kopen… en cranberry tabletten halen… schijnt te werken tegen blaasontsteking!

Fijn weekend!

Janine Vervelend dat je een ontstoken oog hebt en alweer blaasontsteking! Hopelijk is het voor vrijdag allemaal weer een beetje over. Alvast heel veel plezier op Tenerife!

Echoooo echooo, waar is iedereen? Jammer dat het hier zo rustig is… Ik mis de gezelligheid een beetje! :frowning: Er hebben ook nog geen mensen meer gereageerd in het meeting-topic, misschien toch wel handig om definitief iets af te kunnen spreken.

Groetjes,

Jippie

Ik ben er wel hoor…alleen beetje achter de schermen…ik kom vanzelf weer meer hoop ik dan!

Dikke kus voor iedereen!

Ben er ook nog steeds hoor. Alleen even geen energie om achter de pc te kruipen en bij te lezen. Morgen ga ik dat weer doen en ik heb nog heel wat bij te lezen zie ik!!

Ben vreselijk verkouden en daardoor al een paar dagen niet lekker, op het werk loopt het niet zo soepeltjes (ik was vorige week een beetje “overwerkt”, en voelde me daar knap beroerd onder), vandaar dat ik geen zin had om te kokken of te mailen. Morgen weer gesprek op het werk, dus we wachten het even af. Verder heel druk (maar leuk) weekend gehad. Morgen kom ik weer terug om te reageren op iedereen!!

Denk wel veel aan jullie hoor!!!

Liefs Woezeltje

Hoooooooooooi :mrgreen:

Ik ben er ook nog wel hoor! Druk weekend gehad! Vrijdag kraamvistie bij mn schoonzus, zaterdag een drukke fotoshoot gehad (voor mn moeder haar 50e verjaardag…) en verder nog veel weg geweest, en voor het eerst in maanden es weer uit eten geweest!!

Verder weinig nieuws eigenlijk… O ja, nog ff voor een kinderwagen wezen kijken en zijn er nu uit. Het allerliefste is dat mijn ouders hebben voorgesteld om hem te betalen… Supertof van ze!

Hoe gaat het met jullie verder? T was hier idd erg stil! Zal nu eerst even reageren in het meetingtopic!! :-*

Gut, ik lees ook weer overal overheen he… :doh:

Woezeltje: Balen dat je zo verkouden bent! Beterschap!

Wat naar dat het op je werk allemaal niet zo soepel verloopt. Hoe komt dat? Als je erover wilt praten natuurlijk… Sterkte hoor!

Paikea: Balen zeg dat die follikel er nog zat, maar idd net wat je zelf zegt. Je had er al zo’n gevoel over. Ben heel benieuwd naar zijn plan van aanpak nu hoor! Ik zou zelf ook zeggen, eerst maar es gewoon met Pregnyl proberen, zodat de eisprong beter getimed kan worden (en normaliter verlengt pregnyl je luteale fase ook nog met een aantal dagen…)

Angeltje: Aaah wat lijkt me dat moeilijk zeg om Nordin zo weg te moeten brengen :frowning: Ik zou dan ook niet lekker zitten hoor!

Fijn dat hij het verder zo goed doet en het met zn ontlasting nu ook goed lijkt te gaan!

Janine: :hug: t zit jou ook niet echt mee he… Een 2e blaasontsteking en ook nog es een ontstoken oog. Geds. Sterkte ermee, hoop dat het snel beter wordt!!

Egni: :-* voor jou! Hoe gaat het met je?

Ik ben er ook nog hoor en ook wij hebben een druk weekend achter de rug.

Kaatjes: over die echo: Ik heb alle echo foto’s in ee ngrote lijst gedaan bij onze trouwfoto en die hangt in de woonkamer. We krijgen er allemaal positieve reacties op. De andere echo foto’s heb ik in een mapje zitten en ik kijk er nogsteeds regelmatig naar.

Toevallig heb ik vorige week de DVD met de 3D opnames enzo nog een keer gekeken. Dus niet iedereen kijkt de echo’s nooit meer na de bevalling :wink:

Fijn dat je 4 uur per dag mag werken, je wel daar aan houden hè? :wink: :-*

Wienie: Wat fijn dat je zo’n begrijpende directie hebt zeg! Hopelijk voel je je gauw beter.

Angeltje: Spannend zeg, hopelijk kan dat bedrijf toch een parttime baan regelen voor je! En wat zielig dat Nordin zo moest huilen toen je hem naar het kdv bracht! Hopelijk vinden jullie gauw een ander kdv.

Jippie: Bij mij duurde het ook best lang voor er duidelijk iets te zien was aan mijn buik, hoewel ik zelf dacht dat ik al wel een iets boller buikje had dan normaal. Dus het komt vanzelf, ik was ook ongeduldig… :wink:

paikea: Goh, wat vervelend dat je een late eisprong had. Groot gelijk dat je de volgende cyclus toch maar gaat beginnen, ik duim voor je! Hoe was het bij de gyn vandaag?

Mouse: Nee inderdaad, kindjes van Brent zijn leeftijd kun je zeker niet de hele middag op een stoel plakken.

Maar ik weet niet hoe de anderen daarover denken als ik Kimberly mee zou brengen. Leuk zeg, 8 dagen naar Kreta!

Mar en Jippie: Ik begrijp jullie helemaal hoor, ik vond het ook moeilijk om over de zwangerschap te praten hier, maar toen werd mij verteld dat de andere meiden juist net mee leven en er geen naar gevoel van overhielden. Ik kan nu niet namens de andere meiden spreken, maar ik denk dat iedereen er nogsteeds het zelfde over denkt, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje. :hug:

JanineB: Bah wat vervelend dat je een blaasontsteking en een ontstoken oog hebt. Heb je er wel een kuur voor gekregen van je huisarts? Beterschap ermee.

Mar: Lief dat je ouders de kinderwagen willen betalen zeg! En gefeliciteerd met je moeders 50e verjaardag.

Vrijdag zijn we naar mijn moeder gegaan, hubbie reed daarna door ( hij moest draaien).

Zaterdag ben ik met Kimberly en mn moeder met de bus naar mijn zus gegaan en zondag naar mn vader geweest.

Het was overal erg gezellig, we zijn weer een klein beetje bijgekletst. :mrgreen:

Gisteren aan het eind van de middag kwam hubbie ons ophalen en gisteravond zijn mn schoonouders op visite geweest.

Kimberly begint eenkennig te worden naar mensen die ze niet of niet vaak ziet, zoals naar mn schoonouders toe. Na een paar minuten kwam ze weer een beetje los.

Vanavond zou ik een telefoontje krijgen over wanneer de auto klaar is, hopelijk kunnen we 'm morgen ophalen!

Owja en sinds gisteravond zit er een “piep” in het huis. Of het nou een muis is of iets anders, daar zijn we nog niet achter, maar “het” piept ongeveer om de 10 minuten in de kelder.

Het piept ook steeds dan weer links en dan weer rechts, dus ik denk dat er toch echt een muisje zit…

Bagheera, dit is inderdaad de periode dat ze eenkennig gaan worden. Kian heeft het nog steeds bij mensen die hij wat minder vaak ziet. Tot aan huilen toe.

Mar, welke kinderwagen wordt het? Wij hebben de bugaboo en zijn er erg tevreden over.

Wienie, hoe gaat het nu? Hopelijk voel je je snel beter.

Woezeltje, rotweek achter de rug :hug: . Hopelijk deze week beter.

Mouse, waar ben je? Hoe gaat het?

Mijn eisprong is geweest dit weekend. Nu nog even progesteron prikken deze week en volgende week op dag 3 behandelplan doorspreken. Ik ben benieuwd. Dat van de pregnylspuit klinkt ook veelbelovend. Maar eens bespreken als optie.

Hoihoi,

Ben er nog leef nog en nee nog geen :twisted: te bekennen :smiley:

Heb in het weekend even helemaal niks gedaan en gisteren voelde ik me zo bleeeh dat ik niet ben gaanw erken en de hele dag in bed heb gelegen. Jullie hebben weer aardig geschreven dames. Ik probeer vanavond of morgen nog even op iedereen te reageren. Wat ebtreft de spanning, die stijg hier met de dagen og 4 dagen pfffffffffffffffffff

mouse

Spannend Mouse :smiley: Ik duim voor je hoor!!!

Paikea: Wij hebben ook gekozen voor de Bugaboo (cameleon), in het antraciet met rood. Fijn te horen dat jij er tevreden over bent!

Wienie: Hoe gaat het metjou inmiddels? Ik dacht dat je vandaag weer een echo kreeg, toch? Ben erg benieuwd!

Bagheera: Dat wordt dus vaker op bezoek bij je schoonfamilie :wink:

Fijn dat de auto al klaar is! Enne, wij hebben soms ook muizen op zolder. Die ‘piepjes’ klinken dus wel herkenbaar.

Wat goed helpt is van dat soort speciale gif, dat hebben wij nu in bakjes op de zolder gezet. Wel zielig vind ik het. Maar goed, anders kom je er nooit vanaf…

:-*

Mar

Net maar even gebeld met de poli en moet zo even langs de gyn.Heb echt vreselijke steken door m’n vagina heen steeds. Heb al een paar dagen een soort vreemde pijn wat ik toeschrijf aan ‘bandenpijn’… Moet ook enorm vaak plassen en het zijn steeds maar kleine beetjes en dan moet ik een kwartier later weer. Assistente dacht aan blaasontsteking, moest ook even urine meenemen…

Heb nog nooit een blaasontsteking gehad, dus geen idee hoe het voelt. Als ik Janine mag geloven niet zo prettig…

Alle meiden die zwanger zijn geweest, herkennen jullie die steken?

Hoop maar dat het niks bijzonders is, vanmorgen gelukkig nog wel het hartje gehoord… Pff, moet het even kwijt hoor, vind het maar niks :?

Mar komt goed, klinkt wel als blaasontsteking! Laat je nog iets weten?

En dames, ik p[robeer echt snel weer op jullie allemaal te reageren hoor…solly x 1000!! Geen puf…

Mag ik wel even ego doen dan…vanmorgen echo gehad! Beebje doet t super! Vandaag 11 weken maar meting geeft 11 weken en 5 dagen. Hij was lekker aan t zwaaien en schoppen! Hartje doet t prima. Van gyn weer meer medicatie gekregen. Mag dat blijven gebruiken zoalng ik t thuis daarmee kan onderdrukken. Moet wel heel rustig aan blijven doen en niet teveel van mezelf verwahten. Pas gaan werken als t ook echt weer goed gaat. Beebje pakt wat ie nodig heeft maar t gaat nu nog ten koste van mezelf. Hopen dat t met 12/13 weken beter gaat. En op school vonden ze dat ik daar maar eens goed naar moet luisteren (ben beetje eigenwijs) en nog niet denken over wanneeer weer werken. Fijn hoor, vole me zo rit erover soms. Maar dat beebje maakt heel veel goed!!! Het besef begint nu echt te komen!!!

Ga nu gewoon over naar verloskundige.

Lieve meiden, ik schaam me echt dat ik steeds niet op jullie reageer…maar de energie die ik heb besteed ik tot nu toe nog nauwelijks aan pc…ik maak t goed echt!!!

x wienie