Meiden met een lange cyclus-deel 13

BLeh…die regen de hele dag…

Femmie, mooi een ei!!! Das keigoed zeg met 1e ronde meteen! Wel balen van dat vocht en die pijn…

Hoef je nu niet meer terug dan voor een meting? Als hij nu 14 bij 11 was, dan is dat gemiddeld 12,5 en dan 2 mm per dag erbij…dus dat is als ie vandaag ook nog groeit zondag 20 mm en maandag 22 mm. Als de arts dat ook zegt, zondag of maandag dan zou ik uitgaan van zondagavond klussen en ik zou dan zaterdag ook doen en maandag ook! Het beste is om de dag, maar rond je ei mag je verhogen naar elke dag…heb je gister nog geklust? Dan kan je vanavond overslaan, zou ik toch ook doen door die pijn. Enne bij mij in beide rake ronden klusten we vanaf dag voor eisprong elke dag en dat heeft dus geholpen! Maar met om de dag zit je ook prima, dus dan zou je vrijdag en zondag kunnen doen. Wanneer “moest” je van de arts klussen? Veel klusplezier!!! En ik gebruik niks om aan te sterken,maar iets tegen heftige misselijkheid zodat ik niet blijf braken.

Pooh, een onregelmatige cylclus kan wel komen door overgewicht. Als je afvalt, dan helpt dat wel eens. Maar ik ben ene voorbeeld van slank en toch pco, waardoor t juist niet helpt om af te vallen. Rot ja dat je een naam hebt nu, maar anderzijds, is t toch ook wel fijn dat je weet waar t vandaan komt en dat je er iets aan kan doen? Bijna iedereen met pco wordt uiteindelijk zwnager zeggen ze. Kop op meid!

Mouse, heerlijk zo’n wijze peuter!!! Papa keek zeker wel op zijn neus haha!

Hier laatste dagje thuis, morgen weer 1e bijeenkomst en dan maandag komen de nieuwe kids weer! Vinden jullie me raar, als ik niet zo blij ben nog? Ik vind t zo eng, t lijkt wel of ik nu nog banger ben dan voor de echo…zo bang dat t me nu alsnog afgepakt wordt en dat t alsnog misgaat…denk ook weer steeds op de wc, geen bloed toch??? En dat terwijl ik eigenlijk voor de echo steeds minder bang was en nu juist nog meer. Maar t kan toch bijna niet meer misgaan? Het hartje klopte, 4 dagen voor op groei, bewoog zelfs een beetje en gene spatje bloed of krampen al die tijd…t gaat toch wel goed nu??

Pff wordt zo moe van mezelf, vriendje wil t de hele wereld delen en ik durf dat echt nog niet. Zelfs met kraamzorg aanvragen had ik zoiets van…moet dat echt al…

Ik wil zo graag genieten, maar kan t nog niet echt geloof ik. Ik zou zo blij moeten zijn! Zullen we de tijd 3 weken verder spoelen???

Nou goed, ik ga maar weer mijn cadeautjes bekijken ofzo en de echo, misschiien dat dat helpt.

(zo schattig, mijn mams heeft al een boxkleed gekocht voor bij hun thuis…ze hebben nog een oude box (zij durft dat dus al wel, ze zegt je hebt t hartje toch gehoord dan is t toch goed!..en nee hoor, ze wil geen vaste dag in de week oppassen zei ze altijd…misschien verandertt ze toch nog!

X wienie

ik heb dus ook geen overgewicht…

Vroeger wel… maar de dokter zei dat ik daardoor geen pco heb gekregen.

Ik heb nu een normaal gewicht… beetje raar maargoed :think:

Ik stel mezwlf na een week wel steeds minder de vraag waarom??

Het komt goed… ben inmiddels uit mezelf ongi geworden en gaan dus nu gewoon verder klussen en hopen op een wonder in de vakantie en anders starten in sept met de medicijnen.

Nog even mijn echo showen…niet zo heel duidelijk denk ik, foto van een foto!

Je ziet links t hoofdje en al armpjes!

Hoi lieverds!!

Wat is er weer veel getikt zeg in 1 dag :shock:

Alleen maar goed hoor!!! Moet alleen wat meer bijlezen nu hihi

Wienie: Hey, jouw gevoelens komen heel erg overeen met die van mij een paar weken geleden. Weet je nog dat ik net zo’n berichtje plaatste? Het is gewoon zo kostbaar, en helemaal nu je hebt gezien dat het hartje klopt grijpt het je soms bij de keel’Als het nu maar niet weer gebeurd’. Ik herken het zo goed, en denk echt dat het met de tijd beter zal gaan. De eerste 12 weken zijn gewoon erg spannend, hoop ook dat de tijd nu voor jou snel gaat! Probeer afleiding te zoeken meis, en vertrouwen te hebben in je eigen lichaam… Sterkte! Mooie echo trouwens!! Tis al echt een mini-mensje!

Femmie: Wat super dat je gelijk reageerd op clomid!! :dance: Ik sluit me verder bij Jippie haar woorden aan. Je follikels kunnen met clomid soms wat langer doorgroeien dus denk dat je het beste gewoon om de dag kunt ‘klussen’… Veel succes ook met de samenlevingstest! Ik vond dat ook erg spannend!

Pooh: Oneerlijk he, ik dacht in eerste instantie ook (echt een vooroordeel uit onwetenheid) dat alleen dikke mensen PCO hadden. Niks bleek dus minder waar… Ikzelf heb jaren ondergewicht gehad, voornamelijk door anorexia en denk soms dat dat toch heeft meegespeeld in het ontwikkelen van een cyclusstoornis. Maar soms zijn er gewoon geen aanwijsbare redenen en is het typisch ‘domme pech’. Maar troost je meis, bijna elke vrouw met PCO wordt uiteindelijk zwanger hoor! Het is de beste te behandelen cyclusstoornis.

Wienie en ik zijn daarvan een levend voorbeeld!! Ik hoop dat je niet lang hoeft mee te draaien in de medische molen, en blijf alles lekker van je af schrijven. Dat lucht vaak echt een beetje op!! Toi, toi toi :hug:

Mouse: Whahahaha wat grappig dat Brent papa gewoon even verslaat met de Wii :inlove: Leuk joh!!

Jippie: Hahahaha, ik met enorme bloemkolen, lichte illusie hoor :lol: (Nou ja, als je van een A naar een C cup gaat mss wel :mrgreen: ) Het was gelukkig een bh van de H&M uit de opruiming… En ben gister gelijk ff op pad geweest voor 2 nieuwen, hopelijk gaan die wat langer mee… :wink:

Hoe is het daar? Begin je al nerveus te worden voor vlgde week? (Zullen het er 1 of 2 zijn??) Wat denken jullie zelf eigenlijk?? Ik denk echt dat het er 2 zijn!!! En het zit helemaal goed bij jou, ik voel het gewoon!! Ben je nog zo moe steeds? En ook misselijk of valt dat mee?

Nou meiden, vandaag weer een hele lekkere impulsieve aankoop gedaan. :shifty: Ik was in de kijkshop en zag ineens de ‘Angelsounds’ (een doppler voor thuisgebruik) in de vitrine staan. Hubbie was mee en zei van, ‘als je hem wilt dan kopen we hem’… Tja, toen kon ik de verleiding niet weerstaan (terwijl ik altijd gezegd heb dat ik niet zo’n ding wil!! Veels te paniekerig…)

Dus wij ermee naar de kassa :roll:

Nou toen kwamen we thuis en begon het gestress!! We konden de eerste 5/10 minuten geen hartslag vinden en toen we een harstlag hadden, bleek het m’n eigen te zijn :wall: Ik kon wel janken, had gelijk spijt als haren op m’n hoofd!!! Gelukkig na veeeeeel olie op mn buik te hebben gesmeerd vond ik het hartje rechts onder m’n navel… Duidelijk te onderscheiden van die van mezelf. Net een sneltreintje… donkedonkedonkedonke :inlove: Pfiew, wat een opluchting!!! Maar het ding is nu wel goed opgeborgen en ga er ook zeker niet dagelijks naar luisteren hoor… Heb er eerst ‘de buik van vol’ :wink:

liefs

Mar

Ik vind het erg moeilijk allemaal, wil ook van een muis geen olifant maken maar toch… ik had de hoop een beetje opgegeven.

En nu toch wel weer hoop…

M emoties worden een beetje heen en weer gegooid… en nu weer ongi geworden wat nu toch doorzet.

Die echo loog er niet om vorige week, maar toch…

En met mn man heb ik er nog niet over kunnen praten want die zit in het buitenland. :cry:

Hihi wienie, ik wordt helemaal enthoussiast als ik jou stukje lees :dance:

Ik moet wel terug voor een meting. Maandag weer. En dan meteen samenlevingstest :shifty:

Denk dat we vanavond nog even klussen, vriend wil het liefst om de dag daar heeft hij het beste gevoel bij wb de kwaliteit van het zaad. Dus doen we dat, aangezien dat ook geadviseerd wordt eigenlijk. Maar we zien wel (misschien loopt het wel anders :wink: )

Meis als ik kon zou ik de tijd drie weken vooruit spoelen voor je. Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Maar ik vind het niet zo heel gek hoor. Het is alleen wel heel vervelend voor je. Je wil dan zo graag genieten van deze mooie tijd en dan wil het niet lukken. Maar meis probeer het los te laten, probeer niet te krampachtig te “willen” genieten. Dat frustreert des te meer. Je bent nu eenmaal op het moment onzeker en je kan het beter accepteren. Dan komt het genieten vanzelf. Je gaat iig al de goede kant op. En een echo met kloppend hartje verkleint de kans op dat het mis gaat zeggen ze toch? Nou ik duim hier gewoon volop voor je (en de andere zwangere meiden) dat het goed mag blijven gaan. :hug: :-

Pooh, het idee went idd met de tijd. Het blijft oneerlijk. Dat is het gewoon! Maar je leert het accepteren…

Wienie, wat een mooie echo al!!! Wat een klein frummeltje :inlove: Nou kleintje, lekker blijven zitten hoor!!!

Mar,
owwwwwwww een angelsound gekocht?!?!?! :o

Gelukkig heb je het hartje kunnen vinden. Ik snap dat het leuk is dat te kunnen horen, maar ik vind persoonlijk dat ze die dingen niet moeten verkopen. Zoals je zelf al ervaarde levert het veel stress op. Met dit termijn is het gewoon supermoeilijk om een hartje te vinden en als de kleine verkeerd ligt is het met een langer termijn soms nog moeilijk.

Nou ja ik hoop maar dat je het niet te vaak mee gaat maken dat je het hartje niet snel vind want te veel stress moet je niet hebben hoor!!! :-

Joehoe!!! Ik leef ook nog, maar waar is iedereen? Het is zoooo rustig hier!

x wienie

Hoi meiden,

Wienie: Het is echt niet gek dat je nog niet op die roze wolk zit. Aan de ene kant ben je zo blij om zwanger te zijn, maar aan de andere kant voelt het zo ontzettend kwetsbaar en kan het je zo gemakkelijk weer afgenomen worden. Maar probeer erop te vertrouwen dat het goed gaat en te accepteren dat deze gevoelens er ook bij horen. Het komt helemaal goed met dat beebje van jou!! En mooie echo hoor!! Echt al een mini-mensje :inlove: .

Pooh: vervelend he, al die onzekerheid. Dat is het ergste van het bezig zijn met zwanger worden. Wanneer zal het lukken?? Maar probeer erop te vertrouwen dat het gaat lukken. Gelukkig schrijven hier een hoop meiden mee die aantonen dat het kan :wink: . Kop op meis!!!

Femmie: druk geklust dit weekend? :mrgreen: Heel veel succes morgen met de FM en de samenlevingstest!! Hopelijk een mooie eisprong met een mooi resultaat :thumbup: .

Mar: ojee, de Angelsound :shock: . Erg leuk natuurlijk, om zelf de hartslag van je beebje te kunnen horen, maar ik zou er heel erg onzeker van worden. Ik heb hem vorig jaar niet gekocht, omdat ik zeker wist dat ik te pas en te onpas met dat ding op mijn buik zou zitten… Verstandig dat je van plan bent om hem niet te vaak te gebruiken.

en ook niet doen dan he? :naughty: :naughty: :naughty:

Mouse: haha, ik zie het helemaal voor me. Zo’n klein ventje die z’n papa ‘klopt’ en dan ook nog uitleg gaat geven :mrgreen: . Geweldig!! Hoe is het verder? Krijg je het veel drukker op je werk nu met je nieuwe functie?

En hoe is het met de andere meiden?

We hebben hier een beetje een moeizaam weekend. Nordin is verkouden en heeft last van doorkomende tandjes :? . Hij heeft de afgelopen 2 nachten erg slecht geslapen, dus ik ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen. Nou ja, we zien het wel. Gelukkig is hij wel vrolijk als hij bij ons is.

Nou, ik ga boven nog maar eens kijken want het slapen wil nu ook weer niet echt lukken…

Tot gauw weer!!

Liefs, Angeltje

Nou, Nordin lag weer in een onmogelijke positie in zijn bedje. Ondersteboven, achterstevoren helemaal tegen zijn voeteinde aan. En dan echt zo ui-ig lachen als ik binnenkom :angel: :mrgreen: .

Fijne avond!!

Liefs, Angeltje

Angeltje, hopelijk heeft nordin snel geen last meer van de tandjes. Das niet fijn. :? En hopelijk kan jij dan een beetje bijslapen.

Dank je voor je succeswensen, ik hoop ook dat we goed nieuws krijgen.

Meiden herkennen jullie dit gevoel?:

Ik WEET dat het allemaal positief is dat er een eitje groeit en ik WEET dat we hiermee serieus een kans maken deze ronde, maar ik VOEL me helemaal niet zo. Ik weet niet wat er met me aan de hand is, alsof ik mijn gevoel gebocked heb uit zelfbescherming ofzo om te voorkomen dat een tegenvaller niet te extreem tegenvalt. Dit is zo raar. Het euforische gevoel van maanden geleden toen ik stopte met de pil en we er echt voor gingen, is volledig weg. Het gevoel van, ow wie weet ben ik binnenkort zwanger ook. Daarnaast is het zo dat als ik een dikke buik zie ik me echt totaal niet voor kan stellen dat IK ooit zo rond zal lopen. Maanden geleden wel, maar het lijkt nu zo onwerkelijk… :?

kunnen we elkaar dus de hand schudden,

Best raar maar ben dus blij dat ik niet de enige ben met dat rare gevoel.

Ik denk zelf dat dat gevoel terug komt als het gelukt is.

Even snellie!!!

Jippie alvast heel veel succes met de echo!! Ik hoop dat jullie een mooi beebje zien, of twee!!!

Femmie, moed houden meid! Komt goed!

Angeltje, succes met slapen vanavond!!!

Andere meiden, dikke knuf!

x Weinie

Pooh, tja ik zie wel. Kan me nu nergens iets bij voorstellen, maar tegelijkertijd zit er een stemmetje in mijn hoofd zo erg te hopen. Emoties zitten echt in de knoop in mijn hoofd. Het zal er wel bij horen allemaal.

Wienie, hoe is het met je?

Hey!

Angeltje: Hoe is het vannacht gegaan met slapen? Wat grappig zeg hoe hij in z’n bedje ligt haha… Hoop dat de tandjes er gauw door zijn!

Jippie: Alvast ontzettend veel succes morgen!! Spannend he! Wat denk je zelf? 1 of 2?

Pooh en Femmie: Moed houden meiden!!

Mouse: Gisteren had je weer een fm dacht ik he? Ben heel benieuwd hoeveel er nu zijn doorgegroeid en of er al zicht op een punctie is!!

Hoest met de andere dames??

Hé meiden!!!

Vandaag weer begonnen met werken, vakantie weer voorbij! :wall: ! Pfff, viel vanochtend weer niet mee om Luna na 3 weken thuis te hebben gehad haar weer naar mijn ouders te moeten brengen… Heb weer even een traantje gelaten! Ze heeft in die 3 weken ook een fin ritme gekregen wat eten en slapen betreft, dus ik hoop zo dat het niet te veel gaat veranderen nu ze weer naar de oppasoma´s gaat!!

Ik ga vanavond eens mijn best doen om bij te lezen en te reageren. Lukt het vanavond niet, dan morgenavond, want ik moet vandaag tot 18:30 uur werken.

Denk aan jullie!!! :-*

Liefs Woezeltje

Hoihoi,

Femmie, en goed je best gedaan?? Succes straks bij de gyn. Hoop dat je ei gesprongen is en de samenlevingstest goed is. Die gevoelens, herkenbaar hoor. Ik ging er de laatste cycli ook niet meer vanuit dat iik nog een kans maakte, omdat het steeds zo’n teleurstelling was, terwijl het theoretisch allemaalw el kon.

Pooh, ook jij dus aan de twijfel. Gewoon volhouden en positief blijven denken. Er zijn hier al aardig wat meiden met kindje/zwanger met een klein zetje. Dat is voor jou ook vast weggelegd!

Jippie, Veel succes met de echo. Laat je snel weten of het er 1 of 2 zijn??

Wienie, nee logisch dat je nu wat minder op je roze wolk zit. Maar hij gaat er echt komen hoor. JE hebt een mooie echo, hartje gehoord. Dat gevoel van genieten komt vanzelf! Sterkte met je 1e werkdag weer, hoop dat je een leuke klas hebt!

Mar, :naughty: Angelsound :naughty: OOOH! wat een drame zeg! Ik kan me zo voorstellen dat je helemaal in paniek was. Ik weet niet of ik het zou durven kopen. Zou dan denk ik iedere dag wille checken en steeds vol in de stress als ik dan geen hartje kon vinden. Dus stop hem maar ver weg en vergeet dat je hem in huis hebt! :-*

Angeltje, Nordin weer aan het spoken. Hoop dat zijn tandjes snel doorkomen, daar kunnen ze zo vervelend van zijn. HEb je nog een beetje kunnen slapen?

Woezel, je 1e werkdag weer. Logisch dat je even moet slikken dan. Het is zo lekker om zonder haast te kunnen genieten van je kindje. En dan moet je ook nog lang door vanvond, balen joh!

Afgelopen zaterdag weer eho gehad. Nog weinig groei, dus vanaf zondag is de dosis menopur verhoogd met 1/2 ampul (nu dus 2,5 per dag). De gyn wil het heel langzaam opbouwen, omdat hij bang is dat er anders toch te veel gaan groeien. Woensdag mag ik weer langs. Hoop dat er dan wel wat gegroeid is. Anders zal de dosis wel naar 3 ampullen per dag gaan. We wachten maar weer af.

Greetz, Mouse

Heey meiden,

wat een hoop geklets weer!!

Jippie, succes met de echo! Ik ben erg benieuwd!

Mouse, balen dat er nog geen groei is. Welke cyclusdag zit je nu?

Femmie en Pooh, een hele dikke knuffel. Ik weet hoe jullie je voelen.

Vorige week donderdag flinke pijn in mijn buik, en ja hoor, ongesteld jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! hahahaha Zondag met de clomid begonnen (was de eerste dag weer vergeten) dus ben benieuwd…

Zaterdag naar de efteling geweest, dat was echt leuk, had ik ffies nodig!

Gr Janine

Nou meiden,

volgens mij heb ik voor het eerst in mijn leven een blaasontsteking.

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik moet plassen en als ik plas komen er 2 druppels uit wat onzettend pijn doet. Op internet gezocht wat de symptomen zijn van een blaasontsteking, en dat komt precies overeen van wat ik heb.

Zo ga ik de dokter bellen. Morgen waarschijnlijk urine inleveren en dan hopelijk snel een antibiotica kuurtje…

Whaaa zit hier echt zowat te janken… echt niet fijn…

Nou, net mijn urine ingeleverd, ik heb inderdaad blaasontsteking…

Pff pas vanmiddag na vieren kan ik anti biotica halen.

Dus dat wordt nog veel pijn met plassen.

Ik heb me voor vandaag en morgen maar ziek gemeld.

Wat kan dat zeer doen zeg! Echt… ik heb het nog nooooiiiit gehad…

Janine: sterkte meid!! Dat kan idd erg veel pijn doen! Hopelijk slaat de antibiotica snel aan! :thumbup:

Mouse: jammer dat de eitjes nog zo goed willen groeien, maar het is misschien idd beter om het rustig aan te doen! Aan overstimulatie heb je nu ook niets!! Hopelijk woensdag wel gegroeide follikels!! :thumbup:

Meiden, ik denk dat ik morgen pas kom reageren en bijlezen… Ik ben nu al helemaal flauw (en moe, heb vanacht vreselijk slecht geslapen) en denk dat ik na het werk nog even met Luna knuffel en dan op de bank plof!!! (en daarna naar bed… :zzz: ).

Ben ook gisteravond weer ongi geworden, heb dus ook buikpijn en hoofdpijn… Een cyclus van 8 weken… Mijn cyclus is dus ook nog steeds huilen met de pet op… :wall: :wall: Bah, had gehoopt dat het na de zwangerschap misschien wat zou veranderen… Helaas, weer geen pijl op te trekken…

Lieve meiden, tot morgen!!!

Oja: JIPPIE: HEEL VEEL SUCCES MORGEN!!! :pray: :pray: :pray: Hopelijk een wonderschone echo!!! :-*

Liefs Woezeltje