Hoi Mar,
Geeft toch niet! Vast zwangerschapsdementie :lol: . Ik spuit sinds zaterdag, dus zit nu op dag 5. En ik ben met minder emdicatie gestart dan ‘normaal’ ivm risico overstimulatie. NU dus afwachten tot zaterdag.
Mouse
Wienie, gefeliciteerd met je goede echo. Lekker genieten dus. Behalve de misselijkheid dan.
Mouse, spannend. En ook sterkte. Hopelijk groeien ze de komende dagen mooi door.
Woezeltje, gefeliciteerd met je neefje en nichtje.
Lekker weekendje gehad. Het was natuurlijk heerlijk weer. Ik ben vandaag weer te vroeg ongesteld geworden. Nu een LP van 8 dagen. Vrijdag bloed prikken en dan volgende week woensdag bij de gyn.
He meiden,
Hier even een teken van leven. Heb het erg druk de laatste tijd met dingetjes die ik wel wil delen hoor, maar niet hier op het topic, wel via pb of msn.
Ik moet zo weer weg, dus kan even niet op iedereen reageren (sorry)
Hier gaat het redelijk. Wordt een beetje heen en weer geslingerd met mijn emoties. Laatste dagen veel bruinige afscheiding gehad, waardoor ik elke keer even een dipje kreeg. Had echt het gevoel dat het niet goed zat van binnen. Gisteravond daarentegen onder in mijn buik enorme stekende pijn, wat een half uur heeft aangehouden. Kreeg ik toch weer stiekeme hoop of dat misschien een eisprong is geweest? (al zou dat wel erg vroeg zijn)
Maar goed, morgen weten we meer. Morgenvroeg heb ik FM en ik ga er maar vanuit dat ik te horen krijg dat de clomid niet aangeslagen is en mijn hormonen een zooitje zijn. Dan kan altijd het altijd mee vallen.
Laat jullie morgen iig meer horen, misschien dat ik vanavond nog ff langskom, maar weet niet zeker of dat gaat lukken.
Tot gauw!!! :-*
Angeltje: Wat leuk zeg, dat Nordin je zo achterna komt. En heerlijk dat hij de laatste nachten weer goed slaapt!
Jippie: Met zulk mooi weer zit ik ook lekker buiten hoor, je weet maar nooit wanneer het weer omslaat. Lekker dat je (nog) niet misselijk bent. Geniet er maar van!
Wienie: Geeft niks joh! Doe maar lekker rustig aan en fij ndat de medicijnen helpen!
Mar22: Huh, uit je bh geklapt? Oeps :shock:
sorry moest er eerlijk gezegd wel een beetje om lachen! :lol: maar das ook wel weer een goed teken toch? En je je hebt een extra excuus om te gaan shoppen :dance:
Woezeltje: Geniet je ook nog van je vakantie?
Mouse: Nou, echt “superfan” van Harry Potter niet, maar ik vind de films wel leuk! Succes zaterdag, hopelijk is die follikel dan flink gegroeid!
paikea: Hè jammer dat je te vroeg ongesteld bent geworden. :hug: Succes met prikken vrijdag.
Femmie: succees mrogen met de FM morgen, hopelijk is er inderdaad 1 gesprongen en zij ndie steken niet voor niks geweest! :hug:
We zijn bij het consultatieburo geweest. Ik had een hele vragenlijst, waaronder over het huilen en krijsen 's avonds/'s nachts. Kinderen beginnen vanaf de 10 maanden te dromen en omdat het geen krampjes meer kunnen zijn op deze leeftijd, denkt ze toch dat Kimberly al nachtmerries heeft.
We laten sinds 4 nachten het licht op de overloop aan als ze te bed gaat ( ze heeft een raam in haar slaapkamerdeur) en als ik nog even ga kijken voordat wij gaan slapen doe ik een nachtlampje aan. Ze is 2 keer huilend wakker geworden maar begon niet te krijsen en viel zelf weer in slaap en 2 keer heeft ze wel doorgeslapen.
Verder was alles goed, ze weegt 8740 g. en is 70 cm lang, dat is dus precies goed, ookal lijkt ze dus (te) dik.
Zelf heb ik ook weer een berg energie gehad vandaag, ik ben de boven een flinke poetsbeurt aan het geven, alles van de kanten af, anders in aan het delen en dat soort dingen. Raar dat ik de ene week de ene voet amper na de andere kan verzetten en de week erna barst van energie. Maar we maken er maar gebruik van, ik ben net zo veranderlijk als het weer voglens mij :mrgreen:
Hoi meiden,
Femmie: heel veel succes morgen met de FM. Op welke cyclusdag zit je dan? En vervelend dat je zo met je gevoelens in de knoop zit, hormonen zijn erg nuttig maar soms ook erg vervelend :? . Sterkte meid!!
Paikea: rot dat je te vroeg ongesteld bent geworden. Veel succes volgende week bij de gyn. En heerlijk dat jullie zo van het weekendje genoten hebben!!
Mouse: spannend allemaal zeg!! Hopelijk zijn je follikels zaterdag mooi gegroeid :thumbup: . En nog gefeliciteerd met je promotie!!!
Woezeltje: geniet nu maar lekker van je vakantie. We zien je wel weer verschijnen :mrgreen: :-* .
Mar: haha, ik lig dubbel. Uit je bh geknapt :mrgreen: . Ach ja, wat een zwangerschap al niet kan doen hè . Fijn dat je je verder beter begint te voelen.
Jippie: Nog minder als een week en dan hebben jullie de echo!!! Ik hoop dat de tijd een beetje meewerkt en het snel dinsdag is .
Wienie: jakkes, naar dat je zo misselijk was. Gelukkig gaat het nu weer iets beter. En gefeliciteerd met de mooie echo!! Heerlijk meid. Doe rustig aan en we zien je vanzelf wel weer als je er fut voor hebt.
Zo, ben weer bij. Hoe is het met de andere meiden??
Gisteren met Nordin naar de kinderarts geweest voor controle i.v.m. zijn obstipatie. Ik heb aangegeven dat het nu best goed gaat op hier en daar een terugval na. De arts heeft toch nog wat medicijnen voorgeschreven voor het geval dat. Mocht hij een dag wat hardere ontlasting hebben of helemaal geen ontlasting, moeten we dit toch meteen weer geven omdat het anders waarschijnlijk weer slechter wordt… Maar al met al was hij zeer tevreden en hebben we geen nieuwe afspraak meer gemaakt.
En verder gaat alles prima. Vandaag weer heerlijk gewandeld, gespeeld en gelachen. Ik zal straks wat foto’s op het SF van de dec.-mama’s zetten waar hub en ik gister enorm om hebben gelachen. Nordin had een gekken-bekken-parade in de box. We lagen echt blauw :mrgreen: .
Morgen en vrijdag weer werken dus waarschijnlijk ben ik hier pas van het weekend weer!!
Liefs, Angeltje
Bagheera, zag je berichtje net pas.
Wat zielig dat Kimberly zo krijsend wakker wordt. Nordin heeft het ook weleens. Ik weet dat hete rbij hoort, maar het is toch zielig. Het komt dan echt vanuit de tenen hè? En fijn dat verder weer helemaal is ‘goedgekeurd’ op het cb. En heerlijk hoor, dat je zoveel energie hebt. Geniet er maar van zolang het duurt :mrgreen: .
Liefs, Angeltje
Hé meiden,
Alles goed hier?
Bagheera, ach gossie, zo sneu als ze dromen. Je kan ze ook nog niet echt vertellen dat t dromen zijn. En wat een energie!!!
mouse, Beter te langzaam groeien dan te snel denk ik dan maar! Succes zaterdag, hooop dat er dan wel reactie is!!! toitoitoi! Jij hebt dat spulletje dus ook gehad? Was je ook zoveel aan t overgeven? Bij mij is de misselijkheid ook niet helemaal weg, bij vlagen heb ik t dan, maar alles blijft wel binnen en kan gewoon eten. Was er vandaag helemaal verbaasd over dat ik gewoon kon eten, dat heb ik afgelopen 4 weken niet gekund. Had je ook dat je merkt als t dna weer uitgewerkt is? Dan word ik meer misselijk en als ik me dan niet rustig houd komt t overgeefgevoel weer opzetten. Hoe lang heb je t gebruikt? Wel een uitkomst hoor!
Mar, hihi die bh…dat vind ik nou grappig!!! (het enoige zonde is dan wel dat ie net nieuw was…zo had ik ook ooit ene blunder…werkten bij boomkweker, warm, dus in bikinitop…tussen de mannen en bam…daar ging de sluiting…gelukkig ving vriendin de achterjant op voordat er iets te zien was… :oops:
Femmie, Moed houden, het kan ook goed wel aangeslagen zijn hoor! Kop op en succes!
Woezeltje, van harte met je twins van je zus!!Wat ene wodner zeg, 2 mensjes tegelijk! Enne ikke ook gene puf voor pc hoor!!
Angeltje, fijn dat t met Nordin zijn ontlasting beter gaat!
Jippie, nee geen scanner, maar zal er van t weekend proberen een foto van te maken! nog even meis en dan ga je dit ook zien! (oh nee, wnat jij ziet er natuurlijk twee )duim duim voor een twin!
Paikea, LP, wat is dat? Is dat luteale fase? Das niet zo lang nee. Maar dat kan toch makkelijk opgelost worden? Ik hoop dat de gyn t kan oplossen! Succes met bloed prikken!
janine, al begonnen met clomid? succes weer!
Zo iederen gehad geloof ik? Ik begin weer wat aan te sterken omdat ik de boel nu binnen kan houden. Merk t ook echt wel als de werking weer afgelopen is, dan komt t moelijke eten en overgeefneigingen weer meteen. Ik vind t dus een wondermiddel. Ben nu aan t proberen hoe t moet als ik ga werken. Dan neem ik er 1 om 5 uur 's ochtends, die werkt dan vanaf 7 en dan kan ik gewoon opstaan en gaan werken…dan tegen de tijd dat de kids weg zijn is ie uitgewerkt en dat gaat dan mooi perfect hoop ik! Ik heb schijnbaar last van extreme misselijkheid…heb ik weer haha!
Verder besef ik wel dat er iets zit, maar zo af en toe vind ik t nu nog enger…zo van t zit er n en t doet t…wat als t nu alsnog niet goed gaat…maar die kans is maar zo klein! Toch wel spannend nog dus, slaat nergens opwaarschijnlijk, maar toch. Moet echt elke keer even naar de foto kijken of ik niet gedroomd heb!! Ook op school reageerde directie heel enthousiast, topmensen weer. Hadden al van alles geregeld voor als t maandag niet gaat lukken (nu wel hoor) en ik ben de 5e zwangere dit schooljaar dat is nog nooit eerder gebeurd en t jaar is nog niet om! Ik zei nog dat dat voor hun wel lastig zou zijn, zegt de directeur, dat kan jou toch niks bommen! Zo fijn dat ze dat dan ook heel goed begrijpen! Leuke reacties dus. Collegae weten nog van niks, op een paar na, maar be benieuwd of ze iets vermoeden! Kinderen wil ik t zeker pas later vertellen, dus hoop dat t niet te snel rond gaat.
Was ie weer, ik kruip steeds meer op mijn wolkje hoor, vriendlief nog meer dan ik geloof ik!
Laters!
Dikke kus voor iedereen!
Angeltje, Wat vervelend dat nordin zo last heeft van obstipatie. Fijn dat de arts uit voorzorg wat geeft zodat je wat in huis hebt voor het geval dat. Dan kan je op tijd ingrijpen. :-
Ja lastig de hormonen, maar ik denk dat mijn emoties nu het gevolg zijn van een onzekere fase. Voel me daarnaast namelijk echt prima. Klachten die ik maanden (sommige jaren) heb gehad zijn weg!
Zit morgen op dag 12.
Bagheera, wat vervelend dat je zo’n onrustige nachten hebt. Gelukkig was verder wel alles goed bij het CB.
Ja ik hoop ook dat de steken niet voor niets waren, maar heb nog nooit een eisprong gevoeld, dus waarom zou ik die nu wel voelen? Ook geen idee hoe het moet voelen eigenlijk…
Wat een schattige foto!!!
Paikea balen dat je te vroeg ongesteld bent geworden. Maar ja dan kan wel de vlgd ronde alweer ingaan. Moet jij op dag 8 al naar de gyn? Wat wil hij gaan doen dan?
Mouse, alvast succes voor zaterdag. Balen dat er nog weinig groei is.
Woezeltje geniet nog maar lekker even van je vakantie. Tot gauw! :-
Mar wat fijn dat je je beter begint te voelen!
Hier geen last gehad van de clomid. Morgen FM dus het is afwachten wat daar uit gaat komen. Krijg dan ook de bloeduitslagen.
Jippie hoe gaat het met jou? Jij hebt binnenkort de echo. Spannend hoor! Ik duim voor een heel mooi plaatje!
Ik hoop ook dat alles goed aanslaat, maar durf er eigenlijk niet al te veel op te hopen. Morgen weten we meer. Vind het wel spannend wat me te wachten staat…
Wienie hoe gaat het met je? Voel je je al wat minder beroerd? Wel super dat beebje het goed doet! Geeft een stuk vertrouwen denk ik of niet?
Egni hoe is het met je? Al een tijdje niet meer gezien…
Pooh welkom hier (helaas). Heb je ook de twee topics gezien bij “als zwanger worden langer duurt” ? Eentje voor PCO en eentje voor clomid, maar dat is nog even afwachten of ze het zo bij je willen gaan doen. Hoe was het dinsdag in het zkh?
Janine, hoe is het met jou? Ook al ff niet meer gezien…
Nou, geloof dat ik nu iedereen gehad heb.
Zal morgen wel ff posten hoe de FM geweest is.
Fijne avond allemaal!!! :-*
Wienie, had je berichtje net gemist, maar wat gebruik je dan om aan te sterken? Wel fijn dat het lijkt te werken iig…
Leuk dat iedereen zo leuk reageert en dat ze het op je werk zo goed begrijpen allemaal. Echt super.
En gelukkig maar dat je een foto van de echo hebt gekregen. Kan je je toch een beetje aan vasthouden he. Denk dat ik het ook af en toe niet zou geloven er valt niets te zien enzo maar het is er toch. :-*
het doet me goed dat jullie aan me hebben gedacht…
Heb bloed geprikt en nu is het afwachten…
Heb inmiddels roze afscheiding hoop dat het doorzet tot een ongi.
Heb me ook al aangemeld bij de pco-club.
Het blijft nog een beetje raar voelen… je gaat naat het ziekenhuis en een half uur later heb je al een naam… tja…
En dat terwijl ik dus altijd dacht heel stom misschien dat je alleen een onregelmatige cyclus had als je aan de zware kant bent… dom en onredeliljk… weet ik nu
Hoe gaat het nu met jullie??
Femmie Heel veel succes met je eerste fm morgen! Ik hoop dat er al wat te zien is en dat de Clomid meteen goed aanslaat! Laat je wel even weten hoe het gegaan is?
Mar Ik moest ook erg lachen toen ik las dat je spontaan uit je bh geknapt was! :mrgreen: Ik zie je al helemaal voor me met enorme bloemkolen en dan ineens van: PATS! Hopelijk was het geen al te dure bh, want die krengen kunnen ook knap prijzig zijn, als je een beetje een goede hebt! Ik heb je buikfoto ook gezien op het showforum van de febr-mama’s. Mooie buik al! :inlove: Ik kan niet wachten totdat het bij mij zichbaar is, maar dat zal vast nog wel even duren. Ik ben toch ietsjes zwaarder dan jij bent…
Welterusten allemaal!
Liefs,
Jippie
Jippie, ik laat zeker even weten straks hoe het gegaan is!
Mar wat heb je toch al een mooi buikje!!! :dance:
Pooh wat je dacht was nog niet eens heel erg gek hoor. PCO komt met name voor bij vrouwen met over (of onder) gewicht. Sommige vrouwen met normaal gewicht hebben gewoon domme pech…
Ik zit in hetzelfde schuitje en heb mijn FA gevraagd wat dan de oorzaak kan zijn, maar dat is onbekend. Knap lastig omdat ik liever zou hebben dat de oorzaak wordt aangepakt dan het gevolg, maar misschien weten we vandaag meer.
Hoihoi!
Femmie, veel succes met je fm vandaag. Dag 12 was bij mij meestal nog weinig te zien, maar mijn ei kwam ook pas na dag 20, dus mocht er nog weinig te zien zijn wil het zeker nog niet zeggen dat de clomid niet aanslaat.
Mar, tja ik heb ook zitten gniffelen achter de pc :mrgreen: . Mooi buikje hoor!
Wienie, ik had idd ook dagen dat oik rond 5 uur 's middags met moeite een kopje thee binnenhield. En idd je merkt het als het is uitgewerkt. Ik heb tot zo’n 16 weken last gehad, alhoewel op het einde vooral als ik vroeg moest opstaan om te werken, als ik in het weekend rustig deed ging het wel en dan gebruikte ik de emesafene ook niet meer. Maar de ochtenden dat ik met een plasticzak in de auto naar werk reed . . . .Ach het is voor een goed doel en als het straks voorbij is ben je het ook zo weer vergeten. Sterkte :-*
Bagheera, fijn dat alles weer goed was op het CB. en wat een energie zeg, heb zondag ook lopen poetsen, maar zat daarna uitgeteld op de bank
Angeltje, Nordin gaat dus goed vooruit, alleen nog medicatie als het echt nodig is. Gelukkig! En wat een grappige bekken kan hij trekken zeg
Woezel, leuk treintje heeft Luna, Brent heeft hem ook en speelt er nog vaak mee!
Jippie, hoe gaat het met je? Al wat meer kwaaltjes of valt het nog mee. Dank voor je reactie in het andere topic, tja ,maakte me toch weer zorgen (lekker mutsig hè).
Pooh, kan me voorstellen dat het gek is om een labeltje te krijgen, maar aan de andere kant kunnen ze dan wel starten met behandelen. Succes meis.
Gisteren zo gelachen. Brent had papadag en nu hebben we sinds enkele weken een Wii (spelcomputer). Hubbie vindt dat erg leuk en Brent mag dan ook mee doen met bowlen. Gistermiddag was het dus ook raak, wint Brent :inlove: Gooit van de 10 worpen 5 x eens trike en 2 x een spare! Hubbie was not amused! HEt mooiste was nog dat hij hubbie aanwijzingen ging geven over hoe hij moest gooien :"kijk papa, zo moet dat " :lol: 't is ook zo’n lekker ding!
Mouse
Haha mouse, ik zie het al helemaal voor me. Zo’n kleintje die papa wel eens even vertelt hoe het allemaal moet :lol:
Owwwwwwww ik hoop maar dat ik niet te vaak terug moet gaan komen naar het zkh deze ronde… Ik wordt er gewoon zenuwachtig van.
Maar ja, wat is dat is zo en we wachten het maar even af…
Ja inderdaad heb ik gewoon domme pech.
Mijn gyn zei ook gelijk erbij dat bij mij pco niet kwam door mijn gewicht en dat dat wel altijd word gezegd op bijv het internet.
Als ik insuline resistent blijk te zijn gaan we vanaf sept daarmee behandelen… en ook insuline resistentie blijkt vaak voor te komen bij overgewicht en dat terwijl ik dat dus echt niet heb :think:
Ach laten we ons daar maar niet te druk om maken
He meiden,
Hier even een ego berichtje:
Net FM gehad en er is een follikel gemeten van 14 bij 11 mm. Er is dus een eitje aan het rijpen.
Verder waren de bloeduitslagen acceptabel. TSH was wat laag, maar heb voldoende schildklierhormoon en dat was belangrijker.
Prolactine was ietsje verhoogd (max waarde is 0,50 en ik had 0,52)
Deze waarde worden in de tweede helft van de cyclus opnieuw geprikt.
Verder zat er (nog steeds?) een hoop vocht in de baarmoeder. De uitdrijving daarvan leek tegengehouden te worden door een vliesje.
Deze wilde hij doorprikken. Ow meiden wat deed dat zeer. Hij hield met een klem mijn bmm vast en met een ander stangetje ging ie mijn baarmoeder in. Auwwwwwwww heb daar echt jankend in de stoel gelegen en mijn vriend kon alleen maar toekijken.
Mijn vriend is weer werken. Hij wilde niet weggaan voor het weer goed met me ging. Heb me dus maar even groot gehouden voor hem, zodat ie met een gerust hart kon gaan werken…
Ben er wel beroerd van, heb nu een zeurend zwaar gevoel onder in mijn buik. Maar ja, dat gaat ook allemaal wel weer over.
Moet positief blijven, de overige onderzoeken zijn positief!
Nu moeten we maandag terug voor weer een FM en krijgen dan ook een samenlevingstest.
Ha Femmie,
Goed nieuws joh, een follikel van al 14 mm! :dance: De clomid doet dus goed zijn best! Wel vervelend dat je nog vocht vasthield in je baarmoeder en dat het doorprikken zo’n pijn deed. Sterkte :hug:
Groet, Mouse
Dank je mouse. Heeft iemand enig idee hoeveel dagen het ongeveer nog zal duren voordat hij dan 22 cm is? Die arts denkt dat het zondagavond/maandag wel zover zal zijn, maar hoe is jullie ervaring?
Vraag me nml af of we vrijdagavond voor de zekerheid ook moeten klussen. Mijn vriend wil me even wat rust geven daaronder na alles wat vanmorgen is gebeurd, maar stel dat ie zondag springt zou ik toch stevig balen als we niet geklust hebben.
Hee Femmie,
Mooi dat de Clomid aanslaat! Een follikel groeit zo’n 2 mm per dag, als alles op volle snelheid gaat. Vandaag zat je op 14 mm, dus dan zul je zondag op 20 mm zitten. Alleen komt het wel eens voor dat je pas wat later een eisprong hebt, omdat alles wat langer doorgroeit met Clomid. Of krijg je een Pregnyl-injectie om de eisprong op te wekken? Zo’n injectie wordt gegeven als je op 18-20 mm zit en dan heb je ongeveer 40 uren daarna je eisprong. Dus ik zou zeggen: Dit weekend (vrijdag/zaterdag) beginnen met klussen & dan moet je altijd goed zitten! Heel veel klusplezier!
Liefs,
Jippie
Oké, dank je jippie.
Nee ze hebben het niet over pregnyl gehad. Ik ga er dus ook vanuit dat ik dat niet ga krijgen, anders zouden ze dat toch wel gezegt hebben?
Hoe is het verder met jou?