Meiden met een lange cyclus - deel 12

Lieve Mar,

Wat vervelend dat je je nog zo zwanger voelt, is zo dubbel lijkt me. Ik hoop dat eht ziekenhuis je snel terugbelt en iets voor je kan regelen. Fijn dat je vandaag niet alleen hoeft te zijn. Ik denk aan je, dikke zoen,

Mouse

Mouse: o meid, wat erg dat je weer ongi bent geworden… :cry: En ja, die ovutesten zijn wat dat betreft dan wel weer fijn, dat weet je iig zeker dat je lang genoeg hebt geklust. Aan de andere kant kan het ook weer meer druk geven. Ik hoop dat het echt heel spoedig gaat lukken meid!!! :-

Angeltje: fijn dat jullie een rustig weekend hebben gehad!!! Ik heb er zin in jullie zondag weer te zien!!! :-

Met Luna gaat het goed, op haar buik na… :cry: Het is deze week weer echt een ramp geweest… Gewoon tot dikke tranen toe huilen en krijsen, zoveel pijn heeft ze soms… Ik weet niet goed meer wat te doen. Ik ga iig die meneer even mailen die het B12 tekort had vastgesteld, even vragen of hij nog wat kan betekenen…

Vandaag op het CB geweest. Luna was goed gegroeid. De vorige keer (maand geleden) was ze 59 cm, nu 62. En haar gewicht was de vorige keer 6000 en nu 6640. Netjes dus! Ze hebben Luna haar hoofdje bekeken ivm voorkeurshouding, maar alles is gelukkig goed, haar hoofdje is mooi recht! Ook weer haar laatste prikjes gehad, nu krijgt ze ze pas weer met 12 maanden! Het eerste prikje gaf ze geen kik en bij de 2e was het weer flink huilen. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van vandaag…

Het CB hoopt dat Luna haar buikje weer goed is met 6 maanden, die uitloop hebben sommige baby´s namelijk ook nog wel eens wat krampen betreft.

Vandaag dus weer aan het werk en het gaat al beter. Vond het niet zo moeilijk om te gaan. Ik hoop alleen dat ze weinig last heeft van de prikjes…

Luna wordt dus zondag a.s. (11 maart) gedoopt. Ik heb het boekje zo goed als af en van het weekend nog even wat lekkere hapjes e.d. halen, dan wordt het vast heel gezellig zondag!!! (Angeltje: Luna heeft al een plekje gereserveerd in de box voor Nordin :mrgreen: !!)

Ik kom vanmiddag nog even kijken, ga nu naar een vergadering!

Liefs Woezeltje

Lieve Mar,

Ja, ik snap ook heel goed hoe je je voelt en dat het aanwezig zijn van het dode vruchtje in je buik geen goed doet!! De vp van de afd gyn in ons zh heeft voor mij toen ook geregeld dat ik eerder terecht kon voor de curettage… ik moest namelijk nog 2,5 week met het dode vruchtje blijven lopen. Ik trok dat ook niet. Ik vond de curettage vreselijk (is dan ook weer zo definitief…), maar kon pas daarna gaan verwerken, toen mijn lichaam zich weer kon gaan herstellen.

En fijn dat je niet alleen hoeft te zijn!!!

Hopelijk kan de gyn wat voor je regelen!!

Lieve meid, ook hier wordt nog steeds aan je gedacht!! :hug:

Liefs Woezeltje

Er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben ik!!! hihi, wisten jullie lekker niet he!

mar, lijkt me zo rot, je nog zo zwanger voelen terwijl je weet dat t niet goed is…komt natuurlijk doordat het vruchtje er nog in zit en het even duurt voordat de klachten verwdijnen. Hoop dat ze je anders eerder willen helpen hoor…heel veel knuffies voor jou!

angeltje, fijn zeg dat nordin zo lekker lang sliep!

jippie, wat fijn dat je zoveel weet hihi! hoe is t nu met je? moet je nog steeds zoveel rusten?

woezeltje, hoe voelde dat je eisprong? ook na pregnyl?

mouse balen zeg weer ongi. dan zou ik idd testen blijven gebruiken als je nu merkt dat je te vroeg gestopt bent met klussen. kop op, mijn lief zegt steeds zo, in plaats van elke keer een stapje verder weg van goed nieuws (wat ik vond) ziet hij t juist als elke keer een stapje dichte naar het doel, kan niet lang meer duren!!! komt vast goed!

janine, hoe is t eigenlijk met jou? want je reageerd zoveel op anderen al knapperd! en je eigen gevoel? trek jij t allemaal wel een beetje?

ik vind t wel moeilijk hoor om nu maar over mijn blije positieve gevoel te schrijven hier…ik hoop dat ik dna maar wat positieve gevoelens naar alle verdrietige meiden kan sturen…!!!

Nou hebben hard ons best gedaan!

Ik heb alleen geen idee of mijn eitjes nu ook gesprongen zijn. (dus vanavond nog maar een keertjes dnek ik voor zekerheid hihi!) Zou wel moeten na pregnyl, maar vraag me af of t ook later kan zijn dna die uren die er na pregnyl voor staan.

Wel gek hoor, dit was voor ons voor t eerst voor t echie, naar ons gevoel. En ik heb zo’n goed gevoel bij dit alles nu. Oke, het kan goed nog niks worden, maar heb voor t eerst zoeits van het kan wel. vriendin van ons is ook in 1 keer zwnager. Dan denk ik over ons nu, omstandigheden zijn op zich goed, samenleving en bloedtesten toen waren goed, zaad goed, 2 eitjes, perfect bedje door de puregon, precies getimed en heel onstpannen gevoel en dan al die typische dingen precies een ei op mijn 27e verjaardag en een goed voorgevoel…en als t niet zo is…tja dan weet ik wel dat dit spul aanslaat!

Ik heb wel het idee dat mijn eieren sprongen, voelde wat steekjes, maar of t echt zo is. Heb nu wel al heeld ag last van buik, soort van spierpijn…zou dat van het vele klussen komen hihi?! (Mijn schatje zegt nu, dat ik de bevruchting voel haha hij is gek!) of zou t mijn ei zijn?> beetje trekkerig gevoel rechts onderin…hmm even vrienlief meesleuren zo denk ik , voor zekerheid haha! Ik zie er wel heel veel lol van in nu hoor!

Maar ik ga dus rustig de wachtweken in(wat fijn dat ik dat een keer kan zeggen nu!) 19 maart nod, maar mag pas 4 dagen over tijd testen, ook zoiets, dna zijn we een lang weekend weg! als t niet raakj is, zou e rdaardoor wel weer een maand verloren gaan, dus moet gyn eens bellen of ik wel voor een uitgangsecho moet en of ik als ik ongi ben meteen recept krijg, dna kan ik op vakantie toch al spuiten.

Ben er wel gek genoeg heel ontspannen onder. Dat had ik echt niet verwacht.

Was ie weer! ik ga nog even jarig zijn!

Liefs wienie

Wieniex: O, nee… ben je echt jarig vandaag??? Volgens mij heb je het wel een keer gezegd… Sorry helemaal vergeten!!!

Alsnog: GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!! Hiep, Hiep Hoera!!!

Hopelijk heb je een leuke dag!

En je mag best je blije gevoel hier neer zetten hoor!!! Dat doet juist goed! Ik ben heel blij voor je dat je zo positief bent en ik hoop dat het positieve gevoel juist is!!! :thumbup:

Ik voelde de eisprong idd, ik had dagen zo´n buikpijn en één dag sprong er dan echt uit, dan kon ik bijna niet meer lopen van de pijn aan de linker of rechter kant van mijn buik. En het klopte altijd met mijn NOD. Ik slikte Clomid.

Nou meid, geniet nog maar lekker van je verjaardag!!!

Mar: meid, heb je al wat gehoord???

En nu… snel naar huis… heb Luna weer gemist vandaag!!!

Liefs Woezeltje

Hoi allemaal,

Wienie: Fijn dat je er zo’n goed gevoel over hebt, meid! Dus goed jullie best gedaan! :thumbup: :wink: Ik hoop dat je over twee weken heel goed nieuws te melden hebt! En gefeliciteerd met je verjaardag!!! :-

Woezeltje: Hè gatsie, naar dat Luna nog steeds zo’n last van haar buikje heeft! Wat zeiden ze bij het CB daar dan over? Dus je kunt nog geen verschil merken door de toename van B12? Ik hoop dat ze niet al te veel last van de prikjes gaat hebben! Gelukkig is haar hoofdje mooi recht ondanks d’r voorkeurshouding. Hoe gaat het eigenlijk met jou? Hou jij het allemaal nog een beetje vol? Alvast heel veel plezier zondag en kom je ook wat fotootjes showen dan? Knuffel voor jullie!

Janine: Hoe gaat het nou met jou? Heb je nog veel bloedverlies of is dat inmiddels over? Trek je het allemaal nog een beetje? Ik vind het echt ongelooflijk *** dat het weer fout is gegaan bij jullie! Hopelijk gaat alles de volgende keer wel goed! :hug: Hoe gaat het nu met je nek?

Mar: Meis, hoe gaat het nu met je? Ik vind het echt zo erg voor jullie! Je was zo blij met de zwangerschap en alles leek zo goed te gaan… Ik snap echt niet waarom het zo oneerlijk verdeeld moet zijn in de wereld! :? Vervelend dat je je nog steeds zo zwanger voelt, dan is het dubbel confronterend. Het lijkt me echt zo’n naar idee dat je nog met het vruchtje rondloopt, wat eigenlijk je kindje had moeten worden! Ik snap dat je tegen de curretage opziet, maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je het dan kun afsluiten en het dan pas kan gaan verwerken en lichamelijk kunt herstellen. Je moet doen waar jij je het beste bij voelt, meid! Heel veel sterkte & een dikke kus! :-

Mouse: Kl*te dat je weer ongi geworden bent! :wall: Ook balen dat je net te vroeg gestopt bent met de ovutesten en het klussen! Hopelijk hebben jullie de volgende ronde meer geluk, meid! Ik ga voor jullie duimen!

Angeltje: Fijn dat Nordin nu vaker doorslaapt! Geniet er maar lekker van, dat hebben jullie wel verdiend!

Hoe gaat het voor de rest met je?

Bagheera: Hoe gaat het nu met je hubbie? Weer een beetje opgeknapt?

En heb je inmiddels oefeningen van de fysiotherapeut gekregen voor Kimberly?

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Hier gaat het wel redelijk. Ik heb geen last meer van mijn buik, dus ik neem aan dat alles daarbinnen weer wat tot rust gekomen is. Ik hoef ook niet meer voor een extra echo, dus dat scheelt. We moeten wel volgende week weer even een afspraak maken bij de fert.arts. Als het goed is hebben ze dan alle uitslagen binnen van de IVF. Misschien dat ze ons dan wat meer kunnen vertellen over wat er nu mis is gegaan. Ik ben best wel bang dat ze vreemde dingen gevonden hebben, ik ben er toch wel wat zenuwachtig voor. Maar goed, dat zal verder wel niet. Maar ja, ICSI is het eindstation, dus dan ben je als de dood dat ze gaan vertellen dat ICSI ook geen optie is… Voor de rest ben ik gisteren ongi geworden, de 11e dag na de punctie. Ik had het nog niet verwacht, omdat het meestal later dan twee weken na de punctie komt door alle hormonen. Het is wel heftig, mijn lichaam houdt grote schoonmaak na al die hormonentroep. Hopelijk duurt het niet al te lang! :roll:

Liefs,

Jippie

Heey wienie,

nog gefeliciteerd heh??

Goedemorgen meiden,

Wienie: Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuke dag gehad? Veel cadeautjes gekregen? Fijn dat je zo’n lekker gevoel erbij hebt allemaal…

Woezeltje: Vind het zo naar voor jullie dat Luna nog zoveel last van buikkrampjes heeft. Zielig he, zulke prikjes, maar fijn dat ze nu pas weer met 12 mnd hoeft en dat ze zo goed gegroeid is! Dus zondag wordt ze gedoopt, wat leuk. Veel plezier, hopelijk wordt het een mooie dag.

Jippie: Blij te horen dat je geen buikpijn meer hebt, nou ja niet van de overstimulatie dan. Die grote schoonmaak daar zul je wel behoorlijk wat krampen van hebben denk ik. Doe maar lekker rustig aan en laat je hub maar even goed voor je zorgen!! Ik hoop echt dat er geen rare uitslagen naar voren komen, ik snap je angst heel erg goed!! Jullie hebben het ook zo ontzettend verdiend!! Al die jaren dat jullie nu ook al bezig zijn… Echt zo ontzettend oneerlijk meis. Ik duim me suf voor jullie!!

Janine: Hoe gaat het met jou nu meis? Jij mag morgen toch ook weer naar de gyn? Heb je nog lang last gehad van je bloeding?

Ik denk ook aan jou, bedankt voor je lieve woordjes!

Mouse: Hoe is het met jou nu? Wordt dit nu de laatste ronde op de ‘natuurlijke’ manier?? Ik ga ook heel hard voor jou duimen, want jij hebt het ook zo ontzettend verdiend meis…

Angeltje: Hoe is het met jou?

En hoe is het met Kaatje? Daar hebben we al zolang niets van gehoord… Hopelijk gaat het goed met haar…

Gistermiddag heeft mn gyn teruggebeld en ze was gelukkig heel lief en begripvol aan de tel. Ik krijg morgen gelijk opnameformulieren mee en dan zou ze haar uiterste best doen om de curretage nog voor het weekend plaats te laten vinden. Ze kon het helaas niet 100% garanderen, het zou hooguit nog een week duren vanaf morgen… Maar ze snapt heel goed dat het veel te belastend is om zo rond te lopen. Er komt ook gewoon helemaal niks op gang, ik heb zelfs nog overgegeven gisteravond… :frowning:

Verder gisteren gelukkig veel afleiding gehad, maar vandaag voel ik me weer zo vreselijk. Ik moet echt overal om huilen. Hoop dat we dit snel achter de rug hebben…

liefs

Mar

Mar, ik hoop dat ze het snel kunnen inplannen. Dat je je niet meer zo zwanger voelt. Sterkte.

Wienie, nog gefeliciteerd. Je hebt het inderdaad hier gezegd. sorry. Fijn gevoel, eindelijk een keer een echte kans.

Woezeltje, Kian heeft ook tot een maand of 4 heel veel last van krampjes gehad. Hier heeft het geholpen om meer water in de fles te doen (met dezelfde voeding) en een grotere speen. Ik ben toen helemaal gestopt met borstvoeding, omdat hij zo wild aan de borst was (door de krampjes).

Mouse, jammer zeg. Volgende keer maar weer ovulatietesten, dan weet je zeker of je het goed hebt gedaan.

Sorry, beetje druk op het moment op het werk. Ik lees hier wel altijd, maar neem niet altijd de tijd om te reageren. Ik werk nu weer 4 dagen en op mijn vrije dag (vandaag dus) ook nog cursus.

Hoi meiden,

Mar: jemig zeg, echt vreselijk dat je nog zo alle verschijnselen van een zwangerschap hebt. Dat maakt het nog veel moeilijker om echt te geloven dat het waar is :cry: . Ik hoop dat het gaat lukken voor het weekend met de curretage. Voorlopig zul je je nog niet veel beter voelen, het heeft echt tijd nodig. Gun jezelf ook die tijd om te verwerken!! Dikke knuffel :-* .

Oh, ships, het Nordin alarm gaat hier af. Misschien nog tot later…

Liefs, Angeltje

Zo, het hele voedings, speel en knuffelritueel heeft weer plaatsgevonden en meneertje ligt weer heelijk te tukken :mrgreen: . En hier is in de tussentijd ook niemand geweest, dus ik ga verder waar ik gebleven was :wink: .

Paikea: doe je wel een beetje rustig aan. Best heavy, 4 dagen werken en dan ook nog cursus op je vrije dag… Veel succes ermee in ieder geval!!

Jippie: ik kan me voorstellen dat je tegen de afspraak bij de gyn volgende week op ziet. Aan de ene kant wil je zekerheid over wat er mis is gegaan, maar heb je ook een enorme angst dat ze wat gevonden hebben waardoor ICSI ook geen optie zou zijn. Maar probeer toch van het positieve uit te blijven gaan hè, ondanks alle teleurstellingen. Dat kindje komt er!!! (en wat een eigenwijsje zal dat worden :mrgreen: ). Hou je taai meis!!!

Wienie: alsnog van harte gefeliciteerd!!! (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen :stuck_out_tongue: ). En wat super dat je zo positief bent!!! Het klinkt ook allemaal hartstikke goed. Duimen draaien hier volop voor je hoor :thumbup: .

Woezeltje: wat rot zeg, dat Luna zo’n last blijft houden van haar buikje!!! Net als je denkt dat het minder wordt is het weer helemaal mis :cry: . En wij hebben er ook erg zin in om jullie zondag weer te zien. Ben erg benieuwd hoe Luna er inmiddels uitziet. En ik vraag me af of ze nog samen in de box passen, die 2 dikke propjes van ons :think: :mrgreen: .

Heeft ze nog veel last gekregen van haar prikjes??

Janine: hoe is het nu met je nek?

En heeft iemand trouwens nog iets gehoord van Diana, hoe het is afgelopen met de echo? Ik hoop maar dat alles goed was :pray: .

En Kaatje is idd een tijd geleden dat we die hier gezien hebben. Hopelijk ook daar alles goed…

Hier gaat alles prima, op de standaard dingen na. Nordin blijft weinig ontlasting houden, gemiddeld eens in de 2 dagen. Maar we hebben het idee dat dit gewoon zijn ‘ding’ is en dat het komt omdat hij zo vreselijk druk is en continue beweegt en daardoor zijn voeding gewoon goed verbrandt… En we moeten vaak zijn hoofdje draaien in bed omdat het aan de achterkant wat af begint te platten. Ik maak me hier best zorgen om, want hij blijft maar terugdraaien. De 19e moet ik weer naar het consultatiebureau, dus dan ga ik even goed met de arts bespreken wat we hieraan moeten doen. En verder blijft hij spugen, maar dit komt waarschijnlijk ook omdat hij zo druk is en dus zelf zijn voeding omhoog werkt. Al met al, we beginnen een redelijk ritme te vinden. Doorslapen 's nachts gebeurt heel af en toe eens een keertje, maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat goed zal komen.

En over anderhalve week moet ik weer aan het werk :? . Ik heb nu al heel veel moeite met het idee dat ik mijn mannetje dan 3 dagen p/w moet gaan missen. Aanstaande zaterdag gaan we uit eten met mijn zwagers + aanhang en dan brengen we Nordin een paar uurtjes naar een goede vriendin. Zo kan zowel ik als hij vast even een beetje wennen om zonder elkaar te zijn. Al ben ik bang dat ik er meer moeite mee zal hebben als hij…

Nou, ik ga weer eens wat doen. Fijne dag verder!!!

Liefs, Angeltje

hallo,

heb eigenlijk niet veel te melden, maar ben er toch weer. ben toch wel een beetje kok verslaafd hoor! ik wil wel minderen, maar t lukt niet!!! :wink:

thanks voor jullie felicitaties! heb zojuist t laatste restje van mijn overheerlijke lievelingstaart opgegeten…nu is t echt op!

woezel, das ook heftig zo’n buikpijn van een eisprong! maar wle met resultaat nu he!

jippie, spannend toch weer dan, naar de arts. maar ik hoop echt dat icsi jullie alle goeds brengt!

mar, het is niet makkelijk he, dikke knuf hoor en hoop dat je snel geholpen wordt! dan kan je t een plekje geven en weer verder.

angeltje, dus ook weer aan de slag! lijkt me idd moeilijk in begin, maar ook wel weer fijn, ander epraat en andere dingen doen (mijn werk is mijn hobby, maar dat zal niet bij iedereen zijn!)

verder niks te melden dus. wacht alles maar rustig af. ben er ook eigenlijk heel rustig onder. het enige wat ik me wel afvraag…is t slecht om te vliegen als je net zwnager bent? we gaan 4 dagen na mijn nod 6 daagjes weg, 2 uurtjes vliegen, dan zou ik dus als t raak zou zijn, net weten dat ik zwnager ben, dus 4,5/5,5 weken tot terugkomst…is dat een risisco? wnat wil d ereis niet opgeven maar ook geen risico lopen…

het is maar waar je aan denkt he!

verder zie ik wel hoe t gaat lopen!

tot snel!

Liefs wienie

Hey allemaal!

Zo daar ben ik ook weer eens, heb nu tenminste echt even tijd om wat te schrijven.

Marr, graag gedaan hoor! :-* Wat onwijs rot dat je je gewoon nog steeds zwanger voelt echt raar. Dat maakt het verwerken natuurlijk nog moeilijker! Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen met een curretage. Alvast heel veel sterkte!

Vind het trouwens heel knap dat je hier al weer zo schrijft! :-

Wienie, wat een goed nieuws bij jou! Goede eisprong! Ik ben heel benieuwd of het gewoon meteen raak is de eerste keer! Ga voor je duimen! :pray:

Weet eigenlijk niet of vliegen in de eerste weken erg is denk het niet.

Jippie, hoe is het meis! Jij schrijft hier ook al weer zo trouw. Neem aan dat jullie ook nog volop de klap aan het verwerken zijn! :hug:

Ben heel benieuwd wat voor verklaring de artsen geven. hoop toch zo dat ICSI voor jullie de oplossing gaat zijn! Gun het jullie zo!! :-

Woezel, fijn dat Luna nu wat beter slaapt! al weer helemaal gewend op je werk?! Gezellig dat je ook weer wat vaker schrijft!

Angeltje, ook weer bijna aan het werk! Gaat het mannetje naar een oppas of een dagverblijf? Fijn dat jullie een beetje goed ritme hebben nu met nordin!

Paikea, wat leuk dat je ook weer volop meeschrijft! neem je tijd voor een tweede hoor :wink:

Mouse, balen weer ongi! :frowning: Het is echt dubbel he of je nu wel of niet de ovutesten moet gebruiken! Kun je met testen echt minder goed loslaten?

Oke nu ik zelf! Heb helaas niet erg goed nieuws! ben nu 5 maanden aan de puregon met eigenlijk weinig resultaat. alleen vorige maand waarschijnlijk wel een eisprong.

Nu deze maand op dag 20 nog weinig activiteit :frowning: . Moet nu stoppen met de puregon. de arts wil eigenlijk een stap verder. Over 10 dagen krijg ik een uitgebreid bloed onderzoek. Aan de hand daarvan gaan ze kijken of er andere medicijnen voor mij zijn. als dat niet het geval is wordt het de dosis puregon zo ophogen dat we een IUI of IVF kunnen gaan doen.

Aan de ene kant vind ik het fijn dat we nu even anders gaan kijken en misschien een stap verder gaan. Aan de andere kant onwijs balen dat dit niet voor mij werkt en dat we zo dichterbij het eind gaan komen dat maakt me wel bang! :cry:

Ben er gister ook wel even verdrietig over geweest.

Heb gister een accupunctuur arts gebeld. Kreeg al een hele tijd adviesen om naar hem toe te gaan. Moet donderdag voor het eerst naar hem toe. Ben benieuwd wat hij voor me kan betekennen!

:-*

Egni

Wienie, dat kan absoluut geen kwaad. Vliegen bedoel ik. Dat kan nog tot zeker 28 weken zwangerschap. De enige reden dat je niet kan vliegen is dat ze bang zijn dat je daar gaat bevallen (en daarom vanaf 28 weken niet meer vliegen).

Angeltje, ieder kindje poept inderdaad anders. Kian poept al sinds zijn geboorte heel vaak, nu ook nog.

Ik weet nog dat ik de eerste weken echt moeite had om Kian achter te laten. Ik ging ook de eerste dagen eerder naar huis (gelukkig maakte niemand op mijn werk er een probleem van). En echt, het went. Hoewel ik toch iedere keer aan hem denk. Ook zoals vanavond. Ik heb echt naar huis geraced om hem nog even te kunnen zien.

Egni, balen dat de puregon zijn werk niet doet en dat de volgende stappen in zicht komen. Is wel schrikken. Wordt dan weer zo bewerkelijker, zo intensiever. Dan duurt het nog lang tot de volgende afspraak.

Ik heb wel van goede resultaten gehoord van de acupunctuur. vooral in combi met ivf.

Jippie, hopelijk wordt het bij jullie ICSI. het is wel het eindstation , maar wel een mogelijkheid om zelf zwanger te worden. Hebben jullie trouwens wel eens nagedacht over adoptie? Vrienden hebben 2 keer icsi gedaan en zijn toen voor adoptie gegaan. Ze krijgen deze maand hun voorstel. Erg spannend.

Winie: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag nog!

Ik hou het nu even kort, want ik moet echt spullen gaan pakken: we vertrekken morgenvroeg voor 3 dagen naar Disney Parijs! Verrassing van hubbie :inlove:

Misschien dat ik zo nog even terug kom om persoonlijk te reageren als ik snel klaar ben met inpakken en anders haal ik vrijdag alles weer in!

Dikke kus voor jullie allemaal.

Hoi allemaal,

Bagheera: Wat een leuke verrassing van je hubbie! :clap: Alvast heel veel plezier in Disneyland!

Hopelijk is het wat beter weer in Frankrijk dan hier!

Paikea: We hebben inderdaad nagedacht over adoptie. In juli vorig jaar hebben we een BKA-nummer aangevraagd. Voor de meiden die niet weten wat dat is: Dat is je nummer waarmee je op de algemene wachtlijst komt. Zoals het nu staat zijn we begin volgend jaar aan de beurt voor de VIA-voorlichting. Alleen gaan we er vanuit dat we dan nog niet klaar zijn met de behandelingen (als we tenminste wel bevruchting hebben met ICSI), dus we gaan daarvoor uitstel aanvragen. We willen eerst wel alle kansen benutten om zelf zwanger te worden. Ik heb uitgezocht dat Univé eventueel nog een 4e en 5e ICSI-poging vergoedt, dus als alles een beetje goed gaat met ICSI zullen we in totaal 5 pogingen gaan doen (als we niet eerder zwanger worden). Pas als we echt zelf geen kinderen kunnen krijgen, zullen we voor adoptie gaan. Niet dat we adoptie als laatste redmiddel zien of als tweede keus, want ik denk dat ik uiteindelijk even blij met een adoptiekindje zou zijn, als met een “eigen” kindje. Als het financieel kon, zouden we sowieso wel kinderen willen adopteren. Maar adoptie is gewoon amper te betalen, dan praat je over ongeveer €15000,- per kind. Voor ons zal het een hele strijd worden om dat geld bijelkaar te krijgen, ook omdat we alleen hubbie’s salaris hebben op het moment. Dus in dat opzicht zijn we nu nog niet aan adoptie toe. Maar we zien het wel als optie, mocht ICSI ook niet lukken. Ik ben wel blij dat we ons al aangemeld hebben, want de wachtlijsten worden steeds langer. De totale wachttijd totdat je een kindje in je armen kunt sluiten is nu 4-5 jaar, ze hebben het erover dat dat in de toekomst 7-10 jaar gaat worden! En dat geldt dan voor mensen die zich nu nog niet aangemeld hebben. Uit welk land adopteren die vrienden van jullie? Wij hadden zelf eerst China in ons hoofd, maar die komen met steeds strengere regels en de wachttijden lopen alsmaar op. Dus misschien kiezen we alsnog wel een ander land tegen die tijd.

Egni: Balen dat deze Puregondosis niet goed bij jou aanslaat! Maar je zegt zelf dat je waarschijnlijk deze keer wel een eisprong hebt gehad. Wordt dat dan helemaal niet gevolgd mbv metingen/bloedonderzoeken? Waarom kunnen ze de dosis Puregon niet gewoon wat opschroeven? Ik spoot eerst altijd Menopur, en bij mij was de reactie soms ook heel verschillend. Met echo’s werd steeds gekeken of ik reageerde, en was dat niet het geval, dan werd de dosis opgeschroefd net zolang totdat er wel wat groeide en ik een eisprong had. Dat werd dan helemaal gevolgd met echo’s. Je schrijft dat ze dan misschien over willen op een dosis voor IUI/IVF. Voor IUI heb je toch ook een eisprong nodig van maar hooguit twee of drie follikels? Ik snap niet zo goed waarom ze dan de dosis niet gewoon wat opschroeven totdat je nu wel een goede eisprong hebt. Snap je wat ik bedoel? Maar de moed niet opgeven, hoorr! Misschien kunnen jullie het eerst nog met IUI proberen ipv meteen met IVF, dus het einde is nog niet in zicht, hoor! Maar ik snap wat je bedoelt! Dikke knuf voor jou & ik hoop dat je wat aan acupunctuur gaat hebben! :hug:

Wienie: Heb je een leuke verjaardag gehad? Ik hoop dat je over twee weken nog een verlaat verjaardagscadeau krijgt in de vorm van een positieve test! :pray: Wat het vliegen betreft: volgens mij kan dat helemaal geen kwaad, dus er lekker van gaan genieten! Mag ik vragen waar jullie naar toe gaan?

Angeltje: Vervelend dat Nordin nog steeds last heeft van spugen. Maar misschien inderdaad wat je zegt, dat hijzelf misschien te druk is, waardoor het steeds omhoog komt. Ik hoop dat het draaien met z’n hoofdje geen probleem is, ben benieuwd wat het CB daarvan gaat zeggen. Balen dat je over 1,5 week weer moet gaan werken! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om dan drie dagen in de week zonder je mannetje te zijn. Gaan je ouders/schoonouders op hem passen die drie dagen, of je eigen hubbie, of breng je hem dan naar de creche?

Bedankt voor je lieve berichtje verder! Hihhi, inderdaad… wat zal ons kindje een dwarsliggertje worden!!! Als hij/zij er eindelijk uit komt, krijgt hij/zij meteen een flink pak voor z’n/d’r broek om pa en ma zo te klieren al die jaren! :mrgreen:

Mar: Fijn dat je gyn zo lief en meelevend is! Ik hoop dat je nog voor het weekend voor de curretage kunt. Lijkt me wel naar, maar dan kun je daarna weer verder. Als je steeds zo misselijk bent en je nog zo zwanger voelt, dan is het wel heel confronterend om zo te blijven rondlopen. Dan kun je misschien met de verwerking beginnen en lichamelijk ook weer herstellen. Ik blijf aan jullie denken en een hele dikke kus op je toet! :-

Hoe gaat het met alle andere meiden?

Hier eigenlijk weinig nieuws. Ik ben twee dagen heel heftig ongi geweest, echt met hele grote stolsels en veel bloedverlies. Maar ja, alles is ook extra opgebouwd en gestimuleerd door de hoge dosis hormonen voor de IVF. Maar vreemd genoeg was het vandaag ineens helemaal over. Nog één drupje bruinverlies gehad en verder helemaal niks meer. Vreemd, zeg! Voor de rest ga ik nu niet aan de pil, of nu weer hormonen gebruiken. Ik denk dat ze in mei mijn ongi gaan opwekken en dan daarna één strip de pil gebruiken en dan in juni weer beginnen met Puregon spuiten voor ICSI. Dus de komende twee maanden lekker ongivrij!

Welterusten iedereen & ik spreek jullie snel weer! :-

Liefs,

Jippie

He meiden,

Wienie: Vliegen kan geen kwaad hoor! Indd wat Paikea zegt, dat mag nog tot de 28e wk van je zwangerschap. Veel plezier!

Egni: Wat ontzettend balen meis, dat de puregon toch niet zo goed zijn werk doet als verwacht. Hopelijk vinden ze een een ander alternatief. Menopur of Gonal-F?? Schijnt hetzelfde te werken, maar qua samenstelling net iets anders. Ik hoop iig dat jullie niet het hele IVF-traject inhoeven. Maar als dat wel ‘het’ zal zijn voor jullie dan probeer er met een positieve instelling te te stappen. Maar zover is het nog niet hoor meis… Denk aan je, succes echt balen allemaal :-*

Bagheera: Veel plezier met het weekendje Disney. Heerlijk. Geniet ervan!

Jippie: Adoptie is idd ontzettend duur. En dat te bedenken dat elke ‘idioot’ zomaar kinderen kan krijgen, vind dat heel frustrerend. Uiteindelijk worden beide partijen daar de dupe van. Voor zo’n kindje is het ook niet goed om eindeloos in een vies weeshuis te zitten zonder goede zorg. Sommige regels vind ik ook wel heel bureaucratisch…

Meis, ik hoop echt voor jullie op een ‘eigen’ kindje. Als bezegeling van julie liefde en dat je in je kindje dingetjes zult herkennen van jezelf. Ik denk wel dat je van een adoptiekindje evenveel zult houden, maar het is weer een eindeloos traject vol met bomen op de weg… Ik duim heel hard voor jullie en brand nog dagelijk een kaarsje! Waneer moet je eigenlijk weer met de pil gaan beginnen als je in juni weer beginnen mag?

Angeltje: Wat vervelend dat Nordin nog steeds zo spuugt. Ben ook benieuwd wat ze op het CB daarvan zullen zeggen. En ik snap het hoor dat ook jij het heel moeilijk vind om straks weer aan het werk te gaan. Kop op he liefie, komt echt goed!! Veel sterkte alvast en plezier zondag met je etentje. Kun je idd al een beetje wennen…

Paikea: Niet te druk maken he… :wink: Heb je bewust gekozen om zoveel te blijven werken eigenlijk?

Zometeen gaan we naar het ziekenhuis voor een laatste echo. Dan zullen we voor het allerlaatst ons kleine wurmpje zien :frowning:

Het voelt zo dubbel allemaal. Ik weet dat het krankzinnig klinkt, maar ik moest gewoon een test doen gisteren en die was zo ontzettend positief :cry: Ik weet het, het zegt niks want je kunt zelfs na een mk nog positief testen, maar toch mn gevoel zegt zo dat het niet klopt. En daar krijg ik dan weer valse hoop van… Zo moeilijk! Ik ga de echo foto meevragen zometeen… Denk dat dat goed is voor het verwerken… Ik krijg zometeen ook gelijk de opnameformulieren mee en ze gaan bloedonderzoek doen en alvast een hartfilmpje maken… En dan hoop ik vanmi. te horen wanneer de curretage plaatsvindt…

dikke kus

Mar

Ik kom straks nog even reageren op iedereen, maar wil nu iig vast Mar heel veel succes en sterkte wensen met de echo vandaag!

Ja, het is heel definitief, dat ervaarde ik ook zo. Ik heb nog tot het laatste moment gehoopt dat we alsnog een kloppend hartje zouden zien op de echo, dat de vorige echo gewoon niet geoed gemaakt was… Je blijft gewoon hopen totdat het echt definitief waarheid wordt…

Lieve schat het is echt niet raar dat je nog een test hebt gedaan! Hoop blijft in je leven. En vraag idd maar om de laatste echofoto, ik heb een heel boekje gemaakt met alle gebeurtenissen van toen de positieve test tot de curettage en daarin heeft de foto een mooi plaatsje gekregen. Sterkte vandaag! Ik denk aan je!

Liefs Woezeltje

Lieve Mar,

Veel strekte vandaag. Ik denk aan je!

:-*

Mouse

Mar, heel veel sterkte. Zeker doen die echofoto vragen. Ik denk aan je vandaag en ook de komende dagen.

Voor mijn verlof had ik afgesproken om 4 dagen te blijven werken. Toen ik eenmaal weer bezig was, merkte ik dat 4 dagen werken wel heel zwaar is. Kian komt geen aandacht te kort, maar er bleef geen Paikeatijd meer over. Sinds 1 januari werk ik 3,5 dag en dat is veel beter. alleen is het nu zo druk, dat die halve dag onder druk komt te staan.

Jippie, die vrienden krijgen een kindje uit China. Ze hebben 4 jaar gewacht op een voorstel. Andere vrienden zijn nu bezig met de verslagen van de Raad voor kinderbescherming. Zij gaan ook voor China. De wachttijd loopt inderdaad op en een kindje uit China wordt inderdaad lastiger ivm de regels.