Ik meld me hier even af. We vertrekken donderdag, maar moet nog veel doen en Kian heeft nu wat meer begeleiding nodig (mama loopt de hele kamer met hem rond hij wijst en zegt da da en dan moet ik er heen lopen).
Sorry dat ik nu even niet reageer op jullie. Ik blijf aan jullie denken.
Mar: fijn dat je zulke begripvolle collega’s hebt! En ik hoop ook voor je dat het de volgende keer goed gaat!
Angeltje: Nordin is een lekker eigenwijs ventje zeg! Leuke foto. :inlove:
Hoe is het met de waterpokken, worden ze al minder? Ik hoop van wel. Vervelend dat je ventje er zo’n last van heeft zeg!
Egni: Wat leuk dat je op je nichtje van 7 maanden past. En fijn dat je progesteron gehalte goed was!
JanineB: Wat lief wat je zegt! We knuffelen jou gewoon terug hoor! Hoe gaat het nu met je?
Wienie: Wat fijn om te lezen dat je het allemaal positief in ziet! Goed hoor!
Jippie: Jee wat vervelend dat alles vast lijkt te zitten en dat je zo moe bent. Weet je waardoor het zou kunnen komen en hoe is het nu met je?
Woezeltje: Ja ik had je wel begrepen, ik schreef ook: Fijn dat het goed was met Luna op het CB…
Ik bedoelde dat als je zelf tevreden bent, dat dan het CB welweer iets op te merken heeft, maar als je zelf iets opgemerkt hebt, dan is dat ineens niks om je zorgen over te maken, altijd dwars tegen de graat in zijn ze op het cb!
Fijn dat jij lekker in je vel zit en dat het zo goed gaat met Luna! :thumbup:
En dat brood bij Luna komt vanzelf wel, misschien iets anders op brood proberen?
Wat een schattige foto’s van Luna. Kimberly heeft trouwens hetzelfde witte broekje.
Paikea: Fijn dat het beter gaat met Kian! Ben je al een beetje bijgeslapen nu?
Pooh: Jeetje meis, kan me voorstellen dat je het even niet ziet zitten, maar kop op! Ik heb dat ook een aantal keer gehad dat ik het niet meer zag zitten, maar toch krabbelde ik weer op en nu is Kimberly bijna 5 maanden… Dus hoe moeilijk het ook voor je is, blijf hoop houden, ooit zul jij ook een wondertje in je armen mogen houden! :hug: :-*
Hier gaat alles zijn gangetje. Engeland was redelijk, maar de laatste dag ben ik letterlijk ziek geweest van heimwee. Het was maar goed dat we “maar” vier dagen zijn geweest, het leken wel 4 weken. Ik ga ook niet meer weg zonder Kimberly, ik laat me niet meer om praten.
Onze bus heeft het heel goed gedaan in Engeland, zelfs door die bergen daar bij Alton Towers reed hij goed zonder eronderuitvallende uitlaten enzo
Wel is door mijn onoplettendheid onze digitale camera weg gejat. Gelukkig hadden we de bon nog en binnen 5 dagen kregen we het geld terug van de reisverzekering, waardoor we meteen een andere hebben gehaald.
Jammer van de vakantiefoto’s, maar 1 van die vrienden van ons had ook foto’s gemaakt en hij heeft die naar ons gestuurd.
Het geld van de bus toen in Frankrijk is nogsteeds niet geregeld, maar toen w ein Nederlandw are nhebben we hem wel meteen laten repareren hoor, dus we rijden er gewoon mee rond nu.
Kimberly is al 2 dagen huilerig en “bijt” overal op. Ik denk dat haar tandjes door gaan komen, maar morgen moeten we toch naar het buro, dus dan vraag ik het wel even.
Ze heeft nogsteeds last van spruw en nu gaan we het anders aan pakken. Voor en na de BV moet ik de nestatine op mn (.)(.) smeren en bij Kimberly ook op de spruw plekjes. Dus stoppen met die antischimmelzalf bij mezelf en niet meer 4 keer per dag 1 ml nestatine voor Kimberly.
Als het over 2 weken nog niet over is, dan moeten we terug komen en gaan ze verder onderzoeken. De huisarts heeft zelfs een kinderarts in het ziekenhuis gebeld om raad.
Stoppen met BV zou zonde zijn vond hij, dus daar mag ik gewoon mee verder gaan alleen moeten we dan extra opletten om de spruw te doden, want het is duidelijk kruisbesmetting :?
Verder ben ik erg moe, maar dat heb ik wel vaker met dit regenachtige, sombere weer.
Hopelijk krijgen we gauw weer de zon, daar knap ik echt van op!
Hoihoi meiden,
Heb het zo druk dat ik nauwelijks toekom aan hier schrijven. Heb wel meegelzen hoor! Moet nu een presentatie in elkaar draaien maar inspiratie is even op.
Niekje, nog gefeliciteerd met Niels, leuk dat je het nog komt melden. En veel geluk samen!
Angeltje, hoe is eht met Nordin? zijn pokjes weer verdwenen? Ik hoop het zo zielig vooral als ze jeuken Maar wel een knapperd hoor!
Woezel, fijn dat je zo goed in je vel zit en leuk dat je hebt geholpen bij een cursus. Is toch wel wat anders dan er 1 volgen hè en Luna OOOHHH :inlove: wat een cute plaatje!
Paikea, veel plezier en hoop dat je al wat meer rust hebt. Sterkte met Kian, ja als ze ziek zijn willen ze alleen maar dicht tegen je aan hangen, liggen en zitten. Ik herken het. Gelukkig is papa hier van de kroel, dus die neemt vaak een deel voor zijn rekening, ik wordt er zelf namelijk erg onrustig van.
Mar, fijn dat je collega’s goed reageerden en dat je wat aan mijn opmerkingen hebt gehad. Ik hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten meis. Spannend dat je nu weer voor de volgende ronde gaat. kan me voorstellen dat je ongi erg confronterend was dit keer dikke :hug: voor jou!!
Janine, :-* :-* gek mens! Nee fijn om te horen dat onze woorden steun geven! Hoop dat je met je drukke agenda nog wat tijd voor jezelf overhoud. Heb je al wat meer van de gyn gehoord?
Egni, jammer dat het niets is geworden deze ronde, bij mij ook niet dus op naar feb. 2008?
Wienie, klinkt goed, volgens mij heb je prima geshopt! Lekker hè om jezelf eens goed te verwennen!
Bagheera, dat klinkt idd als tandjes Sterkte! Fijn dat Engeland wel leuk is geweest en dat het met de fotocamera zo snel geregeld is door de verzekering, valt weer mee!
Pooh, heel herkenbaar hoor, zo vaak als ik niet huilend op de wc heb gezeten als het weer niet raak was, je wordt er soms moedeloos van. Kop op! Ik duim dat je cyclus zonder de medicijnen weer goed gaat lopen!
Jippie, oh je bent vast echt aan het aftellen. Spannend hoor! Hoe is het met je, sta je weer recht of zitten je nek en schouder nog vast? Je bent toch niet al stiekem aan het stressen hè?
Nou hier de up-date van mijn bezoek van afgelopen vrijdag aan de gyn: Het is gelukt, mijn BMI is onder de 32 en we hebben groen licht gekregen voor de ivf! :dance: Ben zo blij, want steeds die clomid die wel tot eisprong leidde maar niet tot bevruchting daar werd ik echt gek van. Hoef dus nu ook geen clomid meer! Maar vind het ook wel erg spannend en een beetje eng. Ga maar eens even info verzamelen. We hebben 18 juni de intake en dan horen we wanneer de 1e poging zal zijn. Dus nog maar iets meer dan 4 weken! De Leo hoeft niet, omdat door mijn afvallen en de metformine mijn follikels waren vermindert en het risico op overstimulatie nu iets meer dan gemiddeld is. Wordt dus goed in de gaten gehoudenstraks met de hormoonstimulatie. Het wordt dus een spannende zomer voor ons :lol:
Dikke zoen, Mouse
PS: San, als je hier nog meeleest, dan ben je weer op de hoogte, maar hou het nog even voor je, de fam is nog niet ingelicht
Hoi lieve meiden,
Ik hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik hier ook even schrijf, maar ik heb een vraag aan jullie.
Ik heb sinds de laatste curretage (nu een jaar geleden) ook een hele lange cyclus. Nu zegt de gyn dat dit door overgewicht komt. Ik heb mijn hele leven al overgewicht en ik heb altijd een cyclus gehad van 28/29 dagen… Ik vind het gek dat het dan nu in één keer door mijn gewicht zou moeten komen.
Mijn vraag: hebben jullie, of de meeste van jullie, ook overgewicht? En zo ja, hebben jullie daar een reden voor? Ik bedoel ziekte, schildklier… En als je dan bent afgevallen, wordt dan de cyclus weer beter?
Je hoeft niet hier te reageren hoor, mag ook even in een pb. Maar ik word er zo superonzeker van. En het vertrouwen in mijn lichaam is nu ook echt gezakt naar punt 0… :?
Veel liefs, :-*
Noortje
Hoi Noortje,
Zelf heb ik inderdaad ook overgewicht en een lange en onregelmatige cyclus. Ik ben daarvoor onder behandeling en kreeg naast clomid om een ei te laten groeien ook metformine om te helpen mijn insuline te reguleren en af te vallen. Door de metformine en het afvallen is mijn cyclus beduidend korter geworden. Dus in mijn geval is er een connectie, tussen mijn overgewicht en mijn lange/onregelmatige cyclus.
Of je overgewicht nu ineens de oorzaak zou kunnen zijn weet ik niet. Ik had zelf na het stoppen met de pil eerst geen cyclus en na de zwangerschap van mijn zoontje wel, maar lang en onregelmatig. Het ineens wijzigen van je regelmatige 28/29 dagen cyclus is wel vreemd. Is er gecontroleerd op ander symptomen van bijvoorbeeld PCO?
Ik hoop dat je wat aan het antwoord hebt, sterkte!
Mouse
Nee, er is niets gecontroleerd… Er werd direct geroepen dat het door overgewicht kwam.
Ik liep jaren bij de gyn en sinds mijn laatste mk heb ik de gyn op een laag pitje gezet. Maar doordat mijn cyclus steeds langer werd, ben ik vorige week dinsdag weer bij haar geweest. En dus… “overgewicht”.
Ik had een briefje bij me met allemaal tips van Rhiannon en al die dingen die Rhiannon me had verteld om te vragen, werden gewoon aan de kant geschoven. Afgelopen maandag moest ik weer komen (omdat ze deze maand wel mijn cyclus willen bekijken) en toen had ik een andere gyn en ook zij had het direct over overgewicht. Maar deze gyn is wel iets meer mens en zij gaat ook kijken of ze me kunnen helpen met eventueel afvallen, psychische ondersteuning en dat soort dingen…
ha meiden, hoe is ie hier?
mar, op zich gaat t heel goed hoor, maar idd soms zijn er van die momenten dat t allemaal even weer boven komt. Denk ook dat dat nog heel lang wel zal blijven. Fijn dat je er weer voor kan gaan! We duimen met je mee! De arts heeft mij toegezegd dat ik niet op eigen ongi hoef te wachten, die heb ik namelijk sinds pil echt niet meer van mezelf gehad. Ik denk zelf wel dat alles uit mijn lijf is te zien aan mijn huid en tja…dat voel ik gewoon ken mijn lijf voort zo goed. Dus ik weet niet of zo’n regel hier in t ziekenhuis geld, hebben ze niks van gezegd. Misschien dat het bij jou ook was omdat jij die problemen had dat e rnog weefsel zat enzo? Elk ziekenhuis weer anders dus kan e rniks van zeggen. Hoop toch dat ik di aan provera mag, dan wordt ik ongeveer week of 6/7 na curretage ongi net als “normale” mensen. Succes met de meting vast!!!
pooh, kop op, we hebben allemaal wel eens onze dipjes hier. Ook voor jou gaat d ezon weer schijnen!!!
Paikea, fijne vakantie!!! Geniet ervan!!! Leuk zo’n privé gids door het huis!!!
bagheera, ook hier iemand die zon nodig heeft als ik dippig ben! Doet bij mij veel verschil soms! Die spruw lijkt me wel vervelend…ik snap dat je doorgaat omdat je borstvoeding wil geven, maar zo blijven jullie dus elkaar besmetten als ik t goed begrijp? Is (af en toe) felsvoeding anders geen oplossing? Fijn dat je je geld voor camera terug hebt!
Mouse Jippie!!! We duimen met je mee en fijn dat je ervoor mag gaan! Wel snel hoor, al bijna!!!
noortje, ik heb juist helemaal geen overgewicht…Mijn bmi zit geloof ik net boven grens van ondergewicht, normaal gewicht, dwz net 20 geloof ik. Ik kan dus juist niet afvallen en dat zou bij mij juist misschien wel averechts werken. Dus het hoofdkenmerk van PCO heb ik niet, maar wel andere kenmerken. Het lijf is zo’n vreemd ding, misschien is het nu anders? Zou anders toch ens je arts vragen of hij weet hoe dat kan. En is afvallen dan een optie volgens arts? Sterkte ermee!!!
Andere dames, hoe is t met jullie?
Hier alles prima, al 2e vakantieweek en nog steeds…regen!!! Ben bijna blij dta ik binnen kan blijven…met die lelijke pukkels…jakkie bah…met hormonen was dat echt veel minder, sinds kerst bijna geen last meer gehad! Ik ga vandaag maar eens proberen heel veel te doen! Elke vakantie maak ik een wat ik ga doen lijstje…vreemd maar dat lijstje komt nooit helemaal af…hoe zou dat toch kunnen…geen zin misschien en ook lekker lui… :think: :mrgreen:
Toedels!!!
Noortje: Ik kan je niet helpen maar wil je wel sterkte en succes wensen!
wieniex: Het zou kunnen, maar dan kan ze door de spenen ook opnieuw besmet raken, niemand kan mij vertellen hoe ik spenen spruw vrij kan maken :?
Dus ook via de spenen kan ze opnieuw besmet raken. Het kan ook in de afgekolfde melk zitten, dus ook als ik afkolf kan die schimmel in de kolf gaan zitten.
De ene zegt in azijn koken, de andere zegt: even laten koken en dan 15 minuten in dat gekookt water laten staan. Maar als je het laat staan kunnen de bacterieën er toch weer op komen?
Vreemd dat er nergens 1 richtlijn is hoe je het beste alles spruwvrij kunt krijgen.
Ik heb nu op internet gelezen: 1 eetlepel azijn op 1 glas water en daat moet ik mn handen en (.)(.) mee schoon maken, want de spruw schimmel kan niet tegen zuur…
Hoi meiden,
Wienie: Leuk weer eens te horen hoe het met je gaat! Heb je meivakantie dan ofzo? Jij werkt toch in het onderwijs? Natuurlijk zul je deze eerste zwangerschap en dit beebje nooit vergeten, dat is toch logisch? Het is niet niks wat jullie meegemaakt hebben, meid! Fijn dat je nu eerste niet hoeft af te wachten totdat je uit jezelf ongi wordt. Heb je dan nu Primolut/Provera om het op te wekken en mag je dan weer met de hormonen beginnen? Spannend allemaal, zeg! Dikke knuf voor jou! En nog een fijne vakantie verder!
Noortje: Vervelend dat de gyn alles meteen op overgewicht gooit zonder iets uit te zoeken. Overgewicht kan inderdaad een nadelig effect hebben op je cyclus, maar dit hoeft helemaal niet. Soms is er gewoon iets anders aan de hand of heeft het niks met je gewicht te maken. Mag ik vragen wat je BMI is? Hoef je niet te vertellen als je dat niet wilt, hoor! Ik heb inderdaad ook overgewicht. Ik heb altijd al een onregelmatige en lange cyclus gehad, terwijl ik niet altijd te zwaar ben geweest. Toen ik voor het eerst bij de gyn kwam, vroegen ze wel naar mijn gewicht maar ze hebben nooit iets gezegd over afvallen. Toen had ik een BMI van 32. Ik ben uit mezelf gaan afvallen, 22 kg in totaal, en mijn cyclus kwam daarna wel vanzelf weer op gang. Nog steeds wel langer en onregelmatig. Maar eerst had ik totaal geen cyclus, werd ik het 2x per jaar en daarna had ik een eisprong en een cyclus van ongeveer 6-7 weken. Daarna ben ik wel weer wat aangekomen door het constante hormoongebruik. Nu ben ik in totaal ongeveer 8-10 kg te zwaar en heb ik een BMI van 28. Bij mij had het afvallen dus wel een positief effect, maar het was niet de hoofdreden van mijn slechte cyclus. Ik zou zelf toch bij de gyn aandringen op meer onderzoeken om meer duidelijkheid te krijgen. Straks ben je druk aan het afvallen en dan heeft het niet het gewenste resultaat… Dat zou ook erg jammer zijn! :? Sterkte ermee!
Mouse: Super dat jullie door mogen met IVF! Erg goed van je dat je zoveel bent afgevallen dat je BMI nu zelfs onder de 32 is! En als beloning de LEO die ook meteen afgelast kon worden! Je mag erg trots zijn op jezelf, meid! Dus op 18 juni het intakegesprek en dan krijg je ook te horen wanneer jullie mogen beginnen? Heb je zelf al een idee, zit je ook met een wachtlijst of een zomerstop? Spannend allemaal! Hopelijk worden we tegelijk zwanger in juli!
Bagheera: Balen dat jullie camera is gejat in Engeland! Ben je alle foto’s ook nog eens kwijt… Gelukkig kun je de foto’s van vrienden nabestellen, heb je toch nog wat. Hoe gaat het met de tandjes van Kimberly? Vervelend dat ze spruw heeft, hopelijk gaat het snel over!
Paikea: Vertrekken jullie morgen naar Rhodos? Ik ga meeee, hoe laat vliegen jullie, dan sta ik klaar op het vliegveld! :mrgreen:
Of gaan jullie gewoon een weekendje weg? Heel veel plezier in elk geval!
Pooh: Je mag best een egoberichtje schrijven, hoor! Balen dat je cyclus zo in de war is en dat je sindsdien niet meer ongi geworden bent! Ik hoop dat de Primolut goed aanslaat. De moed nog niet opgeven, hoor! :hug:
Mar: Fijn dat je ook zo nu en dan weer meeschrijft! Ik kan me best voorstellen dat je ongi best confronterend was. Als alles goed was gegaan was je al iets van 20 weken zwanger geweest en had je helemaal geen bloedverlies meer gekregen. En dit weekend was het ook nog eens moederdag, ook best wel zwaar. En misschien de herinnering aan het bloedverlies van je mk. Dus ik snap je reactie helemaal, meis! En dan nog eens de spanning erbij dat jullie weer gaan beginnen. Best een moeilijke periode! Dus maandag weer voor de eerste fm? De duimen draaien hier al! Ik hoop dat je deze keer meteen weer een aantal mooie eitjes mag hebben en dat het “gewoon” weer raak is en dan alles wel goed mag gaan! Succes! :-*
Niekje: Jij was toch bij de 1e IVF zwanger geworden, de hormonen sloegen eerst toch helemaal niet aan of juist te heftig? Nog gefeliciteerd met jullie zoon! En leuk weer eens iets van je te horen! Je bent hier nog steeds welkom, hoor! Maar ik snap je wel, je wilt een ander ook niet kwetsen. Misschien tot gauw!
Angeltje: Hoe gaat het nu met Nordin? Inderdaad erg zielig dat hij waterpokken heeft, jeuk en koorts… Gaat het inmiddels weer wat beter? Hoe gaat het verder met jou? Alles goed op je werk en met je boek? Beterschap! :hug:
Woezeltje: Prachtige foto’s van Luna! :inlove: Ik vind dat ze zo’n mooi rond koppie heeft en prachtige sprekende ogen! Fijn dat je zo goed in je vel zit, meis! Hoe gaat het nu met de fruithapjes en het brood? Dikke kus voor jullie!
Egni: Balen dat deze ronde weer niet gelukt is! Hoe gaat het nu met je?
Janine: Hoe gaat het nu met je? Heel veel sterkte & een dikke knuf! :hug:
Hier gaat het wel weer. Ik heb niet meer zo’n last van mijn rug, schouders en nek. Ik denk dat het inderdaad voor een deel wel stress was. Niet vanwege de komende ICSI, maar we hebben gewoon een rotweek gehad. Onze cavia was al een tijdje ziek, weer blaasontsteking net als een jaar geleden. Dus naar de dierenarts geweest, antibioticakuur meegekregen. Maar daar kunnen die beestjes niet zo goed tegen doordat je daarmee de goede bacterieën in het darmstelsel ook doodt. Dus ze kreeg daar heel erg veel last van. Ik moest de antibiotica met een spuitje geven, daarbij nog fijngemalen vitamine c-tabletjes met wat water (ook met een spuitje) en nog Yakult voor de darmpjes. Bjarne leek eerst op te knappen. Maar ineens ging het achteruit. Dus vorige week zaterdagmiddag weer naar de dierenarts geweest, zwaardere kuur meegekregen, medicijnen om de darmpjes weer op gang te helpen. Ik moest ook babyvoeding gaan bijvoeren, zodat ze weer wat eten binnenkreeg. Vorige week zondag was hubbie opgestaan en die zag meteen al dat het niet goed met Bjarne ging. Ze zat alleen maar, trilde een beetje, reageerde amper meer. Dus toen hebben we besloten om haar maar te laten inslapen. De dierenarts weer gebeld, maar die was ergens bezig, ze zou bellen als ze klaar was. In de tussentijd dat we daarop wachtten, ging Bjarne heel snel achteruit. Ik zag al snel dat de dierenarts niet meer nodig zou zijn. Ik ben bij d’r gaan zitten en zo is ze na een tijdje in mijn armen gestorven… Heel verdrietig allemaal. Sommige mensen zullen zeggen: Nou ja, het was maar een cavia. Maar goed, ze is bijna 5 jaar geworden en je hebt er al die tijd wel voor gezorgd. Je bent vreselijk gehecht aan zo’n beestje! Je hoorde haar ook altijd omrommelen, met het hooi ritselen, of ze schoof met haar huisje heen en weer. Nu hebben we een hele kale en stille plek in de woonkamer, ik ben er nog steeds niet aan gewend. We missen Bjarne enorm!
Voor de rest zat ik een beetje met m’n gezondheid in de maag. Ik heb al een hele tijd een knobbeltje in mijn hals (bij de overgang hals-schouder) en een vreemd uitsteeksel achter in mijn nek. Ik was al eens met dat knobbeltje naar de huisarts geweest, toen was het niet zorgwekkend. Waarschijnlijk gewoon een ontstoken lymfekliertje. Maar het zat er nog steeds (al heel erg lang) en ik begon me toch steeds meer zorgen te maken. Ook naar aanleiding van de situatie van Mojo hier op het forum. Maar goed, ik ben niet iemand die snel naar een huisarts gaat en al helemaal niet als het al eerder onderzocht is. Dus dan zit ik van: Zal ik nu gaan, of niet? Hij ziet me ook weer aankomen. Maar op een gegeven moment kun je aan niks anders meer denken en ben je er letterlijk ziek van. Dus ik heb de huisarts toch maar gebeld en ik kon afgelopen vrijdag meteen terecht. De huisarts denkt weer dat het niks ernstigs is. Het is een lymfekliertje dat waarschijnlijk ooit eens ontstoken is geweest en waar daarna wat littekenweefsel op is gekomen, of dat het daarna een beetje versteend/verkalkt is. Zoiets kan er gewoon je hele leven blijven zitten zonder dat het iets naars is. Het is in al die tijd ook niet groter geworden, het voelt nog hetzelfde aan en ik heb verder ook geen klachten. Als het kanker zou zijn geweest, was het in 1-2 maanden enorm gaan groeien en dat is niet het geval. Dat uitsteeksel in mijn nek, is een uitstekend bot, waar een spier wat vreemd overheen ligt. Ik had zelf inderdaad al aan een uitstekende nekwervel gedacht. De huisarts maakt zich dus totaal geen zorgen, maar voor mijn eigen gemoedrust moet ik wel voor een echo van mijn nek en hals. En daarbij ben ik gisteren voor een bloedonderzoek geweest, om werkelijk alles uit te sluiten (leukemie, Hodgkin, enz). Ik moet volgende week donderdag voor die echo. Ik maak me op zich niet meer zoveel zorgen. Maar goed, ik vind het best nog wel een beetje eng allemaal. Ik ben pas gerustgesteld als ik alle uitslagen binnen heb, ik wil toch wel wat meer bevestiging dan alleen de mening van de huisarts. Dus eigenlijk best wel een zware rotweek gehad!
Voor de rest gaat het nu wel weer. Over 5 weken gaan we met ICSI beginnen, het begint nu aardig op te schieten! Ik voel me alleen de laatste week een beetje vreemd, en dan denk ik: zou het? Ik heb soms last van mijn borsten, vreemde steekjes in mijn buik, ik had woendag en donderdag een paar drupjes heel lichtroze verlies en daarna helemaal niks meer. Ik heb het steeds zo warm, vooral in bed. Ik kan niet slapen (terwijl ik niet lig te piekeren), heb weinig trek en ben best wel vaak misselijk. Heel erg vaag allemaal. En domme muts die ik ben, dan ga ik toch weer twijfelen en stiekem hopen. Je weet natuurlijk dat de kans minimaal is, ik zit ook nog maar op dag 31. Met die cyclus van mij kan het eigenlijk niet eens. Maar het schiet toch wel eens door je hoofd: zouden we zwanger zijn? Maar goed, daar ben ik al 4 jaar lang ingestonken, dus het zal wel weer niet.
Conclusie: Ik word gewoon zooooo moe van mezelf! :mrgreen:
Liefs,
Jippie
@Jippie wrote:
Hoi meiden,
Conclusie: Ik word gewoon zooooo moe van mezelf! :mrgreen:
Liefs,
Jippie
Jeetje wat een week heb jij achter de rug zeg…daar zou ik ook moe van worden!
Ik heb idd meivakantie…en eigenlijk is het wel een hele lange “vakantie” geweest, eerst paasvakantie, toen 2 weken thuis vanwege misgaan, toen half weekje werken en nu weer 2 weken…hoezo verwend!! :mrgreen: Als het goed is mag ik zodra ik bij gyn ben geweest weer ana provera, das 22 mei, daar hoop ik op. Ze heeft dat toen tenminste gezegd dusse daar houd ik haar aan!!!
En ach gossie…je cavia dood…nou dara mag je best verdrietig om zijn hoor. Die beestjes horen echt erbij en reageren op je enzo (heb er vroeger ook gehad) (en zelfs met al mijn hamsters, die niet eens echt tam waren was t tranen met tuiten) En dan is t nu zo stil…maar misschien is dit wel beter dan dat ie pijn had en ziek was, maar eigenlijk wil je m natuurlijk gewoon niet missen. Dikke knuf hoor!! Heb je m begraven?
Bultjes…eng hoor. Maar als de ha al zoiets zegt, dna zal het vast wle goedkomen meid! Hoop dat e rniks uitkomt!!!
En bijna is t zover ja…maar die klachten…zeg nooit nooit, wnat je hoort vaker dat mensen ineens voor een hogere stap toch zwanger zijn. Zo van dit gaat t worden en dan ineens zijn ze toch nog zwanger…vriendinnetje ook. Was laatste iui zonder hormonen, had ze zich helemala op ingesteld dat het met hormonen zou worden en hopla laatste keer raak! Snap wle dat je jezelf geen hoop wilt geven, maar toch een beetje duimen voor je doe ik wel hoor! Het klinkt allemaal wel typisch…Een aantal dingen had ik ook meteen toen ik zwanger was en voelde me ook vreemd…zou je misschien tocg geen testje ertegenaan gooien? Je wil niet teleurgesteld worden, maar duik er dan anders in, om het uit te sluiten ofzo?? Ik zou het zo gaaf voor je vinden!!!
Testen hoor!!! En sowiezo een dikke knuf…de week kan nu alleen maar beter worden!!!
Liefs wienie
Hoi Wienie,
Bedankt voor je lieve berichtje, meis! Lekker dat je nu zolang vrij hebt! Verder nog plannen of ga je de komende dagen nog lekker lui zijn? Dus volgende week naar de gyn en dan aan de Provera? Gaan ze eerst nog een echo doen en je bloed testen om te kijken of al het zwangerschapsweefsel en hormoon weg is? Ik hoop dat de hormonen goed aanslaan en je weer snel zwanger bent! Zou wel super zijn!
Wat het testen betreft: Ik ben er al zooo vaak ingestonken dat ik dacht dat ik zwanger was of kon zijn, en dan was het weer niet zo. Of het ging al heel erg vroeg mis. Dus ik test niet zo snel meer. Het zal weer gewoon niks zijn. Normaal heb ik ook helemaal geen cyclus. De vorige ongi was al een uitzondering, en nu zit ik nog maar op dag 31. Maar het vreemde gevoel heb ik al 1,5 week. Hoe groot is die kans nou bij ons? Misschien 1 %. Ergens begin juni moet ik wel met Primolut beginnen als voorbereiding op de ICSI, maar dan ga ik voor de zekerheid wel testen voordat ik daarmee ga beginnen. Ik wil wel zekerheid van tevoren! Nou ja, afwachten maar. De kwaaltjes kunnen ook wel iets anders zijn, dus we zien wel…
Groetjes,
Jippie
Hoi meiden,
Jippie: gossie meis, wat verdrietig van je cavia!!! En ik denk zeker niet ‘het is maar een cavia’. Ik ben zelf gek op dieren (altijd al geweest) en weet hoe verdrietig je van zoiets kunt zijn. Het zijn toch echte kameraadjes!!! Sterkte met de stilte in huis :-* .
En wat betreft dat knobbeltje. Goed van je dat je het laat controleren, je kunt alles maar beter uitsluisten. Misschien enigzins ter gerusstelling, ik heb zelf al een jaar of 3 precies hetzelfde… Ook in mijn nek een heel klein bultje waarvan de huisarts heeft gezegd dat het een lymfekliertje is dat ooit ontstoken is geweest. Schijn nogal vaak voor te komen op die plek. Maar toch goed dat je ernaar laat kijken hoor!!!
En voor de rest kan ik alleen maar voor je duimen :thumbup:. Ik weet dat je bang bent dat je gevoelens weer met je op de loop gaan, maar er is altijd ruimte voor een beetje hoop toch? Wij duimen wel voor je door hoor!!! Dikke knuffel meis.
Bagheera: vervelend dat jullie maar last blijven houden van spruw. Heb je al op het bv-forum gekeken? Sterkte ermee!!
Wienie: haha, hoe is het met je lijst. Al afgewerkt? Of toch lui op de bank gehangen :naughty: . Is je goed recht hoor, lekker van je vakantie genieten!!!
Noor: wat rot dat je een gyn hebt die de situatie zo ‘objectief’ bekijkt en totaal vergeet dat er een mens voor haar zit met gevoelens!!! Ik hoop toch dat ze je kunnen helpen en dat je snel zwanger mag zijn met een mooi resultaat!!!
Mouse: gefeliciteerd met het groen-licht-signaal voor de IVF!!! Super meis!!! En wat knap dat je BMI onder de 32 is. Zeker een spannende tijd voor jullie die aanbreekt. Ik hoop dat je 18 juni alles te horen krijgt wat je wilt weten en dat jullie snel mogen beginnen.
Paikea: hopelijk ben je al lekker aan het genieten van een welverdiende vakantie!!!
Mar: je bent echt een topmeid!!! Ondanks het verdriet en de leegte toch het positieve blijven zien. Echt heel knap van je hoor. Ik kan me er alles bij voorstellen dat je het moeilijk hebt en dan idd het gedoe van je werk er nog eens bij. Hopelijk mag het snel weer raak voor jullie zijn en dit keer wel goed gaan!!!
Janine: hoe is het met je meis?? Ik moet best veel aan je denken. Ik hoop dat het een beetje gaat. Dikke virtuele knuffel!!!
Woezeltje: : -* (sorry, heb niets anders te melden :mrgreen: )
Zo, ben weer bij geloof ik… Ik kom een ander keertje verder kletsen. Nordin ligt een beetje te spoken in zijn bedje :shock: .
Liefs, Angeltje
Hebben jullie ook wel eens zo’n dag dat je zo sip bent om niks…of beter gezegd om alles wat je niet aanstaat??? Zou bijna denken dat ik ongesteld moet worden… :think: Zit wel al 4 weken na curretage…
Vole me gewoon sipjes om alles en niks dus. En dan zie ik weer van die meiden waar ik ook mee ben begonnen te schrijven en die zijn dan al bevallen, of lang zwanger of ook net 8 weken maar met goede echo…grr dan baal ik even…en ik vind t zo lang duren voor t dinsdag is!!! Dat wachten ben ik beu…ik wacht al zo lang op niks
Zo klaar met :x :silenced:
Ik ben goed bezig verder!! Weer een heleboel rotzooi opgeruimd…de kliko wordt steeds voller!!! Dat maakt me alweer blij hihi!!! Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd!!! :mrgreen:
En hoe is t met de rest??? Angeltje, Nordin nog lekker gaan slapen???
:-*
wat is t hier rustig? allemaal genieten van zon en nu van paul de leeuw?
hoor mij, ik ben er nu veel , maar maandag weer werken en dan zwerf ik hier ook niet meer hele dag rond hoor!!!
Doeg!!!
Meiden, ben er wel hoor, maar lees morgen even alles bij!! Heb de afgelopen dagen gewoon zo weinig puf gehad om achter de computer te gaan zitten. Nu zat hubbie er even achter, dus heb ik hem even ingepikt Dus alleen om even te melden dat ik nog leef en dat alles goed gaat hier!!
Ik kom morgen weer schrijven!!! :-* Hebben jullie iig even een teken van leven gehad!!!
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* voor jullie allemaal!
Liefs Woezeltje
Hier ook ff een teken van leven!! Net thuis van een verjaardag en dacht nog ff mn mail checken… En het forum… :mrgreen: kon het niet laten hi hi… Maar ga lekker op bedje nu. Dus morgen ga ik alles es goed bijlezen en op jullie reageren… Ook van mij hele dikke kussies en welterusten!! :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Hey hey!
Bagheera: :thumbup: van de bus dat ie het hele stuk heeft volgehouden haha… Kan me voorstellen dat je wat huiverig wegging… Wat naar dat de spruw zo aan blijft houden zeg. En hoe gaat het verder? Krijgt ze nu idd haar tandjes door?
Paikea: Hoe was jullie weekendje weg?
Noortje: Ikzelf heb een btje ondergewicht dus bij mij rijst die vraag ook weleens, echter dan de andere kant op… Wel lijkt he me, dat als je cyclus voor je MA keurig stipt was en je gewicht hetzelfde is gebleven, het niet enkel daaraan kan worden toegeschreven… Heel naar he, dat je je eigen lichaam niet meer kunt vertrouwen. Ook erg herkenbaar… Anders voor de zekerheid toch eens aan je gyn kunnen vragen om zo’n uitgebreid bloedonderzoek op dag 3 van je cyclus. Ik heb toendertijd ook iets van 7 buisjes laten ‘aftappen’… En vlgs mij hebben ze toen bijna alle hormoonwaarden en ook schildklier onderzocht. Veel succes!
Mouse: Superdesuper dat je BMI nu onder de 32 is Vind het heel erg knap van je! :dance: En wat ontzettend fijn ook dat je zo snel al de intake hebt en de LEO overbodig lijkt! Allemaal goed nieuws dus. Hopelijk gaat het op deze voet verder en hoeven jullie niet lang meer te wachten op de 1e poging! Veel succes!! Hoe gaat het met Brent momenteel?
Wienie: Lekker joh, werken in het onderwijs!! Hihi, op sommige momenten baal ik nog best wel dat ik met de lerarenopleiding gestopt ben… Die pukkels herken ik ook!! Nu zijn ze weer bijna weg, maar idd toen alles ‘stil’ lag na de curretage. Vreselijk!
Nog een dagje en dan mag je eindleijk weer naar de gyn Hoop op goed nieuws!
Jippie: Nogmaals, heel erg voor je… Kan me echt goed voorstellen hoe je aan het beestje gehecht was en dat het nu echt voelt als een lege plak in jullie woonkamer… :hug:
Heel naar ook dat je zoveel klachtne heb mbt je rugwervels en nek… Vind het goed van je dat je toch een echo laat maken en bloed heb laten prikken. Beter 1 keer teveel als te laat, toch? We gaan natuurlijk van het positieve uit meid, maar kan me die bezorgheid indenken hoor. Helemaal als je het zoveel om je heen hoort, word je toch een btje bang van…
Morgen krijg je de bloeduitslag toch??
En verder… Oooo meis, wat zou ik het jou toch gunnen als je zwanger blijkt te zijn!! Ik snap dat je er niet teveel op wilt hopen maar wat zou het geweldig zijn… En helemaal uitsluiten kun je het zeker niet natuurlijk! Ik gun het je met heel mn hart en hoop echt met je mee!!!
Hoe voel je je nu dan? dikke kus voor jou :-*
Angeltje: Wat lief dat je zo uitgebreid op ons allemaal reageerd. Maar nu weten we nog niet hoe het met jou en Nordin is! :mrgreen:
Doe maar lekker rustig aan hoor, we lezen het gauw! Hopelijk gaat alles goed!
Woezeltje: Hoe gaat het met jou en Luna??
Ik ben vanmorgen voor fm geweest, en wat blijkt. Op dat 10 (!) al een eitje van 20mm! Verder nog 2 van zo’n 15 mm. dus die gaan het net niet redden… Maar toch, erg netjes zo vroeg in mn cyclus! Heb bloed moeten prikken en aan de hand daarvan hoor ik of ik vandaag de Pregnyl al mag zetten…
Vlgde ronde wil mn gyn dat ik overga op 75 mg. Clomid, omdat het erop lijkt dat mn lichaam steeds beter reageerd… Nou ja, we hopen natuurlijk dat er geen vlgde ronde komt :mrgreen:
Dus als ik de komende dagen wat minder hier rondstruin… Dan weten jullie waarom…
kus
Mar
Hoi lieve meiden,
Dank je voor jullie antwoorden… :-
Ondertussen heb ik nog een afspraak gehad en dat was met een andere gyn. Ook zij zegt dat het aan mijn gewicht zou kunnen liggen… (Andere bewoordig hè?) Maar dat zou maar een heel klein ieniepienie deeltje zijn als ze kijkt naar mijn verleden. Zij denkt eerder aan spanningen in combinatie met mk’s in combinatie met overgewicht. Dus eigenlijk het totaalplaatje… Hier kan ik me wel meer in vinden.
Nu heb ik voor komende woensdag een afspraak met een maatschappelijk werkster in het ziekenhuis. (Ervaringsdeskundige!) En kan ik met haar over mijn angsten praten. Over het bang zijn om weer zwanger te worden terwijl je dat eigenlijk het liefste wil. En over het bang zijn dat het weer mis zou gaan, enz… Ik sta hier wel achter…
Ook heb ik nog een heel gesprek gehad met een verpleegkundige. Zij had ook overgewicht, ook naasten met anorexia (mijn zusje heeft anorexia) en zij had ook moeite met kinderwens… Ik kon me heel erg vinden in haar verhaal en zij heeft me een adres gegeven om af te vallen. Donderdag ga ik kijken of het wat is. Ik hoop het… Zucht!
Als ik kijk naar de verhalen van Jippie en Mouse, heeft overgewicht en ook ondergewicht dus wel iets te maken met de cyclus. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik hier even heb gereageerd.
Wieniex, ja ik voel me ook wel eens heel erg sip! Gewoon om niets. En het beste advies wat ik je daarin kan geven is, gewoon aan toe geven! :-
Liefs,
Noortje
Hallo ladies,
Is ik weer!
Heerlijk dagje op school gehad, had geen zin vanmorgen (tja…mijn bedje lag zo lekker…kon er geen afstand van nemen…), maar was echt gezellig weer met de kids! Aan t einde van d edag stuiterde ik ongeveer door de school naar huis. Ze zijn namelijk ook volop aan het verbouwen dus iedereen wordt er een beetje melig van!
Noortje, wel goed hoor, gaan praten met zo iemand, en ik denk ok dat het echt niet alleen aan gewicht kan liggen hoor, dat slaat toch eigenlijk nergens op! Sterkte ermee! Hoop dat t oplucht!
Mar wauw een mega ei! Zo vroeg al!!! En dan eigenlijk nog 2 bijna eitjes…en dat van clomid, dat ken ik helemaal niet! Maarre…als je die pregnyl pas morgen ofzo mag zetten, dan kunnen die 2 toch nog gegroeid zijn en meespringen? Ze springen bij pregnyl toch mee vanaf 17 mm en als ze al zo hard groeien…wie weet! Enne tuurlijk weer die duimen omhoog hier, dat het maar een mooie ronde mag worden!
Angeltje, zoals al gezegd door?? Inderdaad…hoe is t met jou!!! Wij willen ook weten hoe het met jou gaat hoor!!! Offe geen nieuws goed nieuws??
Jippie, heb je nog steeds dat vreemde gevoel?? Stiekem hoop ik toch wel een beetje voor je hoor! Niet toch een testje er tegenaan gegooid??? Spannend hoor, het is bijna alweer juni…je mag bijna!!!
En andere ladies, alles oké?
Morgen gyn…vind t wel een beetje spannend want ik heb echt zoiets van ik moet door mogen , anders baal ik wel weer heel erg, dat stapje vooruit heb ik nu gewoon weer nodig. Ik weet niet of ze nog iets controleren, heb zelf echt wel het idee dat alles “klaar” is en bij “gewone” mensen bekijken ze zoiets ook niet en mogen ook weer door, dus ik ook!!! Denk wel dat het mag hoor, zou dna over 2 weken, ruim 6,5 weken na curretage ongi worden door provera, en ik ben er echt weer klaar voor.
Morgen weten we het!
Andere vraag, weten jullie of het erg kwaad kan om middel met veel deet te gebruiken als ik misschien zwnager kan zijn straks? Ga met kids 3 dagen het bos in, 3 weken achter elkaar een dag en ik heb t niet zo op de teken. Dit is echt bos ipv op d epaden wandelen. Middelen tegen deet, van 40% werken echt tegen teken, maar mag je niet gebruiken tijdens zwnagerschap. Maar een teek krijgen en misschien zwnager zijn is ook niks…dus kiezen uit 2 mogelijke kwaden, hoewel je niet zeker een teek krijgt en niet zeker een besmettelijke…morgen gyn ook maar eens vragen…weer een vraag voor het lijstje!
Ga zo maar eens mijn benen epileren denk ik!
Fijne avond nog!!1
:-*
Noortje: Vind het erg knap dat je naar een maatschappelijk werkster gaat. Ik heb ook een paar gesprekken gehad met een psycholoog en heb daardoor toch wat meer handvaten gekregen hoe om te gaan met sommige situaties. Veel succes en ook succes bij de dietiste donderdag! En als je het gezellig vind om hier mee te beppen, je bent van harte welkom! Gezellig!
Wienie: Ik met je mee dat je morgen weer groen licht krijgt!! Snap heel goed dat je weer verder wilt, ik was het op een gegeven moment ook helemaal zat dat wachten… Geef het gewoon duidelijk aan dat je je weer goed genoeg voelt… Succes! Wbt je vraag over Deet, geen idee… Heb er nog nooit van gehoord…
Nou, vanmi. weer contact gehad met mn gyn en morgen tussen 12.00 en 14.00 mag ik de Pregnyl zetten… Ik dat die andere eitjes dan ook meegaan, zou :thumbup: zijn… Zou betekenen dat ik rond wo.av. mn eisprong ga krijgen en tot die tijd kunnen ze dan nog meegroeien. Ze was ook helemaal verbaasd dat ik ineens ga als een speer!! Heb er echt een heel goed gevoel over!!
xx