hoi allemaal
ik heb een vraagje. zijn er op dit forum alleen maar vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden?? dus met behulp van hormonen en/of ivf??
xx jody
ps bagheera mijn hele verhaal kan je lezen op http://www.jeremiahbeumer.vlindersite.nl
in het vlinderboekje staat alles van het begin tot het eind.
dat geld natuurlijk voor iedereen die het zou willen lezen.
heel veel liefs jody
Jippie, ik wilde je nog even heel veel succes wensen bij de gyn vandaag!!! Ik hoop dat er geen 'rare’dingen uit het onderzoek zijn gekomen en dat jullie verder kunnen met de ICSI. Heel veel sterkte!!!
Liefs, Angeltje
(nog anderhalf uur, dan zit ik weer ouderwets gezellig op het werk :? )
Hoi meiden,
Laat even snel horen dat ik er nog ben!
Zaterdag mijn laatste pil op om de menstruatie op te wekken, maar ik verloor dus ook al die dag bloed. Zo dus ff het ziekenhuis bellen wat ze zeggen dat je pas een menstruatie krijgt na 3 tot 7 dagen van het slikken van de laatste pil.
Verder ben ik gisteren ziek van mijn werk naar huis gegaan. Misselijk in vlagen. Eenmaal thuis lekker in bed maar flink aan de diarree.
Rustig aan dus vandaag, ben een wrak, gisteren geleefd op 1 beschuitje.
Binnenkort meer…
Liefs, Janine
Hoi lieve meiden,
Zo wat hebben jullie veel geschreven!!
Jippie, veel succes bij de gyn straks! Ik hoop dat je goed bericht krijgt en de icsi kan beginnen in juni. Lief dat je naar em vroeg :-*
Bagheera, jeetje wat een rotgedoe zeg. Denk je lekker een paar dagen weg te gaan en dan dit. Ik hoop dat je snel de bus terug hebt en dat het allemaal meevalt. Heb je nog wel wat souvenirs kunnen houden? En van je Disney kunnen genieten, of is het overschaduwt?
Mar, meissie, wat een schrik. Ik hoop dat de weeenopwekkers hun werk doen en je niet een 2e curretage hoeft te ondergaan. Doe je rustig aan? :hug:
Angeltje, hoe is het gegaan vanmorgen? Viel het erg tegen om Nordin alleen te laten? Was het wel weer leuk om op je werk te zijn?
Woezel, wat een schatje is Luna! Mooie foto’s en fijn dat jullie zo’n mooie dag hebben gehad. Gaat het ondertussen al weer wat beter met je?
Egni, spannend die uitslagen. Hoop dat je goed nieuws krijgt!
Janine, jij hebt weer leuke dingen gedaan zeg! Hoe kom je daar toch steeds? Lijkt me erg leuk om zo’n programma eens mee te maken.
Wienie, hoe is het bij jou?? Kun je de spanning nog aan? Ik duim voor je!
Paikea, is Kian al weer een beetje opgeknapt? Voglens mij heerst het, Brent was afgelopen week ook ziek
Hier is alles rustig. BRent was ziek en dus moest ik dodnerdag eerder naar huis om hem op te halen. Dan thuis verder werken is ook niet alles. Dit weekend is hij bij zijn oma geweest en hadden wij lekker 2 dagen om uit te slapen! Heerlijk! Vrijdag zijn we salsa gaan dansen, was erg gezellig.
Verder nog geen ei gespot, denk eind van de week of zo.
Kus, mouse
Jody, hier komen alleen vrouwen met cyclusproblemen, maar sommige proberen het ook zonder medicijnen. Welkom trouwens nog.
Angeltje, sterkte met je eerste werkdag (was het toch?)
Mouse, deze week wel ovulatietesten gebruiken? Ben benieuwd wanneer ze positief zijn. Lijkt me ook wel eens lekker een weekendje met zijn 2-en.
Janine, beterschap. Uitzieken vandaag. Wat zei het ziekenhuis?
Jippie,sterkte vandaag.
Woezeltje, beterschap meid.
Wienie, spannend zeg. Ik duim voor een goede afloop. Rome is een heerlijke stad. Veel te zien.
Ik ben verkouden en Kian is ook nog steeds ziek. Hij is toch naar de opvang. We hebben al 3 nachten kunnen doorslapen en dat is heerlijk. Was vergeten hoe dat aanvoelde.
Hoi meiden,
We komen net bij de gyn vandaan en de uitslagen waren goed. Ik had maar liefst 26 perfecte eicellen, er mankeerde werkelijk helemaal niks aan. Dat was al buiten verwachting, want je hebt er altijd slechtere tussen zitten en bij overstimulatie is de kwaliteit ook minder. Maar ze waren allemaal super. We hadden 21 miljoen zaadcellen, zoveel hebben we nog nooit gehad! Ook aan de zaadcellen was geen enkele afwijking te bespeuren. Het is daarom vreemd dat er geen enkele bevruchting opgetreden is. De oorzaak zit 'em waarschijnlijk in een te harde eicelschil, of iets te zwakke zaadjes, of een combinatie daarvan. Het is iets wat wel vaker voorkomt.
Omdat we op geen enkel vlak afwijkingen hebben, en alles dus echt perfect is, verwacht de gyn dat we in juni gewoon wel bevruchtingen zullen hebben. Het komt wel eens voor dat er met ICSI ook geen bevruchting is, maar dan zijn er altijd afwijkingen aan de eicel of de zaadcellen en die zijn er bij ons niet. Bij ons ligt het waarschijnlijk net aan dat ene stapje dat de zaadcel de eicel moet binnendringen en dat onzeilen ze dus met ICSI. De gyn was ontzettend positief en hoopvol en ze zei zelfs dat ze echt dacht dat het met ICSI zeker zou lukken allemaal! Ze kon helaas geen garanties geven, maar ze was er eigenlijk van overtuigd… Het klinkt allemaal dus ontzettend hoopvol en we zijn ontzettend blij! Maar goed, wij hebben wel heel veel pech en tegenslag gehad de laatste vier jaar. Uit zelfbescherming juichen we niet te hard. We hebben nu wel erg goede hoop voor juni en proberen maar van het positieve uit te gaan. Onze ergste angst is wel een beetje weggenomen. Maar ja, het blijft allemaal spannend en afwachten… :shifty:
Ga ik in een ander berichtje even op jullie allemaal reageren.
Liefs,
Jippie
Jippie: jeetje… eindelijk een positief bericht!!! ik weet het, je moet idd nooit te vroeg juichen, maar het klinkt allemaal heel goed! Ik hoop echt dat er middels ICSI een aantal bevruchtingen zullen optreden en jullie dan 2 mooie cryo’s terug kunnen plaatsen!!! Meid, dit klinkt iig vast heel goed, dit geeft moed voor juni!!! :thumbup: :-
Paikea: sterkte met de verkoudheid, ook voor Kian. Lekker is dat weer als je gewoon uren kunt slapen! Hopelijk blijft dat zo!
Mouse: wat zielig dat Brent ook niet lekker was!!
Zo te horen hebben jullie een goed weekend gehad! Lekker uitslapen… heerlijk. Wat leuk dat jullie kunnen salsa dansen, ik vind dat zo’n mooi gezicht!
Hopelijk snel een ei!!
Janine: beterschap meid! En wat heeft het zh gezegd van de bloeding??
Angeltje: hopelijk heb je het niet te zwaar gehad vandaag… Ik heb veel aan je gedacht! :hug:
Hopelijk dat de arts iets kan zeggen over koemelkallergie of niet… Ik hoop dat het snel weer beter gaat! :-
Jody: het is wat Paikea zegt: meiden met cyclus problemen in alle soorten en mate (klinkt wel raar… :mrgreen: ) Welkom! En wat en verhaal zeg, jou verhaal… :hug:
Mar: meid…hoe gaat het met je??? Het is zo stil rondom jou… :hug:
Nou, vandaag nog thuis geweest. Vanochtend is mijn schoonmoeder hier geweest. Heb ik nog even op bed kunnen liggen en rustig kunnen douchen. Vanmiddag was mijn moeder er, dus ook lekker rustig aan kunnen doen! Heerlijk hoor dat ze dat voor me doen! Ik ben nog erg moe en verkouden, maar verder gaat het wel beter. Denk dat ik morgen maar weer aan de slag ga…
Luna is sinds vannacht ook een beetje aan het hoesten en snotteren. Dat hoesten klinkt echt zielig…wist ook eerst niet wat ik hoorde door de babyfoon vannacht…was dus een hoestende Luna…
Liefs Woezeltje
Wienie: Ik zal voor je duimen! Een hele fijne vakantie in rome.
Jippie: Hoe was de uitslag vandaag?
Woezeltje, hoe is het nu met je? Ik hoop dat je inderdaad op tijd beter bent voor het etentje en de verjaardag van hubbie, alvast gefeliciteerd!
Angeltje: Hopelijk gaat het gauw beter met je ventje. Hoe was je eerste werkdag?
jody: jee, ik zit hier met tranen in mijn ogen, wat erg voor jullie zeg. Veel sterkte meis :hug: :hug:
Janine: Beterschap, het heerst nu lijkt wel!
Mouse: Goh vervelend dat brent ziek was, issie weer opgeknapt? Fijn dat jullie een weekendje voor julliezelf hadden!
De bus hebben we nogsteeds niet terug. We hebben wel een aantal dingen gehouden hoor, ik heb een spijkerrokje met Mini Mouse erop, een gewone spijkerbroek ( ik moest toch een broek hebben) en een leuk shirtje met dezelfde Minnie Mouse als op de rok.
Voor hubbie hebben we een cowboy-hoed en een blouse gekocht en voor Kimberly een T-shirtje met de poes van de Aristokatten erop en een trui met Mickey Mouse erop. We hadden 2 snowglobes gekocht en de grootste hebben we terug gebracht, dus de kleine hebben we gehouden.
Paikea: Ook al zieken in huis? Beterschap ermee!
ow ik zie dat Jippie al verteld heeft hoe het is gegaan…
Ik ben ook met alles tegelijk bezig :roll:
Fijn zeg dat goede nieuws, want dat is het toch wel. Kan me voorstellen dat je nog niet te vroeg wil juichen hoor, maar het is toch fijn dat de gyn positief over icsi is!
Woezeltje: Wat vervelend dat Luna ook al verkouden lijkt te worden. Fijn dat je moeder en schoonmoeder konden helpen!
Hoi meiden,
Nou, de 1e werkdag viel weer vies tegen. Nog net zo belachelijk druk als vor mijn verlof en nog steeds superongeorganiseerd. Niet echt lekker om in terug te komen dus… Wel leuk om de collega’s weer te zien, maar daar is ook alles mee gezegd :? . Ik heb Nordin zo vreselijk gemist!!! Het zal vanzelf wel beter worden, maar voor nu heb ik het er nog erg moeilijk mee. Maar gelukkig morgen en overmorgen weer lekker thuis en dan do. + vrij. weer werken.
Bagheera: fijn dat jullie toch nog wat souvenirs hebben kunnen houden. Het was me het reisje wel hè? :wall: .
Woezeltje: fijn dat je moeder en schoonmoeder zo lekker geholpen hebben vandaag. Kun je weer een beetje bijtanken. En rot dat Luna nu weer verkouden wordt, maarja, wat wil je met al die kusjes die ze van je krijgt :inlove: . Beterschap!!!
Jippie: dat klinkt echt positief meid!!! Super!!! Ik snap dat je uit zelfbescherming nog voorzichtig bent, maar dit moet gewoon gaan lukken. Laat het maar snel juni worden :-* .
Mouse: fijn dat jullie zo’n relaxt weekend gehad hebben!! En salsa-dansen, dat lijkt me nou zo leuk. Doen jullie dat vaker??
Paikea: een klein ziekenboegje bij jullie, wat rot!! Wel lekker dat je al een paar nachtjes hebt kunnen doorslapen. Hopelijk blijft het zo!!
Janine: ookal ziek? Het feest is wel compleet hier hoor . Hopelijk ben je snel weer beter!!!
Mar: lieve meid, hoe is het met je?? Ik denk veel aan je. Ik hoop zo dat het een beetje gaat met je… Dikke knuffel in ieder geval :-* .
Morgen moeten we met Nordin naar het consultatiebureau. We gaan dan even zijn eczeem en problemen met de voeding bespreken, hopelijk worden we wat wijzer. En hij krijgt zijn 2e inentingen, zooooo zielig .
Tot snel weer!!
Liefs, Angeltje
Ha dames,
durf t nog bijna niet hardop te zeggen…
maar volgens mij is t echt zo…
had vanmorgen en vanavond een positieve test…!!! Niet een hele dikke 2e streep vanochtend, maar volgens de bijsluiter is ook en lichtrose streep zwanger. En vanmiddag kwamen er meteen 2 streepjes op de andere test. Dus…zal ik het dna toch uitspreken:
Ik geloof dat ik zwanger ben!!! (ik typ het wel, maar kan het eigenlijk nog niet geloven!!!)
Na wat rose moment vrijdag en wat bruin moment zondag verder niks…en nog steeds dat gevoel. Kon dus niet laten te testen en vandaag dag 29 dus dacht dan heb ik wat meer zekerheid als t niet of wel zo is.
Ben dus compleet van de wap!
Ik strooi heel veel hormoontjes :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**: naar alle lieve meiden die t heel hard nodig hebben!
Ga even verder van de wap zijn hoor, en eens kijken naar een leuk bannertje…
Liefs wienie
Hoi,
Daar ben ik weer! Ga ik nu even op alle anderen reageren, daar was ik nog niet aan toegekomen.
Angeltje: Vervelend dat je eerste werkdag zo tegengevallen is! Als je in dezelfde ongeorganiseerde bende terugkomt dan toen je weggegaan was, is dat wel erg balen! Gelukkig kun je nu eerst weer twee dagen even bijkomen en lekker van Nordin gaan genieten. Hopelijk krijgen jullie morgen bij het CB meer duidelijkheid over zijn eczeem en voedingsproblemen. Succes met de inentingen ook! :hug:
Bagheera: Zijn jullie weer wat bijgekomen van het Disney-avontuur? Waarom hebben jullie de bus nog steeds niet terug? Is die nog steeds niet gerepareerd? Gelukkig hebben jullie nog wel wat souvenir-tjes kunnen houden! Hoe gaat het voor de rest met je?
Woezeltje: Balen dat je nog steeds niet beter bent! Groot gelijk dat je vandaag nog thuisgebleven bent. Lief van je schoonmoeder en moeder om langs te komen, zodat je nog wat kon slapen. Ik hoop niet dat Luna nou ziek gaat worden, wel zielig dat ze zo moet hoesten. Heel veel beterschap voor jullie beidjes! :hug:
Paikea: Getver, jullie zijn ook al ziek… Beterschap, meid! :-
Mouse: Ik ben blij dat jij er ook weer bent! Je was al zo lang hier niet meer geweest. Bij jullie dus ook al een ziekenboeg… Wel lekker dat Brent even uit logeren kon afgelopen weekend! Hebben jullie heerlijk uitgeslapen? Hopelijk heb je aan het eind van de week een ei! Ben je nu weer met ov-testen begonnen? Succes met alles!
Janine: Nog een zieke erbij… Ik geloof dat ik de enige ben, die (nog) niet ziek is. Hopelijk gaat het vandaag een beetje beter met je en kun je wat meer eten binnenhouden! Wat zei het ziekenhuis van je bloeding? Vreemd dat je die nu al had! Wil je trouwens je adres nog even pb-en? Dan kan ik je die Clomid opsturen. Beterschap! :-
Jody: Iedereen die hier meeschrijft, heeft PCOS of kenmerken daarvan. Iedereen is ook bekend met het gebruik van Clomid of hormooninjecties. Dus ja, dan is het vaak wat moeilijker zwanger worden. Ik ben dan de enige in dit groepje die wat verder is: wij hebben 10x IUI gedaan, 1x IVF waarbij we geen terugplaatsing gehad hebben en in juni gaan we met ICSI beginnen. De anderen zitten allemaal wel in de mm, drie van ons hebben al een kindje gekregen mbv Clomid, maar eigenlijk is iedereen nog wel op de “normale” manier bezig met zwanger worden, dus niet met IUI of IVF. Bij ons is de zaadkwaliteit slechter en er treden problemen bij de bevruchting op, dus driedubbele pech. :? Trouwens, je kunt op de eerste pagina van dit topic in een lijstje zien wat de voorgeschiedenis is van iedereen. Leer je iedereen wat beter kennen misschien.
Wienie: Hoe gaat het nu met je? Heeft je ongi nog niet doorgezet? De duimen draaien hier, hoor! Ben je al helemaal klaar met koffers pakken voor woensdag? Ik ben helemaaaaal niet jaloers! :liar: Geniet er lekker van, meid! Hopelijk kom je met goed nieuws weer thuis!
Egni: Heel veel succes bij de gyn morgen! Ik hoop dat de uitslagen van je bloed goed zijn!
Mar: Hoe is het vandaag gegaan bij de gyn? Hihhi, eigenlijk weet ik het al, want terwijl ik dit berichtje schrijf zit ik met Mar op de msn. Maar ja, anders lijkt het net alsof ik niet op Mar reageer, dat lijkt ook zo stom misschien! Heel veel sterkte, meis! Dikke knuf! :hug:
Fijne avond iedereen!
Liefs,
Jippie
Hee Wienie,
We waren tegelijk aan het posten, dus ik had je berichtje nog niet gezien!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Echt goed dat het meteen raak is! Geniet ervan, meid!
Liefs,
Jippie
Heey Wienieeeeeeeeeeeeeeeeeee TOPPIE
Super gefeliciteerd!!!
Even ego: morgen reageer ik op de rest:
Bloedverlies mag ik gewoon beschouwen als een menstruatie en mocht dus vandaag weer de clomid slikken. Volgens de gyn viel er toch “weinig” te verpesten. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Hier gaat alles weer beter, fijn om weer lekker te kunnen eten hahaha
Tot morgen!
Wienie: Wauw, gefeliciteerd!
Hopelijk gaat het met Mar22 een beetje, mar voor jou: :hug:
JanineB: Hè weer aan de Clomid… Sterkte meis
De bus is nogsteeds niet terug, volgens de verzekering zou die voor de 21e terug moeten zijn, ze hebben dus nog 2 dagen de tijd. Maarja, ze hebben toen we vast zaten zoveel beloofd en daar is ook weinig van na gekomen… :roll:
Kimberly heeft nogsteeds spruw aan de binnenkant van haar wangetje/lip, het komt zo ineens weer opzetten en dan is het ineens weer bijna weg. De HA zegt dat het heel hardnekkig kan zijn. Ook haar oogje lijkt soms ineens beter en de dag erna zittie ineens weer dichtgeplakt. Sinds kort heeft ze ook ineens berg op dr hoofdje, ik dacht dat het schraal was, maar bij terugkomst uit Frankrijk was het toch wel duidelijk berg. Dus daar zijn we nu aan het smeren met baby olie en daarmee lijkt het inderdaad los te komen. Gelukkig is dat alweer een stuk minder.
We hebben een zwempakje gekocht voor Kimberly, morgen naar babyzwemmen. :hug:
Hé Wienie: GEFELICITEERD MEID!!! Ja, ook een lichte streep is een streep!!! :dance: geniet er van!!!
Kom vanavond even op de rest reageren, ben weer aan het werk… Ja, ik weet het stronteigenwijs… Voel me nog niet helemaal happy, maar ja… En Luna is zooooooo verkouden… zo zielig…
Liefs Woezeltje
Hai meiden,
Bagheera, jee wat een toestand zeg. Ik dacht eerst dat jullie met een grote bus waren gegaan met nog meer mensen, maar dat is geloof ik niet het geval. Maar wat een verhaal zeg! Ik hoop dat je dat nooit meer hoeft mee te maken! En wat is je meid een schatje zeg!!!
Mar, toen ik gecurreteerd werd, had ik nog geen 24 uur bloedverlier, daarna hield het op en had ik een week later weer bloedverlies. Maar volgens mij niet zoveel als dat jij beschrijft. Hoe is het nu met je?
Woezeltje, wat een heerlijke meid is Luna!
Paikea, zijn jullie al beter???
Jippie, wat een goed nieuws!! Super zit gewoon met kippenvel hier achter de pc!!
Iedereen die ik vergeten ben sorry…
De lijst op de eerste pagina is weer kloppend!!
he he eindelijk winnie. gefeliciteerd meid. ben heel blij voor je hoor??
xxxx jody
Janine, raar om dat zo te zeggen. Wat bedoelt de gyn nou daarmee (over niks te verpesten)?
Wienie, super. Gefeliciteerd. Dit was wel heel duidelijk.
Jody, ik heb je verhaal in stukjes gelezen. Vond het vreselijk triest, maar wat een mooie foto’s staan er.
Jippie, natuurlijk is het wel even slikken dat het nu icsi wordt (het eindstation), maar er gaat wel heel veel goed. Jullie hebben meer kansen dan andere stellen hoor met icsi. Veel eicellen en veel zaadcellen nu nog samensmelten. En juni komt met de dag dichterbij.
Hier nog steeds een ziekenboeg. Kian is wel beter, maar ik ben heel erg verkouden. Wel balen zo op het einde van het winterseizoen, maar niks aan te doen. Het valt ook meestal zo fijn samen met mijn menstruatie (dus niet).