Hai hai
Afeglopen maandag smorgens 2 druppeltjes bloed verloren, gisterochtend 1 druppeltje bloed verloren, daarna niks meer. Ik zit nu op cd 30.
Best vreemd. Je hebt toch pas een menstruatie als je echt verband of een tampon nodig hebt??
Puck, welkom terug hihi,
meid geeft niks hoor
Hoe laat moet je naar de gyn. We horen wel hoe het is afgelopen!!
Liefs, Janine
Hallo meiden…
kom net terug van de gyn en hoopte zo dat ik jullie kon vertellen dat ik mocht beginnen met clomid…helaas
heb net even gehuilt hoor wat een spanning…ik heb de dagen afgeteld tot we naar de gyn konden .
de uitslag van het zaad van mijn vriend was niet best. er waren maar heel weinig goed bewegende zaadcellen te zien en die waren zelfs te traag…mijn vriend heeft vroeger een dubbele liesbreuk gehad dat kan een oorzaak zijn.
ik had zo gehoopt te kunnen beginnen met clomid dan heb je toch het gevoel er mee bezig te zijn.maar dat had volgens de gyn geen zin. als we tijdens mijn eisprong sex zouden hebben is er ongeveer 1 procent kans om zwanger te worden. het zou zonde van de tijd zijn om dat eerst een jaar te proberen. het wordt dus IVF ( voor uiu was het zaad te slecht)
volgende maand moet mijn vriend eerst nog een keer zaad brengen. (voor de zekerheid )dat wordt dan getest over 5 weken pas terug komen. als de resultaten van het zaad hetzelfde zijn als deze ( wat eigenlijk zeker is)worden we doorgestuurd naar een IVF kliniek
In de auto eerst maar een potje gejankt mijn vriend is zoooo lief.hij vind het ook zo erg. maar we houden natuurlijk wel hoop er zijn veel kinderen geboren dmv IVF ga strakt maar even wat informatie opzoeken op internet…maar ik ga niet naar aan ander forum hoor vind julie veel te leuk…liefs puck
Hoi Puck
heh meid wat kl*te voor jullie!!!
Ik kan het niet anders zeggen!
Huil maar lekker uit hoor! Lucht altijd op!
Gelukkig kijk je nog wel positief tegen IVF aan!
Dikke :hug:
Hoi meiden,
ik had bij zwanger worden een topic gemaakt met jullie mening.
Misschien moet je dat ffies lezen.
In ieder geval heb ik een kruidvattest gedaan, daar staat een hele lichte streep op. Als ik een foto ervan maakt zie je het niet, maar met het blote ook zie je het wel.
Zelfs als je de test in het licht hou zie je een streep, dat zag ik voorheen nooit. (en zeg nou zelf, iedereen houdt volgens mij de test in het licht)
Wat zou dit betekenen?? Iets te vroeg gestest en misschien nog weinig hcg hormoon in mijn urine??
Echt shit dat mijn buurvrouw op vakantie is, wij delen lief en leed en ook zwangerschapstesten hahaha
Janine, ik hoop het voor je. ik ga meteen kijken in je topic.
Puck, bah vreselijk om dit te moeten horen. Maar kop op. Jullie hebben nog kans met IVF. Anderen (zoals een goede vriendin van mij) is dit niet gegeven.
Diana: Toch gefeliciteerd met de goeie echo! En goed dat je positief blijft hoor!
JanineB: Nee ,helaas niet verwend met valentijsdag. Hubbie is juist net bijna de hele dag weg geweest. Hij vertelde wel dattie nog heeft gezocht naar een bos rozen maar dat die overal uitverkocht waren… :think:
Maar ik hou ze nog tegoed zei hij, dus ben benieuwd.
Spannend van die test zeg, ik ga zo even kijken. Ik duim voor je!
Mar: Ja ik had de ene dag ook meer “kwaaltjes” dan de andere dag. Spannend die 2e echo! Enne die groene flessen: :thumbup: dat je dat doet hoor, ik heb dat ook gedaan en zo kun je toch weer anderen helpen! Leuk hè, dat je al een buikje krijgt, ik was er ook zo trots op!
Egni: Hè wat vervelend dat je toch weer ongi bent geworden. Kan me voorstellen dat je wil gaan tempen of testjes kopen, dan weet je iets meer. Sterkte meis!
Woezeltje: Je weet nu in ieder geval waar het aan ligt dat jullie die klachten hebben, hopelijk werken die tabletjes en de kwark, eieren en het vlees!
Jippie: Wat een goed nieuws dat je eitjes zo groot zijn! Ik blijf duimen voor je!
Wienie: Hoe was je carnaval?
Angeltje: Goh wat vervelend dat het zo met ups en downs gaat met Nordin. Wel fijn dattie 's nachts al lekker slaapt, das ook voor mama heel fijn!
Puck: Jeetje, sterkte zeg. Wat een vervelend bericht, maar kop op! Met die IVF gaat het vast lukken, positief blijven hoor, niet de moed laten zakken! :hug:
Zo, ik ben weer bij met lezen en reageren. We zijn bijna een week in Tilburg geweest voor de carnaval. Die duurde natuurlijk geen week, maar hubbie moest tijdens de carnaval draaien, dus vandaar dat ik lekker naar 's mam ben gegaan.
Op zaterdag was het kindercarnaval voor leden en niet leden, dus ben ik met mn zus en haar dochtertje van 3 daar heen geweest.
Zondag was het optocht en zijn we bij 's pap in de flat geweest.
Op maandag was het kindercarnaval voor de leden.
Voor de grap had ik 's Kimberly aangemeld maar er was maandag inderdaad een kadootje voor haar! Een stuur met lichtjes erin en allerlei auto geluidjes. Het is eigenlijk voor kinderen vanaf 18 maanden, maar het is al leuk dat ze iets gekregen heeft.
Er was ook een vrouw die commentaar had dat ik zo’n kleintje al meegenomen had, maar wij vinden dat ze er aan moet wennen dat ze geregeld ergens anders is. En ze sliep er gewoon doorheen, door al het carnavalgedruis!
Ik mocht haar voeden in de bistro waar niemand was, want de carnaval was in de grote zaal. Daarna gingen we weer terug naar het feest.
Kimberly vond al die lampjes en kleurtjes prachtig, ze keek met open mondje in het rond. 's mam had een Teigetje pakje gemaakt en zo ben ik met haar in de polonaise gegaan. :mrgreen:
We hadden veel bekijks, maar ze is dan ook het jongste lid van de carnavalsvereniging.
Zaterdagavond hoefde hubbie niet te draaien en zijn wij met tweetjes naar de carnavalsvereniging geweest en paste 's mam op. Ik keek wel steeds op mijn mobiel of ik geen bericht had,
we hadden afgesproken dat 's mam een sms zou sturen als er iets was. ik heb zelf maar een berichtje gestuurd, want ik vond het wel moeilijk. Het ging gewoon goed, Kimberly lag lekker te slapen en had al gedronken.
Dus toen we weer gerust gesteld waren, konden we nog even lekker uit ons dak gaan.
Ik heb geen alcohol nodig om feest te vieren, bovendien zou ik zaterdag terug rijden met de bus en dinsdag met de prins begraven zou hubbie alcohol vrij blijven.
Maar goed, vandaag lekker bijkomen want het is wel vermoeiend. Op naar carnaval 2008! :dance:
Hoi meiden,
Janine: Spannend, meid! Ik hoop voor je dat je zwanger bent!
Puck: Wat een vreselijk nieuws, meid! Je was er ook helemaal niet op ingesteld, dus dan komt de klap dubbelhard aan. Heel veel sterkte en de moed niet opgeven! Wie weet zijn de uitslagen de volgende keer beter en anders is IVF ook een goede optie, hoor!
Bagheera: Wat een heerlijk ding, die Kimberly! :inlove: Fijn dat jullie zo genoten hebben van het carnaval!
Hoe is het met alle andere meiden?
Wij hebben gisteren de punctie gehad. Het is zeker iedereen ontgaan hier, want niemand heeft gevraagd hoe het is gegaan… :? Vond ik eigenlijk wel een beetje jammer, want zoiets is niet niks. Ik vond het een hele heftige dag gisteren en nu ook nog. Maar goed…
Groetjes,
Jippie
Jippie, lieverd voel me helemaal naar. Sorry Ik heb echt nog aan je gedacht maar helemaal niks meer getypt hier… Spijt me heel erg. Voel me echt een beetje schuldig.Ik ben echt heel benieuwd hoe het gegaan is en snap heel goed dat het een hele heftige ervaring geweest moet zijn… Wil je het alsnog vertellen hoe je het hebt ervaren? Veel sterkte voor nu, doe je rustig aan? Wanneer krijgen jullie nieuws over de bevruchting en de tp?
Joehoe!!! Hier is ie dan …de lente komt eraan!!1
angeltje, hoe is t met nordin?
janine, wat vaag allemaal he, van zulke testen. Ik hoop het echt voor je hoor dat het wel zo is!!!
woezel, geeft toch niks, beetje ego mag wel eens hoor. Iedereen heeft genoeg ana zijn hoofd hier! Hoop dta t toch snel went het weer werken, kan me voorstellen dta het in het begin moeilijk is.
mar, hoe is t op je zwangere wolkje? Wanneer heb je ook weer echo???
puck, balen, maar ivf is vast jullie ding en dan komt t vast goed!!!
bagheera, goed gefeest hier hoor! jullie ook zo te zien! Wat een schattig teigetje!!!
jippie, meid, we zijn je echt niet vergeten hoor. Ik vind het eerlijk gezegd wel ene beetje jammer dat je dat denkt…velen zijn hier misschien niet eens geweest. En ik heb net echt wel gelezen hoe je punctie is gegaan op je andere topic en hoop echt dat je terugplaatsing doorgaat! en 1 voordeel het zijn er in ieder geval veel!! Sorry dat w eniks gevraagd hebben, maar aan de vele sorry ego berichtjes te zien hebben het er meer even niet makkelijk…en dan spreek ik ook voor mezelf en soms kan je t dna even niet opbrengen om te reageren of heb je dan even genoeg aan jezelf. Dat betekent niet dat we je vergeten zijn hoor!!! Snap je wat ik wil zeggen? Ook ik ben er even niet geweest, maar ik en anderen hebben wel de laatste keer je succes gewenst enzo. Ik voel me nu dus ook ene klein beetje “aangevallen”.Ijk snap wel wat je bedoelt hoor! Sterkte! :hug: :-*
En andere meiden? Hoe is t? Kaatjes waar ben jij? Alles goed???
Zo en na op jullie gereageerd te hebben::
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Goed nieuws, cyste weg en mag vandaag nog beginnen met spuiten! Woensdag weer een meting!!! Ik had er al een goed gevoel over dus ik ken mijn gevoel!!! En op de en of andere manier heb ik ook een heel goed gevoel bij deze ronde…als mijn gevoel me nu dna maar niet in de steek laat!!!
:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
Zo ik kan er weer tegenaan. Zag het echt even niet mee rhoor als dit ook weer negatief was geweest…
Dikke lentekus voor jullie allemaal!!!
Wienie
Jippie: Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat een punctie precies is en hoe dat gaat. Aangezien ik dat niet heb ondergaan voel ik me een beetje dom dat ik het niet weet, maar als je het uit zou willen leggen wat ze hebben gedaan, begrijp ik het vast wel. Sorry, ben je echt niet vergeten hoor! Dikke kus :-* en knuf :hug:
Hoi meiden,
Mar: Er is een mailtje naar je onderweg! :-
Wienie: Sorry dat je je aangevallen voelt.
Er zijn inderdaad meiden die van te voren nog iets geschreven hebben. Ik snap ook dat mensen soms in een dipje zitten en geen zin hebben om op iemand te reageren. Snap ik helemaal, heb ik zelf ook vaak genoeg. Alleen ben ik wel iemand die altijd weet of iemand een onderzoek heeft, uitslagen krijgt, enz. Ik reageer altijd naar anderen toe, even vragen hoe het gegaan is, even succes wensen, enz. Het hoeven soms maar een paar woordjes te zijn zijn: Hoe is het gegaan? Of Succes! Er was eigenlijk niemand die me dinsdag even succes wenste voor woensdagochtend, of vroeg hoe gegaan is. Gisteren helemaal niet en vandaag ook niet… Omdat we toch eigenlijk zo’n hecht kluppie zijn, viel me dat wat tegen. Ik had zelf toch wat meer verwacht. Misschien mijn eigen fout wel, maar ik kan mijn gevoelens niet uitschakelen. Ik heb lang getwijfeld of ik er iets over zou schrijven, of het maar zou negeren. Ik heb er voor gekozen om het hier in een berichtje te zetten. Sorry als jullie je aangevallen voelen. Ik denk dat het inderdaad ook komt doordat mensen niet in hetzelfde traject zitten en ook niet precies weten wat een punctie is, of hoe heftig zoiets is. Maar goed… ik wilde toch mijn hart even luchten.
Bagheera: Je bent helemaal niet dom dat je niet weet wat een punctie is! Je zit ook niet in het IVF/ICSI-traject, dus helemaal logisch. :- Bij IVF krijg je een gigantische dosis hormonen en dan is het de bedoeling dat er heel veel follikels met eicellen gaan groeien. Als die follikels dan rond de 20 mm zijn, gaan ze een punctie doen. Je moet dan op z’n stoel liggen en dan wordt je helemaal schoongemaakt en ingepakt in steriele doeken, ook de gyn ziet er uit als iemand die een operatie doet. Vervolgens gaan ze met een naald door je schedewand in je eierstok prikken. Ze prikken dan al die follikels aan (bij mij minimaal 30!), met een naald erin en dan zuigen ze het vocht uit de follikels. Ze moeten alle follikels apart aanprikken. Het doet gigantisch pijn, want een eierstok is niet te verdoven. Al het vocht uit de follikels komt in reageerbuisjes en als het goed is zitten daar dan ook eicellen bij. Zo gaan ze elke eierstok bij langs en prikken ze alles weg. Ik heb een paar keer een flink scheldwoord gezegd door de pijn… :oops: Na de punctie kom je op een rustkamer en moet je rusten. Door andere medicatie kun je hartstikke beroerd worden. Voor de rest kun je eigenlijk niet meer lopen zonder flinke pijn te hebben. Na de punctie gaan ze het aantal gevonden eicellen tellen. Als er eicellen gevonden zijn moet hubbie zijn bijdrage leveren en dan doen ze bij elke eicel zaadjes, in een schaaltje. Dan is het afwachten of er bevruchtingen ontstaan en of er embryootjes ontstaan die teruggeplaatst kunnen worden. De uitslag daarvan krijgen we zaterdag ochtend. Alleen mag ik zelf nu helemaal niks meer (liggen en verder niks doen), en moet ik 3 liter water drinken op een dag omdat ik een dreigende overstimulatie heb en dat is hartstikke gevaarlijk. Dus het is allemaal heel heftig, zowel lichamelijk als geestelijk…
Groetjes,
Jippie
:shock:
Jee zeg, wat ongelooflijk heftig!
En als ik het goed begrepen heb moet je dan nog 2 weken afwachten om te zien of er een eitje bevrucht is en blijft zitten?
Ik kan het me voorstellen dat dat heel ingrijpend is, wij stonden op het punt om ook die kant van de MMM in te gaan, maar ik zou eerst dat contrastvleoistof onderzoek krijgen ( weet de medische term niet) en daarna zouden we voor icsi of ivf door moeten.
Vlak voor dat onderzoek bleek ik toch zwanger te zijn, dus die stap hebben wij inderdaad net niet hoeven doen.
Heb je nogsteeds veel pijn? :hug: :hug:
lieve lieve jippie ook ik wil even reageren op je vraag waarom er niemand reageerde. het exacte antwoord ken ik niet maar ik weet dat er wel degelijk aan je gedacht is. Ik denk dat het een samenloop van omstandigheden is want het komt wel eens vaker voor dat we hier met z’n alle even niet zijn. Maar ik begrijp je gevoel hoor! En vind het ook heel goed dat je het hebt opgeschreven.
Om heel eerlijk te zijn ben ik niet zo precies in het onthouden wie wat wanneer krijgt maar heb zeker aan je gedacht. Heb het nog met mijn man over je gehad dat het zo spannend is voor jullie. Nou wil het natuurlijk niet goed praten maar hoop dat je je toch een beetje gesteund voelt.
Wat is het trouwens een gedoe zeg zo’n punctie moet eerlijk zeggen dat ik het makkelijker had verwacht :oops: . Vindt het heel naar om te horen dat je zo’n pijn hebt gehad. Ik hoop dat je je snel weer beter zult voelen en dat de overstimulatie weggaat. Wanneer hoor je nu of ze iets gaan terug plaatsen? Ik ga heel hard duimen!
:-* :-* :-*
Hoi,
Bagheera & Egni: Hubbie moest gisteren na de punctie met alle buisjes in een warmtebox naar een ander ziekenhuis rijden, omdat ze in ons ziekenhuis niet het laboratoriumwerk doen voor IVF/ICSI. In het andere ziekenhuis hebben ze gekeken of er werkelijk eicellen gevonden zijn. Dat was het geval, maar liefst 26!!! Dit is een abnormaal aantal, beide ziekenhuizen zijn zich doodgeschrokken, want dit is best gevaarlijk. Een gemiddeld aantal is 5-8. Ze zijn nu ontzettend bang voor overstimulatie. Ik mag helemaal niks meer, alleen platliggen en een beetje rondschuivelen. Ik moet 3 liter water op een dag drinken, want door de punctie kan je bloed veel dikker worden, waardoor je kans op bloedstolsels (trombose) hebt, en andere nare zaken. Ik word nauwlettend in de gaten gehouden. Ik heb nog wel pijn, mijn buik is nog opgezet en ik kan ook nog niet zoveel. Ik doe er alles aan om overstimulatie te voorkomen. Want bij overstimulatie vindt sowieso geen terugplaatsing plaats… Dat zou wel gigantisch balen zijn, want uit 26 eicellen zou toch wel een embryootje moeten ontstaan, zou je zeggen!
We worden zaterdagochtend gebeld of er mooie embryootjes zijn ontstaan die goed genoeg zijn om terug te plaatsen. Als dat zo is, dan hebben we zaterdagmiddag de terugplaatsing. En dan moeten we inderdaad minimaal twee weken wachten op de uitslag. Op maandag 12 maart hebben we een bloedtest om te zien of ik zwanger ben, pas 17 dagen na de terugplaatsing… Dus het is allemaal erg spannend, vooral het telefoontje zaterdag! En dan misschien nog de 2,5 week daarna. :shifty:
Groetjes,
Jippie
Lieve Jippie,
Jemig, ik schrik van je berichtje. Ik voel me echt meteen heel erg schuldig. Om heel eerlijk te zijn ben ik het in alle hectiek dus echt idd vergeten dat de terugplaatsing gisteren was. Sorry daarvoor meis. Het is wat je zegt, je bent er echt altijd voor ons allemaal en je reageert altijd op iedereen. Ik kan me voorstellen dat het dan rot voelt als er niemand op het idee komt om aan jou te denken .
Ik vind het heel goed van je dat je het hebt uitgesproken. Je mag best laten weten dat je het rot vindt dat iets wat voor jullie zo ontzettend belangrijk is, vergeten wordt. Maar probeer je aub ook te realiseren dat het echt een samenloop van omstandigheden is… Het is redelijk rustig geweest op het topic de laatste dagen en je hebt zelf ook niets meer geplaatst van te voren. Vaak is dat toch net ff die herinnering…
Maar dat is geen excuus bij zoiets belangrijks. Dus nogmaals:
SORRY!!
Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten meis. Je moet je nu lekker richten op de IVF. De punctie is nu achter de rug en nu gaan we heel hard bidden dat je geen overstimulatie hebt en dat je zaterdag positief bericht krijgt over de terugplaatsing.
Heel veel sterkte en ik denk wel degelijk aan je hoor. Dikke knuf!!
Angeltje
Janine: wat een onzekerheid meis. Maar het moet haast wel zo zijn, een test geeft niet zomaar een streepje. Ik hoop dat je snel zeker weet hoe of wat. Dat zou idd een heel mooi cadeautje voor je man zijn zaterdag!!!
Puck: wat een rotnieuws om te verwerken zeg, ik kan me voorstellen dat je even flink gehuild hebt. Het is ook niet niks. Maar er is idd nog hoop hè, vergeet dat niet!!! En wie weet zijn de resultaten over 5 weken wel stukken beter. Dikke knuf :-* .
Mar: wat heerlijk dat je al een buikje krijgt. Dat maakt het toch allemaal wat echter voor je gevoel hè? Nog even volhouden tot de echo…
Ik hou het hier even bij hoor, ben doodop!!!
Het gaat op zich best goed met Nordin, hij slaapt veel en is ook lekker vrolijk in de periodes dat hij wakker is. Maar die nachtvoedingen beginnen me echt een beetje op te breken. Het zou zo lekker zijn als hij eens een keertje een nachtje door zou slapen… Even een nachtje bijtanken. Nou ja, we zien wel. Vannacht weer nieuwe ronde, nieuwe kansen :mrgreen: .
Liefs, Angeltje
jeetje Jippie zoveel!! Dat is inderdaad abnormaal!!
Doe alsjeblieft heel rustig aan!! Laat je goed verzorgen!! is je mannetje thuis?
Ik denk aan je! :-*
Janine, oooh wat spannend meid! Ik dacht het al een beetje toen je zei dat je maar een klein beetje bloed verloor!! Ik hoop het zo voor je! Duim voor je!! :thumbup:
Lieve, lieve Jip, ook ik schrok van je berichtje. Ik ben alleen de laatste dagen niet online geweest. Wat je schrijft over de punctie klinkt echt heel heftig meis. Doe ajb rustig aan en zorg goed voor jezelf. Ook ik heb van de week nog aan je geacht. Maar ik moet zeggen dat zaterdag (teguplaatsing) meer in mijn hoofd is blijven zitten, vooral omdat ik het gevoel had dat je een goede oogst zou hebben. Wel vervelend dat je nu tegen een overstimulatie aanzit. Ik hoop echt dat je zaterdag een terugplaatsing hebt en dat je over 2,5 weken hier het goede nieuws kan melden. Ik vind het overigens goed van je dat je je gevoel hier ook gewoon neerzet, daar is moed voor nodig :thumbup:
:-* :hug:
Mouse
Meiden,
Toch weer 3 pagina’s bij te lezen hoor!
Woezel, hoe is de rest van je werkdag verlopen? Viel het mee of is het heel erg wennen?
Bagheera, wat een snoepje dat teogetje van je :inlove: Jullie hebben dus ook lekker carnaval gevierd.
Wienie, tja ben ook niet zo goed in gokken van uiterlijk Maar krijgen we nog een carnavalfoto te zien?? Goed dat je cyste weg is en je weer aan de spuit kunt :-*
Puck, wat een naar bericht! Ik snap dat je daar ec ht even verdrietig van bent. Het is niet niks om direct te horen dat je ivf-traject in moet. Sterkte :hug:
Janine, heb op je andere topic gereageerd, maar denk dat het wel raak is. Ik had bij Brent 's middags ook een heel vaag streepje. IK :thumbup: :thumbup:
Mar, wanneer krijgen we de 1e buikfoto? Ik hoop dat je kwaaltjes meevallen.
Ik heb tot nu toe een heerlijk weekje gehad. Maandag een beetje gerommeld in huis. Dinsdag met een vriendin allerlei spirituele dingen gedaan en woensdag naar de kapper en shoppen. Vandaag een dagje naar Amsterdam geweest, naar een galerie van een kunstenaar die computerkunst maakt van graancirkels (zie http://www.arcturians.nl) echt heel gaaf vind ik. Eind april ga ik met mijn vriendin naar een presentatie.
Morgen lekker een dagje thuis met Brent en zaterdag en zondag verjaardagen. Maandag nog een dagje sauna en dan kan ik dinsdag weer aan de slag :?
Kus, Mouse
Jippie, heel erg sorry. Ik was het helemaal vergeten en het is zo’n belangrijk (en vooral pijnlijk) moment/gebeurtenis. Blijf vooral hier schrijven wat je ervan denkt. Anders komen we er niet achter. Ik hoop echt dat er mooie embryo’s worden gevormd en dat er een tp kan plaatsvinden.