Meiden met een lange cyclus: deel 11

Zo dames,

Nieuw deeltje, nieuwe kansen!!

Hopelijk hebben we snel weer een paar zwangeren onder ons!

Groet,

Mouse

Haha, ik had net gepost bij ons oude deeltje. Ik zal het hier even neerzetten om dit deeltje erboven te krijgen :mrgreen:

Hoi meiden,

Sophia: welkom hier!! Veel succes met je cyclus en hopelijk ben je snel zwanger!!

Mouse: succes met de klusdagen weer!! Verder alles goed?

Mar: ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent met wel of geen cystes!!! Sterkte joh!!

Wienie: voel je je al weer wat beter?? Hierbij een virtueel kopje thee voor jou…

Egni: het leven zit idd raar in elkaar en is vaak niet eerlijk. Gelukkig zijn er ook een hoop mooie momenten. Als de nare dingen er niet waren zouden we die ook niet koesteren… Ik hoop dat er snel een eind komt aan alle nare berichten in jullie omgeving. Sterkte!!

Hoe is het met alle andere meiden??

Hier gaat het goed. Beebje zit vrij hoog in de buik op het moment waardoor ik weinig lucht krijg, wat rugpijn en harde buiken maar verder gaat het best goed. Lekker rustig aan dus!!

Liefs, Angeltje

Voorgeschiedenis van iedereen:

Angeltje

Eerst begonnen met 50 mg Clomid, maar dit sloeg niet goed aan. Daarna overgestapt op 100 mg. Dit slaat wel aan! Nog t/m juni '06 zelf proberen zwanger te worden, daarna de mm in. Zwanger geworden, uitgerekend in december '06.

Bagheera

In juni '04 gestopt met de pil. In september '04 zwanger geworden, ondanks endometriose. Helaas is deze zwangerschap geëindigd in een mk na 7 weken. Daarna Primolut en Lucrin gehad, omdat de cyclus niet weer op gang kwam. Ook een kijkoperatie gehad, waarbij verklevingen in de eileiders weggehaald zijn. Na de tweede ronde Clomid, 100 mg, zwanger geworden in april en inmiddel een dochter, Kimberly.

Egni

Heeft PCOS. Verschillende doses Clomid sloegen niet aan. Op 5 aug. '05 een LEO-behandeling gehad en nu spontaan een eisprong. Cyclus van 35 dagen en een korte luteale fase. Weer Clomid voorgeschreven gekregen.

JanineB

Eerst onregelmatige cyclus, soms opgewekt met Primolut. In december '05 ongi geweest. Bloedonderzoek gedaan, is inmiddels begonnen met Clomid. Zwanger geworden augustus helaas een miskraam. Nog geen eigen cyclus op dit moment.

Jippie

In het begin cyclus van een halfjaar. Clomid sloeg zo nu en dan aan. Sinds december '04, na een gewichtsverlies van 22 kg, weer een eigen cyclus van rond de 40 dagen. Na Menopur-injecties en IUI, nu startklaar voor eerste ivf februari 2007.

Kaatjes

eind maart koperspiraal verwijdert, daarna niet meer ongesteld. Na echo blijkt PCOS. Provera voor de menstruatie op te wekken en daarna clomid, 50mg, 100mg en 150mg sloegen niet aan. Nu puregon en pregnyl spuiten

Knuffeltje

Regelmatige cyclus, wel cystes op eierstokken, maar een late of geen eisprong. Verdere onderzoeken oa ook naar zaadkwaliteit.

Mar22

Sinds stoppen met anticonceptie in aug. '05 nog geen menstruatie gehad. Hormoonwaardes verschillen heel erg. Dmv echo-onderzoek PCOS geconstateerd in maart '06. In mei begonnen met Clomid. PCO + luteale fase insufficiëntie. 5 rondes Clomid+ Pregnyl gehad, in oktober begonnen met Puregon.

Mouse

Een kindje mbv Clomid gekregen. Nu bezig voor de tweede. Lange en onregelmatige cyclus. Op 20 september een kijkoperatie: alles in orde, door afvallen eigen cyclus herstelt, nu tot december zelf proberen daarna nieuw behandelplan.

Niekje

Heeft PCOS. Te heftige reactie op Menopur, 2x overstimulatie gehad. Clomid sloeg pas aan bij 200 mg. Zwanger geworden na de eerste IVF-poging!

Nonnie

Heeft al een kindje, gaat nu voor de tweede. In januari 2006 met anticonceptie gestopt. Zwanger geworden in april-mei ‘06.

Tata

Heeft PCOS. Clomid sloeg niet aan. Daarna overgestapt op Clomid in combinatie met Metformine. Dit heeft wel effect. Zwanger geworden in maart’ 06, uitgerekend in november '06!

Vrede121

Onregelmatige cyclus. Bij de gyn geweest en gebruikt nu 50 mg Clomid. Dit heeft wel effect. Eind februari '06 zwanger geworden!

WendyD

Heeft PCOS ,vleesbomen en een poliep en moet hiervoor een buikoperatie ondergaan. Gebruikt Metformine. Moet eerst afvallen voordat er begonnen mag worden met de buikoperatie en eventuele hormonen. Inmiddels op het streefgewicht! Operatie 4 december

Wienie

In november '05 met de pil gestopt. Zo nu en dan bloedverlies, echo lijkt op PCOS te wijzen. Primolut gehad om de menstruatie op te wekken en daarna met 50 mg Clomid begonnen. Inmiddels diagnose gesteld: wel PCO. Bloedwaarden goed. Clomid 50 en 100 sloegen niet aan (op 1 keer na) Nu starten met clomid 150.

Woezeltje

Missed abortion en curretage gehad in april '05. Onregelmatige cyclus. Tot eind maart '06 aan de Clomid (50 mg). In maart zwanger geworden en in december '06 uitgerekend!

ZWANGER!

• Iris: Waarschijnlijk PCOS, zwanger geworden in april en uitgerekend in

december-januari '06-'07.
  • Niekje: PCOS, zwanger geworden mbv IVF, bij de eerste keer raak!

Uitgerekend in maart '07?
  • Nonnie: Lange onregelmatige cyclus, zwanger geworden in

april/mei '06.
  • Tata: Na Clomidgebruik in combinatie met Metformine zwanger geraakt

in maart '06. Uitgerekend in november '06.
  • Truusdemier: Onregelmatige cyclus, miskraam gehad in juli '05. Nu

opnieuw zwanger.
  • Vrede121: Na onregelmatige cyclus en Clomidgebruik in februari '06

zwanger geworden. Uitgerekend in november '06.

Bevallen:
  • Angeltje: Mbv Clomid zwanger geworden. op 10 december bevallen van

zoon Nordin.
  • Bagheera: Zwanger geworden mbv Clomid, op 18 december bevallen

van dochter Kimberly
  • Indessa: Mbv 50 mg Clomid meteen de eerste ronde zwanger geraakt.

Bevallen van dochtertje Zoë op 4 jan. '06.
  • Kaat79: Heeft al een kindje. Had geen eisprong, mbv 100 mg Clomid

zwanger van tweede. Uitgerekend op 11 april '06. Bevallen van dochter

Lieke op 3 april '06.
  • Maja: Mbv 50 mg Clomid zwanger geraakt van eerste kindje.

Uitgerekend op 2 april '06. Op 8 april '06 bevallen van dochter Noëmi.
  • Paikea: Meteen zwanger na eerste Clomidkuur. Uitgerekend op 6

april '06. Op 11 april '06 bevallen van zoontje Kian.
  • Puk: Lange cyclus 40-50 dagen, spontaan zwanger in ronde 4!

uitgerekend 27 augustus '06.Met 19 weken bevallen van kindje Cees .
  • Whitedolfin: Heeft al vier kinderen, waarvan 3 mbv Clomid. Spontaan

zwanger van 5e kindje. Uitgerekend op 3 augustus '06. Op 12 juli

bevallen van zoon Karim!
  • Woezeltje: Na missed abortion in maart '05 precies een jaar later weer

zwanger geworden. Uitgerekend in december '06. Op 9 november

bevallen van dochter Luna

Heey meiden,

Ik meld me weer even hier na een paar drukke dagen.

Mouse, gefeli! Suup dat Brent zindelijk is!!

Verder even een egoberichtje… sorry

Eigenlijk heb ik vorige week 3 nachten niet goed geslapen. Kramp in mijn buik, zo erg dat ik niet kon voelen waar. (darmen of baarmoeder) Uiteindelijk 's nachts flink aantal uren de muren gezien van de wc, maar dat mocht niet baten. 3 dagen op paracetamol geleefd. En wat denk je, zaterdag en zondag wat bloed verloren. Niet ernstig, misschien 3 tot 6 druppels totaal.

In ieder geval had ik hele eigenwijze gedachtes om clomid te gaan slikken, zonder overleg met de gyn. Meiden neit schrikken hoor, ik heb het ook niet gedaan!

Stel je voor dat ik naar de gyn moet op 21 december, en ik dan al in de 2e ronde zou moeten zitten met clomid. En dan ziet de gyn eitjes die groeien, wel een beetje vreemd heh als je geen clomid slikt (wel dus), en zo dacht ik, eerlijkheid duurt het langs, en heb ik het dus ook niet gedaan.

Nou dat was het weer!

Liefs, Janine

Janine: rot dat je zo beroerd bent geweest de afgelopen dagen… Gaat het nu wel weer een beetje? En ik kan me voorstellen dat je in de verleiding kwam met de clomid hoor, maar heel verstandig dat je het niet gedaan hebt. Het is nooit goed om zelf te gaan dokteren…

Ik hoop voor je (en voor mezelf :mrgreen: ) dat het snel 21 december is!!

Liefs, Angeltje

Maaruh, even heel wat anders…

Mouse, je vroeg hoe het met Woezeltje gaat…

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze het jullie vandaag zelf had kunnen vertellen, maar dat gaat helaas niet lukken. Dus bij deze:

Afgelopen donderdag, 9 november, is Woezeltje bevallen van een hele mooie dochter: Luna!!! Ze weegt 2900 gram.

Helaas ging het niet gelijk zoals het moest met Luna en moest ze de couveuse in omdat ze zichzelf niet goed warm kon houden. Ook heeft ze de volgende dag nog eventjes op de hartbewaking gelegen omdat het niet helemaal lekker ging. Woezeltje zelf heeft ruim 2 liter bloed verloren tijdens de keizersnede, dus voelt zich ook nog heel zwakjes. Vrijdagavond ben ik heel even bij haar langsgeweest in het ziekenhuis en Luna is echt een heel mooi dametje hoor. Zoooo klein en zooooo schattig!!

Vanavond heb ik nog even contact met Woezeltje en dan weet ik hoe het nu met haar en Luna gaat. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!!

Liefs, Angeltje

Wauw wat goed zeg!! Een dochter!!!

Angeltje Feliciteer Woezel maar van me!!!

Woezel als je dit leest:

GEFELICITEERD

Vervelend dat het allemaal niet zo goed gegaan is.

Ik hoop dat het snel beter gaat met moeder en kind zodat ze er echt van kan gaan genieten!!!

Egni

hallo maak ik dit ook eens mee een nieuw deeltje

Even aanvulling op mijn voorgeschiedenis:

In november '05 met de pil gestopt. Zo nu en dan bloedverlies, echo lijkt op PCOS te wijzen. Primolut gehad om de menstruatie op te wekken en daarna met 50 mg Clomid begonnen. Inmiddels diagnose gesteld: wel PCO. Bloedwaarden goed. Clomid 50 en 100 sloegen niet aan (op 1 keer na) Nu starten met clomid 150.

Mouse , kan jij dit aanpassen? En er staan zoveel namen, maar de meerderheid van die mensen zijn hier al aantal weken niet geweest volgens mij?

En wat lees ik nu!!!

Wauw, een dochter voor woezeltje! VAN HARTE VAN HARTE!!! Maar wel behoorlijk te vroeg toch? Hoop dat het snel goed gaat met moeder en dochter (en vader natuurlijk) En ik wacht vol spanning op HET verhaal!

Tot sinas!

Wat een goed nieuws!! Jullie vinden het vast erg raar, maar heb vorige week gedroomd over Woezeltje, dat ze zou bevallen van een dochter!!! Wat ontzettend toevallig zeg!! Maar indd behoorlijk te vroeg of niet?

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE KLEINE MEID!!!

Echt een mooie naam zeg!

En 2 liter bloed verloren, heftig zeg, hoop dat jullie het goed maken en je gauw aansterkt Woezeltje! Ben ook heel benieuwd naar je verhaal en de eerste foto’s!!

Veel liefs

Mar

Hoi meiden,

Ik heb Woezeltje net gesproken en het gaat nog met ups en downs…

Zelf voelt ze zich nog niet echt goed en kan ze nog niet veel. Luna heeft ook vandaag nog wat zuurstofdipjes gehad en het hartje moet nog goed in de gaten gehouden worden. Donderdag moet Woezeltje zelf naar huis en helaas mag Luna nog niet mee, dus dat is erg moeilijk voor hen.

De keizersnede was idd erg vroeg, met 36 weken. Maar dit was vanwege de placenta die voor de baarmoedermond lag. Elk risico dat ze uit zichzelf zou gaan bevallen moest uitgesloten worden, vandaar…

Allemaal blijven hopen dat de kleine snel aansterkt en dat ze snel met zijn allen thuiszijn!!!

Liefs, Angeltje

Woezeltje en man: gefeliciteerd met jullie dochter Luna!

Hopelijk sterk je snel aan en ik :pray: dat Luna toch snel mee naar huis mag!

Lieve lieve Woezel (en hubbie),

Gefeliciteerd met jullie dochter Luna! Ik hoop dat ze snel mee naar huis mag en dat jij snel aansterkt ! Stuur je straks wel wat :-*

Doe je wel rustig aan, zo veel bloed verliezen is niet niks, heb ik ook gehad. Tip van de kraamhulp was om floradix te drinken (koop je bij de tuinen etc.)

Dikke zoen, Mouse

Lieve Woezeltje,

Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Luna.

Heel veel geluk toegewenst voor de toekomst.

En ik hoop dat het snel weer wat beter met jullie gaat. Hele dikke knuf! :-*

Groetjes,

Jippie

Woezeltje,gefeliciteerd met jullie dochtertje Luna . Hopelijk mag zij snel naar huis.

Van harte gefeliciteerd!! Wat een mooie naam heh Luna!

Hopelijk mag ze snel naar huis!!

Dikke kus!!

Janine

haai meiden,

Ohhhhh woezel, meid gefeliciteerd met je dochtertje!

Wat 'n mooie naam hebben jullie gekozen zeg! Hoop gauw jullie meisje te kunnen bewonderen! Dikke knuffel van mij!!!

Sophia, welkom hier!!

Mouse… ik mis mijn geschiedenisje bij je overzichtje :?

Dus hierbij ook mijn historie:

eind maart koperspiraal verwijdert, daarna niet meer ongesteld. Na echo blijkt PCOS. Provera voor de menstruatie op te wekken en daarna clomid, 50mg, 100mg en 150mg sloegen niet aan. Nu puregon en pregnyl spuiten.

Janine, voel je je weer wat beter? Snap wel dat je zo denkt hoor, maar 't is wel erg verstandig dat je je er overheen gezet hebt en 't niet hebt gedaan!

Ben vanochtend weer es superkwaad geworden op kantoor (me niet geuit, maar aan onze manager doorgemaild, bespreken we dan volgende week wel). moest eigenlijk vanochtend de 1e keer puregon gaan spuiten, samen met de assistente. maar als ik zou gaan, zou er niemand op de zaak zijn. Dus afspraak verzet naar morgen. wat denk je: kom ik op de zaak zit de kiet haast vol. Ik sprong haast uit m’n vel…

Heb dus even m’n hartje gelucht naar de manager toe, dat ik dit echt niet collegiaal vindt… Heb 't zelfs met ze besproken of ik kon gaan, maar dat kon echt niet… wel dus… aaaaaarrrgggggg. :twisted: :evil: :twisted:

Maar goed, morgen mag ik dus echt voor de 1e keer de puregon zetten. Vind 't best 'n beetje eng. Ben toch al zo’n bibberaar als iemand op m’n vingers gaat kijken, en zeker als er ook nog met naald en draa…euh… vloeistof gewerkt wordt. Ieuw… :shifty:

Maar goed, we willen heeel graag 'n kleintje, dus dan zet ik me hier wel overheen. Hoop dat 't allemaal meevalt. Maar ja, die ervaring kan ik pas morgen met jullie delen :mrgreen:

Mar, zeg jij ff hoe erg 't meevalt??? :wink:

Komt goed!

Liefs,

Kaatje

Hey laiferds :wink: ,

Kaatjes: Niet miepen :stuck_out_tongue: , het valt reuze mee!!!

Echt waar, joh, ik heb er serieus een halve nacht om wakker gelegen en toen ik het achter de rug had dacht ik: ‘Was dat alles??’ Het is werkelijk peanuts!! You go girl, go go go :thumbup:

De Pregnyl is een wat venijnigere (euhm correcte spelling :eh: ) prik, maar gelukkig is die maar eens per maand en dan is het nog goed te doen hoor! Ik snap het, het is een onwijs eng idee jezelf te moeten spuiten,maar houd die beeb in gedachte heh! Komt goed, let maar op!

Enne balen van je werk, maar dat herken ik ook wel zulke situaties, heb zelfs vanochtend weer moeten lopen zeuren dat ik morgen even weg kan. Best vermoeiend soms!!

Angeltje: Laat je het ons weten als je nieuws hebt over Woezel? (en over jezelf natuurlijk ook he, het aftellen kan beginnen!!!)

Ik heb vanochtend ff de ‘stoute’ schoenen aangetrokken en mn gyn gebeld. Ik voel werkelijk van alles en heb ook echt pijnlijke steken in mn buik dus ik dacht wat kan zo’n echo’tje ook voor extra moeite zijn…

Morgen om 8.55 kan ik terecht!

Laat het wel ff weten, zit morgen op dag 14 en ben ook heel benieuwd hoe het er voor staat met de cystes…

Kusss

Mar, thanx hoor!

Over die pregnyl, ik heb daar geen spuitje voor gekregen. Hoop dat ik die in 't ziekenhuis mag laten zetten door de assistente, want ik zag op 't plaatje al dat 't 'n flinke naald kon zijn… :think:

kaat, niet zeiken… :wink:

Ik had trouwens net in 't pco-topicje gereageerd. Goed dat je morgenochtend al terecht kan! Zo vlug!!! Ik wil morgen goed nieuws horen (lezen)…

Kom op, eitjes-van-Marr, groejuhhhhhhh!!!

Succes morgen!

Liefs,

Kaatje

Je moet wel naar het goede plaatje kijken hoor Kaat :stuck_out_tongue:

Die naald op het eerste plaatje hoeft NIET in je buik!!!

Zal hem wel ff voor je opzoeken, taaaadaaaa!!! ('t is dat naaldje dat al op het spuitje zit btw!!) Valt nog te overzien, toch?

whaha, ik ben echt dom… :doh:

Had dus dat lange ding al in m’n vel gestoken… :eh:

Maar goed, vind die andere ook wel heftig (nu ja, morgen vast niet meer! whaha). Had jij al wel de naald bij je pregnyl?

Kus,

Kaatje

PS: we kletsen zo her en der op diverse topics over en weer, he! Gezellig!!!