Meiden met een lange cyclus: deel 11

Helaas meiden, ondanks de goede eisprong zit de ongi er aan te komen. Had vanmiddag al een beetje roze bij het afvegen en nu net weer.

Had het eigenlijk pas vanaf vrijdag verwacht maar als ik tel vanaf vrijdag 2 weken terug toen ik even zo’n pijn had zou het 13 dagen na eisprong zijn. hoop dat ik toen m’n ei al heb gehad want als ik tel vanaf m’n pregnyl is het vandaag een luteale fase van maar 10/11 dagen.

Op hoeveel dagen na je eisprong test je meestal je bloed op progesteron? Ik heb het nu op vrijdag gedaan is 5 dagen na de pregnyl en een week na de vermoedelijke eisprong. Kun je na 5 dagen al zo’n hoge uitslag hebben? nou ja het komt er dus op neer dat ik toch weer een beetje twijfel :oops: over de eisprong maar als mijn waarde hoog was moet die er toch gewoon [goed] geweest zijn?? of kan je progesteron beinvloed worden door de pregnyl???

Zit er over te denken om toch maar weer te gaan tempen of met ovutestjes te gaan werken omdat ik er al drie maanden een beetje naast zit. :?

Denk trouwens dat ik morgen maar als dag 1 tel als het echt doorzet.

Ben er niet echt heel verdietig om maar tis toch een beetje jammer op valentijnsdag :frowning:

:-* egni

Hoi meiden,

ff kort hoor, Nordin moet zo weer zijn flesje :inlove: .

Diana: jemig, vervelend dat je nog langer in omzekerheid moet zitten. We blijven hopen dat alles goed is!!!

Mar: ja, dat openkrabben klinkt erg bekend. Op een gegeven moment ging ik zelfs mijn bed uit om met een schuurspons mijn handen te bewerken :oops: . Pijn is nu eenmaal beter te verdragen als jeuk… En ja, eczeem is helaas heel erg erfelijk voor een kindje. Daarom vond ik het ook zo erg dat het met de borstvoeding niet lukte met Nordin, je geeft je kindje dan net even wat meer afweersysteem mee. Maar goed, het is niet anders, met een hoop liefde komt het vast ook goed :inlove: .

En ik moest zelf naar de huisarts voor mijn hb (ijzer), vrijdag heb ik de uitslag.

O, het Nordin-alarm gaat af. Ik ben weer weg…

Liefs, Angeltje

Egni, tegelijk gepost :mrgreen: .

Rot meid, zeker idd op Valentijnsdag :cry: . Maar er komt een dag dat je een positieve test in handen zult hebben, blijf daar in geloven he?

Dikke kus!!

Ben nu echt weg, de sirene loeit inmiddels :shock:

Hoi meiden,

Diana, goed nieuws joh! volgens mij hebben ze gewoon geen rekening gehouden met een latere eisprong. Je echo ziet er net zo uit als mijn eerste echo bij Brent dat was ook bij bijna 6 weken.

egni balen meis het klonk zo goed.

Woezel, geniet ervan morgen en wat een leuke foto’s!

Janine, wanneer krijg je je uitslag?

ANgeltje, nee werk niet te hard hoor, nog 1,5 dag en dan heb ik ruim een week vrij, heerlijk!!! GA allemaal leuke dingen doen

wienie, wat ishet geworden voor de carnaval?? Foto! En veel plezier. Ik kom uit de omgeving Eindhoven tot ik ging studeren. Dus ben nu al zo’n 15 jaar weg uit Brabant, maar kom er nog regelmatig omdat mijn ouders en familie er wonen.

Kaatje, goed dat je er zo posief over bent!

Volgens mij zit mijn ei er aan te komen of is ie net geweest. Ik heb de ovutesten overboord gegooid deze maand wrd er een beetje gek van Maar ja nou twijfel ik dus weerwanneer mijn ei is :wall:

Mouse

He meiden,

Egni: Hoe is het nu? Ik hoop zo dat je ongi niet door heeft gezet :pray:

Wbt je vraag over het progesteron. Ik wil je absoluut niet ongerust maken, echt niet mijn bedoeling maar wilde het je toch ff vertellen hoe dat bij mij zat. Ik werd standaard 10 dagen na mn eisprong ongi met Pregnyl. Op dag 7 na de eisprong heb ik weleens een progesteron gehad van hoger dan 100 :shock: en toch werd ik 3 dagen later weer ongi. Toen heeft de gyn mij ook es op dag 9 laten prikken en wat bleek toen was het al helemaal terug gezakt. Ik had zoals dat heet luteale insuffiëntie, het gele lichaampje dat na je eisprong voor progesteron moet zorgen raakte te gauw uitgeput. Ik heb hiervoor mogen kiezen voor of 3 x extra pregnyl bijspuiten om het gele lichaam te laten ‘werken’ of na de eisprong beginnen met Progestan (vaginale progesterontabletten) Dit sloeg bij mij supergoed aan, want na de 1e maand was ik al zwanger… Ik zeg absoluut niet dat jij dit ook hebt hoor, maar misschien zou je het eens kunnen aankaarten met je gyn om ook op dag 9 te prikken??Sterkte meis, ik denk aan je en blijf voor je duimen hoor :hug: :-

Mouse: Ik hoop dat je je ei gehad hebt hoor!! Ik kan me voorstellen dat je gek werd van die ovutesten maar dan nu weer een btje twijfel he… Herkenbaar!! Merk jij het nooit aan je slijm eigenlijk wanneer je eisprong nadert?? Hopelijk zit je weer veilig op het wachtbankje nu hoor!! :-

Angeltje: Hopelijk is je hb nu goed! Ben je nog steeds erg duizelig en slik je nog staalpillen? Ik dacht ook dat eczeem erfelijk is indd, maar voel je niet schuldig he over de BV. Het wilde gewoon niet en indd met een hele boel liefde komt het zeker goed hoor :inlove:

Veel liefs

Mar

Hoi meiden!

Even snel een berichtje. Ik kom vanmiddag of vanavond wel even op iedereen reageren Ik ga zo met Luna die vegatest doen. Ik ben erg benieuwd. Ik moet wel zeggen dat het sinds een dag of 3 voor mijn gevoel wat beter gaat met haar buikje! Hopelijk blijft dat zo!

De 9 mnd beurs was gezellig!! Leuke dingen gekocht en daarna lekker uiteten geweest met mijn zussen. Echt een heerlijke dag gehad! En… maar 2 keer naar mijn moeder en na 5 uur maar 2 keer naar hubbie gebeld hoe het met Luna ging… :mrgreen: Heb me wel moeten bedwingen… :oops:

Ik heb wel ontzettend gehuild toen ik ging en Luna bij mijn moeder liet… Jeetje, wat doet dat even pijn om haar achter te laten!!!Luna moest ook meteen huilen toen ik begon te huilen, ze voelde gewoon dat er iets stond te gebeuren!! Maar ze heeft het super gedaan bij mijn moeder! Dat vertel ik straks wel, ga nu eerst op weg voor die test!!!

Liefs Woezeltje

Heey meiden,

Egni, balen weer meid!!! Echt kl*te!

Mouse, ik moet de 27e naar de gyn dus dan krijg ik ws de uitslag wel. Welke ovulatietesten gebruik jij? Ik heb nu de goedkoopste van matcare maar ik vind het niet alles.

Woezeltje, leuk dat de 9 maanden beurs leuk was! Hopelijk gaan we daar volgend jaar met z’n allen heen. Met een dikke buik of met kind… en dan als een soort meeting hahaha

Moest net sporten maar heb me afgemeld, werd wakker met flinke hoofdpijn… lekker een dagje niks dus.

Van het weekend weer werken…

Mar22: Ik herken het wel dat je heel snel geen broeken meer dicht kunt krijgen… Dat had ik ook! Hopelijk slaag je vandaag voor broeken!

En het is heel normaal dat de kwaaltjes de ene dag erger zijn dan de andere dag! Hopelijk zijn we zo 2 weken verder, dan krijg je weer een echo!

Egni: o… balen dat je ongi bent geworden! Ik had zo gehoopt dat het deze ronde gewoon raak was! :cry: Heeft het donderdag echt doorgezet?? Positief blijven he meid!!! Duim voor je!

Mouse: goed van je dat je geen ovutesten hebt gebruikt! Je word daar idd erg moe van… Het is nu wel vervelend dat je niet exact weet wanneer je eisprong is geweest, maar ik hoop dat je hem gewoon gehad hebt! Ik duim voor je lieverd, op een positief eindresultaat! :-

Janine; sterkte meid met de hoofdpijn! Hopelijk zakt het snel! Misschien een idee om lekker buiten te gaan wandelen of fietsen? Het is zo’n heerlijk weer!!

Hoe gaat het verder met je?

Angeltje: hoe is het nu met Nordin? En hoe was je HB? :-

Jippie: hoe gaat het met jou meid??

En alle andere meiden?

Liefs Woezeltje

Oja… vergeet helemaal te vertellen hoe de test is gegaan… :oops:

Uit de test blijkt dat Luna een behoorlijk vitamnie B12 tekort heeft… En ik ook… :frowning: Aangezien ik een erg tekort heb, krijgt Luna ook niet voldoende binnen via de bv. Dit heeft zijn weerslag op haar maag-darmstelsel. Vandaar haar klachten. Ook gaf hij aan dat ze ook nog erg gestresd is van de zwangerschap en de bevalling (niet zo’n fijne zwangerschap, met veel angsten en stress van mijn kant en een hele zware bevalling). Ook dat heeft zijn weerslag op haar maag-darmstelsel.

Ik heb nu vitamine B12 voorgeschreven gekregen, een behoorlijk hoge dosering en nu moet het als het goed is snel beter gaan.

Ook de vermoeidheidsklachten, hoofdpijn e.d. die ik maar blijf houden komen daar vandaan. Hij vroeg me of ik een slechte eter ben… :oops: Ja dus… heel erg zelfs… Ik moet nu meer vlees eten (waar ik niet zo gek op ben…), kwark en zacht gekookte eieren, want daar zit veel B12 in. Nou dan moet ik dan toch echt maar eens gaan veranderen…

Ook ga hij aan dat Luna een hoog sensitief kind is, en dat zei mijn gevoel ook al wel de hele tijd. (Mouse, jij weet sowieso wel wat dat inhoudt he :-* ). Ook moet ik me meer aarden en gronden, ik “zweef” te veel, waardoor de klachten aanblijven.

Volgende week moet ik bellen hoe het gaat en in mei hebben we een nieuwe afspraak staan voor zowel Luna als mijzelf.

Ik hoop echt dat het gaat werken en dat dit vitamine B12 tekort de oorzaak is! Ik ga heel secuur de tabletten innemen en meer vlees, kwark en eieren eten!!!

Echt een aanrader zo’n test! Alle puzzelstukjes over mijn klachten en Luna haar klachten vallen op zijn plaats! Hopelijk gaat het ook echt helpen!

Liefs Woezeltje

Hoi iedereen,

Woezeltje: Ik ben heel blij voor je dat er zoveel duidelijk is geworden uit de test! Eigenlijk best een logisch verhaal. Ik hoop dat als zowel Luna als jijzelf meer vitamine B12 binnen krijgen, dat jullie je dan snel veel beter voelen! Kun je B12 ook in vitaminepillen binnen krijgen, of moet je echt bepaald voedsel eten? En wat bedoel je er eigenlijk mee dat Luna hoog sensitief is? Dat ze snel energie en spanningen van anderen oppikt en daar dan op reageert? Trouwens een leuke foto van jou en Luna! Hihhi, ik had je heel anders verwacht: ouder, blond en langer haar. Stom hè? :roll: :mrgreen: Slaat echt nergens op, maar dat zal iedereen wel hebben. Sterkte & succes met alles!

Janine: Ik heb altijd ov-testen van CB gebruikt. Die zijn wel aan de prijs, maar ik maakte de testen dan open. Je kunt vervolgens de teststripjes eruit wippen met een schaar en dan kun je ze in de lengte doormidden knippen (wel goed onthouden welke kant de controlestreep is en welke de teststreep). Op die manier kun je ipv 7x maar liefst 14x testen voor hetzelfde geld! Bij mij werkten ze altijd prima. Ik hoop dat je hoofdpijn inmiddels weer wat over is! Beterschap! :-

Mar: Hoe gaat het nu met je? Begin je nu duidelijke zwangerschapskwaaltjes te krijgen? Jouw buikje is vast al heel snel te zien, omdat je ook wat smaller bent. We willen wel buikfotootjes zien, hoor! Ook nu al! :wink:

Mouse: Ik hoop dat je weer een mooie eisprong hebt gehad! Die ov-testen zijn wel intensief in gebruik, dat vond ik ook. Eerst 4 uren je plas ophouden, dan sta je vaak op ploffen en ondertussen niet teveel drinken. En elke dag op hetzelfde tijdstip doen, enz. Dan ben je er zoooo erg mee bezig, dat is ook niet leuk meer! Heb je je eisprong gevoeld? Heel veel succes met de wachtweken! Gaat het verder weer een beetje met je?

Angeltje: Hoe gaat het met de “sirene”? :mrgreen: Heb je de uitslag al van je hb? Hoe gaat het nu eigenlijk met je eczeem?

Egni: Heeft je ongi nog doorgezet? Ik hoop stiekem van niet! Een luteale fase van 10-11 dagen zou nog wel net goed zijn, hoor! Maar ik snap wat je bedoeld, je hebt het liever wat langer! Bij ons wordt het progesteron 5-7 dagen na je eisprong getest. Dus als je waarde dan goed is, gaan ze er vanuit dat je een goede eisprong hebt gehad. Sterkte maar weer, meid! :hug:

Diana: Ik had al gereageerd op een ander topic. Fijn dat de echo nu wel overeenkwam met de termijn! Als je volgens de echo vorige week 5 weken was, en nu 6, dan is dat wel een goed teken! Dan zit er wel groei in. Dus positief blijven en ik hoop dat er volgende week een hartje te zien is! :-

Hoe gaat het met alle andere meiden? Kaatjes, Wienie, Puck, Bagheera en de rest?

Ik moest vanochtend voor de eerste fm. Ik was best wel zenuwachtig… De fm is net als anders, maar je bent toch benieuwd of je wel goed reageert op de IVF-hormonen, of alles wel goed gaat, enz. Ik had aan de rechterkant zeven follikels, eentje was al 17 mm en de rest was 13-14 mm. Dus dat gaat aardig gelijk op! Aan de linkerkant zaten er zes van dezelfde grootte, dus in totaal 13 follikels! :clap: Het bmslijmvlies was ook al mooi van dikte, 10,6 mm. Dus de gyn was heel erg tevreden! Ik moet nu zelfs minder Puregon gaan spuiten. Ik moet maandag weer voor een meting en dan verwachten ze de punctie al te kunnen plannen. Dat zal waarschijnlijk woensdag of donderdag worden! Dus al op dag 15-16! :shifty: Jeetje, doodeng allemaal! Ik hoop zooo dat we over ruim een week twee mooie embryootjes terug kunnen plaatsen! :pray:

Alvast een fijn weekend & een dikke :-* !

Liefs,

Jippie

Jippie: Wat super dat er zoveel goed groeiende follikels zijn!!! Wauw, ik hoop dat ze goed door blijven groeien!! Ja, spannend hoor… nu gaat het echt opschieten he!!! Ik blijf echt heel hard voor jullie duimen!!!

Mmmm… dus je had me ouder verwacht… ben nog maar 27 he… :mrgreen: En blond??? Kom ik zo over dan??? hahahahaha, grapje hoor! Moet wel zeggen dat mijn haar altijd wel langer is geweest, maar na de zwangerschap heb ik het afgeknipt, omdat het zo slecht was!! Ik laat het wel weer groeien. Enne… mijn haar zat die dag ook niet geweldig… :oops:

Kijk maar eens op deze site wat betreft hoog sensitief: http://www.lihsk.nl/

Het klopt dat Luna dan idd heel gevoelig is voor prikkels e.d. en veel oppikt. Maar je zult er bij kinderen pas meer van merken als ze ouder zijn. Ik wacht dus ook nog maar even af hoe Luna als ze wat groter is erin staat.

Succes meid!!! Mijn duimen blijven draaien!!!

:-* Woezeltje

Hoi Woezel,

Ja… een echt dom blondje had ik verwacht! :mrgreen: Grapje, hoor! :-* Ik weet eigenlijk niet waar dat op gebaseerd was. Je hebt van iedereen een bepaald beeld qua uiterlijk, en het klopt nooit. Geruststelling: Ik had Mar ook heeeeel anders verwacht dan hoe ze er in werkelijkheid uitziet! :wink: Wat je leeftijd betreft: Ik dacht dat je ouder was. Ik word zelf 29 in april, ik dacht dat je ongeveer even oud was, of net iets ouder. Hoe oud is iedereen, eigenlijk? Staat dat in ons lijstje?

Liefs,

Jippie

Ik ben 26, te kort voor mijn gewicht en nu een kort koppie haha

Hoi Janine,

Hihhi, ik ben ook te kort voor mijn gewicht! :mrgreen: Kort koppie? Ik dacht dat je dat al had! Nee, dat zijn geen hersenspinsels van mij!

Volgens mij had je een keer je eigen foto als avatar, en daar had je toch kort haar op?

Dooeeiiii,

Jippie

He meiden,

Woezeltje: Wat ‘fijn’ dat jullie nu weten waar het aan ligt. Krijg je nu ook injecties met vitamine B12 eigenlijk? Een collegaatje van me heeft het ook namelijk… En wat apart dat ze nu al kunnen inschatten of een kindje hoog sensitief is, vind het erg interressant. Zal dan ook gauw ff op die link kijken… Fijn dat de 9maanden beurs leuk was en kan me voorstellen dat je het moeilijk had om Luna voor het eerst achter te laten. Wanneer is je verlof ook alweer afgelopen?

Jippie :clap: Wat een goede ‘oogst’ al zeg! En al zulk mooi baarmoederslijmvlies! Oooo wat wordt het spannend!! Over een wk heb je de punctie gewoon hoogwaarschijnlijk al achter de rug meis! Wat gaat het ineens snel zeg! Ik duim mee voor 2 mooie emmies :pray:

En grappig he zo had ik bij jou ook weer een ander beeld. Zelfde had ik bij Egni… Maar heb ook geen idee hoe je een bepaald beeld vormt bij iemand…

Janine: Hoe gaat het nu met je hoofdpijn? Is het afgezakt?

Hoe is het met de rest dan?? Tis een beetje stilletjes soms…

Heb niet teveel geshopt hoor, want anders blijf ik bezig :wink: Heb voor bij huis lekker van die velours (schrijf je dat zo??) broeken gekocht met een brede band die errug veel meerekt… Nu ook aan, zit heerlijk!!

Verder zat ik gister ff goed in de stress, was uit eten geweest met een vriendin. Harstikke gezellig, had lekker varkensfilet besteld in roomsaus. Alleen toen ik het bijna ophad zag ik pas door de saus heen dat het een btje roze was vanbinnen… Ik voelde me zo rot eronder, en toen ook nog een btje ziekig geweest vannacht. Bah, wat voelde ik me klte… Maar goed, kan er nu toch niks meer aan doen en t was niet rood ofoz vanbinnen… Voortaan beter opletten… Verder beginnen de echte kwaaltjes indd te komen nu. Mn borsten voel ik echt heel goed nu en ben bij vlagen echt misselijk. Maar ik ga zeker niet lopen zeuren, ik heb het er allemaal voor over!! Ik plas me suf in de groene flessen van Moeders voor moeders… Bijna niet genoeg aan 1 fles per dag :mrgreen:

:-

Mar

Jippie: :lol: ik word in mei 28 dus ben wel bijna even oud als jij hoor!! Grappig he, hoe je een beeld van mensen in je hoofd kunt hebben! Heb ik van jou ook hoor… maar vertel het je pas of het klopt als ik je 15 april heb gezien… :stuck_out_tongue:

Janine: :lol: leuke opmerking: te kort voor mijn gewicht… :mrgreen:

Mar: nee, ik krijg geen injecties, maar tabletten waarop ik moet zuigen. Ze worden in Utrecht door hem besteld en dan naar mij per post toegezonden. Zal wel een speciaal iets zijn vanuit de homeopathie denk ik…

Probeer je idd niet te druk te maken over het eten! Ik heb dat zo erg gehad dat ik er gestresd van raakte! Ik snap dus heel goed hoe je je voelt!! Het heeft mijn zwangerschap heel zwaar gemaakt, dus probeer er niet te zwaar aan te tillen, want ik wens het niemand toe om daar zo panisch mee om te moeten gaan! Maar ik snap je dus heel goed!! Rustig aan hoor!

Luna heeft vandaag zomaar 2 uur in bed geslapen!!! :shock: Ben helemaal trots op haar :mrgreen: Alleen nu ligt ze weer op mijn arm te slapen… :roll: Duurt lang met 1 hand typen…

Liefs Woezeltje

Alaaf!!!

Even kort hoor…ben redelijk beschonken… mag wel voor een keertje dacht ik zo…maarre had gister ene bericht getypt en geplaatst en nu zie ik het nergens!!! Dus das balen! (zat op andere laptop, dnek dat het daar aan ligt!!!)

MAar ik zit in de carnaval en vind hte nog leuk ook!!!

Tot snel!!! fijne dagen met of zonder carnaval!!!

Liefs wienie

dit berichtje had ik gister geplaatst…zelfde op 2 topics, alleen wa sie op ander topic wel doorgekomen!!! dan is ie hier alsnog!

ha ladies,

ben ik weer, druk druk druk! carnaval voor de deur dus er moet voor die kids een feestje georganiseerd worden!

enne ik ben eruit hoor…net stad in geweest want wilde toch graag iets op ene gewone spijkerbroek…en bij h en m om kwart voor 9! compleet geslaagd, bloesje, wat prullaria en ben nu ene cowgirl met een rose tintje! (had nog en gave knalrose cowboy hoed met pailletjes)foto’s helaas even niet, misschien later! en nu heb ik er dus helemaal zin in haha!

ik heb trouwens de laatste dagen buikpijn en af en toe steken onderin buik. Ook mooite met grote bodschap. gister was mijn buik zo opgezet dta ik wle 3 maanden zwanger leek. en ik heb nu ook wat bloeverlies. moet nog 2 dagen provera. hoop dat het ene goed teken is, dat die cyste weg aan het gaan is ofzo?!

nou komende dagen zal ik e rniet zoveel zijn denk ik, veel in d ekroeg, en verder slapen en katers uitzitten…nu kan het nog en dan geniet ik er maar extra van hoor!!!

even geen reactie op iedereen hoor, ben echt moe van hele stad aflopen!

Alle carnavallers veel pelzier gewenst!

tot snel dames!!!

x wienie

Wieniex: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: Je mag best beschonken zijn hoor!!! Geniet er van!!!

:-* Woezeltje

Hallo!

Mar, bedankt voor je antwoord! Ik snap dat je me niet bang wil maken maar dat wat jij schrijft daar heb ik zelf ook al aan gedacht ik ben eigenlijk iedere maand nog eerder ongesteld geworden dan dat eigenlijk moest. Het vervelende is dat ik ook niet precies weet wanneer mijn eisprong is geweest. Ik zal het mijn gyn de volgende keer eens voorleggen.

Wat lekker dat je je nu echt zwanger voelt :sick: [beetje dubbel he haha] maar het zijn goede tekenen!! geniet er maar lekker van hoor!!

Woezel, wat goed dat je zo’n test hebt laten doen. Wat is het trouwens precies voor tets en wie voert dat uit?? Of heb je dat al vertelt?

Fijn dat je nu weet wat het probleem is. B 12 lijkt me inderdaad iets waar je geen tekort van moet hebben. Hoop dat het snel helpt!

wienie, lekker feetsen!!! Geniet ervan!!

Jippie, oooh wat goed zeg die eitjes! Ben blij voor je! Het is nu echt spannend. Ben zo benieuwd!! Heel veel geluk!!! :thumbup:

Ik ben inderdaad donderdag goed ongi geworden helaas. Ben er toch wel even een beetje boos om geweest.

Morgen begin ik weer met spuiten en volgende week maandag weer naar de gyn.

Hey hoe denken jullie trouwens dat ik eruit zie??? leuk om te horen of jullie er erg naast zitten haha!! Wil ook wel een foto plaatsen hoor!

:-*

Egni