Meiden met een lange cyclus: deel 11

Diana, ik hoop echt dat je volgende week een mooi kloppend hartje ziet. Ik heb jullie verhaal een beetje gevolgd en het lijkt me vreselijk om je kindje te moeten verliezen. Het is jullie extra gegund.

dank je wel meid…ik zal jullie op de hoogte houden oke?

Ffies gauw een berichtje. Ik trek het niet meer van de spanning vlgs mij :lol:

Bedankt voor jullie succeswensen!!! Nog een dik uur en hopelijk loopt het niet uit!! Ik laat gauw wat horen hoor!

Nu eerst ff weer gauw naar de w.c. :wink:

dikke kus

Even heel veel SUCCES voor Mar!!! Enne even een hart onder de riem: wel niet helemaal hetzelfde maar toch: Mijn liefste dinnetje is zwanger…maar afgelopen week ineens van 1 op andere dag geen kwaaltjes meer, dus ik had er niet zo’n goed gevoel bij, maar dat heb ik maar niet gezegd. Echo gehad en wat bleek, ok gewoon keizwanger en goed hoor! Dus beetje bloedverlies…daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Haar gyn zei dat het in principe gewoon oke is zolang het geen hevig bleodverlies en geen hevige krampen zijn.

Dusse we gana voor ene tweeling oke!!!

(dadelijk zijn het er drie hihi, :shock: )

Ik duim voor je en niet zo zenuw doen hoor!!!

:hug:

Ben terug!!!

Het is er 1tje meiden, maar daar zijn we superblij mee! :smiley: :smiley: Het bloedverlies kwam waarsch. van de innesteling want het vruchtje zit prachtig in het midden van de baarmoeder… gyn wil wel dat ik een btje rustig aan doe omdat het slijmvlies snel geprikkeld kan raken… Verder zag alles er goed uit en progestan mag ik gewoon doorgebruiken tot de 12e week om het risisco op een mk zo klein mogelijk te houden. Alhoewel ze dacht dat het niet nodig meer was hoor, maar gewoon voor onze eigen geruststelling ook…

Hartje konden we helaas nog niet zien kloppen, daar is het nog te vroeg voor… Over 3 weken krijg ik weer een echo!! Ben echt erg blij!

Wienie: Fijn dat het bij je vriendin ook goed zit meis! Het hoeft indd nix te zeggen een btje bloedverlies of ff geen kenmerken.

Lieve meiden bij wie het nog niet wil lukken, geef niet op he! Ik hoop echt dat jullie ook heel gauw dit bijzondere gevoel mogen meemaken. Blijf met jullie meeleven en schrijven.

Hele dikke knuf en kus :-*

Mar

Jippie: Ik kan me voorstellen dat je die laatste pil als begin ziet van de IVF. Meid ik duim zo voor je dat het aanslaat!

Mouse: Groot gelijk dat je even bijgekomen bent, hopelijk gaat het al weer beter met je! Fijn dat je met hubbie wat hebt kunnen regelen, alvast veel plezier in je vrije week!

Mar: Wij kregen ook al meteen babyspulletjes, ze zijn dan zo blij dat je zwanger bent, dat ze he tniet kunnen laten. Maar als je zelf in onzekerheid zit, kun je er nog niet echt blij mee zijn, tenminste, dat had ik toen.

Egni: Spannend, hoor, succes met afwachten weer, ik duim voor je!

Kaatjes: Jee, wat vervelend dat wachten elke keer hè? Ik voel zo met je mee, ik vond dat elke keer weer moeilijk… Ook voor jou en de andere meiden blijf ik duimen hoor, ik hoop zo dat het bij jullie ook gauw gaat gebeuren :pray: :pray: :pray: :pray:

Wienie: Alweer een stapje vooruit! Gelukkig maar, want steeds maar door “modderen” is ook niet leuk. En carnaval is ook heerlijk om er even helemaal uit te zijn, even lekker hossen en dansen! Ik kan daar ook zo van genieten. Enne: schminck verbergt veel hoor, ik sprek uit ervaring

:wink:

Paikea: Jeetje wat een lange bevalling is dat geweest :shock: Kan me voorstellen dat je weer voor een Keizersnee zou kiezen hoor!

Mar, hoe is het? Ow ik hoop zo dat het goed is :pray: :pray: :pray: :pray:

Hier zijn 2 hectische dagen en nachten achter de rug. Kimberly kwam om de 2 uur en dat ging 's nachts gewoon door Sleepy

We denken dat het regeldagen zijn geweest. Gisteravond hebben we maar een pakje Ntrilon open gemaakt en heb ik de BV afgekolft, zodat de melkproductie toch hoger wordt. Ik had maar 60 CC deze keer.

De N
trilon heeft geholpen want Kimberly heeft vannacht van 1.00 uur tot 5.00 uur geslapen en daarna kwam ze pas om 9.00 uur! Wat een opluchting is dat na 1 nacht om de 2 uur en de nacht daarvoor om de 2½ uur!

Mar: super gefeliciteerd meid!!! Helemaal geweldig dat er een mooi vruchtje zit!!! En ja, 5 weken is nog wat aan de vroege kant voor een hartje! Over 3 weekjes is het wel te zien, dat is gewoon genieten!!!

Hopelijk ben je nu gerustgesteld en kan je een beetje gaan genieten van het zwanger zijn!!! :-*

Ik kom dit weekend even op iedereen reageren! Het gaat me nu gewoon even niet lukken!!

Denk aan jullie lieverds!!!

Liefs Woezeltje

Ben ook echt superblij voor je Mar!!! Wacht maar tot je over 3 weekjes dat hartje ziet kloppen, zo bijzonder!!!

Kom ook later weer een keer op de rest reageren, zit nu weer met Nordin op schoot te typen. Het boefje wil niet slapen vandaag, alleen maar bij mama op de arm :eh: .

Nou, tot gauw weer.

Dikke knuffel,

Angel en Nordin

Wauw Mar, super van harte!!! Mooi zeg! Dan weet ik t nu zeker, als ik drie eitjes krijg ga ik er ook voor! (had al helemaal zoiets van dadelijk krijg je er drie!) Geniet ervan!!!

Pff Mar, gelukkig dat alles goed is!!

Ik kwam ff snel kijken, maar stop er nu weer mee, heb nog steeds last van mijn arm.

Ben begonnen met ovulatietesten om misschien mijn ei te spotten… we zien wel

He potverdikkie zit ik al een paar keer in mijn mailbox te kijken of er al bericht is van Mar heb ik dus gewoon geen melding gehad :x !

mar, wat onwijs goed om te horen!!! en toch maar eentje nou dat is toch ook wel beter toch!? :wink:

Ga nu maar lekker van je zwangerschap genieten!! Enne stuur even wat hormoontjes deze kant op!!

:-*

Egni

Mar: Gefeliciteerd met de mooie echo, meis!

Het is je van harte gegund, geniet er maar van! :-*

Bagheera: We zijn gisteren begonnen met spuiten, dus het is nu echt allemaal officieel van start gegaan! :shifty: Gisteren moest ik de eerste Lucrin-injectie zetten, dat legt je eigen cyclus helemaal plat. Vanavond moet ik Lucrin en Puregon spuiten, dat laatste is om de follikelgroei te stimuleren. Ik moet Lucrin & Puregon door blijven spuiten tot de punctie. Wat een leuke foto van Kimberly! Wat een cuuutiiieeee! :inlove: Hopelijk gaat het slapen nu wat beter. Ik ben blij dat de bijvoeding geholpen heeft, misschien had ze gewoon honger.

Iedereen druk op het moment? Hihhi, iedereen komt effies langswaaien!

Fijn weekend alvast!

Liefs,

Jippie

Wat een druk leven hebben jullie allemaal zeg :mrgreen:

Many thnx voor de felicitaties hoor! Enne bij deze voor alle meiden die ze hard nodig hebben strooi ik rijkelijk met hormoontjes. Vangen hoor!!! :wink:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: ::

Jippie: Eindelijk ben je begonnen :dance: Hoe vergaat het spuiten je, lukt het allemaal? Is het een btje gebruiksvriendelijk die Lucrin? Succes met de Puregon erbij! Hopelijk gauw een punctie!!!

Bagheera: Aaaah wat een skeet :inlove:

Wat zul je moe zijn geweest van die 2 gebroken nachten. Fijn dat het met de bijvoeding beter gaat hoor! En dat ze vanmorgen pas weer om 9 u. kwam voor jou ook wel es lekker!!

Angeltje: Wat een lief koppie zit erop zeg :inlove: Lachebekje! Hopelijk is het je gelukt om hem aan het slapen te krijgen!

Fijn weekend allemaal! Nog leuke plannen?

dikke kus

Mar: JAAAAA Gefeliciteerd!

Ik heb de hele tijd aan je moeten denken vandaag! Wat een goed nieuws zeg, geniet er maar van!

Jippie: Lucrin heb ik ook gehad, bij mij lag mn cyclus daarna een half jaar lang stil. Maar ik heb dat éénmalig gehad en hoefde niet bij mezelf te spuiten.

En ja, wij hebben weekendplannen! Morgen gaan we naar Tilburg en gaan daar carnavalsspullen kopen :dance:

Voor Kimberly is er helaas geen pakje, dus dat gaat 's mam zelf maken we hebben vandaag stof en spulletjes gekocht. Ze krijgt een Teigetje pakje :inlove:

We hadden haar voor de grap aangemeld voor de kindercarnaval bij onze carnavalsvereniging. Op maandag is het daar kindercarnaval en de kinderen van de leden krijgen dan hapjes, drinken, ijsje, enz. Maar voor ieder kind is er ook een kadootje. Met driekoningen gaan een stel leden langs de deuren zingen om geld op te halen. Van dat geld wordt dan de kindercarnaval betaald en het kadootje. Ze gaan dit jaar een kado t.w.v. 15 € kopen voor 's Kimberly. :mrgreen:

Volgend weekend begint het dus echt! Gaan er hier nog meer carnavallen?

Ik denk dat ik als Winine de Poeh verkleed ga :mrgreen:

Bagheera, wij gaan zondagmiddag naar de optocht in Maastricht, maar niet verkleed. Ik ben benieuwd hoe Kian het vindt. Volgend jaar krijgt hij zeker een pakje.

Ik wil juist de volgende keer geen keizersnede. Moet er niet aan denken. Ik vind het erg pijnlijk en ik zou veel liever op de natuurlijke manier willen bevallen. dan herstel je sneller.

Mar, gelukkig. Poeh, wat een opluchting. Geniet maar lekker van dit gevoel.

Hier wordt helemaal geen carnaval gevierd! Ik woon in Friesland, hier is dat geen traditie. Al schijnt het hier wel steeds meer overgenomen te worden. Wij hebben in de zomer elk jaar een kleine week feest: allerlei evenementen, concours hippique, jaarmarkt, enz. Ook erg leuk!

Bagheera: Weet je nog hoeveel eenheden Lucrin jij moest spuiten? Ik hoef maar een hele kleine hoeveelheid te spuiten. Ik heb een emmertje, met in het midden een ampul en er zitten spuitjes bij. De spuitjes zijn heel dun, ik moet elke dag 0,2 ml (20 eenheden) spuiten. Ik denk dat dat zo’n kleine hoeveelheid is dat het niet langer in mijn lichaam zit dan de IVF-poging duurt, dus maar een paar weken. Had jij ook zo’n jeuk nadat je Lucrin had gehad? Bij mij jeukt de injectieplek elke keer zo, heel irritant! :roll:

Groetjes,

Jippie

Paikea: Vanwege de heftige bevalling mogen wij er volgende keer weer voor kiezen voor een Keizersnee. En ik moet zeggen ik zou het zo weer doen, je geneest er zoveel sneller van dan een “gewone” bevalling!

Toen ik na 3 dagen thuis was liep ik meteen op die dag 3 keer de trap op en af, en na een paar dagen stond ik de vaatwasser te vullen en deed al licht huishoudelijk werk.

Het ligt er gewoon aan hoe je de bevalling ervaren hebt. Mijn zus is wel op de natuurlijke weg bevallen maar heeft 2 weken lang bedrust moeten houden i.v.m. ontstekingen van de hechtingen. Gelukkig hadden ze boven een w.c. anders hadden ze een chemisch toilet of emmer neer moeten zetten. Na die 2 weken heeft het nog weken lang geduurt eer ze weer de oude was. Ze heeft nog lang last gehad van de hechtingen, kon ook bijna niet zitten.

Ook van de decembermama’s waar ik mee schrijf zijn een aantal dames die nog lang last hebben gehad van de hechtingen en helemaal nog niet aan “klussen” moesten denken.

Daar heb ik allemaal geen last van gehad. Op maandag ben ik bevallen, donderdag was de kraamhulp weg en op vrijdag liep ik al buiten. Precies een week na de bevalling zijn hubbie en ik met de wandelwagen al een eind gaan wandelen.

Dus het is maar net hoe je de bevalling en het herstel ervaart, ik zou zo voor nog een keuzersnee gaan :smiley:

Bovendien hebben we er zolang op moeten wachten en ook in de MMM gezeten, dat het mij ook niks uit zou maken om de volgende keer weer precies dezelfde bevalling te hebben.

Om je ff een idee te geven: we moesten om 7.45 uur in het ZKH zijn, ik werd ingeleid.

9.00 uur: eerste antibiotica i.v.m. de streptokokken B bacterie die ik had, daarna elke 4 uur.

10.00 uur: weeën opwekkers gekregen.

13.00 uur: vliezen gebroken. Heftige weeën al.

15.00 uur: Ruggeprik gehad. 4/5 cm ontsluiting. Persweeën begonnen.

21.35 uur: Gyn komt weer kijken: 5/6 cm ontsluiting.

Diepe teleurstelling, de persweeën waren bijna niet meer op te vangen, hubbie sleurde me er doorheen gelukkig. Toen werd het besluit genomen tot een Keizersnee. Er was eerst nog iemand voor me en dan mocht ik.

21.40 uur: weeën opwekkers gaan eraf, scheelt bergen! Nu is het een keer zuchten en de wee is weer weg.

22.30 uur: het is tijd! Klaargemaakt voor Keizersnee, andere ruggeprik gehad

22.45 uur: naar de OK!

23.12 uur: Kimberly is geboren!

De enigste pijn die ik heb gehad was in mijn liezen na de bevalling. Ik mocht toen 2 paracetamols per keer innemen en dat hielp echt goed. Mijn banden waren natuurlijk door gesneden tijdens de Keizersnee en als je dan trap gaat lopen voel je het wel trekken. Maar ik moet zeggen dat ik verder echt geen pijn heb gehad na de Keizersnee.

Jippie: Ik hoefde de Lucrin niet zelf te spuiten, ik kreeg m op recept van de gyn mee en bij de huisarts kon ik m laten zetten. Ik heb ook maar 1 spuit gehad, maar de hoeveelheid weet ik zo even niet.

Ik zoek het even op voor je. Voor zover ik me kan herinneren jeukte bij mij de injectie plek ook, maar niet zo heel erg.

Jippie: Ja ik heb het gevonden.

Kort antwoord op jouw vraag: ik kreeg 11.25

Ik zal een stuk copieëren uit het verslag wat ik toen geschreven heb:

Het begon al in de wachtruimte.

Ik hoorde m’n naam, en zag niemand. Ze had dus m’n naam geroepen en was meteen d’r hok weer in geschoten.

Dus ik kijken welke deur openstond ( stonden bijna allemaal open) en uiteindelijk zag ik een hok waar ze in zat. Ze keek niet op of om toen ik binnen stapte. Ineens sprong ze omhoog en zei dat ik mocht gaan zitten ( Ik zat inmiddels al ).

Ze stelde me een aantal vragen, en toen ik antwoord wilde geven, kapte ze tot 3 keer toe gelijk mijn verhaal af…

Ik moet spuiten halen bij de apotheek, die moet ik bij de ha laten zetten, ze wil me in de overgang zetten door Lucrin 9 te geven. Dat was niet zo’n gemene spuit dan de andere. Bij nazoeking in een boek kwam ze er achter dat ze me 11.25 wilde geven. Met Lucrin wordt de endometriose ingedamd.

bijwerkingen lucrin:

misselijkheid, braken, maagdarmstoornissen, vochtophoping, gewichtsklachten, allergische reacties, krachteloosheid, gewichtsveranderingen, opvliegingen, pijn in de borstklieren, libido verlies acne ontsteking van de vagina, hoofdpijn, duizeligheid, depressie, emotionele labiliteit, spierpijn, nervositeit stoornis van de huidgevoeligheid (jeuk) en slaapstoornissen.

droge mond, dorstgevoel, eetlusveranderingen, smaakstoornissen, windergheid, pijnlijke en moeizame urinelozing, hartkloppingen, kortademigheid, plotseling verlies van bewust zijn, bloeding in huid of slijmvlies, haaruitval, lymfeklierzwellingen, nagelgroeistoornissen, vettige huidschilfers, afscheiding van moedermelk, overmatige beharing, stemverandering, angst, verhoogde bloeddruk, geheugenstoornis, vissustoornissen en waanvoorstellingen

Over een maand moet ik terug, dan wil ze weer voelen en kijken en over 2 maanden wil ze dan een kijkoperatie doen, en eventueel de endo weghalen, maar dat betwijfelde ze, want het zit achter m’n baarmoeder, dus is heel moeilijk om weg te halen. Achter je baarmoeder heb je kleine bobbeltjes zitten. Op het plaatje leken het kleine ballonnetjes, en daarvan kunnen ze het heel moeilijk afhalen, maar dan nog, het zit op mijn blaas, mijn linker stuk baarmoeder, eierstok en eileider… Als ze de endo weghaalt daar, krijg ik littekenweefsel, en dus zou de pijn bij het klussen nog niet weg zijn.

Na de operatie wil ze me op hormonen zetten zoals Clomid om zwanger te raken.

Bij het onderzoek zit ze op m’n buik te douwen, vraagt ze of dat zeer doet… nou ik kon niet eens ademen van de pijn. Ik verzamelde al mijn krachten, zeg dat het zeer doet, blijft die *** gewoon op m’n buik op diezelfde plek douwen.

Dus ik heb daarna nog 3 keer moeten zeggen dat dat zeer deed…

Ze zag wel dat ik nu een eisprong heb, en daar moesten we gebruik van maken.

Ze begon ook nog rot te doen over Tilburg, dat ze dat helemaal geen leuke stad vond, en veel te groot en dat ze blij was weer deze kant op te komen.

Ze zei ook nog dat ze “daar” wel erg snel praten over operatie, zij was er erg terughoudend in

en dat ze “daar” ( dat woordje “daarâ€? zei ze elke keer op een neerbuigende toon) niet gekeken hebben of mijn eileiders en eierstokken wel open waren, iets wat zij wel zou doen bij de kijkoperatie. Ik vroeg nog: zie je het eitje zitten dan?

Gaat ze weer hetzelfde verhaal ophangen waar m’n baarmoeder was en m’n blaas…

Ze zei dat ze 2 opties had, maar ze overlegde niks met mij, ze koos voor deze, ook al liet ik overduidelijk merken dat ik dat niks vond, die hartkloppingen en die overgang.

En toen ze me onderzocht had, zei ze: “ik ga alvast naar de balie, vergeet je spullen niet�

en hopla, pleite was ze.

Daar zat ik dan, met mijn papier vol met vragen…

1 juli 2005

24 juni ben ik naar de huisarts geweest voor uitleg.

Lucrin is er alleen in 11,25 dus dat de 9 minder vennijnig zou zijn is kwats.

Er staan inderdaad veel bijwerkingen, maar bij bv anti biotica staan ook veel bijwerkingen. Ze moeten dat erbij zetten omdat ze dat wettelijk verplicht zijn vanwege aansprakelijkheden.

De meest voorkomende klachten zijn: misselijkheid, hoofdpijn, duizelig en buikpijn.

Toen heb ik de spuit laten zetten. 2 dagen een zere bil gehad.

’s Avonds ben ik ongi geworden. Dit duurde tot en met maandag.

Maandag voelde ik me erg misselijk en beroerd, mijn collega vroeg of het wel ging, ik zag er blijkbaar erg grauw uit. Gaanderweg de dag ging het al beter met me.

Donderdag werd ik ineens weer ongi… 1 guts en daarna was dat ook weer over.

Ook was ik erg misselijk en duizelig. Ziek gemeld op mn werk.

Ook vrijdag was ik nog duizelig, maar kreeg er erge hoofdpijn bij. Aan het eind van de middag verdween de hoofdpijn en werd ik weer misselijk.

Ik moet er wel bji zeggen dat ik niet meer terug ben geweest bij deze gyn, maar een andere heb gevragen.

:dance: :dance: Mar :dance: :dance:

Wat ben ik blij voor jullie zeg! Heb echt de hele tijd gedacht `hoe zou ´t zijn´? Goed dus! Heerlijk!!!

Ik heb de rest van alle berichten ook niet gelezen, want heb nauwelijks tijd. We zijn ´alvast´ aan ´t verhuizen! Over 2,5 week wonen we hier niet meer, is best raar!

Overigens gisteren bij de fert.arts weer leuk nieuws gehoord… :think: ahum :think:

Er zat 1 cyste voor ik pregnyl zette en die moest nu wel weg zijn. Helaas, zat er nog wel, maar was niet gegroeid. Dat was dus positief. Maar aan de andere kant zitten er dus meerdere. En nu mag ik dus niet doorgaan met spuiten in ´n nieuwe cylus. :evil:

Moet nu 2 weken wachten in de hoop dat ze zelf weggaan, anders provera en ongi om te kijken of ze dan wel weg zijn. Is balen, maar ik laat me niet kisten hoor… ga proberen om leuke dingen te gaan doen! Wil al ´n tijdje gaan naaien (ik ben daar zo´n held in… not), dus mss dat ik me daar maar op ga storten na de verhuizing!

Meiden, lief dat jullie zo met me meeleven! Had ´t er woensdag ook echt wat moeilijk mee, maar het is gewoon onze tijd nog niet. Het komt vast wel, maar ´t moet gewoon zo zijn dat ´t nu even ongelegen komt :wink:

Kop op, positief zijn!

En ´n klein beetje meezwangeren met Mar :mrgreen: :inlove:

Liefs,

Kaatje

Kaatje dat is balen zeg. Je klinkt wel positief. Knap hoor.

Bagheera, je hebt gelijk. Ieder ervaart het anders, maar ik vond het heel zwaar. Ik heb ook verlengde kraamhulp gekregen omdat ik werkelijk niks kon. Alles deed pijn onderin mijn buik. Pas na 6 weken kon ik weer wat meer. Misschien idealiseer ik een natuurlijke bevalling.

Fijn weekend nog.