Tnx voor jullie lieve berichtjes allemaal! Het begint een beetje te bezinken dat wij misschien EINDELIJK mogen beginnen met behandelen. SPANNEND!!!
Fijn weekend allemaal!
Liefs,
WendyD
Heey meiden!
Puck, welkom hier en veel klets en schrijf plezier!
Mouse, heh wat een toestand toch ook allemaal. Clomid, metformine, misschien een LEO… we hebben allemaal en lange weg voor ons, terwijl we ook al wat kilometers versleten hebben!
Mar, spannend zeg, 3 eitjes. Wanneer klappen de eitjes nou?? Fijn dat je goed reageerd op de 100 mg clomid.
Jippie, wat een toestand toch ook allemaal. En dan gaan je ouders nog naar je schoonouders!! Tja, ik wil me er niet mee bemoeien, maar ik vind dat altijd slap als je bij een ander ook gaat klagen. Maar ik wens jou en je hubbie heel veel sterkte want dit zijn altijd zeer vervelende situaties.
Puck, spannend hoor om met de clomid te beginnen. Ik weet nog goed toen ik er mee begon. Je bent dan toch weer een stapje verder om eventueel zwanger te raken!
Wendy, ik ben ontzettend blij voor je! Maar van jou berichtje wordt je zowiezo al blij!!
Hier niet veel bijzonders. Heb alweer de 4e pil geslikt van provera, nog 6 te gaan.
Gisteren de home cinemaset wezen halen, pakken we hem uit, geen dvd speler erbij… dus weer bellen en nu maar weer afwachten…
Verder lekker vrij dus zat tijd om te kokken, naast strijken, boodschappen doen en stofzuigen, wassen blablabla
Toedels!
even een vraagje hebben jullie veel bijwerkingen gehad van CLOMID
De gyn. vertelde dat veel vrouwen ket PCOS overgewicht hebben. Bij mij is dat niet echt het geval 1.68cm en 65 kilo. Zijn jullie veel kilos aangekomen naar het gebruiken van clomid.(Geen ramp als je een kindje wil heb je er alles voor over) maar toch liefs
Hoi Puck,
Ik denk dat als ik niet gesport had, dat ik flink was aangekomen. Ik was zo’n 5 kilo kwijt. Door clomid gebruik is er denk ik toch wel weer 3 kilo aangekomen. Daarnaast heb ik ook gewoon weer lekker gegeten na de miskraam. Dus het is ook wel een beetje mijn eigen schuld.
Verder heb ik ook wel wat last gehad van bijwerkingen van de clomid. Over ruim een week zal ik er ook weer aan beginnen en dan heb ik het warm, dan weer koud, misselijk zijn en stemmingswisselingen. Maar dat hoeft niet te betekenen dat jij dat ook zal hebben.
Op de hoeveelste dag zit jij nou van de Primolut?
Liefs, Janine
Dag lieve meiden,
Ik ga vanaf hier weer mijn best doen goed mee te schrijven!! Het kwam er de afgelopen dagen gewoon niet van! En nu moet ik zoveel teruglezen…
Sorry dat ik nu even niet persoonlijk op jullie reageer! Dat ga ik vanaf nu (na dit berichtje) wel weer doen!!! Ik denk echt heel veel aan jullie meiden! Ik merk dat ik langzaamaan wat meer tijd heb om te lezen en te schrijven. Luna wil al wat meer in haar bedje slapen overdag en we krijgen meer en meer een ritme. Dus vanaf nu ga ik weer echt meeschrijven!!!
Dikke kus :-* en knuffel :hug: voor jullie allemaal!!!
Vandaag lekker naar de stad geweest met mijn zusje! Ik liep nog steeds in 2 positiebroeken, omdat ik mijn eigen broeken nog niet aan kan (moet nog tussen de 2 en 3 kilo kwijt). Het is nog maar weinig wat ik kwijt moet, maar blijkbaar zijn mijn heupen door de zwangerschap wat breder gebleven, want daar willen de broeken niet echt overheen… :oops: Dus nu in de stad even 2 broeken gekocht, zit een stuk lekkerder. Verder lekker geluncht en rondgeneusd. De eerste keer zonder Luna naar de stad geweest… Ik voelde me enorm schuldig, maar toen ik er eenmaal was was het ook wel weer lekker hoor! En Luna is bij papa ook in goede handen!!
Nou meiden, nogmaals sorry dat ik niet op jullie heb gereageerd de afgelopen tijd, ik ga echt mijn best doen dat vanaf nu wel te doen!!! :-*
Liefs Woezeltje
Hoi hoi,
Jippie: Meis, vind het zo naar voor je allemaal. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, wel vind ik het voor jullie heel vervelend dat het zo gaat. En kan me dan ook goed voorstellen dat het de druppel is dat je bloedeigen moeder je schoonmoeder opbelt… En jij moet helemaal niets hoor, voel je niet onder druk gezet. Misschien is het goed er ook eens met iemand over te praten hoe je dit moet aanpakken zonder er zelf onderdoor te gaan? Veel sterkte meis en lucht je hart hier hoor :hug: :-*
Enne nog van harte gefelciteerd met jullie 10-jarig jubileum!!! Nog lekker gegeten gister? Heeft manlief je nog verrast met het een of t ander??
Puck: Dus toch PCOS. Ik weet nog goed dat ik de diagnose kreeg en was toch ff behoorlijk van slag toen. Normaliter is het erg goed te behandelen hoor, uiteindelijk worden de meeste vrouwem met PCO zwanger. Neem anders ook eens een kijkje op de website van Freya (http://www.freya.nl) daar staat ook erg veel info op over PCO… Verder ben ik ook slank en ben door de hormonen hooguit een beetje op mn buik aangekomen, maar niet schrikbarend veel. Gwoon proberen gezond te blijven eten en te bewegen!
Janine: Heb jij ook altijd zo’n last van een depressieve stemming tijdens Provera? Ik vind het altijd verselijk spul, hopelijk kun je gauw weer verder en gaat clomid weer goed zn werk doen meis!! Hoe kijk je nu aan tegen je mk? Kun je het een plekje geven en gaat het allemaal weer iets beter?
Wendy: Ja echt spannend voor jullie zeg! Vind het fijn dat je eindelijk mag beginnen hoor meis! Alvast veel succes!
Woezeltje: Meid, leuk dat je er ook weer bij bent. En heel logisch allemaal, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen! Kan me indenken dat he moeilijk is om de stad in te gaan en je kleine meisje dan thuis te laten, maar fijn te horen dat je het leuk gehad hebt!!
Fijn weekend allemaal!!!
Liefs
Mar
he hallo, hoe is t hier? heb op t moment niet zo veel zin om te schrijven, heb eigenlijk niks bijzonders te melden vandaar! Ik wacht maar op mijn ongi en hoop maar dat alles dan weg is. Probeer positief te blijven, maar vraag me wel af hoe lang dit allemaal nog kan gaan duren…3/4 keer in de maand vervangin regelen en steeds maar naar t ziekenhuis…mijn werk wordt er niet blij van en ook ik vind t erg om steeds mijn klasje over te moeten dragen, heb dit jaar zulke schatjes (dat maakt t op zich wel weer makkelijk) En als ik dan weer eens een kans heb…dan is t vast ook nog niet eens meteen raak, duurt t dan nog dat gemiddelde jaar wat e rstaat voor “normale” mensen? ik ben gewoon t wachten beu ik wil een kans!!! geef me 10 kansen dan ben ik al blij! dat geeft namelijk steeds hoop, en als ik steeds moet wachten heb ik steeds minder hoop…
klinkt misschien beetje zeurderig ofzo, maar is zo niet bedoeld hoor!!!
En nu loop ik ineens ook nog kei-ver achter!!! Dus even geen persoonlijke reacties, sorrr sorry sorry, maar gewoon de vraag aan jullie allemaal, hoe gaat het met iedereen? en ik hoop dat de babies al beter gaan slapen en dan dus d emama’s ook en dat de rest het allemaal een beetje positeif kan blijven, want iedereen heeft t soms zwaar. het komt goed dames, daar ben ik van overtuigd!
Tot snel weer!
Liefs wienie
Allereerst: sorry dat ik even niks van me liet horen.
Ik ga alles weer even inhalen hoor!
Wienix: Je vakantie is weer voorbij las ik? Hopelijk is je rug nu helemaal beter. En het is wel te begrijpen hoor, dat je nu onderhand wel een keer hoop wilt hebben! Dat is helemaal geen zeuren. Lief dat je in deze drukke tijd ook nog aan anderen denkt. Dikke kus voor jou hoor!
Woezeltje: Wat vervelend dat Luna last blijft houden van haar buikje zeg, hopelijk kan de osteopaat ( wat is dat eigenlijk?) verlichting brengen!
Mouse: Ik weet niet of je het slijm in de baarmoedermond bedoeld of het slijmvlies in de BM zelf. Bij mij is het slijm in de BM mond gemeten. Dat ging niet door een echo, maar doordat de gyn met een spuitje (zonder naald) wat weg zoog. Dit was meteen een samenlevingstest. Hij bekeek dit meteen onder de microscoop.
Toen hoorden we dat het slijm te dik was en er was te weinig om zwemmertjes door te laten, dus die maand hoefden we niet te rekenen op een zwangerschap. Ik zou na de eerstvolgende menstruatie dat onderzoek krijgen met contrastvloeistof in mn BM en eileiders.
En toen gebeurde het ongelooflijke: ik raakte toch zwanger!
Maar het onderzoek deed echt niet zeer ofzo, ik voelde er eigenlijk niks van.
Maar wat fijn dat er nu een duidelijk plan van aanpak is, hopelijk werkt het ook!
Tallie: Ja, je verhaal heb ik gelezen… Wat een prachtkinderen! Meid, ik wens je alle goeds voor dit nieuwe jaar en hopelijk komt jullie hartewens uit!
JanineB: Hè wat vervelend dat je alweer geen eisprong hebt gehad! Hopelijk doen de pilletjes en de Clomid deze keer wel goed werk!
WendyD: Wat een goed nieuws allemaal zeg, fijn dat je nu een leuke gyn hebt die alles goed uitlegt!
Angeltje: juist net knap dat je verder gaat met je boek! En ik heb helemaal niet het idee dat je ons laat vallen hoor, je gaat gewoon je droom achterna, niks mis mee!
Egni: Al wat bekend van het bloedonderzoek?
Jippie: Hee wat fijn dat je een goede uitslag had over het zaad onderzoek! Ik blijf voor jullie dat het dit jaar eindelijk mag slagen hoor!
En sorry dat ik het zeg, maar echt waardeloos dat je ouders het nu ineens via jouw schoonouders proberen te spelen! In ieder geval fijn dat hun er niet in mee gaan en voor jullie kiezen en achter jullie blijven staan.
En reageer je maar lekker af hier, dan ben je het kwijt! :hug:
Ik ben super blij dat jullie nu internet hebben en ook nog es 10 jaar samen met je hubbie! Hartelijk gefeliciteerd! :-* :-* :-*
Woezeltje: wat een heerlijke foto van Luna en Nordin zeg! :inlove: En ik draag ook nogsteeds positiebroeken, meer omdat mijn andere broeken nog op zolder in een doos zitten :oops: . Morgen hubbie toch maar eens vragen om op zolder te kruipen .
JanineB: Wauw, zonder verdoving geboort bij de tandarts? :shock: Knap zeg, ik vind de tandarts ook zo eng, ik mag de 17e voor 1 gaatje, maar ik laat wel een verdoving zetten. Tot overmaat van “ramp” is onze eigen tandarts er dan niet, die is zich meer aan het richten op kronen zetten enzo, dus voor gaatjes boren heeftie niet zoveel tijd meer. Terwijl hij mij net over mn ergste tandartsangst heeft geholpen!
Ik ben benieuwd dus.
Puck: Welkom hier op het gezellige forum! En ik heb ook primolut moeten slikken, bij mij was het om een “ontrekkingsbloeding” te krijgen om mijn baarmoeder op te schonen, zoals de gyn het noemde.
Ook heeft mijn hubbie het zaadonderzoek gehad en ik de Clomid. Ik hoop voor je op een goede uitslag!
En om antwoord te geven op je vraag: ik had geen bijwerkingen van Clomid, ook niet toen ik 100 mg had. Maar dat is per persoon verschillend.
Mar22: Spannend maandag zeg! Ik zal voor je en een :kaars: branden voor je!
Hier gaat alles zijn gangetje. Kimberly heeft 2 nachten goed doorgeslapen en afgelopen nacht weer niet. Ze is vanavond vanaf 20.00 uur elk uur al wakker en heeft erge honger. Ik vind het zo zielig voor haar dat ik niet weet hoe het komt, ik leg ze dus maar aan. Dinsdag gaan we naar de HA, ze krijst als ik haar aan mn linker borst aanleg. Maandag is mn eigen HA er niet en als ik links afkolf is er niks aan de hand. Verder is ze erg lief en reageert op hubbie’s en mijn stem. Ze heeft de gehoortest gehad en die was goed.
Ze ligt weer te huilen, ik ga ze even halen.
Zal nog even snel een foto toevoegen!
hai hai
Bagheera, wat een heerlijk meid! Zo te zien blonde haartjes???
Mar, ja ik voel me niet zo lekker nu ik provera slikt. Ik voel me de hele tijd weeig. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. Waar heb jij zoal last van?
Gisteravond een gezellige avond gehad. Leendert en de buurman moesten samen wat gaan doen, dus ik de buurvrouw opgebeld of we naar de film zouden gaan. En ja hoor, dat was goed. Dus wezijn naar Saw3 geweest. BLEGHH wat een smerige maar we kicke film! Bij sommige scenes moet je echt een sterke maag hebben!
Nou fijne zondag nog! Ik moet gaan opruimen, het 1 en al grote bende beneden na de installatie van de nieuwe home cinemaset!
Fijne zondag!
Zo Meiden wat een berichten allemaal!
Puck, ook ik heb iets wat vergelijkbaar is met PCO. Ik werd na 't stoppen emt de pil 6 maanden niet meer ongi. Daarna primolut om ongi op te wekken en clomid. Dat was in 2003 en toen was ik in de derde cyclus zwanger van Brent. Nu voor de 2e duurt het helaas langer. Zaadtest doen ze eigenlijk ook standaard, om te voorkomen dat ze alleen jou behandelen terwijl je hubbie wellicht ook behandeld dient te worden. Ik heb zelf eigenlijk allen stemmingswisselingen van de clomid (hier heel mooi de clomidblues gedoopt), aankomen doe ik er niet van en warm/koud krijg ik het ook niet, maar iedereen reageert anders. Ik hoop dat je weinig last hebt.
Jippie, YESYES :dance: weer internet!! Fijn hoor dat we je nu weer vaak hier zien! En wat een toestand met je ouders, tja dat zijn soms vreemde wezens. Wij hebben vorige week te horen gekregen dat mijn ouders na 36 jaar gaan scheiden en je gelooft het niet, dit werd medegedeeld toen we aan de koffie met gebak zaten, nou vraag ik je . . . Fijn dat je schoonmoeder wel direct naar jullie toe is gekomen, die lijn blijft dus zuiver. Ik denk ook dat je je niet onder druk moet laten zetten, maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan soms. Sterkte iig. En nog gefeliciteerd met je 10-jarig jubileum! Wat betreft de iui, het teveel aan eitjes is niet alleen uit de echo gebleken ik heb ook een kijkoperatie gehad. Ik had zelf liever eerst iui gehad, omdat ik dacht dat dat ook meer kans bood dan ‘gewoon’ maar dat blijkt dus niet veel uit te maken in mijn situatie, terwijl het risico wel verhoogd is. Wellicht dat ik de volgende keer vraag of het met een leo en daarna iui niet toch kan.
Woezel, lekker hè weer gewone broeken aan! Grappig dat iedereen toch heel anders reageert op het krijgen van een kindje, jij voelt je ‘schuldig’ dat je zodner Lun a de stad in gaat terwijl ik na een paar weken mijn hubbie opbelde opw erk met de vraag of hij de volgende dag afspraken in zijn agenda had staan, nee mooi, dan ben je vrij want ik ga weg en laat Brent thuis! Ik vloog echt tegen de muren op. Middagje stadten deed me erg goed.
Bagheera, wat een snoepje is Kimberly, en mam kok-verslaafd??? Ik heb het hele circus gehad, Echo, samenlevingstest, HSG, kijkoperatie. Alleen nog geen leo-behandeling. Ik bedoelde het slijm in de baarmoeder, zeg maar waar eht eitje moet innestelen. Bij de samenlevingstest wordt dat andere bekeken, dat was goed. Ook het slijm in mijn baarmoeder was goed zei de gyn. Stoer hoor dat Kimberly al 2 nachten heeft doorgeslapen!!
Wienie, goed dat je je toch even meld hier, ondanks de dip. Kop op meis. Ik herken je gevoel zo goed! Tuurlijk wil je een kans hebben en zeker in jouw job, is het lastig als je steeds vrij moet vragen. Ik kan het vaak zo plooien dat men het niet in de gaten heeft. Ik denk dat dat ook wel scheelt. Daarnaast heb ik wat zwakke darmen, dus daar schuif ik ook het eea op. Ik voor je dat het vanaf de volgende cyclus goed gaat aanslaan. :hug:
Janine, Saw3, bleeeh niks voor mij. Ben afgelopen week naar Happy Feet geweest, dat vind ik dan weer geweldig. Erg grappig!! Sterkte met de provera. Nog een paar daagjes!
Mar, I’am still dancing :dance: go eitje go :dance:
Wendy, fijn dat jullie nu eindelijk kunnen beginnen!! En dat je nu zo’n goede klik hebt met de gyn, dat is echt belangrijk in deze trajecten. :-*
Egni, hoe was de progesterontest??
Kaatje, ben je er nog? Hoe gaat het??
Nou ik moet nog een weekje afwachten. Maandag nog een progesterontest. Verder druk bezig met de voorbereiding van de verjaardag van Brent, aanstaande disndag al weer 3! Echt ongeloofelijk hoe snel dat gaat.
Mouse
Hey lieverds,
Leuk weekend gehad allemaal?
Bagheera: :inlove: wat een droppie jullie mooie meid! Enne hopelijk lukt het toch om ook haar te laten wennen om te drinken uit je linker borst. Ik heb er es een documantaire over gezien over aanleggen enzo en je kindje daarin ‘foppen’ helaas is t me niet bijgebleven wat er precies besproken werd… Veel succes bij de ha dinsdag, hopelijk heeft hij/zij handige tips voor jullie. Hoe vergaat het je verder allemaal?
Janine: Ik ‘mag’ geen provera of primolut meer, omdat ik er een zware depressieve stemming van krijg. Ik zie alles zwart en t gaat echt niet goed met me dan. Afgelopen keer heb ik duphaston gekregen (dat is wat natuurlijker dan provera, t wordt zelfs gebruikt bij progesterontekort bij zwangere vrouwen) en moet zeggen dat dat me beter bevalt… Maar t nadeel daarvan is dat je het smo smi en sav moet nemen…
Enne, SAW 3 is ie te doen voor een niet al te sterke maag? :eh: Hihihi ik lig zo te :sick: dusss kweetniet haha. Hub wil er wel graag heen…
Wienie: Meis, voel je tot niets verplicht hoor. Als je ff geen zin hebt of je hoofd staat er niet naar dan maar ff niet. Ik herken heel goed wat je schrijft over het wachten. Het gaat mij net zo, ben het inmiddels ook veel meer dan zat. Je moet je er gewoon aan over geven en ik ben juist iemand die zelf graag de touwtjes in handen heeft… Helaas werkt dat hierbij niet… Maar fijn te horen dat je zo’n leuke klas hebt en voel je niet bezwaard. Je kiest er immers niet zelf voor dat het zo loopt :-
Mouse: Morgen moet je prikken op progesteron? Hoop dat de waarde goed is! En wat gaat dat snel dat Brent al zo vlug 3 wordt!! Hebben jullie al een leuk cadeau voor hem?
Nou, ik moet morgen voor fm om 7.30 * gaaaaaaaaap… Ben benieuwd. Verder zie ik een btje tegen morgen op, heb een gesprek met de ARBO arts en probeer het zo goed mogelijk te verwoorden. T is alleen zo moeilijk om het te vereenvoudigen wat we allemaal doormaken… Ben best zenuwachtig…
Liefs
Mar, sterkte morgen! :-*
Hoi meiden,
Ik heb me boven met de laptop geinstalleerd voor mijn kok-avondje. Nordin wil toch niet slapen ( :wall: ), dus tussen het heen en weer wandelen naar zijn bedje, kan ik mooi even bijlezen en typen :mrgreen: .
Mar: heel veel sterkte morgen. Zowel voor de fm als het gesprek met de arbo-arts. Ik hoop dat je een beetje een fijn iemand hebt. Ik wil je niet ontmoedigen, maar soms zitten er harken tussen hoor :? . Hopelijk heb je iemand die zich een beetje in je situatie kan inleven!!!
En als je echt zo’n zwakke maag hebt zou ik Saw 3 maar niet doen… Ik kan wat dat betreft best wat hebben, maar ik vond het best wel heftig hoor .
Mouse: wow, Brent dinsdag alweer 3, wat gaat dat hard he? Maak er maar een feest van hoor, lijkt me heerlijk om de verjaardagen van je kindje te vieren. En veel succes met de progesterontest en het afwachten!
Ik vind het verhaal van je gyn erg positie klinken, maar ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als er in principe niets in de weh staat en het toch maar niet lukt… De aanhouder wint, het gaat echt gebeuren, dat weet ik zeker!!!
Janine: Is het gelukt met het aansluiten van de home cinema set? (en met het opruimen van de bende? :mrgreen: ). En hoe si het verder met je?
Bagheera: dus jullie zijn ook nog steeds zoekende met kimberly’s slaapritme als ik het goed begrijp? Ik weet hoe frustrerend het af en toe is hoor. Net als je denkt dat het beter gaat… Veel succes dinsdag bij de huisarts, hopelijk helpt hij je wat verder. (en schattige foto :inlove: )
Wienie: geeft niets hoor, dat je niet persoonlijk reageert. Soms is het gewoon even te veel en zeker als je niet helemaal lekker in je vel zit, staat je hoofd er af en toe gewoon niet naar… Ik kan me voorstellen dat je het beu bent hoor, en dat je ook gewoon een kansje wil. Dat is toch helemaal niet zeurderig!!! Hopelijk is het gewoon de 1e kans die jullie krijgen gewoon raak, het zou zomaar kunnen hoor. :thumbup:
Woezeltje: lekker hoor, even ertussenuit met je zus. Daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen? Maar ik begrijp het wel hoor!! En ik heb hetzelfde als jij (het zal een keer niet zo zijn :mrgreen: ). Ik hoef ook nog maar 3, 4 kilo kwijt, maar heb ook het idde dat mijn heupen blijvend wat breder geworden zijn :? . Nou ja, als dat nou alles is…
Puck: logisch dat je schrikt van de diagnose van de PCOS. Het is toch naar om te horen dat er echts iets is… Maar des te fijner dat ze nu dus wel weten hoe te handelen. En er worden zat dames met PCOS zwanger hoor, hou je daar maar aan vast!!!
Jippie: fijn dat je weer internet hebt meis!! En jemig, wat een toestand weer met je ouders. Ik vind het wel ver gaan hoor, dat ze het via je schoonouders spelen. Gelukkig heb je lieve schoonouders en zijn ze meteen naar jullie toe gekomen!!! Maar kijk idd uit dat het toch niet teveel energie van je opslokt he. Je zegt dat je er niet mee bezig wilt zijn en je op de IVF wilt richten en je ouders hebben dat maar te respecteren. Dus hopleijk blijft het je lukken om het naast je neer te leggen. Het uitkomen van jullie wens is vele malen belangrijker!!!
Hebben jullie nog genoten van jullie jubileum? Van harte daarmee!!
Egni: weet je al wat van het bloedprikken? Ik hoop dat het in orde is!!! En hoe gaat het met je moeder??
Zo, ben geloof ik weer bij… Hoe zou het eigenlijk met Kaatje zijn, die heb ik al een hele poos niet meer gehoord. Hoop maar dat alles in orde is…
Hier gaat het nog steeds met ups en downs wat slapen betreft. We hebben een paar redelijke nachten gehad met 5 uur slaap achter elkaar, maar echt doorzetten wil het helaas nog niet. We zijn nu ook alweer vanaf 20: 00 uur bezig om meneer in slaap te krijgen… Als we hem beneden in de box of op de arm hebben gaat hij liggen gapen en wordt hij soezelig, dus brengen we hem meteen naar boven om in zijn bedje te gaan, maar zodra zijn hoofd zijn bed raakt gaan de ogen weer wijd open en is het brullen als papa en mama weg gaan :? . Dus dan lopen we steeds maar heen en weer en als we dan bij hem zijn en tegen hem babbelen of een beetje over zijn wabgetje kriebelen is het weer goed, maar zodra de deur weer dicht gaat is het . Zo frustrerend!!! Ik heb besloten om het nog 1 week aan te kijken en dan toch maar eens te informeren of inbakeren o.i.d. zou kunnen helpen…
En verder gaat het goed. Aan mijn boek ben ik nog niet al teveel toegekomen, maar dat komt vanzelf wel. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd… En sommige van jullie vroegen wat voor genre het is. Het is een beetje spanning/thriller achtig. Het gaat over een vrouw wiens baby uit het ziekenhuis ontvoerd wordt. Ik hoor jullie denken, natuurlijk, het gaat over een baby :mrgreen: . Maar toen ik eraan begon te schrijven waren we nog nieteens bezig met zwanger worden, grappig he? Dus nu ik zelf een bevalling e.d. achter de rug heb, kan ik me in sommige dingen ook veel beter inleven. Dus dat herschrijven gaat wel goedkomen!!
Nou meiden, ik geloof dat het eindelijk stil is , dus ik ga proberen een paar uurtjes slaap te pakken. Rond 01:00 komyt hij alweer voor zijn volgende voeding…
Dikke knuf aan jullie allemaal!!
Liefs, Angeltje
Nou, Nordin ligt alweer te brullen hoor… Hopelijk betekent dit dat hij na zijn late voeding van 01:00 uur straks wel door gaat slapen .
Nou, hier nog maar een fotootje dan van een van de weinige keren dat hij wel vredig in zijn bedje ligt :mrgreen: .
Liefs, Angeltje
hoi hoi,
alles goed hier?
bagheera, grappig dat je nog naar mijn rug vraagt…die is sinds vorige week weer aanwezig…maar gata vast wel over denk ik! En ook voor jou geeft toch niks als je er even niet bent! We hebben meer te doen dan allesn kokken! (hoewel t een leuke verslaving is haha) Hopelijk kan de ha je helpen!
mouse, fijne verjaardag van brent! heerlijke leeftijd lijkt me dat!
mar, ook ik houd wel van die touwtjes! hoop dat je fm goed is gegaan en hoop ook echt voor jou dat het aanslaat zoals t moet, dat heb je verdiend! En ben vooral eerlijk tegen die arts, zeg wat je dwars zit, das belangrijk. You go girl!
angeltje, toch fijn dat er kok bestaat he!!! maar wel balen dat het zo moielijk gaat dat slapen, misschien is inbakeren idd ene idee? sterkte! het is wel een schatje hoor!
hoe is t met de andere meiden?
Ik heb vandaag een apart dagje achter de rug…vanmorgen tegen 9 kwam de adjunct me even uit de klas halen, ze had iets stoms gedaan tov mij…de directeur had haar een mailtje gestuurd met de teaminfo als bijlage en de volgende mededeling onder zijn afzender:
NB W gaf aan dat zij weer naar het ziekenhuis moet, maar dat ze dat pas 1 of 2 dagen van tevoren weet.
Dus jullie raden het misschien al…de teaminfo moet naar iedereen gestuurd worden…en dus heeft de adjunct dat gedaan…forwarden van t mailtje en dus ook die boodschap erin…en dat kwam ze me dus zeggen dat ze dat heel vervelend vond. :shock: Maar goed, zoiets kan gebeuren en was er eigenlijk heel nuchter onder, zo van we zeggend at ik naar de kno terug moet…en aan de andere kant schijt, dit interesseert me eigenlijk niet eens, laat ze t maar weten hoef ik niet meer te “liegen” , en nu liep ik dus de hele dag rond met t idee van wie zal er naar gaan vragen.
Als je t zo leest is t eigenlijk best komisch haha.
Verder gister op kraamvisite geweest bij vrienden, zo’n schatje…daar smelt ik echt van weg hoor!!!
Ik sla de meeting even over, ik weet niet of ik dan kan, heb misschien feets van een vriendinnetje, maar mede omdat ik jullie heel lief vind, maar op de een of andere manier er nog niet aan toe ben om jullie life te zien, net alsof t dan wel heel erg echt word ofzo, beetje anonimiteit vind ik toch wel fijn soms. Begrijp me niet verkeerd hoor, jullie zijn schatten! Maar stiekem wil ik er gewoon niet “echt” aan en is dit een ander “wereldje” snappen jullie t? Misschien een volgende meeting!
En dat was t weer voor vandaag, als ik een beetje bij ben vind ik t leuk om op iedereen te reageren, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer! Jullie schrijven zoveel!!! hihi.
Dankjewel dat jullie allemaal zo lief reageren, dat doet goed!
Fijne avond!
Liefs wienie
D!
Hey meiden,
zo even snel hoor. ben een weekend weggeweest mat mijn mannetje.
Ik kom hier even wat minder omdat ik last van mijn schouder krijg als ik te lang achter de pc zit en wil daarom nu even minderen.
De uitslag van mijn bloed was niet goed 8,5 dus geen [goede] eisprong gehad! Wederom zitten de artsen er naast! en weer had ik een goed voorgevoel!
Hoop snel weer meer te kunnen schrijven en op jullie te reageren!! Liefs Egni
ps ik kan helaas het weekend van 14,15 april niet maar als ik de enige ben moeten jullie het lekker dan doen hoor!!
Hoi meiden,
Wat is het hier rustig, zeg! Snel ons topic maar wat naar boven halen, voordat het uit beeld verdwijnt!
Mar: Hoe is het bij de gyn gegaan gisteren? Ik heb op een ander topic gelezen dat je gisteren Pregnyl moest spuiten en je een drie-dubbele eisprong hebt deze keer? Krijg je deze keer dan ook ondersteuning voor de luteale fase? Ik hoop heel erg, dat dit je laatste ronde wordt, hoor! :-* En hoe is je gesprek met de arbo-arts gegaan?
Egni: Heel veel beterschap met je schouder! Ik hoop dat je er snel minder last van hebt, meid! En wat ontzettend balen dat je geen goede eisprong hebt gehad! :? Hoe nu verder dan? Jammer dat je 15 april niet kunt! Misschien moeten we dan een andere datum prikken? Maar even overleggen met de meiden in het meetinghoekje. Het zou wel leuk zijn als jij er ook bij kunt zijn!
Wienie: Vervelend dat jullie situatie op die manier bekend is gemaakt tegenover je collega’s! Zoiets is natuurlijk privé. Ik hoop dat je niet al te veel vragen krijgt. Wat de meeting betreft: Ik snap je helemaal, hoor! Als je de meiden ontmoet, ben je natuurlijk wel een stukje anonimiteit kwijt. En het wordt dan ineens ook allemaal heel echt, terwijl het nu een virtuele wereld is. Ik heb zelf het gevoel dat ik iedereen nu toch weer wat beter ken dan een halfjaar geleden, toen er ook een meeting gepland stond. En daardoor heb ik er ook meer zin in, dan toen (niet negatief bedoeld, hooorrr! :-* ) Ik denk dat ik me steeds meer op mijn gemak bij jullie ga voelen, en hoe langer je meeschrijft, des te meer dat gevoel komt. En des te leuker is het om elkaar in het echt te ontmoeten. Meid, helemaal zelf weten! Misschien dat we later in de toekomst nog eens een meeting gaan houden, en misschien heb je dan wel zin om te komen. De keus is helemaal aan jou, en je hoort er heus niet minder bij als je niet komt! :-*
Angeltje: Leuke foto van Nordin! :inlove: Alleen wel erg vervelend dat hij steeds zo’n last heeft van huilbuien en dat het slapen zo moeilijk gaat. Kan me voorstellen dat dat ontzettend vermoeiend is voor jullie, maar ook voor hem zelf natuurlijk! En jullie voelen je dan misschien zo machteloos. Ik hoop dat het snel beter gaat! Hoe gaat het voor de rest met je? Dikke knuf!
Mouse: Gefeliciteerd met de verjaardag van Brent! Alweer drie, wat een grote knul is het al! Een hele fijne dag!
Janine: Hoe lang moet je nog Provera slikken en wat zijn de plannen daarna? Bleehhh, Saw… hihhi. Zulk soort films kijk ik echt niet! :sick: Hoe gaat het nu eigenlijk met je schoonmoeder?
Bagheera: Maakt niet uit dat je niet zo vaak meer komt schrijven, hoor! Je hebt het druk genoeg met de kleine meid! Hoe is het vandaag bij de HA gegaan? Heb je wat meer duidelijkheid gekregen mbt de borstvoeding en Kimberley’s honger? Sterkte!
Woezeltje: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad in de stad! Zal wel vreemd zijn, zo voor het eerst alleen zonder Luna op stap! Ik hoop dat je er van genoten hebt! En verwen jezelf maar lekker met wat nieuwe kleding! :thumbup: Voor de rest alles goed?
Kaatjes: Waar ben je, meis? We hebben zolang niks van je gehoord… Hopelijk is alles goed met je!
Puck: Ik heb gemerkt dat het hormoongebruik wel degelijk invloed heeft op mijn gewicht. Maar ik denk dat het bij mij meer om de hormoonschommelingen gaat, dan de middelen zelf. Ik heb Clomid gebruikt, Primolut, Pregnyl, Menopur en zit nu aan de pil. En over twee weken begin ik met Lucrin & Puregon voor onze eerste IVF-poging. Vooral het een tijdje dit gebruiken, en dan een tijdje niks, en dan weer een tijdje dat is voor mijn gewicht niet zo goed. Maar ja, dat is dan weer van latere zorg, denk ik maar. Ik had wel bijwerkingen van Clomid, bij mij waren dat vooral opvliegers en duizeligheid. Maar dat verschilt ook weer per persoon en per dosis. Het kan best zo zijn dat jij nergens last van krijgt. Heel veel succes met alles!
Wij hebben gisteren een gesprek gehad met een verpleegkundige van de fert.afdeling. We hebben instructies gehad over het gebruik van de verschillende hormonen en uitleg mbt het behandelschema en het hele IVF-traject. Ik ben blij dat ik al aan het spuiten gewend ben, dat is voor ons niks nieuws meer. Verder ook heel goed gesproken met haar over het psychische aspect van IVF, hoe andere mensen er tegenaan kijken, hoe je daar dan mee omgaat, enz. Was een heel goed gesprek. Daarna moesten we beide voor een bloedonderzoek, dat doen ze standaard voor een IVF-poging. Dan wordt je bloed nagekeken op allerlei virussen (HIV, Hepatitus, enz). Ik kwam er toch wel met gemengde gevoelens vandaan: aan de ene kant ben je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt, ships… waarom moeten wij nou IVF doen en een ander niet? Waarom hebben we niet wat meer geluk gehad? En het gaat gewoon heel zwaar worden. Vooral het psychische aspect, toch een grotere druk omdat we bij het eindstation zijn aanbeland, de angst dat er geen goede embryootjes uit de poging ontstaan, een pijnlijke punctie in het verschiet, enz. En aan de andere kant toch een grotere kans op een zwangerschap, we kennen een hoop mensen waarbij het met IVF gelukt is. Het kan best zo zijn dat de eerste poging meteen lukt, en dan zouden we over een aantal weken zwanger zijn. Dus we hebben er ook wel “zin” in, gewoon heel dubbel allemaal. Nou ja, afwachten maar… We laten alles maar op ons afkomen.
Groetjes,
Jippie
hello allemaal,
even kort maar hoor, ga zo weer plat. heb toch weer erg last van mijn rug, misschien moet ik toch maar eens naar de ha :oops: maar morgen niet! want morgen ga ik naar mijn liefste dinnetje! heb net gehoord dat ze zwanger is en vind t super! ik word dan een beetje peettante haha. Ik ben echht heel blij voor ze, ook veel meegemaakt en ook niet vanzelf gegaan…en gek genoeg dacht ik t al! had vandaag al tig keer gekeken of ze had gebeld en niks, maar ik had het dus goed! …hopelijk mag ik ook snel…
egni, balen geen goed ei, lekker rustig aan met je schouder!
jippie ik weet zeker dat deze stap jullie geluk gaat brengen, dat moet wel!!! enkele collega’s vroegen ernaar, maar ze dneken allemaal dat ik weer geopereerd moet worden aan neuspoliepeen haha. ik heb ene goede smoes: ik moest voor controle, arts had speodgeval en ze zouden me bellen als er een gaatje kwam, vandaar zo laat dit weten…hopelijk trappen ze erin!!! haha, ik lieg maar kan dat niet zo goed!!!
Ik ga weer even liggen!
Liefs wienei
hoihoi
even heel kort gezien de tijd. Na Brent in bed te hebben gelegd net klaar met werken, dus jullie snappen al dat ik deze week niet heel vaak zal schrijven. Het is echt een gekkenhuis. Brent was echt jarig dit keer, liep de hele dag te zingen en dansen. Was erg leuk. zaterdag pas echt zijn feestje dus dat wordt ook gezellig!
Jippie, kan me voorstellen dat het nu toch wel spannend is, ik vond het ook even slikken toen de gyn vrijdag zei anders ivf en dat is het eindstation. Ik zit er nog 3maanden verder vanaf, maar toch! Wel hoor ik goede verhalen over mensen die al lang in het traject zitten, maar met ivf snel zwanger zijn dus ik :kaars: voor jullie! Wat betreft het overslaan van iui, ik moet zeggen dat ik het verhaal van de gyn wel plausibel vond. Dus ik ga daar verder niet naar vragen, om dat toch eerst te doen, zeker niet als er weinig/geenw achttijd is voor ivf, denk ik.
Egni, balen van je schouder, verder sluit ik me wat betreft de meeting aan bij Jippie. Eventueel een paar suggesties in meetingtopic wanneer je wel kunt?
Wienie, hoe gaat het met je rug? Loop je neit te lang door! Gefeli met je komende peettante-schap! Leuk dat je vriendin zwanger is en jij mag en kunt meegenieten! Wat betreft je collega’s, ik zeg altijd dat het met mijn darmen te maken heeft, daar heeft nog nooit iemand nadere vragen over gesteld. Op de een of andere manier is de mm voor vruchtbaarheid voor velen een ver van hun bed show (Ien gelukkig maar ook voor hen), dus ze zullen zelf niet snel een link leggen denk ik. Wat betreft de meeting sluit ik me ook voor jou aan bij wat Jippie zegt (goh, Jippie goede opmerkingen hoor, scheelt mij tikken :-* ) Je moet het zelf bekijken en erbij horen doe je sowieso! Ik ben gewoon van het aagjestype, dus wil iedereen wel eens zien :mrgreen:
Iedereen dikke zoen, Mouse
Hallootjes,
Wienie: Wat naar dat je steeds zo’n rugpijn hebt zeg. Heel veel sterkte en beterschap! En nog gefeliciteerd met je aankomende peet-tanteschap! Leuk zeg!
Angeltje: Nogmaals :inlove: wat een knapperd heb je d’r uit gepoept zeg :mrgreen:
Klinkt interressant dat boek waar je mee bezig gaat! En verder lijkt me het heel vermoeiend dat het zo slecht gaat met slapen. Je voelt je dan zelf ook zo machteloos lijkt me. Indd miss als het zo blijft eens informeren naar alternatieven? Sterkte meissie!
Egni: Balen dat je geen goede eisprong hebt gehad zeg! En nu dan? Moet je nu weer je ongi afwachten en een hogere dosis geen spuiten? Sterkte, ook met je schouder. Zou je wel meewillen met de meeting? Want dan prikken we toch gewoon een andere datum? Zou het leuk vinden hoor als iedereen er bij kan zijn… En ben zeker ook erg benieuwd naar jou!
Jippie: Het gaat nu echt beginnen voor jullie he… Ik wil je heel veel succes wensen. En die gedachten zijn heel normaal meis, tuurlijk denk je waarom lukt het bij ons nu niet. Hebben er al zoveel voor moeten doen. Helaas is het gewoon allemaal heel erg oneerlijk
Fijn datje zo’n goed gesprek hebt gehad, dat is belangrijk hoor om erover te blijven praten. Krijgen jullie daar nog extra hulp bij? Je mag me altijd bellen/ mailen of whatever, ik bendadruk het nog maar even een keer want ik wil je zeker blijven steunen! :-*
Mouse: Voor jullie gaat er nu ook veel vanaf hangen. Hopelijk zet het niet een te grote druk op jullie relatie. Zo van, binnen deze 3 maand MOET het gebeuren! Ook al zijn zulke gedachten heel begrijpelijk… Ik hoop natuurlijk dat er een wondertje gebeurd voor jullie en blijf voor je duimen!
Bij controle maandag bleken er 3 eitjes van zo’n 21 mm. te zitten dus mocht gelijk Pregnyl zetten! Hebben goed ons best gedaan gister Ik ga vanavond beginnen met Progestan om mn luteale fase te ondersteunen. Dus dat zou betekenen dat ik nu na al die tijd voor het eerst een echte kans zou krijgen… Maar ben er wel een btje sceptisch over hoor…
Verder ging het bij de ARBO arts niet zo goed. Op zich was het gesprek heel fijn, alleen raakte ik helemaal overstuur toen ik mn verhaal deed. Ik zat te trillen in de stoel.
Heel lang met die man gepraat en hij heeft gesteld dat ik bloodsta aan zeer heftige stress, tegen overspannenheid aan. Ik ben nu ook even thuis van mn werk. Op zich heel blij dat ik nu 3 eisprongen heb gehad hoor, alleen is de angst zo ontzettend groot dat het weer mis gaat dat ik gewoon niet blij kan zijn.
Ik heb vorige week overigens de intake gehad bij het FIOM en dat was heel fijn, eindelijk had ik het gevoel dat mijn verdriet en onmacht er mag zijn. Dat ik het niet hoef weg te stoppen en me altijd mooier voor hoef te doen dan ik ben. Want dat is mijn hele probleem, eingelijk ben ik heel erg onzeker over mezelf. En daardoor laat ik aan vriendinnen vaak een leukere versie van mezelf zien, uit angst dat ik tegenval of dat ik ze ze me een ‘zeikerd’ vinden… Dus daar ga ik nu aan proberen te werken. Het schijnt vaak eerst slechter te moeten gaan voordat het beter gaat… We’ll see… Ben iig super blij met ons clubje hier, bij jullie heb ik het gevoel dat het echt begrepen wordt…
Liefs
Mar