Zo, 1e werkdag na 2 weken vakantie zit er weer op. Toch altijd wel weer lekker hoor, gezellige collega’s lieve kids, wat wil je nog meer. en hele aardige directeur…maakte vandaag een opmerking die mijn dag meteen goed liet beginnen; dat het nieuwe jaar maar mocht brengen wat ik wil en dat het dan echt ene gelukkig jaar wordt, verder de vraag hoe ik de vakantie door was gekomen en dat ene beetje rust wel eens goed is. Kan ik echt waarderen zo’n opmerking (en dan ga ik van d eweek maar even zeggen dat ik binnenkort pas ene dag van tevoren weet dat ik naar het ziekenhuis moet… oepsie…)
gr ik heb de hik nu, hoezo irri!!!
janine, ook fijne zondag gehad? ik heb nog superveel gedaan, alle kasten in huis zijn opgeruimd…voelt zo fijn een opgeruimd huis!
woezeltje, het lijkt me echt pittig voor jullie, op een gegeven moment breekt t op al dat slaapgebrek. Kunnen jullie haar niet ene keertje naar opa en oma ofzo brengen voor ene nachtje bijslapen? Dat is misschien rot, maar misschien ook wel even goed, dan heb je weer nieuewe energie!
mouse, dat wel gunstig, een kortere cyclus! Ik vernoem t nooit, maar bij mij wordt idd ook altijd het slijmvlies gemeten. Tijdens de echo doen ze dat altijd als eerste, nog voor de follikels. Ze geven het altijd aan of t nog te dun is of mooi dik genoeg. Meestal was t te dun, omdat e rgeen eitjes in groei gingen bereidde het slijmvlies zich ook niet goed voor. toen ik die keer een eisprong had was t wel dik genoeg. En ik denk dat ze misschien niet altijd er iets over zeggen, dus ik zou het idd eens vrage als ik jou was. Misschien ga je ook wel aan spuiten?
Chantal, welkom, ik ken je verhaal en knap dat je nu al weer bezig bent met zwnager willen worden. Het si niet niks wat je mee hebt gemaakt.
Een lange cyclus wordt volgens mij beschouwd vanaf 35 dagen en geloo dat tot 6 weken nog "normaal " wordt gevonden, maar ik weet t niet precies, wnat ik heb eigenlijk gewoon geen cylus vanmezelf gehad afgelopen jaar. Ze kunnen een cylus als er iets niet klopt proberen te verkorten met medicijnen. IK hoop dat je ha je kan helpen!
Ik ga lekker gtst kijken! Fijne avond!
Toedeloe!
Hoi hoi
Wienie, gelukkig viel het mee om weer te werken!
Tallie, ook ik ken je verhaal. Ik wens je nog veel sterkte met dit grote verlies. Toch van harte welkom! Alle meiden zijn hier zo ontzettend lief en eigenlijk voel ik me bij deze topic het meest thuis!!
Woezeltje, geeft niks hoor als je wat minder komt! Wel wat van je laten horen zo nu en dan hoor!
Mouse, wel lekker als je cyclussen korter worden. Toch weer meer kansen, vind je niet? De dikte van je baarmoederslijmvlies wordt idd bij een echo gemeten. Ik ben benieuwd wat voor jou de verdere behandeling wordt!
Daarnet de uitslag van het bloedprikken gehad. Helaas geen eisprong gehad, dus morgen gaan we weer 10 dagen een pilletje slikken om een menstruatie op te wekken en daarna weer aan de clomid.
Ik ga ATWT kijken, dus meiden, fijne avond!
Liefs, Janine
Nou, vandaag was dan de controleafspraak bij de gyn die mij geopereerd heeft. Ik zag er best tegenop. Niet omdat ik bang was dat het allemaal niet goed zou zitten. Maar omdat ik hoopte op antwoorden over “hoe nu verder?” en bang was dat hij me zou verwijzen naar onze behandelend gyn. Maar niets is minder waar.
We hebben denk ik ruim een half uur bij deze superlieve man binnen gezeten en we hebben een heel goed gesprek met hem gehad.
Hij snapte volledig dat wij onderhand wanhopig zijn. Al ruim 1,5 jaar bij de gyn en er is nog helemaal niets gebeurd (behalve de operatie). Hij snapte heel goed dat dat ons erg verdrietig maakte. YES! Deze gyn kijkt verder dan alleen het medische plaatje. En dat heeft hij wel duidelijk gemaakt ook.
Wel blijkt nu dat ik ook tijdens de opname weer onduidelijke informatie heb gekregen. Na het verwijderen van de vleesbomen heeft hij dus geen Mirena-spiraaltje geplaatst maar een koperen spiraaltje. Pffff en ik maar hopen op een lichtere menstruatie en wanhopig worden in december als mijn menstruatie weer net zo heftig is als vóór de operatie. Maar wat blijkt nu… Een koperen spiraaltje, zoals deze, zorgt juist voor een heverige menstruatie. Grrrrr terwijl ze mij juist gezegd hadden: “de meeste vrouwen met een Mirena menstrueren bijna niet meer of niet meer.” En ik maar hopen. zucht Maar goed. Ook blijkt hij er dus niet ingezet te zijn om mijn baarmoeder rust te gunnen, maar om te zorgen dat de baarmoederwanden van elkaar af blijven staan. Anders zouden ze verkleven. Goed plan dus!
We hebben samen gekeken naar de verdere plannen. Drie maanden na de operatie zou ik (theoretisch gezien) zwanger mogen worden. Het spiraaltje gaat er dan uit. Mijn vraag was dus direct of we in de tussentijd dan niet alvast wat voorbereidende dingen konden doen. Bijvoorbeeld zaadonderzoek herhalven of onderzoeken of ik nou wel of geen eisprong heb. Hier was hij het hélemaal mee eens! Hij vond het zelfs enorm zonde om hier pas mee te beginnen wanneer we eigenlijk alweer een stap verder zouden kunnen zijn. WOW!!! Wat een supervent!
Vervolgens heeft hij een inwendige echo gemaakt om te kijken hoe alles eruit zag. Hij zag helder slijm wat zou duiden op een aankomde eisprong. Positief dus! Verder zag het er goed uit. Één teleurstelling… er zat nog een vleesboom(pje). Hij gaat dit in de gaten houden. Maar toch baal ik hiervan. Ben je verdorrie net helemaal opengemaakt, zware operatie, zit er nog eentje. Grrrrrr.
Maar goed… plan van aanpak:
- Ik mag vanaf morgen weer gaan werken.
- Ik mag het sporten weer langzaam gaan opbouwen.
- We hebben vandaag allebei bloedgeprikt ivm screening (voorbereidend op IUI of IVF).
- Over 2 weken kunnen we bellen voor een afspraak voor een opzwemtest.
- We hebben voor allebei een recept Zithromax meegekregen (Antibioticum). Preventief tegen Chlamidia omdat ze hier niet (goed) op kunnen testen.
- Ik heb formulieren meegekregen om wekelijks Progesteron te laten prikken om te kunnen kijken of ik een eisprong heb. Zo hoef ik niet weken te temperaturen.
- We hebben een map informatie meegekregen over IUI en IVF.
- 27 februari moeten wij terug komen bij de gyn.
Zo… en dat is het wel voor nu. Hahaha… een hele waslijst. Maar wij zijn heel erg blij op dit moment.
Liefs,
WendyD
Hoihoi
Wendy, Goed om te horen dat je nu eindelijk weet hoe en wat en dat je niet weer eerst hoeft te wachten tot de 3 maanden voorbij zijn. Fijn hè zo’n gyn die begrijpt dat er zo veel meer achter zit dan alleen het medische. Ik heb dat bij mijn operatie ook gehad, alleen de betreffende gyn heeft zulke lange wachttijden en veel patienten dat ik niet bij hem onder behandeling kon. Ben echt heel blij voor jullie!
Als ik dit zo lees, denk ik dat ik vrijdag de pineut ben, want heb nog geen info gehad over iui/ivf en ook die opzwemtest is niet gedaan, terwijl dat dus wel de afgelopen 3 maanden had kunnen plaatsvinden. Nou ja we zien wel. Ik wil net als jij NU weten hoe en wat. Dus daar ga ik naar vragen.
Volgens mij gaan we dan straks redelijk gelijk op, zou wel gezellie zijn!!
Wienie, mooi dat het weer beginnen meegevallen is! En wat een goede opmerking van je directeur! Dat kan echt zo’n goed doen. Sprak net een collega die mij nog een gelukkig nieuwjaar wenste, met goede gezondheid en wat gelukjes. Vond ik ook zo lief!
Janine, jammer dat je geen eisprong hebt gehad. Dus nu weer provera om het op te wekken. En daarna weer clomid? Lekker ge-atwt? Ik volgde dat ook altijd, maar hier heeft een bijna 3-jarige de tv overgenomen rond dat tijdstip
Hier in afwachting van het gesprek bij de gyn vrijdag. Gisteren tot 1.00 uur met hubbie zitten praten, over hoe en wat. Wat we willen, hoe we ons voelen en wat we verwachten van vrijdag en verder traject. Erg fijn om weer even duidelijk uitgesproken te hebben wat we willen/verwachten. Ik heb in het meetingtopic wat date genoemd, wie reageert??
Kus mouse
Hoi meiden,
Mouse: heel veel succes bij de gyn. Fijn dat jij en je hub samen alles duidelijk hebben. Ik duim dat de gyn een beetje meewerkt en begrip heeft voor jullie situatie!!!
Wendy: super dat alles zo duidelijk was bij de gyn en dat je nu echt een stappenplan hebt!!!
Janine: balen meid!! Hoe voel je je?? Je bent altijd zo’n bikkel.
Wienie: fijn dat je het zo leuk hebt op je werk, dat is heel wat waard meis. En idd een lieve opmerking van je directeur!! Dat het maar uit mag komen!!
Tallie: ook ik ken je verhaal en vind het vreselijk wat jullie overkomen is. Niemand zou zulk verdriet voor zijn kiezen mogen krijgen. Ik hoop dat je snel weer zwanger zult mogen worden en dat jullie engeltjes snel een broertje of zusje krijgen :-* .
Hoe is het met de rest??
Bij het cb was gisteren alles goed. Meneer had niet heel erg veel zin om zijn beweeglijke beentjes te strekken voor het opmeten, maar het is uiteindelijk gelukt :mrgreen: . 55cm en 4290 gram is Nordin nu, dus dat gaat prima!!
Vannacht ook weer een goede nacht gehad. Hij heeft van 23:00 uur tot 04:45 geslapen en na zijn fles nog van 06:00 tot 09:30. Nu ligt hij heerlijk op mijn arm te spenen, want hij vnd het wel weer leuk geweest met slapen. Dus zit ik al een half uur met 1 vinger te typen :mrgreen: .
Ik zal de komende tijd ook wat minder op het forum aanwezig zijn omdat ik het erg druk met Nordin heb en daarnaast mijn verloftijd ook nog wil besteden aan het afmaken van een boek wat ik aan het schrijven ben (jaja, een creatieve ziel hier ). Ik heb het al eens opgestuurd naar een uitgever en daar best een positieve reactie van gehad, dus wie weet wat het met wat herschrijf en schaafwerk nog kan worden…
M.a.w., daar gaat best een hoop tijd inzitten dus ik zal hier minder vaak komen… Eens in de week eens een uurtje kok-ken ofzo.Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Natuurlijk blijf ik net zo met jullie meeleven als ik al die tijd gedaan heb.
Ik hoop niet dat jullie denken dat ik jullie nu laat ‘vallen’ omdat ik nu een kindje heb. Het is gewoon dat het gevoel van 'iets’voor mezelf willen doen (i.p.v. een duffe kantoorbaan en mijn kindje naar de creche) nog meer versterkt is door de geboorte van Nordin. En darom wil ik echt mijn tijd die ik nu heb aan mijn boek gaan besteden in de hoop dat ik mijn droom ooit kan verwezenlijken.
Dikke kus aan jullie allemaal!!
Liefs, Angeltje
Angeltje,
Mooi dat Nordin het zo goed doet. En lekker tikken zeg met 1 vinger!! Wat leuk dat je een boek aan het schrijven bent en vooral dat eht positief is ontvangen door een uitgever. Wordt ik gelijk heel nieuwsgierig van. Wat voor genre?? Ik kan me voorstellen dat je nu nog meer motivatie hebt om die stap te zetten en zeker dat je nu je tijd daarvoor wilt benutten. Veel succes en met een uurtje kok-en hou je ons best nog bij hoor. Als je dan maar wel up-date over jezelf en Nordin!
:-*
Mouse
hallo meiden,
mouse, ik heb ook even gereageerd bij het meeting topic hoor!
Wat goed dat jullie even hebben gepraat over wat jullie nu willen enzo. Dan ben je goed voorbereid voor het gesprek. veel succes vrijdag ik hoop dat de gyn aan jullie wensen gaat voldoen!
Wendy, wat fijn dat je zo’n aardige gyn had. Het is wel eens fijn als er een arts is die echt met je meeleeft he! Ook fijn dat hij wilde meewerken aan de dingen die je voorstelde. Toppie!
Wat onwijs balen dat je toch weer een vleesboompje hebt! Hoop dat deze het zwanger worden nu niet in de weg staat.
En wat een verhaal over de operatie zeg Echt belachelijk dat ze je niet eens goed vertellen wat ze nou precies hebben gedaan!
janine, wat jammer dat er toch niet zelfstandig een eisprong is geweest! nu gauw ongi worden en dan weer nieuwe ronde nieuwe kansen!!!
Wienie, fijn dat het goed met je gaat.[zo klink je tenminste!] Hoop dat je directeur begrip heeft voor je ziekenhuis bezoekjes maar als ik het zo lees moet dat goed komen.
angeltje, ik snap dat je nog even goed wil genieten van je verlof!! Ga maar lekker doen en veel succes met je boek!!
vandaag bloed laten prikken. vrijdag of maandag de uitslag. Ben een beetje bang dat het niet goed zal zijn. Hoop zo dat ik het mis heb.
verder weer exact dezelfe symptomen als elke maand voor mijn ongi dus verwacht echt niks.
Kus Egni
Hoi allemaal,
Egni: Sorry, ik weet niet meer precies waarvoor je bloed moest laten prikken. Om te kijken of je een goede eisprong hebt gehad? Ik hoop dat je een mooie uitslag krijgt!
Mouse: Hoe istie met jou, meid? Heel veel succes bij de gyn vrijdag! Ik hoop dat jullie een hoop duidelijkheid zullen krijgen.
Angeltje: Ik ben blij dat het zo goed met Nordin gaat. Fijn dat jullie weer een beetje aan jullie nachtrust toekomen. Leuk dat je een boek aan het schrijven bent! Mag ik vragen wat voor soort boek het is? Helemaal niet erg dat je wat minder langskomt, en je laat ons heus niet in de steek, gekkie! Af en toe een update-je zou wel leuk zijn, hoorrr! We moeten hier wel een beetje op de hoogte blijven van al jullie belevenissen! :-
Wendy: Heel veel sterkte & succes met alles!
Janine: Jakkes, wat balen dat je geen eisprong hebt gehad! Dus nu eerst weer je ongi opwekken en dan Clomid nemen, of doe je het nog zonder hormonen?
Wienie: Hoe gaat het met jou?
Woezeltje: Helemaal niet erg dat je niet aan het forum toekomt, meis! Als je weer wat meer tijd hebt, zien we je vanzelf wel weer verschijnen. Dikke knuf! :-
Hihhi, ik dacht dat er maar een paar mensen iets geschreven hadden, maar er komt nog een hele waslijst. Dus de volgende keer reageer ik weer even persoonlijk op alle anderen. Ik ben nu bij mijn schoonouders en ik moet zo weer naar huis, omdat hubbie zo de nachtdienst in moet. Hopelijk gaat alles goed met alle andere meiden!
Van de week hebben we dan eindelijk de uitslag gehad van het 3e zaadonderzoek/bewerkingstest voor IVF/ICSI. Dit was om te bepalen of het aan de normen voldeed van IVF of dat het ICSI zou worden. Deze uitslag was ruim voldoende voor IVF, dus dat gaat het definitief worden. Gelukkig hoeven we niet nog meer onderzoeken te laten doen en kunnen we over 3 weken starten met onze eerste poging! Ook hebben we vandaag toestemming gekregen van onze verzekering, dus ik ga deze week alle hormonen maar halen en dan nog eventjes wachten en dan gaat het hele circus beginnen. :shifty: Wel doodeng, maar aan de andere kant hebben we ook wel goede hoop weer.
Iedereen succes met alles & een dikke knuf voor jullie allemaal! :-*
Groetjes,
Jippie
Jippie, eindelijk ifv!! ik hoop dat het allemaal snel gaat gebeuren!! SUcces!!!
Ben een beetje zenuwachtig…
moet zo naar de tandarts, ik weet wat er gaat gebeuren maar toch…
Whaaaaaaaaaaa
hahaha Janine, succes bij de tandarts!!!
Ik kom vanmiddag weer eens even reageren op jullie meiden! Ik wilde jullie nu alleen even een foto showen van Nordin en Luna samen! :inlove:
Liefs Woezeltje
Ahhh wat lief zo met zijn tweeen!!
nou, daarnet naar de tandarts geweest, hij moest 2 kleine gaatjes boren en vullen.
Maar ik had ook nog 3 oude, die vullingen waren grijs. Ik wilde graag witten dus die heeft hij vervangen. En dat alles zonder verdovind!! Wauwie vind ik wel van mijzelf!!!
Gisteren een nintendo ds lite gekocht, echt een gaaf ding. Ook nog een nieuwe homecinema set gekocht. Bij de mediamarkt was er 1 in de aanbieding van 799 voor 499, nou dat scheelt wel ff natuurlijk, en het is nog een goed ook, een harman/kardon.
Nou meiden, ff de badkamer soppen, en ff gamen en dan om 15.00 werken… bah…morgen nog een vroege dienst en dan het weekend weer vrij…
Liefs, Janine
Even voorstellen…Ik ben 26 jaar en in september gestopt met de pil. Mijn vriend en ik hebben nog geen kindern.15 september voor het laatst ongesteld geweest na het stoppen met de pil…Nu nog steeds niet ongesteld geworden. Al heel wat testen gedaan maar nee hoor!morgen naar gynocoloog hopelijk kan die wat meer duidelijkheid geven.Ben ook benieuwd naar jullie leventjes. liefs
HAllo meiden,
Puck welkom! Hoe was het bij de gyn?
Woezel en Angeltje, is wel erg hoor dat jullie ze nu al proberen te koppelen Maar wel schattige foto :inlove:
Janine, stoer hoor zonder verdoving!! Ik heb niet zo’n moeite met de tandarts, maar ik heb ook nog nooit wat gehad dus makkelijk praten!
Egni, heb je al uitslag van je bloed? Hoop dat het goed is. Hoe gaat 't verder?
Jippie, spannend alle lichten op groen, dus aftellen nu! Hoop dat het meevalt het ivf-traject en dat je snel zwanger bent! Hoe is het nu eigenlijk met je internet? Nog steeds niet??
Nou net terug van de gyn. Beetje dubbel gevoel. Alles is in orde, heb goede eisprong alleen wat minder frequent ivm lange cyclus. Zaad ook goed, baarmoederslijmvlies goed dus het moet kunnen :roll: Gyn stelde voor om nu wederom 3 maanden combinatie clomid en metformine te gebruiken nu 50mg omdat ik al wel een eisprong heb. Iui is geen optie vindt hij, omdat ook de samenlevingstest goed was en dat met name een reden is om iui te doen. Daarbij komt dat ze bij mij dan wel hormoonstimulatie zouden doen en ivm PCO is eht risico dan te groot dat ik overstimulatie krijg. Hij vond dus de risico’s niet opwegen tegen de voordelen in mijn geval. Naast het voortzetten van de clomid voor max. drie maanden stelde hij ook nog een Leo-behandeling voor, waarbij ze follikels wegbranden, omdat ik er teveel (goh, kan dat?) heb. Op die manier zouden de achterblijvende follikels ook betere kans geven op zwangerschap omdat bij zoveel follikels ze elkaar onderdrukken in de groei. Dan rest daarna alleen nog ivf. Plan van aanpak is nu volgende cyclus starten met clomid en dan na 6 weken terug voor check ivm cyste etc. Als het met behulp van clomid niet werkt, eerst Leo behandeling omdat dit het risico op overstimulatie fors beperkt en dan ivf. Enerzijds natuurlijk goed nieuws dat er medisch niets mis is, maar anderzijds wel weer erg frustrerend omdat dit al 2 jaar zo is en ik toch maar niet zwanger raak. Moest wel lachen toen hij vroeg hoe zwaar ik was toen ik zwanger werd van Brent (ivm overgewicht dat in mijn plaatje ook niet echt helpt). Ben de laatste maanden weinig afgevallen en denk dat hij een stimulans zocht voor het laatste stukje, echter bij Brent woog ik aan het begin van mijn zwangerschap 10 kg meer dan nu, dus hij stond wel even vreemd te kijken. :lol: Maar goed ik weet nu wat er daadwerkelijk gaat gebeuren begreep ook dat er voor de operatie en ivf geen echte wachttijden zijn hier, dus dat zal ons niet tegenhouden. Duim maar dat het nu toch snel gaat gebeuren
Kus Mouse
Hey hey meiden,
Angeltje: Meis doe lekker dingen die je zelf wilt, je bent niets verplicht hoor! En ik hoop ook dat je nog wel af en toe een update-je komt geven hoe het met jou, Nordin en je boek gaat!! Wil je ook vertellen waarover je aan het schrijven bent?
Woezeltje: Wat een super lieve foto van Nordin en Luna heb je geplaatst zeg :inlove: Wie weet wat dat nog mag brengen in de toekomst :mrgreen:
Janine: Wat goed dat je zonder verdoving je gaatjes hebt laten vullen!! Ik kan er helaas niet over meepraten maar t lijkt me geen pretje om gaatjes te hebben. Wat leuk dat je een nintendo ds lite gekocht heb! Ik zal maar niet aan hub vertellen dat ze bij mediamarkt in de aanbieding zijn :silenced: hi hi
Egni: Heb je de uitslag van je progesteron al binnen? Balen dat je denkt weer onig te worden. Ik hoop dat je er naast zit!! Hoeveel dagen na je vermoedelijke ei zit je ongeveer?
Jippie: Wat fijn te horen dat hubs zaadjes goed genoeg zijn voor IVF!! Ik kan me heel goed indenken dat je het doodeng vindt, het is ook niet niks allemaal. Maar hopelijk is IVF gewoon het zetje wat jullie nodig hebben! Hoeveel embryo’s mag/ wil je laten terugplaatsen de eerste poging?
Puck: Welkom hier! Leuk dat je mee komt schrijven, hoe was het bij de gyn vandaag? Ik werd ook niet meer ongi na het stoppen van de pil. In totaal zo’n 9 maand niet, en nee was niet zwanger CB heeft ook heel wat aan mijn testen verdiend vlgs mij…
Mouse: Fijn dat alles goed is, maar indd dan die vraag, waarom?? Ik heb een beetje hetzelfde al jou, ook teveel eitjes en met spuiten gelijk een overstimulatie… Ik heb ook niet ‘echt’ PCO, meer sommige kenmerken vlgs mijn gyn. Als bij mij deze behandeling niet aanslaat hebben we het ook al gehad over een evt. LEO-behandeling, maar eerst wil mn gyn me dan doorsturen naar een endocrinoloog… Jij hebt toch ook meer PCO-like verschijnselen dan echte PCO of niet? Veel succes, hopelijk is de 50 mg. nu nog net ff dat extra zetje voor je meis!
Ben net weer voor fm geweest en op dag 11 zitten er al 3 eiblaasjes van zo’n 15 mm.!!! Ik ga ineens als een trein op Clomid 100, normaal heb ik echt een veel langere aanlooptijd nodig. Elke maand reageer ik heftiger lijkt het wel…
Mn baarmoederslijmvlies bouwt zich helaas slecht op waardoor ik maandag weer terug moet komen, het was vandaag nog maar 4.8… Maar vaak trekt het op het laatst nog bij, dus nog geen reden tot wanhopen… We’ll see…
Fijn weekend meiden!!
:-* :-*
Mar,
Klopt, dat ik sommige PCO-symptomen heb maar niet ‘echt’ PCO. Wat betreft het iedere maand heftiger reageren op clomid, dat kan, omdat de clomid ‘stapelt’ als je het iedere maand gebruikt. Het is nog niet helemaal uit je lichaam verdwenen voordat je de volgende dosis toedient zeg maar. Wat betreft je baarmoederslijm, da’s 1 van de nadelen van de clomid, het werkt daar ook op. Wel goed dat je nu op dag 11 al 3 eiblaasjes hebt van 15 mm!! Go eitjes, Go :dance:
Wanneer moet je weer op controle?
Kus Mouse
Heee Mouse,
maandag weer voor fm. Maarre ik heb in september voor het laatst clomid geslikt, vreemd he… Heb hiervoor namelijk 2 rondes puregon gespoten en vorige cyclus is met duphaston afgebroken. Maar indd 3 follies ben ik wel blij mee hoorrr :mrgreen:
Nou Mar, ik blijf dat vruchtbaarheidsdansje doen voor je , dat ze maandag maar op springen mogen staan, of in ieder geval 1
:dance: Go eitjes, Go :dance:
Goed weekend :-*
Hoi lieve meiden,
Yeeaahhh, we hebben eindelijk weer internet! Alleen wel aan onszelf te danken en niet aan KPN, maar goed. Kan ik eindelijk weer normaal meelezen en schrijven en persoonlijk op iedereen reageren. Heb jullie wel gemist, hoor! :-
Woezeltje: Wat een superlieve foto van Nordin & Luna! Jullie hebben wel een paar knapperdjes geproduceerd, hoor! :mrgreen:
Janine: Super dat je zonder verdoving alles hebt laten doen bij de tandarts, ben echt trots op je!
Puck: Welkom hier! Hoe is het bij de gyn gegaan? Hopelijk heb je wat meer duidelijkheid gekregen en wordt er actie ondernomen om je cyclus weer op gang te krijgen. Heel veel succes en als je iets wilt weten, dan kun je je vragen hier altijd stellen, hoor! En je mag altijd mee komen kletsen met ons kluppie!
Mouse: Fijn dat je een hoop duidelijkheid hebt gekregen bij de gyn. Hoe sta je zelf tegenover alles? Had je gehoopt op bijvoorbeeld IUI, of ben je blij met het behandelplan van de gyn? Wat me zelf een beetje verbaast, is dat de gyn IUI geen optie vindt bij jullie. Zoiets zou je toch altijd kunnen proberen voordat je IVF gaat doen? Misschien dat je met IUI toch wat meer kans hebt dan op de gewone manier, en het is minder ingrijpend dan IVF. Wat overstimulatie betreft: als je voorzichtig met hormonen bent, of bijvoorbeeld Menopur/Puregon gebruikt waarbij overstimulatie minder snel voorkomt, en alles goed in de gaten houdt met echo’s, dan zal dat best wel meevallen. Ik denk niet dat je aan een echo van jouw eierstokken kunt zien of je wel of niet meteen overstimulatie krijgt, en elke keer is de reactie van je lichaam ook weer anders. Maar goed, ik ben geen gyn natuurlijk! Heb jij trouwens al een HSG gehad? Sorry, dat ben ik even vergeten. Wat je gewicht betreft: Ik vind soms wel dat artsen bepaalde “problemen” heel snel op gewicht schuiven. Wel grappig dat je met Brent 10 kg zwaarder was, zo zie je maar weer dat het gewichtaspect niet altijd op gaat. Zelf loop ik ook al jaren met mijn gewicht te worstelen. Ik ben 2 jaar terug 22 kg afgevallen, maar dat was in een periode dat ik helemaal geen hormonen nam. Zodra ik weer aan de hormonen zat, ben ik weer gaan aankomen. Ik ben geen 22 kg aangekomen, hoor! Dat valt wel wat mee. Maar bij mij zijn die schommelingen van wel hormonen gebruiken, dan een tijdje niet, en nu de pil, echt funest voor mijn gewicht. En in het ziekenhuis heb ik wel eens in de wachtkamer gezeten bij een vrouw die wel 160-180 kg woog, en die was toch echt zwanger. Dus die vlieger gaat niet altijd op.
Mar: Leuk dat je er ook weer bent, meid! Hoe gaat het nu met je? Als er goede embryootjes uit de IVF komen, dan plaatsen ze in ons ziekenhuis standaard twee terug, ongeacht je leeftijd. Ze zien het gewoon als een iets grotere kans van slagen. Wij hebben daar helemaal geen problemen mee, wij wilden er ook graag twee per keer. Maar ik denk dat als je echt geen meerling wilt, dat ze dan ook wel eentje terugplaatsen. Het is jouw keus natuurlijk. De kans op een meerling is groter als je twee embryootjes terugplaatst, maar wij willen wel een tweeling, hoorrr! :inlove: Fijn dat je zo goed en snel reageert op de Clomid! Drie follikels van 15 mm is super! Alleen wel jammer dat je bmslijmvlies minder snel meegroeit. Maar dat kan op het laatste moment nog komen, hoor! Krijg je na je eisprong dan ook extra stimulatie mbv Pregnyl en eventueel Progestan? Alvast heel veel succes maandag! En ik zou zeggen: Ga maar lekker goed jullie best doen dit weekend, wie weet… :mrgreen:
Hier weer even een rotdag. Zoals jullie misschien nog weten heb ik op dit moment een hele slechte relatie met mijn ouders. Wat hebben mijn ouders nu vandaag gedaan: Ipv ons te bellen om dingen te bespreken, heeft mijn vader mijn schoonouders opgebeld! :evil: En hij heeft alles met mijn schoonmoeder besproken, nou vraag ik je?! Gelukkig heb ik een hele goede band met mijn schoonouders, veel beter dan met mijn eigen ouders. En zij staan ook volledig aan onze kant. Ik denk dat mijn schoonmoeder ook heel wat rake dingen gezegd heeft tegen mijn vader. Maar zoiets doe je toch niet? Ze betrekken iedereen er bij, zelfs mijn schoonouders! Ik vind dat echt niet normaal, wat vinden jullie? Ik ben echt kwaad daarover! :? Ik wil niet dat jan en alleman erin betrokken wordt, dit is iets tussen ons. Mijn schoonmoeder heeft de beste bedoelingen en komt ook heus wel voor ons op, maar een ander kan mijn gevoelens toch niet verwoorden? Zoiets hoort toch niet onderling buiten mij om besproken te worden? Mijn schoonmoeder is wel meteen na dat gesprek bij ons gekomen en heeft alles wel op tafel gelegd en verteld, dus geen kwaad woord over mijn schoonmoeder. Maar ik vind het echt van de zotte… En nu ben ik als het ware in een hoekje gedrukt dat ik daar vandaag of morgen op moet reageren. Ik heb daar helemaal geen zin in, laat me met rust! Ik wil niks meer uitpraten, want dat heeft toch geen zin. Dat probeer ik al mijn hele leven. Ik ga nu voor onszelf kiezen, voor ons eigen geluk en datgene waar we al bijna 4 jaar voor vechten. Daar hebben we alle energie ook wel voor nodig. Ik kan toch nooit op deze manier met IVF beginnen? Dat is gedoemd te mislukken als je over zoveel andere dingen in de stress zit. En ik laat me niet ook nog eens die laatste drie IVF-pogingen afpakken door mijn ouders! Geen sprake van! AMEN! Hihhhi, sorry meiden… Ik moest me even afreageren. Jullie hoeven er niet op te reageren, hoor!
Voor de rest gaat het wel goed, hoor! Gisteren waren hubbie en ik 10 jaar samen, dus we zijn romantisch uit eten geweest. We hebben ook een hele leuke dag gehad. En verder zijn we bezig met ons huissie, wat nu echt opschiet en op zich hebben we ook wel “zin” om met IVF te beginnen (voor zover je daar zin in kunt hebben dan…) En ik ben erg blij met jullie allemaal, jullie zijn stuk voor stuk toppers!
Iedereen een heel fijn weekend!
Dikke knuf voor jullie allemaal! :-
Groetjes,
Jippie
hallo allemaal. wat super lief dat jullie al reageren. TOch een beetje gek dat ik zomaar mijn verhaal doe bij jullie maar het is toch fijn om het mat anderen te delen. MIjn vriend hadden zoiets van we vertellen niet dat we gestopt zijn. Dan is het een grote verassing voor de ouders en zo om te vertellen dat je zwanger bent.maar ja zo makkelijk gaat het allemaal niet…
Vandaag naar de gyn geweest. Allemaal vragen en een onderzoek. Het blijkt dus dat ik PCOS heb. Bij jullie bekend zo te lezen.
IK moet vanaf vandaag het medicijn PRIMOLUT slikken gedurende 12 dagen. Na die dagen moet ik ongesteld worden en op de derde dag moet er bloedgeprikt worden. ook mijn vriend moet zijn zaad laten onderzoeken(voor de zekerheid).21 februari moet ik weer naar de gyn. Dan krijgen we de uitslagen van de onderzoeken. De kans is groot dat ik dan met CLOMIT mag gaan beginnen.maar even afwachten dus. Ben heel blij dat ik zosnel doorverzezen ben naar de gyn. beter nu dan pas naar een jaar proberen.Maar toch wel schrikken hoor PCOS.liefs