Mar: je hoeft je echt niet te schamen voor wat er gebeurd is hoor. Soms kunnen mensen zo dom kletsen en zich totaal niet in jouw positie verplaatsen. En soms is het gewoon een kwestie dat het jou even teveel wordt in combinatie met de hormonen. Echt goede vrienden en lieve familieleden begrijpen het echt wel als zo’n uitbarsting eens plaatsvindt. Ik vindt het erg dapper van je en zeker voor je pleiten dat je probeert aan jezelf te werken omdat je merkt dat het allemaal teveel van je gaat vergen. Daar is een hoop moed en zelfkennis voor nodig!!! Dus meis, je hoeft je echt niet te schamen en kunt juist trots op jezelf zijn!!!
Janine: wat ontzettend dom van die kennissen zeg!! Communiceren die soms niet met elkaar. Dat geeft je ook lekker het gevoel dat ze met je meeleven als ze het er niet eens met elkaar over gehad hebben… Jammer dat sommige mensen de kans om er voor een ander te zijn zo laten liggen… Sterkte meis, ook vor jou is het geen makkelijke tijd!!
Ik laat het hier even bij dames, het kleine hongerlappie is weer hard toe aan een flesje en ligt volgens mij lekker zijn luiertje vol te knetteren :mrgreen: . Ik ga er dus weer vandoor… Ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad en ik kom snel weer langs…
Liefs, Angeltje
Jeetje janine wat is dat rot zeg zo’n kaartje!! Dat is echt heel naar om te krijgen. Goed dat je even hebt gebeld. Raar dat ze elkaar daar niet op de hoogte houden van dat soort dingen.
Kun je er een beetje mee om gaan? Lijkt me heel moeilijk!! Heel veel sterkte! :-*
Kaatje, jeetje wat enorm balen dat het nu niet aanslaat en dat terwijl het er vorige keer zo goed uit zag!
Knap dat je zelf de keuze hebt gemaakt om er mee te stoppen deze maand!
Raar he dat het per maand zo kan wisselen?! Hopelijk volgende maand beter nieuws :thumbup:
Marr, you go girl! Geld moet rollen! Maar niet te vaak he haha . Nee lekker hoor dat je zo’n fijn dagje hebt gehad.
Wanneer kun je bij een psycholoog terecht?
Ik spuit nu 75 en zit nu op dag 8. Moet dinsdag 2 jan. dus weer terug voor een fm. Spuiten zelf gaat overgens prima ben het alleen 1 keer een beetje vergeten en spoot toen 5 uur later :oops:
Ik hoop dat ik dinsdag wel een beetje positief nieuws krijg want met de rest van ons spuiters gaat het toch niet al te goed de laatste tijd.
Gister even een doorbraak bij mijn mannetje. Meestal ben ik degene die huilt en roept dat ik het zat ben zo maar nu was hij aan de beurt. We hadden een discussie over iets minder te drinken met oud en nieuw omdat ik dan in mijn vruchtbare dagen zit. Manlief wilde daar niks van weten. ik werd boos en riep dat hij er dan niet voor 100 % voor gaat :oops: en toen barste hij. Ja was erg lelijk wat ik zei maar wel goed dat hij het nu ook eens uit.
Wat vinden jullie van drinken van de man rond de vruchtbare dagen?
Kus Egni
hallo lieve meiden,
was er eventjes weinig, 1e vakantieweek alweer bijna voorbij, maar ben een beetje aan t kwakkelen nog. niet helemaal beter, maar ook niet helemaal ziek en nu heb ik t ook nog in mijn rug. kan niet op of neer, alleen staan, liggen of goed zitten, alles ertussenin is foute boel! dus zo gaat mijn kostbare nuttige en leuke dingen doen tijd een beetje verloren en was ik hier dus ook weinig!
egin, hopelijk levert je duimen voor mij iets op, dan doe ik dat voor jou ook oke? We lopen bijna gelijk, ik zit op dag 6 nu, moet ook dinsdag de 2e voor een meting, dan zit ik op dag 10. Kunnen we samen aftellen! Hoe gaat t met spuiten, heb je al een meting gehad nu? en wat was dan het resultaat?
janine, ook al aan sonja? daar doen echt heel veel mensen aan! zo’n sas dag mag best hoor met deze leuke dagen! geniet ervan! en wat betreft dat verplichte klussen, ik heb daar wel moeite mee. Ben toch al niet zo’n hele erge klussert, nooit geweest, maar nu moeten we van mezelf zodra ongi weg is om d edag. Op zich is het niet vervelend hoor, maar we hebben wel allebei zoiets van het “moet”. en ik wil dan nog wel eens last hebben van droogte verschijnselen als jullie begrijpen wat ik bedoel. ik denk door spanning of medicijnen. En als de klustijd voorbij is, dan heb ik soms wel weer even genoeg “gehad”. :oops: Maar…we gaan er voor!!!(ook al is t dan niet zo romantisch, we hopen wel elke keer weer dat het raak is!!)
bagheera, gewoon lekker veel kletsen over je prachtdochter! dat zijn leuke verhalen! en het geeft me moed, wat jullie met kind nu zeggen, misschien sip in het oude jaar, maar weer heel veel nieuwe kansen in het nieuwe jaar, dus ik hoop dat dat bij ons allemaal ook zo is!
mouse, ook jij zou kunnen prikken hoor, dat vind je na paar keer niet meer zo eng. leuk een neefje! lekkere kerst gehad?
kaatje, had al op andere topic gereageerd, maar…kop op, hopelijk doet hogere dosis meer!
moet even hub helpen met boodschappen! zo meteen reageer ik op de rest!
is ikke weer!
Kon niet echt helpen met de boodschappen, alleen wat op ons keuekneiland moest…verder niksie, gaat zo moeilijk he als je niet kan/wil bukken! Ik lijk wel een ou wijf…
goed waar was ik gebleven…
kaatjes, oh ja, hogere dosis…doet t vast beter! en provera werd ik idd ook depri van, dus probeer maar veel leuke dingen te doen! ik duim voor je!
mar, had al op ander topic gereageerd, dat ik gecshrokken was van je berichtje, maar nogmaals, schaam je er niet voor, je bent ook maar ene mens en op een gegeven moment loopt dat emmertje over, zeker als je zolang jezelf groot hebt gehouden! Kop op meid, ook voor jou wordt t beter, luister goed naar jezelf en neem de tijd!!! :hug:
janine, wat stom zo’n kaartje…hoe zo communiceren in een relatie. Goed dat je gebeld hebt, want kan snappen dat dat zeer doet!
angeltje, was t een lekkere poepbroek? das dan weer t nadeel van mama zijn he haha, alhoewel het schijnt dat poep van je eigen kind niet stinkt!!! is wel een heel ander leven en kijk erop he, in plaats van al dat gedoe met tabletten, spuiten en word je wle zwnager nu ineens een roze wolk met hoeveel eten, huiltje zus poepje zo enz. Heerlijk lijkt me dat!!
egni, hoeveelste spuitronde is dit van jou eigenlijk? Ik moet ook 75 spuiten. Moet jij t ook steeds rond dezelfde tijd? Ik dus elke ochtend braaf op tijd op daarvoor. Vergeten doe ik het niet, tenminste, daar is t nu nog te nieuw voor, wie weet als het gewoon is…
vraagje, ik heb ampullen van 300 en spuit 75. elke dag moet ik ook 1 klikje doen als er niet meteen een druppel verschijnt, ivm lucht, maar nu heb ik 4 dagen gespoten en zou t op moeten zijn, maar er zit nog in. Doe jij dat dan weg, of gebruik je dat met evt ene 2e spuit uit nieuw ampul zodat je niks weggooit?
mijn mannetje en ik drinken gewoon met oud en nieuw, ik zit dan pas op dag 9, dus dat kan wel even denk ik. maar ik denk niet teveel. Kan wel snappen dat jij wil dat hij niet teveel drinkt. Maar andere kant, je kunt dan ales er wel voor laten(maar ik dnek hetzelfde als jou hoor) en vrienden van ons zijn zwnager gerakt met carnaval na heeeel veeeel drank. mijn mannetje was ook degene die zich sterk hiled en er maar makkelijk over dcaht, komt goed. Maar we hebben ook veel andere dingen in d efamilie aan ons hoofd, aan zijn hoofd beter gezegd, waardoor hij e rgewoon niet altijd voor mij kan zijn, zijn bordje ligt al vol genoeg. laatst was ik dus sip en toen kwam e rvoor t eerst bij hem uit dat hij t kt vind en dat hij er voor mij wil zijn maar dat hij t allemaal kt vind, begrijpelijk. dus toen kwamen er bij hem tranen, dat hij zo graag en kindje wil en ook bang is soms dat t nooit lukt. Zo zie je maar, mannen breken ook wel eens…
maar lang verhaal, ik wil niet dat mijn mannetje veel drinkt in de vruchtbaren dagen, liefst niks, maar ene paar kan denk ik gene kwaad. hetzelfde voor mezelf, ik drnik als ik zin heb, niet veel, maar als ik ook maar ene ei kan krijgen of zwanger kan zijn drink ik niks meer, dat durf ik niet. maar zoveel vrouwen weten niet eens dat ze zwnager zijn en dinken dan nog dus… wat vind je mannetje er nu van?
wat benik weer lang van stof…hebben ze toch gelijk bij vrouwen/mannen met beau en linda…
Lieve meiden,
als ik jullie niet meer “spreek” voor het jaar afsluit, dan wens ik jullie nu vast ene knallende afsluiting en ik duim voor jullie allemaal dat het het jaar van de dikke buiken gaat worden en dat de kindjes maar mooi verder mogen groeien. 2007 wordt ONS JAAR!!!
Liefs en een dikke knuf,
Wienie
Hoi meiden,
Hier maar weer eens een berichtje van ikke.
Mar: lieve meid, je moet je helemaal nergens voor schamen. Het is niet meer dan logisch als je het een keer niet meer trekt als je al zo lang bezig bent en steeds maar teleurstelling na teleurstelling te verwerken krijgt. Ik denk dat iedereen op dit topic dit wel herkent. En ik merk toch dat het in deze tijd van het jaar moeilijker is, alles in december is rond het idee "familie en/of kinderen"opgebouwd. Plus de confrontatie dat er weer een jaar voorbij is en je nog steeds met lege handen staat. Heel herkenbaar. En als er dan ook nog mensen zijn die botte opmerkingen maken en nergens over nadenken, en alles maar logisch vinden, dan is het niet vreemd dat de bom een keer barst. En op z’n tijd moet dat ook, want je kunt niet alles maar opkroppen. En natuurlijk heb je een hubbie, waar je mee kunt praten. Maar mannen gaan er anders mee om dan vrouwen, eigenlijk niemand snapt je, alleen mensen die precies hetzelfde meemaken. Dus niet opkroppen, kom het hier lekker spuien, meis! Iedereen snapt je hier wel, dus je hoeft je nergens voor te schamen! :-* Ik hoop in elk geval dat je veel gaat hebben aan de gesprekken met een psycholoog. En je weet het, hè? je mag mij ook altijd bellen/mailen/smsen als je even je hart wilt luchten! Dikke knuf en sterkte!
Egni: Rot dat je hubbie zo’n dip moest meemaken. Maar soms is het inderdaad ook wel eens goed voor een man om zijn gevoelens te tonen. Meestal moeten ze zich maar groothouden voor iedereen. Ik hoop dat hij nu alles weer een beetje ziet zitten. Jullie ook sterkte en kop op, hè?
Janine: Wat vreselijk naar om zo’n kerstkaart te krijgen… Ik vind het erg dapper van je dat je gebeld hebt. Anders was je er mee in je maag blijven zitten, want zoiets is vreselijk kwetsend en confronterend. Hopelijk gebeurt het niet weer. Knuf voor jou! :hug:
Woezeltje, Angeltje & Bagheera: Wat een heerlijke beebs hebben jullie! Gewoon lekker showen en we willen alles weten, hoor! Jullie horen nog steeds bij dit kluppie!
Hoe gaat het met alle andere meiden?
Met ons gaat het op zich wel goed. Alleen nog steeds erg druk en nog steeds geen internet… Wel vanalles aan mijn hoofd, zoals een hoop gedoe met mijn ouders. Ik heb niet zo’n goede relatie met hen, en een paar weken geleden heb ik weer vanalles over me heen gekregen, dat was de laatste druppel. Ze hebben me vooral de laatste 10 jaar alleen maar kapot proberen te maken, dus ik ben er een beetje klaar mee. Het wordt nu tijd dat ik voor mezelf ga kiezen en me op ons eigen geluk ga richten. Dus ik heb besloten dat ik de komende tijd helemaal geen contact meer met ze wil, nu eerst maar eens tot rust komen. En we hebben al onze energie wel nodig voor het IVF-traject dat in februari begint. Ik heb hen begin dit jaar over onze situatie verteld, dat we in de mm zaten, enz. Maar er is nooit op gereageerd, het is net of kan het ze echt niks schelen, zoooo onverschillig doen ze. Ze vragen nooit ergens naar, als je iets vertelt, antwoorden ze niet eens en gaan ze ergens anders over praten. Ik heb verteld dat we ons ook al aangemeld hadden voor adoptie, reageren ze alsof je het over een pak melk hebt. We hebben dit jaar geen sinterklaas met ze gevierd, omdat ik dat gewoon niet trok. We waren nog druk met het huis bezig, we hadden onderzoeken lopen in twee verschillende ziekenhuizen, waren met een IUI-poging bezig en dan had ik daar bovenop nog eens voor 4 mensen sinterklaascadeautjes moeten kopen. Ik kon dat echt niet allemaal bolwerken en heb hen ook uitgelegd waarom we dit jaar oversloegen, en nu zijn ze dus kwaad… Ons huis is al twee maanden bijna af. Ze zijn nooit komen kijken, ik heb ze voor het laatst ergens begin oktober gezien. Ze bellen niet, komen niet, vragen niet hoe alle onderzoeken gegaan zijn, ik kreeg zelfs een ontzeeeetttende sarcastische opmerking van mijn moeder, toen ik haar heel erg fatsoenlijk zei dat we het erg leuk zouden vinden als ze eens wat interesse zouden tonen. Zei ze heel erg sarcastisch, met een hele gemene ondertoon: “Ja, ik moet je zeker elke dag opbellen om te vragen hoe het met jullie gaat…” Nou jaaa, zeg. Dat zegt je eigen moeder recht in je gezicht, terwijl die weet dat je al bijna 4 jaar door een hel gaat, allerlei ontzettend nare onderzoeken moet ondergaan, keer op keer al die teleurstellingen moet verwerken, 10 IUI-pogingen achter de rug hebt, 3x een vroege mk hebt gehad, op de wachtlijst staat voor adoptie en IVF/ICSI in het verschiet hebt… Ik kan er met mijn hoofd niet bij. En ook nog eens daar bovenop: ze wonen nu 20 km bij ons vandaan, en ze hebben net een huis gekocht bij ons in het dorp, aan het einde van onze straat waar we 100x op een dag langsrijden. Jullie kunnen je vast voorstellen hoe blij we daarmee zijn. Kom ik ze ook nog steeds tegen, terwijl ik voorlopig geen contact meer met ze wil. Nou ja, ik weet het verder ook niet. Ik merk gewoon dat alles van de afgelopen 10 jaar bij me naar boven komt, en ik dat allemaal nu te verwerken krijg. Ik heb dat steeds weggeduwd en me op het zwanger worden proberen te richten, maar nu dat eventjes op een laag pitje staat, komt de rest weer bovendrijven. En ik moet zien dat ik dat voor februari weer allemaal kwijtraak, want dit is allemaal niet echt bevorderlijk voor het slagen van een IVF/ICSI-poging. Nou ja, we zien wel hoe het gaat. Eerst maar eens eventjes wat rust in de tent.
Hihhi, sorry hoor. Moest ook even lekker mijn gal spuien. Luscht wel lekker op! En als jullie het niet willen lezen, slaan jullie het maar over. Scheelt al een heel eind dat ik het opgeschreven heb! :-
Iedereen een hele fijne jaarswisseling & hopelijk weer tot gauw.
Dikke knuf voor jullie allemaal! :-
Liefs,
Jippie
Hai hai
Schrikken jullie ook al bij elke knal? Dan zie ik een lichtflits en dan zeg ik: boem. Dan hoor je een knal en nog schrik ik. Ik denk dat ik maar oordopjes in doe met oud en nieuw. De katten gaan op de slaapkamer met de deur dicht, kattenbak erin en hun eten. 2 jaar geleden waren ze allebei foetsie met oud en nieuw en ik dacht dat ze nooit meer terug zouden komen. Schrikken jullie ook van vuurwerk? Zelfs als ik het zelf afsteek schrik ik nog. En dan heeft manlief mooi belgisch vuurwerk gekocht samen met de buurman (1 pot van 600 euro :shock:)
Mar22, fijn dat het winkelen toch leuk was. Kan je het toch even van je afzetten. Begrijpen je ouders het nu ook? Meid jij ook nog een dikke :hug:
Angeltje, wat een heerlijk kerstengeltje heb je toch! :inlove:
Egni, tja, niet leuk dat soort discussies en dan toch ook wat ruzie. Ik heb het er nooit over betreft drank en vruchtbare periode. Daar let ik niet zo op. Wel goed dat je ventje ook een keer is uitgebarsten. Het klink heel raar, maar dan weet je dat hij er toch ook wel echt mee bezig is. Ik kan ook geen hoogte krijgen van mijn man hoor!
Wienie, wat gaat dat toch weer hard heh, als je vrij hebt!
Jippie, fijn dat je wat van je laat horen! Balen dat je nog steeds geen internet heb! Meid, een hele dikke :hug: , wat vervelend van je ouders. Veel sterkte ermee!
Vandaag de 2e dag vrij, goh wat was ik nog kapot gisteren. Op mijn werk is het niet gegaan zoals het altijd gaat. Een bewoner escaleerde volledig, waardoor hij wat medebewoners heeft geslagen en mij ook. Een beetje hard dat ook nog!
2e kerstdag heb ik gepresteerd het brandalarm af te laten gaan, broodjes afbakken ging niet zoals het hoort! Afijn, binnen 10 minuten stond de brandweer op de stoep… gelukkig is het met een lolletje afgelopen.
Met schoonmoeders is er een wonder gebeurt. Gisteren kwamen wij en toen zat ze rechtop in bed, niet meer vastgebonden, geen sondevoeding meer en haar kunstgebit weer in zodat we haar konden verstaan. Nou dit had ik echt niet verwacht. Nu maar hopen dat het beter gaat. Niemand weet hoe de toekomst eruit ziet. Haar lever heeft functiestoornissen. Dus er komen nog allemaal testen…
Voorlopig lekker vrij, ik moet woensdag weer werken. Even lekker bijkomen dus. Leendert zal wel laat thuiskomen, die had een borrel aan de zaak. Morgen waarschijnlijk weer naar de film, want ik wil Saw3 zien.
En ik sluit me aan bij Wienie, 2007 wordt ONS jaar!!
Fijn weekend alvast!
Liefs, Janine
Dag lieve meiden!!!
Ben even niet geweest. Het valt overdag niet mee een moment te orikken om achter de pc te gaan zitten en 's avonds lig ik enorm vroeg op bed… :oops: Vaak heb ik net even de tijd om jullie verhalen te lezen! Sorry daarvoor, maar Luna heeft zoveel ast van haar buikje, dat ze overdag veel aanwezig is en bijna alleen maar in slaap te krijgen is als ze bij je ligt (dan ligt ze geborgen en voelt haar buikje minder).
Ga proberen te reageren op iedereen!
Kaatjes: pff meid, ik leef echt met je mee! Hele dikke :hug: en :-
Mar: lieve, lieve, lieve meid!! Ik kan me alleen maar aansluiten bij hetgeen iedereen al heeft geschreven. Ik vind het zo erg voor je, maar echt, je hoeft je nergens voor te schamen!! Alleen het bezig zijn met zwanger worden en het feit dat dat niet lukt kost al zoveel energie en put je helemaal uit! Ik heb zo vaak huilbuien e.d. gehad toen het bij ons niet meer lukte na de missed abortion. Ik heb de stap naar een psycholoog niet durven zetten toen, terwijl ik achteraf denk dat dit wel beter was geweest! Ik vind je dapper en zo ontzettend sterk! Je bent een wereld meid, echt!!! :hug: :-
Janine: wat een lullig kaartje zeg! Echt te erg voor woorden!
Angeltje: Nordin is echt een lekkertje hoor!!! Na oud en nieuw komen we hem live bewonderen en voorstellen aan Luna!!! :-* Dat ze maar dikke vrienden mogen worden :mrgreen:
Egni: mijn man dronk niet of heel weinig rond de vruchtbare dagen. Dat wilde hij zelf zo en ik was daar maar wat blij mee! Heb het in het begin ook wel vaak gevraagd of hij niet wilde drinken en op een bepaald moment deed hij het uit zichzelf. Hopelijk wil jou hubbie dat ook voor je doen!
Kom zo op de rest reageren, Luna heeft honger en is niet meer te houden…
Liefs WOezeltje
Zo, ze heeft haar buikje weer vol! En hubbie gaf aan dat hij wel even op haar let, dus kan ik even achter de pc kruipen!
Wienie: ik hoop ook echt dat 2007 jullie jaar gaat worden meid!!! :thumbup:
Jippie: wat erg hoe je ouders met je om gaan zeg! Ik kan me voorstellen dat je dan geen contact meer wilt met ze! Het lijkt me echt vreselijk als je ouders er niet voor je kunnen zijn in deze zo moeilijke periode. Je hebt ze eigenlijk gewoon heel hard nodig. Maar als zij niet open kunnen staan voor jou, snap ik ook dat jij niet meer open kunt staan voor hen. Hoe moeilijk misschien ook, maar kies idd voor jezelf, je hubbie en jullie leven. Rust is heel belangrijk. Ik hoop echt zo ontzettend dat IVF bij jullie aan gaat slaan en dat er heel snel een klein hummeltje in jullie nieuwe huisje zijn of haar plaatsje in zal nemen!! Dat wens ik je toe voor 2007!!! :-
Janine: hahahaha, dat je het gepresteerd hebt om de brandweer ter plaatse te laten komen! :mrgreen: Lag me rot! Ik werk met brandweermannen en we moeten altijd erg lachen om die “loze” meldingen. Vooral als je vaak hoort wat de oorzaak is!
Fijn dat het met je schoonmoeder zo goed gaat! Hopelijk blijft het zo!
En ja, ik schrik ook vaak van al die knallen die je nu al hoort! Ik ben ook erg benieuwd hoe Luna gaat reageren met oud en nieuw… hopelijk slaapt ze er doorheen…
Mouse: gefeliciteerd met je nichtje!! Ik las bij de december mama’s dat ze bevallen is van een zoon!! Wil je haar namens mij feliciteren! Ik hoop echt dat ze er heel erg van kan genieten!
Ben nu geloof ik aardig bij met reageren… Vergeef me als ik iemand vergeten ben!!!
Hier gaat het op zich goed, alleen Luna heeft nog steeds erg veel last van haar buikje. Ze kreunt en steunt de hele dag, tot huilens toe. Dit duurt nu al weken. De kinderarts zei 2 weken terug dat dit bij prematuurkindjes hoorde en ook bij kinderen die bv krijgen. Nou, ik ben het nu wel zat. Zo prematuur is ze niet meer en ik hoor van geen een ouder die bv gaf dat hun kinderen zo steunden!!! Eigenlijk zouden we 12 januari nog tel. contact hebben met de kinderarts over hoe het met Luna gaat, maar dit hebben we vervroegd naar 2 januari. Ik ga echt niet meer zo lang wachten. Het is gewoon zielig hoe Luna tot huilens toe aan het persen is! Ze had gisternacht zelfs bloed bij de ontlasting, volgens de ha waarschijnlijk van het persen. Ik wil dus gewoon dat de kinderarts me kan zeggen wat er nu is en er desnoods naar kijkt! Luna kan soms zelfs niet slapen van de pijn.
Maar goed, verder doet ze het fantastisch! Ze groeit echt als kool. Dinsdag maar weer eens wegen.
En… ik kan haar al echt niet meer missen!! Ze is niet meer uit ons leven weg te denken.
Met mij gaat het verder goed. Wel erg moe, vanwege de gebroken nachten en de drukte overdag, maar dan maar steeds heel vroeg naar bed. Het is niet anders. De wond is goed genzen, ik heb er nu gelukkig weinig last meer van. 9 januari moet ik weer op controle bij de gyn.
Lieve meiden, mocht ik jullie niet meer spreken voor oud en nieuw: heel veel plezier met oud en nieuw!!! En ik wens jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2007 toe! En hoevaak het al is gezegd, ik zeg het ook weer: hopelijk een heel vruchtbaar jaar!! Echt, ik hoop zo dat jullie allemaal een wondertje mogen verwachten in 2007! Het zij jullie zo ontzettend gegund lieve schatten!!! :-
Liefs Woezeltje
Nog even Luna showen…
ff kort reageren. Egni, laat je vriend gewoon drinken met oud & nieuw. In het begin vond ik het ook niks als vriend zo veel dronk, maar ook mannen moeten even alles kunnen vergeten. En alcohol tast het zaad aan dat op dat moment wordt aangemaakt en het duurt volgens mij 3 weken voordat dat eruit komt (zeg maar).
Meiden, sommigen weten niet hoe ze moeten reageren als een kinderwens zo lang onvervuld bent. Ook ik weet het soms niet. Weet dat jullie in mijn gedachten zijn en dat ik echt hoop dat 2007 een heel mooi voor jullie wordt.
Angel en woezeltje wat een plaatjes van beebjes hebben jullie toch :inlove: !! leuk om te zien hoor!!
Wat gaan jullie allemaal doen met oud en nieuw morgen? Nog spectaculaire plannen???
Wij vieren het gezellig bij vrienden met ongeveer 15 man.
En we gaan gewoon aan de borrel hoor
Heb trouwens vandaag zelf appelflappen gebakken :drool: zo lekker!!
Lieve allemaal, ik wil even zeggen dat ik het heel fijn vind hier te schrijven! Ik kan mijn ei kwijt en kan altijd [domme :mrgreen: ] vragen stellen. Jullie zijn ook altijd zo lief :inlove: . Dank jullie wel!!
Mijn wens voor 2007 is natuurlijk het krijgen van een kindje en raar maar waar momenteel heb ik er best een goed gevoel over.
Ik hoop dat voor jullie in 2007 al jullie wensen uit mogen komen en wens jullie heel veel liefde en geluk!!!
Kus Egni
Hey meiden,
Jippie: Jeetje meis, wat een vreselijk verhaal om te lezen. Mijn hart breekt echt als ik er bij nadenk hoe zo’n lieverd jij bent en hoe je ouders er dan mee om gaan. Ik kan er gewoon niet bij… Zo ontzettend naar hoe dat gaat, dat verdien jij gewoon niet! Ik weet echt 100% zeker dat jij een super karakter hebt meis. Het lijkt me dan ook heel moeilijk dat je moeder straks zo dicht bij je komt te wonen na alles wat er is gebeurd en dat ze nooit es echte interesse in jullie situatie tonen. Voor jou geld hetzelfde he, je mag mij ook altijd bellen mailen of whatever, dat moet je ook doen als je daar behoefte aan hebt, beloof je dat? ik wens je heel veel sterkte!!
Egni: Ik heb zelfs es gelezen dat zaadjes 3 maanden geleden zijn aangemaakt voor ze eruit komen (tjee klinkt ook lekker plat zo he haha) Maar ik kan me je gedachte goed voorstellen, wij hebben er ook wel eens een meningsverschil over gehad mijn man houd ook wel van het goede leven… Maar ik denk dat het als jullie verder goed en gezond leven niet zoveel kwaad kan hoor. blij ook te horen dat jullie eruit zijn gekomen! Fijne avond morgen, leuk zo met een hele vriendengroep! En lucht je hart he als het nodig is, wij zijn er voor je!
Angeltje, Woezeltje :inlove: :inlove: Ben fliefd op die mooie beebs van jullie! Echt wat een ontzettend knappe kindjes!!
Ik sluit me verder bij Egni’s woordjes aan. Het is zo’n fijn vertrouwd ‘warm nest’ hier. Ben heel blij dat we zo leuk met elkaar kunnen schrijven en onze ervaringen kunnen delen, in goede en slechte tijden!! Ik hoop nog steeds jullie es een keertje ‘live’ te mogen meemaken. Echt jullie zijn true forumfriends voor me!!! Echt meiden waarop ik kan terugvallen en die het allemaal begrijpen!
Daarom wil ik jullie ook een spetterend 2007 toewensen, een jaar waarin ons geluk hopelijk mag uitkomen en we de ellende die ons daartoe heeft mogen leiden een plekje kunnen geven.
Hele warme knuffel to you’all :hug:
Mar
Ha meiden,
Angeltje, Woezel, wat een plaatjes zijn Nordin en Luna!! geniet van ze en dat ze in 2007 maar goed mogen groeien en bloeien! FF nieuwsgierig vraagje: mogen we jullie geboortekaartjes zien? Ik is aagje :mrgreen: Of staan ze al ergens op 't forum dan gluur ik daar wel. Geldt overigens ook voor Bagheera
Woezel, vervelend dat Luna nog zo’n last van haar buikje heeft. Goed dat je de afspraak met de kinderarts hebt vervroegd. Het is zo moeilijk als je kindje pijn heeft en je niets kunt doen. Voor je gevoel dan, want haar vasthouden en knuffelen zal voor haar al heel veel zijn, denk daar maar aan! :-*
Jippie, meid wat een verhaal. Erg vervelend voor je en zeker dat ze net in deze periode ook nog zo dichtbij komen wonen. Blijkbaar blijft het moeilijk voor mensen om goed om te gaan met dit soort dingen.
Janine, hahaha, ja ik ben ook echt een watje wat betreft vuurwerk. Als ik nu eeng roepje jongeren zie, dan loop ik al te kijken en blijf ik aan de overkant van de straat. Hier wordt al een paar dagen veel vuurwerk afgestoken en het naar mensen toe gooien of doen alsof is natuurlijk erg grappig. :evil:
Egni, herkenbaar. We hebben hier nu discussie voer roken. Zeker omdat we toch op de drempel staan van verder de mm in en dit een probleem kan zijn. Daarnaast is hub een whisky liefhebber, dus ook op dat gebied hebben we weleens woorden. Vind het lastig hoor, heb soms het gevoel dat ik er meer voor doe, dan hij door alle pillen, onderzoeken, afvallen etc. terwijl hij vrolijk rookt en drinkt. Heb dat ook al wel aangegeven en hij is er nu wel duidelijk meer mee bezig.
Mar, goed dat je toch bent gaan shoppen en dat je hebt genoten. Tja, soms rolt het geld heel hard je portemonee uit hè. Heb je leuke dingen gekocht? Ja, ik ben ook voor een live meet!! Zullen we volgende week weer eens een meeting-topic openen om ergens in feb ofzo te meeten??
Wienie, heb je van de rest van je vrije dagen wel nog kunnen genieten?
Kaatje, hoe gaat ie?
Bagheera, hoe gaat het? En met Kimberly?
Hier een rustig dagje vandaag. Gisteren bij mijn nichtje op kraamvisite geweest. Ralf is eens chatje en Brent was erg lief met hem, aaien en kusje geven. hij wilde hem zelfs op schoot! :inlove: Was wel even moeilijk om Ralf in mijn armen te hebben, dan weet je weer waarom je zo graag nog zo’n hummeltje wilt. We gaan zo oliebollen eten bij vrienden en vanavond lekker thuis en na 12-en even naar de buren. Meiden, ik sluit me ook aan bij de rest:
Alle goeds voor 2007, dat de beebjes maar goed mogen groeien, het voor de overigen een vruchtbaar jaar mag zijn, waarin onze wensen worden vervuld en waarin we met zijn allen lekker blijven schrijven hier en elkaar blijven steunen.
Kus, Mouse
Hoi meiden,
Jippie: ook mij doet het zeer om te lezen hoe je ouders met je omgaan. Je bent zo’n superlieve meid en je verdient echt beter!!! Daarom kan ik alleen maar zeggen, goed dat je nu voor jezelf en jullie kinderwens kiest, ookal zal dat geen gemakkelijke keuze zijn. Het is hard, maar sommige mensen kun je niet veranderen. Dan is het beter om geluk en liefde ergens anders te zoeken. En met de liefde die je zelf in je hebt, weet ik zeker dat dat zal lukken!!! Dikke knuffel meis!!!
Mouse: ik kan me voorstellen dat het dubbel voelt voor je om Ralf vast te houden. Ik hoop echt dat je nichtje in het komende jaar bij jou op kraamvisite zal mogen komen!!!
En ik zal van de week eens proberen een foto van het geboortekaartje te plaatsen, leuk dat je er naar vraagt!!
Mar: ik vind het ook superfijn dat we hier zo lekker alles met elkaar kunnen delen. Zelfs tijdens de zwangerschap en nu met Nordin heb ik nooit het gevoel gehad hier niet meer mee te ‘mogen’ doen of er niet meer bij te horen. Echt topmeiden zijn jullie!!!
Egni: fijn dat je zo’n goed gevoel hebt en lekker gaat genieten vanavond!! Even de boel de boel laten!!!
Paikea: lief dat je hier toch af en toe blijft komen om de dames een hart onder de riem te steken!!!
Woezeltje: dikke knuffel meis!! Het was een mooi jaar waarin we elkaar heel goed hebben leren kennen. Op naar het volgende jaar en dat onze vriendschap nog maar verder mag groeien!!
Janine, Wienie, Kaat, Bagheera, met jullie ook alles goed??
Dames, op naar 2007. Hopelijk voor jullie allemaal een heel mooi en vruchtbaar jaar vol geluk en liefde!!!
En het zou zeker leuk zijn om elkaar in 2007 alsnog live te ontmoeten.
Liefs, Angeltje
Hé meiden!
Allemaal de beste wensen nog!!! Hopelijk een geweldig mooi jaar 2007! :thumbup:
En hopelijk weer een jaar waarin we lief en leed met elkaar mogen delen!!!
Enne… Ik ben wel voor een nieuwe planning voor een meeting!!! Ik wil jullie nu eindelijk eens in het echie zien hoor!!!
Luna heeft lekker door het vuurwerk heen geslapen. Echt zo knap dat kinderen dat toch bijna altijd doen he! Ik snap er werkelijk niets van, het was zo’n herrie!! Maar wel heerlijk.
Een rare oud en nieuw was het. Ik moest echt aan jullie denken: vorig jaar heb ik gigantisch gehuild omdat we na de missed abortion nog steeds niet zwanger mochten zijn. Oud en nieuw was toen zo emotioneel!
En nu… nu moest ik huilen van geluk dat er boven in haar bedje zo’n groot wonder lag te slapen!! Vorig jaar had ik dit niet meer verwacht.
Lieve meiden, ik hoop dat jullie zo ook volgend oud en nieuw mogen beleven!!! :-*
Liefs Woezeltje
Mar22: Kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is. Maar je schreef: “Altijd maar mooi weer spelen tegen de buitenwereld lukt nu niet meer.”
Deed je dat ook voor je familie dan? Want ik hield ze wel telkens op de hoogte en vertelde er ook bij hoe teleurstellend de FM elke keer weer was en ze hielden daar erg rekening mee.
En misschien is het niet zo gegaan als je eigenlijk wilde, maar ze zijn nu in ieder geval op de hoogte hoe jij je er onder voelt… Misschien dat je zus in hetr vervolg beter nadenkt voordat ze van die opmerkingen gaat maken…
Meis, veel sterkte en ik hoop dat je het een beetje verwerkt krijgt :hug: :-*
JanineB: Bah wat confronterend zo’n tekst op een kaartje dan hè? En ik vind dat het wel wat over de relatie vandie 2 zegt als zij het wel weet maar hij niet…
Jij ook sterkte :hug:
Angeltje: Wat een schattige foto zeg! :inlove:
Egni: Het is ook wel es goed als een man zijn emoties toont… Voor de mannen is het vaak net zo frustrerend als voor ons, alleen laten ze het bijna nooit merken. Ze denken dat ze ons op moeten vangen en vergeten zichzelf daar dan bij.
En over het drinken rond de vruchtbare periode: Volgens mij is het alleen bij een alcoholverslaving slechter, maar een avondje doorzakken kan niet zoveel kwaad. Maar ik weet het niet zeker hoor.
Jippie: goed van je dat je nu voor jezelf gekozen hebt! Altijd maar in de stress vanwege je ouders is ook niet bevordelijk lijkt me. Tuurlijk lezen we jouw stukje! Schrijf het hier maar van je af hoor! :hug:
JanineB: Wat een goed nieuws over je schoonmoeder! Hopelijk blijft ze nu steeds verder opknappen.
Ja ook ik schrik steeds van die knallen. Het vuurwerkbeleid is dit jaar versoepeld, dus er mogen nu hardere knallers… :?
Wij zijn ook heel voorzichtig met de katten, de tussendeuren zijn gesloten en als ze buiten willen gaan om te roken of vuurwerk af te schieten hamer ik er steeds op dat ze de tussendeur eerst dicht doen en dan pas de buitendeur open doen.
Na 8 keer hadden ze het door ( de visite dan :mrgreen: )
Woezeltje: Wat vervelend dat Luna last heeft van haar buikje. En dat is uitputtend voor mama, ik snap het helemaal! Hopelijk is ze gauw weer beter, dat de pijn/last maar gauw weg mag gaan!
Mouse: oke, ik ga het kaartje in proberen te scannen en dan zal ik het plaatsen.
Fijn dat jouw hubbie ermee bezig is, w.b. het roken en drinken.
Angeltje: Ja hier is alles wel goed, afgezien van de G.O. (grote onzekerheid ) die is toegeslagen over de borstvoeding.
Woezeltje: Ja hier was het ook tranen hoor. Vorig jaar begon ik de hoop te verliezen dat we ooit nog een kindje mochten krijgen en dit jaar stond ik met Kimberly in mijn armen toen het twaalf uur was…
Heel emotioneel.
Kimberly is 's avonds na ongeveer een uur of negen steeds om het uur of om het anderhalf uur wakker wordt en huilt hard. Ik ben dus eigenlijk nogsteeds zoekende naar een manier om haar lekker door te kunnen laten slapen. Ze blijft dit doen tot 's nachts een uur of 3 en valt dan pas in een diepe slaap, en dan blijft ze ongeveer 5 uur slapen.
Ik word er erg onzeker van, zelfs als ik afkolf en dat dan geef, wordt ze nog na een uur of anderhalf wakker.
Alle dingetjes gecontroleerd, maar ze is 's avonds laat gewoon echt helemaal wakker en ALS ze dan in slaap valt, slaapt ze heel licht en is zo weer wakker.
Maar overdag slaapt ze erg lang en moet ik haar wakker maken.
Dus erg goed voor een al onzekere mama
Meiden: allemaal een goed 2007, hopelijk wordt dit jaar voor iedereen een geweldig vruchtbaar jaar en dat jullie wensen maar uit mogen komen!
Lieve meiden, ik vind t fijn dat jullie er zijn en ik hoop dat we nog lang zo doorgaan!
Ik wens iedereen alle goeds en heel veel sterkte voor dit jaar. dat het maar een babyrijk jaar mag worden!!!
Liefs wienie
Hallo lieve meiden,
Een ontzettend tof 2007!
Dat we nog veel met elkaar mogen kletsen over lief en leed!
Op dit forum voor ik me hier het prettigst en ik hoop dat het zo blijft!
Veel liefde, gezondheid, geluk toegewenst en hopelijk wordt dit een vruchtbaar 2007!!!
Ons nieuwe jaar ging wat minder leuk in, mijn schoonmoeder had een maagbloeding gehad en lag dus op de IC… Het gaat dus weer de verkeerde kant op…
Liefs, Janine
ha meiden,
dit wordt een ego berichtje…vandaag een meting gehad…geen goed nieuws…had al zo’n voorgevoel
…dag 10 en 7 eitjes vanaf 13/14 mm. :shock: Dat houdt dus in dat ze waarcshijnlijk allemaal door gaan groeien. Ik had er zelfs al een aantal van 15 en dat op dag 10 is best veel, voor mijn doen, heb ik nog nooit gehad… Ik moet nu dus stoppen met spuiten, en mag absoluut niet zwnager worden nu. Dan wordt ik nu wel vanzelf ongi, krijg dus waarschijnlijk een soort van 7-sprong. Als ik ongi ben dag 2 of 3 terug, dan kijken ze of alles weg is, ivm risico op cysten, zo niet dna moet ik weer wcahten, mag ik niet spuiten, zo ja dna mag ik alsnog gaan spuiten, maar dan lagere dosis (terwijl ik eigenlijk al lage startdosis had…) dus ik heb weer geen kans en weer een ronde wachten. Ik vind t gewoon niet eerlijk af en toe…maar om het dan maar positief te bekijken, het middel doet tenminste iets…maar goed. Ik ging vol goede moed dit jaar in, om maar meteen weer van dat positieve wolkje af te denderen…grr
Dusse voor mij deze keer geen nod maar een wod… volgende keer meer, nu even geen zin meer om hier over te denken.
mar… ik sluit me bij jou aan geloof ik… weet jij of iemand of ik nu ook andere klachten kan gaan krijgen? en of mijn ongi nu heftiger zal zijn dan? heeft ze niks van gezegd en heb ik ook niet meer gevraagd. ik heb wel gevraagd of ik niet kan stoppen en dan misschien toch maar 1 eitje ofzo heb, maar dat is dus niet zo denkt ze. nu denk ik van, zou t toch niet kunnen dat ze niet allemaal doorgroeien, maar ik weet t ook even niet hoor.
Tot snel,
x wienie
Gelukkig nieuwjaar!!
Hoi meiden,
Wienie, nee!! wat onwijs balen zeg! Je eerste ronde en dan dit!!
Hoeveel spoot je dan en hoeveel ga je straks mee beginnen dan?
Het is in het begin altijd even zoeken natuurlijk. Ik hoop dat de eitjes geen cystes worden en dat je volgende keer meer geluk hebt!! kop op he!!
Jippie, jeetje ik zag dat ik een beetje over jouw berichtje met het verhaal van je moeder heb gelezen :oops: . schaam me diep! Maar wat een rot situatie zo zeg. Echt verdrietig dat je zo’n contact met je moeder moet hebben.
Goed dat je nu even voor jezelf kiest! Gelukkig heb je nog mensen die er wel voor je zijn!
Ben vandaag naar de gyn geweest! was er bijna van overtuigd dat er links iets zou zitten maar nee helemaal niks. Rechts zat wel een eitje van12/13 mm. Moet nu nog even doorspuiten en dan vrijdag weer terug. Heb de arst de situatie van vorige maand nog even voor gelegd en die zei dat het best kan dat ik mijn ei toch al iets eerder [voor de pregnyl] had gehad.
Nu maar weer afwachten wat dit eitje gaat doen. hoop van het weekend een eisprong!
Kus Egni