Meiden met een lange cyclus-deel 10!

Ha Dominique,

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar dacht dat pco ook niet altijd hoeft samen te hangen met cystes. Zelf heb ik wel een lange cyclus en zit mijn eisprong soms rond dag 21 dan weer later. Of je te snel ongesteld wordt hangt, meer af van de tijd tussen de eisprong en de ongesteldheid. Weet neit of je al eerder gecontroleerd bent, maar als je ook in je cycly van 28/29 dagen pas na dag 21 een eisprong hebt, dan is je lutale fase erg kort. Meestal wordt gezegd dat het minimaal 9 dagen moet zijn, dus dat zou je dan niet halen. Als je in andere cycly niet bent gecontroleerd, kan het zijn dat je nu een langere cyclus hebt en dat je wel een ‘normale’ lutale fase hebt (tussen de 10 en 16 dagen is geloof ik gemiddeld.) Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet, Mouse

Hey meiden,

Wat is het rustig hier vandaag! Ik heb ook niet veel te melden. Weer bij de dietiste geweest vandaag en weer 3 kg kwijt (in 3 weken). Dus die was erg tevreden. Verder in afwachting van de :evil: , zodat ik een afspraak kan maken voor de kijkoperatie.

Goed weekend!!

Mouse

Dominique: ook hier geen ervaring daarmee… Sorry :oops:

Wow Mouse, 3 kg!!

:dance: :pray: :dance: :pray: voor jou!!

Verder is het hier idd rustig.

Janine: ben je al een beetje bekomen van de eerste schok. Vertel meis, hoe voel je je??? (sorry, aagje :mrgreen: )

Liefs Angeltje

Hey meiden,

Dominique: Bedoel je dat je cysten ervoor zorgen dat een vruchtje zich niet innesteld en je gauw ongi wordt? Ik durf daar zo geen antwoord op te geven. Zelf heb ik PCO en meerdere kleine eiblaasjes die gaan rijpen elke maand, nu met clomid rijpt er wel steeds eentje door, alleen word ik ook heel snel ongi na mn eisprong, zo’n 4 tot 5 dagen later al! Ik krijg daarvoor nu Pregnyl. Hopelijk heb je gauw duidleijkheid en anders misschien overleggen of ze je cyclus een hele maand kunnen monitoren? Zodat je precies weet wanneer je een eisprong hebt en hoeveel dagen er dan tussen je ei en ongi zitten. Succes!!

Mouse :dance: wat goed, al 3 kilo kwijt!!! Je gaat nu best snel of niet! En ik hoop dat je :evil: heeeeeel lang op zich laten wachten (minstens 9 maanden :mrgreen: ) Ik duim voor je dat er geen kijkoperatie hoeft te komen en jullie gauw een brusje krijgen voor Brent!! :pray:

Angeltje: Las je berichtje net in het meetinghoekje, kom er zo even bijkletsen! Alles goed met je verder?

Ik ben vanmorgen weer bij de gyn geweest en mocht al gelijk de Pregnylspuit zetten! Er was 1 follikel doorgegroeid naar 22 mm. de andere 2 waren 15 mm. Dus ga er maar vanuit dat ik een eisprong krijg van 1 eitje! Ik zag best tegen het spuiten op, maar het stelde niks voor! Had een hele lieve assistente die het heel duidelijk uitlegde dat scheelt ook wel. Nu moet ik dag 3, 6, en 9 na mn eisprong progesteron laten prikken (ik lijk wel een junkie :mrgreen: ) en als ik nu weer zo gauw ongi word dan krijg ik extra pregnyl bij vlgde maand of progestan.

Ik mag nog 1 ronde clomid nemen, daarna wil mijn gyn overgaan op puregon. Waarom weet ik niet meer precies, maar dat zal ik nog wel horen vlgde keer…

Hoe is het met alle andere meiden, het is hier indd een beetje stilletjes!

Liefs,

Marjo

Hoi Mar,

Super dat je eitje zo mooi doorgegroeid was. Eindelijk weer eens positief nieuws!! En jeetje, idd een hoop ’ geprik’, maar het is voor een goed doel. Ik hoop echt dat het deze ronde helemaal goedkomt met je eisprong + luteale fase. En natuurlijk dat je zwanger zult blijken te zijn. Ik ga heel hard duimen!!!

Met mij gaat het goed hoor. Beebje is lekker druk en ik voel me veel beter sinds ik tot 15: 00 werk. En ik leef erg naar onze vakantie naar Schotland over 2 weken toe. Kortom, het gaat prima!! :mrgreen:

Liefs Angeltje

O wat leuk dat jullie naar Schotland gaan zeg Angeltje!! Dat staat ook nog hoog op ons vakantielijstje!

Kun je mooi de vakantiefoto’s showen de 15e :mrgreen:

Fijn dat je je beter voelt nu je tot 15.00 werkt trouwens! Doe maar lekker rustig aan en goed naar je lichaam luisteren he :-*

Heey meiden!

Allereerst natuurlijk onwijs tof al die felicitaties!

Ik vind het nog steeds onwerkelijk. Ik zou zo weer een test doen om nog eens voor de zekerheid te weten dat het dan echt zo is!

Maar er staat natuurlijk niks voor niks zwanger op die test! Dus ik laat het maar zo!

Vandaag hebben we het de ouders verteld. Ik had boeketjes laten maken met blauwe en roze bloemetjes. Mijn moeder begreep het gelijk, mijn vader ook maar mijn broertje moest er even over na denken. Daarna naar mijn schoonouders, die vroeg zich in eerste instantie af waarom ze dat kreeg. Ik zei dat het een cryptische hint was. Oohhh ben je in de blijde zei ze? Wij: Ja! Nou daar kwamen de tranen!

Kan het zo zijn dat je de ene dag meer misselijker bent dan de andere dag? Vandaag had ik niet zo veel last, gisteren wel!

En ik heb zo een ontzettende zin in 15 oktober!!!

Hoi hoi,

Mar: hihi, dat komt wel goed hoor, met die vakantiefoto’s de 15e!!!

Janine: ik snap dat je het nog niet helemaal bevat. Maar de misselijkheid zegt ook genoeg toch? Ik was de eerste paar weken helemaal niet misselijk, ik geloof dat ik toen wel 5 testen versleten heb… Dus toen ik eindelijk :sick: werd, vond ik het nieteens erg :mrgreen: .

En een leuke manier om het aan je ouders/schoonouders te vertellen met die boeketjes. Geniet er maar van meis!!!

Dames, hele fijne zondag allemaal!!!

Liefs Angeltje

Hoihoi,

Mar, fijn dat je een mooi eitje hebt. Ik duim voor je dat de pregnyl werkt en de progeteron uitslagen goed zijn!!

Janine, ik had dat bij Brent ook de ene dag kon ik niks binnenhouden, de andere ging het eigenlijk best goed. Bij mij lag dat ook een beetje aan hoe laat ik opstond. Als ik in het weekend langer bleef liggen ging het meestal goed, als ik naar mijn werk ging zat ik vaak al in de auto :sick:

Nou hier zijn zeer punctueel de :twisted: :evil: weer gearriveerd. Ga morgen bellen voor de kijkoperatie. Enerzijds baal ik als een stekker, anderzijds geeft het wel rust, nu krijgen we in ieder geval te horen of er nog meer hobbels zijn en wat de verdere opties zijn. Ik hoop dat ik hem nog voor de 29e kan inplannen, want dan moet ik terug naar de gyn en kan ik gelijk de opties bespreken. Wel nog te horen gekregen dat ik zeker nog 5 kg moet afvallen voordat deze gyb gaat behandelen. Dus daar focus ik nu maar op. Verder een drukke dag hier, want Brent wordt gedoopt en het giet hier echt vreselijk. Hoop dat het vanmiddag beter is!

Dikke zoen, Mouse

Ahhh Mouse, nee toch :hug:

Ik kan me voorstellen dat je nu wel gerustgesteld bent dat er wat gaat gebeuren (kijkoperatie). Dan weet je misschien waarom het nog niet is gelukt en kunnen jullie daar verder aan werken, maar het is zo sneu steeds weer die rottige :evil:

Toch nog een fijne dag vandaag, hoe gaat het precies dopen als een kindje wat ouder is als ik vragen mag? Hetzelfde principe als bij een baby’tje? Heel veel plezier (ik weet niet of dat gepast is om te zeggen) maar ik hoop dat het een mooie doop wordt!!

Veel sterkte en dikke knuf voor jou!!

Janine: Wat een leuk idee om het zo aan je ouders te vertellen! En hopelijk wordt de misselijkheid niet al te erg! Geniet ervan meis, de test geeft niet voor niets zwanger aan hoor :inlove:

Al het goed is heb ik gisteravond mn eisprong gehad, ook hele erge buikkrampen gehad dus ik denk dat dat 'm geweest moet zijn 8)

Nu wachten of ik niet zo snel weer :evil: word… Ben benieuwd, maar probeer reeel te blijven nu. Als het weer gebeurd mag ik vlgde ronde zeker bij gaan spuiten dat is voor mij een geruststelling.

Fijne zondag allemaal! Bij jullie ook zulk rotweer?

Liefs,

Mar

He meiden,

Ja hier ook zo’n rot weer maar vind het op zich niet zo erg.Ben net mijn bed uit en zit nu nog lekker warm binnen in mijn ochtendjas met een :kaars: aan.

Heb gister mijn verjaardag gevierd , :smiley: was erg gezellig.

Ik heb voornamelijk geld en kadobonnen gehad maar ook kaartjes voor beauty en de beast!!!

De twee zwangere dames konden helaas bijna alleen maar over hun beebje praten maar ik deed af en toe lekker mee terwijl ik dacht:

Dat wil ik ook!!!

Verder was het erg gezellig!

Mouse,balen dat je weer ongi bent geworden zeg. Had toch mooi geweest als de kijkoperatie niet nodig was geweest. je klinkt wel heel positief/realistisch knap hoor!

Hoop dat het een mooie doop wordt vandaag! :-*

Marr, heb je goed geklust?? :slight_smile:

Ik hoop dat het deze keer gewoon goed gaat en dat de ongi in ieder geval 10 dagen weg blijft of natuurlijk helemaal!!! :pray:

Janine, wat een leuke manier om de ouders te vertellen dat ze opa en oma worden zeg!!

probeer er van te genieten he!!!

Liefs Egni

Dominique: ik heb er geen ervaring mee. Kan je niet helpen… sorry!! Heel veel succes verder meid!

Mouse: hé meis, super zeg 3 kg eraf!!! :dance: Hartstikke goed van je!!

Maar ik baal wel met je mee dat je ongi bent geworden… :cry: Verdorie!! Nou meis, hopelijk levert de kijkoperatie wat op (niets ernstigs iig !!!) en gaat het je lukken om die 5 kg in no time af te vallen!!! Duim voor je!! :pray: :kaars:

Gefeliciteerd met de doop van Brent! Hoe was het?

Mar22: goed nieuws zeg m.b.t. je eitjes!!! Ik duim me suf zeg!! Hopelijk wordt dit een goede maand!!! :kaars:

En ja… ook hier is het rotweer… bah…

Janine: lekker dat je er zo van geniet!! Leuke manier om het jullie ouders te vertellen! En ja, meis, de ene dag kunnen je kwaaltjes erger zijn dan de andere dag!!! Ik ben trouwens nooit misselijk geweest…

Egni: nog gefeliciteerd meid! En fijn dat het een leuke verjaardag was!!! Kan me voorstellen als er steeds over beebje gepraat wordt dat je dan alleen maar kunt denken: dat wil ik ook!!! Lieve schat ik duim heel hard voor je dat dat heel snel zal gebeuren!!! :pray: :kaars:

Verder gaat het hier prima. Harde buiken blijven, maar hoeveelheid en of het pijnlijk is of niet, is wel afhankelijk van wat ik op een dag heb gedaan. Ik merk gewoon wel dat ik echt niet veel kan lopen. Dat moet ik 's avonds en 's nachts bekopen… De nachten zijn trouwens toch een hel… slaap zo slecht… Maar goed, verder voel ik me prima en beebje beweegt goed, dus dat maakt veel goed! En zou het niet willen missen!!

Liefs Woezeltje

Hoi!

Janine, wou nog even zeggen dat het inderdaad een erg leuke manier is om het te vertellen. Ga ik zeker onthouden!

Mar, heb je goed je best gedaan? :smiley: Ik :thumbup: voor je dat je cyclus met de pregnyl langer duurt en misschien blijven de :evil: wel helemaal weg!! :kaars:

Dank voor de felicitaties! De doop was erg mooi. Brent heeft zich voorbeeldig gedragen, alleen het zout wilde hij niet door de pastoor op zijn lippen laten doen, dus dat heeft papa gedaan. Hij is ook netjes stil blijven zitten (met boekjes ect.) Hoe een doop bij een ouder kindje gaat? Hetzelfde als bij een baby. Ze krijgen kruistekens op ogen, mond en hartje, zout op de lippen, een handoplegging, water op het hoofd, zalf op het hoofd, een witdoopkleed om de schouders en kruisjes op ogen, oren neus en mond. En er wordt een doopkaars aangestoken. Daarna mochten we met de doopkaars nog een kaarsje aansteken en dat vond Brent echt geweldig. Hij greep gelijk zijn doopkaars vast! Gelukkig was het 's middags droog, dus viel het nog mee.

Vanmorgen gebeld voor de kijkoperatie, 20 september. Poeh, vind het toch wel erg spannend.

Kus Mouse

Hey meiden,

Allemaal een leuk weekend achter de rug?

Egni: Alsnog VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!!

Zo herkenbaar dat je dat voelt hoor, het gaat toch vaak automatisch over de beebjes, voor jou natuurlijk niet zo leuk. Wel heel fijn dat het verder een geslaagd feestje was! En kaartjes voor beauty and the beast, leuk joh :smiley: wanneer ga je heen?

Mouse: Het klinkt als een doop die erg goed verlopen is! Echt fijn, en leuk dat Brent zo enthousiast reageerde met zijn doopkaarsje! En wat hadden jullie nog een gelukje dan met het weer gistermiddag!! 20 september dus de kijkoperatie, dat is al gauw zeg. Ik hoop echt dat er iets uit komt waar je verder mee kunt, natuurlijk nog liever dat er niks bijzonders naar voren komt, maar voor je eigen geruststelling. Ik ga aan je denken :kaars:

Woezeltje: Naar dat je zo’n last hebt van die harde buiken en daarom niet altijd een goede nachtrust hebt. Gewoon lekker rustig aan blijven doen, maar kan me voorstellen dat het weleens frustrerend is hoor!!

Hier alles goed, de klusdagen zijn voorbij.

Maar goed ook :wink: nee hoor grapje, maar het zijn steeds van die latertjes dus duik vanavond lekker op tijd mn bedje in met een nieuw boek!! Ik vind het heerlijk om te lezen, maak er alleen nooit zoveel tijd voor. Dus heb me voorgenomen elke avond een stukje te gaan lezen nu!

Verder ook voorgenomen om de thermometer weg te doen, ik maak mezelf echt gek met tempen soms. Ik zie gewoon wel wat er gaat gebeuren dit keer!

Liefs,

Marjo

Hallo allemaal,

sorry sorry sorry, dat ik er niet zoveel meer ben. Ik heb er af en toe gewoon even geen zin in. Klinkt heel lullig, is niet zo bedoeld. Maar ik was lichtelijk verslaafd aan het worden en ik wil er allemaal niet meer zoveel mee bezig zijn, dat is gewoon al lastig genoeg met al die medicijnen en ziekenhuisbezoeken.

Hebben het ook heel druk gehad, weer aan het werk, verbouwen en veel te doen gehad.

Gaat t met jullie allemala oke?

Ik zal zo weer eens even bijlezen, want heb vanavond eens even niks en er nu wel weer zin in!

Ik heb inmiddels 2e ronde clomid 50 achter de rug. Was geen ei te spotten. Nu kuurtje provera om ongi op te wekken en dan dosis clomid 100. Vroeg mezelf wel ineens af…het gaat zo i neens snel omhoog, en wat als dit niet aanslaat en geen 150…dan valt er toch niks te zwanger worden op andere manieren omdat er geen ei ontwikkeld??? Volgende keer eens aan gyn vragen.

Maar oke, duimze voor iedereen, ga even lezen!!!

Greetz, wienie

Hallo meiden,

Egni: beter laat dan nooit: GEFELICITEERD!!!

Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. En ik kan me echt voorstellen hoe moeilijk het voor je is om anderen over zwangerschap en beebjes te horen. Maar als je hoofd er echt een keer niet naar staat moet je dat ook gewoon zeggen hoor, echt goede vriendinnen begrijpen dat heus wel!! En leuk hoor, kaartjes voor Beauty & the Beast. Ik vond het in ieder geval erg leuk!! Wanneer ga je?

Woezeltje: ik heb je al weer uitgebreid gesproken vandaag. Wat moet ik nou nog tegen je zeggen??

Wacht, ik weet wat… Je bent een topmeid!! :-*

Mouse: super dat het een mooie doop was!! Lijkt me toch wat lastiger met een wat ouder (lees ongeduldiger :wink: ) kindje. Maar hartstikke fijn dat hij zo goed meewerkte en enthousiast was met het aansteken van de :kaars: . En verder, balen dat je weer ongi bent geworden. Ik kan me voorstellen dat het aan de ene kant nu een opluchting is om een datum voor de kijkoperatie te hebben, maar aan de andere kant toch ook wel eng… Nog even volhouden en hopen dat je daarna wat meer weet!!! :thumbup:

Mar: Fijn dat je weer even met een boekje naar bed in kan i.p.v. met je hubbie :mrgreen:. En een positieve instelling meis, om gewoon te kijken hoe het dit keer gaat en het tempen even los te laten. Ik duim zo enorm voor je!!!

Wienie: je moet doen wat goed voor je is. Als je merkt dat het je geen goed doet om hier zo vaak te zijn, dan is het alleen maar verstandig dat je wat afstand neemt. Daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen hoor!!

Balen dat het niet wil lukken met de clomid meis, ik hoop dat er snel verbetering komt met de 100 mg!!

Hier gaat alles goed. Het kortere dagen werken gaat eigenlijk heel goed en sindsdien heb ik veel minder last van harde buiken. En nog 2 weekjes werken tot onze vakantie en dan is het nog maar 9 weken voor mijn verlof begint… Het gaat allemaal zo hard!!

Liefs Angeltje

Mouse: super dat de doop van Brent mooi was!!

En jeetje… 20 september de operatie al!!! Dat is snel zeg! Maar beter zo snel dan dat je te lang moet wachten! Spannend hoor!! Ik duim echt heel hard voor je! Hopelijk zie je er niet te veel tegenop! :-

Mar22: heerlijk he dat je na de klusdagen weer lekker op tijd kunt slapen en even lezen in bed… :mrgreen: :lol: Ik had dat gevoel ook altijd wel een beetje… dus je zegt niets vreemds!!! hahahaha

Super van je om te stoppen met tempen!!! :thumbup: Knap dat je het wat meer los kunt laten!! :-

Angeltje: thanks meid! Je weet dat ik hetzelfde over jou denk! :-*

Hier verder alles zijn gangetje. Vanavond weer veel last van mijn buik. Ook wel harde buiken, maar vooral gewoon pijnlijke buik… Maar lekker vroeg mijn bedje in kruipen… ben ook helemaal op… :zzz:

(gelukkig laat beebje weten dat alles okee is… :inlove: )

Liefs Woezeltje

jee, wat een berg terug te lezen…dus even een hele belangrijke reactie!

Janine van harte!!! Super hoor een zwnagere erbij!

En voor de rest hopen dat het ook snel komt!

Het doet me wel geod hoor, om hier te zijn, maar niet om hier zo ontzettend vaak te zijn. Daardoor wordt ik steeds met mijn neus op de feiten gedrukt en blijf ik ermaar over bezig, terwlijk ik er juist niet teveel mee bezig wil zijn.

Maar ik vind jullie allemaal wel topmeiden! En super dat iedereen zo meeleeft met elkaar en dat ik mijn verhaal kwijt kan. Voel me alleen een beetje schuldig dat ik maar af en toe kom, dus niet zo met iedereen mee kan leven. Maar…ik denk wel heel hard aan jullie hoor!!!

Tot snel weer!!!

HAllo,

Wienie, fijn dat je even laat weten hoe het gaat. Ik snap het best hoor, dat je een stapje terug doet. Te veel ermee bezig zijn is ook niets. Wat betreft je opmerking, als ook de 150 mg clomid niet zou aanslaan zijn er nog andere medicijnen om een eisprong op te wekken. Weet zo niet precies wat, maar na mijn kijkoperatie ga ik daarmee waarschijnlijk van start, omdat de clomid bij mij niet werkt.

Egni, oeps vergeten te feliciteren, als nog een dikke :-* En Beauty & the Beast lijkt me erg leuk!

Woezel, het blijft maar doorgaan met ja harde buiken, lastig hoor. Maar fijn dat je je beebje nu zo regelmatig voelt! Hoe vordert de babykamer??

Angeltje, mooi dat het kortere werken helpt en dat je minder last hebt van harde buiken. Hoe is het met jullie babykamer? Alles al uitgezocht?

Marjo, hahahaha lekker herkenbaar :wink: Veel plezier met je boek, wat lees je? Ik heb dat ook, vind lezen zalig, maar doe het eigenlijk alleen op vakantie, omdat ik er bijna nooit tijd voor maak.

Nou hier weinig te melden. Ja ben inderdaad blij dat de kijkoperatie al zo snel is, is het ook snel weer voorbij. Nog een weekje en dan gaan we naar Eurodisney. We hebben Brent gisteren verteld dat we naar Mikey Muis gaan, nu loopt ie iedere keer te vragen of we nu al gaan en of papa en mama meegaan en of we met papa’s auto gaan. Echt zo schattig!

Groet, Mouse

Hier weer een keer een berichtje van mij (mandy) het gaat momenteel niet zo lekker met me moet ik zeggen :cry: begin na 106 dagen echt een beetje depri te worden van de hele situatie en er is nog geen :evil: in aantocht :?

En dan zie je aan alle kanten huisartsen en gyneacologen die maar helpen bla-bla bla en hier gebeurt gewoon echt geen ene moer en ik wordt volgens mij pas geholpen als ik ergens op de PAAZ afdeling zit ofzo

Sorry hoor wordt er momenteel echt knetter debiel van en zodoende dat ik ook niet zoveel hier ben …