Meiden met een lange cyclus!!!14

hai dames

beppie zeker leuk dat je hier bent .

niet alle pco.s kan je op de echo,s zien er zijn er verschillende soorten volgens mij gyno ik heb geen krans maar ik ben wel erg onregelmatig en vaak geen eisprongen of erg laat … en dan na 7 dagen al ongi worden echt alles is dus mogenlijk . ben begonnen nu met de clomid vandaag dag 2 heb erge koppijn helaas maar zet wel door maar leuk is wel anders hoor .

tot snel

@ Paikea

De PCO is inderdaad op de echo te zien, hij had het over 10-15 eiblaasjes, maar zei ook dat hij niet officieel PCO mocht zeggen als ik niet 1 ander symptoom heb, een aantal bloedwaardes noemde hij daarbij op, én die onregelmatige cyclus.

Ook zei hij dat ze nog niks konden doen zolang de prikpil nog in mn lijf zit (er was op de inwendige echo ook haast geen baarmoederslijmvlies te zien, dus kan er ook geen onttrekkingsbloeding komen misschien?)

Hij zei zelfs dat dat tot 3 jaar kon duren (paniek!) Maar gelukkig valt het nu mee.

Ik mag in maart terug komen als het nog niet regelmatig is.

@Nathascha

Balen dat je je zo rot voelt van de Clomid. Heeft iedereen dat eigenlijk?

Sterkte! :hug:

hai beppie

he naar zeg ja ik snap het ook niet hoor de ene gyno zegt dit en de andere weer dat ,… nu loop ik al 15 jaar bij deze gyno hooor dus hij ent mij wel goed maar dan nog . ik heb fotos gezien van die kralen krans ook maar ik heb wel veel eitjes maar niet echt een krans . ach mijn lijf spoort echt niet hoor hahahahaa welke symptomen bedoeld hij dan nog meer ? 3 jaar voor een prikpil ??? er uit is jeetje zeg dat is lang :shock:

verder ja ik denk eerder door de provera en nu mijn menstruatie en dan de clomid ik reageer erg snel hoor kwa pillen dan enzo jij hebt haast geen slijmvlies zei je he ik heb te veel . kunnen we niet delen dan hihihih grapje hoor :stuck_out_tongue:

maar goed heb oede buikpijn ook dus komt wel los tot snel

natas

Hallo dames,

Ik meld me weereens :wink:

Ik vroeg me af hoe (en of) jullie weten of merken dat je een eisprong hebt?

Ik las ergens iets over dat sommige dames een soort slijmpropje kwijtraken, rekbaar slijm hebben, pijn in de buik, meer zin in sex :oops: etc.

Vooral met een lange, onregelmatige cyclus lijkt het me erg lastig om te bepalen wanneer precies je ei is…

Wat ik ook las, en wat me best een beetje bang maakt; is dat je ook gewoon ongesteld kunt worden zonder een eisprong te hebben.

Opbouw (en afbouw) van het baarmoederslijmvlies en de eisprong kunnen dus los van elkaar staan.

Ik ga na de volgende menstruatie eens kijken of ik ovulatietesten kan gaan gebruiken, dan weet ik in ieder geval of er wel een LH-piek is.

Zo nee, dan ga ik terug naar de gyn. (als het dan inmiddels al geen maart is hihi, want dan ga ik sowieso!)

Hoest met jullie?!

Beppie, normaal gesproken kan je je eirspong aan verschillende dingen herkennen.

Slijm:

Bij een normale cyclus begin je met je ongesteldheid, vervolgens bijna geen/korrelige witte afscheiding. Daarna krijg je steeds nattere afscheiding en op het moment dat je vruchtbare periode nadert krijg je slijm dat heel elastisch is. Je kunt er dan draden van trekken.

Temperatuur:

Ook door elke ochtend voor het opstaan te temperaturen kun je je eisprong waarnemen. Deze methode is vooral bedoeld om je cyclus in kaart te brengen, want zodra je temperatuur stijgt is je eisprong al geweest en ben je eigenlijk te laat.

Baarmoedermond:

Sommige meiden (en mannen) kunnen aan de baarmoedermond voelen of de vrouw in de vruchtbare periode verkeerd. Op de afbeelding hieronder kun je de baarmoedermond zien zitten. Het is een tuutje is nu nog harder en zit dicht, naarmate je vruchtbare dagen komen wordt de baarmoedermond zachter en staat meer open.

Buikpijn:

Veel vrouwen kunnen als ze erop letten hun eisprong voelen naderen. Dit kan een stekend/trekkend gevoel zijn. En het bevindt zich rechts of linksonder in de buik, bij de liezen. Daar zitten je eierstokken.

Bij mij is het echter zo dat ik al lange tijd voor mijn eisprong die buikpijn heb omdat ik pco heb. Mijn eierstokken zitten vaak vol met cystes voordat ik ovuleer. Het lijkt overigens ook op bandenpijn (voor de vrouwen die al eens zijn zwanger geweest)

Ovulatietietesten:

Een heel erg handige maar kostbare manier om je eisprong te ontdekken. Als je echter de testen via internet besteld ben je veel minder geld kwijt en de testen zijn net zo goed. Het wordt echter nog kostbaarder als je een lange cyclus hebt. Want dat betekend dat je veel meer testen moet doen om je eisprong te ontdekken.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb gemaakt. Ik heb dus 4 dagen geleden mijn eisprong gehad en dat heb ik af kunnen lezen aan mijn temperatuurgrafiek. Ook weet ik door het temperaturen dat mijn menstruatie 11 dagen na de eisprong komt ipv 14 dagen. Dus gelukkig hoef ik niet lang te wachten om te testen hihi.

Das inderdaad lekker duidelijk :stuck_out_tongue:

Ik zal eerst deze maand eens goed op dat slijm letten… want die ovutesten lijken me idd vrij prijzig.

Slijm en ovulatietesten willen niet alles zeggen hoor. Je kunt slijm hebben of een positieve ovulatietest en toch geen eisprong (weet het uit eigen ervaring bij zwanger worden van de 1e). Alleen de temperatuurmethode geeft zekerheid over een eventuele eisprong (wel achteraf). Sterkte.

hmm :think: daar zeg je wat…

Zeker omdat ik ivm de mogelijke pco gwoon niet weet of er een eisprong is, is dat natuurlijk een goeie…

Ik zit er toch sterk over te denken om een oorthermometer aan te schaffen… ff dat ding in je oor voor je opstaat, klaar.

En met een kleintje is het toch ook super handig om te hebben natuurlijk.

Of moet je vaginaal temperaturen?

Dat weet ik eigenlijk helemaal niet… :oops:

Het beste is om rectaal te meten. Sowieso altijd op dezelfde manier. Oorthermometer raad ik wel af, want deze zijn heel vaak onnauwkeurig.

En qua slijm en ovu-testen. Tja er zijn genoeg waarbij het wel duidelijk is.

Dus het is maar net wat je zelf het fijnst vind en het is gewoon een kwestie van uit proberen.

En als je het alemal niet wilt doen dan is om de dag klussen de beste oplossing.

hier is het weer mislukt… maandag weer een gesprek met de gyn.

Kl*te Pooh!!! Dikke knuf!!!

Ik ben gister ook ongi geworden na een cyclus van ruim 8 weken. :cry:

@Pooh

Wat ontzettend jammer :hug: Juist omdat het zo goed voelde… :frowning:

Heb je toch nog steeds wel een beetje frisse moed?

Ben benieuwd hoe het gaat bij de gyn.

@carebearcubs

Jeetje, dat is zeker lang… ben je al naar de gyn geweest? of wil je eerst even zo blijven proberen?

Ik ben alweer een recordtijd van 10 dagen niet ongi… :roll: maar eens aan de klus voor de zekerheid. You never know.

Maar iets zegt me dat ik gewoon geen eisprong heb. Vreemd is het dat je zo’n gevoel kan hebben he?

We zullen zien.

We gaan morgen de badkamer slopen, volgende week de gesloopte muren stucen, en de week erna (va 1 maart) gaan vriendlief en papalief de nieuwe badkamer installeren!!

We hebben vandaag tegels gehaald. Wat een gedoe is dat zeg… zie je eindelijk een mooie tegel, moetie besteld worden, duurt 14 werkdagen! hihi uiteindelijk zijn we maar tegels gaan ‘shoppen’ op voorradigheid… en toen was het snel uitgezocht.

Ik hoop dat het een beetje afleiding is, iedereen roept altijd dat ‘je er niet zo mee bezig moet zijn’, tja… makkelijker gezegd…

Maar daar weten jullie vast alles van :wink:

Weltrusten!

hai dames

zo heb weer eens even tijd

heb mijn eerste ronde clomid achter de rugdag 21 bloed laten prikken helaas geen eisprong :frowning: nu aanokomende cyclus naar de 100 mg . he baal wel , de late eispring en diukke slijmvlies kan samen hangen maar een te dik slijmvlies staat geen zwangerschap in de weg zegt die daar kent hij niks van … een te dun wel dan gaat het moeilijker , maar ik denk dat het een famlie afwijking is mijn moeder had het , ik heb het en nu mijn oudste dochter ook …

heb wel pijn nu in mijn onderbuik ik wacht maar netjes af wat er komen zal gaan :slight_smile: of misschien is mijn eisprong weer laat geweest net als vorige maand ha ha

nou ladies tot snel enne kreeg ook geen meldingen meer in mijn mail box … knuff

Zoals ik al dacht is mn pco in volle glorie weer terug.

Ik ga mn actos gewoon doorslikken en krijg er nu femara bij voor dag 3 t/m 7 en dan vanaf dag 10 een fm.

De femara zorgt ervoor dat ik een goede eisprong heb met 2 eitjes.

We zullen zien wat dit gaat uithalen.

@Beppie wrote:

@carebearcubs

Jeetje, dat is zeker lang… ben je al naar de gyn geweest? of wil je eerst even zo blijven proberen?

Voor ik zwanger raakte van Mitchel liep ik idd bij de gyn. Ik heb pco dus weet eigenlijk niet beter dan dat ik enorm lange cyclussen heb. De doorverwijzing voor de gyn ligt al bij deha klaar. Maar ben er nog niet aan toe. Ik hoef ook nog niet nu zwanger te raken dus kijk het zo nog even aan. Een eisprong heb ik wel, dus kan spontaan zwanger raken. Ik heb alleen maar ongeveer 6 kansen in een jaar ipv 12.

hoi

ik zat even snel te lezen en dacht meld me ook even aan

ik ben kim 29 jaar gaan voor de 2e

voor lars altijd gewoon cyclus gehad

nu 1 dec 07 gestopt met de pil sindsdien helemaal niks meer

grrrrrrr dus ik wacht af tot mn ongie komt de HA wil niks doen moet ik afwachten tot juni dus er een hlaf jaar om is ik baal er echt van maargoed meer kan ik niet doen toch

ik hoop voor iedereen dat julie wens uit mag komen

ik geloof dat ik me een beetje moet schamen :oops:

Schrijf niet zoveel meer… maar denk nog wel aan jullie hoor!!! :inlove:

Ik BEN ZWANGER!!! en nog wel gelukt zonder de hormonen :smiley:

:dance: :dance: :dance: JEEEEEEEEEEJJJJ :dance: :dance: :dance:

ONWIJS GEFELICITEERD!!!

POOH!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Gefeliciteerd!!!