Hallo meiden,
Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en een nieuw deeltje geopend!
We hebben de afgelopen delen met een hoop meiden lief en leed gedeeldt over onze lange cyclus.
Veel meiden zijn nu gelukkig zwanger geworden en hebben in goed overleg besloten hier niet meer hun zwangerschapsverhalen te schrijven.
Dit topic is dus bedoeldt voor meiden met een lange cyclus die daardaar misschien niet zo snel zwanger worden.
Ik ga nog wel even vragen of dit misschein niet betre thuis hoort onder: als zwanger worden langer duurt. Denk het eigenlijk wel.
ik hoop dat de “oude” meiden van het forum hier weer komen schrijven en er misschien wel andere meiden bij komen met het zelfde probleem!
:-*
Egni
Egni: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Succes meid!!! :-
We blijven jullie volgen en weet dat je altijd welkom bent bij het andere topic! :-
Liefs Woezeltje
hoi ik vroeg me dus af waar ik nu terecht zou komen…hier dus :mrgreen:
goed hoor :thumbup:
ennuh…ws zou je ook bij :als zwanger worden langer duurt ook een topic kunnen openen voor degene onder jullie die langer bezig zijn…
tja lastig hoor…
maar ik denk dat het hier wel op zijn plekje zit hoor…
want er komen toch telkens nieuwe meiden bij (zoals ik :mrgreen: )
maar goed ga je ook een nieuw lijstje maken???
Egni, bedankt meid.
Ik betreur het echt hoe het gelopen is in het vorige topic, maar zo loopt het helaas soms in het leven (misverstand op misverstand).
Nu vol goede moed weer in het medisch traject.
Egni, ik ben even kwijt hoe ver jij nu zit in het traject.
Colle, balen dat je cyclus steeds langer wordt.
Janine, jij mag weer bijna beginnen. De 30e gaat je spiraaltje er toch weer uit?
En ikke. Ik ben deze week al 2 keer geweest. Nog een paar dagen en dan is mijn eisprong. De samenlevingstest was alweer negatief (al de 2e keer) en morgen moet ik weer terug voor weer een samenlevingstest. Misschien wordt het in de toekomst dan wel iui. Ik hoor het wel.
Paikea, volgens mij is het deze keer verlengt omdat ik het onbewust tegen hield ivm de operatie aan mijn voet…want ik ben gisteren dus ongi geworden een dag na de operatie…
zou dat kunnen :think: …
wel balen voor jullie zeg dat de samenlveingstest (weer) niet goed is…hopelijk vrijdag wel goed nieuws
Colle, oh ja, Je hebt het verteld. Sorry, dat ik het vergeten was. Dan toch wel een beetje spannend hoe lang deze cyclus wordt.
geeft niets hoor :-*
ja hopen dat het gewoon weer 38 is (eigenlijk gewoon 28, maar dat is vast wishfull thinking ) ik heb iig de NOD op 38 dagen gezet voor mezelf…(al gaan we nog niet voor het echie, we noemen het gewoon NOD… )
hebben ze trouwens een reden gezegd waarom de samenlevingstest is afgekeurd???
Er waren geen levende zaadcellen te zien. Waarschijnlijk nog te vroeg in de cyclus. Maar de vorige keer waren we op tijd en toen was die ook al negatief. Ik ga morgen maar uit van de negatieve variant, kan het nooit tegenvallen.
Hallo dames, ik wil me ook graag bij jullie aansluiten. Ik heb al even getwijfeld bij het vorige topic maar durfde niet zo goed door alle perikelen daar.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Luna 28 jaar. Ik heb PCO. De zwemmers van vriendlief zijn in orde. Ik ga nu (vandaag ongi geworden) de 5e ronde met Clomid in. Maandag 29 okt krijg ik een HSG om te kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn :shifty:
Ik ga eens even kijken of ik wat meer achtergrondinfo over jullie kan vinden :mrgreen:
Dames,
Veel geluk hier in jullie nieuwe topic. Ik zal wel blijven meelzen en af en toe reageren.
Paikea, balen dat je 2 x slechte samenlevingstest hebt gehad. Succes morgen!
Janine, het begint weer op te schieten hè, veel succes!
Colle, hoop dat je cyclus idd op 38 dagen blijft. Alles oké met je voetje?
Egni, hoe ver zit je?
Luna, welkom en veel succes in ronde 5!
Mouse
Hoi meiden,
Ook van mij veel succes op dit topic!!!
Ookal zit ik zelf weer in de MM en heb ik een lange cyclus, zal ik hier niet meer schrijven. Na alles wat er gezegd is voelt het voor mij niet goed meer…
Dus nogmaals, allemaal het beste en hopelijk zijn jullie allemaal snel zwanger :-* .
Liefs, Angeltje
Oke komt alles toch nog een beetje op z’n pootjes terecht!
Heb nu niet veel tijd om te schrijven maar zal snel weer even vertellen waar en hoe en wat ik ook al weer zit misschien dat iedereen dat kan doen en dan kunnen we een lijstje maken!
luna1 welkom hier! Leuk dat je nu hier mee komt schrijven.
woezel, angel en mouse leuk nog even wat van jullie te lezen! Ik hou jullie ook in de gaten hoor! :-*
Hoi hoi ik meld me even hiero vanaf mijn werk
Janine vanaf je werk? :shock: Moet je niet lekker thuis op de bank voor de tv hangen :mrgreen: (net als ik )
Ff een vraagje. Heeft iemand van jullie een baarmoederfoto gehad? Deed het pijn?
Luna,
Ik heb een HSG gehad. Ik vond het meevallen, alleen toen ze vlak voor het inspuiten van de contrastvloeistof het vacuum maakten vond ik dat wel even pijnlijk, echt stekerig gevoel. De verpleegkundige vergelijkte het met krampen van ongesteldheid, maar dat vond ik niet in vergelijking staan. Gelukkig was dat maar heel kort en direct daarna ook de pijn weer weg.
Hoop dat het bij jou ook meevalt.
Mouse
Luna, welkom en heel veel sterkte alvast met de HSG. Lijkt me spannend en eng tegelijk.
Mouse, bedankt voor je steun en reacties.
Angeltje, jammer zeg. Als je toch nog de behoefte hebt, je bent welkom hier.
Egni, ja zo’n lijstje is inderdaad misschien wel handig.
Janine, ik moet altijd lachen om je poink, poink. Houd die er maar in :lol: . Hoe was het werk?
Korte historie: oktober 2004 gestopt met de pil, lange cyclussen, zwanger geraakt in 1e ronde met 50 mg clomid. Sinds mei 2007 serieus bezig voor een 2e. Vanaf augustus weer in de mm vanwege een korte luteale fase. Na alle onderzoeken gehad te hebben (behalve HSG) begonnen met 50 mg clomid en progestan. Nu in 2e ronde met medicijnen.
Goh is het toch nog een langer verhaal geworden.
Vanmorgen was de samenlevingstest weer negatief. Nu moet ik maandag terugkomen om een kweek af te nemen. Misschien heb ik een ontsteking. En ze had het ook over een test in het lab met slijm en zaad en dan samenbrengen. Wie heeft dat wel eens gehad?
Misschien wordt het dan toch nog iui. we zien het wel. Ben er nu gelaten onder, maar dat komt omdat mijn hormonen weer even tot rust gekomen zijn. Wordt volgende week weer anders met de progestan (rotspul met veel bijwerkingen bij mij).
Balen Paikea! Ik heb geen ervaring met de test die je beschrifjt. Bij ons waren de smanelevingstesten uiteindelijk wel oké, alhoewel we soms 3 x moesten testen, pfffff.
Mouse
Hey meiden,
Janine, leuk dat je ook even langs komt wippen!!
Lekker gewerkt?
paikea, balen dat je samenlevings test negatief was! wat betekend dat precies? ik heb nog nooit een samenlevingstest gehad eigenlijk. wat bekijken ze dan precies?
Ik begin deze maand voor het eerst met progestan. hoeveel neem jij er per dag? Balen dat het bij jou zo veel bijwerkingen heeft. hoop dat het bij mij meevalt zie er best tegen op. Nog meer van dat rot spul in m’n lijf!
luna, ik heb een kijkoperatie gehad waarbij ze alles meteen konden zien dus heb niet apart een baarmoeder foto gehad. Wanneer moet je/ O zie het al maandag :oops: alvast veel sterkte.
colle en pooh hoe is eht met jullie?
meiden ik ehb nog even geen tijd voor het maken van een lijstje.We zijn erg druk met verbouwen van de badkamer.
Als iemand anders dat wil doen is het natuurlijk prima! ik heb van Jippie nog wat info van Pooh en Colle gekregen dus als iemand dat wil hebben stuur maar even een pb.
:-*
Oh, jij begint dus ook met progestan Egni. Ik gebruik gedurende 14 dagen 3 maal daags 2 bolletjes (dus 6 per dag). Je moet ze vaginaal opsteken. Ik heb ook gehoord dat sommige vrouwen absoluut geen last hebben van de progestan. Misschien jij ook wel niet.
bij de samenlevingstest kijken ze of het zaad kan overleven in het slijm van de vrouw. Daarvoor nemen ze wat slijm af en bekijken dat onder de microscoop. De test is positief als ze een aantal zaadcellen zien bewegen.
Heey dames,
Ja dat vorige berichtje was ff van mijn werk, ik moest eigenlijk tot 22.00, maar door omstandigheden moest ik tot 23.00 blijven dus dat viel een beetje tegen. En na al die toestanden van die dag (lees: een vechtpartij op mijn werk tussen bewoners) wilde ik gewoon ff lekker internetten, vandaar ;). Tja ik had ook het liefs op de bank willen hangen maar ach…
vandaag en morgen nog werken en dan heb ik er zeven op zitten bleghhh
Luna1,welkom hier! Alvast heel veel succes bij de HSG!
Paikea, balen zeg dat de samenlevingstest niet goed was!! Hopelijk nog steeds te vroeg in de cyclus??? Dat poink poink is natuurlijk vanwege mijn spiraaltje heh dat is een heel verhaal om uit te leggen maar wel ontzettend leuk… als je het wil weten tik ik het wel uit!! lol
Nou, hiero nog steeds geen menstruatie te herkennen, wel seeds lichtelijk bloed verlies. Omdat ik elke dag bloed heb verloren sinds het spiraaltje, denk ik niet dat er nog een normale menstruatie gaat komen.
Dus neem ik morgen maar clomid. en dan nog ruim een week en dan mag het spiraaltje eruit en gaan we er weer voor!! Jeeeeeeh!
Fijn weekend! Janine