Vanmorgen was de samenlevingstest weer negatief. Nu moet ik maandag terugkomen om een kweek af te nemen. Misschien heb ik een ontsteking. En ze had het ook over een test in het lab met slijm en zaad en dan samenbrengen. Wie heeft dat wel eens gehad?
*breekt even in*
Hoi Paikea,
Bij ons was de samenlevingstest ook elke keer negatief. Ook is twee keer onder de microscoop slijmvlies met zaadcellen samen gebracht. De eerste keer waren alle zaadcellen dood en de tweede keer bewogen ze wel wat, maar volgens de gyn niet door het slijmvlies heen. Deze laatste keer was in april.
Hij heeft ons toen doorverwezen naar een ander ziekenhuis voor IUI/IVF. Maar in mei was het raak!
Ik wilde alleen maar even aangeven dat een dergelijke test niet alles zegt. Het is kunstmatig uitgevoerd en elke maand verschilt de situatie. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Oja, 1 tip, als je zaad moet meenemen voor zo'n samenlevingstest onder de microscoop: zorg dat het opvangbakje/buisje donker is (desnoods alu-folie erom heen doen) en houdt het daarna heel de tijd tegen je buik aan. Anders heb je grote kans dat de meeste zaadcellen het niet overleven.
Do, lief dat je hier jouw verhaal neerzet. Het geeft me weer hoop op een goede afloop. Bedankt, ik waardeer het echt heel erg.
Janine, succes maar weer. Hoeveel clomid neem je nu?
Femmie, bedankt ook voor jouw reactie en :hug: . Ik vergeet jouw verhaal zeker niet. Had jij ook een te lage PH-waarde? Dus te zuur.
Vanmorgen is een kweek afgenomen en volgende week word ik gebeld met de uitslag. Als ze een infectie vinden, krijg ik antibioticum. Zo niet, dan zullen ze mijn dossier bespreken in het team en hoor ik het vervolg op dag 3 van de volgende cyclus. Ik heb weinig hoop in een goede afloop deze keer. Ik ben sinds vandaag weer aan de progestan.
Vanaf dat moment lange regelmatige cycla 40 dagen.
Tot maart dit jaar, kwam het niet op gang.
Na een paar maand aanmodderen, primolut geslikt.
Kwam niet op gang in juni doorgestuurd naar de gyn.
Diagnose pco met vermoedelijke insuline resistentie.
In aug diagnose insuline resistentie, gestart met metformine na 7 dagen alweer gestopt vanwege erge hypo’s.
In sept gestart met actos en gelijk een cyclus van 28.
We duimen nu dus dat het in deze lijn gaat doorzetten en dat we snel zwanger zijn!! Mijn man werkt veel in het buitenland dus we hebben 2 van de 4 maanden gemeenschap.
poohe( :mrgreen: :-* )…pooh jij hebt het ook niet makkelijk (gehad)…heel veel succes met het zwanger worden…hopelijk hebben jullie nu meer kans ondanks de 2 op 4 mnd
ik heb nu 1,5 dag gewerkt en moet zeggen dat je er verdraaid moe van kan worden…op halve kracht werken…
maar het gaat…donderdagochtend nog even en dan weekend.
Pooh, wat een verhaal inderdaad. Je hebt een moeilijk jaar achter de rug. Gelukkig werken deze medicijnen nu goed. Moet je nog terug naar de gyn? Is insulineresistentie een voorbode van diabetes?
Colle, kan me wel voorstellen dat het vermoeiend is. Je lichaam moet hard werken aan het herstel.
Ik ben maandagmorgen nog naar de gyn geweest en maandag krijg ik de uitslag van de kweek.
Moeilijk jaar… ach… ik zeg altijd maarzo… ja verlegd steeds weer je grens.
Insulineresistentie is geen voorbode op suikerziekte omdat ik geen risico factoren daarvoor heb zoals bijvoorbeeld slechte eetgewoontes en overgewicht. Maar als je dat wel hebt dan kun je uiteindelijk suikerziekte krijgen. Ik mag gewoon stoppen met de pillen zodra ik zwanger ben.
Ik heb deze week mn ei dus we zijn aan het klussen!!
Paikea, wat een toestand zeg, het zit je ook niet allemaal mee!
Pooh, nou hier dan een officiele welkom. Wat doet je man voor werk? De mijnes zat vorig jaar ook veel in het buitenland. Maar na de eerste miskraam mocht hij niet meer, ik trok het echt niet. Inmiddels is hij voor zichzelf begonnen. Enneh, klusze heh?
Vanmorgen de laatste clomidpil weer geslikt. Ik zit op de laagste dosering.
Heb aardig last van de clomidblues. Ik heb vannacht niet of slecht kunnen slapen. Warm koud warm koud zucht warm koud en ga zo maar door.
Ach… nog een paar nachtjes en dan mag dat spiraaltje er weer uit!
Fijne dag nog! Ik moet werken vandaag om vervolgens vrijdag en zaterdag weer vrij te zijn!
Janine ik merk dat ook slecht slaap de paar dagen nadat ik de Clomidjes heb ingenomen. Ik heb gisteren de laatste genomen en heb vanacht ook zwaar slecht geslapen :?
Paikea ben best wel zenuwachtig hoor. Niet voor het onderzoek zelf eigenlijk, want dat overleef ik wel, maar meer voor de uitslag.
hey meiden… ik heb nu 3x een cyclus van 36 dagen gehad en had t nu al 3/4 dagen geleden moeten zyn dus óf me cyclus wordt langer óf er is wat anders aan de hand
en wat is Clomid? heb ik echt nog nooit van gehoord… :? ken wel tarwekiem- & teunisbloem olie… dat moet ook helpen je cyclus te regelen…