Mei-stoppers 2008 - welkom LIAM

Wat een gave verrassing Jens…

Ben benieuwd naar de foto’s.

Slaap lekker voor straks.

Jen, leuk hoor, een babyshower. Ik heb toen met Ny.n. ook eentje gehad van m’n werk, samen met nog 2 andere zwangere dames die rond dezelfde tijd waren uitgerekend. Was erg leuk.

Maar wat ik me, net als Sproetje, ook afvraag: waarom zou het te riskant zijn om nu nog te gaan fietsen??? :think: Ik zou werkelijk niet weten waarom dat niet meer zou kunnen… Als jij er lichamelijk nog toe in staat bent, is er volgens mij geen enkele reden om dat niet te doen. Het feit dat je elk moment zou kunnen gaan bevallen, is absoluut geen reden om het niet te doen :wink: .

Baukz, spannend dat jullie bijna gaan vertrekken. Ben heel benieuwd hoe het jullie zal gaan bevallen.

Hier trouwens goed nieuws: mijn bevalling gaat NIET worden gepland en ik krijg dus ook niet bij voorbaat al een sectio. Blijkbaar is het de vorige keer toch duidelijk geworden voor m’n gyn dat ik dus “gewoon” wil bevallen, indien dat medisch mogelijk en verantwoord is. Dus; we wachten gewoon af wanneer uk zich gaat aandienen :inlove: . Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen ivm de sectio bij N.y.n.ke en mocht uiteindelijk om wat voor reden blijken dat het toch niet mogelijk is om vaginaal te bevallen, dan lig ik snel genoeg op de operatie-tafel. :wink:

Oh, gelukkig ICL!!

Heeft iedereen de vaderdagcadeau’s binnen???

Evi en ik zijn net met de bakfiets op stap geweest. We hebben alleen ook nog andere dingen geshopt :shifty: …een hele berg kleertjes voor Evi…was allemaal afgeprijsd en voor dat geld kan ik het zelf niet maken…dus nu ligt ze lekker te spartelen (en zo te horen haar broek vol te poepen :lol: ) in haar nieuwe gehaakte slofjes :inlove: .

Sproetje en ICL het niet meer fietsen heeft niks te maken met het niet meer mogen. Het is puur een eigen gevoel dat ik erover heb; mocht ik straks ergens met de fiets heen gereden zijn en de weeën beginnen dan (en je weet nooit hoe snel ze zich opbouwen) dan zou ik op de fiets en dus in de weeën terug naar huis moeten. Dat vind ik zelf gewoon absoluut geen fijn idee dus dan blijf ik liever dicht in de buurt, ik fiets ook nog wel maar alleen naar de supermarkt aan de andere kant vd straat en liever niet verder. Zelf vind ik het trouwens wel al heel wat dat ik tot mijn 34e zwschapsweek zo veel gefietst hebt aangezien ik bij de zwschap v Elynn vanaf de 20 weken al niet meer fietste (nu heb ik nu wel een veel betere fiets en het heeft in dit geval ook meegewerkt dat de kleine tot de 34 wk dwars lag waardoor hij niet zo op mijn ribben en longen duwde, dus waardoor ik langer meer conditie had). Het is dus echt gewoon mijn eigen gevoel. Ik heb door de hele zwschap heen al veel meer bewogen dan toen bij Elynn en het is ef goed nu, ik doe de dingen die ik nog kan en waar ik me prettig bij voel en voor de rest rust ik goed uit :mrgreen:

ICL echt superfijn dat het ernaar uitziet dat je vaginaal mag gaan bevallen :thumbup: :thumbup:

Pupke hier helaas écht geen geld voor vaderdagkado’s (met moederdag was er ook al geen geld voor kado’s hoor) maar Elynn heeft wel iets voor papa gemaakt op het kdv, morgenvroeg ga ik haar uit bed halen als Bas nog niet wakker is, dan maken we ontbijt op bed voor hem en dan geeft Elynn haar zelfgemaakte kunstwerkje aan papa :inlove: . Gelukkig hechten wij niet zo veel waarde aan kado’s en vinden we het van elkaar al lang mooi als er op een andere manier een beetje moeite is gedaan om te laten zien dat je aan elkaar denkt op zo’n dag, bijvoorbeeld door iets moois voor elkaar te maken of samen lekker ontbijten op bed. Heerlijk :mrgreen:

Misschien een foto van de gehaakte slofjes :inlove: ?? Ik ben wel benieuwd, klinkt schattig!!

Het is voor ons morgen een ware “papa-dag” want eerst gaan we dus ontbijt op bed maken voor Bas, daarna komt mijn pa op bezoek en daarna gaan we naar mijn schoonvader. Leuk dagje voor de boeg dus :mrgreen: Wel ben ik echt blij dat het volgende week weer écht zonnig zomers weer wordt 8) (zal je zien dat ik dan al op mijn kraambed lig, al zwetend :wink: :lol: :roll: )

Iedereen een fijne dag morgen!!!

:-* Jen

Ing, nogmaals super dat je het gewoon helemaal zelf mag proberen.

Pupke; zoë heeft iets op school gemaakt voor papa en we hebben een karper tijdschrift voor hem gekocht. We doen eigenlijk niet echt aan die dagen.

Jensie; gezellige dag morgen met alle papa bezoekjes…

Ik heb net via mp een voedingskussen, nieuwe borstkolf en een box voor E 40,-- gekocht. Morgen kunnen we het op gaan halen :dance: :dance: :dance:

Heb nog geboden op een doomoo seat, E45,–, hoop dat ze daarmee akkoord gaan!!!

Ga nog even verder neuzen.

@zonnetje01 wrote:

Ik heb net via mp een voedingskussen, nieuwe borstkolf en een box voor E 40,-- gekocht. Morgen kunnen we het op gaan halen :dance: :dance: :dance:

Peg, wat een koopje :shock: . Wat was/is het voor borstkolf??

Een medela symphony. Een elektrische.

Ik wil nl. geen borstvoeding geven, maar kan dan in het begin wel gewoon kolven en daarna over gaan op flesvoeding.

Waarom wil je geen BV geven dan??? (ben zelf nogal PRO borstvoeding :wink: )

Heb er eigenlijk niet zo veel mee. Is misschien wel makkelijk gezegd, maar heb er geen fijn gevoel bij.

Met zoë hebben we het wel even geprobeerd, maar gelijk na haar geboorte kreeg ze een flesje en ben ik gelijk gaan kolven. Toen we eenmaal thuis waren wilde ze geen borst.

Veel mensen die bv geven vinden het een heerlijk moment met haar kindje en vinden het schattig. Ik heb dat gevoel helemaal niet. Wel vind ik het belangrijk dat het kindje moedermelk krijgt dus dan wordt het kolven.

Zonnetje idd; waaaw wat een koopje!!! :shock: Goed gedaan joh! :thumbup: En ik heb ook een medela symphony alleen mist daar het motortje van :? dus ik zal er uiteindelijk toch eentje moeten gaan huren bij het groene kruis :frowning:

Zonnetje en ICL iedereen zijn eigen mening over bv of fv toch? Ik kan me van allebei de kanten wel iets voorstellen hoor. Ik ga ook deze keer weer proberen bv te geven maar als het er weer naar uitziet dat het echt niet lukt zal ik ook weer (net als bij Elynn, dat was helaas al na 3 a 4 wk) over moeten gaan op fv en daar zal ik dan ook weer weinig moeite mee hebben, het is dan niet anders. Ik vind zelf bv wel het fijnste maar ik ben ook van mening dat je voor 100% achter je beslissing moet staan (of het nou fv of bv is) anders is het zeker niet per definitie beter voor het kindje (die de spanning en ontevredenheid van mams natuurlijk ook meekrijgt) !

fijne vaderdag voor iedereen :mrgreen: wij (lees; Elynn en ik) waren vanmorgen vanaf half 9 beneden om ontbijtje op bed te maken voor papa, daarna heeft Elynn haar kunstwerkje aan papa gegeven en hebben we lekker op bed ontbeten. Voor papa een boterham met gesmolten kaas en een stuk door schoonzus eigengemaakt tiramisu, kommetje aardbeien en een kop chocolademelk. Voor Elynn boterham met pasta (haar lievelingsbeleg :lol: ) ook een paar aardbeitjes en chocolademelk. En voor mij… aardbeien, kiwi’s, ananas en mandarijn (heeeeeeeel veel fruit dus). En een kop thee erbij… Ja, mijn fruitdagje is begonnen (ik heb me wel een erg lompe dag uitgezocht; lekker ontbijtje op bed én straks chinees aan mijn neus voorbij :roll: … maar ja, je wilt wat he :wink: ). Toch ben ik aan het twijfelen of ik mijn fruitdagje niet morgen ga doen :shifty: vind het nl wel erg balen dat ik nu én die overheerlijke tiramisu moet laten staan én niet kan mee-chinezen vanavond… Ik had net mijn schoonzus aan de telefoon en die is zich echt aan het afvragen waarom ik het niet morgen doe zodat ik vandaag nog ef kan meegenieten van het lekkere eten, en eigenlijk heeft ze wel een punt… Morgen is het weer een gewone doordeweekse dag en zal ik een stuk minder moeite hebben met een fruitdag. En nu heb ik alleen nog met het ontbijt alleen maar fruit gehad dus als ik de rest vd dag weer “gewoon” eet kan het geen kwaad denk ik om morgen de fruitdag te doen. Maar dan hou ik me er wel écht aan!! :snooty: :smiley: Dus; morgen “for real” de fruitdag!

Hier ook geen grote cadeaus’s hoor…maar ik vind het wel leuk om er wat aan te doen…het is tenslotte zijn eerste vaderdag :dance: .

Jens, ik zou gewoon EN EN doen…en gewoon eten en lekker veel fruit :wink: .

Zonnetje, nou petje af hoor…het lijkt mij veel moeilijker om bv te geven door fulltime te kolven dan door het live te geven. Je bent toch dubbel zo lang bezig :think: .

En een kolfapparaat op je (.) vind ik juist een veel raarder gevoel dan die kleine meid aan mijn borst, daar heb ik veel meer gevoel bij.

Hoe lang wil je dan af blijven kolven? Lijkt mij wel moeilijk om je bv zo op gang te blijven houden.

ICL, ik ook erg Pro-bv…maar buiten dat het het beste is…vind ik het ook gewoon erg makkelijk :shifty: :lol: .

Nou dat koopje was dus uiteindelijk helemaal niks helaas.

Toen we aankwamen belde ik voor het juiste huisnummer. Ze vertelde me gelijk dat ze de borstkolf niet heeft kunnen vinden. Ik dacht nog, nou ja dan de box en voedingskussen en dat dan voor E 30,-- ofzo. Nou ik ben dus naar huis gegaan met helemaal niks. Die box was zo beschadigd en lelijk en in het voedingskussen zaten nog maar de helft van de balletjes.

Maaaaaarrrrrrrrr…nou belde mijn vriendin vandaag dat haar buurvrouw de box weg doet met alle boxkleden voor helemaal niks en een andere vriendin zei dat ik haar kolf over kon nemen. Nou helemaal super dus.

Jensie; iedereen moet het ook zelf weten hoor met bv vind ik. Er zijn genoeg mensen in mijn omgeving die het doen.

Gezellig zo’n ontbijtje op bed!!!

Zoë had op school een placemat gemaakt voor papa. En thuis nog een mooie tekening en we hadden een vismagazine voor hem gekocht.

Pupke; ik wil maar een paar weken gaan kolven. Niet al te lang. Voor mij hoeft het eigenlijk helemaal niet, maar omdat het voor het kindje belangrijk is dat het in het begin moedermelk krijgt doe ik het wel. Ik zou het liefst gelijk flesvoeding geven.

Wat heb jij je vriend gegeven voor vaderdag. Wel leuk hè zo’n eerste vaderdag,

:lol:

Pupke hahaha ja EN EN kan ook, alleen is dat niet helemaal de bedoeling. Ik weet niet precies waarom en zo, maar ik kan me voorstellen dat je je op zo’n dag ook aan alleen het fruit moet houden, want als je ook andere dingen eet/drinkt die weer anders werken op het spijsverteringssysteem dan wordt het effect van het fruit weer afgeremd lijkt me… Nou ja, vandaag heb ik lekker gechineest :mrgreen: en morgen vol aan de fruit, komt goed!

Zonnetje wat een domper zeg van die spulletjes die je wou halen! Maar gelukkig kreeg je meteen daarna weer juist heel goed nieuws waardoor je nu dus een box met kleden én een kolf voor niks hebt! Niet voor niets dus dat dat van mp het uiteindelijk niet geworden is, er zou gewoon een betere aanbieding op je pad komen! :wink: Nu het voedingskussen nog maar daar kan je nog voor rondspeuren, tip; kijk op mp in eerste instantie alleen naar de advertenties met foto (of vraag per mail een foto) zodat je wel al gelijk een indruk kan krijgen van of het iets is of niet…

papa- / opadag was gezellig! Zo, en nu mag de beeb wel komen! :wink: :mrgreen: Zo’n babyshower is echt heeel gezellig maar ik moet wel bekennen; als de versiering eenmaal hangt wil je ook wel weer een klein beetje extra graag dat de beeb ook komt (zodat het beeld weer “klopt” hahaha) :wink:

Lekker dat je toch hebt gechineest!!!

Morgen dan maar de fruitdag!!!

Er stonden ook foto’s bij op mp, maar blijkbaar zijn die dus wat mooier gemaakt dan dat het echt is. Nou ja, het voedingskussen is niet noodzakelijk hoor, had het bij zoë ook niet. Blijf wel kijken, maar zie ik niks dan maakt het ook niet uit.

Kan me idd voorstellen dat beeb nu wel mag komen. De versiering hangt er al!!!

Zonnetje, van Evi heeft vriendlief sokken en 2 hemden gekregen (had hij toch nodig :wink: ) en van mij een luchtje van Mexx…had hij laatst nl. op de grond kapot laten vallen…en ik snuffel toch liever in zijn nek dan aan de badkamervloer :lol: .

Jammer dat de MP-aankoop niks was. Maar je komt vast wel aan je spullen. En een kolf lijkt me ook fijner om van iemand bekend over te nemen, ivm hygiëne enzo, er kan soms toch melk in de motor komen.

Jensie, groot gelijk dat je gechineest hebt, geniet nog maar lekker.

Evi heeft ons net heel erg verbaasd. Ze slaapt sinds vrijdag in haar ledikantje…voor ons voelt het bijna alsof ze al het huis uitgaat…zo groot wordt ze.

Haar kleine wiegje waar ze bijna klem in lag was nu vervangen door een groot bed…waarin ze helemaal aan het voeteneinde ligt.

Nu had ik haar net in haar bedje gelegd, ze was nog wakker. Maar ik was druk in de keuken met een iets te groot uitgevallen bloemkool oogst en in de categorie “het is goed als ze wakker in hun bedje worden gelegd”, had ik haar alvast boven gelegd.

Ik hoor haar gezellig babbelen door de babyfoon, gaat allemaal prima.

Na een tijdje ga ik even boven kijken…:eh: :shock: …ik roep naar vriendlief (die was net ook al wezen kijken)…“Heb je Evi soms verplaatst?!”…hij komt er ook gelijk aan rennen…

Ligt ze dus niet meer onder de deken…maar helemaal bovenaan, schuin in bed :think: …

Ha ha…ons wonderkind kan dus kruipen op haar rug…de knuffels staan aan het hoofdeinde en die waren denk ik heel aantrekkelijk :mrgreen: .

Maar in de box heeft ze zich dus nog nooit verplaatst dus we waren helemaal in shock.

Gaat wel hard ineens…van lachen naar praten naar rug-tijgeren :wink: .

Hahahhhaa, kan me voorstellen dat jullie verbaasd waren.

Leuke vaderdag kado’s :thumbup:

Die borstkolf van mp zou nog nieuw in de doos zitten, maar ja, helaas.

Morguuh!

Zonnetje hm dat valt dan idd wel tegen, al helemaal als je toch een bepaalde verwachting hebt omdat de foto’s er zo goed uitzagen…

Ik kan dan niet helpen te denken; als het spul niet meer in orde is of je hebt het niet meer dan ga je toch geen advertentie op mp zetten?? :wall: ik zet zelf alleen iets op mp als het ook nog verkoopbaar is (is het wat versleten naar mijn eigen mening dan zet ik het er soms ook op maar dan als gratis af te halen, dan laat ik er mensen ook geen geld meer voor betalen!) Maar om iets op mp te zetten terwijl je nog niet eens zeker weet of je het nog hebt… dat snap ik echt niet!

Pupke lag jullie vrouwke ineens bovenaan in bed :lol: ik kan me voorstellen dat jullie verbaasd waren! Het gaat idd snel, geniet zo veel mogelijk van elke dag want voor je het weet zijn ze de 20 voorbij en gaan ze écht uit huis… (of misschien wel eerder, zelf was ik 17 maar dat is dan ook wel vroeg…)

Jensie: Waarom een fruitdag? Doe je dat 1x per week ofzo?

Naja je hebt zo te horen lekker genoten van de chinees en een leuke vaderdag er van gemaakt!

En vandaag dan maar lekker genieten van je fruit! :lol:

Pupke: Hihi die knuffels waren erg gezellig denk.

Yalissa heeft het ook soms dat ze helemaal bovenin ligt…ligt normaal ook onder aan bed, maar toch heeft ze dit ook wel gehad dat ze nog maar paar weken was. Op vakantie, toen was ze 8 weken, en lag toen in het campingbed echt continu bovenin haar bed, bleef maar verplaatsen, terwijl ze het dus echt nog nooit in de box heeft gedaan! Blijkbaar schuift het in een bed makkelijker dan op een boxkleed!

Het gaat ook allemaal zo snel…vond het schattige baby-zijn erg leuk en lief, maar nu ze begint te reageren enzo vindt ik ook wel erg leuk :inlove:

Zonnetje: Balen van die spullen in eerste instantie, maar nu toch wat anders aangeboden gekregen :thumbup: Heb je niks meer van Zoe?

Ik moest gisterenochtend werken, maar had Yalissa d’r handjes in gips gedrukt en daar boven neergezet, voor papa!! En eronder Yalissa. Deze had ik op tafel neergezet…het was niet heel goed gelukt, want moest erg hard drukken op haar handjes om het er goed in te krijgen, maar het ging om het idee…en papa vond het erg leuk :lol: Eerste kunstwerkje van z’n dochter!

Ellen; ik heb eigenlijk alles nog van zoë behalve de box. Een kolf hadden we toen gehuurd en een voedingskussen vind ik gewoon leuk, maar niet noodzakelijk.

Wat leuk zeg, het eerste knutselwerkje van Yalissa!!! Wat zal hij trots zijn…

Ellen, jaah leuk he nu ze gaan reageren. Evi en ik kletsen de hele dag door :mrgreen:

Jens, lekker aan het fruit :drool: ? Wij zijn druk aan de aardbeien, gister weer een vergiet vol geoogst, heerlijk hoor.

Zonnetje, voedingskussen heb ik ook niet, en ik mis het ook niet. Ach dat is echt zo iets wat je altijd nog kan kopen.

Zo net terug van het CB. Evi was weer een bikkel bij de prikjes. Bij de eerste prik gaf ze gewoon geen kik :shock: , bij de tweede huilde ze 2 tellen ofzo. Mama was weer trots :inlove: .

Alleen ze gilde wel even heeeel hard naar de kinderarts :think: , zo hard gilt ze thuis nooit. Ze wordt blijkbaar wat eenkennig want zo zien wij haar nooit.

Groei was ook weer goed, 900 gram erbij (nu al 6800 gram) en 4 cm in lengte (59,5 cm).

Hopelijk heeft ze verder ook niet veel last van de prikjes.