Sproetje: Jee over 6 weken al…dat schiet al lekker op.
Enne Anke en man hebben besloten om niet voor een 3de kindje te gaan…heeft ze hier een tijdje terug gemeld.
Pupke: Ja logisch dat ze in slaap valt…heerlijk piano muziek en ook nog tegen papa aan :mrgreen: Dat had ie goed bedacht :thumbup:
En ik was ook zeker blij dat er zoveel uit kwam met kolven…zit nu ook alweer, terwijl ze net heeft gedronken…ze staan gewoon op ploffen. Dat heb heb ik soms een paar dagen en dan is het weer paar dagen minder…niet dat ze dan niet genoeg heeft hoor :lol:
Oh, had het berichtje helemaal gemist.
Nu even terug gezocht natuurlijk.
Anke, als ik met het lijstje aan de slag ga zal ik het aanpassen.
Geniet van je knullen :-*
Meiden met kleine beebs en hun slaap- en eetperikelen; nog even en ik kan weer met jullie meekletsen! Slik… ik zie nu dat ik de volgende op het lijstje ben, gaat hard die tijd he!
Thanx voor jullie aanmoedigingen, erg lief :-* ik probeer idd zo veel mogelijk van mijn zwangerschap te genieten op de momenten dat het me lukt, wat ik nu wel leuk vind aan zo’n toeter van 'n buik is dat ik er nu wel echt mee kan pronken :mrgreen: niemand kan er meer langskijken, hihi
ik zal nog ef een paar buikfoto’s in het sf zetten, de laatste paar weken is hij toch wel weer lekker gegroeid! Qua grootte vd baby krijgen we volgens de vk een beeb van gemiddelde grootte/gewicht. De buik is daarentegen best flink aan het worden, groter dan toen bij Elynn (zie ik aan mijn navel die normaal een kuiltje vormt maar nu al bijna “gelijk” ligt met de rest vd buik :lol: )
:-* Jen
Het gaat zeker hard Jensie!
Spannend hoor, je bent inderdaad de volgende op de lijst!
Gek idee he, dat je binnenkort je beeb in je armen zult hebben…Ben al heel benieuwd naar de foto’s van je schatje, maar nog maar even afwachten :mrgreen:
Jensie: Ja en dan ben jij aan de beurt :dance: Was Elynn te vroeg of te laat geboren?
Ga even in sf kijken naar je toeter :mrgreen:
Ben benieuwd wie eerder gaat bevallen, Jen of ik (mijn kindje wordt zeer waarschijnlijk met een week of 3,5 a 4 gehaald, omdat het dus erg groot is en de gyn dat met mijn voorgeschiedenis niet aan durft :shifty: )…
111 ja wij zijn zelf ook zoooo benieuwd! Maar het is idd beter als hij iig nog een weekje blijft zitten, daarna mag hij echt komen hoor!
Ellen Elynn is geboren met 38 wk en 2 dg zwangerschap dus 1,5 wk eerder dan de uitgetelde datum. Dus best een grote kans dat deze ook niet (veel) langer op zich laat wachten en misschien zelfs al rond de 37 wk geboren wordt!
ICL ben ik ook wel benieuwd naar, ik denk dat de kans het grootst is dat ik eerder beval aangezien ik Elynn ook al niet “uitgedragen” heb. Je weet natuurlijk nooit zeker maar ik heb niet het gevoel dat ik de 40 wk ga halen… Zo wel, dan wordt het idd nog spannend wie er eerst is :mrgreen: Maaruh… we moeten niet tegelijk gaan bevallen he :naughty: we moeten immers buddy-en voor elkaar! :lol:
Ons manneke is een paar dagen heeeeel rustig geweest (zelfs toen we op een feestje bij iemand thuis waren afgelopen vrijdag, waar de muziek heeeeel hard stond, heeft ie zich geen 1 keer laten voelen! :shock: ) maar sinds gisteren laat hij weer goed van zich horen, voel 'm bijna constant bewegen :inlove: (maar dan toch stiekem bezorgd zijn of hij zich niet toch terug zal draaien in stuit he :shifty: ookal weet ik dat die kans erg klein is…)
Zo ik ben er ook weer, we zijn gistermiddag weer thuisgekomen. Het weer was wat minder maar het was wel lekker om er even tussenuit te zijn.
Evi heeft het goed gedaan, ik merkte wel dat ze af en toe een beetje van slag was door alle indrukken. Maar als ze dan eenmaal weer in slaap was, sliep ze ook goed.
En ze kan nu zeggen dat ze met haar blote bips in de kerk heeft gelegen. Vriendlief moest nl in de kerk spelen en tijdens de dienst moest ik haar even verschonen en voeden (ik kon gelukkige wel in een kamertje apart gaan zitten :mrgreen: ). Ik kan nu op mijn lijst met ‘bijzondere’ plekken waar ik bv heb gegeven na de trein nu ook de kerk toevoegen :lol: .
Jensie en ICL, spannend zeg…wie zal er eerst zijn.
Jensie, het kan ook maar zo dat je nu toch over tijd gaat hoor…maar hoe dan ook…hij komt er uit .
ICL, dat lijkt me wel gek…dat je straks een datum krijgt en dat je dan weet dat je gaat bevallen. Wanneer gaan ze besluiten of hij wordt gehaald?
Ellen, die ploftieten herken ik wel. Evi bedacht tijdens het weekendje weg ook om 's nachts wat langer te slapen, heerlijk natuurlijk…maar mijn tieten zijn daar niet op ingesteld. Gelijk mijn hele nachthemd weer drijfnat :roll: …en die ogen van haar daarna als ze gaat drinken…er komt dan zo’n harde straal uit dat ze het dan bijna niet de baas kan :lol:.
Je zie haar echt kijken van…‘jeetje hoe krijg ik dit weg’.
Sproetje, spannend hoor en trouwen en mama worden. Ik benieuwd naar je jurk, je showt hem daarna toch nog wel even??
M’n zus gaat vrijdag trouwen…ik had haar gister aan de lijn en ze was helemaal zenuwachtig…Het is wel een geregel zo’n trouwdag.
Gister kwamen m’n ouders langs om te oefenen voor een stukje. We hebben gelukkig mijn vader zo gek gekregen om namens ons allen iets te doen :shifty: .
Maar hij wou even oefenen om voor de microfoon te praten, dus wij met zijn allen de oefenruimte in. We hebben een soort muzikale top 10 gemaakt, dus muziek en mijn vader die af en toe wat grappigs zegt.
We hebben ons kapot gelachen want hij had ook bedacht om tijdens de stukjes muziek wat geks te doen…hij had het hele weekend geoefend op de moonwalk (Michael Jackson)…nou hij heeft wat talent laten liggen . Eenmaal voor de microfoon was hij niet meer te houden, ha ha.
Nou nog hopen dat hij het vrijdag ook zo durft te doen…
@Pupke wrote:
ICL, dat lijkt me wel gek…dat je straks een datum krijgt en dat je dan weet dat je gaat bevallen. Wanneer gaan ze besluiten of hij wordt gehaald?
Volgende week donderdag heb ik weer een groei-echo....Ik denk dat ze op dat moment besluiten wat te gaan doen :shifty:. Mocht blijken dat de kleine in hetzelfde tempo is doorgegroeid, dan vermoed ik zelf dat ze me iig niet langer laten doorlopen dan 37,5 a 38 weken. Wanneer (want ik ga er eigenlijk vanuit dat dit gaat gebeuren :shifty: ) die beslissing genomen wordt, dan maak ik accuut een afspraak met m'n acupuncturist om te kijken of hij de bevalling kan gaan opwekken. Zit echt niet te wachten op weer een sectio en wil er alles aan doen om zelf normaal te bevallen. Het probleem is dus dat ze niet willen inleiden, omdat dit grote gevolgen kan hebben voor het litteken op m'n baarmoeder wat ik al heb. Als er teveel druk op komt te staan, zou m'n baarmoeder kunnen gaan scheuren met alle mogelijke gevolgen van dien. :? Hoop dus echt dat acupunctuur kan helpen op dat moment :pray: . En anders.... is het afhankelijk of ik ontsluiting heb op het moment dat ze het kindje willen halen. Indien niet, dan wordt het een sectio.... indien wel, dan mag ik mogelijk zelf eerst proberen om natuurlijk te bevallen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray: . Zie er behoorlijk tegenop :? .
Oh wie gaat er eerst bevallen!! Jensie of ICL??? Welke baby zal er nieuwsgieriger zijn :mrgreen:
@ellen84 wrote:
Oh wie gaat er eerst bevallen!! Jensie of ICL??? Welke baby zal er nieuwsgieriger zijn :mrgreen:
FF een polletje??? :mrgreen: (zal in mijn geval wellicht dus niet van het kind afhangen :roll: )
Hallo dames
ik ben heel even op het internet.
zal de komende week of langer bijna niet online zijn
Ik zit met Aukje in het ziekenhuis, ze was eigenlijk al vanaf zaterdagavond erg humeurig en gisteren ging het wel, maar gisteren was het heel erg. koorts, hangerig, wilde niet liggen etc.
Gistermiddag lekker met Femke en de hond (en Aukje natuurlijk) weesten wandelen en daarna bij mijn ouders langs geweest, mijn moeder was aukje aan het verschonen en vond dat haar beentje heel erg rood waren.
spuugde ook de fles uit, weinig plasluiers (het was trouwens 16.45 uur) en hebt ter info de ha opgebeld, die vertrouwde het niet en heeft ons doorgestuurd naar het zkh omdat aukje aukje niet was en rode benen, koorts humeurig etc en op haar beentje zaten 2 rode puntjes en het kon of een longonsteking of nekkramp zijn ze wilde voor de voorzichtigheid dat de ka mee keek.
Nou in het zkh waren die rode puntjes uitgebreid en meteen allerlei onderzoeken ingezet. bloed prikken, ruggeprik om vocht eruit te halen.
Om een lang verhaal kort te maken, aukje heeft dus een hersenvliesonsteking (ondanks de inentingen) gelukkig zijn we er snel bij.
Ligt nu aan de antibiotica en morgen of overmorgen krijgen we te horen of het een infectie of bacterie is. dit ivm besmettingsgevaar.
het kan dus nog zijn dat de GGD zelfs nog gebeld wordt en alles in werking wordt gezet, houdt dus nu in dat we nog wel n week in het ziekenhuis zitten.
Jeetje, wat een nieuws Pitje!
Gelukkig waren jullie er inderdaad snel bij.
Sterkte :-*
waw Pitje da’s niet niks meis! Gelukkig waren jullie er idd snel genoeg bij! Hopelijk herstelt ze snel, sterkte :hug:
ICL grappig idee dat polletje! :mrgreen: Ik ben benieuwd
Pupke welcome back! Fijn dat jullie uitje geslaagd was! Enne, de kerk is idd een aparte plek om te voeden, leuk toch!
Laat ons vooral ef weten na vrijdag of je vader idd de durf heeft gehad het dansje ook te doen op de trouwerij zelf whoeahahaha lijkt me echt grappig! :lol: En alvast veel plezier vrijdag!! Had me ook wel leuk geleken om weer eens bij een bruiloft te zijn, is al een hele tijd geleden voor me! (onze eigen bruiloft is al bijna 4 jaar geleden zeg, wat gaat de tijd snel!!)
Sinds gisteravond, net voor het slapen gaan, heb ik een paar keer even een pijnlijk drukkend gevoel gehad in mijn schaambeen en ik heb zo het gevoel dat het indalingspijn is! Oeoeoeo ik ben echt zooo benieuwd hoe lang het nog duurt! De pijn aan mijn schaambeen kan een teken zijn (omdat het niet mijn eerste kindje is) dat hij nu niet lang meer blijft zitten maar het hoeft niet persé, je kan daar eigenlijk niet echt van op aan dus het zou ook zomaar nog een paar weken kunnen duren (al heb ik zelf niet het gevoel de 40 wk te gaan halen :roll: ) spannend!!!
Voor Pitje is een topic aangemaakt om haar en Aukje te steunen:
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=3755472#3755472
Jeetje wat erg van Aukje…goed dat jullie er zo snel bij waren. Hoop dat ze er verder niks naars aan over houdt. Heel veel sterkte! :hug: :hug:
Och Pitje, wat verschrikkelijk! Gelukkig zijn jullie er inderdaad goed op tijd bij, maar het is toch een enorme schrik!
Heel veel sterkte komende week! :hug:
Pitje, dat is schrikken zeg! Gelukkig zijn jullie er op tijd bij. Hopelijk knapt Aukje snel weer op :hug: .
hallo dames
ff een update van hieruit ff niet bijgelezen.
hier gaat het redelijk voel me iets beter maar kan nog niet van de kids genieten daarom ga ik morgen naar de HA om over de medicatie te praten.
Devano heeft sinds 2 dagen koorts hij heeft echt pijn hij schreeuwt het uit en als ik hem een zetpilletje geef dan is het na 45 min over 3 uur later begint het schreeuwen opnieuw hij trekt gewoon zijn haartje uit van de pijn.Gister bij de HA geweest die zei dat hij verkouden was en een griepje heeft.Ik kijk het nog even aan.
We hebben nu ook de kleine van mijn broer in huis die is morgen 3 weekjes oud. Mijn schoonzus ligt nog steeds in het ziekenhuis ze heeft nu een ontsteking maar ze kunnen niet vinden waar. ze mag niks eten heeft een diepe lijn in haar hals waarmee ze voedingsstoffen krijgt. ze heeft een maagcatheter en een urine catheter. haar darmen beginnen langzaam op gang te komen maar de artsen weten nu niet wat ze moeten doen.
De kleine Damian doet het wel goed hij is al 5 kilo en 55 cm en drinkt 6 of 7 flessen van 150cc. hij is een rustige baby slaapt veel maar laat zich wel horen als hij honger heeft.
Het is hier dus erg druk waardoor ik een beetje langs mezelf heen loop daardoor voel ik me wel beter maar weet ook dat dat niet goed is.
maandag krijg ik de sleutel van de flat en gaan we verhuizen zal heel zwaar worden …
Charity: Ik had inderdaad al even wat gelezen bij februari-mama’s. Wat een toestand allemaal met je schoonzus…zo stel je je kraamweek ook niet voor. Gelukkig kan de kleine Damian bij jullie zijn en gaat het met hem verder lekker. Hoop dat de artsen snel ontdekken waar de ontsteking zit, zodat ze het kunnen behandelen. Lijkt me erg zwaar allemaal zo, zowel voor jou, maar ook voor de verse nieuwe ouders! Heel veel sterkte :hug: :hug:
En maandag al de sleutel van je flat…wat heerlijk zeg en wat is dat snel gegaan. Zal inderdaad ook wel zwaar worden, maar je redt het allemaal!!! Blijft Damian dan bij je moeder of gaat hij met jou mee?