Pupke: Maar moet je de poepluiers dan niet omspoelen voordat ze in de was gaan?
En zo’n wollenbroekje lekt toch ook door of gebeurt het doorlekken niet vaak, sorry weet er echt niks van :oops:
Yalissa slaapt meestal wel even in de auto, meestal niet langer als een uur, doet ze anders overdg ook niet namelijk, maar als ze eenmaal wakker is, is het nog even goed, maar op een gegeven moment is ze het dus zat en begint dan heel hard te krijsen…en of ze het dan dus echt zat is of dat ze gewoon wagenziek is waardoor ze gaat krijsen, dat weten we niet. Ik hoop dus dat als ze straks in de grotere autostoel zit, dat het dan een stuk beter gaat. Maar ja moeten we dus nog even geduld hebben :lol:
Lekker joh al die kleertjes die je krijgt van anderen, altijd meegenomen. Heb nu zelf wel wat in maat 62 gekocht, had al aardig wat gehad. Maat 68 ligt ook wel iets, maar niet veel, dus vanaf dan moet ik ook echt gaan kopen…ach is ook leuk :lol:
Die borstvoedingspoep is zo dun die hoe je er niet af te spoelen…ik hoef dus niet met mijn vingers in de luiers. Ze gaan uit de luieremmer rechtstreeks in de wasmachine.
100% onbehandelde wol heeft de eigenschap om vocht vast te houden en niet door te laten. Je moet de wol dan wel weer zijn natuurlijke vet geven (wat ook in een schapenvacht zit). Daarvoor moeten ze een nachtje in de lanoline en dan kun je ze gebruiken tot ze weer gaan doorlekken of totdat er poep op komt. Wol is nl. zelfreinigend, dus het hoeft niet gelijk weer gewassen te worden.
Het leek mij ook heel apart maar het werkt echt. Die nacht dat ze doorsliep had ze een flanellen luier aan en daar overheen een wolbroek en het heeft het helemaal gehouden. Wol heeft ook nog de eigenschap dat het warm is in de winter maar ook koel draagt in de zomer, het ademt dus goed en dat is nu met dat warme weer wel zo lekker.
Als we geen wol gebruiken, gebruiken we PUL, dat is een stof met een soort plastic laagje. Dat hebben we vooral in het begin gebruikt, nu gebruiken we steeds meer wol.
Natuurlijk hebben we wel eens een lekkage maar dat heb je met pampers ook. Ze heeft in het begin nog wel eens een broekspijp vol gehad met die spuitpoep :lol: …maar ze heeft het nog nooit op haar rug gehad en dat hoor je met pampers wel vaak :mrgreen: .
Misschien als Yalissa straks wat groter is en zichzelf wat beter kan vermaken dat het autorijden dan beter gaat.
En kleertjes kopen is ook leuk :mrgreen: .
Hallo meiden,
Lees af en toe nog wel met jullie mee hoor, maar kan helaas niet echt meepraten.
Heeft iemand nog iets van Jensie gehoord???
Pupke: Hihi nee die spuitpoep loopt overal langs :lol: Gelukkig hebben we het hier niet heel vaak dat het er langs loopt, maar het is weleens voorgekomen. Maar gelukkig nog niet zo erg dat het op haar rug zit. De luiers zitten steeds net hoog genoeg!
Dus je bent nu volop aan het breien :lol:
Ja als ze vooruit zit kan ze ook meer zien, dus wieweet dat het dan beter gaat.
Nee al even niks van Jensie gehoord :think:
Hallo dames, hier weer eens een keer een berichtje van mij. Het is teveel om terug te lezen dus even ego.
Met Yaro gaat het heel erg goed, het is echt een schat van een baby en hij is erg rustig. De BV verloopt vlekkeloos en meneer weegt al ruim 5700 gram en is al 60 cm. Hij is gek op zijn grote zus en zij ook op hem. Zijn reflux is verdwenen en met de krampjes gaat het ook steeds beter (ik kan niets meer eten of drinken maar ok). (Fotootjes in het sf :inlove: )
Ayla gaat sinds vorige week 2 ochtenden per week naar het kleuterschooltje bij ons in de wijk en ze vind het erg leuk. Ze wordt al zooooo groot.
Ik heb tot 9 juli nog bv-verlof (belgie he) en ik heb daarna nog tot 9 oktober ouderschapsverlof opgenomen want…wij vertrekken over 3 weken naar Mallorca!!! :dance: We hebben een huis gehuurd voor 3 maanden om te kijken of we daar echt kunnen en willen gaan wonen. Met 2 kleine kindjes vind ik het toch wel prettig om eerst een proefperiode te hebben zodat we altijd nog terug kunnen naar ons eigen huisje hier. Na 2 weken vakantie houden gaan we daar ook weer aan het werk en als het bevalt gaan we daar op zoek naar een huisje, dat is toch makkelijker dan vanuit hier.
Ik zal proberen weer wat regelmatiger te komen kijken en te reageren.
:-* Baukz
PS. foto’s komen vanavond want Yaro roept…
zo dat is een beslissing zeg. nu kun het nog. ze zijn nog klein
Maar bv verlof is dat in belgie anders dan?
Baukz: Wat leuk dat je weer even langs komt :lol: En met allemaal goeie berichten. Lekker joh dat het met Yaro zo goed gaat.
En spannend hoor naar Mallorca. Ben benieuwd of het goed zal bevallen. De kinderen zijn nog klein, dus verwacht dat dat geen problemen zal geven! Wel goed dat jullie eerst een proefperiode doen, kan je altijd nog terug! Nou hou ons op de hoogte!
Goedenavond!!
Zo heb weer even de handen vrij
Hier gaat het steeds beter sinds ik met de BV gestopt ben merk ik wel dat het een hoop rust geeft en inmiddels kan ik zeggen dat het zo goed is, al merk ik wel dat ik een soort schaamte gevoel krijg als mensen vragen geef je borstvoeding en ik moet daar nee op zeggen :oops:
Ook hebben we ons ritme nu aardig gevonden L.ia.m is echt een heerlijk en makkelijk mannetje maaar kan ook af en toe een flinke drift bui hebben mmmm van wie zou die dat hebben :think: :mrgreen:
Groeien doet hij ook lekker L.ia.m is inmiddels 53 cm en 3700 gr.
Volgens het CB zit hij wel onder de curve, maar ik heb zo iets van… zo lang hij groeit vindt ik het meer dan prima toch???
Met het spugen en krampen gaat het ook goed!! :dance: We gebruiken nu Nutrilon Omneo incm met dr Brow.n’s flessen en dat gaat super!!
Spugen doet hij nauwelijks nog en ook de krampen zijn een heel stuk minder aanwezig en minder heftig.
We hebben zelfs al dagen gehad dat hij geen enkel krampje heeft gehad!
Hij is daardoor veel rustiger, slaapt ook meer en beter en ziet er een stuk tevredener (is dat een woord? :think: ) uit
Alleen zijn ontlasting gaat nog wel heel erg moeizaam, hij heeft ongeveer 1 keer per 3 dgn ontlasting en daar heeft hij nog wel last van, hij perst zich een ongeluk, wordt rood, er komen een hoop stink winden uit en daar blijft het helaas bij…
Maar wij zijn al lang blij dat het qua spugen en krampen al zo goed gaat.
Vandaag hebben we heeeeeeerlijk uitgeslapen omdat onze knul geslapen heeft van 00:30 tot 08:00 en daarna door tot 12:00!!! :dance:
Zal wel eenmaalig zijn maar was wel even heerlijk! :mrgreen:
Pupke: tjsa als je uit eten bent en hij moet verschoont worden dan moet je soms wel eens uiteraard heb ik altijd van dat desinfecterende spul bij me waar ik de ondergrond eerst mee schoonmaak en dan leg ik er een verschoonmatje overheen.
En katoenen luiers ik vindt het knap hoor :-), ik ben daar namelijk veel te lui voor en vindt weg werpluiers veel makkelijk :oops:
Ik heb me er wel wat in verdiept maar toen ik zag wat er bij kwam kijken ben ik afgehaakt :oops:
Ellen: Jammer dat Yalissa zo slecht tegen auto rijden kan, ik hoef L.ia.m maar in zijn MC te zetten en hij valt al in slaap en wordt pas wakker als we op de eind bestemming zijn.
Ik er niets te verkrijgen tegen evt wagenziekte bij baby’s? Je zou dat kunnen proberen, helpt het dan weet je meteen dat het wagenziekte is.
Zonnetje: Hier ook nog niets van Jensie gehoord :think: Hopelijk gaat alles goed ook met haar moeder…
Hoe is het met jou vader?? Is hij inmiddels al weer helemaal beter??
Baukz: Wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie mannetje! En jemig wat een moedige stap van jullie!
Ik geef jullie groot gelijk dat jullie eerst even gaan “proef” draaien daar, ben benieuwd
Spuitpoep: hebben we hier gelukkig nog niet mee gemaakt klopt het even af wel dat hij enorm last had en ik hem mbv een thermometer even geholpen had, ik haal die thermometer er uit en… “flats” alles tegen het raam, verwarming, commode en vloer :sick: (gelukkig niet op mijn witte muur) en bij meneer een enorme opluchting die duidelijk hoorbaar was
Zo hopelijk heb ik vanaf nu wat meer tijd om het hier allemaal bij te houden
Hallo meiden, daar ben ik weer ef :oops:
ik zag dat ik al gemist werd hier, wel lief :-
De laatste tijd begint de zwschap zijn tol wel te eisen van me want ik zit er zowel lichamelijk als psychisch (hormonen :roll: ) een beetje doorheen nu, deze zwschap is duidelijk een stuk zwaarder als toen van Elynn, vooral wb de hormonen… Ik huil veel en raak snel in de stress/bezorgdheid over vanalles, soms ook om de kleinste dingen. Ik zie overal “beren op de weg” ook als het allemaal wel meevalt. Al met al vind ik het wel heerlijk om zwanger te zijn maar alles eromheen geeft me nu ef het gevoel van; laat die tijd maar snel gaan want ik heb het gehad! Daarbij wil ik maar al te graag kennismaken met onze kleine en 'm in mijn armen kunnen houden. Gelukkig is zowat alles er klaar voor nu (alleen die verdomde tassen nog inpakken :roll: ga ik morgen maar eens echt doen!) en… ook de beeb want hij heeft zich eindelijk in hoofdligging gedraaid :dance: onze dwarsligger heeft eindelijk door welke kant hij op moet! We zagen het gisteren op de liggingsecho en zijn er erg opgelucht over!
Sorry ik kan weer niet op jullie reageren maar zal dat volgende keer zeker weer doen
ik denk wel aan jullie hoor :- ben alleen zoooo ontzettend moe de laatste tijd…
:-* Jen
Jensie: Wat goed dat ie de goede kant op is gedraaid :dance: Dat geeft vast een goed gevoel.
Helaas voel jij je nu wat minder, maar gelukkig is het eind in zicht!! Nog even meid :hug: Wij zijn ook erg benieuwd naar jullie kleine man :lol:
Jensie, Joepie hij heeft de uitgang gevonden!! :dance:
De laatste loodjes meid! Probeer er nog even van te genieten, de tijd gaat zo snel, voor je het weet is hij er :dance: .
Dragon, Fijn dat het zo lekker gaat je mannetje! De krampjes zijn zo zielig.
Evi heeft er gelukkig ook geen last meer van.
Spuitpoep is ook meer iets wat bij bv hoort, kv ontlasting is veel vaster. Hier is alles vloeibaar en het komt er soms met zo’n kracht uit (je hoort het gewoon :shock: ), :lol: dat houdt geen enkele luier.
Ellen, je moest toch werken deze dagen? Gaat het allemaal goed met Yalissa en de fles (en je vriend ).
We gaan morgen weg voor het weekend (vriendlief moet vanavond nog werken anders waren we vandaag al gegaan). We wilden eerst met de tent gaan maar daar lijkt het ons nu te koud voor, dus hebben we maar een stacaravan gehuurd.
Ik ben druk met alles inpakken, je moet toch overal aan denken met zo’n kleine. Gelukkig is de auto groot genoeg en hoef ik me daar niet druk over te maken. :mrgreen:
Zo meiden, ben ik ook weer. Had even geen internet thuis en dus geen toegang tot kok. Gelukkig is de pc weer bijna de oude.
Mis alleen nog programma’s zoals Excel ed.
De boel moet dus even opnieuw worden geinstalleerd.
Zo net met onze vent naar het CB geweest, zijn naveltje bleef maar bloeden dat afgelopen weken en vorige week bleek dat hij wat “wild vlees” had zitten daar en dat hebben ze aangestipt, vandaag moest ik even langs komen voor controle.
Zag er allemaal goed uit en het naveltje is eindelijk ook dicht :dance:
Verder heeft onze knul de afgelopen weken zijn ritme totaal omgegooit en slaapt dus nog maar 1 keer op een dag!! :shock: maar dan wel zo’n 7 uur achter elkaar met het gevolg dat hij dus pas rond 00:30 weer inslaap valt en wij behoorlijk zijn
Nu moet ik hem dus overdag echt om de drie uur gaan wakker maken voor zijn voeding en hem wakker houden van het CB en hij mag overdag nog maar 2 a max 3 uurtjes slapen achter elkaar.
Nu heb ik dat dus algeprobeerd maar ten eerste krijg ik hem nauwelijks wakker, ten tweede wil hij zijn fles dus helemaal niet dan en ten derde het lukt gewoon niet om hem wakker te houden :wall:
WIE O WIE heeft er tips
Vanmiddag is er iemand van felicitas langs geweest, leuk praatje gehouden maar ze was ook zo weer weg
Ik heb me netjes in gehouden en niets gekocht
Jensie: Ja meid je wordt in de gaten gehouden hoor! En wat lekker dat je ventje toch besloten heeft om zijn dwarse bui op te geven
Hier met onze knul precies het zelfde hoor die heeft ook tot 35 wkn dwars gelegen en lag in eens toch nog de goede kant op
Sproetje: welkom terug haha maar erg vervelend zo’n pc die niet naar behoren werkt, hopelijk gaat ie nu langer mee
pupke: Handig he zo’n bus :mrgreen: ik vindt het ook idee, vooral omdat ik de kinderwagen niet hoef in te klappen maar deze gewoon hup in zijn geheel achter in op de rem kan zetten
Pupke: Ja vandaag weer gewerkt en afgelopen woensdag ook. Yalissa doet het goed bij de oma’s en de fles gaat ook goed…ze drinkt zo 90 tot 110 cc. Ze heeft er blijkbaar genoeg aan.
Afkolven op het werk gaat ook goed. Vooral vandaag. Woensdag kwam er met 2 keer kolven in totaal ongeveer 260cc uit en vandaag in 2 keer 450…dus een stuk meer!! Ze heeft dus nog geen ontdooide melk hoeven drinken deze week. Verse melk drinkt ze ook beter!
Me vriend had haar woensdag opgehaald en meteen meegegeten bij me ouders. Daarna lekker mee naar huis. Ging allemaal prima. Maar ja dat hij thuis was, was het ook al bedtijd!
Nu van het weekend is hij echt lekker alleen met haar, maar dat komt vast allemaal goed. :lol:
Veel plezier dit weekend. Stacaravan is toch wel lekkerder met dit weer denk ik, dus heb je goed geregeld. Naar Zeeland was het he?
Dragon: Ik heb geen idee wat je er aan kan doen. Slaapt hij vanaf half 1 's nachts wel tot de volgende ochtend of wordt hij dan nog meerdere keren wakker? Nou wieweet hebben andere tips voor jou!
ja hij slaapt vanaf 00:30 tot 06:00 door en dan weer tot 09:00 en slaapt hij van 11:00 tot 17:00 of van 14:00 tot 21:00 in een stuk door!
ik probeer hem nu al de hele middag wakker te houden, maar nu zit ik dus met een mopperend kind dat dol graag wilt slapen :wall:
Dragon, als hij genoeg poept en plast en als hij, als hij wakker is ook lekker alert, dan zou ik me er niet te druk om maken. Als hij 's nachts ook zo goed slaapt dan is het toch niet erg.
Je hoeft nu toch nog niet 's ochtends er vroeg uit om te werken dus als het 's avond laat wordt slaap je toch lekker met L.iam uit. Hij zal zijn ritme heus wel weer veranderen.
Wij volgen nog steeds Evi’s ritme. Dus vaak nog 2 keer per nacht voeden, overdag soms om de 2…soms om de 3 uur. Ik blijf 's ochtends soms wat langer liggen om bij te slapen.
En een draagdoek is ideaal om je kleintje bij je te hebben en toch je handen vrij te hebben. Vaak vallen ze ook snel in slaap, lekker warm tegen je aan en als ze jouw constante hartslag horen.
Ellen, wat een opbrengst zeg!! Echt veel! :shock:
Wel lekker, je hoort zo vaak dat het kolven moeizaam gaat.
Ik ben benieuwd hoe je vriend het vindt, de hele dag met Yalissa. Ik was vanmiddag even weg, kom ik terug. Zit mijn vriend piano te spelen met Evi in de draagzak op zijn buik :inlove: . Ze was lekker in slaap gevallen en papa kon verder studeren :mrgreen: .
Morgen naar Zeeland ja…alhoewel het bijna Belgie is geloof ik :think:. Vriendlief moet zondag op een Jazzfestival spelen, hij moet er al om 9 uur zijn. Dus hij blij dat we dan al in de buurt zijn…9 uur is al midden in de nacht…laat staan als hij op zijn verjaardag om 6 uur had moeten opstaan. :lol:
Sproetje, hoe is het met de zwangerschap? Je bruiloft komt nu ook dichterbij toch? Gaat het lukken met de jurk, moet hij veel vermaakt worden?
Ik heb vanmiddag weer een koperspiraaltje laten plaatsen :oops: . Het was weer minder prettig :? .
De huisarts zag ook dat ik wat wild vlees heb groeien op het litteken van de knip :? , ik heb er zelf nog niks van gevoeld maar nu heb ik daaronder ook nog niet veel gedaan :eh: .
Maar volgens mij heeft hij het nu van binnen juist weer beschadigd want het bijt met plassen :oops:
Hopelijk komt het allemaal weer goed, ik ben die ellende daar beneden nu wel zat.
Pff…ik heb bijna alles ingepakt, aardbeienkwarktaart gemaakt voor vriendliefs verjaardag zondag (met aardbeien uit eigen tuin :drool: ), een hele tas peultjes (oogst ) moest nog even ingevroren worden net nog gezogen en er staat nog het e.e.a. op mijn lijstje om te doen…maar ik heb zin om al mijn bedje in te duiken .
@dragon wrote:
ja hij slaapt vanaf 00:30 tot 06:00 door en dan weer tot 09:00 en slaapt hij van 11:00 tot 17:00 of van 14:00 tot 21:00 in een stuk door!
ik probeer hem nu al de hele middag wakker te houden, maar nu zit ik dus met een mopperend kind dat dol graag wilt slapen :wall:
Oh je mag snachts nog niet klagen, slaapt toch al goed.
Hij zit nog wel echt in zijn nachtritme…
ohh wacht lees nu pas dat er tussen 11 en 17 en 14 en 17 een of staat, sorry verkeerd gelezend.
Proberen wakker te houden, maar ja tegen hem brabbelen enzo en toch echt wakker maken,
Maar Aukje had dat in het begin ook hoor dat ik ze wakker maakt en ze niet eens de ogen open deed en de fles slapend op dronk misschien willen we wel teveel van zo’n kleintje en … komt allemaal vanzelf goed.
Ik heb gisteren mijn jurk gepast. Gelukkig zit er nog wat ruimte in. Ze gaat hem nu een week van tevoren pas vermaken.
Ondertussen ga ik op zoek naar accessoires en dan gaat het vast goedkomen.
Hoewel ik helaas wel mijn taille kwijt ben :?
Verder nog helemaal niets voor de baby gekocht, dus daar moeten we eerdaags ook maar eens verandering in gaan brengen. Maar we zijn nu toch voornamelijk met de bruiloft bezig. Nog 6 weken…
@Sproetje wrote:
Hoewel ik helaas wel mijn taille kwijt ben :?
Verder nog helemaal niets voor de baby gekocht, dus daar moeten we eerdaags ook maar eens verandering in gaan brengen. Maar we zijn nu toch voornamelijk met de bruiloft bezig. Nog 6 weken…
taille… logisch
6 wkn… wat snel alweer.
enne… heb je al een foto??? of mogen we het pas na DE dag zien?
Ik heb het fotobewerkingsprogramma ook nog niet opnieuw geinstalleerd, dus jullie moeten sowieso nog even geduld hebben :mrgreen:
Morgen ga ik eindelijk weer eens de stad in.
Hopelijk kan ik dan ook leuke oorbellen vinden.
Volgende week hebben we een afspraak op onze locatie om alles nog eens door te nemen. Voorlopig lopen we nog redelijk op schema
Eigenlijk zou ik uit jullie verhaaltjes alle tips moeten overnemen en bundelen zodat ik dat tegen die tijd nog eens na kan lezen. Want dan ga ik vast niet al deze pagina’s raadplegen.
Wat dat betreft is het wel jammer dat de zwangerschappen zo ver uit elkaar liggen. Maar dat zullen Anke en Robbins straks weer met bv. Zonnetje en mij hebben. Meiden, hopelijk mogen jullie gauw aansluiten