Mei-stoppers 2008 - welkom LIAM

Yalissa heeft haar prikjes ook weer overleefd! Ze was dit keer vrij snel weer stil…het was even heel hard krijsen, maar toen ik haar vast had, was het snel over.

Ze weegt nu 5165 gram en is 57,5 cm. Gewicht zit iets boven gemiddelde en lengte iets eronder!

Dus ze heeft nog wat reserve :lol: Wat een verschil trouwens met kindjes…en dat terwijl Yalissa ook echt bolle wangen heeft, een lekkere onder kin en heerlijk billen :lol:

Heb weer even nieuwe foto’s geplaatst!!!

Ellen, begrijpelijk hoor dat je eigen moeder vertrouwder voelt, dat heb ik ook. Moet je zaterdag ook werken of is het nu alleen vrijdag?

Ik heb morgen zw-gym (na-lessen) en ben dan voor het eerste 1,5 uur zonder Evi :cry: , lang hoor. Een hele dag zou ik nog niet aan toe zijn.

Gelukkig ging het dit keer goed met de prikjes. En inderdaad een verschil in gewicht en lengtes…Ik bekeek ook net de foto’s van Yalissa en op de achtergrond zat Evi onderuit gezakt in haar wipstoeltje met haar onwijs dikke wangen en die dikke buik…ha ha dikzakkie, echt een verschil met Yalissa.

Ik had m’n zus ook aan de lijn vandaag en Evi zit nu op het gewicht waar mijn nichtje met 3 maanden zat…alleen ze is nog wel ruim 4 cm kleiner :lol:

Ik heb haar maar gevraagd om maat 62-68 maar te gaan zoeken, want 56 is nu ook bijna te klein (nou ja…vooral te strak :wink: )

Hi hi en mijn mams was er vandaag en zei dat er nog nooit zo’n dikke baby in de familie-wieg heeft gelegen :shifty: .

Pitje, gelukkig geen koortslip!

Evi heeft vandaag heel veel geslapen, ik denk dat ze de inentingen haar lijfje aardig bezig hielden. Maar als ze wakker was kletste ze weer honderduit (ru ru, haboeg en goegoe :mrgreen: ) dus voor de rest heeft ze niet veel last.

Pupke: haha heerlijk toch al dat baby-vet…heeft ze in ieder geval genoeg reserve :lol: Yalissa heb ik sinds vorige week maat 62 aan gedaan…56 kon nog net, maar voor het mooie is 62 nu goed!

En jee 1,5 uur zonder haar…ik heb mijn eerste dag zonder haar 1,5 week terug gehad, dat was meteen 11 uur :frowning: Maar ja kon niet anders, vanwege de crematie!

En ja gelukkig alleen vrijdag werken. Die week erna moet ik wel veel werken, woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag en dan maandagmiddag ook nog vergadering :roll: Zie er wel tegen op zoveel dagen zonder haar!

Pff ellen dat is wel veel in een keer.

Hoeveel uur werk jij? en wat vooreen werk doe je?

Ellen, ja reserve heeft ze genoeg :wink: . Lekker dikkertje :inlove:

Gelukkig vrijdag eerst maar 1 dagje werken. En volgende week dus veel :frowning: …maar in het weekend is je vriend er denk ik? Dat voelt denk ik ook fijner. Maar die dagen achter elkaar zal vooral zwaar worden. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden en of ze goed zal drinken uit een flesje.

Ik heb voor morgenavond voor de zekerheid een flesje gekolfd. Voor het geval ze precies dan komt voor een voeding (proberen haar “schema” te veranderen werkt niet echt)…papa zag er nl. een beetje tegenop dat hij haar niet stil zou kunnen krijgen omdat hij geen (.)(.) heeft :lol: .

Ik ga er vanuit dat het zo ook wel gaat lukken hoor maar nu weten we tenminste zeker dat ze iets kan eten als ze honger heeft…beetje meer voor het gevoel dus :mrgreen: .

Heb je die dag met die crematie dan wel om de 3 uur gekolfd?

Ik was uitgenodigd voor een avondje uiteten in Utrecht…maar ik zie dat niet zitten. Ik kan alleen als Evi mee kan…want ze heeft nog geen ervaring met drinken uit een fles…en dan nog…al zou ik haar niet meenemen (alleen maar theoretisch :wink: …want ik kan haar ook nog geen avond missen) dan moet ik ook kolven :think: . En haar meenemen naar een restaurant vind ik haar gewoon nog te jong voor…ik denk dat ik daar dan niet echt relaxed zit. Meeste restaurants zijn ook niet echt geschikt om een kinderwagen mee te nemen…en al helemaal niet om luiers te gaan verschonen.

Ik ben wel een voorstander om niet moeilijk te doen met een kleintje…maar dit soort dingen zie ik toch niet echt zitten.

Pitje: Ik ga gemiddeld 23 uur per week werken, dat houdt ongeveer in, 2 dagen door de weeks en 2 weekenden in de maand.

Op vrijdag werk ik een vaste dagdienst van 7 tot 3 of van 8 tot 4. De andere door de weekse dag doe ik een avonddienst, dat is van half 3 tot half 11. Die dag staat niet vast.

Ik werk in de gehandicapten zorg, dus vandaar de onregelmatige diensten. Hierdoor heb ik wel maar 1,5 dag oppas nodig, omdat weekenden en avonden me vriend gewoon thuis is.

En de oppas doen de oma’s of me zus!

Pupke: Weekend is inderdaad vriend gewoon thuis, dus hoeven we in ieder geval niet met haar te slepen, dat is wel prettig!

Haha en jou vriend ziet er ook beetje tegenop dat hij haar niet stil krijgt…hier nog één! Gisteren zei hij nog…het lijkt wel of ze bij mij veel harder en meer huilt…dus ik ja maar dat komt straks wel goed, want dan ben jij hele dag om haar heen en went ze veel meer aan je, dan nu die uurtjes in de avond! En dan weet ze ook gewoon dat ze van jou de fles krijgt! Denk dat dat wel goed komt allemaal…

En de dag van crematie heb ik 2 keer gekolft, dat was 's ochtends om half 8, want ze had toen nog geen zin om te drinken :? En 's middags rond een uur of 2. Toen moest ik er ook wel vanaf hoor!! En om 19:00 's avonds heb ik haar gewoon gegeven toen ik bij me ouders kwam. Toen moest ze dus goed door drinken, hoefde er geen moeite voor te doen :lol:

Op me werk ga ik overigens wel gewoon de tijden van voeden afkolven, maar op zich kan het geen kwaad om een keer over te slaan volgens mij :think:

jensie: leuk kaartje! Als ik eens tijd heb zal ik ons kaartje ook eens showen, we hebben er namelijk behoorlijk wat reactie opgehad :slight_smile:

omdat het anders is dan normaal vooral de tekst :wink:

Charity: De ellende houd voor jou ook niet op he meid :frowning:

Ik vindt het wel een moedige beslissing en hopelijk vinden jullie snel jullie rust weer terug en kun je voor je zelf en je kinderen een nieuwe start maken :hug:

En is je woning goedgekeurd?? Zou wel heerlijk zijn zo snel alweer een nieuw stekkie :-

Anke: Ik weet niet of je dit nog leest, maar wat een ontzettende moedige en ook zeeeeeeeer moeilijke beslissing van jullie!

Zo te lezen wel eentje waar jullie zeer goed overnagedacht hebben en waar jullie hoe moeilijk het ook is achter staan…

Ik wens je alle geluk toe voor jou en je mannen!

Dikke :-

ICL: Ik las het al op je hyves, 9 pond dat wordt inderdaad een flinke en kan je gevoel heel goed voorstellen dat je nu gehoopt had op een “normale” bevalling .

Welllicht helpt het nu een beetje dat je er je nu wel op kan voorbereiden dat het evt een ks kan gaan worden en dat de “klap” dan wellicht niet zo hard is.

Uiteraard hoop ik vanharte dat je vaginaal kunt gaan bevallen!!

Ellen: Jeetje wat gaat de tijd hard he dat je alweer aan het werk moet…

Pupke: Wij zijn al weer uit eten geweest hoor met onze kleine er bij, toen was hij net 2 wkn oud en moet zeggen ging hartstike goed.

Ik heb bij de reservering duidelijk vermeld dat we een kinderwagen mee zouden nemen en dat we dus een ruime plek wilde hebben.

Hier was keurig rekening mee gehouden, ze hadden namelijk het een en ander daarvoor opgeschoven.

Afgelopen zondag ook weer lekker uit eten geweest :oops: en ook nu was er weer keurig rekening mee gehouden.

Vanmiddag mag L.ia.m voor het eerst op controle bij het CB, vorige week ben ik al even naar het inloop spreekuur geweest om hem te laten wegen.

Daar was ik erg benieuwd naar ivm het vele spuugen maar gelukkig was hij toen niets afgevallen :slight_smile:

Spugen en darmkrampen zijn hier nog steeds het zelfde :frowning:

warm badje, kruik, masseren, fietsen en allerlei druppels werken helaas niet, daarnaast heeft hij last van zeeeeeer moeilijke ontlasting.

Je ziet en hoord hem echt persen maar er komt niets, helaas heeft mijn partner een darm probleem die erfelijk is (broer,moeder, opa, nicht/neefjes hebben het ook) dus we gaan er vanuit dat onze knul deze vervelende kwaal ook heeft mee gekregen :frowning:

Hier slaap L.ia.m beter op zijn buik zijn we achter gekomen en nu ik hem overdag op zijn buik lig heb ik wat meer tijd :wink: Uiteraard alleen in de box als ik er bij ben.

Alleen nu slaapt hij dus overdag ruim 7 uur achter elkaar!! meestal vanaf ongeveer 13 uur tot ongev 19:00 met gevolg dat hij daarna niet meer slaapt en pas om 00:30 weer in slaap valt :zzz:

Ik heb geprobeert om hem tussen door te wekken, maar helaas meneer was daar echt niet voor te porren en slaapt gewoon lekker door.

haha nu heb ik dus overdag meer tijd alleen geen vorige nachtrust meer :wink:

Borstvoeding is hier inmiddels terug gelopen tot 30 cc :frowning: Ik heb geprobeerd om hem weer aan de borst te leggen met het gevoel de boel is weer stuk en nu ook ontstoken :wall:

Ik heb met veel pijn en moeite besloten om te gaan stoppen met de BV :cry:

Wat ik ook lijk te proberen het lukt gewoon niet, en nu heb ik dan eindelijk de knop omgezet en tegen me zelf gezecht dat ik trots op me zelf kan zijn omdat ik het niet zomaar heb opgeven en veel heb geprobeer.

Ondanks dat ik het jammer vind en niets liever zou willen doen is het goed zo en heb ik hem gisteren zijn laatste BV gegeven :cry:

:-*

dragon: :cry: ik ken het gevoel als je bv terugloopt…

als ik je verhaal lees dan voel ik het ook weer.

Voor de krampjes heb je al cinababy geprobeerd?

Ellen, ha ha , herkenbaar dus die mannen die hun borsten missen :wink: . Maar inderdaad als Yalissa eenmaal weet dat papa ook melk kan geven dan komt het al snel goed.

Hier is het gisteravond ook goed gegaan. Ze wou alleen niet slapen volgens vriendlief dus ze hebben lekker samen geknuffeld :inlove: .

Ja…een avondje zonder kolven maakt waarschijnlijk niet uit voor de productie:think: …ik denk alleen dat mijn (.)(.) dat niet uithouden :mrgreen: .

Dragon, :think: misschien denk ik dan te moeilijk over uiteten gaan. Ligt denk ik ook helemaal aan de locatie. Maar ik zie zo’n krap restaurantje in Utrecht voor me…en zie me daar nou ook niet echt nog een luier verschonen.

Het zal ook niet even snel eten en weer weggaan zijn. En als het hier in de buurt was, was het ook al makkelijker. Nou ja…ik kijk nog wel even wat ik doe.

Jammer van de BV :hug: …maar als het niet gaat dan gaat het niet.

Ik heb gistermiddag geshopt met m’n moeder. Ik ben nu helemaal klaar voor mijn zus d’r bruiloft. Ik heb de jurk klaar :dance: , gister schoenen, een tas, een sjaal (om om te slaan als het fris is) erbij gekocht. Nu de broek voor vriendlief nog afmaken en een jurkje voor Evi. Dus ik ga weer aan de slag :wink: .

Dragon: Oh joh alweer heerlijk uiteten geweest…wij zijn één keer uiteten geweest met het midweekje weg. Toevallig bedacht ze toen om 17:00 te gaan slapen en gewoon door te slapen :lol: Dus was goed gegaan.

Jammer dat de bv niet lukt…maar je hebt alles geprobeerd!! Helaas is het niet anders!

Pupke: Wanneer is de bruiloft? Zo leuk he dat je alles zelf kan maken…lijkt me echt ideaal, kan je precies iets maken wat je in je hoofd hebt…want in de winkels kan je zoiets dan net niet vinden!

Ellen, 12 juni is de bruiloft, al best snel dus. Maar ik ga het allemaal wel afkrijgen.

We hebben vandaag bedacht dat we volgende weekend misschien gaan kamperen. Vriendlief is die zondag jarig maar moet dan spelen in Zeeland. Echt een eind rijden vanaf hier dus we hebben bedacht dat we misschien maar gelijk het hele weekend naar Zeeland moeten gaan.

Nog even kijken wat het weer gaat doen want het moet wel een beetje warm zijn. 8)

Voor die 2 nachtjes kan Evi denk ik ook wel in de kinderwagenbak slapen :think: . En de auto is groot genoeg om van alles mee te nemen…moet te doen zijn :wink: .

Ellen: had je vandaag je 1e werkdag of morgen?

Pupke zoals ellen al zegt, fijn joh als je zoiets zelf kan maken.

En lekker meegaan met je man naar Zee, even van genieten en natuurlijk kan ze wel 2 dgn in de wandelwagenbak.

Aukje slaapt hier nog steeds in (heb er een van mijn nicht geleend dus die staat bij ons boven)

Pitje: Ik heb vandaag mijn eerste werdag gehad. Net of ik nooit weg ben geweest :lol:

Het viel me alles mee gelukkig…was natuurlijk wel blij dat ik naar huis kon naar m’n meisie, en dan duurt ruim hal uur rijden wel lang!!

Yalissa heeft het goed gedaan bij oma. Vanochtend zelfs 2,5 uur achter elkaar geslapen :shock: Doet ze thuis echt nooit.

Vanochtend dronk ze niet veel uit de fles, maar 40cc. Maar toen ze wakker werd 150cc. En half 4 nog een keer 110 cc. Dus uit de fles drinken gaat al een stuk beter. Is voor mij wel een geruststelling!

Wat een lekker weer he!! 8)

Ellen, Fijn dat het zo goed ging met Yalissa. Je hebt haar dus uitgeslapen weer terug gekregen :wink:

We hebben vanavond een BBQ bij vrienden, ik moet wat meenemen. Dus ik ga even in de keuken aan de slag om wat lekkere foccacia broden te bakken :drool: .

De rest van het huis slaapt hier nog :zzz: …lekker rustig hoor :mrgreen: .

mmm krijg al honger,

wanneer gingen jullie naar zee?

ook zo heerlijk aan het genieten van de 8) ???

Gisteren zijn we met de kleine heerlijk naar de camping geweest even op bezoek.

Kreeg meteen een heerlijk vakantie gevoel en kan niet wachten om over 7 wkn heerlijk naar Frankrijk te gaan om te camperen :smiley:

Pitje: Chinababy hebben we inderdaad ook geprobeerd 6x dgs 3 druppels maar helaas ook zonder resultaat :frowning:

We gebruiken in middels Nutrilon Omneo en dat helpt tegen het vele spugen wel iets, maar helaas helpt het voor de darmkrampen helemaal niets :frowning:

Pupke: Luiers verschonen in op zeer onhandige plekken wordt je snel erg handig is hoor! :wink: Ik heb gisteren in een restaurant hem zelfs tussen de wasbakken verschoond omdat er geen babyverschoon plaats aanwezig was.

Mensen keken wel wat raar maja moet toch wat? (was zelf een mevr die de opmerking maakte “ow het is een mannetje? maar mevr die horen aan de andere kant hoor” :wall: dacht eerst die maakt een grapje maar ze bedoelde het zeer serieus :doh: )

Ik heb hem zelf al een keer verschoont in/op een toilet, deksel naar beneden geklapt matje er op en hupakee verschonen maar:-D :thumbup:

En heerlijk hoor lekker camperen! En inderdaad 2 dgn in de bak slapen moet wel te doen zijn hoor.

Zit net te bedenken dat je waarschijnlijk al wel weer terug bent… hoe was het?? :mrgreen:

Ellen: ja wij gaan denk ik wel iets te vaak uit eten hoor :oops: Maar ik vindt het altijd zo gezellig en als vrienden ons dan mee vragen vindt ik het dan ook zo moeilijk om nee te zeggen :oops:

En hier slaapt onze kleine man ook bijna altijd door als we ergens aan het eten zijn. Het lijkt wel of hij het beste slaapt in zijn wandelwagen en dan zoveel mogelijk herrie om hem heen :think:

Overgins heb ik hem gisteren een flesje in het restaurant gegeven en dat ging prima, op de kramp na die die daarna kreeg dan :wall: maar mijn paps is even met hem gaan rondlopen en kwam terug toen ie weer helemaal in dromenland lag :inlove:

Pitje, als het weer goed blijft gaan we volgend weekend naar Zeeland.

De broden waren heerlijk :drool: , ik had er weer succes mee. :wink:

Dragon, mmm misschien heb ik dan smetvrees :think: maar in de meeste restaurants zou ik mijn kleine niet op de wc verschonen :oops: . Meestal is er ook geen plek voor.

Maar goed, het diner is een lunch geworden. Het was vanmiddag en het ging eigenlijk heel goed. Ik was samen met m’n moeder en we zijn met de trein gegaan met Evi in de draagdoek. Evi viel na het voeden in een diepe slaap en heeft uren geslapen terwijl ik een broodje naar binnen werkte (Evi met een servetje op haar hoofd tegen het knoeien van mama :mrgreen: )

In de trein terug heb ik haar weer gevoed en ik had haar een extra dikke luier omgedaan (ik luier in katoen) dus ik heb haar pas thuis weer verschoond. Ze was voorbeeldig! :inlove:

En Evi heeft vannacht gewoon geslapen van 24:00 tot 7:00 :dance: :dance: , de eerste keer doorslapen!

Maar we hadden gister dus een bbq en daar was ze bijna de hele tijd wakker geweest…dus ze was ook goed moe. Ben benieuwd wat ze vanavond gaat doen.

Dragon: Oh wat heerlijk over 7 weken kamperen. Wij zaten er eerst ook over na te denken. Of in ieder geval dan dit jaar in een kant en klare tent of stacaravan ergens in italie, maar Yalissa vindt auto rijden echt niet leuk…misschien een uurtje en begint dan heel hard te krijsen. Vorige keer met midweek weg was het 2uurtjes rijden. De laatste 40 minuten heeft ze echt liggen krijsen…ze was daarna helemaal spierwit, moest echt even bijkomen. En of het nou door de kwaadheid kwam of dat ze autoziek was :think: Dus zo’n eind rijden wordt het dit jaar niet.

Voor ons wordt het of nederland of het vliegtuig!

Pupke: Wat lekker dat ze doorgeslapen had. Hoop dat dit vaker zal voorkomen :lol:

Oh en is dat nou handig van die katoenen luiers?? Lijkt me echt zo’n gedoe…ik ben denk ik meer van het makkelijke :oops:

Ellen, Katoen is denk ik niet veel moeilijker hoor. Het is maar waar je je op instelt. I.p.v. weggooien worden ze hier gewassen. In de luieremmer zit een wasbare zak, die kieper ik om in de wasmachine en gaat er zelf ook in, andere was zoals hydrofieldoeken enzo gaan er gewoon bij. Om de dag was ik ze ongeveer, even buiten hangen en ze kunnen weer de kast in.

De luiers sluiten ook gewoon met drukknoopjes dus het is niet meer zoals “vroeger”. Over de luiers gaat een overbroekje om lekkages tegen te houden. Verschonen duurt dus misschien iets langer…maar ik noem dat meer ‘quality time’, het is nl. altijd heel gezellig tijdens het verschonen.

We hebben 1 dag weggooi-luiers gebruikt om dat we toen de hele dag weg waren met de auto en ik had ze toch nog liggen uit de blije doos. Maar we vonden het geen succes, pampers stinken echt enorm als er in geplast is :oops: . Zo’n vieze weeïge geur, bah. Wij hebben regelmatig de luieremmer openstaan en dat stinkt echt niet. Dus nu gebruiken we eigenlijk altijd katoen.

Ze heeft er zo’n heerlijke dikke luierkont in :mrgreen: . Ze draagt er nu als overbroekje zelfs een gebreide broek overeen :wink: (door mij gebreid) . Waarschijnlijk vraagt ze als ze 18 is zich af wat wij haar hebben aangedaan :lol: , maar nu ligt ze er lekker in te spartelen. :lol:

Slaapt Yalissa niet in de auto? Evi valt meestal snel in slaap…als we stilstaan wordt ze nog wel eens wakker…maar als we hard rijden slaapt ze meestal. :zzz: (zelfs in de trein gister werd ze wakker bij het station, toen de trein weer verder reed sliep ze weer)

We hebben net weer een tas vol kleertjes gekregen van een vriend die een dochtertje heeft die een jaar ouder is dus de kast komt hier wel vol. Ik heb in de volgende maat (62-68 ) echt al heel veel gekregen en ook al het een en ander gemaakt. Makkelijk hoor :wink: .