Anke…lijkt me een zware beslissing die je hebt genomen…maar zoals je het beschrijft een goede. Ik wens je heel veel geluk met je gezinnetje en hoop dat je gauw van je klachten af zult zijn!
Dikke knuffel :hug:
Anke…wat een moeilijke beslissing zal dat zijn! Ik wens je heel veel geluk met je mannen…dat gaat vast allemaal lukken!
En ik hoop dat de schimmelinfectie en je gewrichten snel herstellen zullen.
Ook even weer een berichtje van mij… Helaas even ego :oops:
Afgelopen vrijdag moest ik naar de gyn en werd er van tevoren een groei-echo gemaakt. “Helaas” bleek tijdens de echo, dat het kind op alle fronten ruim 3 weken voorligt in groei. Omdat ik de vorige keer een (spoed-)sectio heb gehad, moet ik over 4 weken opnieuw voor een groei-echo. Als beeb in hetzelfde tempo doorgroeit, dan wordt het een erg groot kind en dan heeft dit helaas toch mogelijk wel negatieve gevolgen voor een vaginale bevalling.
Als over 4 weken blijkt dat het kindje idd erg groot is, dan zal ik zeer waarschijnlijk veel eerder gaan bevallen en is het de vraag, of dit een vaginale bevalling kan worden. Men wil nl. niet met infuus of gel gaan inleiden en ik moet dus op dat moment wat ontsluiting hebben, om überhaupt een kleine mogelijkheid te hebben om vaginaal te kunnen bevallen. Ik moet zeggen dat ik hier erg veel moeite mee heb en er heel erg tegenop zie. De vorige keer heb ik achteraf psychisch heel veel problemen met m’n bevalling gehad en ik hoop/hoopte dan ook heel erg op een “normale” bevalling. Omdat een groot kind en/of inleiden na een sectio een risico betekent, zal het met een beetje pech wederom een sectio betekenen, maar dit keer wellicht een geplande. Kan wel janken…wat ik dus ook veelvuldig doe
Verdorie Ingrid…na zoveel ellende om zwanger te worden en te blijven ook nog deze vooruitzichten! Ik snap dat je hier verdrietig om bent, en laat je tranen gewoon lekker gaan meid! En jeetje…ook alweer 32 weken vandaag!
Bedenk wel dat alles in het belang van jou en je kleine ukkepuk is…(maar jou door je verhalen een beetje kennende doe je dat ook) en hoe hij/zij er ook uitkomt het genieten begint daarna sowieso! Dit is gewoon weer een teleurstelling die je een plekje moet geven, omdat je het zo graag anders wilt…:hug: :-*
Hier is alles okay…heb het de afgelopen dagen te druk gehad met van alles en nog wat…en vanmiddag met helemaal niets: zwembad in de tuin, grote dames erin…kleine badje in de tuin, kleine dame daarin…gewoon relaxen!
We hebben vandaag geprobeerd haar schema een beetje om te gooien omdat ze nog maar 5 keer per dag drinkt, en ik van de voeding van 23 uur af wil…dus nu haar om half 9 wakker gemaakt en de laatste voeding gegeven, kijken of ze dit volhoudt tot 7 uur of zo morgenochtend. Kunnen wij er ook eens vroeg in. Ze vond het straks wel even raar geloof ik, maar ligt nu alweer heerlijk een uur te slapen, dus denk dat het goed komt. Ze slaapt sowieso nu elke keer in haar bedje, en is om 7 uur 's avonds aan haar lange slaap toe…beetje wennen voor ons allemaal, zeker als papa 's avonds pas om 6 uur thuis is en er dan eerst wordt gegeten, heeft hij weinig tijd met haar…des te meer heb ik overdag en dat is super!
Anke: zware beslissing, maar als jullie er beide achter staan dan is het juist goed.
ICL: balen dat het weer niet zo lekker loopt, maar belangrijkste is dat alles goed gaat, heb jij dan last van zw suiker ofzo?
Misschien (mocht je ingeleid worden, gaan we natuurlijk even niet vanuit) dat je je eigen beter kunt voorbereiden op een evt. ks dat het psychisch nu juist beter gaat.
Karin: 5 voedingen en dan de laatste eraf??? huh hoelaat komt ze dan?
Aukje zit echt om de 4 uur, 8,12,16,20 en 0.00 uur.
@Pitje27 wrote:
Karin: 5 voedingen en dan de laatste eraf??? huh hoelaat komt ze dan?
Aukje zit echt om de 4 uur, 8,12,16,20 en 0.00 uur.
Nee hoor, niet de laatste eraf Alleen overdag een beetje sturen (hoezo bv op verzoek?) en dan dus om 7/8-11-14-17 en 8/9 uur, dus wel minimaal 5 keer per dag. Ze laat er zelf soms wel iets meer tussen, maar dat is met een wat groter gezin (en schooltijden) beetje lastig plannen, dus soms krijgt ze gewoon terwijl ze er niet om vraagt, hihi.
Aukje doet het ook netjes toch?
@Pitje27 wrote:
ICL: balen dat het weer niet zo lekker loopt, maar belangrijkste is dat alles goed gaat, heb jij dan last van zw suiker ofzo?
Misschien (mocht je ingeleid worden, gaan we natuurlijk even niet vanuit) dat je je eigen beter kunt voorbereiden op een evt. ks dat het psychisch nu juist beter gaat.
Heb geen zwangerschapssuiker (zit momenteel zelfs nog ongeveer 8 kilo onder mijn startgewicht...).... sta/stond onder controle bij de internist en diabetesverpleegkundige omdat men bang was dat ik dat eventueel zou ontwikkelen. M'n hba1c is 5.7, dus da's meer dan keurig. Blijkbaar krijg ik gewoon grote kinderen.... N.y.n.ke was ook 4220 gram en was 54 cm. Dit kindje schatten ze bij 40 weken dus nog zwaarder en groter. Afgelopen vrijdag (toen was ik dus 31w5d) was het kindje al net zo groot en zwaar als dat het bij 35w1d zou moeten zijn :shock: . Dus ongeveer 3,5 week verder :shifty: .
@Mandala wrote:
Verdorie Ingrid..........na zoveel ellende om zwanger te worden en te blijven ook nog deze vooruitzichten! Ik snap dat je hier verdrietig om bent, en laat je tranen gewoon lekker gaan meid! En jeetje.........ook alweer 32 weken vandaag!
Bedenk wel dat alles in het belang van jou en je kleine ukkepuk is..........(maar jou door je verhalen een beetje kennende doe je dat ook) en hoe hij/zij er ook uitkomt het genieten begint daarna sowieso! Dit is gewoon weer een teleurstelling die je een plekje moet geven, omdat je het zo graag anders wilt............:hug: :-*
Klopt hoor, alles in het belang van mijn kindje en mijzelf (risico voor mijzelf is nl. ook dat m'n baarmoeder anders zal scheuren met alle mogelijke consequenties van dien..... en als we nog een 3e willen.....). Maar het is gewoon een zware teleurstelling met dit in het (mogelijke) vooruitzicht. Het is nog absoluut niet 100% zeker natuurlijk dat het zo gaat lopen, maar de kans is dus wel heel erg groot. Ach, misschien moet ik het maar proberen positief in te zien: kunnen ze meteen proberen het weer een beetje te fatsoeneren... M'n litteken van de vorige keer is nl. ook heel erg lelijk geworden en staat naar binnen toe, omdat ik toen echt mega ben aangekomen (meer dan 40 kilo omdat ik onwijs veel vocht vasthield: gewicht was ook waarschijnlijk alleen maar vocht en kind, want was het extra gewicht na 3 weken kwijt) en ik toen nog een aantal weken met een ontstoken wond heb gelopen, welke een paar keer per dag moest worden uitgespoeld :? .
*zucht*
Ingrid, je treft het ook niet, zit je wel tegen. :hug:
Ingrid: Jee wat balen allemaal zeg :hug: :hug:
En alweer 32 weken…wat gaat het allemaal toch snel!
Yalissa zit soms ook op 5 voedingen…maak haar niet altijd meer wakker om een uur of 23:00. Als ik dat wel doe, komt ze tussen 5 en 6 en doe ik het niet, dan komt ze ook rond die tijd. Slaapt daarna gelukkig wel meteen weer door tot een uur of half9/9uur!
Ik probeer wel de laatste voeding zo rond 19:30/20:00 te geven, moet het soms wel wat rekken, omdat dat dus niet altijd zo uitkomt. Als ze dan eerder komt geef ik dan één kant en later de andere!
De laatste dagen heeft ze wel weer 3uur tussen de voedingen of soms zelfs langer. Het was even een periode steeds na 2,5 uur alweer!
Anke, Een heel begrijpelijke maar ook moeilijke keuze. :hug:
Geniet van je heerlijke gezinnetje! :-*
ICL, Gooi het er maar lekker uit meid!!
Nog een paar weekjes en dan kan je genieten van je kindje! :hug:
:shock: jullie dames nog maar op 5 voedingen…ik heb echt een lekkerbek. Ik zit denk ik nog wel op 7 of 8 voedingen. En nu met dat warme weer merk ik ook dat ze vaker komt :drool: :drool: .
Vandaag weer wegen bij het cb…ben benieuwd.
En de eerste prikjes
Pupke, Aukje zat hier rond de4 wkn al op, maar het probleem was dat ze meer moest drinken maar dit niet deed, sinds 3 wkn gaat het goed.
succes met wegen, en de spuitjes,
benieuwd wat ze weegt
(wij mogen ook… 16.10 uur hebben wij een afspraak)
Enne ingrid gewoon eruit gooien he… daar zijn we voor.
Pupke en Pitje: hoe zijn de prikjes gegaan?? Yalissa moet morgen weer…ben erg benieuwd hoe zwaar ze ondertussen is…en ja die prikjes zal ze wel weer niet leuk vinden
Ze hield zich best stoer 8) . Tijdens het prikken even huilen maar daarna was ze vrij snel weer getroost. Ik heb haar daar gelijk bv gegeven. Daarna in de draagdoek en naar huis gelopen…en toen viel ze alweer lekker in slaap.
Ze weegt nu 5916 gram (vorige keer 4835 g), dus goed aangekomen (ze zit aan de bovenkant van de lijn). Met de lengte loopt ze niet zo hard (55,5 cm)…maar wel gegroeid. Het is dus een kort dik poppetje :inlove: .
Ik hoop dat ze verder niet teveel last krijgt van de prikjes.
Pupke: Jeetje wat is ze weer goed gegroeid joh :thumbup: …Yalissa was vorige keer 4655 en 54,5 cm, dus ben benieuwd!
En lekker dat ze er niet al te veel last van had. Ik ben inderdaad ook van plan om morgen daar de bv te geven en met draagdoek terug te lopen. Vorige keer was ze namelijk echt overstuur en toen had ik haar eenmaal stil…toen moest ze de auto nog in wat ze niet leuk vond (het was toen slecht weer). Dus hoop dat het morgen hier ook beter gaat…ook al had ze er overigens verder weinig last van gehad!
Ellen: prikjes zetten :shock: krijsen… maar is daarna in slaap gevallen en na het flesje weer gaan slapen, dus dat ging goed.
Aukje woog de laatste keer 4820 gram, was 55 cm lang en hoofdje 38 cm
nu is woog ze 5790 gram, 58 cm en hoofdje 41… (wordt een hele slimme meid :mrgreen: )
Alleen het cb :x :x ik had een vraagje over Femke omdat ze “iets” boven en op haar lip heeft zitten, ik gevraagd wat dit kon zijn (ik ben nogals een stresskip, maar dat wisten jullie al)
het kon wel een koortslip of krentenbaard zijn, maar ze dat moest ik wel uitkijken bij aukje … duh dat wist ik nog niet… :liar:
Maar eigenlijk wist zij het ook niet (meende dat hun een arts waren niet ik) later nog aan de buurvrouw gevraagd wat het zou kunnen zijn omdat zij op een kdv werkt… zegt zei… nee joh dat is het echt… bedankt cb voor mijn in de stress te laten schieten…
Jeetje wat een stevige meiden hebben jullie! Hier was ze 2 weken terug 5495 gram en 61 cm…
Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan Pupke en Janneke…geeft jou weer wat moed toch Ellen? Succes in ieder geval morgen!
Mandala: Haha nou blijf het zielig vinden hoor…maar inderdaad hoop dat Yalissa er verder ook weinig last van zal hebben…dan maar even hard krijsen, als het daarna maar goed is
Had net even mijn schoonouders op visite. Yalissa gaat vrijdag voor het eerst naar m’n schoonmoeder (moet dan voor het eerst weer werken ). Op een gegeven moment zei ze, dan moet je maar even opschrijven hoelaat en hoeveel enzo ze moet drinken. Dus ik ja maar ze heeft helemaal geen vaste tijden :lol: Ze heeft er meestal minimaal 2,5 uur tussen zitten en een hele enkele keer 3,5 uur. Maar ja ik weet donderdag nog niet hoelaat ze vrijdag voor de eerste voeding komt, dus kan daar geen vaste tijden van maken.
Dus zei vertellen hoe dat vroeger allemaal ging…alles moest op precies dezelfde tijd…mocht je niet van afwijken :roll:
Dus ik uitgelegd…ja je kan de 3 uur aanhouden, maar als ze met 2,5 uur begint te huilen omdat ze honger heeft…kan je wel wachten een half uur, maar dan is ze ondertussen uitgeput van het huilen en drinkt ze dus niet veel, met als gevolg dat ze daarna nog sneller komt…
Nou ben dus benieuwd hoe het vrijdag zal gaan…ze moet het gewoon beetje op gevoel. Als ze honger heeft mag ze gewoon hebben!!
En ja hoeveel :think: Dat is ook wisselend.
Me schoonmoeder heeft graag een hou vast. Vroeger is ze met bv gestopt omdat haar zoon precies om de 3uur kwam en hij mocht pas na 4uur was haar verteld. Daardoor werd ze ook nog eens heel onzeker hoeveel ze binnen kregen, dus woog ze ze na elke voeding…pff moet er niet aan denken. Ben toch blij dat ik daarin een stuk relaxer ben!
Naja probeer het zo goed als mogelijk wel voor haar op te schrijven. Het went van zelf neem ik aan.
Ellen. Ik had ook verwacht dat ze ontroostbaar zou gaan krijsen…daarom kwam het ook wel goed uit om haar daar te voeden. Maar ze was eigenlijk alweer vrij snel stil na de prikjes.:think:
Begin van de avond was ze nog wel wat huilerig…maar dat kan ook door de warmte komen (in onze slaapkamer is het echt super warm…ze slaapt nou dus nog in de box)…maar ze slaapt nu dus al de hele avond.
En ze groeit inderdaad echt enorm :shock: . Ik zie steeds meer vetrollen ontstaan…het wordt net zo’n michelin-poppetje :mrgreen:
M’n nichtje had dat ook in het begin :inlove: , maar dat is er nu ze loopt helemaal af…gaat weer goed komen dus :lol:
En dat bv-beleid vroeger was echt heel anders, met als gevolg dat het dus OP was na ongeveer 3 maanden. Ik heb mijn moeder ook mijn bv boek laten lezen…nu snapte ze pas waarom ze niet genoeg had. Best wel jammer . Misschien je schoonmoeder wat info laten lezen over het huidige bv-advies, dan snapt ze het misschien beter.
Toen was het echt om de 3 uur…10 min. per kant…en inderdaad dat wegen ervoor en erna pffff. Ik moet er niet aan denken…dat maakt je toch ook alleen maar onzeker.
Ik hoop dat Yalissa het goed gaat doen vrijdag…zie je er tegenop?
Mandala, wat een verschil he in maten. :inlove:
Evi is echt een dikkerd als ik het verschil zie met jouw meisje…een heel stuk kleiner maar wel dikker :lol:
Ik kan er ook zo van genieten als ze zo heerlijk bij me ligt te drinken…heerlijk vindt ze het :drool: (en ik moet ook wel slagroom geven )
Pitje, wat was het nu op haar lip? Ik snap het niet helemaal.
Maar ze nu mooi op gewicht :dance: , gelukkig maar!
Pupke: Ik had eerst steeds, ach ja heb op zich wel weer zin om te werken, maar nu het bijna zover is, heb ik echt zoiets van neeeee ik wil helemaal niet een dag zonder m’n meisie!
Maar ja het zal ook wel weer wennen en het zal voor Yalissa misschien ook even wennen zijn, maar het komt vast wel goed!
Bij m’n moeder ging het vorige keer ook goed, ze zei wel dat ze inderdaad wat moest wennen, maar dat ze ook wel tevreden was. Maar ja op één of andere manier voelt eigen moeder ook weer anders als schoonmoeder :oops: Ook al heb ik een goeie schoonmoeder hoor!
Pupke: klopt was boven haar lip. bij net even bij de ha langs geweest gewoon aan een assistent gevraagd en die zei al meteen dat het echt geen koortslip of krentenbaard was dat zag er heel anders uit.
Zal wel zijn dat ze steeds op haar lip bijt.