Mei-stoppers 2008 - welkom LIAM

Mandala, Ja dat tong uitsteken is leuk! Hebben wij ook gelijk gedaan, volgens mij al in de kraamweek.

Nu begint ze echt geluidjes te maken, zo schattig!

Dragon, ik heb gister ook nog in mijn bv-boek zitten lezen om te kijken wat je aan een te lage productie nog meer kan doen. Domperidon wordt inderdaad genoemd.

Hebben ze ook gecontroleerd of Liam geen te kort tongriempje heeft want daardoor zou hij ook niet goed kunnen aanhappen.

Als hij goed is aangekoppeld zou hij nl. niet superhard hoeven zuigen.Hoe beter aangelegd hoe effectiever en makkelijk hij zou moeten kunnen drinken.

En van mij ook een :hug: omdat je zo’n doorzetter bent. De aanhouder wint en uiteindelijk zal het alleen maar makkelijker gaan worden. :-*

Sproetje, balen van je knie. Sport je nu minder nu je zwanger bent of is je conditie nog steeds top?

Dragon: Jee wat zal het zwaar zijn voor je zeg…vindt het knap dat je het volhoudt! Hoop dat het uiteindelijk een positief eindigt :thumbup: :hug:

Mandala: Hier inderdaad ook tonguitsteken…dit doet ze nu dan ook regelmatig :lol:

Pupke: Hier ook de tommee tippee flessen. Gelukkig heeft het bij jou geen haast dat ze de fles moet…ik moet over 1,5 week weer werken, dus ben blij dat yalissa het wel pikt…ook al drinkt ze wel iets minder!

Sproetjes: Ja was inderdaad bij bergen aan zee!

Gisterenavond hadden we buurt barbeque bij me ouders. We waren niet heel laat naar huis gegaan, rond 21:15…Het lukte Yalissa namelijk niet echt om in haar diepe slaap te komen, paar keer half uurtje! Ik had haar om 20:15 nog gevoed, in de auto viel ze bijna direct in slaap…na even flink gehuild te hebben! Thuis om 21:45 heb ik haar zo in bedje gelegd, sliep meteen verder…en ze kwam vanochtend pas om 6:30 :shock: Om 7:00 viel ze weer in slaap tot 10:30… wat een slaapkop :lol: En dit terwijl ze gister overdag ook goed heeft geslapen! Kijken of ze dit vol gaat houden!

Goeiemiddag dames,

Wat een heerlijke verhalen over doorslapende baby’s. Geniet ervan en slaap lekker bij. Onze jongste was als baby van een maand ook een echte slaper. Helaas sloeg dat na een maand of 8 finaal om.

Sindsdien hebben we veel slaapproblemen gehad. Volgens mij slaapt onze jongste ook niet zo diep, zodat hij van het minste geringste wakker wordt. Gelukkig zitten er inmiddels wel weer hele nachten tussen, zodat ik regelmatig toch echt uit kan rusten.

Verder zijn ook wij afgelopen week bij het CB geweest. Hij kreeg z’n voorlopig laatste prikjes (pas met 4 jaar weer). Hij vond het verschrikkelijk en krijste de heleboel bij elkaar. Zowel ik als mijn meegkomen schoonmoeder stonden met tranen in de ogen :cry: .

Verder is hij wel goed gegroeid. Hij is nu 14 maanden, 81.6 cm lang en bijna 11 kilo. (10k 950g)

Wat gaat de tijd toch snel. :eh:

Anke

OH ja dat vergeet ik helemaal. Nog geen nieuws vanuit hier. Over een weekje heb ik m’n NOD. Uiteraard verwacht ik er ook deze keer weer niets van, maar ik heb wel sinds gisterenavond weer heel erg last van steken in m’n lies. Deze heb ik ook m’n hele zwangerschap gehad, dus ik vind het wel opmerkelijk :think: .

Misschien herkennen anderen dit gevoel ook wel. Het voelt als echte steken, in je lies, richting je doos (lekker duidelijk hè :eh: ). Ik heb me ook de hele zwangerschap afgevraagd of dit nou banden pijn zou zijn. Wat denken jullie?

Hoe dan ook, ik :thumbup: :thumbdown: toch maar weer een keer.

Anke

ef snel;

Anke laten we hard :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: weer voor je!! Het zou zomaar kunnen hoor, met die steken in je lies. Maar kan dat niet ook je eisprong zijn? Of heb je altijd een regelmatige cyclus en dat dit dan veel te laat is voor een eisprong? Ik voelde dat namelijk altijd als steken in mijn lies. Hopelijk is het toch bandenpijn en heb je straks over een weekje een hele mooie posi-test in handen :pray:

En thanx voor je steun :-

Ellen :hug: :hug: wel fijn dat het een mooie dienst was :kaars:

Sproetje auw… beterschap! Met je buik is toch wel nog alles okee he??

Mandala jij ook thanx voor je steun :-

Pupke thanx :-* nee hobby’s heb ik niet echt… Ik heb een hele tijd veel gitaar gespeeld en gezongen en ook eigen nummers gemaakt maar ik heb al zo lang niet meer geoefend dat ik er weinig meer van bak… :frowning: tekenen/schilderen vind ik ook erg fijn maar ook dat heb ik alweer een tijd niet meer gedaan. Op een of andere manier al lang geen inspiratie meer gehad.

111 jeeeej!! Fijn dat alles goed was op de echo!! :dance: ook ik ben natuurlijk benieuwd naar de foto’s!

ben weer helemaal k.o., zelfs het eventjes concentreren op het posten kost me energie…

:-* Jen

Hallo meiden,

Heb wel alles bijgelezen, maar weinig onthouden :oops:

Afgelopen zaterdag naar de dierentuin geweest. Was deze dag E5,-- entree. Was wel druk, maar gelukkig niet TE druk.

Gister die 35 km gefietst. Was erg gezellig. Jammer alleen van het weer.

Gelukkig tijdens het fietsen geen regen gehad.

Iemand vroeg nog wat het precies was. Weet niet meer wie dat vroeg.

Het wordt idd georganiseerd doot Leontien van Moorsel. Ze fietst zelf ook mee. De 65 km is haar route die ze altijd trainde.

Het wordt in verschillende plaatsen in Nederland georganiseerd. Dit jaar was Rotterdam als eerste. Dit is trouwens de 2e keer dat het hier georganiseerd is. Vorig jaar heb ik de 65 km gefietst, maar toen hebben we het feest gemist wat er is na afloop vandaar nu de 35 km. Toen ik me inschreef was ik nog niet zwanger dus ben dubbel zo blij dat we toen al gekozen hadden voor de 35 km.

Zal proberen wat beter te reageren.

:-*

O ja…vandaag 12 weken :dance: :dance: :dance: :dance:

Zonnetje, geen zadelpijn vandaag :wink: ?

12 weken alweer :shock: ,gaat echt snel.

Anke, ik :thumbup: :thumbdown: mee!

Nou we hebben het vanmiddag nog een keer geprobeerd. Dit keer ben ik in de keuken gebleven en heeft vriendlief weer geprobeerd Evi een flesje te geven. En ja hoor, deze keer pakte ze hem wel. Ik had wel een andere fles dit keer (avent) maar of het daar aan lag of omdat ik niet in de buurt was :think: .

Volgende keer maar weer de andere fles proberen, kijken of dat nou veel verschil maakt.

Pupke; neeee heb gelukkig geen zadelpijn hahahahha.

Fijn dat Evi nu wel het flesje wilde drinken :thumbup:

Pupke: Lekker dat Evi nu wel de fles pakte! Wij hebben net Yalissa ook weer de fles gegeven…ze werd toch kwaad, uiteindelijk kreeg ze daardoor denk ik veel lucht binnen, kwamen een paar harde boeren! Waardoor ze denk ik ook pijn had…van mij wilde ze ook niet meer zo kwaad was ze en is uiteindelijk door de vermoeidheid in slaap gevallen zonder voeding dus! Naja maak haar straks wel wakker voordat wij naar bed gaan!

Yeah Zonnetje, de magische grens meid!

Super! :thumbup: Gefeliciteerd!

Anke, ik duim heeeeeeel hard met je mee! :pray:

Hallo dames, ik ben er ook weer, nog steeds krijg ik geen mailtje als er iets nieuws gepost is…

Even een kleine updat (weet niet of ik het allemaal al had verteld.)

Mijn zw verlof zit erop, maar heb nog vakantie (en dadelijk miss wel langer)

Vorige wk moest op gesprek komen bij mijn werk. ivm reoganisatie moet ik eruit, hier zit al de rechtbijstand op.

Aukje groeit als kool, krijgt nu km vrije voeding, is in 2 wkn tijd 560 :shock: (ja je leest het goed) aangekomen weegt nu 5605 gram…

Voor de rest rustig aan.

Vorige wk nog bij de gyn geweest om de boel na te laten kijken (bij de nacontrole hebben ze hier geen tijd voor gehad)

En over anticonceptie nagedacht, is nu het Mirena spiraaltje geworden, sluit een 3e nog niet uit :stuck_out_tongue: , komt de verpakking binnen GROOT dat dat ding is (de verpakking dan he spiraal niet) maar moet nog een afspraak maken om het te laten zetten… maar … ik durf nog niet :o

Even iets anders.

Charity/Sabrina daar gaat het niet zo goed mee, zij en Rich gaan uit elkaar, ze is vandaag bij haar ouders ingetrokken, zit er helemaal doorheen.

Misschien dat we haar een beetje met zijn alle kunnen opbeuren…

Ellen, heeft Yalissa gisteravond de schade nog ingehaald?

Pitje, Wat super dat Aukje zo goed groeit!

Evi wordt volgende week weer gewogen, ik ben benieuwd, want ze voelt al aardig zwaar :eh: .

Wat balen van je werk, zag je het al aankomen?

Ben je nu al druk op zoek naar iets nieuws? Het is wel een moeilijke tijd nu. :hug:

Ik moet ook nog de dokter bellen voor een afspraak om een spiraaltje te laten plaatsen. Hij heeft hem al voorgeschreven toen hij op huisbezoek kwam. Hiervoor heb ik ook 1 gehad, maar ik verwacht dat het plaatsen nu minder pijn gaat doen :shifty: .

En het is maar even, dan ben je er vanaf. De pil moet je elke dag slikken, ik vond het ideaal.

Zo de ramen zijn hier weer schoon :shock: .

Het raam van de woonkamer is op de 1ste etage en om hem te zemen moet je aan de buitenkant op een richel gaan staan. Dit was mij verboden :naughty: toen ik zwanger was. Mijn mams heeft het 1 keer aangedurfd en vriendlief durfde het ook niet. :lol:

Het was dus hard nodig. Nou we kunnen weer naar buiten kijken hoor 8) :mrgreen: .

Pitje, jeetje je verlof zit er nu al officieel weer op.

Hopelijk vind je snel een nieuwe baan. Is wel weer even schrikken hoor, :hug:

Fijn dat het zo goed gaat met Aukje :thumbup:

Ik weet nog niet precies wat voor anticonceptiemiddel ik hierna wil.

Heb ook nog wel een tijdje om erover na te denken.

Pupke; lekker weer naar buiten kijken.

Jeetje wat erg zeg voor Charity. Pitje geef haar maar een dikke knuffel van mij als je haar spreekt. :hug: :hug:

Hahaha, jullie zijn duidelijk een paar fasen verder dan ik… Verlof alweer achter de rug, wat gaat de tijd toch snel he!

Leuk om te lezen dat jullie spruitjes het zo goed doen en lekker groeien, zoals het hoort!

Ik ben nog helemaaaaal niet bezig met anticonceptie, maar nadat ik ben gestopt met de pil weet ik wel dat ik die niet meer wil gebruiken! Zal waarschijnlijk dus ook wel een spiraaltje worden, maar daar moet ik me verder nog in gaan verdiepen…later! :mrgreen:

Hier vandaag ook officieel einde verlof, dus gewoon gewerkt :oops:

Ben nu moe…nog druk met de voorbereidingen voor het trouwen van mijn broer morgen…heb ik alles? moet ik nog iets doen?..dus ben ook weer weg!

Doei doei

3 maanden alweer…gaat zo snel!

Dat gaat zeker snel Mandala.

Gezellige dag vandaag!!!

Mandala, Wauw al 3 maanden, gaat inderdaad echt snel!

Wie mij wil spotten…ik sta op borstvoeding punt com…met de foto’s van de week. Evi die te drinken krijgt in ons volkstuintje :inlove: .

Wow Pupke, gespot :dance: :dance:

Leuke foto zeg en eindelijk eens een gezicht bij de naam.

Zonnetje fijn dat je weekendje zo fijn is geweest! :thumbup:

Pupke ja, ik heb je gespot!! Mooie foto hoor! :thumbup: Trouwens ook mooie site, ik denk dat ik 'm binnenkort (als ik er nog aan to kom…) maar eens nader ga bekijken!

Gelukkig pakte Evi uiteindelijk toch de fles!

Ellen hihi klein driftkikkertje hebben jullie :mrgreen: maar ook begrijpelijk natuurlijk, het is ook frustrerend als het drinken niet optimaal wil lukken.

Pitje wat een schrik op je werk zeg, hopelijk kan rechtsbijstand nog wat voor je betekenen!!

Fijn dat Aukje goed groeit :thumbup:

Maak je niet al te druk over het mirena-spiraaltje, het valt heel erg mee met zetten hoor! Heb 'm zelf ook gehad na de bevalling van Elynn en ook ik was er zenuwachtig voor maar achteraf nergens voor nodig, het schijnt ook nog een heel verschil te zijn of je al een bevalling gehad hebt of niet, als dat nl niet het geval is schijnt het een stuk pijnlijker te zijn. Don’t worry meis, het ding zit erin voordat je “auwa” kan zeggen :wink: komt goed!

Hm ik ga Charity dalijk maar ef een pb’tje sturen :frowning: gaat niet lekker met haar zeg!

111 je hebt nog tijd zat om over anticonceptie na te denken ja, de eerste tijd hoef je je wat dat betreft nergens druk om te maken, zwanger kan je niet meer raken want dat ben je al :lol: ik ga zelf denk ik gewoon weer aan mijn oude vertrouwde pil straks, heb ik nog de beste ervaring mee!

Mandala veel plezier vandaag op de bruiloft van je broer!! :dance:

We hebben nog eens nagedacht over de bevalling en ik denk dat we toch gaan voor weer een ziekenhuisbevalling, ondanks mijn wens om in bad te bevallen… Ik ben net de 100 kilo gepasseerd :shifty: en dan mag je niet meer boven bevallen (ivm eventueel ambulancepersoneel dat je naar beneden moet tillen…) dus ik ben beperkt tot beneden en daar hebben we geen bed en kunnen we er ook geen neerzetten… Erg lastig dus allemaal dus misschien voor alle zekerheid toch een open verloskamerbevalling… Dat wil zeggen als de kleine zich nog naar hoofdligging draait! Gisteren bij de vk geweest en alles goed, alleen ligt meneertje nog steeds in stuit… Dus ik ga volgende week maar aan de moxa beginnen, hopelijk werkt het! Wel heeft de vk me gerustgesteld wb een evt stuitbevalling want die schijnt bij een 2e/3e enz kindje een stuk minder pijnlijk en moeilijk te zijn dan bij een eerste… Ik weet nog niet wat ik doe als hij over 2 wk nog in stuit blijkt te liggen hoor, dat zien we dan nog wel… :shifty:

:-* Jen