He meiden,
rustig hier!
Ga nu voeden en dan naar zwemles met oudste en daarna kinderfeestje van nichtje…ook al de ochtend druk geweest met bezoek aan garage en hema, dus ben er weer weg van!
Fijne dag allemaal!
En de zon schijnt hier nu ook eindelijk!!! Genieten dus!!!
Sproetje…zit ie nog dicht die envelop??
Sproetje we kunnen gerust wel 20 weekjes wachten hoor…zijn helemaal niet nieuwsgierig :liar: :mrgreen:
Sorry weer ef ego, ik merk dat ik vooral graag post als ik happy ben of er iets concreets is dat ik kwijt wil en dat is nu ef niet zo… Ik ben gewoon veel moe en van de andere kant last van nesteldrang. Zit met veel tegenstellingen te kijken; van de ene kant ben ik erg dankbaar weer zwanger te zijn en verheug ik me super op ons 2e wondertje, van de andere kant zit ik echt te kijken met het geldgebrek en het niet kunnen werken nu om daar verandering in te brengen. Dit omdat niemand een hoogzwangere aanneemt, ik zowieso een tijd eruit ben geweest weer en de economie het ook niet bepaald toelaat nu. Ik maak me ook zorgen over de nabije toekomst, want op dit moment redden we 't nét met 1 inkomen maar dalijk met een 2e kindje wordt het best moeilijk om nog rond te komen en daarbij is het maar hopen dat Bas z’n baan kan houden tijdens de recessie, waar hij werkt merken ze nu al een forse teruggang van opdrachten en hij heeft nog maar de helft vd tijd werk en de rest vd tijd zit hij al uit z’n neus te vreten… Ook wil ik graag de deur uit kunnen op dagen dat ik met Elynn thuis ben, maar als het weer 't niet toelaat zit naar de speeltuin gaan of 'n stukje wandelen/fietsen er al niet in en voor andere dingen waar het geen mooi weer voor hoeft te zijn (binnenspeeltuin oid) is geen geld. We hebben ook geen auto en ik zowieso geen rijbewijs dus ef naar familie een dagje of dagdeel zit er ook niet in. Ik voel me gevangn in mijn huis en wil graag bezig zijn met fijne en nuttige dingen maar de omstandigheden laten dat nu niet toe. PPffff het lukt me ef niet om te relativeren en ik voel me momenteel gewoon behoorlijk depressief en pessimistisch over de nabije toekomst dus als ik ef niet schrijf komt dat omdat ik me wat “ingekakt” voel nu en niet weet hoe ik mijn optimisme weer moet oppakken…
Is er niet iemand die dit herkent of ben ik er de enige in??
:-* Jen…
PS mam heeft ervoor gekozen om geen chemo te ondergaan maar wel de hormoonbehandeling en ik denk dat dat op het moment ook het beste voor haar is, ze heeft met de verkregen duidelijkheid iig haar keus goed kunnen maken, hopelijk blijft de kanker hiermee ook weg…
Jensie…zoals je het nu opschrijft klinkt alsof jezelf heel duidelijk weet waar het hem in zit. Tuurlijk post je liever als je iets leuks te melden hebt, maar ook als dat niet zo is, ben je hier welkom!
Ik snap dat je depri wordt van thuiszitten, weinig geld, toch wat onzekerheid over de baan van Bas, en hoe het straks moet als je 2e schatje er is…eigenlijk kan ik je maar 1 tip geven en dat is eens met een deskundige te gaan praten, iemand die je kan leren wel te relativeren, je tips kan geven, en je aanhoort.
Als jij je depri voelt, voelt Elynn dat ook en de kleine in je buik straks ook…en tuurlijk beschrijf je dingen waar je depri van kan worden, maar er zijn ook hele simpele kleine dingen, die je dag kleur kunnen geven.
Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel…je hebt even een zetje nodig…van mij nu alleen even een virtuele hug! :-*
En duimpjes voor je mams! Dat die K inderdaad gewoon wegblijft!
Jens, :hug: ! Ik dacht dat jullie het financieel nu juist weer een beetje op de rit hadden.
Ik herken het gevoel absoluut niet. Ik denk dat wij financieel en qua bewoning veel onzekerder zitten (allen 2 zelfstandig ondernemer en een huis dat we tijdelijk mogen bewonen) maar wij genieten van wat we hebben. En zeker ook van de vele vrije tijd met elkaar. Niet alle uitstapjes hoeven veel geld te kosten en voor ons zijn onze hobby’s ook een nuttige besteding.
Heb je geen hobby’s waar je overdag lekker mee bezig kan zijn?
Ik had vanochtend wat afgekolfd en vriendlief heeft dat net geprobeerd te geven met een flesje. Maar nee hoor , madam liet zich niet foppen :roll: . Ze heeft 20 ml gedronken en daarna spuugde ze de speen er weer uit. Helemaal huilen en boos…en kijken van “wat flikken jullie me nou” :lol: .
Nou het maakt ook niks uit, dan maar lekker de (.).
Het leek me wel handig om eens te oefenen, maar ze vond het niks.
Toen ze even dronk had ze wel de goede techniek maar melk uit een flesje is dus niks .
Ach, we proberen het nog wel een keer, voorlopig blijf ik in de buurt en kan ik live voeden. :mrgreen:
(eigenlijk vond ik het wel :thumbup: , ik moest vroeger ook niks van een fles weten :inlove: )
Jensie, allereerst :hug: :hug: .
Je zorgen herken ik niet, maar het depri gevoel absoluut. Hoe verder ik in mijn zwangerschap kwam en last kreeg van lichamelijke ongemakken, hoe moeilijker ik het vond.
Dat je dit moet combineren met je zorgen is zwaar en dat snap ik.
Pupke, je hebt groot gelijk. Hier hebben we beiden geen zorgen over werk (we werken allebei veel te veel), maar hebben daardoor maar weinig echte vrije tijd. Daarom is ook hier genieten het kernwoord.
Even algemeen… natuurlijk is het zo dat uitstapjes niets hoeven te kosten, maar ik kan me voorstellen dat je na drie keer per week dezelfde speeltuin of kinderboerderij je buik er wel even van vol hebt ( :mrgreen: zeker de zwangere onder ons). Het bos en strand doen het ook altijd erg goed, maar dat is weer heel lastig zonder auto, afhankelijk van waar je woont.
Wat wij hier hebben gedaan is een abonnement genomen op een dierentuin. Dat is even een investering (niet al te groot hoor), maar vervolgens kun je er een jaar lang gratis terecht. Bovendien heb ik een heleboel kortingsbonnen en vrijkaartjes ontvangen voor andere dierentuinen en pretparken (dus onze zomervakantie zit al vol :mrgreen: ). Wij zelf hebben gekozen voor Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Hier heb je namelijk ook een hele grote overdekte speeltuin en dus is er ook met slecht weer iets te beleven.
Wellicht hebben andere lezers ook nog goeie tips.
Anke
111: succes met je echo vandaag!!! :thumbup:
Thanx, het heeft geholpen!
We hebben een hartje zien kloppen en alles zag er prima uit. :inlove: Ben zelfs een dag verder dan ik had berekend!
Wel is het heel bijzonder dat ik al zo vroeg positief heb kunnen testen volgens de arts, Maar dat vind ik allemaal niet zo interessant meer :mrgreen:
Op naar 10 juni, naar de tweede afspraak bij de VK waar we naar het hartje gaan luisteren en 7 augustus voor de 20 weken echo.
Kan niet wachten! :mrgreen:
Anke, Ouwehands is leuk! (is hier ook vlakbij).
111, Wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd meid!!! Laat je de foto’s snel zien!
Ik ben helemaal uitgeslapen, Evi heeft ons van 12:00 tot 5:00 laten slapen. :dance:
Daarna kwam ze snel weer (rond 6:30) maar echt honger had ze niet, papa heeft dus even de broek verschoond en toen heeft ze lekker tussen ons in geslapen tot 9:00. En nu ligt ze nog steeds lekker in ons bed te slapen.
Gister zijn we naar de heide gefietst met de bakfiets. Evi slaapt er lekker in. Ik vond het wel zwaar fietsen, maar ik heb ook maanden niet gefietst dus mijn conditie is ook niet je van het.
Op de heide hebben we lekker gelegen op een kleedje, flesje drinken en wat te knabbelen mee. Evi lekker spartelend tussen ons in, schaapjes grazend op de achtergrond :inlove: .
111…yeah!!! :dance: Super meid!
Pupke…jullie genieten dus met volle teugen! fijn hoor dat ze het zo goed doet!
Hier net naar het CB geweest: 2e ronde prikjes, vond ze niet leuk. Ze is nu 60 cm en weegt 5495 gram. Zit met alles precies op de curve, lengte er iets boven. Heupjes, hoofdje, hartje en longetjes allemaal helemaal super. Nu even afwachten hoe ze op de prikjes reageert.
Fijne dag allemaal en alvast een fijn weekend!!!
111; wat super meid :dance: :dance: :dance: Gefeliciteerd.
Pupke; lekker een beetje bij kunnen slapen. Lijkt me ook best wel zwaar om met zo’n bakfiets te fietsen.
Ik ga as zondag 35 km fietsen, maar zonder bakfiets hoor :lol:
111…gefeliciteerd, wat fijn dat je een goeie echo had. Op naar de 20 weken
Anke
Gisteren hier de crematie van vriend’s neefje gehad. Een erg trieste dag dus…maar ook wel weer een hele mooie zoals het allemaal is gegaan!
Het was echt mega druk en er werden mooie stukjes gedaan.
Voor de rouwauto reden 12 motor’s. Voordat we vertrokken gingen ze even de banden spinnen, dus het stond even helemaal blank van de rook…maar dat was echt heel bijzonder. In de velsertunnel lieten de motor’s zich ook even goed horen. Daar aangekomen stonden er echt onwijs veel mensen…en ja hoor de motor’s lieten zich weer even goed horen en roken, iedereen had er echt kippenvel van…het paste er gewoon bij! Dit had hij echt geweldig gevonden!
Ik kan me nog niet echt voorstellen dat ik hem nooit meer zal zien…het is nog erg onwerkelijk allemaal! :kaars:
Yalissa gisteren dus voor het eerst echt een hele dag weggebracht. Moest 's ochtends om 6:15 al op. 7uur gingen we richting me ma! Het is allemaal goed gegaan. Om 16:00 begon ik haar toch wel te missen…19:00 was ik daar weer!
Uit de fles drinken ging wel redelijk…maar ze dronk toch niet heel veel naar mijn idee, beetje rond de 90cc of zelfs minder! Hoeveel drinken de bv kindjes uit de fles bij jullie?? Tussendoor had me ma nog wel af en toe een beetje geprobeerd of ze meer wilde, maar niet veel dus! Verder was ze wel tevreden…soms beetje huilen, maar dat is volgens mij meer omdat ze overdag echt heel weinig slaapt, maar eigenlijk wel moe is. Heeft ze hier thuis ook altijd. Doet echt kleine slaapjes…meestal hooguit een half uurtje! Doordat ze overdag zo weinig slaapt…begint ze rond half 7 meestal echt met huilen, ze is dan zo moe, daarom ligt ze ook vaak 7uur/half 8 echt in bed. Kan het ook niet langer rekken, want ze wordt er echt niet gezellig van!
Yalissa heeft hier woensdag en donderdag veel gehuild. Voornamelijk donderdag. Was moeilijk stil te krijgen. Volgens mij maakt ze weer een sprongetje ofzo…want dit had ze rond 5 weken ook!
Ze lag gisteravond om 21:00 thuis op bed tot vanochtend 8:45…met even een stop om 4:00 om te drinken, waarmee ze met 10 minuten klaar was, want me (…) stonden echt op springen, dus ze hoefde er weinig aan te doen :mrgreen: En om 6:00 kwam ze alleen even voor speen, waarna ze ook meteen weer verder sliep, dus hebben een heerlijke nacht gehad!
111: Gefeliciteerd met je mooie echo :dance: :dance:
Goede middag!!!
Meld me bij deze ook weer even, ik lees wel elke dag bij hoor maar telkens als ik denk nu ga ik reageren komt er wel weer wat of iemand tussen :-s en ik vindt het ook niet leuk om jullie alleen maar met ego berichten te bestoken
Merk wel dat ik wat moeite heb met het vinden van een goed ritme, ligt niet aan onze kleine man hoor maar aan me zelf, voor mijn gevoel ben ik alleen maar bezicht met voeden,kolfen,wassen,strijken,schoonmaken en kan moeilijk tijd voor me zelf vrijmaken, dat moet ik echt gaan veranderen en daar ben ik nu hard mee bezig maar kost even wat tijd.
Met onze man gaat het goed hij laat ons nog steeds de nacht door slapen :dance:
Helaas spuugd hij sinds een paar dagen vrijwel geheel zijn voeding eruit en slikt ook erg veel.
Morgen even het consternatiebureau hier even over op bellen, denk zelf niet dat het echte reflux is, maar verdikte voeding zou wel kunnen helpen denk ik zo zelf.
Hielprik is ook gedaan, gehoortest was goed, ook hebben we een intake gehad maar die vrouw was nog maar 10 min binnen en toen had ik al de nijging om haar weer buiten de deur te zetten :evil:
Liam had een minder dag en wilde steeds kleine beetjes voeding, deze mevr had meteen haar conclusie klaar dat we hem niet steeds eten moeten geven als hij huilt, dat er minstens 2 uur tussen moet zitten en dat baby’s ook andere behoeften hebben en daarom huilen… het was echt haar toon en manier van praten die het hem deed.
Jemig onze knul doet het prima, heeft 1 minder dagje en meteen doet ze alsof het altijd zo gaat :roll:
Daarna die vragen van de intake welke onbenul heeft die bedacht??? welke opleiding we hadden, of we gelukkig zijn, of we gelukkig waren met elkaar, of we blij zijn met de baby, hoe ik mijn zwangerschap heb ervaren.
Ik zei goed en vertelde daarna “maar 28 wkn kreeg ik wel voorweeen en harde buiken” waarop zei zij… maar net vertelde je dat het als goed ervaren had :roll: (heb ik ook maar dat begreep zij weer niet…)
Liam weegt nu 3540 gr, 14 dgn geleden woog hij nog 3305 gr dus groeien doet ie goed
Borstvoeding gaat nog steeds k** ik kolf nu ruim 45 min voor 100 ml voeding. Ik drink en eet me een slag in de ronte maar helaas…
Ik kolf nu om het uur om het op gang te houden en ook is er inmiddels 3 keer een lactatievpk geweest, maar helaas weet zij de oorzaak van mijn terug loop ook niet en kan niet veel meer doen…
Ik baal hier enorm van wat ik wil niets liever dan bostvoeding geven…
Onze knul drinkt met gemak 100 cc weg dus het is steeds net aan, zolang ik het nog red blijf ik kolfen…
Mocht hij straks niet genoeg meer krijgen dan vul ik de rest aan met kunstvoeding zodat hij beiden krijgt.
Goed heel verhaal over mij :oops: …
jensie: hele dikke knuf van mij :hug:
Pupke: haha jullie dame laat zich inderdaad niet foppen :lol:
Onze man had er totaal geen moeite mee die nam de speen in een keer goed (gelukkig) toen na 2 dagen weer de borst geprobeerd en ook daarmee geen probleem heeft dus totaal geen last van verwarring, als krijgt hij de borst inmiddels niet meer…
Alhoewel hij hem nog prima weet te vinden! (AUW) gisteren stond ik met hem onder de douche en HAP meneer had hem zo en ik ging door de grond
Ik gebruik trouwens de flessen van Tommee Tippee mischien dat jullie meid deze wel beter pakt?? (je kunt ze halen bij de Etos)
111: Ontzettend gefeliciteerd met jullie goede echo!!! :dance: heerlijk meid al dat positive nieuws!!
mandela: lekker dat het zo goed gaat met jullie meid, en hoe reageerd ze op de prikken?? heeft ze nog ergens last van??
Zonnetje: 35 km :shock: jij hebt er zin in Hopelijk heb je mooi weer. Is het een route die je gaat fietsen??
Ellen: Klinkt inderdaad als een hele mooie en gedenk waardige dag :hug:
Het zal altijd wel onwerkelijk blijven,maar mooie herrineringen blijven altijd… maar vergeten doe je het nooit.
ik ben zelf 2 vrienden heel jong kwijt geraakt, hun gedenk tekens staan naast de Shel station achter de W.T
L.ia.m drinkt BV uit de fles zo tussen de 70 en 110 cc dat wisselt echt flink per voedingsbeurt hoor.
En heerlijk zo nacht, jullie zullen we uitgerust zijn
Hier drinkt ze zo 150 weg, maar is dan ook al 3 maanden (bijna)…
Verder geen tijd om te reageren, krijg zo visite en mevrouw is het zat. Van de prikjes verder geen last gehad, beetje verhoging dus zetpilletje gegeven…
Zo heb eindelijk eens L.ia.m spam geplaatst
Ellen, even een :hug: voor je, sterkte met de verwerking van dit verlies.
Fijn he zo’n nachtje bijslapen. Als ik 5 uur mag slapen aan 1 stuk ben ik al blij :lol: .
En fijn dat ze het goed heeft gedaan bij je moeder. Lijkt me wel moeilijk om haar nu al een dag te missen.
Volgens mij heb ik trouwens echt een slaper, Evi kan uren slapen overdag en 's nachts slaapt ze ook goed tussen de voedingen door. Ik leg haar overdag nu ook op haar buik, dan slaapt ze sneller in en ook langer.
Dragon, wat k*t dat de bv niet loopt. Ik kan je alleen maar aanraden om rust te nemen. Even de kraamvisite afzeggen, het huishouden laten liggen en lekker te genieten van je kleintje. Zoveel mogelijk huid-op-huidcontact maken (lekker bloot samen in bed) en als ik jou was zou ik toch proberen af en toe live te voeden. Zo verleert Liam het drinken niet en met live voeden ga je waarschijnlijk meer produceren.
Misschien kun je eerst Liam wat te laten drinken uit een flesje als hij honger heeft zodat zijn eerste honger wat gestild is zodat hij wat rustiger is. En dan zou ik hem toch proberen aan te leggen, en niet goed…loskoppelen en weer proberen.
Kolf je 's nachts ook? Nachtvoedingen zijn nl. erg goed voor je productie.
Met het flesje ga ik nog wel oefenen. Het is voor ons ook niet echt noodzaak omdat ik thuis werk. Maar een andere fles is misschien wel het proberen waard. Maar het kan ook de temperatuur zijn, dat ze mij nog hoorde op de achtergrond, andere speen enz. enz.
Mandala, Fijn dat ze geen last heeft van de prikjes!
Vandaag de hele dag weg geweest. Evi deed het super, ze begint nu echt te communiceren en leuke geluidjes te maken. Zo schattig
:inlove: . M’n ouders kunnen er geen genoeg van krijgen, ze lacht zo lief naar ze en kletst bijna terug :mrgreen: .
Ik oefen de hele dag met “ru ru ru” en “mammmmaaaaa” :shifty: :lol: .
@Pupke wrote:
Ik oefen de hele dag met “ru ru ru” en “mammmmaaaaa” :shifty: :lol: .
Hier al snel geoefend met tong uitsteken…en ze deed het terug! Leuk om te doen…nu doet ze het soms uit zichzelf om contact te maken.
Ellen…vreselijk wat er is gebeurd. Fijn dat ze het goed heeft gedaan zonder jou in de buurt. En dat sprongetje…ja kan heel goed kloppen!
Pupke…denk inderdaad dat jouw aanwezigheid haar heeft ‘gestoord’…hier heb ik haar vanochtend een flesje bv gegeven, omdat ik naar de kapper ging en eerder terug was dan verwacht en papa dus al boodschappen ging doen: ow wat deed ze boos en huilen! Uiteindelijk dronk ze wel 140 cc weg :mrgreen:
Dragon…ik lees heel veel pijn in jouw bv-verhaal: je wilt het zo graag en op de een of andere manier gaat het gewoon niet. Verdrietig, maar ook dat heeft invloed op jouw productie…alleen heel veel drinken helpt niet alles. Er is ook een medicijn (domperidon geloof ik) wat wordt toegepast om de productie te verhogen? Wil je gewoon ff een vette knuffel geven, want je doet het goed! Er spreekt zoveel liefde voor je mannetje uit je verhaal! Hou vol meis!
Ga nu slapen…uk is vandaag verwend met een setje kleertjes van Lief en een mega-knuffel, groter dan zijzelf, van 3 meiden die ik ken van een forum over partners van iemand met een bo…de situatie waarin ik tot 3 jaar terug zat: 4 heel verschillende meiden, die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt. We hebben elkaar nu anderhalf jaar niet gezien, maar alleen gemaild, en het voelde zo natuurlijk, zo basic, zo vertrouwd. Ook al ben ik inmiddels super gelukkig met mijn liefje, dit speelde met mijn ex en het contact met hen heeft me door de diepste dalen geholpen! Ben zo blij, en het geeft me zo’n warm gevoel dat we er voor elkaar waren en nog steeds zijn als het nodig is!
111, gefeliciteerd met jullie goeie echo!!!
Hier aan het herstellen van een lichte knieblessure. Heb met voetbal mijn knie verdraaid en kan nog steeds niet helemaal soepel lopen. Hopelijk is het zondag weer goed genoeg om te tennissen…
Ellen… :hug:
was het bij Bergen aan Zee?