Dragon en hubbie: gefeliciteerd met jullie mannetje, geniet ervan
Was je gevoel toch goed dat het snel zou gaan.
Dragon. Een vlotte maar heel heftige bevalling, goed gedaan hoor!! En nu lekker genieten van je kraamtijd. Laat je maar lekker verwennen!
Ik had ook gelijk kloofjes in de kraamweek, ik weet niet of je er al wat opsmeert, maar Bepanthenzalf deed hier wonderen. Dat hoef je er ook niet af te wassen voor het voeden. Ik gebruik het nu weer voor Evi’s bips, echt een wonder zalfje.
Evi blijkt niet tegen de zalf te kunnen die we voor haar spruw op haar billen hadden gehaald op aanraden van het CB. Dus nu is het alleen maar verergert. :?
Ik ben er vrijdag gelijk mee gestopt want precies waar we gesmeerd hadden was het vuurrood.
Vrijdag heeft ze buiten lekker in haar blote bips gelegen (kleine nudist :mrgreen: ) en ik smeer nu maar weer Bepanthen of andere billencreme van Zarqa en het ziet nu al veel beter uit.
De spruw in haar mond was ook maar heel weinig dus misschien als ik helemaal niks had gedaan was het wel vanzelf overgegaan. De eerste adviezen van het CB die ik dus misschien beter niet op had kunnen volgen :doh: .
Verder lacht ze sinds deze week steeds meer, echt schattig!!! :inlove: :inlove:
Ook hier goede ervaringen met Bepanthen zalf. Onze jongste heeft ook een gevoelig huidje en sudocreme verergert de boel alleen maar.
Anke
Dragon; echt een supersnelle bevalling, maar je hebt het hartstikke goed gedaan en helemaal op eigen kracht. :thumbup: :thumbup:
Nu kunnen jullie lekker genieten van jullie mannetje.
Pupke; ook vervelend zeg. Bepanthen is idd heel erg goed.
Iemand nog iets van Charity gehoord de laatste tijd?
Dragon gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje.
Achteraf gezien is toch wel goed zo’n super snelle bevalling.
Hier heb ik de eerste ‘wee’ om 06:00 gevoeld en on 10:20 is Kate geboren. Dus ik hoop dat dit bij de tweede ook gebeurt.
Voor de rest gaat hier alles zijn gangetje.
Groeten
Isle
Zonnetje: Charity heeft medicijnen maar heeft erg veel last van de bijwerkingen.
Hier wordt geen bepanthen gebruikt, ben er allergisch voor.
Ik gebruik ook geen bepanthen. Yalissa heeft eigenlijk heel weinig last van rode billetjes enzo…en gebruik dan sudocreme. Werkt wel goed. Vindt het eigenlijk alleen heel vies spul! Dus zal het onthouden als ze wel meer last ervan krijgt!
Morgen gaan wij een midweek weg met mijn familie. Hebben we gegeven aan m’n ouders omdat ze vorige maand 30 jaar getrouwd waren. Dus wordt vast een gezellige week!
Dus meiden niet teveel schrijven he…anders moet ik weer zoveel bijlezen :lol:
Hoi meiden,
Zo heb weer even wat tijd voor jullie kunnen vinden
Hier gaat alles lekker het is echt een heerlijk en makkelijk moppie :inlove:
Slaapt eigenlijk de hele dag en komt netjes om de 3 a 4 uur voor zijn voeding.
Alleen heeft hij een omgekeerd dag/nachtrimte wat dus inhoud dat hij overdag slaapt en snachts wakker en supper allert is.
Meneer wil dan echt niet in zijn wiegje maar lekker bij ons liggen en dan alles mooi bekijken (voor zo ver hij wat kan zien ;-))
Dit duurd ongv 3 uur en dan valt hij inslaap en komt dan pas weer naar minimaal 5 uur, dus eigenlijk mogen we niet klagen hoor
Vanavond gaan we eens proberen om hem te baden ipv in de ochtend en dan kijken of dat misschien werkt.
Met de kloven gaat het super :dance: De boel is weer mooi geheeld en ik gebruik nu tepelhoedjes waarmee het super gaat.
Ik smeer de tepels in met wat moedermelk, aan de lucht laten drogen en daar inderdaad ook Bepanthenzalf echt super :thumbup:
Vandaag hem we eindelijk onze zoon kunnen aangeven, want gemeentehuis was de 30ste dicht en ook op 1 mei en daarna ook het weekend er achter aan.
Zegt die dame daar tegen mijn vriend "meneer u bent wel te laat hoor, het moet binnen 3 dagen :wall: "
Verloskundige is ook langs geweest en L.ia.m is lekker gegroeid hij weegt nu inmiddels 3360 gram, hij begint wel wat geel te worden dus mag hij lekker gaan zonnebaden 8)
Verder ook nog even over de bevalling gehad en hoe ik dat ervaren had en hoe ik me er nu onder voel.
Kreeg meteen de leuke mededeling dat we er met een evt 2e rekening mee moeten houden dat het net zo snel zo niet sneller zal gaan :shock:
Nou voorlopig houden we het nog lekker bij ons manneke :inlove:
Wat zijn jullie stil trouwens Ik dacht nou dat worden elle lange pagina’s door de worstelen maar dat valt reuze mee
Verder met jullie en het kroost alles goed??
Zonnetje: hoe is het met je vader?
111: voel je je nog steeds heerlijk zwanger
Ja, nog steeds zwanger al kreeg ik afgelopen vrijdag wel grote schrik. Kwam thuis van mn werk en kreeg ineens zo’n ontzettende pijn in mn buik en onderrug. Ben na een kwartier maar even op bed gaan liggen, maar dat hielp ook niet. Tranen liepen over mn wangen en ik wist echt niet meer hoe ik moest zitten, staan of liggen. Dacht echt dat het misging. Ben uiteindelijk maar onder een hete douche gaan staan om mn spieren wat te ontspannen en dat hielp uiteindelijk wel. De pijn zakte wat af maar is eigenlijk wel tot zaterdag aan het begin van de middag gebleven. Was er ook van overtuigd dat ik bloed zou gaan zien, maar dat is gelukkig uitgebleven. Vandaag ook nog even flink een aanhoudende kramp in buik en rug en daarna werd ik echt heel misselijk, maar daar is het bij gebleven en zakte het uiteindelijk weg.
Morgen mag ik weer naar de eerste afspraak bij de VK, dus ik ga het aan haar voorleggen. Geen idee wat het is of geweest kan zijn. Bandenpijn misschien, maar kan dat zo erg zijn? :think:
Heb er sinds zaterdagmiddag wel weer vertrouwen in hoor, maar toch.
Jeetje 111 wat een schrik. Nou succes morgen en hopelijk krijg je een bevredigend antwoord.
Dragon, lekker hè, zo’n doos bij de gemeente :roll: .
Anke
111…kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Of het bandenpijn kan zijn…geen idee. Gelukkig mag je morgen naar de VK kan je het daar neerleggen en krijg je dan ook een echo?
Dragon…klinkt heerlijk zoals jullie mannetje het doet! Fijn ook dat de bv met tepelhoedje goed gaat…ga lekker verder met genieten! Hoe gaat het met jou zelf? Ik bedoel de laatste weken zwangerschap waren niet echt super, en je had de laatste dagen megapijn…hoe voelt dat nu?
Hier met de kroost alles goed…3 van de 4 meiden zijn bij de andere ouder, dus we hebben sinds afgelopen donderdag alleen ukkepuk. Vanochtend kwam ze pas om 10 uur voor haar eerste voeding (vanaf half 12 gisteravond). Ze is heel relaxed, lacht veel en zit lekker in haar velletje. Morgen komt mijn oudste meid weer terug…en dan mag zij woensdag weer naar school na anderhalve week vakantie.
Dragon; wat een domme doos zeg bij de Gemeente, :wall:
Wat fijn dat het nu goed gaat met het tepelhoedje. Hopelijk draait hij zijn ritme wel snel om. Dit is ook wel lastig voor jullie.
Mijn bevalling was ook heel snel gegaan vorige keer. Deze keer moet ik gelijk zodra ik iets merk bellen omdat ze denken dat het nu of sneller of even snel zal gaan. Denk nu nog maar niet teveel over de bevalling na, hihihihi
Met mijn vader gaat het gelukkig goed. Het was uiteindelijk een bloedvergiftiging vandaar dat hij zo ziek was.
Vanmorgen is mijn zus geopereerd aan een hernia, gelukkig is dat ook helemaal goed gegaan.
Morgen eerst na mijn werk naar mijn vriendin in het ziekenhuis. Het deel van haar schedel is weer teruggeplaatst (weet niet of jullie het verhaal nog weten van mijn vriendin die die beroerte had gehad). Daarna weer op bezoek bij mijn zus. Ze liggen helaas in 2 verschillende ziekenhuizen.
Hoop dat als zij eruit zijn het dan weer even afgelopen is met ziekenhuisbezoeken.
111; echt schrikken hoor. Gelukkig heb je er nu geen last meer van. Wel even vragen aan de vk.
Mandala; wat vreemd dat je dochter woensdag weer naar school gaat.
Mijn dochter heeft nog heel de week vrij dus dan totaal 2 weken vakantie gehad.
@zonnetje01 wrote:
Mandala; wat vreemd dat je dochter woensdag weer naar school gaat.
Mijn dochter heeft nog heel de week vrij dus dan totaal 2 weken vakantie gehad.
Ze hoeft alleen woensdag een halve dag en donderdag…en dan vrijdag alweer ADV…lekker handig!
Fijn dat het met je vader beter gaat! En gelukkig is de hernia-operatie bij je zus goed gegaan, toch altijd spannend. En je vriendin…dat stuk schedel hadden ze toch in haar buik bewaard? Hoe is het verder met haar?
Fijne dag allemaal!! Genieten van het rotweer
Dragon: wat een muts bij de gemeente zeg…
Ik kreeg na Femke ook meteen te horen dat een 2e vele malen sneller kon gaan. en dat is ook zo geweest
Femke is in 5 uur weeen en 1 uur persen (toen de knip gezet was was het ook zo gepiept dus dit had achteraf sneller gekunnen)
En Aukje 1.5 weeen 12 minuten persen…
Dat wordt wat als er een 3e komt… die wordt gewoon gelanceerd…
Zonnetje wat een verhaal zeg van je vriendin, kreeg even kippenvel bij je verhaal.
Charity was gisteren online. Gaat niet zo lekker met haar voelt haar eigen niet happy zit er helemaal doorheen.
Kan op dit moment wel veel steun gebruiken, maar ze wil ons niet lastig vallen met haar verhaal.
111 hoe was het bij de vk?
Nou Aukje spuugt nog steeds erg veel, komt gelukkig veel aan. (weegt nu 5040 gram)
Maar omdat ze zoveel spuugt en het lijkt of ze er last van heeft gaat ze vanaf nu over op km vrije voeding… die is duur joh € 67,- voor een pakje van 400 gram (doe je dus maar 3 dgn mee) gelukkig wordt dit vergoed. Over 2 wkn moeten we terug op controle en dan kijken we wel weer verder.
Dragon, fijn dat de bv goed loopt!
Is het afgelopen nacht al wat beter gegaan met slapen?
Kun je overdag wel slapen? Dat lukte mij meestal niet.
111, Hoe was het bij de vk? Wel schrikken zeg, heb je niet gelijk de vk gebeld?
Mandala, Leuke foto’s in het sf! Evi kan ook zo serieus kijken, net haar vader :mrgreen: .
En wat slaapt je dochter al goed. Evi heeft echt nog wel haar nachtvoedingen nodig, ze komt eigenlijk nog steeds om de 3 uur. Ze laat er vaker korter tussen dan langer. Ze wil ook vaak zuigen/ sabbelen en ik wil haar geen speen geven (dus ik ben haar levende speen :shifty: )…en haar duimpje kan ze nog niet vinden, maar dat komt nog wel.
Zonnetje, wat een leuke foto’s van je dochter in het sf. En wat fijn dat het beter gaat met je vader. Jij loopt wel ziekenhuis in ziekenhuis uit met familie en vrienden :hug: .
Pitje, Fijn dat Aukje nu goed aankomt! Hopelijk helpt de km-vrije voeding ook, zo zielig dat spugen.
Vriendlief is naar het bevrijdingsfestival. Gewoonlijk gaan we altijd samen maar nu blijft mama thuis :mrgreen: . Volgens jaar gaan we wel weer samen. :dance:
Ik ben gestopt met het behandelen van haar spruw. Op haar bips is het alweer helemaal weg. In haar mondje zie ik nog wel wat wit op haar tong, maar ze heeft geen last met drinken en ik voel ook niks aan mijn tepels dus ik ben gestopt met de gel. Het was zo vies plakkerig spul, ik kijk wel even hoe het zonder gaat. Als het erger wordt in haar mondje dan ga ik wel weer smeren, maar ik hoop dat haar lichaam het zelf de baas kan.
Verder probeer ik tussen de voedingen, het huishouden en alle andere verplichtingen nog een jurk te naaien om naar de trouwerij van mijn zus te dragen. Hij is half af, ik heb hem net gepast…maar ik twijfel nog of het helemaal naar mijn zin wordt :? . Morgen maar weer even met frisse moed ernaar kijken. Anders wordt het toch wat kopen…en ik moet ook nog schoenen vinden en eigenlijk nog een broek en jurkje voor vriendlief en Evi maken… :wall: en het is al over 5 weken. Pfff…
Pupke, nee, ik had niet het idee dat ze veel voor me konden doen. De HA ook niet trouwens, anders had ik die nog wel gebeld. Kon me voorstellen dat zij alleen maar zouden zeggen dat ik het maar even moest afwachten, wat konden ze anders nou doen.
Het gesprek ging goed, even alles doorgenomen en natuurlijk gesproken over afgelopen vrijdag. Ze dacht dat het inderdaad bandenpijn was aan de manier waarop ik de pijn omschreef en de plaats. Verder is er weer wat bloed afgenomen, mn bloeddruk was perfect en mn ijzergehalte ook. Heb groen licht gekregen om een afspraak te maken voor de eerste echo.
Er is nu bij deze afspraak van vanmiddag expres geen zoektocht naar een hartje gedaan omdat ze me niet ongerust wilde maken als er nog geen hartje te horen zou zijn. Volgens haar is het nog erg vroeg en zou het echt een kwestie van geluk zijn als er al iets te vinden was.
Dus wachten we nog een weekje of anderhalf af…heb daar ook wel vrede mee!
Zonnetje, sjonge, jij hebt dit jaar wel weer genoeg ziekenhuizen van binnen gezien meid! Gelukkig danwel niet direct omdat je zelf niet in orde bent, maar een naaste is vaak net zo erg (als het niet erger is!). Ik hoop dat alles nu snel achter de rug is!
Pupke…moet je medicatie tegen spruw niet altijd nog een tijdje doorgebruiken ook al denk je dat het weg is?
Succes met kleren maken…5 weken is best al snel. Wij hebben over 2,5 week de trouwerij van mijn broer en zijn gelukkig na afgelopen weekend allemaal (alle 6) voorzien. Alleen nog schoenen voor mijn lief, maar dat wordt een eitje.
111…fijn dat het gesprek met de vk goed ging…en ze je gerust heeft kunnen stellen. Nu dus een echo plannen! Leuk hoor! Heb je last van kwaaltjes of valt het allemaal wel mee?
Ik ga slapen…welterusten allemaal!!
Pupke..........moet je medicatie tegen spruw niet altijd nog een tijdje doorgebruiken ook al denk je dat het weg is?
Ja, klopt. Maar de spruw in haar mond was zo weinig dat de CB-arts het eigenlijk al niet nodig vond om te behandelen. En nu ik de uitslag op haar billen ook weg heb gekregen door met een gewone zalf te smeren (voor de zalf tegen spruw is ze allergisch) ben ik ook gestopt met het in haar mond behandelen. We hebben er zelf nl. geen klachten van (ook niet gehad) en je lichaam kan het ook zelf overwinnen.
Ik houd het wel goed in de gaten, als het erger wordt in haar mond of als ze moeilijk gaat drinken ga ik het gelijk weer behandelen. Maar vooralsnog heeft ze er zo te zien geen last van.
Ooooo meiden ik ben zoooooo opgelucht…
Ik heb het hartje gezien en gehoord
3 mooie foto’s mee gekregen. Moest wel een klein beetje huilen toen ik het zag kloppen hoor.
Zal vanavond ff de foto’s inscannen.
Had gedroomd dat de afspraak niet doorging enzo. Echt onwijs slecht geslapen en ik was echt suuuuuuper zenuwachtig.
Zonnetje, gefeliciteerd met de mooie echo :inlove: . Geniet ervan meid, het is voorbij voor je het weet :mrgreen: .
Anke