Mei-stoppers 2008 - welkom LIAM

tsja ondanks dat kinderen regels vaak “stom” vinden, hebben ze er duidelijk behoefte aan en baat bij en vinden veel kinderen het eigenlijk ook zeer prettig.

Ze zeggen dat het een gevoel geeft van liefde, geborenheid en vertrouwen en groot compliment voor jou en je partner dus dat je dochter dat ook vindt :wink:

En inderdaad je kan/mag een kind niet dwingen om te kiezen, maar kan me in zo’n situatie voorstellen dat dat soms heel erg moeilijk moet zijn.

Je wilt je meisie dit helemaal niet aan doen, maar hebt helaas geen keus.

Helaas weet ik indd dat het nog heeeeeeeeeeel lang zou kunnen duren :-S Daarom baal ik soms ook dat ik gewoon te veel weet en al te veel heb gezien/gedaan… soms is het gewoon beter om ergens helemaal blanco in te gaan…

Naja maandag weer controle en wie weet kan ik dan gestript worden maar ook dat geeft nog steeds geen garantie natuurlijk.

Inleiden probeer zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer mogelijk voor me uit te schuiven :wink:

Ha meiden!

Ik krijg zo weer verjaarsbezoek dus kan maar even posten, maar ef een paar dingetjes die me opvielen waar ik graag nog op wil kunnen reageren:

Zonnetje super zeg dat jullie zo’n goeie echo gehad hebben!! :thumbup: Helemaal geweldig he, zo’n knipperlichtje :mrgreen: het blijft elke keer een wonder :inlove:

Mandala een dikke :hug: voor jou, geen makkelijke situatie :frowning:

Dragon oooowww spannend, het leek er dus ef op dat het doorzette maar toch niet… Ik ben zo benieuwd wat de komende dagen voor je gaan brengen, hopelijk meer resultaat en niet alleen maar gerommel! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

bedankt voor de felicitaties meiden :-* , vrijdag was een fijne dag bij mijn moeder, het gaat nu best goed met haar en we hebben veel kunnen kletsen en een lekker stukje vlaai bij de koffie gehad :drool: om mijn verjaadag nog een beetje te vieren. Van mam krijg ik voor mijn verjaardag een boek dat net is uitgekomen; “Zoons! Handleiding voor moeders”. Ik had een artikel gelezen in “de pers” in de trein (was ook een onderwerp in het nieuws) waarin stond dat jongetjes van tegenwoordig niet echt jongetje meer kunnen zijn door de vrouwenwereld waarin ze opgroeien, ze worden op dezelfde manier benaderd als de meiden terwijl jongens qua aard heel anders in elkaar steken en daar vaak niet in geaccepteerd worden. Hier is dus een boek over uitgekomen en aangezien wij er een knulletje bij krijgen lijkt me dat boek erg interessant om te lezen en er evt tips uit te halen (terwijl ik normaalgesproken echt geen lezer ben, wil ik me hier wel heel graag in verdiepen).

Verder een druk bewegende peuter én beeb in de buik hier, mijn buik golft af en toe helemaal heen en weer. Ik heb ook niet het idee dat hij nu wel in hoofdligging ligt, elk uur lijkt hij anders te liggen maar nog steeds niet in hoofdligging. Ik ben benieuwd, morgen krijgen we de aanvulling van de pretecho :dance: en hopelijk deze keer wel een gezichtje in beeld, het zal mij benieuwen… :roll:

:-* Jen

Goedemorgen,

HIer nog altijd een BIB en waar rempel sinds dagen is het in mijn buik helemaal rustig… OP de kleine na dan :wink:

jensie: Heerlijk dat je zo’n lekkere dag hebt gehad en het was natuurlijk heerlijk weer 8)

En zo’n bewegelijke beeb heb ik hier ook, onze knul ging pas rond 35 wkn definitief in hoofdligging liggen.

Hij was zelfs al een aantal weken daarvoor geheel ingedaalt (nog niet vast) maar besloot om het weer in zijn achteruit te zetten en weer dwars te liggen :roll:

Gelukkig ligt ie nu eindelijk goed maar hij heeft echt nog heel lang rondje gezwommen in mijn buik.

Ik ga weer lekker naar buiten, zal me goed insmeren want kwam er gisteravond achter dat ik toch een beetje verbrand ben.

En je moet er toch niet aan denken dat je moet bevallen terwijl je verbrand bent AUW lijkt mijn.

Dragon, wie weet is het de stilte voor de storm en gaat het vanavond beginnen.

Mandala, wat een rot situatie :hug: .

111, Ga je vandaag naar het smartlappenfestival (jij woont toch in A’foort :think: ). Als je een gekke bandbus ziet met een stel malloten erin die keihard de CD van Andre van Duin ( :wall: :mrgreen: ) op hebben staan, dan zit die kerel van mij erin. Ik heb ze hier net uitgezwaaid, terwijl ze de bus moesten aanduwen . :lol:

Ik vind het altijd wel een leuk festival daar en het is er weer heerlijk weer voor.

Ik ga Evi snel voeden want die huilt weer alsof ze een week niet gegeten heeft :wink: . Het wordt een echt dikzakkie. :inlove:

Mandala, wat heb ik met je te doen! Vreselijke situatie waar je inzit, heb diepe bewondering voor je hoe je 't probeert vol te houden. Ik wou dat ik iets voor je kon doen… :cry: :hug:

Pupke, ja hoor, klopt helemaal maar wij gaan er niet naar toe. Te druk in huis aan de gang :mrgreen:

dragon: hoe is het nu?

Pupke: fijn dat Evi zo goed drinkt

Aukje heeft gisteravond om 22.30 uur de fles gehad en vanmorgen om 8.30 (omdat we haar wakker maakte) de volgende…

mag dat wel zoveel uur tussen 2 flessen in??

Oja Femke begint steeds beter te praten, zo schattig dat gebrabbel.

Heb trouwens vrijdag de foto bij v&D laten maken.

En lekker 2 broeken gekocht (had gewoon een kledingmaat kleiner als voor Femke) en zwart truitje, giletje en een zwarte blouse gekocht…

en voor femke een lekker trainingsbroek en rose nijntje shirt.

met mij gaat het al wat beter, geniet alweer mee van mijn meiden en heb qua voeding ook al wat meer rust gevonden. ze heeft denk ik gewoon niet zoveel nodig.

Ik geniet nu van iedere dag (heb natuurlijk ook mijn mindere dagen) maar kan ook merken dat de meiden ook beter en rustiger op mij reageren als ik relaxter ben. En zorg ervoor dat ik hetzelf gewoon rustiger heb dus niet teveel plannen.

Hier nog steeds alles redelijk rustig, wel nog steeds dat vervelende drukkend gevoel op mijn onderkant en soms een flinke kramp.

Wel vandaag flink veel een beetje doorzichtig taai draadig slijm verloren :silenced: (excuus voor het heerlijke praatje :oops: )

Morgen weer op controle dus ben erg benieuwd, hoop dat ik gestript kan worden en dat het natuurlijk ook daadwerkelijk wat doet :wink:

Na dagen van behoorlijk krampen zou je toch denken dat het wel iets moet hebben gedaan…

Pitje: Persoonlijk vindt ik wel dat het een lange tijd is van 22:30 tot 8:30 dat is 10 uur tussen de voeding, gezien haar leeftijd is dat dus best wel wat.

Ik zou haar voortaan iets eerder wakker maker voor een voeding.

Maar dat ik puur wat ik zou doen en jullie kennen Aukje natuurlijk veel beter :wink:

Overdag zit ze nog wel op ongevr 5 uur om de voeding??

@dragon wrote:

Pitje: Persoonlijk vindt ik wel dat het een lange tijd is van 22:30 tot 8:30 dat is 10 uur tussen de voeding, gezien haar leeftijd is dat dus best wel wat.

Ik zou haar voortaan iets eerder wakker maker voor een voeding.

Maar dat ik puur wat ik zou doen en jullie kennen Aukje natuurlijk veel beter :wink:

Overdag zit ze nog wel op ongevr 5 uur om de voeding??

vind het ook lang, maar overdag probeer ik er 3 uur tussen te laten.

Femke deed dit ook, maar haalde overdag het wel in (en dat ze tegen het maximale aanzat van wat ze mocht)

dat drukkend gevoel is bekend, dit had ik bij Femke op het laatst ook.

111 Gefeliciteerd!!! Ik lees het nu pas., vandaar de late reactie :oops:

Ik hoop dat alles goed zal gaan!

Nog geen BIB van Dragon???

Ook niet bij de april mama’s…

:think: …Zou het???

Dragon??? Was dat gisteren misschien toch de “echte” slijmprop??

BIB of BUB? Spannend :thumbup: :thumbdown:

Manadla :hug: :hug: :hug: meid. Wat kan ik me je pijn en verdriet goed voorstellen. “Praat” het hier in ieder geval maar lekker van je af. Meer kunnen we helaas ook niet doen.

Anke

Nog een keer hallo,

Ik zal ook nog eens even een up-date plaatsen over het reilen en zeilen in Brabant.

Sinds een week of drie / vier slaapt onze jongste in z’n eigen bed op z’n eigen kamer. We hebben ineens weer een avond vanaf een uur of 20.00 en gebruiken deze het liefst om bij te slapen (doen we niet hoor, anders spreken we elkaar helemaal niet meer :lol: )

De kleine valt nog wel iedere avond huilend in slaap en dat voel ik nog steeds in heel m’n wezen. Volhouden is soms echt heel moeilijk :oops: (wil 'm 't liefste helemaal plat knuffelen en troosten en :-* ).

Met de oudste gaat het ook heel goed. Hij heeft momenteel wel heel erg veel last van lentekriebels (netjes omschreven). Het kind zit vol met onrust en weet gewoon niet meer wat hij ermee aanmoet. (Onze oudste heeft iets dat lijkt op ADHD, maar niet helemaal hetzelfde is). Gelukkig wordt het steeds beter weer en kunnen we dus veel naar buiten.

Nog iets meer dan een weekje en dan heb ik m’n NOD. Ik dacht zelf dat we veel te vroeg en veel te laat aan de klus zijn gegaan, dus verwacht er deze maand weer niet veel van. Maar je weet het nooit. Precies op hét moment klussen heeft bij ons tot nu toe ook geen effect gehad, dus misschien hebben we gewoon iets meer tijd rondom de ovu nodig.

Anke

Wat vervelend zeg Anke. Met doorzetten moet het idd lukken maar dat is zo moeilijk.

Hoop dat jullie deze keer geluk hebben en dat het bij jullie werkt om idd meer rondom te klussen.

Heerlijk dat het mooi weer is. Kinderen lekker naar buiten om hun energie kwijt te kunnen, heerlijk.

Hey meiden!!

Sorry dat ik niet van me heb laten hoor :oops: vandaag een hele vroege en bedrijvige dag gehad :roll:

Belangrijkste natuurlijk de controle vandaag :slight_smile:

Door alle behoorlijke krampen en voorweeen die ik heb gehad afgelopen week had ik een kleine hoop dat ik al een mooie aantal cm ontsluiting zou hebben, maar helaas er is net aan 1 cm bijgekomen :?

Waardoor ik nu net aan 2 cm ontsluiting heb, wel ben ik goed gestript dus hopelijk heeft het effect :pray:

Het deed geen pijn maar was wel een zeeeeeeeeeeeeer ongemakkelijk gevoel, zegt ie ook dood leuk “ow en nu aai ik hem over zijn bolletje” :shock:

Ik wil hem ook zo graag over zijn bolletje aaien :frowning:

Wel is de heleboel al flink verweekt en heb ik gisteren inderdaad waarschijnlijk mijn “prop” verloren, volgens hem is het proces wat ze bevallen noemen wel in werking gezet maar kan dus ook nog heeeeeeel lang duren :-?

Kreeg wederom de vraag of ik vandaag al ingeleid wilde worden, maar we wachten nog 1 weekje, dus hopelijk gebeurd er nog wat deze week en anders is het niet anders en heb ik mijn best gedaan :slight_smile:

Wel ontzettend lief dat jullie zo aan mijn denken en naar me opzoek gaan :-

Anke: Wat ontzettend moeilijk he als je mannetje zo huilt, het is voor hem natuurlijk behoorlijk wennen maar uiteindelijk komt het helemaal goed hoor :hug:

En we hopen natuurlijk op goed nieuws deze maand :wink: :-

Oja BIB :wink:

Ben benieuwd Dragon of het door gaat zetten. Ik hoop echt voor je dat het allemaal vanzelf komt en dat je niet ingeleid hoeft te worden. :hug:

Spannend is het wel!!

Evi is vandaag super dorstig. Ze wil bijna om de 2 uur drinken :shock: dus ik heb het idee de hele dag te voeden. Ik hoop dat ze vannacht er wel wat langer tussen laat zitten. Afgelopen nacht was al best vermoeiend.

Vanmiddag hebben we een lange boswandeling gemaakt. Toen sliep ze goed in de draagdoek, tussendoor heb ik haar gevoed op een bankje in het bos.

Dat was de eerste keer dat ik buiten heb gevoed. :dance:

Verder vind ik het soms best zwaar. Ze is vandaag weer zo aanhankelijk, ze slaapt bijna alleen als we haar vast hebben. Niet dat ik dat erg vind, ze is ook nog maar zo jong maar even koken en eten is bijna onmogelijk. Gelukkig is vriendlief er ook en kan hij haar dan even overnemen.

Nu ligt ze toch weer lekker te slapen…:think: lijkt ook wel alsof ze precies wakker is als ik wat probeer te doen. :mrgreen:

Ellen, ik heb nu infacol gehaald voor Evi’s krampjes, het werkt wel goed (er komen ineens boeren en winden uit :shock: ) maar het heeft zo’n sterke sinaasappelsmaak en is volgens mij ook heel zoet. Dat middel wat jij gebruikt, heeft dat ook zo’n sterke smaak?

@Pupke wrote:

Ellen, ik heb nu infacol gehaald voor Evi’s krampjes, het werkt wel goed (er komen ineens boeren en winden uit :shock: ) maar het heeft zo’n sterke sinaasappelsmaak en is volgens mij ook heel zoet. Dat middel wat jij gebruikt, heeft dat ook zo’n sterke smaak?

Hier deed de Infacol juist het tegenovergestelde…alles lag stil. Toen ik er mee stopte kwam alles weer los!

Heb net een gedichtje in het showforum gezet…na 3 jaar voelt het nog steeds zo zwaar. En ik weet dat ze altijd na 2 dagen terug is…maar toch.

Deze week zijn we even met ons 3-tjes: lief is in China, zijn meiden bij hun moeder, en wij genieten…ook al mis ik mijn grote steun en toeverlaat.

Nu liggen er 2 meiden in het bed waar ik straks mag slapen: mijn meisje van 6 en mijn meisje van 2 maanden…2 wereldwonders, die niet gekozen hebben voor de gezins-situatie zoals die nu is.

2 meiden die om en om hun zusjes moeten missen omdat ze een week of een weekend bij hun andere ouder zijn…

1 klein meisje die van kleins af aan niet al haar zussen om zich heen heeft…

4 meiden die gewoon altijd hier horen te zijn…

4 meiden, die ons gezin compleet maken, met alle zorgen vandien…

4 meiden die ons compleet maken…

3 meiden die door keuzes van hun ouders…heen en weer geslingerd worden tussen de een en de ander…

3 grote meiden…3 wereldmeiden…onze 3 meiden…die samen met hun kleine zusje onze wereld zijn!

gewoon onze 4 meiden dus!

Lieve Mandala,

Ik wil het eigenlijk heel mooi verwoorden, maar daar ben ik niet zo goed in.

Jullie kinderen hebben niet zelf voor deze situatie gekozen, maar ik ben er zeker van dat jullie doen wat het beste is voor jullie meiden. Als ze bij jullie zijn krijgen ze iig heel erg veel liefde, zorgzaamheid, gezelligheid en geborgenheid. Dat zijn hele belangrijke zaken die je aan kinderen kan geven.

En dat is gewoon SUPER!!!

Ik kan niks anders doen dan je een hele dikke :hug: geven en zeggen dat je een hele lieve moeder bent. :-*

Ik sluit me bij Zonnetje aan, Mandala!

Wat een lieve zorgzame moeder ben jij voor je gezin. :-*

Dragon, dat klinkt allemaal wel licht positief hoor…slijmprop verloren zijn, toch weer ietsje meer ontsluiting…Ik hoop voor je dat je dit weekend je kindje mag ontmoeten!

Robbins, haaaaai!

Ik duim voor jou en Anke, dat jullie nu ook snel aan de beurt mogen zijn!