Mei-stoppers 2008 - welkom LIAM

Ha meiden!

ik ben behoorlijk moe dus sorry ef ego… :oops: Maar wel een dikke :hug: voor degenen die het kunnen gebruiken!! :-

Het weekend was geweldig maar ook erg vermoeiend. Ik ben nu helemaal uitgeblust en kan niet wachten tot Elynn weer in bed ligt en ik zelf ook ef bij kan pitten :zzz:

We hebben heel veel gespeeld met Elynn en gezwommen, en zaterdag zijn mijn moeder en haar man naar ons bungalowhuisje gekomen en hebben we samen gebarbequed, was erg gezellig en lekker :thumbup:

Ik zal dalijk ef een paar foto’s op het sf zetten. We hebben er wel echt van genoten en ik moest zelf zelfs ef een traantje wegpinken toen we bij het bungalowtje wegreden terug naar huis, ik wou eigenlijk nog helemaal niet weg, zo ontzettend was ik aan vakantie toe. Toen we eenmaal thuis waren merkte ik wel dat ik het ook wel weer lekker vond om weer thuis te zijn, in onze vertrouwde haven. En toen we 's avonds op bed lagen begon de kleine in mijn buik weer behoorlijk te bewegen en schoppen, wat 'n heerlijk gevoel :inlove: ik merkte dat zijn bewegingen weer wat heftiger worden en dat hij dus weer een beetje sterker is :mrgreen: kheb soms echt een “golvende” buik nu, echt super!

:-
Jen

Pitje: Als ik het zo lees heeft jou kleine inderdaad een grote kans op koemelkalergie.

Ik heb het CB nooit gesnapt waarom ze soms zo ontzettend moeilijk doen over evt allergieen :roll:

Het is een kleine moeite maar voor ouders en vooral het kind kan het zo veel betekenen…

Hoe was het bij de huisarts???

Ellen: Heerlijk joh dat het zo goed gaat met jullie kleine :slight_smile: Ze zal wel lekker groeien.

En Tommee Tippee flessen gebruikte wij in het ziekenhuis ook en ik was er ook zeer tevreden over, dus ook hier in de kast staan er al een paar :slight_smile:

Overgins wel jammer dat ze zo slecht te verkrijgen zijn, in Belgie kun je er van alles voor krijgen, zelfs voedingdispensers die je in de fles kunt zetten…

Smurf: Dat moet zo ontzettend frustreerend zijn geweest als je zeker weet dat er iets mis is en het CB maar iets anders blijft volhouden :evil: In het ziekenhuis kregen we zo veel kinderen waarbij soms echt wel eens dacht waarom heeft het CB zo lang gewacht?? Onze kinderartsen hebben zelfs wel eens boose brieven geschreven, maar ondanks dat :wall:

Jensie: Zo te lezen heb je dus een heeeeeeeeeeeeeeerlijk en welverdient weekend gehad :slight_smile: Heerlijk dat je zo genoten hebt en heerlijk gevoel he zo’n golvende buik.

Ik ga dat straks ook zeker wel missen denken ik, al moet ik wel zeggen dat hij nu soms zo hard trapt dat het niet altijd meer even leuk is :-?

Of lekker tussen mijn ribben loopt te poeren…

Morgen voor mij de mijlpijl… dan mag ik ook gaan BIB :mrgreen: haha Alles is hier helemaal klaar, zelfs de geboortekaartjes envalopen zijn gestickerd en bepostzegeld (is dat eigenlijk een woord :think: )

de geboorte gebakjes zijn besteld en wachten alleen nog maar op een “maak” datum en zelfs voor de hond is er evt opvang geregeld mocht dat om wat voor reden nodig zijn :mrgreen:

Merk wel dat de omgeving ook wat zenuwachtiger begint te worden, want ben geloof ik nog nooit zo vaak gebeld de laatste tijd… :slight_smile:

@dragon wrote:

Morgen voor mij de mijlpijl… dan mag ik ook gaan BIB :mrgreen: haha Alles is hier helemaal klaar, zelfs de geboortekaartjes envalopen zijn gestickerd en bepostzegeld (is dat eigenlijk een woord :think: )

de geboorte gebakjes zijn besteld en wachten alleen nog maar op een “maak” datum en zelfs voor de hond is er evt opvang geregeld mocht dat om wat voor reden nodig zijn :mrgreen:

Merk wel dat de omgeving ook wat zenuwachtiger begint te worden, want ben geloof ik nog nooit zo vaak gebeld de laatste tijd… :slight_smile:

Ooowww…je bent er helemaal klaar voor!! Hoe ben je er zelf onder, en hoe gaat het met rustig aan doen? Ik ben zo benieuwd naar de volgende mei-stoppers-beeb!!! En de naam…er komen zoveel spannende nieuwe namen voorbij…nog even meid, en dan begint het grote genieten! Want ondanks de krampjes, huilbuitjes, vliegen van hot naar her hier, geen tijd meer voor mezelf…is het gewoon weer groot feest zo’n kleine ukkepuk!

Ik ben er inderdaad helemaal klaar voor :mrgreen:

Ik zelf ben er echt super rustig onder ben ook totaal niet zenuweachtig of iets dergelijks en kijk er ook totaal niet tegen op :slight_smile:

Het enige wat ik wel zou willen weten is wanneer het gaat beginnen hahah :mrgreen:

Ik zelf ben ook zeeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd naar de nieuwe mei stopper beeb haha :mrgreen:

En de naam… :think: daar moeten jullie toch nog even opwachten :wink:

Het lijkt me inderdaad ook echt heerlijk hoor om zo’n kleine frummel lekker om je heen te hebben :inlove:

Van mij mogen die weeen of die vliezen wel binnen nu en 5 min komen / breken :mrgreen:

Maar we wachten heel geduldig af :liar:

Dragon: Haha nog even geduld hebben!! Maar jeetje morgen inderdaad al BIB-en…wat is het eigenlijk ook weer snel gegaan he!

Lekker dat alles klaar is!

Jensie: Dat klinkt als een welverdiend en heerlijk weekend! Lekker dat jullie zo genoten hebben!

En zo leuk he dat gegolf en bewegen door je buik :inlove:

Pitje: Wat zei de ha vandaag??

haha ik heb inderdaad nog wel gedult (nou ja :liar: ) maar vriendlief niet meer zo geloof ik :smiley: Die denkt nu bij elke kramp, pijntje of als ik in de avond mijn bed uitga dat het gaat beginnen :slight_smile:

Verder beoefend mijn vriend een sport op hoog niveau waar een van de selectie wedstrijden voor het WK in Taiwan valt op 26/27 april. Dus die hoop dat ik daarvoor beval zodat hij evt die wedstijd kan doen en anders gaat hij uiteraard niet. (is namelijk ruim 3 uur rijden bij ons vandaan naar de plaats waar die wedstrijd gehouden wordt)

Schoonouders worden ook wat ongeduldiger want die hebben in mei hun vakantie gepland dus ze hopen vurig dat ik snel beval zodat ze nog een paar weken van de kleine kunnen genieten.

Mijn oma beld me zowat plat en mijn moeder is nog nooit zovaak op visitie gekomen…

En mijn broertje is helemaal zenuwachtig want die is zo slim geweest om zijn vakantie naar Las Vega s te plannen notabene op de dag dat ik ben uitgerekend :wall:

Kort om je raad het al… uk blijft lekker zitten tot 42 wkn omdat hij net als zijn moeder is en zich totaal niet onder druk laat zeten :wink: :mrgreen:

@dragon wrote:

Pitje: Als ik het zo lees heeft jou kleine inderdaad een grote kans op koemelkalergie.

Ik heb het CB nooit gesnapt waarom ze soms zo ontzettend moeilijk doen over evt allergieen :roll:

Het is een kleine moeite maar voor ouders en vooral het kind kan het zo veel betekenen…

Ik ben vanmorgen naar de ha geweest en uitgelegd dat het niet meer ging. Ook gevraagd of het geen kma kon zijn. Ze vond dat ik anders over moest stappen op ander voeding maar niet pepti maar misschien nog een andere variant. Hiervoor (en of ik eerder terecht zou kunnen) heeft ze de ka gebeld, nu ben ik vanmiddag geweest.
Nu moeten we nog steeds met nutriton indikken (even kijken hoeveel dat ze nog wel steeds genoeg binnen krijgt) en ze heeft andere medicijnen.
En over 2 wkn terug komen. het voordeel is wel dat als er iets is we nu eerder terecht kunnen.
De ka dacht niet aan een kma omdat wij al hypo geven.
En morgen alt. geneeswijze benieuwd wat daar uitkomt. Ze hebben ook bloed getest op allergieen en kma.
Zielig hoe ze bij zo'n kleintje bloed prikken, via de hiel en dan druppelgewijs (net zoals de hielprik, alleen moesten ze 3 buisjes hebben).

Pitje: Ben benieuwd wat er vandaag uit zal komen…laat je het ons weten!!

En jeetje 3 buisjes bloed…arme meisie!! :hug:

Dragon waar blijft je eerste BIB??? :mrgreen:

Goed dat je niet zenuwachtig bent in aanloop naar de bevalling, had ik bij Elynn ook niet en tot nu toe bij deze ook niet. Ik heb het idee dat dat wel een stuk helpt in de ontspanning bij de bevalling, al heb je het natuurlijk niet in de hand, sommigen zijn nou eenmaal zenuwachtig ervoor en sommigen niet…

En wat betreft de omstanigheden van familie; probeer maar te denken; de kleine komt toch wanneer hij “moet” komen, al heeft de familie andere plannen :wink:

Pitje je bent vandaag toch bij de alternatief geneeskundige (geweest)? En, wat zei hij/zij ???

Kheb net Elynn uit bed gehaald, aangekleed en ik wou samen met haar naar beneden maar mevrouw begon behoorlijk te protesteren. Op mijn vraag “il je dan op je kamer blijven, moet mama dan even uit de kamer weg?” kwam een “ja” en toen ik de kamer uitliep geen reactie :shock: Dat ben ik niet gewend, normaal gesproken is dat het moment waarop ze “bijdraait” en toch liever wil dat ik daar blijf of dat ze mee naar beneden wil maar nu dus niet… Dus kheb haar maar weer ef alleen gelaten, nu hoor ik af en toe een geluidje maar verder niks… Dalijk moet ze toch echt mee naar beneden want we moeten nog naar de winkel, hopelijk is ze daar een beetje mee om te “kopen” in combinatie met drinken en fruit :shifty: (dat ze altijd rond deze tijd krijgt :wink: )

:-* Jen

Pff…ik kan het allemaal niet meer bijbenen hier… :doh:

Evi is niet graag alleen en ik laat haar echt niet huilen dus we zijn er maar druk mee. Het is een echt knuffelmeisje dus we knuffelen hier wat af. :inlove:

Vannacht wilde ze naar de 2:30 voeding ook niet goed slapen dus heb ik haar lekker bij me in bed genomen. Dan leg ik haar op mijn borst en dan slaapt ze natuurlijk gelijk en zo hebben we lekker samen geslapen tot 5:30.

Vandaag slaapt ze al wat beter overdag, ze moet natuurlijk nog een beetje haar ritme vinden (en wij ook :mrgreen: ). Ik nam haar eerst steeds mee naar beneden in de box, maar ik denk dat dat toch iets te onrustig voor haar is. Nu probeer ik haar overdag toch in haar wiegje te houden…totdat ze gaat huilen…dan mag ze weer lekker bij ons liggen. :mrgreen:

Vandaag zijn ze van het CB langs geweest voor een eerste kennismaking en om Evi even te wegen en bekijken. Ze was weer goed gegroeid dus dat is mooi.

En ze is nu steeds meer wakker en kijkt dan heel wijs rond. Ik denk dat het wel een pittige tante wordt want ze laat zich goed horen als ze honger heeft :shifty: . Als ze dan niet snel genoeg goed aan kan happen wordt ze helemaal boos. Maar als de melk eenmaal stroomt, drinkt ze zo gulzig dat ze er geluid bij maakt. :lol:

M’n stuitje is nog steeds erg pijnlijk. Ik heb soms het idee dat het eerder erger dan minder wordt :cry: . Maar dat komt misschien ook omdat ik wat actiever word. Ik hoop dat het snel wat minder pijnlijk gaat worden want ik wil zo graag weer actief zijn :pray: .

Jensie, leuke foto’s van het weekendje weg! Zo te zien hebben jullie het goed naar je zin gehad. Lekker hoor om er even tussenuit te zijn.

Dragon, wat zei de gyn vandaag?

Pitje, wat een gedoe met Aukje. :hug: Hopelijk weten jullie snel waar ze last van heeft, want zo is het ook niks.

pitje, :hug: ik hoop maar dat ze jullie snel kunnen helpen.

dat over die hypo is niet helemaal waar hoor…kom ik weer even eigenwijs doen :oops: de kans op klachten is weliswaar minder groot maar er zitten nog onverteerde eiwitten in. Daar kan ze dus wel zeker op reageren.

Onze tweede spruit krijgt straks vanaf dag 1 nutramigen om een kma en reacties de eerste 6 mnd te voorkomen. Dat is de enige vrijwel allergeenvrije voeding nl.

Desondanks hoop ik echt dat julie snel weten wat er is, zodat jullie er ook daadwerkelijk iets mee kunnen :-*

Sandra, wanneer heb je de 20 weken echo??

Smurf78 wrote:
pitje, :hug: ik hoop maar dat ze jullie snel kunnen helpen.
dat over die hypo is niet helemaal waar hoor...kom ik weer even eigenwijs doen :oops: de kans op klachten is weliswaar minder groot maar er zitten nog onverteerde eiwitten in. Daar kan ze dus wel zeker op reageren.
Onze tweede spruit krijgt straks vanaf dag 1 nutramigen om een kma en reacties de eerste 6 mnd te voorkomen. Dat is de enige vrijwel allergeenvrije voeding nl.
Quote:

Deze voeding wilde de ha in eerst instantie ook voorstellen en wilde hiervoor de ka bellen, maar hebben nu de afspraak dat we zolang op de hypo verder gaan.
Krijgen over 2 wkn de uitslag van het bloed onderzoek.

Zo vandaag naar alt. geneeswijze geweest.

En volgens hem heeft Aukje last van Reflux (dit vermoeden hadden wij al, maar is nog niet bevestigd) last/moeite met slikken, darmkrampen en misschien een hele lichte vorm van koemelkallergie.

Ze heeft vanmiddag ook goed geslapen. en hopenlijk doet ze dit (zoals vanacht) ook goed. Ze had gisteren om 0.15 uur de laatste fles en vanmorgen rond 8.00 uur moest ik haar wakker maken, ben zelf ook iets meer uitgerust en dan kun je ook net iets meer hebben.

De medicijnen (nexium) begint zijn werk volgens mij ook te doen.

@Smurf78 wrote:

kom ik weer even eigenwijs doen :oops: :-*

Vind het juist wel fijn als iemand zijn ervaring deelt en is juist niet eigenwijs hoor. Dit is info dat je van een ha of cb niet krijgt.

meiden komt ie… BIB… :mrgreen:

Voelt goed moet ik zegen :wink: :mrgreen:

Pupke lief dat je er aan dacht, vandaag inderdaad naar de gyn geweest en zo als ik al dacht moet ik deze week langs de reumatoloog.

De twee hebben al wel contact met elkaar gehad.

Einde deze week langs de reumatoloog voor onderzoek en bloedonderz.

Het is een klein beetje afhankelijk hoe mijn bloedwaardes opdat moment zijn. Mochten ze echt toren hoog zijn dan gaat de gyn mee in het advies voor evt inleiding.

Mocht de waarde naar mening van de reumatoloog op de grens zitten dan wachten we nog even met ingrijpen.

Volgende week dinsdag weer terug bij de gyn en dan gaat hij ook kijken of mijn baarmoedermond evt al aan het verstrijken is, wat natuurlijk wel nodig is voor een inleiding.

Qua gewicht van de kleine zou het beter zijn om nog even te blijven zitten, maar het zou geen kwaad kunnen mocht hij nu geboren worden.

De zowel de gyn als de reumatoloog vinden mijn gezondheid ook erg belangrijk.

Verder was met de kleine alles goed, hij ligt zo goed als vast :dance: met het rugetje naar rechts, harttonen waren ook goed dus helemaal APK :mrgreen:

Komt net uit mijn werk vandaan :oops: Ik wist dat ze een teamavond hadden vandaag met interesante onderwerpen dus dacht ach kan geen kwam om toch even heen te gaan.

Mijn werkgever waardeerd het zeer dat ik even goed nog zo betrokken ben, dus kreeg helemaal een behoorlijk goed en groot gevuld paasei mee als blijk van waardering :inlove:

Pupke: Jullie hebben dus echt een heerlijke knuffel kont :inlove:

Vaak is het inderdaad ook beter om de kleine gewoon in haar bedje te leggen ipv de box omdat ze dan rustiger en beter kunnen slapen.

Wel lekker dat het zo goed gaat, enuh… nieuwe foto’s?? :inlove:

En vervelend dat je stuitje zo pijnlijk blijft, je kunt de HA er ook altijd even naar laten kijken he.

Ik weet niet of je hechtingen hebt/gehad in de buurt van dat gebied??

Smurf: Inderdaad kinderen met kma kunnen even goed reageren op hypo voeding

Pitje: De alt. arts heeft dus de zelfde menig als de arts begrijp ik dus? Nexium werkt over het algemeen inderdaad wel goed, helemaal incm verdikte voeding.

Hebben jullie het hoofdend van haar bedje ook al wat opgehoogt? En haar na een voeding minstens een half uur niet helemaal plat neer leggen.

(komt misschien bemoeizuchtig over maar zo bedoel ik het niet hoor :oops: )

Jensie:
En kon je je dochter nog omkopen?? haha heerlijk he zo’n eigenwilletje.

@Sproetje wrote:

Sandra, wanneer heb je de 20 weken echo??

22 april :dance: maar duurt nog veeeels te lang hahaha. Tel de dagen af werkelijk!

Gefeliciteerd met je eerste BIB!

Pitje, gelukkig, wil niet als een bemoeial overkomen. Maar vind het gewoon zo oneerlijk hoe ze mensen soms laten aanmodderen :wink:

Fijn dat het iets beter is gegaan met de medicijnen en de alternatieve behandeling :thumbup:

Nog 1 ding, als het bloed negatief is, weet je eigenlijk nog niets. Een allergie kan dan nl nog net zo goed een rol spelen. Bloedtesten zijn nl nog niet heel erg betrouwbaar bij kinderen onder de 4. IgE bouwt zich nl op en kan nu nog te laag zijn. Bij Y bv was voedselpakket pas pos met bijna 3…

Succes he! :-* Moet nu echt gaan werken!!! zwaait

Goedemorgen,

Net pas mijn bed uit :oops: Echt een rot nacht gehad…

Veel last van mijn armen en tot overmaat van ramp zit er ook nog een mug in de slaapkamer en ik kan dat rotbeest gewoon niet vinden he :evil:

Heerlijk dat warme weer, maar helaas breekt de priktijd ook weer aan :-S

Verder alles rustig dus BIB. Maar vanavond volle maan toch??? dus wie weet :wink:

meiden wat schrijven jullie veel zeg.

ik lees iedere dag mee maar reageren lukt niet echt sorry.

Charity is sinds deze week naar de basisschool dus die moet ik brengen en halen en in de tussentijd doe ik boodschappen etc.

Devano slaapt sinds 4 nachten door vanacht zelfs geen speentje hoeven geven om hem de nacht door te krijgen werd om half 6 wakker van de wekker van rich en devano was pas om half 7 wakker :dance:

Zondag groot verjaardags feest gehad hier was echt super leuk.

gister alle slingers afgehaald en voor de pasen versierd charity vind het altijd zo leuk als ik doe versieren ik vind het eigenlijk veel te druk maar doe het voor haar.

Lekker dat het zo gezellig is geweest zondag op charity’s verjaardag!! En nu dus lekker versierd voor de pasen!!

En joh wat goed dat hij al doorslaapt :thumbup: Verwacht het hier eigenlijk nog niet…vindt het ook niet zo heel erg dat ze nog komt, als ze daarna maar weer doorslaapt :lol: Ging vannacht overigens wel weer goed!!

Dragon: Joehoe je eerste BIB heb je gehad :dance:

Joh en nog naar je werk geweest…heb ik voor de bevalling niet meer gedaan. Moet zeggen had ook niet verwacht dat ik het zo lekker zou vinden om nu lekker thuis te zijn met m’n meisie, had wel verwacht dat ik het werk en even eruit zou missen, maar tot nu toe helemaal niet gewoon!! Heb ook nog helemaal geen zin om weer te gaan werken…gelukkig duurt het ook nog even :lol: En denken we er nog niet aan!

En goed dat de gyn en reumatoloog al contact met elkaar hebben…ze houden het goed in de gaten!!

Pitje: Goed dat de medicijnen al iets hun werk doen…hoop dat het drinken nu ook beter zal gaan!

Over reflux groeien ze op een gegeven moment overheen toch??

Pupke: Heerlijk zo’n knuffelkont he :inlove: Yalissa reageert ook wel op geluid om haar heen en slaapt dan minder goed. Samen thuis is wel rustig, dus dan slaapt ze weleens in de box, maar als er mensen zijn toch eerder in bed, want dan is ze veel sneller wakker!

Gisterenavond had Yalissa heel erg last van krampen…ze schreeuwde het echt uit, zo zielig!! Uiteindelijk lekker gebadderd om te ontspannen…daarna begon het ook nog even, maar uiteindelijk in de houding met haar rug tegen mijn buik en dan benen opgetrokken werd ze rustig! Heb toen straks druppels besteld uit duitsland voor de krampen…vriendin van mij kwam daarmee, het hielp heel goed bij haar dochter, dus ben benieuwd! Weet het merk even niet…

Vannacht heeft ze wel lekker geslapen. Na de voeding van 5:45 wilde ze eerst niet meer slapen, maar uiteindelijk op haar buik toch in slaap gevallen. Overdag slaapt ze heel veel op haar buik, maar durf het 's nachts nog niet echt omdat ik het dan niet kan zien.

Hier meer kindjes die het liefst op hun buik slapen???

hier ging het ineens hoor ellen hij kwam eerst altijd tussen 3 en 5 voor een fles en toen kwam hij een keer om half 3 en heb ik hem gesust en de speen gegeven en toen sliep hij tot half 6 en lag rustig te wachten op de fles.

dus de nachten erna heb ik hem steeds de fles gegeven als ik hem hoorde miemelen en dan ging hij weer slapen tot 6 uur en vanacht is hij dus niet eens wakker geweest voor zijn speen.