Oooh Jen, dat is gezien de omstandigheden, dus nog redelijk goed nieuws. Goed, het is niet leuk dat er een borst geamputeerd wordt, maar alles is beter dan niet meer behandeld kunnen worden. :thumbup: Hopelijk gaat alles toch voorspoedig verlopen. Dikke :hug: voor jou en je moeder (en de rest van de fam. natuurlijk, want het is niet niets wat jullie nu ‘‘even’’ voor je kiezen krijgen)
Ennuh… fototjes in het sf?? :think:
ICL thanx meis :-
Ik ga de foto nu in sf zetten :mrgreen:
:- Jen
Jens, Sterkte met je moeder! :hug:
Dragon, Ze hebben gisteren een paar hechtingen verwijderd, dat luchtte op. Er zit nog wel een spierhechting waar ik nog wat last van heb, maar die zit onder de huid en moet gewoon oplossen.
En verder heb ik erg veel last van mijn stuitje, die voelt heel erg beurs. Maar dat komt van binnen. De kraamzorg heeft koel-compressen gemaakt van appelstroop (appelstroop in een diepvrieszakje), en die houd ik er regelmatig even op. Maar het is wel irritant hoor als je niet kunt zitten.
Vandaag gaat het al wel wat beter. Ik slik en smeer ook Arnika dus we hebben als in werking gezet om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.
Jij sterkte met de laatste loodjes!! Hopelijk kan je snel wat beter slapen. Ik was in ieder geval blij dat ik goed uitgerust de bevalling in ging, anders had ik het waarschijnlijk helemaal niet volgehouden.
ICL, Balen zeg, hopelijk slaat de ab snel aan. :hug:
Mandala, wat een droppie. Hier alleen nog stuiplachjes, maar die zijn ook al heel schattig.
Vandaag hebben we voor het eerst buiten een wandelingetje gemaakt. Even de kleine showen aan de buren. En daarna nog even lekker in het zonnetje gezeten. Heerlijk, dat had ik wel even nodig
Morgen is de kraamhulp voor het laatst en mogen we het helemaal alleen doen. Maar dat gaat wel lukken.
Evi was gister al 90 gram boven geboortegewicht, ze krijgt al lekkere bolle wangen. :inlove:
sorry dames heb nog niet terug gelezen,
Zit er even doorheen.
Aukje drinkt nog steeds niet geweldig, en doet 45 minuten over een fles.
Heb nu inmiddels de fles al ingedikt omdat ze nog steeds heel erg veel spuugt.
Voor het maagzuur krijgt ze nu al medicijnen.
Maar kon vanmorgen merken dat de voeding nog steeds terug komt.
Tot nu toe werkt de nutriton goed, maar je kunt wel begrijpen als je 3 kwartier over een fles doet je helemaal totaallos bent en meteen ligt te slapen.
Daarbij komt ook nog eens dat ze soms maar 45 ml drinkt (ik bied flessen van 135 ml aan, wat eigenlijk al niet echt veel is, ze mag nu inmiddels al flessen van 165 hebben)
Had vandaag de ha gebeld met een paar vraagjes en ze zou terugbellen maar nog steeds niet gebeurd…
Morgen ga ik het op een andere boeg gooien en proberen via natuurkundige geneeswijze (gewoon alternatieve geneeswijze)
Heb op dit moment zoiets van baat het niet dan schaat het niet.
sorry voor mijn ego verhaal
Jensie: Gelukkig ziet het er toch goed uit…zover je dat natuurlijk kan zeggen. Een borstamputatie is ook niet niks! Sterkte!!
En lekker gaan genieten van het weekend, leuk dat ze ook een dagje langs komen…het wordt echt bbq-weer 8)
Ga zo even in het sf kijken…wel goed dat ze die andere opnieuw doen met andere kleur letters!
Pitje: Jeetje wat een gedoe met dat drinken zeg…en wat sneu voor aukje dat het ook steeds weer terug komt! Wel raar dat de ha niet had teruggebeld! Hoop dat de alternatieve geneeswijze wel uitkomst bied en het snel beter wordt!
Pupke: Het gaat goed bij jou dus…lekker aan het genieten :inlove:
Hoop dat je onderkantje ook weer snel pijnloos zal zijn :lol:
Mandala: Oh wat een schatje :inlove: Yalissa lacht vanaf 3 weken ongeveer! Toen echt een hele enkele keer en wordt nu wat meer…zo lief!
jensie en icl sterkte meiden !!
Arme Charity is gister van de glijbaan gevallen en dat op haar verjaardag zal je altijd zien he.
ze heeft een schaafwond onder haar oogje een dikkelip en een tandje los het bloedde heel erg.En dat terwijl devano in de box lag te krijsen van de honger.Nu heeft ze zondag haar feestje met een gehavend gezichtje.
zo nog ef een snel berichtje voordat het dan eindelijk zover is en we voor het eerst sinds ons trouwen (ruim 3,5 jaar…) weer eens meer dan 1 dagje weg gaan! 8)
Ik ben net pas klaar met alles inpakken, het huis op orde maken en de boodschappen doen… Ben erg moe maar ja, je wil toch alles op orde hebben voordat je een paar dagen weggaat he…
mijn andere buikband met deze keer zwarte letters is binnen, heel mooi! ik zal nog ef snel een fotootje in het sf zetten.
Ik wil nog ef iedereen een heel fijn weekend toewensen ennuh… niet teveel posten hier he :naughty: :lol: dan heb ik straks weer veel te veel inhaalwerk als ik terugkom!
:-* Jen
He meiden,
Ik heb weer wat leuke foto’s van jullie kroost voorbij zien komen
Pupke, vervelend dat je zo’n last hebt van je stuitje!! :hug:
Hier alles goed, hoewel ik deze week vaak hoofdpijn heb gehad. Controle bij vk was prima, alleen wat weinig ijzer in mijn bloed. Gisteren gelijk spinazie gegeten, ha ha!
Ik ga even niks doen voor de buis!
Fijn weekend :-*
goedemorgen!
Zo was al weer om 6 uur op dus huisje is weer aan kant, kost wel steed meer moeite aangezien mijn spieren steeds stijver worden en ik mijn armen nauwelijks nog om hoog krijg en alles veel zwaarder wordt
Volgende week dinsdag moet ik naar de gyn ivm met het opspelen van mijn reuma.
Heeeeeeeeel misschien ga ik ingeleid worden (niet meteen dinsdag hoor!) zo dat mijn lichaam “ontlast” wordt en ik weer kan beginnen met mijn medicijnen. Dus ik ben benieuwd dinsdag.
Gisteren heerlijk genoten van de 8) jullie ook??
Dacht dat het vandaag ook mooi weer zou worden maar tot nu toe alleen nog maar een grauwe lucht
Bed staat inmiddels ook om hoog, maar jemig ik heb bijna een trapje nodig om er nu in te komen :? Als ik nu op mijn bed zit kom ik net met mijn grote teen bij de grond.
Vol me net een prinses op de erwt in zo’n hoog bed
Ook zeiltje ligt er inmiddels op, met daar overheen een badhanddoek, molton en dan de hoes maar even goed zweet het giganties
Charity: Achos je meid is echt goed gevallen, hopelijk trekt het snel een beetje bij :hug:
ICL: Slaat de keur een beetje aan??
Jensie: Geniet heerlijk van je weekend!
Pitje: Heeft jou meisie geen last van een (stille) reflux of een koemelkallergie?? De symptomen lijken er namelijk wel erg op.
@dragon wrote:
Pitje: Heeft jou meisie geen last van een (stille) reflux of een koemelkallergie?? De symptomen lijken er namelijk wel erg op.
Aukje is een refluxbaby dat weten we wel, maar koemelkallergie verwachten ze niet (bij het cb) maar hier zou ik een achteraan moeten gaan.
Want die nutriton werkt gewoon niet, moeten het nu met een lepeltje geven, maar dit spuugt ze uit.
Maar wat zijn de symptonen van een koemelkallergie?
ow sorry vergeten dat jullie dochter al bekend was met reflux :oops:
Maar de symptomen van koemelkallergie komen deels overeen met die van reflux.
Mijn ervaring vanuit het ziekenhuis is dat we heel veel baby’s kregen die opgenomen werden met reflux en later een koemelkallergie bleken te hebben.
Een kindje hoeft niet last te hebben van alle symptomen.
- Darmkrampen (vaak met veel huilen)
- Slecht drinken / voedsel weigeren
- Spugen
- Groeiachterstand
- Eczeem / jeuk (rode schrale huid)
- Uitslag rond de mond/ wangen (kleine rode pukkeltjes)
- Diarree of verstopping
- Problemen met de luchtwegen
- Loopneus, niesbuien (helder neusvocht)
- Jeukende, tranende ogen
- Oorklachten
Ik zou gewoon op CB aandringen op verder onderzoek naar koemelkallergie, je zal zeker niet de eerste of de laatste zijn die steeds van het kastje naar de muur wordt gestuurd en het later bij het rechte end had.
Mocht ze het hebben dan weet je meer en kun je er wat mee, heeft ze het niet dan heb je dat in elk geval 100% uitgesloten toch??
Wat krijgt ze nu voor medicijnen voor de reflux? Want over het algemeen met het hoofdje recht op en goede medicijnen is reflux goed te behandelen (als het dus reflux is)
Sproetje, Ik zit hier ook braaf aan de appelstroop op brood, ik heb veel bloed verloren tijdens de bevalling dus mijn ijzer moet ook weer aangevuld worden.
Fijn dat de controle goed was bij de vk.
Mijn stuitje is idd vervelend, ik voel ook niet echt verbetering. Ik hoor van iedereen dat je er heel lang last van kan hebben. Dus ik verwacht dat het nog wel een paar weekjes gaat duren voor dat het weer lekker voelt.
Dragon, hier ook een krukje nodig hoog.
Hoe vind je dat zelf dat ze je in willen leiden? Lijkt mij niet niks nl. Maar goed, als je zo’n last hebt is het ook niks.
Maar verder voel ik me heel goed. Kraamzorg was gister voor het laatst. We zijn lekker naar buiten geweest en hebben een best stuk gewandeld naar de Apotheek. Dat ging helemaal goed.
De weegschaal is mij ook gunstig gezind want ik heb alle 7 kilo’s er weer af :dance: :dance: . Ik geloof zelfs dat mijn buik iets slanker is, want op mijn (.)(.) zitten ook aardig wat onsjes meer. Vandaag heb ik gewoon mijn spijkerbroek alweer aan die ik niet meer paste sinds 11 weken zwangerschap :dance: :dance: .
EVi is gister nog een keer gewogen en is nu 230 gram boven geboortegewicht…dat is gigantisch veel. Ze paste gewoon niet meer op de grafiek die de kraamzorg bijhield :lol: . Ik geef dus ook duidelijk slagroom!!
Bv gaat ook super, ze drinkt kort en krachtig en valt daarna voldaan in slaap (met van die lieve stuiplachjes).
Ik heb haar net lekker in de draagdoek geknoopt. Ze viel gelijk lekker in slaap en ik kon dus lekker met de was en in huis aan de gang. We luieren in katoen dus ik moet het wel goed bijhouden.
Ik vind het wel weer lekker om het nu zelf te gaan doen.
jemig die kleine van jou groeit inderdaad goed op jou slagroom :lol:
En lekker dat de bv zo goed gaat en op gang is.
Van je stuitje kun je inderdaad nog veel last hebben helaas…
En mij lijkt het ook weer heerlijk om weer in mijn “eigen” kleding te passen, en ik zie ook zo veel leuke dingen in de winkels hangen :oops:
Naja zal nog even gedult moet hebben
Dat ik ingeleid ga worden in nog niet zeker he, het zou een optie kunnen zijn en inderdaad niet mijn eerste keus.
Dinsdag eerst naar de gyn, dan verwacht ik wel dat ik door moet naar de reumatholoog en dat er bloedgeprikt gaat worden ivm mijn onstekingsfactor.
Het nadeel van mijn reuma is dat als het in eens weer behoorlijk opvlamt het heel moeilijk is en lang duurd voordat het “stabiel” is.
Dat wordt dan weer een stootkeur Prednison en pijnstillers.
En ik zou wel graag mijn kleine straks zelf willen verzorgen en vasthouden, dus ja dan is het kiezen tussen 2 moeilijke opties.
Inleiden of het risico dat ik straks even een paar weken niets kan…
Maar goed ik ga nog niet op de zaken vooruitlopen, eerst maar even dinsdag afwachten
Pupke: jee die kleine van jou groeit ook al zo goed!!! :thumbup:
En wat lekker dat je in je eigen kleren weer past…hier helaas nog niet
Dragon: Nou dan zou ik toch kiezen voor inleiden denk ik…want zoveel pijn en je kindje straks niet zelf kunnen verschonen lijkt me helemaal niet leuk!
Zometeen met Yalissa naar m’n werk…even haar showen aan degene die haar nog niet hebben gezien. Er is vandaag namelijk familiedag (werk met verstandelijk gehandicapten), dus hebben we iedereen meteen gehad!
Dragon, hier is het ook miezerig grijs hoor. Ik dacht inderdaad dat het mooi weer zou worden, maar vandaag geen zonnetje helaas.
Straks dus maar braaf aan de schoonmaak :?
Pupke, wat lekker dat je al zo bent afgevallen. Ik begin nu toch wel langzaam een buikje te krijgen. Geloof dat ik nu drie kilo ben aangekomen…
Aukje heeft dus (al gemarkeerde dingen) last van :* Darmkrampen (vaak met veel huilen)
* Slecht drinken / voedsel weigeren
-
Spugen* Groeiachterstand
-
Eczeem / jeuk (rode schrale huid)
-
Uitslag rond de mond/ wangen (kleine rode pukkeltjes)
-
Diarree of verstopping
Deze weet ik zo niet.
- Problemen met de luchtwegen
- Loopneus, niesbuien (helder neusvocht)
- Jeukende, tranende ogen
- Oorklachten
het cb denkt dat het voornamelijk Reflux is, het nadeel is dat wij hypo voeding geven dan zie je dit minder goed (zegt men)
Wat krijgt ze nu voor medicijnen voor de reflux? Want over het algemeen met het hoofdje recht op en goede medicijnen is reflux goed te behandelen (als het dus reflux is)
wij gebruiken Zantac, Ook hier reageert ze op door het uit te spugen.
Pupke: gaat goed met de slagroom.
Stuitje heb ik ook last van.
Eigen kleren passen :shock: Femke was 8 mnd toen ik weer mijn eigen kleren paste.
ellen: hoe was het op het werk?
Aukje spuugt nog steeds, wordt steeds meer, is ook steeds ontevredener komt steeds vaker voor voeding (ook snachts) maar kan me ook wel voorstellen, als jij zoveel spuugt heb je ook veel vaker honger.
sinds vanmiddag spuugt ze ook helder, slijmerig, waterig (net hoe je het wil noemen)
Ben bang dat we toch echt in het zkh hiervoor komen…
Hier zie ik van de ene kant best tegen op, maar de andere kant heb ik zoiets als het maar opgelost wordt
Wat zal ik blij zijn als dit probleem eindelijk is opgelost (en jullie ook, hoeven jullie mijn geklaag niet steeds aan te horen )
Pitje: Jeetje joh het wordt eigenlijk alleen maar erger dus…nou hou het maar goed in de gaten…sterkte :hug: :hug:
En vindt het helemaal geen geklaag hoor…maar hoop dat het snel is opgelost en niet omdat wij er dan vanaf zijn!!!
Hier vandaag Yalissa voor het eerst de fles gegeven…hebben haar in totaal 125cc aangeboden, inprincipe mag ze minder hebben volgens de rekenmethode (85cc), maar denk we zien hoeveel ze drinkt. En ze dronk 110 cc op en het was binnen 7 minuten op :shock: Als het niet nog sneller was!! :lol: Ik gebruik de flessen van tommee tippee, maar ze pikte het dus goed op…hoop dat dit zo blijft! Nu elke dag of om de dag de fles maar bij 1 voeding aanbieden!
Pitje, gewoon in de gaten houden hoor en vertrouw op je moederinstinct! Hier een expert op het gebied van voedselallergieen. Y heeft nl een meervoudige voedselallergie wat begon met een ernstige kma, achteraf bekeken al sinds zijn eerste voedingen. En niet te veel vertrouwen op het CB. Daar heb ik met Y slechte ervaringen mee nl.
Y had zo’n beetje alle klachten uit het lijstje maar nee hoor volgens hen had hij zeker geen kma.
Nou dat hij dus wel in ernstige mate :twisted: ! Hij is toen overgegaan met bijna 4 mnd op de pepti en na 1 dag hadden we een ander kind. MAar omdat hij eerst heel ziek moest worden bijna tot opname aan toe duurde het even voordat hij op krachten was. Helaas blijkt achteraf dat het nog veel beter was geweest als we nutramigen hadden gegeven maar ja dat is altijd achteraf.
Dus bij twijfel even naar de HA gaan!
@Smurf78 wrote:
Pitje, gewoon in de gaten houden hoor en vertrouw op je moederinstinct! Hier een expert op het gebied van voedselallergieen. Y heeft nl een meervoudige voedselallergie wat begon met een ernstige kma, achteraf bekeken al sinds zijn eerste voedingen. En niet te veel vertrouwen op het CB. Daar heb ik met Y slechte ervaringen mee nl.
Y had zo’n beetje alle klachten uit het lijstje maar nee hoor volgens hen had hij zeker geen kma.
Nou dat hij dus wel in ernstige mate :twisted: ! Hij is toen overgegaan met bijna 4 mnd op de pepti en na 1 dag hadden we een ander kind. MAar omdat hij eerst heel ziek moest worden bijna tot opname aan toe duurde het even voordat hij op krachten was. Helaas blijkt achteraf dat het nog veel beter was geweest als we nutramigen hadden gegeven maar ja dat is altijd achteraf.
Dus bij twijfel even naar de HA gaan!
Ik ga dus zometeen (weer) naar de ha en morgen alternatieve geneeswijze, maar wil nu dat de ha op zijn minst ervoor zorgt dat wij eerder bij de ka terecht kunnen (hebben 21-4 pas een afspraak).
En wil ook overleggen om over te gaan op pepti.