Jensie, leuk die buikbanden . Wellicht een leuk idee voor mij, mocht ik nog zwanger raken. Jas uit en dan “Made by André” op je buik :mrgreen:
Onze jongste is 2 weken geleden 1 jaar geworden. Het gaat zo hard…
Jij heel veel plezier vanavond.
:dance: :dance:
Anke
Jensie volgens mij zitten jullie nu weg te zwijmelen bij een hele mooie echo :inlove:
Jensie: Veel plezier bij de echo En die buikbanden zijn leuk he.
Helaas pas ik zelfs maatje XS niet ik geloof niet dat ik het model buik er voor heb helaas…
Hey meiden wanneer gaan we eigenlijk een keertje meeten?? Lijkt mij wel erg leuk namelijk… of ben ik de enige die hier wat voor voelt?
Als dat zo is snap ik het ook prima hoor
Jensie: keus genoeg, maar dat is ook het probleem, je wilt ze allemaal afdrukken.
Jij had zoveel buikbanden toch??
lijkt me wel leuk ja… made bij Bas…
Mocht ik ooit weer een keer zwanger zijn dan wil ik ook zoiets (maar natuurlijk wel een andere naam…)
Dragon: meeten lijkt leuk.
Alleen moet je dan wel heel goed afspreken en een beetje centraal
vandaag naar het cb geweest.
We moeten aukje haar heupen in de gaten houden. een kant kan verder plat dan de ander…
Ze spuugt erg veel en heeft hier last van (reflux misschien)
Nutriton werkt niet echt, maar kan sinds vandaag merken (of ik let er nu extra op) dat ze steeds als ze spuugt aan het huilen is, dus morgen misschien maar eens naar de ha.
Gelukkig is ze heel goed aangekomen :dance: , 19-3 woog ze 3830 gram, nu 4230 en was 53 cm alweer.
Ha meiden!
Welkom in de lente 8) heerlijk weer he!
Mandala thanx :-* I’ll keep it in mind!
Anke oh 2 wk geleden? Proficiat nog iig!!
Ellen tja, dat hadden we inderdaad verwacht maar zie verhaal hieronder…
Dragon ik vind een meeting ook leuk hoor, dus je bent alvast niet de enige belangstellende! :mrgreen:
Pitje ja dat klopt :shifty: alleen deze zijn veel persoonlijker vanwege de tekst die erop staat :mrgreen: maar dit zijn ook echt de laatste die ik heb aangeschaft hoor, genoeg is genoeg! :shifty:
De echo gisteren viel helaas wel wat tegen, want ons manneke lag er alles behalve gunstig voor… We hebben wel veel handjes, voetjes, beentjes en armpjes gezien maar hij liet het gezichtje echt nauwelijks zien… Hij lag ook nog eens dwars met 1 voet recht voor het gezicht en de handjes zaten er ook regelmatig voor. Ik zal dalijk de foto’s op het sf zetten die we nu meegekregen hebben. Waar ik wel blij mee ben (buiten dat het manneke voor zover te zien gezond is natuurlijk!!) is dat we nog 1 keer terug mogen komen, hopelijk is hij dan in hoofdligging gaan liggen en laat hij z’n koppie beter zien! De echoscopiste gaat dan speciaal alleen naar het gezichtje kijken, nog zo’n 15 minuutjes ongeveer. Ik ben wel heel blij dat we daar nog een kans voor krijgen, het is dan wel de laatste maar die zit wel nog in de prijs “inbegrepen”.
Wat trouwens wel opviel is dat hij hele lange vingers had :mrgreen: en qua groei zit hij ook prima :thumbup: ; eigen berekening was precies 26 weken en volgens de groeiberekening 26 wk 4 dg. Dus hij is niks te klein!
Ik heb ook heel veel vruchtwater dus dat verklaart misschien mijn vrij grote toeter :mrgreen:
Ik ga ef de foto’s op het sf zetten
:-* Jen
Hallo allemaal,
Hier hebben we ook “last” van het lenteweer 8) :lol:
Ben beneden begonnen aan de voorjaarsschoonmaak :wall: . Nu ligt alles overhoop en heb ik eigenlijk geen zin meer.
Vanmorgen is er iemand langsgeweest, die vanaf morgen onze nieuwe huishoudelijke hulp is. :dance: Eindelijk krijgen we hulp…
Het huishouden hier heeft flink te lijden gehad onder de winter en de afgelopen maanden, die hier in het gezin erg zwaar waren. (veel ziek en onrust met onze oudste)
Maar de zon is doorgebroken en het gaat allemaal goedkomen.
Als ik het beneden zo af ga maken, doet onze nieuwe huishoudelijke hulp morgen boven. Ze komt zelfs maandag ook nog langs voor het wegwerken van de was :dance: . Als wij maandagavond dan thuiskomen na ons weekendje weg, kom ik ook nog eens in een schoon en opgeruimd huis thuis. Het lijkt wel een sprookje :mrgreen: .
Jensie, ik heb ook zo’n toeter gehad doordat ik veel vruchtwater had. Ik kreeg op het laatst regelmatig de vraag of het er 2 waren. Leuk dat je hem weer gezien hebt en stiekum ook wel leuk dat je nog een keertje mag terugkomen. En het is natuurlijk altijd fijn om te horen dat het er goed en volkomen normaal uitziet daarbinnen :mrgreen: .
Ga nu effe spieken op het SF.
Anke
Jensie: Jammer dat de echo zo tegenviel…maar gelukkig mogen jullie nog een keer spieken…dat maakt het natuurlijk ook wel weer leuk :lol:
Want vindt Elynn er eigenlijk van dat ze een broertje krijgt??
Anke: Lekker zo’n schoonmaker die het allemaal bij gaat houden :thumbup:
Vanochtend voor het eerst op het cb geweest…en Yalissa is heeel goed gegroeid. Ze weegt nu 4000 gram en is 51 cm (bij geboorte 3000 en 47cm). Dus ze krijgt genoeg van me :mrgreen:
Maar euh zon vandaag :think: Hier niet gezien, het is niet koud, maar zie alleen maar wolken, geen stukje blauwe lucht :naughty:
Dusse dames morgen niet weer zo hebberig zijn he en deze kant ook wat zon opsturen :lol:
Hier de hele dag zon! Evi en ik hebben zelfs even buiten gezeten (nou ja, Evi lag in de wandelwagen en ik deed een poging tot zitten, want ik kan nog steeds nie zitten nie :? )
Jensie, leuk om de kleine weer even te zien. Als hij met de bevalling maar de goede kant op ligt.
Anke, lekker zo’n schoon huis. Ik laat het hier helemaal aan de kraamzorg over 8) .
Dragon, Meeten lijkt me op zich ook wel leuk :thumbup: .
Pitje, fijn dat Aukje zo goed groeit!
Ellen, Yalissa ook al zo goed gegroeit. Gaat het nog goed met de bv?
Hier gaat het ook goed. Aanleggen gaat steeds beter, Evi drinkt heel krachtig. Ze is alleen niet erg geduldig dus al ze niet snel genoeg wordt aangelegd maait ze wild met haar armen heen en weer. Nu rollen we haar dan in een doek als een loempia :lol: zodat we haar rustig kunnen aanleggen.
Verder is het echt een poepie, we zijn helemaal verliefd :inlove: . Ik zal zo nog even een fotootje gaan spammen.
Anke fijn dat jullie eindelijk hulp krijgen, heerlijk dat de zon weer gaat schijnen voor jullie 8) :mrgreen: en het lijkt me idd ook heel fijn om na het weekendje in een “vers gepoetst” huis thuis te komen :thumbup:
Ellen Elynn vindt het (voor zover ze het zich al kan beseffen op die leeftijd, is nog vrij jong) erg leuk, ze wil regelmatig een kusje op de “baby buik” geven of er overheen aaien, al geloof ik niet dat ze echt al kan beseffen dat er een baby in mijn buik groeit…
Fijn dat Yalissa zo goed gegroeid is :thumbup: super!
Ik zal de zon eens zeggen ook een paar straaltjes bij jullie achter te laten
Pupke fijn dat Evi zo goed drinkt :thumbup: lekker he, samen buiten zijn met dit weer! 8)
Vandaag heb ik ef slecht nieuws te verwerken gekregen… Bij mijn moeder is borstkanker geconstateerd en het is hoogstwaarschijnlijk kwaadaardig Ze is bij zo’n keet geweest voor borstkankeronderzoek die nu door heel Nederland staan, en daar kwam geen goeie uitslag uit… Het knobbeltje is al zo’n 2,5 cm dus het risico op uitzaaiingen is behoorlijk… Komende donderdag krijgt ze definitief te horen of het kwaadaardig is en hoe groot de kans op uitzaaiingen is. Is dat risico groot dan zullen ze haar niet eens meer opereren. Ze zal dan niet zo lang meer hebben… Als het ingekapseld is of iig het risico op uitzaaiingen maar klein dan zal er wel een borst afgezet worden maar dan heeft ze nog de meeste kans op dat het nog weg te halen valt… ik moet het volgens mij nog ef tot me door laten dringen maar vooralsnog weten we dus niks zeker… Er is ook nog een kansje dat het goedaardig is maar die kans is net zo groot als het winnen van de loterij heeft haar ha haar gezegd… Afwachten dus…
Jensie: schrikken van je moeder! Ik hoop dat het meevalt… :hug:
Jensie, pff… wat een nieuws.
Ik heb zelf vorig jaar ook te horen gekregen dat mijn mijn moeder borstkanker heeft (was ook kwaadaardig). Zij heeft al een borstamputatie en chemo’s achter de rug, dus als je vragen hebt kun je me altijd pb-en :-*
Hey meiden,
Jensie: jemig meid houd het nou nooit op daar bij jullie wat een vreselijk nieuws… Is de alleen bij de HA geweest of ook al in het ziekenhuis bij een oncoloog?
Hopelijk komt er toch nog hoop vol nieuws!
Anke: ik ben jaloers op jou ik wil ook een werkster (en een glazenwasser :oops: ) maar helaas vriend lief vindt het onnodig :wall:
Ellen: Heerlijk dat jullie meid het zo goed doet, is inderdaad goed groeid :thumbup:
Pupke: Wat een vreselijk tijd he om verlof te hebben haha heerlijk van het zonnetje genieten. Alleen jammer dat het zitten nog niet erg lekker gaat. Heb je veel last van de hechtingen of is het nog steeds erg beurs vanonderen? Misschien doen je het al hoor, maar wat wel eens wil helpen is om dik maandverband/kraamverband nat te maken en dit in de vriezer te leggen (in een kommetje zo dat er een kromming in komt) zo heb je een heerlijk koudkompres en dit in je broekje te leggen als je smiddags even te bed gaat.
Hier vandaag de laatste zwangerschapsles gehad, wel raar om te beseffen dat we elkaar pas weer zien als we allemaal een beeb hebben.
Inmiddels zijn er al 3 bevallen (allemaal ruim een week te vroeg) en ik ben de laatste van het rijtje dus ik ben benieuwd.
Ik moet eerlijk zeggen dat het van mij nu wel mag komen hoor :oops: ik slaap al 2 nachten helemaal niet meer zelfs geen uurtje en ook overdag kan ik helaas niet slapen, daarnaast mijn spieren die met de dag meer pijn gaan doen…
Ik heb voor mij zelf besloten om er vanuit te gaan dat ik toch helaas in het ziekenhuis zal moeten bevallen, dan valt het namelijk altijd reuze mee als het dan toch thuis wordt
Jensie: Oh jeetje dat is even schrikken van je moeder :hug: :hug:
Oh en bedankt voor de zon…hij is vandaag aangekomen :lol:
Dragon: hoop dat het slapen toch weer wat beter zal worden…want als je dit 4 weken moet volhouden, ben je straks uitgeput!!
Jen, hopelijk valt het allemaal mee met je mama . Sterkte voor jullie :hug: .
Sorry meiden, verder even ego-bericht:
Vanmorgen merkte ik dat ik in een uur tijd zeker wel 3 keer naar het toilet moest om te plassen en dacht dat dat kwam omdat ik redelijk veel drink. Ineens om een uur of 12:15 moest ik om de 5 minuten en deed het erg pijn. Daarom maar een plasje opgevangen en direct de spoedlijn van de HA gebeld. Kon direct langskomen om plasje te laten checken (en ben daar in 5 minuten tijd zelfs 2 keer naar het toilet gegaan :shock: en had daar ook flink bloed bij m’n urine :? . En pijn dat het deed/doet.
Al snel bleek dat m’n urine heel erg vies is en ik dus een hele zware blaasontsteking te pakken heb. Ik heb nu een kuur gekregen van 4 tabletten per dag en ik moet morgen laten weten of het al iets beter gaat. Is dit nl. niet het geval, dan krijg ik een veel zwaardere kuur, omdat ze bang zijn voor een nierbekkenontsteking :shifty: .
thanx meiden :-
(en Sproetje, ik zal het in gedachten houden :- )
over het algemeen kan ik er tot nu toe goed mee omgaan maar met momenten dringt het eventjes goed tot me door en dat is wel ef moeilijk…
Het kan zijn dat ik de eerste tijd ef wat minder op KOK ben. Weet dit niet zeker want voor hetzelfde geldt heb ik juist veel behoefte aan afleiding en/of mijn ei kwijt te kunnen en ben ik hier toch nog elke dag te vinden. Nu heb ik nog geen idee welke manier voor mij het beste aanvoelt om het te verwerken, er is zowieso nog een stukje onduidelijkheid nu, maar dan weten jullie dat iig. Ik laat het zowieso weten als er meer duidelijkheid is over de definitieve diagnose en de evt tijd die ze eraan vasthangen…
Jeetje jensie en ICL, jullie zijn allebei vast erg geschrokken (op verschillende manieren). Voor allebei een dikke :hug: .
Anke
ICL: Auw dat lijkt me erg pijnlijk…hoop dat de kuur snel z’n werk zal doen!!
Jensie: Als je maar weet dat je hier altijd terecht kan :hug:
Knuffels voor Jensie en ICL…denk vooral goed aan jullie zelf en de wondertjes in jullie buik!
Hier een foto om jullie dag (hoop ik) een beetje op te fleuren:
Thanks meiden.
Mijn dag is opzich wel goed . De antibiotica doet z’n werk, want in hoef niet meer zo vaak naar de wc, de pijn is zo goed als weg en sinds vanmorgen, geen bloed meer gezien :dance: . Wel moet ik naar de dermatoloog, omdat de ‘‘uitslag’’ op m’n (.)(.) (HA twijfelt nu of het een schimmel of eczeem is) maar niet over gaat .
Anyway, voordat ik een jongen ben, zal het wel weg zijn
Hoi meiden!
Als er nu nog geen zon is door heel Nederland weet ik het niet meer!!! 8) 8)
Thanx voor de knuffels :-
ICL gelukkig slaat de ab aan en gaat het weer wat beter met je :thumbup: :thumbup:
gelukkig hebben we vandaag goed nieuws gekregen (naar omstandigheden);
mijn moeder belde toenstraks, ze was vanmorgen dus in het zkh voor extra onderzoeken en uitslagen, en het was wel duidelijk dat het gezwel kwaadaardig was (wat we dus al hadden gedacht) maaaaaar 't goede nieuws is dat het er heel goed uitziet wb uitzaaiingen en zo, de kans is toch relatief klein dat er (veel) uitzaaiingen zijn dus ze wordt over 2 weken geopereerd! (16 april, 1 dag voor mijn verjaardag) Er wordt dan wel een hele borst afgezet maar daar heeft ze gelukkig niet veel moeite mee. Het kan altijd zijn dat er toch ergens uitzaaiingen zitten maar vooralsnog ziet het er allemaal positief uit :dance: dus wij zijn weer heeeel erg opgelucht hier, voor de eerste tijd iig geen grote zorgen meer… Als we komend weekend in ons bungalowhuisje zitten komen ze naar ons toe een dagje en gaan we lekker samen barbequen daar, ik verheug me er nu dubbel zo hard op :mrgreen:
En vandaag zijn mijn 2 nieuwe buikbanden binnengekomen, eentje is zowieso heel mooi (foto in het sf :mrgreen: ) maar op de andere zie je de letters bijna niet staan :wall: ik had een witte buikband besteld (opdrukkleur-keus was niet mogelijk) in de veronderstelling dat ze de opdruk wel een beetje contrasterend zouden maken. Maar nee hoor, zilveren letters… :roll: die zie je dus bijna niet, daar hebben we weinig aan! Dus ik die meid van die site gebeld en uiteindelijk kunnen regelen dat ze me een nieuwe maakt met zwarte letters, die kom ik dus showen zodra ik die ook in huis heb!
:- Jen