Hello!
kweet ef niet hoe lang ik kan typen want ons ventje zal zo wel wakker worden voor zijn fles maar nu slaapt ie nog effe… Elynn :inlove: is vandaag op het kdv dus ik heb best een rustig dagje.
Pitje thanx voor de geruststelling :mrgreen: :-
Pupke leuk, oefenen met zitten :inlove: ik kan niet wachten tot mijn ventje strakjes ook weer steeds meer gaat kunnen zoals brabbelen, omrollen e.d. (al heb ik van de andere kant zoiets van;blijf nog maar eventjes klein, je bent toch onze laatste beeb… :shifty: )
Ellen beterschap meid :hug: hopelijk voel je je snel beter, da’s echt niet leuk, met 2 kindjes en dan ziek zijn!
Wel fijn dat Yalissa het zo goed doet!! :thumbup: Fijn ook dat ze wat langer slaapt!
Marlous een dubbele proficiat nog meis!! :dance: :dance: waw al 16 wk, gaat snel!!
Enne… niks ervan, je bent geen zeurkous :naughty: je bent zwanger!! :mrgreen:
wb cb; ik heb ze idd gebeld en goeie tips gekregen, blijkbaar zat ik er met Elynn iets teveel “bovenop” wb opvoeden en ben ik iets te snel bang om mijn grenzen niet goed genoeg aan te geven en dat ze strakjes verwend raakt en zo… :shifty: daardoor heb ik de neiging om al iets teveel van haar te verwachten voor haar leeftijd :oops: zo kregen we de tip om, als we haar op de gang gezet hebben voor slecht gedrag, haar nog geen sorry te laten zeggen. Is ze nog ietsje te jong voor. Beter kunnen we er met haar over praten nadat we haar weer vd gang af gehaald hebben zodat ze haar emoties betreffende het slecht gedrag / verdriet / boosheid ook nog een beetje met ons kan delen. Verder mogen we ook iets losser zijn wb het steeds van zich af schuiven en weer terughalen van haar bord met eten. Ze is nu duidelijk bezig met het leren maken van keuzes en heeft het daar soms moeilijk mee. Dat merken we ook met het naar bed brengen (eerst geen kusje/slaapliedje willen en dan ineens weer wel) dus herkenbaar.
wb de voeding van Mylan mogen we hem 10 a 20 cc extra water erbij geven per fles als we het gevoel hebben dat hij nog niet helemaal verzadigd is na het drinken maar hij krijgt meer dan genoeg voeding (zo’ 900 tot 950 cc per dag :shock: :shifty: ) maar meneertje geeft aan dat ook wel nodig te hebben.
Er wordt er eentje wakker hier en hij zal wel honger hebben dus ik ga 'm even verzorgen :inlove:
:- Jen
Zo, ook hier mijn eerste BIB :mrgreen:
Vanochtend naar de vk geweest en alles was in orde. Kindje ligt goed en moeders doet het ook goed
Marlous, bij jou schiet het al lekker op zeg. Nog eventjes en je mag al voor je 20 weken echo. Willen jullie dan ook weten wat het is?
Ik had laatst een paar verontwaardigde reacties van mensen die hadden gevraagd of we wisten wat het werd. Als je daar dan ja op zegt, zijn ze beledigd als je het niet met hun wilt delen. Nou pech hoor, we houden het gewoon nog een paar weken voor ons.
Ellen, de slaapzak was dus een goed idee :thumbup:
Jensie, lastig lijkt me dat ook hoor. Te veel erboven op of juist te weinig en hoe met bepaalde dingen om te gaan. Misschien toch maar goed dat baby’s nog niet kunnen praten
Ha meiden!
Sproetje jippie, je eerste BIB!! :dance: nog eventjes en dan… Spannend hoor!!
ppff wat vreemd om me nu te bedenken dat dat al allemaal achter me ligt zeg. Mylan is ons laatste beebje en we hebben het heel goed overlegd samen, we zijn er heel zeker van dat er geen derde kindje zal komen. Toch weet ik zeker dat er wel een periode zal komen dat ik even afscheid moet gaan nemen van het hele zwanger zijn en het hebben van een “vers” beebje, denk niet dat ik het in mijn koppie al helemaal heb afgesloten :roll:
Ik heb gisteren het huis weer goed kunnen poetsen, Elynn was naar het kdv en Mylan heeft lekker 4 uurtjes in de box liggen pitten waardoor ik lekker kon doorpoetsen, ik vind het altijd zo’n lekker gevoel als het huis net schoon is, zo net voor het weekend. En de was die overal hangt te drogen, het is een beetje een rommelig gezicht maar dat maakt me niet uit, het ruikt heeeeerlijk!! :mrgreen:
Trouwens ef een linkje naar het topic van de meimama’s waar een paar foto’s op staan van net na de geboorte van Jitske, het dochtertje van Suus (een goeie vriendin van me, koknaam Liamama). Ik was bij haar bevalling op 2 september en heb de foto’s die je daar ziet gemaakt (trots trots :mrgreen: )
klik op de link en dan in het topic naar blz 20, en op blz 24 staat ook nog een foto van mij met Jitske die de man van Suus gemaakt heeft. Normaal vind ik mezelf absoluut niet fotogeniek maar op deze foto vind ik mezelf zelfs nog mooi op staan
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=78831
:-* Jen
Hai dames,
Hier ook van mij weer eens een berichtje :oops:.
Ben nog altijd erg moe en kan natuurlijk niet meekletsen over het hebben van een beebje, vandaar dat ik wel heb meegelezen maar niet actief heb meegeschreven, sorry daarvoor!
Zal proberen weer wat actiever te worden hier :mrgreen:.
Alles bij ons is prima, maar nog altijd veel last van buikpijn en moeheid.
Echo’s die we hebben gehad waren allemaal (eh, 2 stuks - met 8 weken en met 20 weken) goed. Ik heb de dag voor de 20weken echo een bloeding gehad, maar gelukkig bleek bij de echo dat er niets aan de hand was. De placenta ligt volgens de echoscopist extreem laag en met het midden over (liever gezegd zelfs een beetje in) de bmm. Daarbij ligt het kindje ook erg laag en drukt dus constant tegen de placenta aan en dat veroorzaakt dus de pijn. De bloeding kwam ook door de ligging van de placenta.
Met 32 weken krijgen we nog een echo om te kijken of de placenta voor de bmm weg is, anders wordt het geen natuurlijke bevalling maar een ks. Maak me daar totaal niet druk over, zie wel wat het wordt.
Verder ben ik afgelopen week begonnen met zwschapsyoga, wat me erg goed is bevallen en ik kan bijna niet wachten op de volgende bijeenkomst. Erg leuke groep, allemaal (8personen incl mijzelf) uitgerekend tussen 18 dec en 2 jan, waarbij ik nummer 3 op de lijst ben :shock:. Dan komt het ineens toch wel erg dichtbij hoor! :mrgreen:
Nou, jullie zijn ook weer bij van de ontwikkelingen bij ons!
hey meiden!
Ik had nog zo belooft om het beter bij te houden en laat ik het nog verslonsen :-s
Kan inmiddels melden dat het hier de laatste weken erg goed gaat!
ons ventje heeft een behoorlijk groeispeurt gemaakt en weegt nu 6 kilo en is 63 cm :inlove:
Kan inmiddels maatje 62 aan voor de lenge al zit het in de breedte voor geen meter want daar past ie wel 2 keer in
Spugen heeft ie de laaste 2 wkn helemaal niet meer gedaan, op een keer na dan, maar dat was mijn eigenschuld :wall:
Was in de haast vergeten om er Nutriton bij te doen en ja hij dronk maar gooide het 5 minuten daarna met een flinke boog uit :-s
Dus hij heeft het duidelijk nog wel nodig
Was hier begonnen met fruit en groenten happen maar zijn er weer mee gestopt, hij kreeg er weer behoorlijk darmkrampen en obstipatie van dat we op advies van de KA er nog even mee wachten, ach hij heeft het eigenlijk ook nog niet eens nodig
Ik ben sinds kort gestopt met voeden op verzoek, dat deed ik ook nog steeds met flesvoeding, maar hij had daardoor totaal geen ritme en ik wist niet waar ik aan toe was.
Hij kwam dan om de ongeveer 2 1/2 a 3 uur en dronk kleine beetjes,
eerte dagen was echt even vervelend omdat ik moest rekken tot 4 uur maar sinds vandaag komt hij om de 4 uur en lijkt ook wel een vast slaapritme over dat te ontwikkelen
111: Goed van je dat je, je zo “open” opsteld… tuurlijk ks zou jammer zijn, maar waar voor je het doet is veel belangrijker
En je mag hier ook gewoon over je zwangerschap praten hoor, deed ik ook toen ik nog zwanger was en daar kunnnen we inmiddels bijna allemaal over mee praten
Jensie: dat gevoel herken ik ook hoor, dat je echt even tijd voor je zelf moet vinden.
Gelukkig gaat het met de week beter
Ellen: begrijp ik nou goed dat jou meisie een spreidbroek draagd??
mandala: Wat een KT situatie voor jou nou weer! een hele dikke :hug: en geniet van je vast mooie en nieuw huis :-
Dragon: Lekker dat het beter met Liam gaat!
En inderdaad Yalissa draagt een spreidbroek, alweer 6 weken ofzo. Moeten 30 septmeber weer terug om te kijken hoe het dan staat. Ze was een twijfel geval of haar heup wel of niet goed stond.
Ze heeft er verder zelf helemaal geen last van gelukkig!
111: Jee alweer 25 weken joh. Weten jullie wat het gaat worden?
Wel vervelend dat de placenta zo laag ligt dat je er last van hebt. Hoop dat die toch even een ander plaatsje gaat vinden. Goed dat je je er verder niet druk om maakt!
Jensie: Wat een schatje van je vriendin :inlove: En je staat er mooi op hoor :thumbup: :lol:
Sproetje: Jaa een BIB!!! :dance:
gelukkig dat ze het zekere voor het onzekere nemen, liever nu als dat ze straks al kan lopen en dan evt geholpen moet worden toch?
En als ze zo klein zijn dan hebben ze we weinig erg in en lekker dat ze gewoon haar eigen ding doet
Voor jullie zal het wel even geen leuk nieuws zijn geweest?
Ik heb op mijn groep een jongetje met een spreitbroekje, als je ziet wat hij inmiddels allemaal al kan met dan ding om! Ik sta er steeds weer versteld van te kijken en vindt het ook reuze knap.
Dragon: Ik moet zeggen dat ik er weinig moeite mee heb gehad dat ze hem moest hebben hoor, ik heb hem zelf vroeger ook gehad, dus stond er niet helemaal versteld van!!
Ik had alleen zo iets…oh als ze er maar geen probleem van maakt en ze maar op haar buik kan liggen (slaapt en speelt veel op haar buik), maar dat kon allemaal en ze maakt er geen probleem van, dus was opgelucht :lol:
Hoop natuurlijk wel dat ze hem niet al te lang om hoeft, zonder dat ding tilt toch lekkerder!
Sproet, waar blijven de volgende Bibs…of ben je al bevallen :mrgreen: .
Voel je je nog goed? En vermaak je je een beetje in je verlof?
111, wat gaat het hard zeg. Je mag hier ook meekletsen zonder beeb hoor, ik vind het wel leuk om de zwangerschappen te volgen :-* .
Dragon, gezellig dat je er weer bent.
Hier is het juist omgedraaid met maten, 62 past soms nog wel in de lengte…maar alles zit strak om deze dame :lol:
Maar fijn dat hij zo lekker groeit!
En bijvoeden is toch ook nog wel snel :think: …het advies is volgens mij vanaf 6 maanden…ik wil me daar toch wel aanhouden. De darmpjes zijn voor die tijd nog niet helemaal rijp. Wij mogen over een paar weekjes beginnen…ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. We willen a la Rapley gaan bijvoeden en niet met prakjes.
Hier een druk weekend achter de rug. Zaterdag een vrijgezellendag van een vriendin. Ik had Evi mee, die zat dus op mijn rug in de drager…we gingen een workshop taarten bakken doen…was wel grappig…Ze keek haar ogen uit. Daarna nog picknicken en uit eten. Toen was het wel lang genoeg voor Evi en zijn we gegaan.
Maar ik ben trots want ze heeft haar honger opgehouden maar uiteindelijk toch wel gedronken, in het bos bij het picknicken en daarna zelfs in het restaurant tussen alle mensen en geluiden . Voor mij ook wel een overwinning om zo midden in een restaurant te voeden maar ik was al lang blij dat ze wel wou drinken.
Gister hadden we nog een dagje uit met vriends’ oma en zijn broer met aanhang en dochtertje. Dus weer een drukke dag, we gingen naar het openluchtmuseum.
Daar dus ook gevoed en gister aan het eind van de middag weer in een restaurant. Gaat goed komen met dat drinken van d’r dus :dance: .
Ze heeft gisteravond wel geslapen van 20:00 tot vanochtend 5:30 zonder voeding tussendoor dus ze was er wel helemaal kapot van (ik ook hoor), daarna sliep ze ook nog mee uit tot 11:00 uur.
Vandaag uitgeslapen dus en we doen het lekker rustig aan.
Ik zal straks even een fotootje plaatsen van de taart die ik heb gemaakt…ben er nl. wel trots op :shifty: …zelfs de bakker was volgens mij onder de indruk :lol: . Hij nam hem gelijk op de foto als inspiratie :mrgreen: .
Hey meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij.
Alles gaat hier goed, M.ar.tijn is een tevreden mannetje en groeit als kool… bij maatje 62 heeft onze knul bij veel broekjes inmiddels “hoog water” :roll: :shifty: . Ook in gewicht gaat het erg hard… (hij is inmiddels zwaarder dan 6,5 kilo :mrgreen: )…
Helaas vindt M.ar.t.ijn het nog niet nodig om door te slapen en als hij het wel doet, dan doet hij dat in het weekend… als we kunnen bijslapen :doh: . Had toch liever dat 'ie dat eens door de week ging doen .
Verder, niet veel nieuws… Heb trouwens in het SF prachtige kindjes en een geweldige echo voorbij zien komen :inlove: .
Pupke: Zeer mooie taart hoor :thumbup: en meid uieraard ook
Bijvoeden daar mag je mee beginnen als ze 4 mnd oud zijn
je mag dan diverse soorten fruit geven en/of groente geven, rijstebloem en liga 1e stap.
Ze hebben de vitamine inderdaad nog niet nodig maar het is meer het wennen om van een lepeltje te eten en de darmen te laten wennen aan vastere voedsel zodat de overgang straks met 6mnd niet te groot is.
Volgend week moeten we weer naar de KA en dan gaan we kijken of we het evt weer gaan opstarten.
En lekker dat jullie zulke lekkere dagen hebben gehad en dat het allemaal goed ging!!
ICL: Jeetje zeg M.a.r.tij.n weeg zwaarder dan L.i.am nu is
En is net 1 cm kleiner
Maar heerlijk dat het zo goed gaat, alleen een beetje jammer van de nachten nog…
@dragon wrote:
ICL: Jeetje zeg M.a.r.tij.n weeg zwaarder dan L.i.am nu is
En is net 1 cm kleiner
Maar heerlijk dat het zo goed gaat, alleen een beetje jammer van de nachten nog…
Woensdag moeten we weer naar het CB… eens zien hoe lang hij is… denk zelf dat 'ie inmiddels langer is dan 62 cm, omdat hij bij de meeste broekjes hoog water heeft

haha hier rol ik de pijpen nog van maat 62 wat een verschil he…
Ben erg benieuwd hoe groot en lang hij is…
Icl: Lekker joh dat Matijn zo goed gaat…nu hopen dat hij het doorslapen ook nog doorkrijgt :lol:
En hij groeit ook al lekker…nog even en hij is net zo zwaar als Yalissa, die was vorige week 7005 gram :lol:
Dragon: Op de potjes staat inderdaad 4 maanden, maar voor de darmen is 6 maanden beter.
Wij zijn met 5,5 maand begonnen met wat bijvoeden.
Ga even de lekkere taart van Pupke bekijken :drool:
Dit is wat er ons door de kinderarts in het VU is uitgelegd en ook het gene dat ik heb geleerd tijdens mijn opleiding
Maar ieder zijn mening natuurlijk
En bij de taart moet je zeker gaan kijken, die is namelijk erg moooooooooooooooi :thumbup:
Ik zit net op ons lijstje te kijken en zie tot mijn zeeeeeer grote vreugde dat alle dames zwanger zijn :dance: (of zijn geweest natuurlijk ;-))
Helemaal geweldig super!!! ruim een jaar later en toch allemaal gelukt :mrgreen:
@ellen84 wrote:
111: Jee alweer 25 weken joh. Weten jullie wat het gaat worden?
Jaha, een baby… :mrgreen: Geslacht is ons onbekend, vind het wel leuk om de verrassing te krijgen bij de geboorte. 't Is tenslotte toch al zo’n cadeau, dus dan ook maar helemaal een grote surprise! :mrgreen:
Al is het met kleertjes kopen wel lastig hoor, er zijn zoveel leuke dingen te vinden, maar dan wel uitgesproken stoer voor een knulletje of uberschattig voor een knuffeltante. Tot nu toe hebben we helemaal nog geen kleertjes gekocht - dat wilden we uitstellen tot ik met verlof ben maar gaan we toch maar iets eerder doen.
Voorlopig zijn we druk met de babykamer, de meubeltjes die volgende maand geleverd worden en de intake met de kraamzorg die binnenkort ook wel zal gebeuren. Er moet ineens nog een hoop gebeuren in korte tijd! :mrgreen:
Pup, ik weet het wel, maar het voelde zo als hekkesluiter zeg maar. Jullie zijn allemaal allang bevallen en dan kom ik nog eens met een 8 weken echo enzo. En daarbij komt dat ik het erg moeilijk heb met het verlies van mn papa, dus mn emoties en gemoedstoestand flipperen de hele tijd heen-en-weer. Niet iets om jullie mee lastig te vallen in ieder geval

Anyway, het lukt steeds beter om alles in de juiste proporties te plaatsen en de juiste prioriteiten te bepalen, dus ik voel me weer sterk genoeg om hier mee te kletsen! :-*
@dragon wrote:
Ik zit net op ons lijstje te kijken en zie tot mijn zeeeeeer grote vreugde dat alle dames zwanger zijn :dance:(of zijn geweest natuurlijk ;-))
Helemaal geweldig super!!! ruim een jaar later en toch allemaal gelukt :mrgreen:
Er zijn ook een aantal dames afgehaakt heh 8)

ja daar heb je gelijk in ben benieuwd hoe het met hun gaat.
Maar op ons lijstje stonden er nog een paar onderaan en dat lijstje is helemaal verdwenen toch?
Inderdaad, wel wat afhakers (Anke, Robbins en ikzelf eigenlijk ook even) maar zij die nog schrijven zijn of mama of zwanger!
Ik had nog niet op de eerste pagina gekeken, wel gaaf dat ik weer op het lijstje sta. Maar 111 je hebt gelijk hoor, zo voelde ik het ook ‘komt zij nog een keer aan’. En voor jou, het verlies van je vader hakt er dan wel in. :hug:
Anke zie ik nog wel eens met een reactie voorbij komen, van Robbins zie ik weinig, iemand anders wel?
Wij dubben hier nog even verder of we het willen weten of niet…nog drie weken om te beslissen. Nou ja, het is ‘nee’ totdat het ‘ja’ wordt natuurlijk
Marlous, wij hadden het op een briefje laten schrijven en in een enveloppe laten doen.
Wel lachen, ze likte hem heel demonstratief dicht.
Maar ze had zich de moeite kunnen besparen, de enveloppe ging dezelfde avond nog open (dus wees gewaarschuwd ).
Het was een afdruk van de echo waaruit ze dus het geslacht had opgemaakt.
Ik heb net weer wat roze gekocht, dus nu maar hopen dat het klopt