Mei stoppers 2008!!! Welkom Amy!!!!

Meiden…hieronder een kopie van mijn berichtje bij de feb-mama’s:

@Mandala wrote:

@Pitje27 wrote:
@Mandala wrote:
Meiden…ook dit nog!

Krijg net telefoon van moeder van ex…oudste dochter zou 2 weken bij hem zijn…en hij is weer omgevallen: epileptische aanval waar zij altijd zo bang voor is als ze naar hem toe moet en waar ze nu bij was! Ze zijn nu bij zijn ouders, ik ga haar zo ophalen…ben zo kwaad nu ook op mezelf (heb dit al die tijd zien aankomen, haar met pijn in mijn hart en brullend daar achtergelaten een week geleden) en nu heeft ze het weer meegemaakt!

Hij schijnt overal gebloed te hebben…mijn meiske van 6 heeft voor hem gezorgd. Gelukkig kwamen opa en oma ze ophalen en waren ze er snel bij…owwww…nu ligt kleine meid nog te slapen, die moet eerst nog drinken en dan meer dan een uur kachelen voor ik haar in mijn armen kan sluiten…ik kan ff niet meer

Nee toch. dat zij er ook nog bij moet zijn. Is natuurlijk al erg dat dit met je ex gebeud. Maar dat je meisje van 6 hier getuige van is geweest…

Als ik dit eerder had gelezen dan had ik ze voor je opgehaald.

Super lief van je! :-* Heb nu wel met zijn moeder kunnen praten, die zie ik anders nooit…en zij heeft ook het sterke vermoeden dat het weer met d.r.a.n.k. te maken heeft…mijn hoofd loopt om, maar heb gelukkig mijn schatje weer bij me. Ze is compleet losgeslagen, moet echt weer 2 dagen ‘landen’ zoals ik het noem (terug aanpassen aan ons gezin, wat wel en niet kan en vooral rustig worden, ze is helemaal hyper na een bezoek daar), en slaapt sinds een kwartiertje naast me op de bank :oops: Ze is behoorlijk van slag, maar praat er gelukkig veel over, ziet helaas ook als ze wil gaan slapen elke keer weer haar papa vallen, eerst tegen een auto en toen op de grond op de parkeerplaats bij de flat…verder zal ik hier niet teveel over schrijven, ben bang voor meelezers…hou mijn meisje voorlopig lekker hier…paps kan de boom in met zijn omgang! Eerst maar eens zorgen dat hij voor zichzelf kan zorgen, dan misschien geleidelijk weer opbouwen. Ik ga wel proberen haar af en toe een paar uurtjes naar opa en oma te laten gaan, maar ja die wonen dus ook niet in de buurt.

Ik ben op…kapot…niet alleen lichamelijk van het klussen en inpakken, maar nu ook emotioneel een behoorlijke tik gehad. Ik was er al over uit dat het niet meer in het belang van mijn dochter is contact met haar vader te hebben en liep al een week met een knoop in mijn maag omdat ik haar toch huilend daar achter heb gelaten…en krijg nu wel heel erg als een boomerang alles terug, en dat doet mij pijn, baal ervan dat ik niet eerder de juiste stappen heb genomen, doet me ook zo’n pijn om te zien hoeveel het met zo’n klein meiske doet.

Ik ben vanaf morgen off-line en hopelijk in het nieuwe huis weer snel on-line.

Meiden zet hem op: allemaal genieten van jullie kleine en grotere kids! Geniet van elk moment…geniet…geniet!!!

Slaap zacht allemaal en droom werelds!

Ik lees wel mee, maar de puf om te reageren is ver te zoeken…

Mandala: Wat erg zeg wat er allemaal is gebeurd. Dat je kleine meid dit ook allemaal heeft moeten zien. Hou haar maar lekker bij je, die warmte van jullie kan ze nu vast gebruiken. :hug: Succes met de verhuizing en rustig aan he…denk ook goed om jezelf :hug:

Dragon: :think: Oh ja ik weet het weer :lol: Leuk dat je wat van je laat horen…helaas gaat het nog niet helemala goed met Liam, maar is hij ondanks alles wel tevreden.

Sproetje: En ook kleertjes wezen shoppen??

Pupke: Heerlijk he die trotse opa en oma!! Ga even je foto’s bekijken.

Hier gaat alles goed. We hebben wel wat drukke dagen achter de rug…ik moest 3 dagen werken, allemaal vroege diensten, en zaterdag en zondag ook verjaardag. Dat ik zaterdag thuis kwam meteen op verjaardag en toen we thuis kwamen spullen ingepakt en naar m’n zus gegaan. M’n vriend ging 's avonds stappen, en ik moest zondagochtend weer werken, dus ging ik met Yalissa daar slapen en Yalissa bleef daar dan. En zondag uit m’n werk weer daar heen, want m;n neefje was jarig. Yalissa had door alle drukte heel weinig geslapen, maar wel moe op een gegeven moment. Maar gaf zich er niet aan over.

Gisterenavond ook een hele tijd met haar bezig geweest en sliep uiteindelijk om 21:45. Ze had toch wel wat last van alle indrukken dit weekend.

Later meer, ze is weer wakker :inlove:

Mandala, Hoe is het nu met je grote meid? :hug: Wat een gedoe zeg met je ex, het houdt ook niet op. :hug:

Knuffel haar maar veel. En dan ook nog druk met de verhuizing, rustig aan!

Sproetje, dat wordt krap aan met de gordijnen…maar komt vast goed. De kleine komt meestal toch pas als alles gereed is. :lol:

Ellen, heeft Yalissa weer een beetje bij geslapen? Herkenbaar hoor, ze zijn nu ook op een leeftijd dat ze alles willen zien en ontdekken en slapen kan dan wel wachten…

Hier was het mooie ritme na de vakantie ook weer helemaal weg. Gelukkig gaat het de laatste avonden wel weer goed. Ze is zelfs 2 avonden bij opa en oma in slaap gevallen zonder problemen. Gelukkig drinkt ze daar wel goed uit de borst ( liggend bij opa en oma op bed). Voor de rest wil ze alleen thuis drinken en het liefst liggend op bed, gekke meid.

Pupke: Ja hoor ze zit weer lekker in het ritme. Ze slaapt thuis wel het beste, als ik haar neerleg slaapt ze eigenlijk zo, maar bij andere gaat het met wat meer moeite en veel huilen. In wagenbak gaat het wel, maar ja nog even en dan is ze daar ook uitgegroeid.

Dat voeden op bed had ik in het begin. Maar zitten gaat nu ook prima. Soms zet ik Yalissa ook zittend voor me en drinkt ze ook :lol:

Vindt je het niet lastig dat ze alleen thuis wil drinken?

In de drukte drinkt Yalissa soms wel minder, maar drinkt altijd wel genoeg!

Ja, is wel lastig…maar ja ik kan haar ook niet dwingen. De houding maakt voor mij ook niet uit, liggend, zittend etc…maar Evi is nu gewoon kieskeurig.

Op vakantie dronk ze zelfs alleen in de caravan :lol:

Thuis drinkt ze ook wel op de bank maar soms huilt ze dan…en dan ga ik naar boven en drinkt ze gelijk.

Bij opa en oma drinkt ze nu dus ook alhoewel ze de slaapkamer daar ook wel heel spannend vindt. Maar op drukke plekken drinkt ze echt niet. En als ik dan een rustig plekje opzoek dan vindt ze het zo spannend dat ze spontaan geen honger meer heeft.

Ze haalt het daarna wel weer in dus ik probeer me er maar niet te druk om te maken, ik hoop dat het een fase is en weer over gaat.

In de wagenbak gaat Evi volgens mij niet meer slapen, ze slaapt altijd met haar armen helemaal wijd en dat past niet in de bak, we hebben nu wel een campingbedje wat we overal mee naartoe kunnen nemen. Ze slaapt ook weleens in de draagdoek als we ergens naartoe gaan.

Ellen, Yalissa alweer een half jaar. Gaat hard hoor!

En nee, nog steeds niet voor kleertjes geshopt.

Ik twijfel ook erg hoeveel ik van welke maat moet kopen.

Dus als jullie nog tips hebben…

Volgens de vk zal ze uit komen op 3300/3400 gram.

Vanavond gaan we naar een informatie-avond over borstvoeding geven.

Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

En dan dinsdag nog naar een avond in het zkh over bevallen.

Dan zijn we er zo langzaam aan bijna klaar voor.

Hoewel, die gordijnen… :think: :lol:

Ze moet toch nog maar even een paar weken blijven zitten denk ik :wink:

Mandala, hoe is het nu? Met al die drukte kun je de stress rondom je ex er natuurlijk niet bij gebruiken :hug: :hug:

Sproetje: Ik had voornamelijk maat 56 in de kast hangen…eigenlijk ook omdat ik wel een groter kindje had verwacht :lol: Yalissa schatte ze ook in op ongeveer 7 pond. Maar bij ons in de familie zijn eigenlijk alle kids wel boven de 7 pond geboren, waaronder ik zelf met ruim 9 pond, dus ja dacht maat 56 zal dan wel goed zijn. Alleen Yalissa is dus een uitzondering bij ons en was een klein poppetje van 6 pond :inlove: Kon dus makkelijk maat 50 een tijd aan. Maar 56 ging even goed ook prima hoor, gewoon beetje oprollen…werkte prima :thumbup:

En ik zou zeggen koop niet teveel, want je krijgt ook veel!!

Oh ja gisteren Yalissa een half jaar!!! :dance: Wat gaat dat snel! Liet het gisteren ook aan iedereen horen die ik sprak :lol:

Alles nog goed dames?? Het is hier wel erg stil aan het worden. :think:

Ellen gefeliciteerd met het eerste half jaar van Yalissa, wat gaat het snel!!

Hoe gaat het met de spreidbroek? Hoe lang moet ze die ongeveer dragen?

Sproetje, ben je al geslaagd voor kleertjes? Ik had hier kleertjes vanaf mt 50 en die heeft ze nog best even aangehad. Maar het gaat wel enorm hard dus ik zou niet teveel kopen. Je wast die eerste weken ook erg vaak dus is het ook snel weer schoon uit de was.

Mandala, hoe is het nu met je grote meid? Heeft ze het al een beetje kunnen verwerken?

Marloes, heb je al last van zwangerschapskwaaltjes?

Baukz, alles nog goed in Mallorca, bevalt het nog nu het zomerseizoen aan het eindigen is?

Pupke: Het is hier inderdaad de laatste tijd erg stil.

Met de spreidbroek gaat alles goed. Ze maakt er nog steeds helemaal niks van. Rollen heeft ze nu dan 2x met spreidbroek gedaan, dus doet dit eigenlijk niet. Maar ze gaat wel steeds op handen en knieen zitten,komt alleen nog niet vooruit :lol:

Hoelang ze hem nog om moet weten we niet precies. 30 september moeten we weer terug komen en dan horen we het weer.

Vrijdag eigenlijk veel te lang door de stad gelopen en uiteindelijk wel geshopt maar toch nog niet echt voor kleertjes.

We hebben in ieder geval zat rompertjes in 50-56 en 62-68.

Dus nu een paar setjes, want ik hoor inderdaad dat je ook erg veel krijgt.

Ellen, het dochtertje van mijn collega moest ook een spreidbroek. Nu heeft ze iets anders en dat hoeft alleen 's nachts.

Verder inderdaad wel stilletjes hier…

Maar over een paar dagen kom ik natuurlijk BIB-ben :smiley:

@Pupke wrote:

Mandala, hoe is het nu met je grote meid? Heeft ze het al een beetje kunnen verwerken?

Meiden, ff teken van leven: wij zijn afgelopen zaterdag verhuisd, en hebben daar nog geen i-net…op zich lekker rustig!

Ben nu in het oude huis, om mijn thuiswerkdag in te vullen. De scholen zijn hier ook weer begonnen, dus iets meer rust om me heen, wel natuurlijk vanochtend de gebruikelijke stress.

Grote meid heeft het bij vlagen nog moeilijk, kan haar slaap niet vatten en wordt vaak wakker. Verder…is het moeilijk voor haar dat haar vader sinds vorige week zondag niks meer van zich heeft laten horen, en ze niet weet waar ze dat moet plaatsen.

Ga nu aan de slag, hou ik hopelijk nog tijd over vandaag om in het nieuwe huis wat puin te ruimen…

Over 2 weken ben ik weer online (volgens ziggo dan) tot dan! :-*

Hey ladies!

Tja ik weet het… ben al schandalig lang niet meer geweest :oops: , misschien moeten sommigen van jullie ef goed nadenken wie ik ook alweer was :think: :wink: We hebben het erg druk gehad met het wennen aan de nieuwe gezinssituatie. Op zich vind ik het minder moeilijk als na de geboorte van Elynn maar het is beduidend drukker, ik heb het gevoel alsof ik steeds maar bezig blijf, ik begin nu pas heel af en toe een beetje tijd voor mezelf te krijgen waarin ik ef kan KOKen, hopelijk wordt het nu steeds meer. Ik kan niet wachten tot ik weer de tijd/ruimte heb om elke dag ef met jullie te beppen, ik mis het wel hoor hier :cry:

Ef snel een update vanuit hier;

Met Mylan gaat het prima, hij woog vorige week bij het cb 5300 gr en is al 58 cm lang :shock: hij gaat echt hard! Hij drinkt ook een goeie (nu wel helemaal over gemoeten op fles maar ik ben blij dat ik 'm 4 wk bv heb kunnen geven, het is goed zo) sterker nog; we moeten opletten dat hij niet over 1 liter per dag komt :shifty: overdag komt hij nog steeds om de 3 u (héél soms 4) voor zijn voeding en heeft per fles 155 cc en de laatste fles 's avonds 190 cc. 's nachts slaapt hij ong 7 a 8 uurtjes door dus echt netjes. eerste prikjes gehad vorige wk, eventjes huilen toen ze gezet werden maar daarna alles weer okee. Ook niet meer ziek oid van geweest, echt fijn!

Wat het de laatste tijd allemaal wel moeilijker en intensiever heeft gemaakt is dat Elynn weer vreselijke peuterpuber-buien heeft; huilen, schreeeuwen, slaan, noem het maar op… Helemaal over haar toeren, alleen omdat ze soms haar zin niet krijgt… Ik weet wel dat het normaal is voor haar leeftijd (grenzen-testgedrag) maar kan het niet helpen dat ik aan mezelf ga twijfelen soms; doe ik het allemaal wel goed…??? :frowning: Vanmiddag even cb opbellen en misschien jullie ook nog tips? We hebben al vanalles geprobeerd; negeren, streng tegen haar praten, rustig praten en steeds helpt uiteindelijk weer iets anders maar soms duurt het een uur of langer tot de bui voorbij is…

Ik probeer nu echt weer regelmatig mee te gaan schrijven, ik hoop echt dat het me lukt!

:-* :-* :-* Jen

jensie :think: :think: wie ben je nog eens :mrgreen: geintje

welkom terug.

begrijpelijk dat je even niet bent geweest.

En wat jij beschrijft is HEEL herkenbaar.

Hier ook. en ook peuterpuber (toen ik het van jou las dacht ik :doh: dat is het natuurlijk bij femke :oops: )

en het gevoel van alleen maar bezig te zijn… komt vanzelf goed… nog even (mss 2 wkn) en dan hebben ze hetzelfde ritme… en zoals je ziet ik ook 2 kids en kok er ook op los… (soms teveel :oops: )

Ellen, als ze nu al met spreidbroek kan rollen, dan kan ze het straks als hij af is helemaal goed, want zo’n spreidbroek is wel een hele hindernis.

Evi rolt nu al goed, ik moet echt opletten…ze rolt zo haar speelkleed af en probeerde laatst al mijn slipper op te eten…en de stoelpoot had ze laatst ook al te pakken :lol: .

Ze ligt af en toe ook enorm te spartelen, alleen haar buik raakt dan nog de grond, als ze die ook omhoog krijgt gaat ze er als een speer vandoor. Het is echt een vis op het droge. :inlove:

Sproetje, voor kleertjes moet je eens bij de Zeeman kijken, ik was er vandaag even en ze hebben voor meisjes zulke leuke setjes. Kost allemaal maar een paar euro. Ik heb me echt ingehouden en alleen maar wat kniekousjes en maillots gekocht, ik heb echt al zoveel en ik wil zelf ook nog wat naaien.

Mandala, doe je het wel een beetje rustig aan :hug: . Sterkte met het huis en je dochter! :-*

Jensie, leuk om weer eens wat van je te horen. Wat groeit je knul goed, super hoor!

Hier gaat alles ook nog goed. Druk met werken.

Evi oefent met zitten, vindt ze zelf heel stoer 8) . Ze wordt wel steeds drukker, vooral op de commode…dan ligt ze echt geen seconde stil. Dan ligt ze te kletsen tegen me en ik zing liedjes en dan is ze zo druk met spartelen dat die luier steeds moeilijker omgaat. :lol:

Jensie: Hehe eindelijk weer eens tijd voor ons…kan echt niet hoor zo lang wegblijven :snooty: :mrgreen:

Leuk wat van je te horen…met de kleine man gaat alles goed zo te horen.

Helaas werkt Elynn alleen niet altijd mee met de gezelligheid…hoop dat de buien snel voorbij trekken. Sorry heb geen tips ervoor :hug:

Sproetje: Ja bijna bib-ben :dance: …heb al op je gestemd dat jij als eerste oktober mama gaat bevallen :lol:

Ben benieuwd of Yalissa straks ook alleen in de nacht om hoeft, hoop het, ook al heeft ze er zelf geen last van, maar het tilt toch wel lekkerder zonder de spreidbroek.

Mandala: Rustig aan he. Ben benieuwd naar jullie nieuwe stulpje…plaats je ook mooie foto’s straks als je weer meer tijd hebt :lol:

Sterkte voor je kleine/grote meid :hug: :hug:

Vandaag wat grieperig, voel me erg suf. Vannacht ook slecht geslapen, steeds koud/warm en enorm last van m’n keel. M’n keel is nu wel afgezakt, maar nu erg verkouden en gewoon een vol hoofd, bah.

Yalissa doet het verder heel goed. Ik heb haar sinds een paar nachten een slaapzakje aan gedaan in de nacht, ze lag steeds helemaal in de hoek van haar bed, met gevolg dat ze dus meerdere keren per nacht wakker werd en voelde dan ook koud. Dus dacht laat ik eens een slaapzak proberen, misschien dat ze dan wat minder bewegelijk is…en het helpt, ze verplaatst zich wel wat omhoog, maar ligt niet elke keer helemaal in de hoek waar ze d’r hoofd dus moeilijk kan draaien en ze blijft lekker warm. Dus hoef er 's nachts zo goed als niet meer uit voor haar speen :dance: Vanochtend werd ze zelfs pas 8uur wakker voor haar eerste voeding…hoop dat ze dit ritme blijft houden!

Hallo meiden! Hier ook zo een die …ehm…even stil is geweest :oops:

En dan zit die baby van mij nog gewoon in mijn buik.

Wel heel leuk om te horen dat het met alle kleintjes zo goed gaat (met helaas natuurlijk een paar uitzonderingen).

Mandala, hele moeilijk situatie meid hoe leg je dat aan zo’n klein meisje uit?? voor jou en haar dan maar :hug: :hug:

Sproetje bijna BIB-en !! :dance:

Ik heb weer een mijlpaal bereikt, oh nee 2! Ben zaterdag 30 geworden en heb vandaag de laatste MvM flessen ingeleverd! Ik ben door de familie erg verwend vooral met baby dingetjes maar daar had ik ook om gevraagd. Alleen m’n zus zei: het is jouw verjaardag dus je krijgt iets dat alleen voor jou is (bon van onze favoriete juwelier :dance: )

Voor de rest gaat het redelijk…misselijkheid trekt wel weg maar nu veel moe veel hoofdpijn…nog niets aangekomen dat is wel weer mooi. Oh…enne…jeukende (.) (.) door de goede doorbloeding :roll: Over het algemeen valt het me een beetje tegen maar dan voel ik me wel zo’n vreselijke zeurkous :oops:

Met de kleine gaat alles goed, nog geen beweging gevoeld maar via de doptone wel gehoord dat het een hele actieve is :inlove:

Zo heb ik het nu weer een beetje goed gemaakt ???

Ellen, ben je al wat beter?

Evi gaat af en toe ook in een slaapzak, maar als ze wakker is dan komt ze met zak en al ook helemaal bovenin overdwars in haar bed uit :lol: .

Vannacht had ik hem niet aangedaan omdat het zo warm was en vannacht kwam ze om 3:30 voor een voeding…nou ja ik hoorde haar wel sabbelen maar ik probeerde het nog wat te rekken…ik had al even gekeken maar ze lag nog braaf onder de deken op haar rug. Doet vriendlief een paar minuten later het licht aan…ligt ze overdwars aan het hoofdeinde, op haar buik, hoofd richting ons…terwijl ze probeerde de bedspijl op te sabbelen :mrgreen: . Nou toen heb ik haar toch maar even aangelegd :lol: …

En een schik dat ze had :lol: , ze begon gelijk weer te lachen en te brabbelen (dat maakt heel wat goed zo midden in de nacht 8) )

Marloes, alweer 16 weken wat gaat het hard :shock: . Nog gefeliciteerd!

Gewoon lekker toegeven aan de vermoeidheid en je rust nemen. En je mag af en toe best even “zeuren”, het is niet niks dat zwanger zijn :wink: . Maar geniet er ook maar van want het is zo weer voorbij.

Marloes: Alweer 16 weken :dance: Nog even en dan ga je het ook echt voelen hoor!!! Dat is zo bijzonder vond ik.

Nog gefeliciteerd met de mooie leeftijd!!!

Pupke: Oh heerlijk he zo vrolijk en dan midden in de nacht :lol: Ging ze daarna wel weer lekker slapen.

Ik dacht gisteren, ik ga je een keer niet wakker maken voor de laatste voeding van 22:00/23:00 uur. Ze slaapt vaak heel diep en vindt het eigenlijk gewoon zielig dan. En was benieuwd hoelaat ze dan zou komen. Half 8 lag ze op bed, 20:00 was ze wakker, normaal echt nooit, maar goed, lekker even samen in het grote bed gaan liggen…erg gezellig :inlove: 21:15 werd ze toch wel moe, wilde niks drinken, dus hup in bed…huilen!!! Uiteindelijk had ze gepoept, ik had het niet geroken :doh: (verkouden), maar papa gelukkig wel, en dat is natuurlijk ook niet lekker om daarmee te slapen. Dus verschonen en nog maar een keer kijken of ze wil drinken bij me, ze was nog zo verdrietig, maar nee het was steeds hap en weer los. Dus toen een flesje thee gemaakt en dronk die zo leeg en ging heerlijk slapen, tot vanochtend 8:00 :dance: Zou toch lekker zijn als ze dat ritme aan gaat houden, alleen dan 's avonds wel gewoon slapen natuurlijk :lol:

Wow wat een lange nacht maakt Yalissa :clap: . Echt goed, geniet er maar van. Het is hier toch max 5 uur wat ze er tussen houdt.

Ze ging daarna wel weer gelijk slapen, dat doet ze eigenlijk altijd (gelukkig). En toen kwam ze vanochtend weer om 7:30, daarna even luier verschonen en dan gezellig een boekje lezen samen in bed en dan valt ze weer even in slaap tot 10:00 uur. Dus tussen de voedingen door slaapt ze wel heel goed. :lol:

Gister heeft ze wel weer eens op een andere locatie gedronken. :dance:

We waren in onze volkstuin en ze had echt dorst dus eindelijk dronk ze ergens anders dan thuis of bij opa&oma, en ze dronk ook nog eens heel goed en lang. :dance:

Ik heb zaterdag een vrijgezellenfeest (waar ik haar dus al noodgedwongen meeneem omdat ze niet uit de fles drinkt)…ik hoop dat ze dan ook goed drinkt. :pray: