Mei stoppers 2008!!! Welkom Amy!!!!

@ellen84 wrote:

ik zag gisteren een klein babytje van 2 weken en die was 3600 gram en 49 cm bij de geboorte. Toen ik dat zag kon ik me echt niet voorstellen dat Yalissa zelfs nog kleiner was. Het gaat zoooo snel!!

Vreemd he… dat dat zo snel vergeet en ze zo snel groeien…

Even snel…

Ik ben weer terug! Het was heerlijk…beetje warm…

Evi heeft het goed gedaan maar is nu een beetje van slag…en ze zit onder de muggenbulten…heel zielig :cry:

Mijn mailbox zit vol met werk…dus ik kan gelijk weer aan de slag…papa is ook al weer aan het werk…dus gelijk weer druk.

Nou ik ga Evi maar weer troosten…ik had haar net slapend in bed gelegd maar ze is weer aan het huilen… :cry:

Hier ook even snel…ook wij zijn weer terug van een weekje Noord-Duitsland! Heerlijk…vlak aan zee en super weer :thumbup:

Luxe huisje met bubbelbad, sauna en zonnehemel…en een paar vervelende meiden…ach ja, die hadden immers vakantie :mrgreen:

wij ook, maar daar houden zij natuurlijk geen rekening mee

Warmte is niet lekker voor die ukkies…en arme Evi onder de muggebulten…zielig zeg! Onze meid kan zelfstandig zitten en dat is dan ook het enige dat ze nog wil…wel makkelijk dat ze nu in de kinderstoel kan.

En verder…wil ze alles wat wij eten en drinken ook hebben! En wringt zich in alle bochten om dat duidelijk te maken. Ze doet het goed, is alleen 's ochtends veeeeeeeel te vroeg wakker (6.15 of 6.30 uur…)

Isle…vandaag jouw grote dag! Ik las elders dat er nog niks rommelt of gaande is…duimpjes draaien dat je jouw kleine uk ook gauw welkom mag heten op deze wereld!

Ik ga mijn bedje opzoeken…morgen weer vroeg dag als het aan E.lina ligt…en de 3 oudste meiden vertrekken voor minimaal 2 weken naar hun andere ouder, dus het zal hier stil worden in huis. Nog 2 weken voor de grote verhuizing en er is nog zoveel te doen…zoveel…zoveel…maar het andere huis is mooi geworden…en ik heb er zin in! Ruimte voor allemaal…welterusten meiden!

ELLEN Gefeliciteerd !!

(ik las het bij de maand-mama’s :wink: )

@Pupke wrote:

ELLEN Gefeliciteerd !!

(ik las het bij de maand-mama’s :wink: )

Ben ff snel gaan lezen wie-wat-waar…en heb het gevonden!!!

Ellen: gefeliciteerd meid! Heel speciaal je eerste verjaardag als mama! (voel je het ook zo?)

Las dit bij de augustus-mama’'s:

@faizaa wrote:

Ilse is bevallen!!!

Van een dochter!!!

Ze heet… oww vind em superrrr

LENE

Weegt 3260 kg… en 50 cm lang…

Ze heeft een super bevalling gehad…

ISLE: GEFELICITEERD MET LENE!!! :dance:

Isle: gefeliciteerd met je meisje geniet ervan…

Isle gefeliciteerd met jullie dochter!!! Lekker genieten!

En bedankt voor de felicitaties…ja alweer 25 :lol: En inderdaad de eerste keer jarig als mama!! :dance:

Even gekeken op het lijstje…SPROETJE jij bent de volgende!!! :dance:

Ilse Gefeliciteerd!!

Wat is het hier stil. Iedereen druk met de beebs, dikke buiken, babyuitset strijken… :mrgreen:

Hier alles :thumbup: . EVi heeft na de vakantie het rollen nog beter onder de knie en gaat nu de hele kamer door. Als ik haar op haar kleedje neer leg zeg ik “Start” en daarna vind ik haar ergens anders in de kamer weer terug :lol: .

En we zijn gisteravond voor het eerst weer wezen stappen (het is hier feestweek). Evi bleef bij opa en oma, we gingen weg toen ze sliep en oma belde om 24:00 uur op dat ze honger had. Ik snel terug naar hun huis, toen zat ze lekker rustig TV te kijken bij oma op schoot :inlove: . Ging helemaal goed dus. We zijn toen weer naar huis gegaan, Evi gevoed en ze sliep weer lekker in.

O, ja Evi is vandaag alweer 5 maanden!!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Pupkë: Lekker wezen stappen dus…ik heb ook mijn eerste keer weer gehad, maar dat was overdag, dus kon haar om 7uur 's avonds weer ophalen. Had melk afgekolft. Was wel erg blij haar weer te zien, maar het was ook lekker om zelf weer even wat te doen. :lol:

Isle, gefeliciteerd met de geboorte van LENE :inlove: :inlove:

@ellen84 wrote:

Even gekeken op het lijstje…SPROETJE jij bent de volgende!!! :dance:

:shock: :shock: :shock:

Ja, het begint nu wel dichterbij te komen.

Volgende week woensdag heb ik mijn laatste werkdag.

En morgen lekker vrij :dance:

Er is wel iets gaande, want ik heb voor het eerst echt zin om te shoppen.

Heb nog steeds niets gekocht… :oops:

Wel een box, kamertje etc.

Maar geen kleertjes of wat dan ook :slight_smile:

Hey meiden!!!

Zal ik me maar opnieuw voorstellen of weten jullie allemaal nog wie ik ben :mrgreen: :wink: :stuck_out_tongue:

sorry heb helaas niet terug gelezen maar het is ook behoorlijk wat.

Aller eerste natuurlijk voor de inmiddels bevallen meiden VAN HARTE GEFELICITEERD! Geniet van jullie kleine want het gaat allemaal zo snel!

Inmiddels heb ik meer “vrije tijd” gecreeerd dus ik hoop hier weer een stuk actiever aanwezig te kunnen zijn.

Hoe gaat het met jullie allemaal en de kids? En zijn er nog belangrijke dingen die ik moet weten :slight_smile:

Hier gaat het wisselend onze kleine man is, iets klein maar fijn van stuk, zeg ik maar :slight_smile:

Hij heeft inmiddels een slokdarm onderzoek achter de rug en daar is gelukkig niets meer uitgekomen dan dat we al wisten, ook is de afsluiting van maag naar slokdarm uitgebreid bekeken en die blijkt inderdaad nauwelijks te sluiten.

Het is het aankomend jaar afwachten in hoevere dit verbeterd, meestal rond het 1jaar is het probleem van zelf opgelost en in de ernstige gevallen niet, maar dat zien we rond die tijd.

HIer gaat het met ups en downs… hij heeft een maand gehad dat hij ruim 150 cc dronk en daar door ruim 1,5 kilo en 4 cm is aangekomen/geroeit!

Helemaal super!

Maar helaas is het de laste drie weken weer helemaal nopes en vandaag bij de extra controle bleek zijn groei weer te zijn gestagneerd, en drinkt hij flessen rond de 100 cc a 3 uur (slaapt snachts wel door!)

Vandaar dat er vandaag besloten is om te gaan starten met pap naast zijn gewone flessen in de hoop dat de groei er weer in komt.

Maar ondanks alles is het echt een super vrolijk, goed lachs, bijna nooit huilend en extreem bewegelijk mannetje :mrgreen:

Echt een heerlijk binkie die ondanks zijn 4 mnd nog echt baby, baby aandoet :inlove:

ondanks dit genieten we wel volop van hem en denk ik maar, er zijn ergere dingen toch?

dragon… wie was dat nog eens :think: :think:

Geintje. logisch dat je het druk hebt, heeft iedereen.

belangrijke dingen… :think: schiet me zo niks te binnen.

Aukje heeft dat ook gehad van het slechte drinken.

Zal je even de leuke en minder leuke dingen vertellen

zal het evne in een spoiler zetten, de meeste kennen het verhaal al.

Aukje is al vanaf het begin een slechte drinker en spuugde heel veel.

Ze heeft met 3 mdn in het zkh gelegen met hersenvliesontsteking, hier is ze goed van opgeknapt.

Wij lopen over wel de deur pla (ook dit wordt gelukkig minder)

Maar ivm spugen, en slecht drinken (en nu ook de hersenvliesontsteking) lopen we bij de ka.

ivm voorkeurshouding en afplatting van het hoofd bij de fysio.

CB en HAP doen we af en toe ook nog (cb via afspraken en hap ivm overbezorgde moeder die nog steeds bij moet komen van de spoedopname)

Nu uiteindelijk na veel testen enzo blijkt dat Aukje een koemelkallergie heeft en Reflux.

Zit op speciale voeding en krijgt medicijnen tegen het maagzuur.

De fysio moeten we ma weer heen en wo het cb.

Maar ondanks alles is en blijft het een hele lieve meid, doet het goed. groeit als kool. drinkt met vlagen. en heeft al een tandje.

Maar is heel rustig en tevreden :inlove:

Maar voor het drinken heb je al andere flessen geprobeerd, hier raade ze de dodie fles aan, zit een 3 standen speen op, en die gebruiken wij inmiddels ook . aukje drinkt hier veel beter uit.

Mocht je een speen van het zkh, is van Friso willen uitproberen (deze lijkt op de dodie) stuur dan maar een pb. ik heb er hier heel veel liggen heb een hele doos besteld omdat aukje hier het beste uit dronk.

Voor de rest… welkom terug. :mrgreen:

Dragon…fijn iets van je te lezen…lekker genieten van je mannetje, en vervelend dat het niet zo lekker gaat…best dubbel, maar je pikt het goed op zo te lezen.

Hier druk aan de klus, schilderen, poetsen en inpakken: over een week gaan we over en er is nog zoveel te doen. Leuk hoor een groot huis met kamers voor iedereen…dus ook veel ruimte om vies te maken en weer schoon te krijgen…komt allemaal goed, maar heb nu weinig KOK-tijd. Ben moe en heb overal spierpijn…ga lekker slapen: fijn weekend allemaal!

Pitje: jemig meid dat is ook nog alwat! voor de hersenvliesontsteking dat zal even schrikken en spannend geweest zijn!

Gelukkig is ze goed opgeknapt, heeft ze er nog iets aan over gehouden?

Logies dat je een bezorgde moeder bent!, dat zou ik ook zijn als je kind zo iets zou overkomen.

Beter 10 keer voor niets, dan 1 keer te laat toch?

Dat spugen en slecht drinken is idd erg bekend, ook wij lopen hier voor bij de KA.

Liam heeft gelukkig geen koemelkallergie, tegen het maagzuur van zijn reflux hebben wij ook wat gekregen, en dat vindt hij toch smerig… we gebruiken het al weken maar het is echt een ramp om er in te krijgen en het moet nog 2x per dag ook :roll:

hopelijk werkt de fysio en komt ze er snel achter dat de andere kant ook heerlijk kan liggen :wink:

Met het drinken heb ik allerlei flessen al geprobeerd + spenen heb hier echt een rijk assortiment staan.

Op advies van de KA gebruiken we nu sinds enige tijd de flessen van Dr Brown. Moet zegen dat deze super werken, Liam heeft hier door weinig last van lucht, dus geen grote boeren waar ook de voeding mee komt :roll: en ook na genoeg minder darmkrampen.

Van de week weer een Advent fles geprobeerd en ons jochie heeft de hele dag krampen gehad :frowning:

Maar bedankt voor je aanbod :thumbup:

Mandala: zo te lezen, druk, druk en erg druk dus :slight_smile:

En nieuw huis is altijd leuk… maar voor dat je er eenmaal inzit en alles weer een beetje bij het normale is :roll:

veel succes!

Dragon

Hersenvliesontsteking houdt ze hoogstwaarschijnlijk niks aan over. zeker weten doe je het toch nooit.

En af laat ze mij maar een overbezorgde moeder vinden… daar ben ik al aan gewend. :mrgreen:

voor het maagzuur krijg je zeker Zantac… dit heeft Aukje ook gehad, maar kon hier ook niet tegen, nu hebben we Nexium dit gaat vele malen beter (is ook een stuk duurder) maar vlg de ka werkt die het beste.

Wij hebben hier ook een hele flessencollectie, maar dr brown is mij ook wel eens verteld maar heb even afgewacht en zit nu op de dodie… maar… dr. brown zit wel in mijn achterhoofd voor het geval dat we deze nodig hebben.

en als je mannetje krampen krijgt van Advent… niet meer gebruiken.

Toevallig is een vriendin van mij net weg. dit kan via de spieren voelen waar iemand allergisch voor is.

Nou Koemelk overduidelijk, soya en kaas mag ze 2x in de week.

Geitenmelk kan ze wel tegen en ze heeft nog wat producten getest… ideaal zo’n vriendin :mrgreen:

Dragon, leuk weer iets van je te lezen. Ik vroeg me al af hoe het ging. Maar het zit dus nog niet mee met je mannetje :hug:

Gelukkig is hij er zelf wel lekker vrolijk onder.

Gaat het met je zelf ook weer beter?

Ellen, ja wel lekker om er weer even tussenuit te zijn. Paps en mams even samen op stap 8) , maar voelde wel raar. We zaten toch steeds op de klok te kijken…en elke keer op onze mobiel te kijken. M’n moeder zou bellen als ze wakker werd voor een voeding.

Vrijdagavond zijn we nog een keer geweest, ging weer goed. Opa en oma vonden het wel leuk en hebben haar ook gelijk bij de eerste kik die ze gaf uit bedje gehaald. :lol:

Sproetje, heb je al geshopt??? :wink:

Ik heb even wat foto’s van de vakantie in het sf gespamd :inlove:

Mandala, volgende week al over.

Succes met de drukte en alles wat daarbij komt kijken.

Maar wat lekker als je er straks eenmaal zit… :smiley:

Heeee Dragon :mrgreen:

Pupke, het shoppen is deels gelukt.

Morgen ga ik gordijnen voor het kamertje bestellen. Hopelijk zijn ze er op tijd (levertijd 3-4 weken :wink: ).

Verder een paar lampen gekocht, maar nog niet voor in hét kamertje.

En met de tegels in de keuken ben ik er nog niet helemaal uit. Vind het allemaal maar niks, maarja… we moeten toch iets uitzoeken… :roll:

Geboortekaartje is daarentegen wel gelukt, dus die ga ik ook bestellen.

Beetje bij beetje een stapje verder dus :slight_smile: