Mei stoppers 2008!!! Welkom Amy!!!!

@Marlous79 wrote:

Ik heb twee echofoto’s in het showforum geplaatst, klikkerdeklik

Gaaf hoor Marlous! Hoe voel je je?

Meiden, ik las bij de septembermama’s een BIA voor Smurf / Sandra!

Zet hem op meid! Ik hoop dat je al lekker aan het genieten bent van je kleine uk!!!

Marlous: Mooie echo…mooi duidelijk jullie kindje in beeld :inlove:

Ja smurf zet 'm op…wel iets te vroeg he :lol:

Oh lees net even bij september mama’s…ze is al bevallen!!!

Ze heeft een zoon TYGO!!

Smurf: GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON TYGO!! Nu lekker genieten van jullie mannetje.

Wauw wat een snelle bevalling zeg!

SUPER GEFELICITEERD MET JULLIE TYGO!!! :dance: :dance: Lekker gaan genieten nu! En voor de termijn zeker een flinkerd!

Smurf Gefeliciteerd!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zeker een flinkerd :shock: …en maar 4 uurtjes…top gedaan!!

Smurf… gefeliciteerd met de geboorte van Tygo!! :dance: :dance:

Marlous, gefeliciteerd met je goede echo :inlove:

Pupke, ik sport al een tijdje niet meer. Ik fiets nog wel iedere dag 20 minuten naar mijn werk en neem de trap naar beneden, maar verder doe ik eigenlijk niks meer.

Inmiddels ben ik bijna 14 kilo aangekomen :shifty:

Wij zijn op het moment druk op zoek naar een leuk geboortekaartje.

Vind het nog knap lastig!! :frowning:

ff kopie van de septembermama’s…

@sandraron wrote:

effe snel een up-date van smurf/sandra

tygo is opgenomen op de kinderafdeling…

zijn suikergehalte bleef te laag… hij was sloom, wilde niet drinken en was misselijk… hij krijgt nu een glocose-infuus…

Duimpjes draaien voor Tygo!

@Marlous79 wrote:

Pitje hoe is het nu met Aukje?

mag niet klagen, maar gaat eigenlijk wel goed. Moppert af en toe (zoals nu :? ) maar doet het erg goed. :dance:

Sandra [size=18]Gefeliciteerd met Tygo[/size] :dance: en dat hij maar snel opknapt.

Even een vraag voor de mama’s

Ik heb hier nog 1 pak Nutrilon standaard nr 1 (groene verpakking) staan

en 2 pakken Nutrilon Hypoallergeen nr. 2 (blauwe verpakking staan)

(nr 2 is tm dec en jan houdbaar)

Heeft iemand interesse… vind het zonde om weg te gooien…

Smurf, ik hoop dat Tygo snel weer op knapt. :pray:

Sproetje, als je gezond blijft eten krijg je het er straks ook wel weer af, zeker als je ook weer gaat sporten…komt goed…komt goed :mrgreen:

Zo verschillend hoeveel iedereen aankomt.

We hebben van de week besloten volgende week toch nog even op vakantie te gaan! :dance:

M’n ouders hebben net sinds een paar weekjes een kleine caravan gekocht en die kunnen we lenen. We hebben eerst zaterdag een feestje bij vrienden die net over de grens in Dtsl wonen (kunnen we er alvast in slapen) en dan gaan we zondag door naar een camping in de Achterhoek.

We zaten te twijfelen of we nog weg wilden…maar toch maar besloten dat er even tussenuit gaan wel lekker is. :dance:

Nu dus nog alles inpakken en wassen en boodschappen doen en nog even poetsen en en…je kent het wel. Druk druk druk dus :lol: .

Pupke: Oh lekker joh nog even er tussenuit. Dat doen jullie goed. Nu hopen op mooi weer!!

Smurf: Hoop dat Tygo snel weer opknapt :pray:

Pupke…geniet ervan ff lekker eruit!

Hier ook: koffers zijn gepakt…dakkoffer zit vol…morgenochtend de toilettassen erbij en we kunnen gaan!!!

Het weer wordt redelijk goed, de meiden hebben er zin in…huisje is superdeluxe (zonnehemel, bubbelbad en sauna)…nu zelf even afkoelen en proberen te relaxen en genieten…tot over een week! Dan gaan we weer verder met klussen in het andere huis, en op 5 september gaan we ‘over’ : het wordt helemaal naar onze zin, in onze vakantie duikt de schilder erin, dus ik ben benieuwd.

Ow ja…kleine meid beweegt achteruit op handen en knieën…en is zooooooooo trots op zichzelf!!!

Hoop dan te lezen dat het met Tygo super gaat…vind het heel leuk om nu de augustusmama’s te volgen en ook de septembermama’s, waar er gewoon al 6 baby’s zijn geboren!

Welterusten meiden!

Pupke en Mandala, veel plezier!! :dance:

Mandala, leuk om te zien hoe het geworden is als jullie terugkomen.

Wij zijn hier nog steeds met de laatste dingen bezig. We hebben de uitgerekende datum toch wel als streefdatum om (zo goed als) alles af te hebben.

Zo… hier nog geen verlof, maar in ieder geval wel weekend.

De werkweken beginnen toch iets zwaarder te worden.

Hierna nog een week van 5 dagen, dan 4 dagen en tot slot 3 dagen.

Mooie afbouw :smiley:

Nieuwtje…

Aukje heeft een tandje (nou ja in aantocht dan he… zit al een klein streepje…)

dietist ging goed… mag het niet zeggen… maarre lekker ding is het wel :oops:

mogen over 2 wkn pas beginnen met bijvoeden heel voorzichtig 1e dag halve eetlepel, 2e dag 1 eetlepel en de 3e dag 2 eetlepels en dan kijken hoe het gaat. dit ook met de groente…

en het ergste… alles moet ivm allergie vers zijn of uit de diepvries… mochten geen potjes zijn :?

maar ja overleven we ook wel… gaan wij (en femke) over naar een km dieet… (nou ja qua sommige dingen dan he)

Smurf: gefeliciteerd met Tygo!

Die septembermama’s gaan hard zeg!

Pitje, goh dat is inderdaad een hoop werk! Enne…we hebben de ogen niet in de zak he :smiley:

Zo heb er een hele week ‘familie bellen’ op zitten. Leuk natuurlijk maar ik hou niet van bellen, maar ja de meeste wonen te ver weg om langs te gaan. M’n oma heb ik het natuurlijk wel persoonlijk verteld en die zit nu helemaal te glunderen ‘ik word overgrootmoeder!’ :mrgreen:

Maar van de familie allemaal enthousiaste reacties! en ook van de mensen op m’n werk, vond ik wel erg leuk.

@Marlous79 wrote:

Zo heb er een hele week ‘familie bellen’ op zitten. Leuk natuurlijk maar ik hou niet van bellen, maar ja de meeste wonen te ver weg om langs te gaan. M’n oma heb ik het natuurlijk wel persoonlijk verteld en die zit nu helemaal te glunderen ‘ik word overgrootmoeder!’ :mrgreen:

Maar van de familie allemaal enthousiaste reacties! en ook van de mensen op m’n werk, vond ik wel erg leuk.

Leuk maar vermoeiend…

en van je oma toch helemaal geweldig dat ze zo reageert.

Marlous: Leuk zeg die reactie van je oma!! Helemaal trots dat ze overgrootoma wordt, is dit de eerste keer voor haar?

Meiden, wat is het stilletjes hier.

Zelf was ik een paar dagen niet zo lekker. Last van mijn oude kwaal… spastische darmen. Dus veel wakker gelegen van de kramp en maandag en gisteren iets eerder naar huis gegaan. Vandaag ging het gelukkig weer wat beter.

Maandag partneravond gehad… toch maar heen gegaan. Maar het masseren van mijn rug heb ik bewaard voor een andere keer :smiley:

Ze hadden beter aandacht kunnen besteden aan het wegmasseren van kramp in je kuit want vanochtend vroeg was het weer raak. Heel de dag is het nog hard gebleven. Ach ja, het schijnt erbij te horen :slight_smile:

Sproetje: Oh die kramp in je kuit dat weet ik nog helemaal…had ik ook zo’n last van tijdens de zwangerschap. Werd er 's nachts ook wel wakker van auwwwww!!

Inderdaad rustig hier…iedereen bezig met andere dingen denk.

Zo er komt hier een beetje rust en regelmaat dus ben weer eens kok aan het afspeuren en lezen.

Meiden, onwijs bedankt voor de felicitaties en gelukswensen :-* :-* :-* :-*

Ja hij had er geen zin meer in haha! Ik had totaal nog niet verwacht te gaan bevallen overigens. Tuurlijk had ik een flinke buik die door het indalen zowat op mijn knieen hing maar los van wat harde buiken niets wat maar op een bevalling duidde.

Totdat ik op 12-8 om 1 uur naar het toilet ging en opeens wel errug incontinent bleek geworden :mrgreen:

VK gebeld en idd, mijn vliezen waren gebroken met 36 weken en 5 dagen.

Ik moest naar het zhuis maar aangezien ik toen nog niet direct weeen had, ben ik nog gaan douchen, spullen gepakt, kleding en eten voor Y.uri gepakt en uiteindelijk waren we na een pitstop bij mijn schoonouders rond 3 uur in het zhuis.

Eenmaal aangekomen begonnen rond half 4 de weeen te komen om de 5 min. Meneer had dus echt zin om te komen!

Na een uur kwam er een storm van weeen om de 2-3 min. Buik en rugweeen tegelijk :thumbdown: :twisted:

Uiteindelijk werd ik om 6 uur voor het eerst getouceerd omdat ik zo’n druk voelde van onderen en had toen 4-5cm.

Een uur later zat ik op 8 en nog geen half uur later is hij geboren, onze reuze (rand)prematuur van bijna 8 pond :shock:

en 50 cm. Iedereen vroeg zich af of ik zwangerschapssuiker had of dat mijn termijn niet klopte. Maar nee, suiker was al gecheckt met 24 weken en de termijn weet ik echt heel zeker! Ik produceer gewoon reusjes met mijn kleine lijfje haha.

Ik was enorm onder de indruk want mijn eerste bevalling was drama (20 uur, weeopwekkers, ruggeprik, pomp etc) maar dit even in 4 uur tijd :mrgreen: en slechts een kleine scheur van onder.

Helaas had hij al snel een veel te lage bloedsuiker en kreeg hij deze ook niet mbv voeding onder controle. Hiervoor is hij toen opgenomen op de kinderafdeling met een glucose infuus. Uiteindelijk moest ik vrijdag naar huis en hem achterlaten :frowning: Gelukkig kregen we zaterdagmiddag het goede bericht dat hij mee naar huis mocht!

Ondanks dat hij qua gewicht behoorlijk aan de maat was zie je aan kleine dingen dat hij echt te vroeg was. Zijn huidje was tomaatrood, ogen dik en dicht nog, en overgevoelige reflexen. Zijn armen en benen zwaaien schokkerig in het rond haha.

Gisteren de echo van zijn niertjes gehad (die waren met de 20 en 30 weken echo nl licht verwijd) en volgens de radioloog zag alles er goed uit nu :dance:

Volgende week weer naar de KA en dan horen we meer.

We zijn nu in elk geval erg aan het genieten met zijn 4-en.

Smurf: Wat leuk om wat van je te horen. En heerlijk aan het genieten nu dus. Dat had je even vlot voor elkaar die bevalling…helaas moest hij een nachtje langer blijven, dat is nooit leuk. Maar nu lekker als gezin weer bij elkaar.

Echo van de niertjes ook goed :thumbup:

Nou lekker genieten hoor…ik zag gisteren een klein babytje van 2 weken en die was 3600 gram en 49 cm bij de geboorte. Toen ik dat zag kon ik me echt niet voorstellen dat Yalissa zelfs nog kleiner was. Het gaat zoooo snel!!