Mei stoppers 2008!!! Welkom Amy!!!!

pupke Evi nu al nieuwsgierig. :mrgreen:

cd zijn echte moodkillers ja… vinden we allebei, maar gezien mijn geschiedenis (en mijn wens voor een 3e) heb ik zoiets het spiraaltje ligt hier goed (in de kast :slight_smile: ) en leon laat het aan mij over… dus voorlopig niet. (doosje is ook nog niet leeg… kunt ze beter gebruiken dan weggooien :wink: )

Ben sinds gisteren weer ongi… mag niet klagen na precies 5 mnd.

Pupke: Dus een gezellige avond gehad en Evi vond de nacht tour ook erg leuk in de bakfiets :lol:

Hallo allemaal, dar ben ik weer even.

Allereerst natuurlijk Jensie en ICL GEFELICITEERD !!!

Wauw, wat worden er veel jongens in deze groep geboren! Of is dat mijn verbeelding? :think:

Ik ben een tijdje stil geweest, want lekker op vakantie in Italie (Gardameer). Ben wel erg misselijk geweest, nadeel van vakantie is dat je ook echt alles voelt wat er in je buik gebeurt, voordeel is wel: tijd genoeg om te slapen! Vind het nog steeds ongelooflijk maar er schijnt toch echt wat te groeien in mijn buik. Woensdag weer naar de vk en vrijdag de eerste echo! En dan ben ik dus al ruim 11 weken zwanger… echt een raar idee. Hoop natuurlijk dat alles goed is… :pray:

Nou dit was effe ego, moet nog wel een beetje bijlezen maar dat gaat me echt niet allemaal meer lukken.

Maar het is toch wel goed als ik hier een beetje blijf schrijven? Ik heb me aangemeld voor de februari 2010 mama’s maar die hadden in een dag 3 pagina’s vol geschreven :shock: Dat kan ik echt niet bijhouden…

Marlous: Tuurlijk mag je mee blijven schrijven…we willen alles weten hoe jou kleintje groeit en zometeen natuurlijk de eerste mooie echo foto’s :inlove:

Lekker joh naar italie geweest…dat is ook echt ons land. Dit jaar overgeslagen, maar volgend jaar gaan we echt weer :lol:

Pitje, wel even spannend bij jou zeg!! :wink:

Ik denk dat wij eerst ook maar aan de cd’s gaan. Het is meer het gevoel dat ik minder vind dan dat we er onze stemming door laten beinvloeden.

En ik ben toch wel erg blij dat ik van de hormonen van de pil verlost ben.

Maar vijf maanden is best lang toch of hangt dat ook samen met het geven van BV?

Marlous, spannend vrijdag de eerste echo. Ik zal duimen dat alles goed is!!

Het kamertje staat en qua ruimte komt het prima uit. Nu de rest van de spulletjes nog.

Vanavond mijn tweede pufgymles gehad, maar ik vond er niet heel veel aan. Hoop gezeur en geklets. Ach, ik pik gewoon mee waar ik wat aan denk te hebben. Over twee weken partneravond, ik ben benieuwd :smiley:

@Sproetje wrote:

Maar vijf maanden is best lang toch of hangt dat ook samen met het geven van BV?

nope heb maar 2 wkn bv gegeven..
bij femke was ik precies na 2 mnd weer ongesteld.

wij hebben net contact gehad met de ka… en aukje heeft dus (dit is waar ook de ka op gokt) een kma, nu moeten we naar de dietiste voor bijvoeding, dit moet allemaal stap voor stap.

We krijgen nu een machtiging voor de verzekering dat we de voeding vergoed krijgen.

krampen kan van de medicijnen zijn, dus al met al toch nog behoorlijk gerust gesteld.

@Pitje27 wrote:

wij hebben net contact gehad met de ka… en aukje heeft dus (dit is waar ook de ka op gokt) een kma, nu moeten we naar de dietiste voor bijvoeding, dit moet allemaal stap voor stap.

We krijgen nu een machtiging voor de verzekering dat we de voeding vergoed krijgen.

krampen kan van de medicijnen zijn, dus al met al toch nog behoorlijk gerust gesteld.

Janneke…fijn dat je nu eindelijk een beetje duidelijkheid hebt over Aukje (en dat de verzekering de dure voeding vergoedt!)

Hier moe, moe, moe…maar het klussen in het nieuwe huis begint op te schieten: woonkamer, kelder en zolder zijn praktisch af: morgen Ikea overvallen!

Heb verder niet bijgelezen meiden…ben al een week zwaar verkouden, kleine meid zit in een sprongetje en is best lastig, grote meiden zijn nu ook 3 weken hier…maar vandaag door lief verwend met een mega bos bloemen…omdat we vandaag 2 jaar samen wonen! :inlove:

Pitje: Eindelijk duidelijkheid dus en gelukkig wordt het vergoedt! Kan ze er nog overheen groeien?

Mandala: Lekker dat alles opschiet in het huis. En beterschap :hug:

Net met Yalissa bij de orthopeed geweest, omdat er op de foto’s een lichte afwijking te zien was. Waarschijnlijk heeft ze heupdysplasie, hier wordt nu ze nu ook voor behandeld. Ze moet nu eerst 2 maanden een spreidbroek aan en dan moeten we terugkomen om te kijken hoe het er dan voor staat. Tot nu toe maakt ze er niks van en is ze er net lekker mee in slaap gevallen. Hoop dat dat zo blijft :pray:

Pitje, maar uit de KMA test was toch negatief? :think:

Mandala, beterschap :hug: !

Ellen, spreidbroek is even vervelend maar gelukkig zijn jullie er snel bij, ze is nu nog zo klein dat ze er weinig van zal merken. Veel blijven dragen in de draagdoek nu, dat is echt een goede houding voor de heupjes.

Gistermiddag hebben we weer even de boel de boel gelaten. Lekker met de bakfiets naar het centrum, er was braderie en we hebben nog lekker op een terrasje gehangen.

Alleen het voeden lukt dan niet zo goed, ik had wel even gevraagd of ik boven mocht gaan zitten ( is onze stamkroeg dus dat was geen probleem en daar is het even rustig)…maar dan vindt ze het veel te spannend en drinkt nauwelijks :lol: .

Ze was weer voorbeeldig, gisterochtend werd ik wakker omdat ze zo vrolijk lag te spelen, de hele dag heeft ze geen kik gegeven en overal nieuwsgierig bij meegekeken (vanuit de draagdoek) en 's avonds ging ze ook weer zonder problemen slapen. Zoals het nu gaat mag het dus wel blijven gaan, ze is zo lief en vrolijk :inlove: .

Pupke: Ja inderdaad lekker in het draagdoek, goed voor de houding. Moet wel oefenen met de spreidbroek aan denk ik, want de benen kunnen nu niet bij elkaar en dan erin, dus zal wel iets klungeliger gaan, maar komt ook wel goed.

Lekker dat Evi zo lekker gaat. Hihi en dat slecht drinken als er zoveel te zien is in de omgeving ken ik heel goed. Heeft Yalissa ook last van, ach dan maar af en toe een paar slokjes, krijgt ze uiteindelijk ook wel genoeg binnen :lol:

@Pupke wrote:

Pitje, maar uit de KMA test was toch negatief? :think:

ze heeft wel gereageerd met de km, alleen toen ze de km vrije kreeg kan het zijn dat er een griepje in de weg zat.
En daardoor zijn we nog een keer (dit maal thuis) gaan testen en ze is nu gewoon veel rustiger, liever en heeft niet meer zoveel krampen (krampen kan ook aan de medicijnen liggen)

vlg wk moet ik naar de dietiste en krijg dan wel uitleg hoe het verder in het werk gaat.
Zal moeten beginnen met de meest allergievrije groentes en fruit en met 9 mnd zien we weer verder (teminste ik denk dat het zo zal gaan)

Even iets anders...
Had hier op kok meegedaan met de internetspeurtocht....
Ik heb nog gewonnen ook :dance: een pluis en muis boekje...

Hee Pitje, leuk dat je wat gewonnen hebt :mrgreen:

Ellen, hopelijk doet de spreidbroek snel z’n werk. En zolang ze zo klein zijn, hebben ze er gelukkig weinig erg in. Af en toe meer praktisch gezien dat het lastig is inderdaad.

Gisteren was ik weer voor mijn apk. VK vond dat ik een mooie buik had voor 32 weken en nu moet ik voortaan om de week komen. Vind ik wel wat veel, maargoed.

Vanmiddag lekker een middagje vrij. Hoewel het qua temperatuur om mijn werk beter te doen was. Ik ga dus maar weer gauw naar beneden, kom dit weekend nog wel even meer buurten hier :smiley:

Hoi dames,

Kom even melden dat de 20weken echo super was. Alles is precies volgens het gemiddelde, alleen de buik van beeb is wat dikker dan normaal :zzz: maar valt nog ruim binnen de norm. En het heeft mijn neus!!! :inlove:

Met 32 weken krijg ik nog een echo, want mn placenta ligt nu voor de opening van mn baarmoedermond en dat is natuurlijk niet helemaal zoals het moet, maar er kan nog van alles gebeuren dus niets om me zorgen over te maken.

Beeb beweegt erg goed, Matthijs heeft het gisteren voor het eerst kunnen voelen :inlove:

111: Ja wat lekker een mooie echo :dance: :inlove: En weten jullie wat het gaat worden??

Hoop dat de placenta nog even een mooier plekje gaat bedenken :pray:

Marloes, Hoe was de echo??

Gezellig hoor als je mee blijft kletsen, ik vind het wel leuk om de zwangerschappen te blijven volgen.

Pitje, oh oke. Zou wel fijn zijn als jullie nu eindelijk weten waar jullie aan toe zijn.

Sproetje, je hebt ook een mooie buik! Sport jij nu ook nog steeds? En 32 weken al :shock: wat gaat dat toch elke keer snel.

111, wat leuk dat Matthijs het nu ook heeft kunnen voelen, bijzonder toch. Is hij er ook blij mee dat de kleine jouw neus heeft :wink: .

Ellen, ja in de doek doen wordt even oefenen met spreidbroek :think: …maar gaat vast lukken. Ik oefen nu met rugdragen. Gaat al best goed, knopen is wel wat moeilijker op je rug en ik begin op het bed met Evi tegen de kussen aan :shifty: …alleen een beetje jammer dat ze elke keer mijn rug onder spuugt terwijl ik gebogen hang :roll: :lol: . Maar vandaag zijn we zo naar de supermarkt geweest en heeft ze er ook nog even in geslapen. Wel handiger zo omdat je nog wat meer je handen vrij hebt.

En ze slaapt :zzz: alweer. Ze wil echt tussen 18:30 en 19:00 naar bed nu. Ze krijgt net als d’r moeder jeuk op haar rug als ze moe is, wrijft in haar oogjes. Dan hup naar boven, pyjamaatje aan en nog even drinken. Boekje lezen, liedje zingen en :zzz: :zzz: Echt voorbeeldig… :pray: dat het zo blijft want het is wel lekker om de avond voor jezelf te hebben.

Pupke, wat een modelbaby! Zo willen we ze allemaal wel hebben :smiley:

Ellen, net wat Sproetje zegt: het is lastiger voor jou dan voor Yalissa! Hoe gaat het nu met haar?

Sproetje gefeliciteerd met je mooie echo! wat gaat dat hard…

Het gaat bij mij ook al zo snel, morgen 12 weken! En de echo was ook helemaal goed, de echoscopiste was nog geen drie seconden bezig of daar was onze kleine frummel, met een kloppend hartje en zwaaiende armpjes en beentjes :dance: :dance:

Dus ik ben helemaal blij en nu is het toch wel heel erg echt geworden. Dit had ik wel even nodig om het realistisch te maken. Je voelt van alles maar ja je twijfelt toch… maar dat is nu wel voorbij.

Ben dus één dag vooruit gezet nu uitgerekend op 22 februari. Tja en dan nu aan het regelen he, allemachtig wat moet je aan veel dingen denken :roll:

Nou ja wel heel erg leuk natuurlijk.

Pitje hoe is het nu met Aukje?

Oh wou ik nog vertellen…de echoscopiste had een leuke verspreking!

Ze ging kijken of het er één of twee waren (of meer he) en toen zei ze dit:

'ga ik van links naar rechts, dan zien we er 1 en ga ik van boven naar beneden dan zie we de ander

:shock:

waarop mijn man en ik even waren van huh??

ach nee zegt ze, dat bedoel ik niet, ik bedoel dezelfde van de andere kant

Hebben we wel even om gelachen later (maar stiekem wel blij dat het er maar 1 is )

Marlous: Haha als ze het op die manier zegt zou ik ook even denken…huh 2 :shock: :lol:

Yalissa maakt van de spreidbroek nog steeds niks! Ook niet als ik hem om doe of wat dan ook :dance: :thumbup:

Pupke: Ja rugdragen deed een vriendin van mij ook wel. Heb het eigenlijk nog niet geprobeerd. Dat spugen zou Yalissa ook wel doen, hefet ze namelijk wel geregeld dat ze nog even een mondje terug geeft, helemaal met dat gehobbel :lol:

Ik heb twee echofoto’s in het showforum geplaatst, klikkerdeklik