Mei stoppers 2008!!! Welkom Amy!!!!

Jeeeeeeeetje zeg wat spannnend.

Ik ga het topic bijhouden hoor!!!

Ga je morgenochtend weer testen???

@zonnetje01 wrote:

Jeeeeeeeetje zeg wat spannnend.

Ik ga het topic bijhouden hoor!!!

Ga je morgenochtend weer testen???

overmorgen morgen zitten de winkels dicht, en overmorgen moet ik toch naar de winkel.

Zijn jullie morgen alle winkels dicht???

Jeetje nog een dag langer in spanning…

Had het inderdaad al gelezen Pitje! Spannend hoor!

Ben benieuwd!

Waaaaaaaa spannend!!! Je kan toch wel ergens een test krijgen op maandagochtend :think: Ik heb er volgens mij hier nog 2 liggen :lol: Had er toen meteen een paar gehaald, omdat ik toen dacht, laat ik er maar meteen meerdere meenemen anders sta ik straks elke maand bij de drogist…alleen het was meteen raak, dus ja heb alvast reserve!!

Nou hou het goed in de gaten!

Ellen, heeft Yalissa bij je vriend wel goed gedronken?

Wel stoer hoor dat hij zo met zijn dochter op stap gaat. Neemt hij dan een flesje mee om in de stad te geven?

En heb je lekker mogen uitslapen?

Pitje, ik had het al gelezen. De kans lijkt me niet erg groot als jullie het met cb gedaan hebben. Spannend hoor!

Misschien dan toch maar het spiraaltje laten plaatsen??

Ik zou er echt nog niet aan moeten denken om weer zwanger te zijn. Pff, eerst maar eens genieten van Evi.

Jens, lieve foto :inlove: ! Hier wordt Evi ook nog veel gedragen, eigenlijk altijd als we weggaan. Ik gebruik de kinderwagen alleen om in de tuin te slapen of als we ergens naar toe gaat waar ze moet slapen. Ze vindt het zo leuk om lekker wijs mee te kijken.

En wat een lekker tevreden mannetje!

Heb je een lekker weekend gehad bij de trotse oma! :wink:

Evi kan de ppppppp. Ha ha, papa oefende met paaaapaaaaaaaa. Maar ze kan alleen de pppp, nou ja ze maakt meer een geluidje alsof ze een scheetje met haar lippen maakt. :lol: Maar ze is druk aan het oefenen, vanochtend ook weer,wordt ze wakker en horen wij haar even later pppp geluidjes maken in haar bedje. :lol:

Hee meiden,

Wij zijn weer terug!

Even lekker saampies ertussen uit geweest, hoewel we helaas ook veel regen hebben gehad. Maarja… ondertussen gedaan wat zwangeren zoal doen, oftewel fietsen, wandelen en zwemmen.

Het was lekker rustig in het hotel, dus het zwembad hadden we praktisch voor onszelf. Nu nog een weekje thuis.

Eindelijk met de babykamer aan de slag. Daar hebben we ons nog totaal niet mee bezig gehouden. Dus zo eens wat uitzetlijstjes bekijken.

Kloppen die dingen een beetje??

En Pitje… misschien al op voor nr. 3 begrijp ik? Heb je al een nieuwe test gedaan?

Vanavond heb ik de eerste keer zw.gym… ben benieuwd.

:-*

Pupke: Ook bij papa ging de fles met een strijdt erin. In de stad ging het wel, even protesteren en toen wel wat gedronken. Hij had inderdaad fles mee in zo’n klein flessen tasje met koelelement erbij :lol:

Maar eigenlijk is het gewoon drama…het ging daarvoor ook weleens met heel veel commentaar, maar dronk uiteindelijk wel redelijk en de 2de fles ging bijna altijd gewoon goed, omdat ze dan echt wel honger had.

Dus ben benieuwd hoe het van de week weer gaat!

Pff, moeilijk hoor Ellen. Hier hebben we het vandaag ook weer geprobeerd. Maar ze was al wat hongerig (al laat ze dat niet zo duidelijk merken…en ik was een beetje druk met werk), papa eerst proberen en daarna ik. Maar ik deed het een beetje dom want ik dacht haar na een beetje borst de fles voor te kunnen houden. Nou toen was het echt drama, huilen huilen…ze was echt boos. En ik beetje verdrietig…ook stom van me natuurlijk…voelde me helemaal schuldig. Het duurde best lang voordat ze toen weer wou drinken, ze was echt overstuur.

Denk dat ik die fles maar in de hoek gooi :? . Dan maar alleen weg met haar of anders niet. Jij hebt die keuze natuurlijk niet, lijkt me nog moeilijker :hug: . Gelukkig is ze nu wel wat ouder en haalt ze het later wel weer in.

Sproetje, welkom terug!

Heb je geen lijstje van de kraamzorg? Die kloppen meestal wel, winkels willen toch meer verkopen en zetten er extra dingen op. Hydrofieldoeken en spuugdoekjes kan je wel het dubbele aantal van halen, daarvan heb je er aan 6 echt te kort.

En kruiken gebruik je maar heel kort (als het goed is), dus als je die van iemand kan lenen zou ik dat eerder doen. Verder weet ik het zo even niet, als je vragen hebt moet je maar even laten weten.

Ging je nou voor bv? Dan kan ik je echt het boek “borstvoeding” van Stefan Kleintjes aanbevelen. Als je het wilt geven kun je je beter goed ingelezen hebben, helaas krijg je niet altijd de goede adviezen. En mensen om je heen staan ook vaak met goed bedoelde maar foute adviezen klaar. In je onzekerheid als kersverse moeder kan je dan wel wat goede informatie gebruiken.

Hoi!

Ik reageer vanavond even meer.

Gister babykamer opgehaald en die gaan we straks denk ik in elkaar zetten.

Pupke, ik wil inderdaad bv gaan geven. Heb me tot nu toe alleen opgegeven voor een informatiebijeenkomst. Moet me sowieso nog gaan verdiepen in het hele babygebeuren… :shifty:

Sproetje: Lekkere week gehad dus. En nu alles voor de baby regelen. Staan de meubeltjes al in elkaar?

En alles komt vast wel goed…ook als je je niet over in hebt verdiept, gewoon op gevoel doen :lol:

En alles komt vast wel goed...ook als je je niet over in hebt verdiept, gewoon op gevoel doen

Jaaa, dat moedergevoel is heel belangrijk :lol: . Maar in je onzekerheid als kersverse mama met allemaal goedbedoelde adviezen van mensen langs de zijlijn...wordt dat gevoel soms wel eens aan het wankelen gebracht :wink: .
Ik vond het heeel belangrijk, ik vind voeding altijd wel belangrijk en vind het ook heel interessant hoe het allemaal werkt...dus ik heb me er erg in verdiept, ben er misschien een beetje in doorgeslagen...ik droomde er zelfs over :roll: :mrgreen: .
Ach ja....ik vind het zo zonde als het mislukt door een foute start. Het is zo gezellig en leuk om bv te geven en met een beetje kennis ervan heb je al een veel grotere kans om het te laten slagen.

Sproet, waar blijven de foto's van je jurk...van de babykamer......en van je buik!! :-*

Pupke: Hihi al die voorbereidingen hebben goed geholpen :thumbup:

Hier heel weinig voorbereiding gehad, wel wat gelezen op het forum en wat dingen gehoord van een vriendin en toch is het goed gegaan :dance:

Ik had zoiets we zien het wel, maakte me er ook niet al te druk over, maar ben nu toch wel heeeeel blij dat het gelukt is hoor :inlove:

Ja. ligt ook een beetje aan je eigen instelling. Als ik naar mijn zus toen keek…die was super onzeker…helemaal bang voor het eerste moment dat ze alleen zouden zijn met een baby. :eh:

Dat hadden wij helemaal niet, alles voelde heel natuurlijk en ging ook gelijk goed.

Maar er zijn er zoveel die staken met de bv omdat ze bijvoorbeeld denken dat ze niet genoeg hebben terwijl dat vaak helemaal niet zo is. Van de 10 van zwangerschapsgym was ik bijvoorbeeld na 2 maanden nog de enige die volledig bv gaf (en ook de dochter die het hardst was gegroeid :lol: ).

Of wat ik hier laatst las, dat een huisarts het advies geeft om alle bv af te kolven en aan te vullen met rijstebloem omdat haar voeding wel niet voldoende zou zijn :wall: . Zulke slechte adviezen en dat van een arts :shock:

Vind het daarom helemaal niet gek om zelf ook een beetje ervan af te weten. Er worden zoveel foute adviezen gegeven, niet alleen door vrienden maar ook door medici en soms zelfs de kraamzorg.

Pfff… wat een werk zeg. En ik heb alleen assistentie verleend, maar toch giga pijn in mijn heupen nu. Kamertje is bijna af… alleen de laatjes van de commode nog, maar mijn man ( :inlove: ) is trainen dus dat wordt denk ik morgen. Tenzij ik me straks niet kan beheersen, maar lijkt me niet verstandig.

Morgen nog wat boodschappen en klussen doen en dan gaan we vrijdag een dagje zeilen in friesland :dance:

Of zaterdag als de voorspellingen dan beter zijn, maar dat moet ik nog opzoeken.

Oh… en foto’s. Ik zal eens kijken zo!

Edit: 3 nieuwe foto’s in sf :smiley:

Ellen…hoezo flesje met strijd erin? :think: Een flesje bv krijgt ze toch ook als ze aangeeft honger te hebben…en ik zou zeggen: wil ze niet dan niet.

Hier een meisje dat flesjes niet super vind, maar wel drinkt als ze honger heeft (nu op een werkdag van mij 3 keer 160cc). Als ze mij dan 's avonds weer ziet haalt ze de schade weer in :dance:

Ik heb me ook nooit erg in bv verdiept: zoek wel antwoorden op internet als ik ergens tegenaan loop. Heb soms ook het idee dat ik ‘minder’ heb, merk dat mijn (.)(.) niet meer overvol lopen en ga dan twijfelen…maar als ik zie hoe vrolijk en tevreden ze is en lekker groeit…is die twijfel spontaan weg :dance:

Ze probeert hier trouwens zich steeds op te trekken tot staan: pootjes er stevig onder en vanavond stond ze zelfs terwijl ik maar 1 handje vasthad! Ze grijpt alles om zich heen…trekt alles naar zich toe en vooral ook zichzelf overal naartoe. Heel beweeglijk, die beentjes: geen moment stil. Maar heeft ws wel waterpokken…niet veel, maar het heerst op KDV en sommige rode bultjes zitten er al best lang (dacht eerst dat het mss muggebulten waren, maar dat is het niet)

Ga nu slapen…heb al 2 dagen achter elkaar gewerkt, morgen dag 3 en dan vakantie! Ben mega-verkouden…niet fit. Maar morgen BBQ met entertainment, dus wordt gezellie (ook eerste keer dat kleine meid alleen morgenochtend live drinkt en dus zelfs op een flesje bv zal gaan slapen…ik ben benieuwd!)

Welterusten meiden!

Heb ik net een heel stuk getikt, is het opeens weg :?

Mandala: Ze krijgt inderdaad de fles bv als ze het aangeeft, maar dan krijgt ze de fles in d’r mond en is het dus krijsen! Uiteindelijk drinkt ze zo’n 30 tot 60cc. En is dan wel weer even tevreden. Voorheen dronk ze deze hoeveelheid als het ontdooide melk is, maar heb er nu steeds voor gezorgd dat ze verse melk krijgt, want dan dronk ze altijd wel tussen de 90 en 110 cc. Maar nu dus niet. Gisteren ging het wel iets beter, dronk wel maar 60 cc, maar niet zoveel strijdt erom.

Dat optrekken tot staan heeft Yalissa 2 weken geleden voor het eerst gedaan aan m’n handen. Dan ligt ze op haar rug en ging ik voor haar zitten en dan trok ze zich altijd op tot zitten, maar 2 weken terug ging ze er meteen achteraan staan :shock: Zat echt whaaaahhh wat ga jij doen!! :lol:

En mijn (…) lijken ook weleens erg leeg, heb dan ook weleens hmmm zit er nog wel wat in. Maar ja ze is tevreden en ik drink dan gewoon wat meer oud bruin :lol:

Sproetje: En heb je je kunnen beheersen met de laadjes?

Ik weet nog dat bij ons 3 laadjes niet goed waren en het blad van de commode, dat werd toen gebracht toen ik volgens mij 36/37 weken was. En ja ik kon me niet inhouden en heb dat meteen allemaal maar in elkaar gezet :lol: Alleen het blad erop tillen kreeg ik toch niet helemaal voor elkaar, omdat het in meerdere schroeven moest vallen, dat was toch iets te zwaar…wel geprobeerd natuurlijk, maar lukte niet :oops:

Pupke: Ja zulke adviezen snap ik ook niet hoor! Ik heb een vriendin die is echt helemaal van de bv, heeft zich er ook volledig in verdiept. Dus als er iets was geweest, had ik haar er wel bij geroepen…maar het ging allemaal gewoon. Onzekerheid helpt ook niet mee denk ik, was ik gelukkig niet!

Mandala, bijna vakantie!! :dance:

Ellen, ik was toch behoorlijk gesloopt dus ik ben netjes overal vanaf gebleven. Kwam misschien ook doordat hubby thuis kwam op het moment dat ik net aan het twijfelen was of ik het wel of niet zou doen. Ben ook zo’n eigenwijs geval :mrgreen:

Dus ‘as we speak’ gebeurt het nu alsnog (met Hazes op de achtergrond).

Gaat helemaal goedkomen!!

Pupke… test was negatief, maar wil toch geen spiraaltje laten zetten (durf het niet en heb nu zoiets je kunt de 1e 3 mnd alles verwachten van heel heftig ongesteld tot spotting en dan moet deze over een jaar ofzo er weer uit laten halen en dan duurt het weer voordat het lichaam eraan gewend is

(mijn lichaam reageert heftig op hormonen) dus wil het voorlopig niet, maar miss dat ik over n mndje ofzo er wel aan toe ben.

Maar precies 5 mnd na de bevalling ben ik toch spontaan ongesteld geworden.

Pitje, Ik had al gelezen dat de test neg. was, wel beter voor je lijf denk ik. Over een paar jaartjes dan maar weer.

Ik hou ook niet van extra hormonen in mijn lijf en heb een spiraaltje zonder hormonen, een koperspiraaltje. Die verstoord je cyclus niet, dus je hoeft ook niet weer te wennen als je hem eruit laat halen. Ik had deze voor Evi ook en beviel goed, na het eruit halen ben ik nog 1x ongesteld geweest en toen was het gelijk raak. Ik vind het wel een fijn idee als er niets is dat mijn cyclus verstoord. Cd’s is hier echt een s*xkiller, vinden wij beide echt helemaal niks :hand: .

Spiraaltje plaatsen is even minder fijn maar daarna heb je er geen omkijken meer naar en dat vind ik echt ideaal. Mijn cyclus is hier nog niet op gang (geef nog bv) en ik hoop dat hij ook nog wel even wegblijft :pray: .

Sproet, is het gelukt met de babykamer? Alles helemaal zoals je in gedachten had?

Ellen, hier voelen de (.)(.) af en toe ook wel wat minder vol…maar in het begin had ik gewoon veels te veel slagroom nu is het volgens mij wat beter op elkaar afgesteld. Maar ze is nog steeds bijna altijd tevreden met maar 1 kant.

En Yalissa wil al staan :shock:, goed hoor :thumbup: . Ik Probeer ook weleens of Evi zich op wil trekken (vanaf liggend naar zittend), kan ze volgens mij al makkelijk maar ze doet het gewoon niet :lol: . Ze trekt dan gewoon haar rug hol en schuift een stukje naar onder.

Gister rolde ze wel weer een paar keer, zelfs van rug naar buik.

Mandala, Elin.a dus ook al heel beweeglijk en ook al zo snel met optrekken :thumbup: . Wat gaat het hard nou he!

Zielig de waterpokken :hug: , heeft ze er zelf ook last van?

Gaan jullie nog weg met vakantie of zijn jullie druk met de verhuizing?

We waren gistermiddag met de bakfiets bij mijn ouders, mijn zus was er ook met de kleine dus we waren gezellig blijven hangen. Toen we naar huis gingen was het al 23:30. Evi had lekker liggen pitten in de serre op een kleedje, ging prima.

Ik heb haar dik aangekleed en er zit een huifje (tegen zon en wind) op de bakfiets dus ze zat beschut, van mijn draagdoek nog een extra dekentje gemaakt en zo gingen we door de nacht. Nou ze vond het heel spannend :mrgreen: , volgens mij dacht ze “hier moet ik bij zijn”. Ze hield de hele weg haar ogen open, was zo schattig gezicht. Die kleine oogjes die het allemaal wilde volgen midden in de nacht :inlove: .