Nee enveloppen ga ik niet aan beginnen! Heb als zo’n moeite met een pak koekjes laten liggen :drool:
Dan kun je zo’n envelop toch niet dicht laten??? :shock:
Heb overigens wel een gevoel erover, namelijk een jongetje, maar ja ik ken mijn ‘vrouwelijke intuitie’ die is over het algemeen zeeeer ondermaats
Sproetje, ik had dus iemand op zwangerschapsgym waarbij het niet klopte :shock: . Er was bij meerdere echo’s gezegd dat het een meisje was. Ze had gelukkig op het laatste moment toch ook nog een neutraal pakje in de vluchttas gedaan…anders was zijn eerste pakje een roze geweest :lol:
De kamer had ze gelukkig wel neutraal omdat ze ook pas heel laat konden zien wat het was (beeb hield beentjes bij elkaar), maar kleertjes kon ze dus iemand blij mee maken.
Weet je Marlous, het is gewoon extra moeilijk omdat er op dit moment zoveel nieuwe dingen in je leven gebeuren - positieve test, eerste echo, kloppen van het hartje horen enzovoorts. Dat maakt dat het verlies extra wordt benadrukt. Want het eerste dat je doet als je iets leuks te vertellen hebt, is iedereen bellen - mn zus, moeder, schoonouders, vriendin…maar dan blijft er zo’n gat over omdat je altijd weer het nummer van je vader wilt bellen, maar ineens het besef komt dat dat niet meer kan.
En juist omdat je zo blij bent, voel je weer hoe jammer het is dat hij er niet meer is en vraag je je af waarom hij nou niet nog een paar maandjes extra mocht blijven - maar als je dan bedenkt hoe hij gestreden en geleden heeft, voel ik me daar weer schuldig over want hij hééft het al zo ontzettend lang en boven verwachting vol gehouden. En dan is dat blije, gelukkige gevoel weer dubbel met verdriet, schuldgevoel omdat ik zo zou willen dat hij er nog was en voel ik me daar ook weer schuldig over naar het kindje. Zucht…
Nou ja, zoiets in een notendop :mrgreen:
Over het weten van het geslacht: wij wisten niet of we 't wel wilden weten en zijn gewoon naar de 20weken echo-afspraak gegaan. Omdat ik een bloeding had gehad de dag ervoor, hebben we de focus gelegd op het kijken of alles goed was en was het voor ons helemaal niet meer belangrijk of het een knulletje of knuffelmeisje wordt. Moet zeggen dat ik daar achteraf wel blij om ben hoor, dat we 't niet weten. Zo blijft het een extra verrassing!
Sproet, voor jou wordt het langzamerhand spannend he? Is er al wat gerommel?
Nee hoor, hier alles rustig.
Ik vind het ook wel prima. Ben nog niet echt uitgerust, gisteren pas de laatste dingetjes in huis gehaald. Vluchtkoffer ook nog niet klaar.
Dus beebje mag nog even blijven zitten.
Straks naar de vk.
En vanmiddag de nieuwe auto ophalen :dance: :dance:
Mooi zo!
Een nieuwe auto, spannend!
Hoe was het bij de VK?
Oh, ik moet dit keer pas om twaalf uur.
Dus ben nu lekker een wasje aan het draaien met de kleertjes die ik gisteren heb gekocht.
Hopelijk kom ik nu ook aan strijken toe zodat ik de commode kan gaan vullen
En dan eens bekijken wat er zoal in mijn vluchtkoffer moet.
Ik neem alleen het hoogstnodige mee. De rest kan mijn man altijd nog halen als ik langer zou moeten blijven…
ppff weer veel geschreven. Ik zag dat jullie het over lengte/gewicht van jullie kindjes hadden; hier ook een knulletje die groeit als kool, bij de geboorte woog hij “nog maar” 3235 gr en nu al zo’n 5700… dus meer dan 1 kg per maand… en nu 58 cm dus ook al 6 cm gegroeid. Maar hij drinkt er ook naar hoor :shock: zit al over een liter per dag nu, we zitten in de overgang van 6 naar 5 flessen per dag. Soms pakt hij er 6 en soms al 5 maar hij heeft nu al een paar nachten van 20.00u tot 05.00u geslapen!! :mrgreen: Soms lijkt het alsof hij 's avonds nog krampjes heeft maar dan alleen tussen 19.00u en 19.30u zoiets dus als het krampjes zijn (beetje twijfelachtig want vaak is hij nog wel te troosten als je 'm vasthebt en met 'm loopt :think: ) mogen we nog blij zijn dat hij het steeds maar zo kort heeft. We zijn nu net begonnen met de voeding aanmaken met rooibosthee ipv water omdat dat de darmpjes wat tot rust zou kunnen brengen. Nog niet echt effect maar zijn er ook pas net mee bezig.
Verder kan ik me heel goed voorstellen dat onze “hekkensluitsters” zich een beetje lullig voelen omdat ze het gevoel hebben er een beetje “achteraan te kakken”, ik denk dat ik dat gevoel ook gehad zou hebben. Van de andere kant zijn jullie gelukkig ook zwanger geworden, geniet daar ook vooral van! Ik heb nu mijn 2 kindjes en natuurlijk ben ik er erg blij mee, maar soms als ik zwangere vrouwen zie lopen vind ik het een heel vreemd idee dat ik het allemaal al achter de rug heb, kheb toch ook wel erg genoten van mijn zwangerschappen en het idee dat er geen kindje meer bij zal komen nu geeft me ook wel een weemoedig gevoel. Mijn man en ik hebben het heel goed overlegd en weten zeker dat het goed is dat hij zich laat sterilliseren, maar mijn gevoel zal wel echt nog afscheid moeten nemen van het zwanger zijn en een newborn-beebje te hebben… Voor de nog-zwangeren onder ons; geniet ervan, de tijd gaat zoooo snel en voor je het weet is je zwangerschap voorbij…
:-* Jen
o ja Sproetje succes en plezier bij de vk :thumbup: we horen wel hoe het gegaan is he
Jensie, het lijkt mij eigenlijk wel weer heerlijk om straks mijn eigen lichaam terug te krijgen. Maar inderdaad… wel met de gedachte om nog een zwanger te raken, dus dat is dan natuurlijk wel anders
Bij de vk was alles goed. Langer buiten gezeten te wachten dan binnen.
De kleine ligt er prima en ingedaald bij.
Rustig afwachten dus.
Lekker dat alles goed was Sproet. En fijn dat de kleine meid prima ligt en ingedaald is.
Bij mij zijn m’n kinderen beide keren pas bij de bevalling ingedaald en ik vraag me zelfs af, of N.y.nke uberhaupt wel goed is ingedaald, omdat ze met d’r neus de verkeerde kant op lag (omhoog ipv naar beneden). Bij M.ar.tijn heb ik ook echt gevoeld dat hij tijdens de bevalling in daalde, maar dat heb ik bij N.y.n dus niet gevoeld :think: .
Vanmorgen naar het CB geweest. M.ar.tijn was 6575 gram en (volgens hun) 63 cm. Eerst ging ze heel onnauwkeurig meten en kwam ze op 61 cm (terwijl wij thuis op 64 uitkwamen :eh: ) Na nogmaals meten, was hij ineens 63 :roll: . Nou ja, gaat goed met 'm dus.
111: Oh leuk joh dat het een verrassing is, was bij ons ook en we zeggen nog dat we het erg leuk vonden om het niet te weten en zouden er een volgende keer weer voor kiezen om het niet te weten.
Snap ook dat dit wel een hele rare periode voor jou/jullie is. Het is allemaal zo dubbel en mis je hem nog meer :hug: :hug:
Sproetje: Lekker dat je weer door de keuring heen bent :lol: Gelukkig voel je je nog prima! Het schiet nu wel op…ben benieuwd hoe alles gaat verlopen!
Jensie: Lijkt me inderdaad ook een raar idee om nooit meer zwanger te zijn. Hoop dat dan ook zeker nog wel één keer te worden of meer :lol:
Wel goed dat jullie het er samen over eens zijn dat jullie gezin zo compleet is met 2 mooie gezonde kinderen.
Sproet: goede berichten van de vk :thumbup: Nu afwachten wanneer het zicht aandient
Ik vondt dat op het laatst wel spannend hoor! en toen het eenmaal gebeurde was ik eigenlijk super relaxt
En hoe bevalt de nieuwe auto??
ICL: Hij doet het dus prima en heerlijk he dit metingen.
Ik heb het afgelopen vrijdag nog gehad :roll: moesten bij de CB arts komen en die keer zeer ernstig, ik had al zo iets van “jemig wat nou weer?” groei door nemen etc, zelfde "dat hij in de ondercurve blabla verhaa"l moeten aanhoren (wordt ik nu echt moe van :roll: )
Zegt ze in eens maar zijn hoofd ik nauwelijk gegroeit en veel te klein :shock:
Ik zeg “nou daar kan ik me totaal niet in vinden hoor” krijg alle doem senario’s voorgeschoteld, brief KA etc etc…
Dus ik had zo iets van “wacht ff voordat we dat allemaal gaan doen, kunnen we het nog niet voor de zekerheid nameten?”
Gelukkig was ze daar wel toe bereid en wat blijkt… muts achter de bali had verkeerd gemeten en zat ruim 2 cm verschil in :shock:
Dus alles was gewoon goed en ik allang blij dat ik niet voor Jan l*l daar bij de KA zou zitten :wall: :evil:
Jensie: Heeft hij tussen 19:00 en 19:30 niet gewoon een huil half uurtje? L.i.am heeft daar ook last van gehad, standaard tussen 20:00 en 21:00 begon hij te huilen en rond 21:00 was het over en dat elke dag voor 2 weken lang…
En de krampjes helaas ook herkenbaar niets leek te helpen, Omneo heeft heel erg geholpen incm een Dr Brown fles, dat werkte bij ons helemaal super!
Marlous, wij hebben het beide keren niet geweten en bij een volgende wil ik het ook niet weten… vond beide keren de verrassing erg mooi.
@ellen84 wrote:
111: Oh leuk joh dat het een verrassing is, was bij ons ook en we zeggen nog dat we het erg leuk vonden om het niet te weten en zouden er een volgende keer weer voor kiezen om het niet te weten.
Wij wisten eigenlijk niet of we 't wilden weten of niet en we dachten dat we daar wel uit kwamen op het moment dat we naar de afspraak toe zouden rijden of als we er waren en het ons gevraagd werd. Maar toen we daar waren en de vraag werd gesteld, wisten we het nog steeds niet :roll: en dus hebben we met de echoscopiste afgesproken dat ze alles goed zou controleren, en mochten we het dan zien, dat was dat zo en anders niet. We dachten er pas weer aan toen we buitenstonden, dat we het geslacht hadden kunnen vragen, maar toen vonden we het wel prima zo. En nu zijn we daar inderdaad ook heel blij mee. Maakt het gewoon extra spannend! :mrgreen:
Sproet, ik vind het wel spannend worden bij jou hoor, zo langzamerhand. Maar nog geen tekenen he, dus dan kan ik nog rustig slapen dit weekend? :mrgreen:
Hallo dames, eindelijk weer eens tijd om even hier te komen spieken
Ik heb geen fut nu om alles terug te lezen dus kom alleen even laten weten hoe alles hier gaat (EGO!!! :oops: )
We zijn inmiddels weer terug uit Mallorca (sinds zaterdag) en kunnen niet wachten tot we weer terug kunnen. Ja we gaan de stap wagen. Nu zijn we hier om alles te regelen, huis verkopen, financieen rondkrijgen enz en in februari/maart komend jaar zal het dan moeten gaan gebeuren. Spannend!!
Ayla is vorige week 3 geworden en al echt een grote meid aan het worden, ze is sinds Mallorca ook zindelijk en ik ben supertrots op mijn meisje. :dance:
Yaro doet het ook geweldig, hij groeit als kool (8,5kg en 69cm op 24 weken :shock: ), is vrolijk, superlief (meestal toch ) en drinkt nog altijd goed aan de borst. Vandaag heeft hij zijn eerste groentjes (wortel) gehad en hij heeft een kwart potje opgegeten. Maandag gaat hij voor het eerst een half dagje naar de onthaalmoeder, ik ben benieuwd… gelukkig is hij niet eenkennig en heeft hij gister al kennis met haar gemaakt en viel lekker bij haar op de arm in slaap, dus dat komt wel goed volgens mij. Ik heb ook het idee dat hij tandjes krijgt maar ik zie nog niets, afwachten dus.
Nog even een paar foto’s in het sf en tot snel…
:-* Baukz
@Baukz wrote:
We zijn inmiddels weer terug uit Mallorca (sinds zaterdag) en kunnen niet wachten tot we weer terug kunnen. Ja we gaan de stap wagen. Nu zijn we hier om alles te regelen, huis verkopen, financieen rondkrijgen enz en in februari/maart komend jaar zal het dan moeten gaan gebeuren. Spannend!!
:-* Baukz
Wat een goed en spannend nieuws! Ik hoop dat jullie je huis snel kunnen verkopen en dan een heerlijk leven in Mallorca op gaan bouwen…genieten dus!
Sproetje…nog ff dus maar, jouw kleintje is er helemaal klaar voor, jullie ook?
Jensie…zo te horen gaat alles best lekker…
Ingrid…bij jullie ook alles onder controle…
Verder weet ik het ff niet meer… :oops:
Hier alles okay…rustig aan het inrichten in ons nieuwe huis en vanavond voor het eerst sinds anderhalf jaar weer met ons 2-tjes uit eten geweest…was lekker en gezellig!
Morgen in het oude huis verder met schoonmaken en de tuin doen…ik verveel me voorlopig niet. Vandaag hier de wc gedaan: plafond en muren gewit en de tegels grijs gemaakt…is super-sjiek geworden (hoeveel werk er in zo’n klein hokje zit…pffff)
Grote meiden zijn weer bij hun moeder, mijn oudste is logeren bij een vriendinnetje (gaat voorlopig ff niet meer naar haar vader) en kleine meid ligt lekker te slapen…morgen is ze alweer 7 maanden, gaat supersnel: ze gaat vanuit buikligging nu al zelf zitten… :think:
Fijn weekend allemaal! Ga er nog eentje van een laatste voeding voorzien! (ook al 7 maanden bv…ben er best wel een beetje trots op en hoop met alleen een vroege en late voeding de productie op gang te houden en haar nog heel lang zo te kunnen voeden…)

Baukz: Jee wat zijn die 3 maanden omgevlogen zeg, alweer terug! Maar het is goed bevallen zo te lezen, spannend joh!! Nu hopen dat jullie huis snel verkocht is
En gaan jullie daar een huis kopen of kan je daar beter huren?
Mandala: Jullie andere huis nog niet verkocht? Wel af en toe kijkers?
En ook nog aan de bv!! Wil ze overdag niet meer of vindt je de fles dan makkelijker?
@ellen84 wrote:
Mandala: Jullie andere huis nog niet verkocht? Wel af en toe kijkers?
En ook nog aan de bv!!Wil ze overdag niet meer of vindt je de fles dan makkelijker?
Huis nog niet verkocht, en helaas ook bijna geen kijkers…balen wel.
Ze wil nog wel bv, maar met het drukke gezin en de hekel die ik heb aan kolven, krijgt ze nu 3 keer een fles en 2 keer bij mij…ik hoef niet meer te kolven en heb haar gezellig 's ochtends vroeg en voor het slapen aan de borst. Ik had mezelf voorgenomen 6 maanden volledig bv…en dat is gelukt.
Ons huis is ook nog niet verkocht hoor Mandala.
Wel 2x kijkers gehad die allebei ook voor de tweede keer zijn komen kijken, maar de eerste kregen onze minimumprijs niet rond en bij de tweede kijkers vonden de ouders het niets :roll:.
Gelukkig hebben wij nog niets nieuws gekocht, maar ik kan niet wachten om lekker dicht bij mijn zus te wonen. Hopelijk gaat de markt nu toch echt weer wat aantrekken!
Wij hebben in ieder geval in ons hoofd dat we vanaf half november tot half feb het huis uit de verkoop halen ivm de bevalling, maar blijven natuurlijk hopen dat er voor die tijd nog een koper komt met een mooi bod. We hebben al uit ons hoofd gezet dat we voor de bevalling ergens anders wonen en dat geeft ook wel rust hoor. Maar 't mag natuurlijk wel voor de bevalling op papier worden verkocht, hihi.
@111 wrote:
Ons huis is ook nog niet verkocht hoor Mandala.
Wel 2x kijkers gehad die allebei ook voor de tweede keer zijn komen kijken, maar de eerste kregen onze minimumprijs niet rond en bij de tweede kijkers vonden de ouders het niets :roll:.
Gelukkig hebben wij nog niets nieuws gekocht, maar ik kan niet wachten om lekker dicht bij mijn zus te wonen. Hopelijk gaat de markt nu toch echt weer wat aantrekken!
Wij hebben in ieder geval in ons hoofd dat we vanaf half november tot half feb het huis uit de verkoop halen ivm de bevalling, maar blijven natuurlijk hopen dat er voor die tijd nog een koper komt met een mooi bod. We hebben al uit ons hoofd gezet dat we voor de bevalling ergens anders wonen en dat geeft ook wel rust hoor. Maar 't mag natuurlijk wel voor de bevalling op papier worden verkocht, hihi.
Welke redenen er al niet zijn om een huis niet te kopen…hihihi
Ik hoop voor jullie dat het toch snel verkocht wordt… en dan lekker dichtbij je zus wonen, heerlijk!
Oh allemaal huizen in de verkoop!
Wij gaan binnenkort eens informeren wat we kunnen lenen, want willen eigenlijk ook wel een huis kopen, wonen nu erg klein! Maar jullie huis staat denk ik niet in de goeie regio
Mandala: Blijft de voeding dan even goed op peil? Ik ga vanaf nu nog maar 1 keer kolven op werk ipv 2 keer, ben dat kolven ook helemaal zat. En de kv neemt ze ook goed, dus als er niet genoeg is krijgt ze dat nu gewoon.