MEI stoppers 2008 - nog 3 te gaan! -

Goeienavond meiden,

charity, fijn dat je weer wat beter in je vel zit :thumbup:

Slaap heb ik altijd veel nodig gehad en nu nog meer, helaas komt het vroeg naar bed gaan er meestal niet van en is Ayla altijd tussen 06:00 en 07:30 wakker, ook wordt ze nog regelmatig een keer 's nachts wakker.

Ik ben ondertussen al 5 kg aangekomen :shock: !!! Met Ayla was ik op 39 weken pas 12 kilo bij maar nu lijkt het een stuk sneller te gaan, de apothekeresse zei vanmiddag zelfs “zo jij bent ook al dik voor 20 weken” :eh: :eh: . Volgens mijn gyn is alles tussen de 12 en 14 kg normaal en de rest eet je er zelf aan. :naughty:

Hier ook iemand die behoorlijk wat slaap heeft tegenwoordig :-S Wordt soms zo laat wakker op mijn vrije dag dat ik het gewoon zonde van mijn dag vindt :frowning:

Vriendlief is inderdaad ook zo’n slaapkop en maak ik vaak ook wakker want anders blijft hij rustig liggen tot 11 a 12 uur :shock:

Charity: Leuk dat je er weer bent :smiley: En ook blij om te horen dat je er weer tegen aan kan :thumbup: Je bent in ieder geval al lekker over de helft heen :slight_smile:

Ik ben helemaal op, vandaag weer in de babykamer geklust (met behang dan he :stuck_out_tongue: ) alles opgeruimt en ook op zolder flink huis gehouden want tsja die troep moet toch ergens weer opgeslagen worden :-S

En moet zeggen opruimen en vriendlief gaan niet samen aangezien ik het weggooi type ben en hij het bewaar type :roll:

Pff ik wou soms dat ik wat beter kon slapen.

Ik ben s’avonds wel moe, val op de bank bijna in slaap, maar als ik boven in ons bed lig dat is de slaap meestal voorbij, kan ik rustig nog 'n uur liggen lezen of tv kijken.

Ik ben nu inmiddels 1 tot 2 kg aangekomen, bij femke bij in in het totaal maar 4 kg aangekomen (in het begin en het einde vd zwangerschap afgevallen) na de bevalling wel mooi 10 kg eraf… helaas ook weer snel eraan.

woh Pitje 4 kilo totaal, dat is echt weinig! :shock:

De vriendjes zijn wel de slapers lees ik hier. :zzz: Nou die van mij ligt nu ook nog in dromenland. Hij moest gisteravond weer spelen en was pas om 4:15 thuis…Vanavond moet hij ook weer aan de bak dus ik laat hem nog maar even liggen.

Ik ben vanavond ook van plan om te gaan kijken naar z’n optreden, is hier de stad/dorp. Kijken of ik nog een beetje kan swingen met die buik. :mrgreen:

Mijn ouders gaan ook, altijd leuk om mijn vader te zien dansen. :clap:

Ik heb gister met mijn moeder geruild van zwangerschapsboek. Zij leest nu mijn nieuwe borstvoedingsboek dat helemaal volgens de laatste wetenschappelijke bevindingen is geschreven (een aanrader trouwens voor diegene die borstvoeding willen gaan geven) en ik lees haar zwangerschapsboek uit de jaren 70. Heel grappig want de ideeën liggen soms heel ver uit elkaar. En moest mijn moeder het doen met 3 bladzijdes over borstvoeding (waar dus een hoop onwaarheden in staan) heb ik een heel boek erover.

Nou ik heb wel gelachen…zeker over het stuk over seks. In mijn moeders boek wordt zelfs beschreven welke standjes nog mogelijk zijn met een dikke buik. :shock: :lol: Nou dat heb ik in mijn boek niet staan. :mrgreen:

Maar goed, het hele idee is dat mijn moeder ook leest hoe het tegenwoordig gaat en dat goed bedoelende adviezen van haar soms helemaal in kunnen druisen tegen de ideeën van nu.

Nou ik ga aan de klus, bedje schilderen en als vriendlief nog tot leven komt gaan we de vloerbedekking uit de babykamer trekken.

Fijne dag allemaal!

Hallo dames

En hier ook nog een niet-zwangeren die driftig blijft mee schrijven om snel bij het onderste lisjte te behoren.

Pupke, ik moest even 2 keer lezen. Las zwnagerschapbroek in plaats van boek.

Maar is wel origineel, is voor beide partijen goed om het eens van een andere kant te bekijken.

Zo ga de was uit de machine halen tot straks of zo.

Groeten

Isle

Pupke: hoe heet dat boek over BV???

Pupke: Ben ook benieuwd naar dat bv boek…

Leuk dat je moeder ook een boek leest over nu!!

Pitje: Zo 4 kilo in totaal…dat is weinig joh :lol:

Baukz: Ach wat is nou 5 kilo…als ik je buik zie op de foto ziet het er goe duit hoor…

[quote="

Pitje: Zo 4 kilo in totaal…dat is weinig joh :lol:

quote]

Klopt 4 kio is niet veel, maar ik kon toen (en nu weer, alleen nu iets erger) moeilijk eten… ja van de snacks en frietjes dat ging er wel in (at wel altijd gezonde dingen erbij hoor.

Maar nu als ik het eten ruik dat hoeft ik niet meer. of als ik een hap neem dan begin ik al te kokhalzen, die kleine van ons die eet meer dan ik (moet je nagaan is nog maar 14 mnd en eet al meer dan ik)

Maar ik had voor beide zwangerschappen wel al een “reserve” opgebouwd dus was en is het niet zo’n grote ramp.

Hai!

Die kilo’s die ik voorbij zie komen vind ik echt super weinig…

Met Y ben ik in totaal van 57 kg naar 72 gegaan, en ik heb echt niet mega gesnoept oid. 1 week na de bevalling was ik er al ruim 10 kwijt (was vooral kind, vruchtwater, placenta, en VOCHT.) Uiteindelijk heb ik er 5 kg aan overgehouden, weeg nu zo’n 61-62 kg.

Zo manlief is hier nog in dromenland. Gisteren vrijgezellenfeest gehad van vrienden van ons. Ik heb gereden bij de meiden dus was nuchter. Manlief had goed gedronken…wat een meur zeg!!! Rook, drank en knoflook lucht :sick: :sick:

Was om half 10 al wakker. Ga zo douchen en die kleine man ophalen bij opa en oma.

DOEI

Nou Smurf, die kilo’s van jou vallen volgens mij ook nog mee. Maar wij zijn natuurlijk nog niet allemaal zover en vanaf 20 weken begin je pas echt te groeien. Dus er zullen nog best wat kilootjes bijkomen. :wink: (als ze er ook maar weer af gaan)

Pitje en Ellen: Het is het boek Borstvoeding van Mary Broekhuijsen en Stefan Kleintjes. Hij is kinderdiëtist en is ook de man achter de site borstvoeding punt com (staan ook hele goede artikelen op). Ik vind het boek echt een hele goede voorbereiding. Ik merk nu al dat er zoveel mensen klaar staan met (ongevraagde) adviezen en ik kan me voorstellen dat als je net bevallen bent en nog want onzeker als kersverse moeder dat je geneigd bent alles aan te nemen. Helaas gaan er over borstvoeding nog heel wat "bakerpraatjes’ de ronde en kloppen veel adviezen niet. Zonde als je daarom zou staken met de bv. Bijvoorbeeld dingen als “melk is niet voedzaam genoeg”, “je hebt te weinig melk”…allemaal dingen die als je op de juiste manier voedt niet aan de orde zijn (medische oorzaken daargelaten). Dus om al die opmerkingen van moeders, schoonmoeders, buurvrouwen e.d het ene oor in te laten gaat en het andere weer uit vind ik het een goed boek. En helaas zijn de adviezen in het ziekenhuis en van kraamzorg ook niet altijd goed.

Het geeft je het vertrouwen om de borstvoeding te laten slagen. Het is echt heel compleet en goed om te lezen als voorbereiding maar ook een boek dat ik denk nog vaak erbij zal pakken om wat na te zoeken. (lijkt wel reclame :lol: ).

Nou ik heb het stappen gister volgehouden tot 1:30! Dus ik heb vandaag ook heeeel lang uitgeslapen. Veel complimentjes gehad over mijne mooie buikje en dat ik er nog zo goed uitzie. :inlove: Dat doet de zwangere vrouw weer goed. :thumbup:

ik ben bij charity 21 kilo aangekomen en nu 9 kilo pas dus denk dat het deze keer wel gaat meevallen. al begon het bij charity pas met 7 maanden echt omdat ik toen heel veel vocht begon vast te houden.

e hebben charity haar kamertje klaar alleen nog een laminaat vloer maar daar wachten we mee tot de babykamer ook klaar is omdat we geen plinten hebben boven. en ik moet nog een wand lamp ophangen en een schilderij maar hij is geverft het bedje staat met klamboe en de kledingkast en een hele leuke rolgordijn. mijn vriend is nu ons bed op aant zetten slapen we eindelijk weer boven. :dance: !!!

Charity: Volgens zeg je dan iets verkeerd bij het boven stukje…eerst zeg je dat je 1 kilo bent aangekomen en dan dat het vanaf 7 maanden hele snel ging :lol:

sorry moet 21 kilo zijn sommige toetsen van de laptop doen het niet meer. haha

Meiden, even een korte mededeling onder de spoiler

ik krijg zo bezoek van MvM :mrgreen:

ICL, betekent dat wat ik denk dat het betekent??? :dance: :dance: :dance: :dance:

Het lijkt erop ja :inlove: (zie mijn banner). Ik kom later m’n verhaal nog wel even doen.

GEFELICITEERD !!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Stiekemerd…ons zo in spanning laten zitten :smiley: :smiley:

Geniet ervan en we blijven :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: voor je

Gefeliciteerd !!! :dance: :dance:

@ICL wrote:

Meiden, even een korte mededeling onder de spoiler

ik krijg zo bezoek van MvM :mrgreen:

GEFELICITEERD !!!

Nou ik snap er niks van dus ik wel benieuwd naar je verhaal maar:

Van Harte Gefeliciteerd!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: