Vanochtend waren we voor controle bij de vk en ze vindt dat ik wat te hard groei. Uit voorzorg moet ik voor een suikercontrole wat test laten doen bij het ziekenhuis, ik kan er wel 2 uur voor uittrekken zei ze.
Laat je niet gek maken!!! Werd tegen mij de laatste keer ook gezegd.........terwijl er ook nog maar 4 kg bij is en ja, mijn baarmoeder was in 4 weken 6 cm gegroeid. En ook de opmerking: "dat wordt een groot kindje"....pffffff
Van mijn dochter werd dat toen ook gezegd......en ze was na 41 weken net 6 pond.........had me toen ook zorgen gemaakt om niks. Aan de andere kant wel fijn toch dat ze even controleren op suiker? Als het zo zou zijn, is dat goed van tevoren te weten.
Van hier een stevige :hug: Doe het gewoon lekker rustig aan, een druk weekend gaat je ook niet in de koude kleren zitten en onzekerheid......praat me er niet van!
Dragon, Ja ik weet dat ik het altijd ook tegen jou zeg. Ik ben ook altijd heel nuchter en vertrouw erop dat mijn lichaam het allemaal wel goed regelt.
En het is inderdaad ook alleen maar uit voorzorg. Ik heb het nog even opgezocht en zwangerschapssuiker ontwikkel je meestal in week 24, ik zit nu in week 25 dus als het zo zou zijn, zijn ze er nu vroeg bij. En als ik het wel zou hebben en ze hadden het niet gecontroleerd zou ik dat ook niet goed vinden.
Maar goedā¦vrouwen heā¦af en toe slaat de twijfel en onzekerheid toe. Ik roep altijd tegen mijn vriend dat ik er een klein mooi afgerond mopsje van maak dat ik er zo uitschiet. :mrgreen: Ik zie dus niet echt op tegen de bevalling maar als het een groot kind zou zijn weet ik niet of ik me nog wel zo zeker voel. :oops:
Mān zus zei zondag ook dat ik zoān enorme buik had en dat zij dat toen echt nog niet had enzoā¦bla bla bla (en jaā¦weer mān zus grr). Dat soort opmerkingen vind ik nu ook niet echt leuk. Je kan zelf nl. niks doen aan die groei, het groeit zoals het groeit. Ik hoor liever wat heb je een mooi rond buikje. Maar goed normaal kan ik daar best tegen maar nu even niet.
Het is ook een beetje de omgekeerde wereldā¦ik moet altijd als ik nieuwe mensen ontmoet horen dat ik zo klein ben (:think: goh, dat was me nog niet opgevallen) en nu loop ik eindelijk eens ergens in groei mee voor en is het ook weer niet goed.
Ik ben zelf wel trots op mijn buikie, nog geen striae, mooi rond en ik geniet enorm van al die kleine bewegingen en schopjes.
Maar, ik heb goed geslapen en mijn mams komt vandaag helpen poetsen dus ik kan er weer tegenaan.
Dragon succes bij de 20 weken echo. Heel spannend, ik vond het ook heel mooi en wonderlijk om te zien.
Dragon: Veel plezier bij de 20 weken echoā¦jullie willen het geslacht ook weten toch? En hopen dat je bij vk mag blijven!!
Pupke: Vervelend die opmerkingen steeds, maar probeer je er niks van aan te trekken en gewoon lekker te genieten van je buik en de bewegingen. Mijn collega kreeg ook steeds te horen dat het een zwaar kind zou worden, zelfs een paar dagen voor de bevallingā¦en het was nog niet eens 7pond, dus omvang buik zegt blijkbaar helemaal niks!!
Hier beetje een ziek gevoel sinds gisteravond. Last van mān buik, hoofdpijn en misselijkā¦maar ja het heerst zeggen ze!! Dus er komt weinig uit mān handen vandaag!!
Pupke, van mij ook ff een stevige :hug:. Bedenk inderdaad wel; better save than sorry!! En mocht er zwangerschaps-suiker geconstateerd worden, dan ben je inderdaad nog op tijd erbij en misschien is het in dat geval wel met een dieet op te lossen.
Dragon, succes met je 20-weken echo en hopelijk kan en mag je gewoon bij de VK onder controle blijven.
Hier gaat het overigens goed. Afgelopen vrijdag weer een echo gehad en uk was in 7 dagen tijd 10 dagen gegroeid :dance: . Zelf denk ik dat ik met de termijn-echo gewoon op mijn eigen termijn uitkom. En zo niet, dan maar niet⦠als alles maar goed blijft gaan.
Over de schatting van het geboortegewicht van de baby: in mijn ogen wordt er vaak een verkeerde schatting gemaakt. Bij N.y.n.ke was de VK er heilig van overtuigd dat het een baby zou worden van een 6 1/2 pond, max. 7 pond en dat ze hooguit 51 cm. lang zou zijn :roll: . Dat bleek even anders uit te pakken⦠De dame woog 4220 gram en was 54 cm lang. Er wordt wel gezegd dat een volgende baby zwaarder wordt dan het kind daarvoor :shifty: :shifty:. Ben dus benieuwd wat me nu te wachten staat :shifty: :shifty: .
En ja, die geboortegewichten dat is vaak maar natte vinger werk. Je hoort zo vaak dat ze er daarmee naast zitten. Ik probeer me er nog maar niet druk over te maken.
ICL: wat ontzettend goed nieuws om te horen zeg :dance:
Echt super om te weten dat na een lange vervelende periode, nu voor jou ook het zonnetje gaat schijnen :thumbup:
meiden ik houd het even kort
20 wkn echo was echt super :inlove: Alles was gewoon perfect en met alles zat hij lettelijk op het gemiddelde.
Oke⦠om heel eerlijk te zijn de beentjes waren 0.5 mm nog te kort haha maar hij heeft nog maanden de tijd om dat nog in te halen en anders wordt ie maar 0.5 mm kleiner hoor (wat is nu 0.5 mm?)
Gyn was ook meer dan tevreden, ik ben wel wat aan de maat voor de duur van mijn zwangerschap en ik heb veel vruchtwater maar geen reden tot zorgen.
Hij laat mij nu met een gerust hard over aan de vk :mrgreen:
Ikke ben dus helemaal blij :inlove:
Oja en voor wie het nog niet begrepen / gelezen had
Dragon: Wat goed dat jullie kleine jongen het goed maakt in je buik :inlove: Altijd lekker om dat even bevestigd te krijgen!! Dus je kan nu lekker shoppen gaan voor stoere jongenskleren :lol:
Ik ben een beetje ongerust ik heb altijd mijn onderbroek een beetje nat omdat ik urine verlies heb maar dat ruikt heel sterk.
nu is mijn onderbroek wat nat maar het ruikt niet. Ik had dit bij Charity ook met 39 weken toen had ik een scheurtje bovenin mijn buik in het vlies. Ik wacht nog even af tot morgen anders bel ik ff naar de vk.
Bij de februari mamaās is al een meisje geboren tjee dan komt het echt dichtbij zeg !! Ze was een week voor mij uitgerekend
Wow :shock: de eerste februari baby al! Die is er snel bij.
Hoop dat alles goed is.
Ik ben net voor de suikertest geweest in het zh, dan ben ik er maar gelijk vanaf. Moet nu wel tot de volgende vk controle (begin januari) wachten voor de uitslag maar ik ga er maar vanuit dat het goed is ( ).