Mei stoppers 2008 - Dragon gefeliciteerd!

Pupke: Gefeliciteerd met je kleine neefje…weet je ondertussen wel de naam :lol: Wij zijn natuurlijk ook erg nieuwsgierig :inlove:

Marlous: Het komt straks allemaal vast goed. Als de kleine er eenmaal is, heb je het meteen in je :mrgreen:

Pitje: Femke moet blijkbaar toch een beetje wennen. Komt vast goed. Wat zei de juf hoe het ging?

juf vond het goed gaan. gelukkig…

oja pupke vergeten GEFELICITEERD… enne hoe heet hij??

Marlous: Oh ja die nesteldrang, dat kwam bij mij pas de dag voordat ze geboren werd…dus ik hoop niet dat de baby morgen al geboren word, haha die moet nog even geduld hebben :inlove:

nesteldrang hier had ik al vanaf een wk of 36. alles moest iedere avond gezogen en gedweild worden en boven ook :shock:

We zijn net terug, hij heet K.oen!

50 cm en iets van 3100 gram…echt klein weer. Scheelde qua grootte niet zoveel met E.vi maar als je dat ziet en vasthoudt kun je bijna niet geloven dat ze ook zo klein is geweest. Heel gek…dat vergeet je zo snel.

Hij doet het super, heeft gelijk goed aan de borst gedronken en ziet er goed uit.

Zuslief heeft nog wel wat last van naweeën maar voor de rest gaat het goed, geen hechtingen niks. Echt een hele makkelijke bevalling dus. Toen de vk kwam had ze 4 cm ontsluiting en een half uurtje later is hij geboren :shock:.

Pupke: Lekker dat het zo snel is gegaan…maar die naweeen lijken me toch minder. Was het bij de eerste ook zo snel gegaan?

Lekker dat het met Koen verder goed gaat…Stoere naam :thumbup:

En wat gaan onze kids dan toch snel he als je weer zo’n ieniminie baby’tje ziet :inlove: Zag laatst ook op cb zo’n kleintje, had echt zo jeeee die is klein, dacht echt prematuur ofzo, haha, maar was bijna 3000 gram, net als Yalissa bij geboorte!

Pitje: Gefeliciteerd met je neefjes!!! :inlove: heerlijk weer he zo klein :inlove:

Ik hou het kort sorry maar onze bink heeft weer 39 graden koorts en ondanks de zetpil stijgt het nog steeds :cry:

Verder niet verkouden, slecht eten en iets sneller mopperig maar uiteraard gewoon vrolijk :wall:

Ik hoop zo dat het nu gewoon eens blijft bij een normale griep of zelfs een tand :frowning: :pray:

Ben zelf ook niet op mijn best, ben gisteren behoorlijk “gewetst” door mijn beste vriendin en jullie mogen best weten dat ik daar gisteren tranen met tuiten om heb gehuilt en zelfs vandaag nog steeds er een rot gevoel van heb :cry:

Maar dat vertel ik jullie op een ander tijdstip nog allemaal wel.

sorry voor de ego :oops: :frowning:

:-*

Ellen, Ja de vorige keer ging ook wel snel, vk kon het toen alleen nog maar opvangen… :lol: …ze had zelfs haar jas nog aan.

Nu ging de vk dan ook niet meer weg toen ze al 4cm ontsluiting had, dit was wel nog veel sneller…(brengt het gemiddelde weer een beetje omlaag…ik heb er tenslotte lang genoeg over gedaan :roll: )

Gaat echt snel ja met onze dames, echt niet te geloven…ze zijn alweer bijna 1 jaar en zo groot.

Dragon, je bedoelt mij denk ik… :think: ik ben weer tante geworden…

Beterschap voor L iam :hug: .

Dragon ego is niet erg.

enne ik heb geen neefje, maar Pupke… maar is niet erg… het komt uit het hart :-*

en die vriendin… :hand: dat ze zoiets doet… iig een dikke :hug:

Pupke, gefeliciteerd met Koen! Zal inderdaad wel weer gek zijn, zo’n klein beebje! Mijn moeder heeft het ook als ze Amy ziet in vergelijk met mijn jongste nichtje. Die’s drie maanden ouder en was al een grote bij de geboorte. Dat is nu echt zo’n halve peuter joh en onze kleine blijft nog bij de kleintjes horen.

Dragon, hè, 't blijft jullie niet meezitten met jullie knulletje. Ik hoop ook dat het bij een verkoudheidje of griep blijft. Bah. En dan ook nog een “vriendin” die je teleurstelt… Snap heel goed dat het allemaal erg aankomt bij je hoor! :hug:

Marlous, herkenbaar! Maar echt waar, zodra je kindje er is weet je automatisch wat en hoe je dingen moet doen. En als je vragen hebt, is er altijd nog de kraamhulp. Al doe je dingen niet helemaal zoals de meeste mensen het doen, zolang jij er een goed gevoel bij hebt en je kindje er geen last van heeft, dan doe je het prima. Zolang je kindje zich maar veilig bij je voelt en met veel liefde geknuffeld wordt, is er niets aan de hand! Heel vervelend hoor, dat knuffelen :liar: maar 't moet nou eenmaal wel gedaan worden :inlove:.

En de bevallingsklachten vielen bij mij honderd procent mee hoor. Had twee kleine hechtinkjes waar ik amper wat van voelde (spoelen tijdens het plassen). Mn ontlasting was op dag 2 al op volle gang en mn baarmoeder was met 4 dagen al helemaal weer op de normale hoogte. Het langst heb ik last gehad van het navloeien, dat duurde wel een week of 4 maar kon ik makkelijk oplossen met een inlegkruisje.

Geloof me, je zit in zo’n roes dat al die klachten al over zijn voordat het tot je doordringt dat je ze hebt :mrgreen:.

111 mooi gesproken… :thumbup:

even ego.

Wij zitten in spanning. vriendin van ons is vandaag geopereerd, operatie duurde van 8 uur tm 16.00 uur… heeft een tumor in de hersen en proberen zoveel mogelijk weg te halen en de rest te bestralen…

zit nu te wachten hoe ze uit de operatie is gekomen. :shifty:

Ze heeft 95% kans op gezichtverlies en na 1 jaar weten ze pas of het blijvend is…

de schat is vorig wk 30 geworden…

Pupke, gefeliciteerd met je neefje!!

Toch nog de jongensspulletjes in de kraammand kunnen doen :wink:

Pitje, jeetje wat een leeftijd om zoiets heftigs mee te moeten maken.

Hopelijk is de operatie goed gegaan en valt het mee hoe ze eruit komt :hug:

Voor de rest kom ik even kort zwaaien.

Moet zo voeden. Nu trouwens twee avonden aan het clusteren geweest om toch te zorgen dat ik weer productie krijg. Op mijn werk gisteren 150 - 110 - 60 gekolfd. Een keertje extra dus. Vanmorgen was het maar 80.

Dus daar word ik niet heel vrolijk van. Ze krijgt voorlopig dus even aan twee kanten en dan ben ik benieuwd hoeveel ze over twee weken is aangekomen :?

Thanx Pitje :mrgreen:.

Heb je al nieuws gekregen over je vriendin?

Onvoorstelbaar he, op zo’n jonge leeftijd… 't Zou niet mogen, maar helaas is het niet aan leeftijden gebonden en hebben wij er niets over te zeggen :cry:.

Sterkte in ieder geval! :hug:

Jee pitje dat is niet niks zo’n operatie met 95% kans op gezichtsverlies. Hoe is het gegaan? Heb je al wat meer nieuws? Ik hoop dat ze bij die 5% procent zit :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

hoi

de operatie van vriendin is goed gegaan, voor de rest even afwachten…

Dat is goed nieuws Pitje…

nu afwachten inderdaad :pray: :pray:

Oh gelukkig is het tot zove ze het kunnen zeggen goed gegaan. Lijkt me zo vreselijk als je je zicht opeens kwijd bent. Nou hoop dat er nu steeds goede berichten voor haar komen :pray: :pray:

Gelukkig Pitje, de eerste horde is genomen dus. Nu hopen dat de rest ook goed gaat!

Wij zijn vandaag voor het eerst uit eten geweest met onze kleine meid. Ging hartstikke goed, terwijl ze best huilerig was vandaag. Zelfs de babymassage liep uit op een drama, ze wilde alleen maar tegen mijn hals aanliggen en huilde anders. Echt een partypooper, terwijl ze het vorige week juist heerlijk vond! We zijn deze week ook best druk geweest en ik denk dat het allemaal even teveel was voor haar.

Vanaf gisteravond heeft ze voor haar doen ook weinig gedronken: 80 of 90 cc, terwijl ze normaal echt rond de 160 a 165cc zit. Gelukkig is de fles van 20 uur vanavond schoon opgegaan en ze ligt nu ook rustig bij Matthijs in zn armen te slapen. Arm ding.

Pitje, fijn dat de operatie goed is gegaan. Echt erg om mee te maken, zeker op zo’n jonge leeftijd :hug: .

111, gezellig zo met zijn drietjes uit eten! Was ze vandaag weer wat vrolijker?

Sproetje, Femke is dus goed bezig om de productie op te voeren :thumbup: . Komt vast weer goed.

Evi heeft sinds eergister door hoe ze uit haar bedje kan klimmen :shifty: …was te verwachten dat dat ervan ging komen. Vanochtend dook ze er een paar keer uit en weer in…ze laat zich gewoon vallen met haar armen en hoofd recht naar beneden…haar benen volgen vanzelf :roll: :lol: (ze valt dan op ons bed…klein stukje dus maar).

Met haar middagslaapjes is het dus wel eng, ze is zo ondernemend…dus we moeten even iets anders gaan verzinnen.

Ik wil haar 's nachts eigenlijk nog wel bij me houden omdat ze zoveel drinkt. Dus misschien maken we van een 2e hands ledikantje een aanschuifbedje (1 zijkant eruit en dan tegen ons bed aan) en gaan we haar overdag in haar eigen kamer laten slapen in het bedje wat al maanden voor haar klaarstaat.

Pff…gister ook een hele preek van mijn zus over Evi haar nachtvoedingen…ik moest het haar maar afleren…bla bla bla (terwijl ik dus zeg dat ik het niet zo erg vind en dat ze het gewoon nog nodig heeft…ieder kind is anders).

Ik geef haar ook geen commentaar over haar manier van opvoeden…ik ging er echt met een naar gevoel weg. Ze bedoelde het misschien niet zo maar het voelde echt een beetje als kritiek. Ze doet het verder zo goed…altijd vrolijk…lekker babbelen en ondernemend en nooit ziek…het enige is dat ze door al die drukte overdag niet aan drinken toekomt.

Ik maak er niet zo’n probleem van…het is zoals het is en maak het me ondertussen zo makkelijk mogelijk.

Beetje lang verhaal maar het zit me echt een beetje dwars…ook omdat mijn zwager het ook maar raar vond als een kindje tot 1,5 bv krijgt…hij vond dat er dan iets mis was met de opvoeding :hand: . Pff ik moest me echt inhouden…nog 2 maanden en dan krijgt Evi ook alweer een jaar bv…1,5 is dan helemaal niet zover meer weg (geen idee hoor of ik tot zo lang doorga). Ik werd er echt een beetje triest van en voelde me dus gister niet zo lekker na dat bezoekje. We doen het misschien niet allemaal zoals iedereen het doet maar dat wil niet zeggen dat onze manier zo gek is…ieder moet lekker doen wat goed voelt en voor ons voelt dit goed.